Werk aan Centrale As begint bij Garyp
Publicatie: 21 september 2012, 17.31 uur
Reacties
''Ook worden kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt betrokken bij werkzaamheden in de betonbouw.'' Wat verstaan ze onder kwetsbare groepen? Kinderen, bejaarden, doven, slechtzienden, werklozen die wel willen maar niet kunnen werken?
De kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt dienen als extra fundering ,om het kostenplaatje te drukken.
De nieuwe werkverschaffing noemen ze dat .
Ach, yn,e 30er jierren mochtten de lju efterdyk lân oanmeitsje mei de bots en no meie se dy wei oanlizze,miskien ek wol mei de bots...mei behâld fan útkearing,das wer es wat oars as stempeljen sa as froeger.
De start wy d'r al, mar sa is bots de grûn yn.
De Centrale AS is de 4-baans weg van nergens tot Nergens ............
Mooi dat ze eindelijk begonnen zijn. Hierdoor wordt het gemakkelijker om hier te blijven wonen terwijl je ergens anders werkt. We zijn geen Nergens, maar worden het wel zonder betere verbinding.
zal me eens tijd worden zeg.
die moest er alang liggen dat schild ons weer 20 minuten bij bergum o yes :)
centrale as?? volgens mij de FLOP AS
Hiep hiep hoera...
It is krisis, mar jild om lânskip te fernielen foar in pear minuten tiidwinst is der wol... :(
werkgelegenheid voor bedrijven uit de buurt, alleen maar goed toch? en voor mensen die wel willen werken...
Eindelijk, een hele vooruitgang. Stilstaan is achteruit gaan. Niet erg als je al ruim in de grijze haren zit (*kuch* BetterAs *kuch*), als je hier echter nog een hele toekomst voor de boeg hebt (zoals ik) ligt dat wel anders. Bovendien een extragratis klap in het gezicht van de azijnpissend links, dat vind ik op persoonlijke titel wel wat hebben.
@phlox: Domme reaksjes lizze tin grûnslach oan dat minsken net yn harren feiten steane. Set jo emailadres mar yn de reaksjes, dan sil ik jo inkelde berekkeninkjes opstjoere sa't jo yn ien klap helder is wêrom't hjir jild yn stutsen wurdt.
Eindelijk, een hele vooruitgang. Stilstaan is achteruit gaan. Niet erg als je al ruim in de grijze haren zit (*kuch* BetterAs *kuch*), als je hier echter nog een hele toekomst voor de boeg hebt (zoals ik) ligt dat wel anders. Bovendien een extragratis klap in het gezicht van de azijnpissend links, dat vind ik op persoonlijke titel wel wat hebben.
@phlox: Domme reaksjes lizze tin grûnslach oan dat minsken net yn harren feiten steane. Set jo emailadres mar yn de reaksjes, dan sil ik jo inkelde berekkeninkjes opstjoere sa't jo yn ien klap helder is wêrom't hjir jild yn stutsen wurdt.
He He eindelijk deze weg had er allang moeten liggen,had een paar miljoen goedkoper geweest.
It hat gjin doel om der hinne te gean. De ambtners fan de provinsje meitsje (gjin) flaters en de C as komt der te lizzen sa as sy dat wolle. As der al flaters makke wurde sa as it stellen fan de grûn fan boeren en boargers dan strykt de Fryske polityk dat wol wer glêd. Troch b.g. bepaalde "minsken" oan de wei wurkje te litten, en oannimmers. Sa paait de polityk de wei by de boarger der troch. Moai no?
Prachtig, elk nieuwsitem over de CS wordt door dezelfde nozems aangehaald om erover te klagen. Klagen klagen klagen, o wat zijn jullie daar goed in. Maar een haalbaar alternatief? Nee dat zit er niet in.
Goed zo. Nu verder geen aandacht meer besteden aan de tegenstanders en ze ook geen spreektijd meer gunnen.In recordtempo die weg uitrollen is nu de hoofdzaak.Er is al veel teveel kostbare tijd verloren gegaan.
Hurry hurry hurry be quick quick quick step on the gas now.
Centrale As is een geweldig project in deze moeilijke tijd. Economische vooruitgang begint met een goede infrastructuur. Ook goed dat de As zelf vierbaans is. Dat is veel veiliger, zie de waldwei waar nu veel minder ongelukken gebeuren. Een mensenleven is belangrijker dan een woelmuis met geitenwollensokken.
Was het niet verstandiger geweest om de 300 miljoen Euro in een DIGITALE snelweg te investeren ?
De Centrale As was hiermee overbodig geworden !!!!
waarom wijzer,ga van je ouwe dag genieten man,ouwe gezuurde grijze zeurdoos.
Mooi zo! hoe sneller hoe beter! eindelijk niet meer tijden voor de stoplichten staan! alsof dat goed is voor het milieu.
Gaat de Centrale As ten koste van de ROLLATOR ?
@ jelletink: ik bin griis, en ek links en toch wol ik dy dyk der ljouwer hjoed as moarn. Hoe bekrompen kinst weze! En foar al dy hjittikmygers, dy As komt der en no foarut deale.
@eiber En sa mei ik it sjen, want sa't jo terjochte opmerke, hoe bekrompen kinne hja wêze!
Nu hoop ik wel dat alle tegenstanders, in de toekomst, de CA ook gaan mijden! Want eerst tegen zijn en er dan wel gebruik van maken, is toch tegen de principes?!
@rene1978: Als ik vanuit Feanwâlden naar Dokkum of naar Burgum moet, dan zal ik de bestaande weg blijven volgen en zal ik de CA echt gaan mijden, want dat kost mij vele kilometers extra.
De Centrale As heeft geen enkel voordeel voor het lokale verkeer.
Als jij vanuit Dokkum naar Leeuwarden moet dan zul jij ook nog steeds via Trynwâlden rijden en dus geen gebruik maken van de Centrale As.
Geef mij de voordelen van de Centrale As ............
Verkeersveiligheid? Ooit over nagedacht wijzer? Het verkeer uit de dorpen weghalen?
Als je met 80 kilometer per uur langs bijvoorbeeld Ryptsjerk rijdt, moeten daar fietsers oversteken. Er zijn al genoeg doden en gewonden gevallen.
Ik ga straks over de Centrale As en je roept nu wel dat jij dat niet doet, maar waarschijnlijk zien we je daar toch wel rijden!
verkeer uit de dorpen halen larriekoek komen er nog meer spookdorpen zoals drogeham buitenpost de klandiesie houd op voor bepaalde winkels en ze zijn 15 jaar te laat met de weg de meeste grote zaken zijn al weg geldverspiling is dit
@Wijzer: (1/2) Een installatiebedrijf uit Dokkum of omstreken schrijft in op een klus in Drachten. Reistijd in huidige situatie is 32 minuten maar in spitstijd mag je hier rustig (uit eigen ervaring) 7/8 minuten bij optellen (Burgum!!!!). Installatiefbedrijven bewegen alleen maar in spitstijden, dus zeg zo'n 39/40 minuten. Nieuwe situatie met 2 baans wegen vermijdt vertragende spitssituaties, waardoor de tijd terugloopt naar 22 minuten (uiteraard geschat). In het ongunstigste geval 17 minuten tijdswinst, laten we het zelfs eens op 15 minuten houden. U krijgt:
Een manuur van een installateur kost een bedrijf snel 50 euro. Dit is puur aan salaris, dieselkosten van een bus die 1/10 rijdt (aan de voordelige kant) wegen ook in de schaal. En aangezien je in de huidige situatie telkens moet optrekken en afremmen is met de huidige brandstofprijzen €15,-- per rit bovenop een snelweg rekenen echt niet gek. Wat krijg je nu?
(2/2) Een bus bevat meestal 2 installateurs: uurtarief van 50 * kwartier tijdswinst = €12,50 + €15,-- diesel = €27,50. Ze moeten ook weer terug: €27,50 * 2 = €56,--. Een beetje installatieklus duurt al snel een week, zeg dat je met €56,-- per dag dus €280,-- bruto minder kosten op een klus maakt. Terechte vraag: wat is €280,-- nou? In het huidige klimaat van (Europese) aanbestedingen het verschil tussen een opdracht wel of niet krijgen.
Afgezien daarvan levert de centrale as natuurlijk een gigantische bijdrage aan verkeersveiligheid en de afname van dagelijkse ergernissen in het verkeer. Leefbaardheid is immers ook wat waard?
ik blijf er bij: 2 baans was goed genoeg geweest.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan