-3,9 °C
 Regionaal nieuws
 Fotonieuws
 Videonieuws
 Vraag en aanbod
 Uitgaansagenda
 Misdaad in je straat
 Contact
 Zoeken
 Nieuwsarchief
 Adverteren

Dokkum: tien dagen vasten en bidden
donderdag 11 januari 2007

Donderdag werd bij pinkstergemeente 'De Ark' in Dokkum gestart met een vastenactie. Een groep van een kleine 40 deelnemers gaan, samen met cabaretier en evangelist Herman Boon, tien dagen lang vasten en bidden voor Nederland.

In okt....

Laatste reactie: maandag 15 januari 2007, 17:05 uur
 
 
REACTIES
wobor uit thus ?? donderdag 11 januari 2007 
15:34 uur
 

Ik hou mijn hart vast..... ben benieuwd wat er voor goeds allemaal op mij afkomt.

 

 
festival uit Ferwert donderdag 11 januari 2007 
16:30 uur
 

Religies; als het christendom, Islam en jodendom zijn er om mensen onder de duim te houden het draait in die religies vooral om angst om mensen te beheersen veel mensen maken er misbruik van, iemand zei eens mooi religie is het opium voor het volk in het doelloosheid en leegte van het bestaan zoeken mensen nou eenmaal een houvast, een opium voor de harde realiteit.

 

 
luuk uit Buitenpost donderdag 11 januari 2007 
16:37 uur
 

Festival je hebt gelijk. Religieuze fanatici van welke religie dan ook zijn gevaarlijk.

 

 
granaet uit Dokkum donderdag 11 januari 2007 
16:53 uur
 

Protte fan dizze minske hawwe in swiere holle, kin Boon ek neat oan feroarje....

 

 
zwaagwesteinde uit Zwaagwesteinde donderdag 11 januari 2007 
17:00 uur
 

wat een onzin laat ze aan et werk gaan

 

 
bekend uit Harkema donderdag 11 januari 2007 
17:06 uur
 

Steek de handen uit de mouwen, en help je medemens. Ik denk dat god dat beter vind dan maar wat weg te dromen.

 

 
centraal uit Dokkum donderdag 11 januari 2007 
17:22 uur
 

Gaan de kilo's van de kerstkalkoen er ook weer wat af.Hier kan geen dieet tegenop.

 

 
schoener uit Kollum donderdag 11 januari 2007 
17:35 uur
 

Laat iedereen in zijn waarde
deze site wordt ook gelezen door christenen en de reactie-s zijn ver beneden pijl,

 

 
kikker uit Rohel donderdag 11 januari 2007 
18:48 uur
 

Laat iedereen in zijn waarde
deze site wordt ook gelezen door christenen en de reactie-s zijn ver beneden pijl,

Laat iedereeen in zijn waarde met het schrijven van reacties of ze ver of boven pijl zijn!!!!Schoener.

 

 
dookie uit Zwaagwesteinde donderdag 11 januari 2007 
20:08 uur
 

Ik heb 't ook niet zo op religies en deze actie ;), maar als die mensen dat belangrijk vinden laat ze dat dan lekker doen. Ben het dan ook volkomen schoener eens. Sommige reacties hebben niets eens wat met t nieuwsbericht te maken en je kunt t ook overdrijven. Béétje jammer ;).

 

 
schoener uit Kollum donderdag 11 januari 2007 
21:41 uur
 

kikker ik bedoel reageer normaal waar het over gaat maar hier op waldnet willen de reactie nog al van het onderwerp af glijden

 

 
rommie uit de westerein donderdag 11 januari 2007 
21:55 uur
 

@festival uit Ferwert, waarom reageer je eigenlijk op dit bericht? Laat mensen die geloven toch in hun waarde. Ik ga toch ook niet tegen jou zeiken omdat je niet geloofd. Dat maakt mij helemaal niks uit.
Een paar extremisten misbruiken de naam van God om oorlogen te voeren, daar ben ik het ook niet meee eens. Maar om iedereen over 1 kam te scheren (wat jij doet)vind ik niet okay.

 

 
festival uit Ferwert donderdag 11 januari 2007 
22:11 uur
 

Wie zegt dat ik iedereen over 1 kam scheer? je moet mijn berichtje beter lezen dan weet je dat ik vooral doel op de leiders die het geloof misbruiken de bijbel is bv talloze keren herschreven en dingen weggehaald en toegevoegd onder de toenmalige machthebbers zoals de pausen die vroeger veel macht hadden in de middeleeuwen en daarvoor, maar recent zijn er ook genoeg schijnheilige voorbeelden zoals Ted Haggard deze man was leider van een christengemeenschap in Amerika met miljoenen leden hij was

 

 
festival uit Ferwert donderdag 11 januari 2007 
22:17 uur
 

pro Bush anti homo en fel tegen homohuwelijk maar wat bleek meneer leidde een dubbelleven; hij had jarenlang betaalde seks met een mannelijke prostituee en handelde in drugs (mogelijk gebruikte het) hij had zijn vrouw, kinderen en miljoenen leden van zijn gemeenschap bedrogen en Ted is slechts het topje van het ijsberg, onder Vaticaan zitten ook priesters tussen die met hun handjes niet van kleine jongetjes afkunnen blijven. Die 'verborgen' schijnheiligheid is absurd om het zacht uittedrukken.

 

 
festival uit Ferwert donderdag 11 januari 2007 
22:25 uur
 

En dan hebben we nog die religieuze fanatici zoals die moslimextremisten die een bloedige heilige oorlog voeren maar de christenen zijn geen haar beter kijk maar de kruistochten in de naam van de heer en niemand minder dan George Bush wou beweren dat God hem in zijn droom had toegesproken dat hij Afghanistan en Irak maar even moest aanvallen waar nu momenteel kinderen dood gaan aan geweld! dit is een ver van mijn bed show maar stel je voor dat het eens uw kind betreft dan zou u anders piepen.

 

 
festival uit Ferwert donderdag 11 januari 2007 
22:34 uur
 

Met religie blijven we hangen in de middeleeuwen en belemmerd vooruitgang.
Persoonlijk geloof ik dat er wel meer is tussen hemel en aarde maar in de bijbel, koran of het instituut kerk of moskee of whatever geloof ik niet dat is slechts een middel om mensen te onderdrukken.
En voor al die mensen die zich op hun teentjes getrapt voelen wil ik zeggen dat we gelukkig in een open democratie leven waar ik mag schrijven wat ik wil en ik beledig niemand persoonlijk geef alleen mijn mening neer.

 

 
bekend uit Harkema donderdag 11 januari 2007 
22:53 uur
 

Dat is goed gesproken Festival

 

 
festival uit Ferwert donderdag 11 januari 2007 
23:06 uur
 

dank u

 

 
mrbrown uit Hurdegaryp donderdag 11 januari 2007 
23:14 uur
 

Gelukkig ze zijn er nog. Mensen als festifal.

 

 
decepticon uit Dokkum donderdag 11 januari 2007 
23:41 uur
 

@Festival: Religie is opium voor het volk is een uitspraak van Lenin (en z'n voorgangers. Hun plan voor deze aarde was het communisme. Een klein feitje over deze politieke stroming: 100 miljoen doden in 1 eeuw. En dan praat ik nog niet over nationalisme, fascisme etc. Ik denk dat we dan toch wel kunnen zeggen dat er gevaarlijkere ideeen voor deze wereld zijn dan godsdiensten...

 

 
decepticon uit Dokkum donderdag 11 januari 2007 
23:48 uur
 

Aan die andere mensen die dit zo erg vinden: laat deze mensen idd in hun waarde. Ze doen er niemand kwaad mee. Handjes uit de mouwen? Je weet niet half hoeveel goeds er vanuit de diverse geloven gedaan worden. Ik weet, er zijn ook zeker zeer slechte (walgelijke) dingen over te zeggen, maar helaas vergeten we dan het overgrote deel van deze mensen die goed zijn. Ook jij en ik hebben onze fouten...zijn we dan plots allemaal compleet verrot?

 

 
festival uit Ferwert donderdag 11 januari 2007 
23:49 uur
 

erg interessant decepticon en wat wil je daarmee zeggen? dat ik een communist ben?, dan moet ik u helaas hiermee teleurstellen daar kunt u mij niet mee pakken.

 

 
toemba uit drogeham vrijdag 12 januari 2007 
00:09 uur
 

helemaal eens met festival.

 

 
jaapz uit Marrum vrijdag 12 januari 2007 
05:40 uur
 

Helemaal met festival eens. Het enge aan gelovigen is; dat ze overtuigd zijn van hun gelijk. En dat soort gedachtengangen brengen oorlogen en angst in het leven. Voor mij geen kerken, moskeen, of tempels. Hun vertegenwoordigers hebben weinig goeds voor de mesheid gedaan.

 

 
chemico uit Amsterdam vrijdag 12 januari 2007 
11:20 uur
 

Tja, laten we zeggen dat geloof heel persoonlijk is en dat dat niet geleidt moet worden door iemand die denkt het allemaal te weten.

Ik word persoonlijk angstig voor dit soort figuren, maar ja, ieder zijn plezier.

 

 
age uit Uithuizen vrijdag 12 januari 2007 
12:30 uur
 

Als vertegenwoordigers van een produkt/geloof weinig goeds doen hoeft dat nog niet te zeggen dat dat produkt/geloof slecht is...

Dat "geloof" van Lenin had ook aanhangers die slechte dingen deden.....

Gelukkig mag iedereen zijn/haar mening geven en mogen anderen het daarmee al of niet eens zijn.

"Met lange tenen,kun je gemakkelijk terugtrappen.."

 

 
sietse33 uit Dokkum vrijdag 12 januari 2007 
12:36 uur
 

ik ben het met jullie eens jaaps en vestival

 

 
wobor uit hjirre vrijdag 12 januari 2007 
15:07 uur
 

Poeee Festival..... ik had het niet beter kunnen verwoorden dan jij. Heel goed gedaan !!

 

 
decepticon uit Dokkum vrijdag 12 januari 2007 
16:36 uur
 

@Festival, ik was nog 1 ding vergeten: idd mogen we allemaal onze eigen mening hebben...gelukkig maar! Maar jij was degene die aanvankelijk zo fel op het bericht reageerde. Een communist heb ik je niet genoemd. Jij noemde slechte dingen van geloven (en ze zijn er zeker!), maar deed dat door een voorbeeld te gebruiken van een politieke stroming die nog veel meer ellende heeft veroorzaakt. En daarmee probeer je aan te geven dat dit gebeuren maar niets is...beetje merkwaardig vond ik.

 

 
decepticon uit Dokkum vrijdag 12 januari 2007 
16:43 uur
 

@Age. Idd, het product hoeft niet slecht te zijn. Communisme is in de basis een prachtig idee. Diverse geloven ook. @Jaapz: laatste zin van jou is niet waar.
@de rest: deze mensen doen iets in een kleine kring, met elkaar, voor elkaar en hun land. Ze bidden voor Nederland. Hun goed recht. Je kunt ook besluiten dit niet te doen. Ook je goed recht. Maar de felheid waarmee dit gebeuren werd aangevallen Snapte ik echt niet. Erg leuke discussie dit verder trouwens!

 

 
age uit Uithuizen vrijdag 12 januari 2007 
16:56 uur
 

Wel mee eens Decepticus.
Religies en stromingen als communisme hebben goede en slechte vertegenwoordigers (gehad),hoewel je over dat goed en slecht ook weer van mening kan
en mag verschillen.

Tja, aanvallen is de beste verdediging he.

 

 
chemico uit Amsterdam vrijdag 12 januari 2007 
17:00 uur
 

@age: kijk maar naar George Bush ;)

Maar serieus, dit soort gasten kunnen behoorlijk link zijn. Ik trap er in ieder geval niet in.

 

 
henky uit Jistrum vrijdag 12 januari 2007 
17:44 uur
 

Kijk redactie dit wou ik er mee zeggen, dit staat geschreven toch?? heb ik het dan verkeert???? Ex 20,5
Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten;

 

 
henky uit Jistrum vrijdag 12 januari 2007 
17:50 uur
 

u zou daarmee de toorn van de HEER over u afroepen en hij zou u van de aardbodem wegvagen. Want de HEER, uw God, die in uw midden is, duldt geen andere goden naast zich
... en voor wie hebben wij ooit gevast?? nee niet voor de heer... dus vandaar dat de islamitiche sluipmoordenaar ook hier zijn intrede heeft gedaan.. Denk na, hier komt niks geen goeds van Nederland na de knoppen, Ik ben maar een leek, en niet gelovig, ma als je je ogen open hebt zie je het toch??

 

 
age uit Uithuizen vrijdag 12 januari 2007 
18:03 uur
 

Oei beste Henky..
Ik vind het altijd link als mensen teksten,uit de Bijbel heel lang geleden geschreven nu gaan gebruiken,uitleggen..
Ze zijn wel waar, geloof ik,maar teksten zijn zijn en worden ook vaak misbruikt...

Er staat ook "Oordeelt niet want Gij zult geoordeeld worden.."

 

 
henky uit Jistrum vrijdag 12 januari 2007 
18:13 uur
 

Ik oordeel niet, zet er alleen neer wat er staat geschreven geen woord meer nog minder mijn waarde @ Age. En staat duidelijk wat de Heer van de gelovers verwacht wat mag en niet mag.Dit komt letterlijk uit it boek, en nogmaals ben zelf geen kerk ganger, ma sta overal voor open. vr gr h

 

 
kritisch uit Dokkum vrijdag 12 januari 2007 
18:15 uur
 

de waarheid en niks anders dan de waarheid henky, het produk(zoals eerder bestempeld heirbooven)geloof blijft toch een heet hangijzer voor sommigen

 

 
age uit Uithuizen vrijdag 12 januari 2007 
19:27 uur
 

Het heeft wel iets zo'n discussieclubje op zoek naar de Waarheid he..
........zo heette het blad van de communisten trouwens vroeger ook..

"Men moet een hangijzer niet vastpakken als het nog heet is"

 

 
decepticon uit Dokkum vrijdag 12 januari 2007 
19:30 uur
 

@Henky: Duidelijke tekst, maar het is wel belangrijk volgens mij dat dit het OT is. Het NT heeft voor dergelijke problemen een hele (niet minder heftige) oplossing: Jezus. Het oog om oog hoeft niet meer gelukkig. Het 'islamitische sluipmoordenaar' vind ik wel wat radicaal. Er zijn (gelukkig) ook hele goede moslims! Hun geloof deel ik niet, maar het zijn prima mensen, dat wel. Echt leuk deze discussie. @chemico: 'ik trap er niet in' Maar dan bedoel je geloven in het algemeen of dit in Dokkum?

 

 
henky uit Jistrum vrijdag 12 januari 2007 
20:58 uur
 

Doch staat dit geschreven in de nieuwe bijbel vertaling "Maar als u de HEER, uw God, toch vergeet en achter andere goden aan loopt, ze vereert en voor ze neerknielt – ik waarschuw u op voorhand dat u dan zeker zult omkomen."

 

 
jaapz uit Marrum zaterdag 13 januari 2007 
01:09 uur
 

Op grond van teksten zoals Henky voorlegt, zijn in het verleden heel veel mensen gemarteld en vermoord. Dit allemaal om zelf een wit voetje te scoren bij hun "God" en omdat het makkelijker is te vernietigen waar je bang voor bent dan te intergreren en accepteren. Tegenwoordig is het allemaal wat liever en zoetsappiger maar volgens mij hebben gelovigen nog steeds de zelfde beweegredenen, namelijk angst voor die jaloerse god die geen goden naast hem duld.

 

 
happysnail uit Dokkum zaterdag 13 januari 2007 
12:37 uur
 

Wat mij hier vooral opvalt is, dat kennelijk niemand hier de moeite heeft gedaan, naar de feiten te vragen. Ik ken de Ark in Dokkum heel goed en ik weet zeker dat zij aan een ieder text en uitleg geven, die met eerlijke vragen komt.Het zijn integere mensen die wel terdege hun handen uit de mouwen steken en veel voor anderen doen.ik ken vele Christenen, die echt wel hun verantwoordelijkheden nemen,zich dagelijks beledigingen en domme kritiek moeten laten wel gevallen, en niets terug doen.

 

 
happysnail uit Dokkum zaterdag 13 januari 2007 
12:48 uur
 

Ben nog niet klaar: zolang het christendom bestaat, is het de nep,de fake die de boventoon voert.Maar de echten zijn er ook altijd geweest, en ik prijs mij gelukkig, dat ik er heel wat ken. Men levert hierboven flink wat kretologie zonder op feiten in te gaan, domweg omdat men die niet kent, of vaak ook niet wil kennen. Jammer. Ik ben ook christen, maar ik ervaar geen vijandigheid naaranderen toe. Ik heb ooit Christenen gehaat, en ik schaam mij er diep voor; ik wist ook niet waarover ik het had.

 

 
henky uit Jistrum zaterdag 13 januari 2007 
14:49 uur
 

Hoezo vijandigheid @lonelydancer, jullie heben je geloof toch!!! En als je ergens aan mee doet of voor leefd, zijn er REGELS waar men zich aan moet houden.Zo werkt it overal mee geloof ik toch??? En dan niet een paar mensen die het naar hun hand zetten zoals hun het it beste of makkelijkste uit komt.. Regels zijn Regels, En deze worden duidelijk beschreven dacht ik zo, Want it is het beroemste boek ter wereld...

 

 
happysnail uit dokkum zaterdag 13 januari 2007 
15:29 uur
 

Beste Henky, als ik jouw reactie zo lees vraag ik mij af of je de strekking van mijn bijdrage wel gesnapt hebt; als het te moeilijk wordt kun je misschien iemand vragen om het uit te leggen. Wat je daar als antwoord neerzet is nogal onsamenhangend; maar het geeft niet, toch wel leuk geprobeert, het is altijd nog beter als heel wat ander schrijfsel in dit topic.

 

 
chemico uit Amsterdam zondag 14 januari 2007 
12:27 uur
 

@henky: ter correctie: de bijbel is in eerste instantie niet 1 boek. En deze bundel is ook niet de meest beroemde ook niet. Er zijn namelijk 3x zoveel koran(nen) in de omloop dan bijbels ;)

En wat betreft die oude teksten: ik zou ze wel in hun perspectief (dus meer dan 2000 jaar geleden) belezen.
Mooie verhalen, weinig waarheidsgetrouw..

 

 
happysnail uit Dokkum maandag 15 januari 2007 
17:05 uur
 

Chemico beweert van alles , maar het is ook niet meer dan interessantdoenerige kretologie; klinkt diepzinnig, is het alleen niet.Als iedereen uitsluitend over dingen zou praten waar men werkelijk verstand van heeft, dan was het een heel stuk stiller en aangenamer op deze wereld.

 

 
REAGEREN
 

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Nog geen account? Klik hier voor een nieuw account of klik hier om in te loggen

 

-3,9 °C

Meting: 08.55 uur

34 inbraken

(30 dagen)

45 inbraken

(vorige maand)

 
 
Nieuwste items
Meest gelezen
 
 
5 jaar geleden
10 jaar geleden
15 jaar geleden