Contact
Account
Logo
Zoeken
Zoeken

Echte Fries rijdt met FRL op kenteken

Publicatie: 20 juli 2005, 16.50 uur

Reacties

editionone uit Harkema


Volgens mogen ze er niet eens op.
Het is toch verboden om stickers op je kenteken te plakken???

20-7-2005
gruttepier uit Grou

wat een onzin......maak het maar weer onduidelijker dan het al is, 'k kom in duitsland en oostenrijk zelfs auto's tegen die nog niet eens de verplichte GAIK platen hebben en nu moeten we er dus FRL opzetten, er wordt er maar één beter van en dat is de stickerfabrikant.

doelloze aktie van de friezen om ûtens.

20-7-2005
illie uit Gytsjerk

Officieel gezien mag je geloof ik geen stickers op je kenteken plakken, maar ze doen er niet erg moeilijk over heb ik gehoord. Je zal waarschijnlijk alleen wel weer een ouderwetse ovale nl sticker op je bumper moeten plakken als je naar het buitenland gaat volgens mij. Dat hoeft nu niet meer omdat er al nl op het kenteken staat

20-7-2005
marisca uit Harkema

Ik vind het prima,je moet voor je eigen friesland op komen.
Waar kan ik die sticker krijgen, dan plak ik hem er op.

20-7-2005
advertentie

blommie uit thus

FRYSLAN BOPPE

20-7-2005
jeen uit Twijzelerheide

die mat ik don ek op myn volksween ha minsken!!!!!!!!
ik haw der no ek ol een gewoen frl stickerke op jer.

jeen

20-7-2005
multi uit Buitenpost

Ik vindt het best dat wij onze provincie promoten. Maar wees niet zo dom om te denken dat een hekwerk om friesland ons werkelijk zou helpen.Denken al deze mensen dat friesland zich zelf kan bedruipen, denken jullie nu echt dat er zoveel eten in friesland is om al die bekjes te kunnen voeren. Denken jullie nu echt dat wij met elkaar zoveel belasting betalen dat wij alles zelf zouden kunnen. Wees eerlijk tegenover je zelf en anderen, ik baal ook van Balkenbrei en zijn bende maar blijf rieel.

20-7-2005
chrizzle uit Dokkum

Waarom maken Friezen zich toch altijd zo belachelijk?! Ik ben hier ook geboren, maar ik schaam me altijd weer diep.....

20-7-2005
arkan uit Leeuwarden

He Multi, wel eens serieus nagedacht over de gasopbrengsten in de waddenzee en Groningen. Nee dus, dat geld vloeit nu rechtstreeks naar de randstad zonder dat de Friezen en Grunningers er een cent van zien wat mij betreft scheiden ze Friesland, Groningen,Drenthe vandaag nog van Nederland. beetje domme opmerking trouwens over dat eten, alsof een hek invoer onmogelijk zou maken..... Oh ja Chrizzle het is niet erg om trots te zijn op je afkomst, belachelijk wtf are you talking about...Dokkum tink.

20-7-2005
ikku uit hjirre

het mag niet , maar zolang je in nederland bent zal het wel wat meevallen,lachuu toch!?

20-7-2005
pietjepuk uit Drachten

Leesbaarheid

Het is zaak dat de cijfers en letters op een afstand van 20 meter duidelijk leesbaar zijn. Dat betekent bijvoorbeeld dat er niet gereden mag worden met platen die erg vies zijn of waarvan de cijfers of letters vervaagd zijn. Ook mag de plaat niet afgeschermd worden door een trekhaak, fietsendrager of een ander object. De boete voor ondeugdelijke kentekenplaten bedraagt € 57,

Dus mensen deze sticker er niet op doen want het mag gewoon niet.
Wel de oude FRL sticker op de auto.

20-7-2005
pietjepuk uit Drachten

De oude FRL sticker had je vroeger toch ook op je auto ? waarom nu niet dan?

Het is onzin en stom om iemand een boete op te laten lopen.

Kijk maar op: http://www.verkeershandhaving.nl/?s=28&gw=bvom

20-7-2005
chrizzle uit Dokkum

Arkan, ik ben een Nederlander, daar ben ik wèl trots op!

20-7-2005
vanderhoek uit dokkum

FRL? ik weet er een betere vertaling voor:
Feyenoord Rotterdam Legioen

;)

20-7-2005
advertentie

sealer uit Drachten Azeven

VW Transporter????

20-7-2005
markstbergen uit sneek

Goede actie. Dan weet je dat je afstand moet houden als je zo'n sticker ziet, want rijden kunnen ze niet!

20-7-2005
justina uit Twijzel

Doe a.u.b. normaal!.Ik ben wel een geboren fries maar deze sticker zal ik niet op mijn auto plakken.We zijn tenslotte toch allemaal Nederlanders

20-7-2005
dokkum21 uit dokkum

het is ook altijd Friesland weer :S

20-7-2005
gruttepier uit Grou

Kentekenplaat
Sinds 1 februari 2003 moeten nagenoeg alle auto’s en motoren de nieuwe kentekenplaat met het Euro-embleem en NL-teken voeren. Er zijn een paar uitzonderingen, zoals de donkerblauwe kentekenplaten voor klassiekers, de lichtblauwe platen voor taxi’s, de groene handelaarsplaat en de kleine Amerikaanse plaat.

20-7-2005
ronald uit Drachten

stuur maar toe die sticker

20-7-2005
elbo uit Maassluis

Moeten we in ons land nu ook al van die Belgische toestanden krijgen ?, nee toch.

20-7-2005
berberrinskje uit Holwerd

Ik vind het wel mooi!

Heeft wel wat zo'n stikker, is in ieder geval beter dan voor lul rijden met een stikker van NL!

20-7-2005
schip uit Ternaard

ge lijk uitdelen die stikkers
waar kunnen we ze krijgen
wil er nog wel voor betalen ook

20-7-2005
werner uit Drogeham

Waar kun je die stickers halen?.
Ik schaam me rot met een nl sticker in het buitenland.
En euh Marksbergen uit sneek, nederlanders kunnen helemaal niet goed rijden,die zijn veel te veel gestrest.
En een ding is zeker: een fries is anders dan een hollander.
Maar je moet een echte(dus geen inport)Fries zijn om dat te begrijpen.

20-7-2005
arkan uit Leeuwarden

Werner ik sluit me er helemaal bij aan... Fryslan Boppe

20-7-2005
sietse uit Burgum

Kijk hier maar eens
http://www.infopolitie.nl/wet/kenteken/kentekens.php#2
onder Europesche kenteken en landenindicator

20-7-2005
sietse uit Burgum

Sorry, moet zijn

Europese embleem en landenindicator op kenteken.

20-7-2005
sietse uit Burgum


OM Boetebase (klik hier om terug te gaan)

Verkeer op de weg
Auto
Kenteken
Ondeugdelijke kentekenplaten
Boete: €65

20-7-2005
rocla uit Dokkum

In frys te wezen is goed, mar om hjir oeral sa mei te pronkjen.......wy binne en bliuwe Nederlanders!

20-7-2005
dereadehulk uit Hurdegaryp

Waren het niet De Hollanders die in de periode 1940-1945 regelmatig naar Friesland kwamen om daar om een aardappeltje te vragen ? Ik had liever gehad dat de "aardige" Friese boertjes toen wat minder weldoenerig waren geweest zodat we van de hele rand(debielen)stad nu geen last hadden ! Arrogant blazerig volk is het ! Fryslân boppe !!

20-7-2005
gruttepier uit Grou


Hé RODE HULK, een beetje rustig jonge, straks sla je nog groen uit;-)

20-7-2005
nelson uit Hurdegaryp

dereadehulk.... wordt tijd om terug te gaan naar school en je geschiedenislessen te herhalen.
In Friesland een aardappeltje eten... jaja, de randstad werd platgegooid, waarom? Laat zich makkelijk raden als je de geschiedenis zou kennen. Een grove belediging aan randstedelingen die zo intens geleden hebben. Schaam je diep!

20-7-2005
erwinvdwal uit Blije

Ûnderskied moat der wêze! Moai betocht, dy kenteken-plakkers! Ik doch mei!

21-7-2005
manchop uit drachten

jonge jonge zelfs de echte friezen hier geven af op friesland,,,doe ff normaal we zijn een eigen land en meer niet fryslan boppe,in hart en nieren.

21-7-2005
bauke1991 uit Dokkum

als ze verkrijgbaar zijn. doe ik 1 op me fiets. kunen ze zien dat ik een echte fries ben

21-7-2005
koddebeier uit Zwaagwesteinde

Wat een nieuws. Wat een discussie. Wat een drukte om een stickertje met frl er op. Plak m op je voorhoofd, stelletje friese minkukels. Al kunnen we jullie er zonder die sticker ook wel uit. Zoveel dommigheid vind je immers alleen in Friesland.

21-7-2005
zeeuwric uit HDG

helemaal mee eens koddbeier, nog even en we krijgen waldnet.frl

trouwens NL is altijd beter dan D of FR

21-7-2005
jolly uit Buitenpost

Koddebeier: Verbeter Friesland en begin bij jezelf!

21-7-2005
multi uit Buitenpost

Arkan, met aardgas alleen redt jij het niet. Ik heb de tijd nog mee gemaakt dat wij steenkolen uit Limburg kregen en petrolium uit oilie expoterende landen. Waar wil jij mee inporteren als jij geen vrachtwagen hebt die kan rijden. Alle auto's rijden zeker ook op aardgas. Ik ben ook weleens zo dom geweest om te zeggen draai die kraan maar een dicht. Maar dan worden voor ons nog veel meer kranen dicht gedraaid. Ben blij dat ik in Friesland mag wonen, maar ben ook blij dat ik HOLLANDER ben.

21-7-2005
advertentie

sleatswetter uit Twijzelerheide

koddebeier>

wat de mens schrijft, zo steekt de mens ook inelkaar.

verbeter de wereld, begin bij je zelf.

21-7-2005
sietse uit Burgum

Wat is er op tegen om zo'n grote FRL sticker naast de kentekenplaat te plakken.
Ze zijn veel groter en beter leesbaar als die kleine OP de plaat. Bovendien zijn er altijd van die sukkels op de weg die gaan bumperkleven om dat kleine stickertje proberen te lezen. Dus ook nog goed voor je eigen veiligheid. Diegenen die het wel doen kunnen zich mogelijk beroepen op art. 39 van het Wetboek van Strafrecht.

21-7-2005
sietse uit Burgum

Even voor de duidelijkheid:

Artikel 39.

Niet strafbaar is hij die een feit begaat, dat hem wegens de gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens niet kan worden toegerekend.

Veel suc6.

21-7-2005
boerke uit Hantumeruitburen

No kin plysje Luimstra ut Grins (dy mei de snor op de motor(*$#@*!@#))ek wer ferbalen skriuwen gean a 57 euro foar :meneer, uw kentekenplaat is niet in orde.En ik hie der san moai pompebledsje op.Mar de FRL komt der fansels ek op. Fryslan boppe, Hollanners yn e groppe!!!!

21-7-2005
arkan uit Leeuwarden

Jezus multi, wat heb jij een dom praat, kan wel merken dat je denkt er verstand van te hebben.Tip 1, Direct na afscheiding een Gunstig vestigingsklimaat voor bedrijven invoeren moet je kijken hoe snel bedrijven zich hier willen gaan vestigen als ze 10% minder belasting per jaar moeten betalen en daarnaast een soepelere wetgeving krijgen dan in nederland en oh ja voor je begint te miepen soepeler=niet altijd slechter.Helaas voor jou komt de oude tijd nooit terug.........

21-7-2005
vwmonteur uit lutjegast

mensen ff voor de duidelijkheid , als apk keurmeester weet ik als geen ander dat een aangebracht iets of een verandering op de plaat en of in het kentekenbewijs lijd tot een afkeur en opnieuw aanvragen van nieuwe platen met alle ellende en kosten van dien ... dus ik zou zeggen wie plakt klan zeker de eerste €75 eurie's klaar leggen voor de komende apk keuring

21-7-2005
sietse uit Burgum

Hé boerke, je leeft nog in de oude tijd.
De bekeuring is inmiddels verhoogd naar 65 euro. Beter lezen boerke want het staat een eindje naar boven vermeld.

21-7-2005
sleatswetter uit Twijzelerheide

vw monteur,

dit is een stikker, met de apk even verwijderen.
na de apk nieuwe er op en hupsakee weer een jaartje apk.

21-7-2005
zeeuwric uit HDG

Hee boerke, die auto is zo groot en dan plak je net op je nummerplaat een pompebled?
Als hier geen bekeuring voor komt waar is het eind dan...

21-7-2005
multi uit Buitenpost

Ben ik daar blij om Arkan dat voor mij die tijd niet terug komt. en ben nog veel gelukkiger, dat jou droom niet uitkomt. Droom maar lekker door en ik ben blij dat ik dom praat heb.

21-7-2005
boerke uit Hantumeruitburen

Boerke hat it pompebled op it numerboerd fan syn GUZ sitten fansels.

21-7-2005
dereadehulk uit Hurdegaryp

Nelson uit Hardegarijp, ik kan er niet mee zitten dat de Randstad werd platgegooid..ik verwacht namelijk dat dit in de nabije toekomst wel weer eens gaat gebeuren. En respect voor Randstedelingen ? Ik ga nog liever dood dan dat ik ooit respect betuig voor dat blazerige, betweterige volkje dat altijd op Friesland neerkijkt ..(behalve als ze zelf niet te vreten hebben dus...)

21-7-2005
dereadehulk uit Hurdegaryp

En tsja...Hardegarijp...ik woon er zelf, en weet nu zo onderhand wel dat Huhugarijp voor 90% bestaat uit ex-randstad bewoners...

21-7-2005
arkan uit Leeuwarden

Hulde voor de readehulk Fryslan boppe hollan ien de groppe

21-7-2005
arkan uit Leeuwarden

He Multi, Typische Hollandse reactie, rug recht houden hebben jullie altijd al problemen mee gehad....Hahahahaha

21-7-2005
mm uit Kollumerzwaag

wow wat un reacties om een klein stickertje whahahahahahaha echt vet belangrijk punt om elkaar eens lekker min te kunnen maken.

21-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

heee MULTI en CHRIZZLE waren gaan jullie niet lekker met z'n tweeen lekker weg uit FRYSLAN want wij zijn allemaal lekker beretrots op ons FRYSLAN en zulken als JULLIE kunnen wij hier niet gebruiken.

21-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

heeee koddemeier ook weer import zeker van de westerein????

21-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

ook weer 1 die ik int centrum tegen kom en nederlands tegen je praat, ach jakkes!!!!

21-7-2005
dereadehulk uit Hurdegaryp

Inderdaad ! Wegwezen met dat tuig die niet Fries spreekt ! En al helemaal die schijnheiligen die het ook nog eens verdommen om het te verstaan !

21-7-2005
layd uit Ee

Fryslân Powerrr ;)

21-7-2005
jeen uit Twijzelerheide

olwer een frys olwer een frys der is wer 1,san montsje mei een kop fan stien hup soepengrottenbrij olwer een frys olwer een frys.
en hy drinkt allinnich mar SONNEMA

21-7-2005
vwgirl23 uit waldpiekje..

hehe

21-7-2005
lizzardking uit Burgum

Domme actie van een volk met een enorm minderwaardigheidscomplex. Stel dat ze in Limburg of Overijssel ook zo zielig zouden doen. Dit is Friesland op zijn smalst. Altijd lachwekkend voor de rest van Nederland.

21-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

heee LIZZARDKING wat doe je hier dan in dat domme fryslan sodemieter dan op zulken als jou hoeven we hier opsodemieteren jij!!!!

21-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

hier niet bedoel ik opsodemietern jij!!!

21-7-2005
sleatswetter uit Twijzelerheide

het lijkt mij verstandig dat lizzardking maar gaat verhuizen naar limburg of overijsel.

ik wou niet bij een volkje wonen wat zo zielig is.

stel je voor dat ze jouw straks ook bij dat volkje scharen.

poetsek.

21-7-2005
sleatswetter uit Twijzelerheide

we hebben in friesland:

fryske tumkes
bree
beerenburg
klompen
us mem(ljouwert)
elfstedentocht

dus een frieske kentekenplaat maakt het af, die moet er gewoon komen.

en alles wat hier van die onzinnige reakties plaatst, is of import of voelt zich net iets meer.

het lijkt mij dan toch dat je in de verkeerde provinicie woont.

een echte fries is TROTS op zijn provincie en spreekt dan ook fries.

alles wat niet fries praat, moet mooi terug gaan!!!!

21-7-2005
bekend uit Harkema

Alle inport die geen fries wil leren of het niet kunnen (willen) verstaan, bij Hindelopen de grens over.
Lang, leve, Frylan.

21-7-2005
arkan uit Leeuwarden

Ik kom uit holland en ik weet het altijd beter, ik praat ook altijd heel veel en als het er op aankomt gebeurt er niks. Daarnaast houd ik van mensen zwart praten, het liefst terwijl diegene net vertrokken is. Verder wil ik graag altijd overal over meepraten ook al weet ik er niets vanaf, enige realiteitszin hebben mijn ouders me nooit meegebracht, daarvoor hadden ze het te druk met geld verdienen voor de huur van onze superruime 2 kamerflat die ze huurden voor 3000 gulden per maand. Am i right?

21-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

heb je het over jezelf ARKAN of over een hollander???

21-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

Want l'warden hoort niet bij FRYSLAN toch???

21-7-2005
arkan uit Leeuwarden

Bietsje dom praat net jonge ikmijzelf/ikmyselts, of woest de westerein de haadsted van us Fryslan meitsje? Mot maar net mei al die inteelt ien die buurten, dan bin we binnen de koartste keren nei de harrejasses.

21-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

de westereen is een mooi doarpke jer mar ik mei ek graag in ljouwert weze jer???

21-7-2005
tegelzetter uit oudkerk

wat lokt een nieuwe sticker toch vreemde reacties op???leven en laten leven mensen.....

21-7-2005
koddebeier uit Zwaagwesteinde

In een vorig nieuwsfeitje werd ik door o.a. sleatswetter verweten moeite te hebben met andere meningen. Als ik zijn armetierige bijdrages zo lees past hem en sommige andere lieden die schoen beter. Om maar eens te spreken over de splinter en de balk. Zolang men dit soort onzinnigheden blijft verkondigen, hoef ik niks aan mij zelf te verbeteren. En aangezien hier de kortzichtigheid regeert,lijkt mij het streven naar enig zelfbestuur een regelrechte ramp. Dank God voor de ruimer denkende import!

21-7-2005
buikspreker uit Veenwouden

Tsjonge jonge....wat een drukte om een stickertje! Zelfs de 2de WO wordt er bij gehaald! Diegene die em plakken wil plakt em, de ander niet. Tis nog altijd beter dan met zo'n visje achterop te rijden.

21-7-2005
flamingo uit Twijzelerheide

hielendal mei iens sleatwetter uté heide je moatte fryslan net sa nei underen helje oppakke sokke

21-7-2005
jeen uit Twijzelerheide

nog 1 reactie en je hebt er 700 gegeven sleatswetter!!
alvast gefeliciteerd.

jeen.

21-7-2005
dereadehulk uit Hurdegaryp

Hey Arkan..Twijzelerheide, Harkema, Zwaagwesteinde etc. zijn Friese dorpen om ûtens. In Leeuwarden moet je tegenwoordig haast goed zoeken om überhaupt een blanke te vinden...maar geeft niets, jij bent pro-Fries....JIJ MAG BLIJVEN !!
Waar ik me aan erger zijn al die figuren die nu Friesland weer flink door de modder aan het halen zijn...MAARRRR..komt Friesland positief in het nieuws, met Pieter Weening of iets dergelijks...dan schreeuwen ze het liefst van alle dakken dat ze uit Friesland komen.

21-7-2005
advertentie

markstbergen uit Sneek

Laten we eerlijk zijn. Pro-Fries zijn heeft niets te maken met hier geboren zijn (ben zelf import en pro-Fries).
De import heeft het gemiddelde opleidingsniveau hier flink omhoog gehaald, dat was vroeger erg laag en Friesland zou zonder zijn import niet zijn wat het nu is. Als Friesland ooit onafhankelijk wil worden, moet dat door het denkwerk van de import en daadkracht van de diepFriezen moeten gebeuren.
We hebben elkaar dus nodig!!!

22-7-2005
sleatswetter uit Twijzelerheide

fryslan hat him olties sels redde kent, der is gjin import foar needig.

ut grutste gedielte fon die import wennet hjir om dot de hoezen hjirre goedkeaper binne os ien de randstad.
die wolle ien een kost fon een hoes wenje, mar harren wurk der fjirren hoode.

nee fjot mei die iemport rommel, doch mie mar een echte alderwetstke frys.
der kest op oan, en bluiwt nuchter.

die import apen kest niks mei, doche oars net os zeure en miene ek nog ot su hjir wot de sizzen hawwe.

22-7-2005
sietse uit Burgum

Sleatswetter.
Niet zo dom ouwehoeren en ga eerst eens Nederlands en dan Fries of andersom leren.
Dan kun je het misschien ook schrijven. Als je dat niet kunt kun je beter ophouden jezelf belachelijk te maken.

22-7-2005
sterkeyerke uit Dokkum

yerke wol der ek yn hawwe hjer en in grutte Fryske flappe oan 'e antenne...

22-7-2005
sterkeyerke uit Dokkum

mei ek in flagge wêze, yerke typt ek wol ris ferkeard......

22-7-2005
femme uit Dokkum

Koddebeier,
Als je zo veel problemen hebt met Friezen, waarom ga je dan gewoon niet verhuizen?? Zijn wij tenminste van je gezeik af! Als iemand uit Amsterdam komt, is hij of zij daar ook trots op. Mogen wij er ook trots op zijn dat wij rasechte Friezen zijn? Ik ben het op veel punten met je eens, sleatswetter! Friezen zijn veel relaxter in alles, maken zich niet zo druk als die stressers uit de Randstad! Wat een drukte, om helemaal niks! Friezen, wees trots op jezelf en op je afkomst!

22-7-2005
femme uit Dokkum

En om ook nog even op die stickers te reageren: ik vind het een superidee! Als het legaal is, wil ik er ook wel een paar!

22-7-2005
dereadehulk uit Hurdegaryp

Inderdaad Femme ! Al die negatievelingen (t.o.v. Friesland)...nou, als Holland zoveel beter is, heb ik liever dat die sjappies er vandaag dan morgen heengaan. Maar dat zullen ze helaas wel niet doen, want daar zijn de huizen bijna onbetaalbaar...

22-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

heeey KODDEBEIER maak ff je echte naam bekend kan ik hier int dorp met een boog om je heen lopen sodemieter hier weg uit dit mooie friese dorp!!!!

22-7-2005
sleatswetter uit Twijzelerheide

ut feintsje ut menaam, na na na na ut feintsje ut menaam. troch bosk en iepen fjild na na na na.

een echte frysk sil sien heite lan ek nooit ferlitte.

en die indd die hollanders die hjirre ollegjer kritiek hawwe, matte mar wer werom gean wer ot su weikomme.
der is ut ommers stikken better os hjirre.

ik wol mien sonnema net misse, en mien klompkes ol hielendol net.

ut wurdt tied ot fryslan een eigen lan wurt, mei greenzen.
kenne wie de hollanders kere bie de greenzen.

22-7-2005
nelson uit Hurdegaryp

Als niet Fries toch maar een reactie. Woon hier nu 2 jaar met heel veel plezier! Het eerste wat ik gedaan heb is erg mijn best doen om het Fries te verstaan. Ik ben van mening dat IK me moet aanpassen en niet andersom. De taal versta ik goed, spreken al een beetje, daar doe ik ook mijn best voor. Friezen zijn een TOP volk en TERECHT trots op hun afkomst! Ja, het leven is hier veel beter en ontspannender, gelukkig wel! Een fries is oprecht en rechtdoor zee, daarom heb ik het hier zo goed!!!

22-7-2005
jeen uit Twijzelerheide

en nu het friese volkslied een keer sleatswetter.
zal wel niet veel beter gaan dan it feintsje fan menaldum.
probeer eens,als echte stamfries zou jij het moeten kennen.
succes.

jeen.

22-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

ja SLEATSWETTER wij dagen jou uit om nu t frysk folkslied te doen!!!!

22-7-2005
sleatswetter uit Twijzelerheide

goed, sleat nimt de utdaging oan.

FRYSK BLOED TSJOCH OP!, WOL NO RIS BRUZE EN SIEDE
EN BUNZJE TROCH MYN IEREN OM.
FLEAN OP! IK SJONG UT BESTE LAN FAN IERDE
IT FRYSKE LAN FOL EAR EN ROM
KLINK DON EN DAVERJE FIER YN UT RUN
DYN ALDE EARE, O FRYSKE GRUN.

ja dit hiene jimme net verwachte fon sleatswetter.

ik tink ot de meeste fryske ienwenners dit lied net iens kenne.

sleat is een echte frysk, diet fonsels us volkslied ut de holle ken.
sa jet ut ek trouwens.

binne jimme tevreden?

22-7-2005
mirre uit Zwaagwesteinde

Al wat hier in Friesland woont en uit andere provincies komt, kan beter ophoepelen. Ze hebben maar 1 doel en dat is baas over je willen spelen. Van aanpassen hebben ze nog nooit gehoord, ze verdommen het om je te verstaan, moeten wij friezen ons weer aanpassen en nederlands gaan spreken. Ze zijn net zo erg als de duitsers en de fransen, die willen zich ook niet aanpassen in hun taalgebruik.

22-7-2005
mirre uit Zwaagwesteinde

Knap hoor sleatswetter, ik hoop dat we het hier in stand houden.

22-7-2005
sleatswetter uit Twijzelerheide

tiege dank foar ut compliment mirre,

ik wol bie dizze nelson ek even een compliment jaan, dot is ien fon de weinigen diet him oanpasse wol.

dot mei ek wolrus sein wurre,

nelson, gjin sa troch jonge.
doe komst der wol, doe bist een foarbield foar ol die oare hollanders diet harren net oanpasse wolle.

22-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

Sa ist ma krekt MIRRE no kin us doarpsgenoat KODDEBEIER niks mear sizze sokken as him of har hoe wy jir net!!!

22-7-2005
sleatswetter uit Twijzelerheide

fergeme, der makket ikmijzelf de 100 e reaktsje, dot hie sleatwetter nog sa graag dwaan wolt.

no ja is net oars.

fon herte lokwinske mei de 100 e reaktje ikmijzelf.

22-7-2005
femme uit Dokkum

Hey Nelson, ben erg blij dat er een 'niet-Fries' toch een erg positieve reactie plaatst! De meeste mensen die buiten Friesland vandaan komen, willen gewoon niks met de Friese taal te maken hebben, terwijl het juist zo belangrijk is dat deze in stand blijft! Het wordt steeds minder gesproken, en dat is erg jammer. Ben blij dat jij in ieder geval goed je best doet om het te verstaan en te spreken! Mensen zoals jij, daar zouden er meer van moeten zijn!

22-7-2005
advertentie

jeen uit Twijzelerheide

`ha ha sleatswetter dit heb je zeker van google gehaald zeker?
maar hoe dan ook sjapoo.
en een dikke 10 voor nelson.(mandela?)
dizze man falt net under :dat zijn toch weer die hollanders,die stijfkoppige hollanders.

jeen.

22-7-2005
mirre uit Zwaagwesteinde

Oke Nelson, jij bent een uitzondering, ga zo door en je hoort erbij.

22-7-2005
amstelboy uit Dokkum

als al die moslims en alle andere vreemde culturen hun best eens deden om hun aan te passen,tja dan .......

22-7-2005
markstbergen uit Sneek

Mirre, als de mensen uit de andere provincies vertrekken, dan woon je over een paar jaar in een hutje zonder elektriciteit en gas. De import heeft van Friesland een ontwikkelde provincie gemaakt, dus een beetje dankbaarheid mag wel.

22-7-2005
sleatswetter uit Twijzelerheide

no hawwe jimme sjoen ot sleat ut folkslied ken,

no daagje ik jeen ut om ut 2 e couplet te dwaan.

en ikmijzelf ut 3 e couplet fan ut fryske lied.

ik soe sizze, succes.

22-7-2005
sleatswetter uit Twijzelerheide

nee mark, doe sist mis.

dot miene jimme mar, sa binne hollanders die wolle oltied de eer hawwe.
sa wurket ut net.

fryslan ken him best sels redde, hawwe wie in ut ferliene ek oltied dien.
de hollanders doche oars net os de mooie huzen keapje, wurk fon fjirrens hoode(dus ut jild gjit ek nei de randstad)

ost ut sa besjochst mark, kosje jimme us klauwen vol jild.

ik har gjin problemen mei hollanders, ot die apen harren mar oanpasse wolle, en dot hat der wol oan.

22-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

ennuh krijg ik nu ook een felicitatie ofzo van waldnet met m'n 100 reactie???hahaha.

22-7-2005
markstbergen uit Sneek

Mirre, als de mensen uit de andere provincies vertrekken, dan woon je over een paar jaar in een hutje zonder elektriciteit en gas. De import heeft van Friesland een ontwikkelde provincie gemaakt, dus een beetje dankbaarheid mag wel.

22-7-2005
arkan uit Leeuwarden

Is that right Marksbergen?? Vertel ons dan maar eens waar je dat op baseert??

22-7-2005
nelson uit Hurdegaryp

Markstbergen, lees even mijn reactie! Dit is echt dom praat van je! Dankbaarheid, waar klets je over? In de twee jaar dat ik hier woon heb ik heel veel hoogontwikkelde Friezen leren kennen. Niet de import heeft de provincie gemaakt, maar de Friezen zelf, en dat ondanks het ontbreken van steun uit Den Haag. Ik wil het omdraaien, doordat de Friezen zich niet laten kisten hebben ze er zelf een mooie provincie van gemaakt, kortom, Den Haag moet dankbaar zijn!

22-7-2005
markstbergen uit Sneek

Sorry voor de dubbele post.
Sleatswetter, ik ben geen Hollander maar kom uit Utrecht.

22-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

ik moet nou weg , morgen misschien hahaha je zult verbaast staan hahaha!!!!

22-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

had daar gebleven in utrecht we zitten niet te wachten op import.

22-7-2005
markstbergen uit Sneek

Nelson, de afsluitdijk (belangrijk voor de economie) hebben we te danken aan Cornelis Lely, geboren in Amsterdam.

In de jaren 70 is in het kader van de decentralisatie (om de provincies buiten Holland ook welvarender te maken) het hoofdkantoor van de PTT, nu Postbank, in Leeuwarden geplaatst door de regering in Den Haag.

De import koopt hier huizen, waardoor huizen duurder zijn geworden. Friezen die vroeger een goedkoop huis hadden, zijn nu rijk door de waardestijging. etc. etc. etc.

22-7-2005
amstelboy uit Dokkum

weet iemand van jullie eigenlijk nog wat de kop van dit nieuwsbericht was/is???????

22-7-2005
markstbergen uit Sneek

ging geloof ik over een stickertje. lol.

22-7-2005
editionone uit Harkema


De afsluitdijk is 24km lang daarvan is 20km door de friezen gemaakt!

Kijk maar eens naar het monument.(de toren) die staat op de plek waar ze bijelkaar zijn gekomen.
Meet dat de volgende keer als je er overheen rijd naar Utrecht maar eens na Markstbergen.
Zonder de Friezen waren de Hollanders nu nog met dat ding bezig geweest!!!

22-7-2005
manchop uit Drachten

mensen die hier geen fries zijn gewoon zo'n sticker op de bek plakken van friesland mischien snappen ze het dan, fryslan boppe

22-7-2005
nelson uit Hurdegaryp

Juist Editionone... 100% gelijk, en markstbergen... lees je geschiedenisboeken nog eens na. Je geschiedeniskennis is erbarmelijk en doet Friesland tekort.
Wat mij betreft ben je het toonbeeld van een randstedeling die hier niet thuishoort! Ja, inderdaad, zegt een importfries! Pas je aan man of vertrek naar de randstad!

22-7-2005
sleatswetter uit Twijzelerheide

ik fien, ot nelson bie de echte friesen hjert.

hie is wollus waar een import, maar hie docht net onder foar een echte fries.

nelson, ut is geweldig. oars har ik der gjin wurden foar.

kom us loons nelson, drinke wie een berenburgje tegjerre.

doe bist een voorbield foar de import monnen, wiene sa ollegjer mar.

22-7-2005
nelson uit Hurdegaryp

Deal sleatswetter... doen we, sterker, heb zelfs een berenburgje voor me staan nu. Tjoch!!

22-7-2005
nelson uit Hurdegaryp

sorry....tsjoch

22-7-2005
mm uit Kollumerzwaag

hmmm 124 reacties om een stickertje....WOW waar je je al druk om kan maken hahahahaha

22-7-2005
sleatswetter uit Twijzelerheide

doe bist nr 125 mm. fan herte lokwinske.

22-7-2005
dereadehulk uit Hurdegaryp

Ja Markstbergen...en nu nog is men in Holland en andere provincies dolblij met de Friese bouwvakkers, omdat zij in tegenstelling tot de Hollanders WEL werken, en niet 24 uren per dag uit hun neus zitten te vreten. Jij bent nu echt een doorsnee Hollander...grote bek, alle eer opeisen, en totaal geen kennis van zaken...BLAASKAAK !! Pak je koffers en ga terug naar Utrecht...

22-7-2005
trijekwat uit Veenwouden

@dereadehulk ben jij soms een Friese bouwvakker die de hele dag thuiszit

22-7-2005
koddebeier uit Zwaagwesteinde

Aanpassen, aanpassen!!!! Het toverwoord van de oorspronkelijke bewoners, wanneer ze weer eens in alle bekrompenheid van het plattelandsleven een nieuw ideetje door de zogenaamde importlui van tafel geveegd zien worden. Heel de provincie op z,n kop.... Nou, nee, dat valt reuze mee, want er wonen ook nog friezen om utens, wiens volksaard zonder stickertje ook wel duidelijk genoeg is. Ikmijzelf en Mirre, laat ons liever drinken en uitbundig lachen inplaats elkaar met een grote boog te ontlopen.

22-7-2005
multi uit Buitenpost

Tjonge Tjonge wat gaan jullie ver in het schoppen tegen elkaar. Staat er een stukje in de krant over een turk, dan zijn alle turken slecht. Staat er een stukje in over een stikker plaatje en nu worden alle mensen eigenlijk die hier niet zijn geboren in Friesland er weer uit getrapt. Weten jullie wel waarom de doodstraf is afgeschaft, omdat wij niet slechter willen zijn als de moordenaar( ben het daar niet altijd mee eens)Ga zo door en maak hier een tweede kleine IRAK van met bommen en granaten.

22-7-2005
multi uit Buitenpost

En ik hoop dat de redactie deze onzinige discussie nu een stop gaat zetten. Hoeft niet van mij hoor ga maar lekker door met trappen tegen elkaar. misschien is het uw buurman wel waar je altijd een pilsje mee drinkt is bij iedereen bekend wie wie is. Ik weet zeker van niet ze mogen tegen mij aan schoppen zoveel ze willen het is mij on het even ik weet dat ik hier in Friesland heel veel mensen heb gehoplen. Waarmee? dat zouden jullie wel willen weten he maar ik blijf een beetje annoniem.

22-7-2005
jeen uit Twijzelerheide

ah multi(snaar?)onziNige discussie,wat dingen zijn dat nu weer?
ik ben met je eens dat men van het onderwerp afdwaald,maar het heeft ook wel weer wat.
niet te serieus zijn is jeen zijn advies,al gaan de reacties van sleatswetter mij dikwijls te ver.
sa mar wer.

jeen.

22-7-2005
jeen uit Twijzelerheide

dan hier op verzoek van sleatswetter 2e couplet:fan bugjen frjemd bleau by t ald folk yn eare,syn namme en taal,syn frije sin.
syn wurd wie wet,rjocht,sljocht en trou syn leare,en twang fan wa ek stie it tsjin.

is it sin no gerest sleatswetter?

jeen.

22-7-2005
erwinvdwal uit Blije

Wie straks met zo'n stickertje op de nummerplaat wil rijden (ik in ieder geval!) moet dat gewoon doen. Er zijn ook mensen die lid zijn van de Grote Visclub, er zijn truckers met 'eentje van wel 18 meter lang', en allemaal hebben we een sticker op de auto met reclame voor het autobedrijf waar we de auto gekocht hebben, dus what's new?
@ Marksbergen: waar haal je de moed vandaan om jezelf als Utrechtenaar op een voetstuk te zetten en te stellen dat wij Friezen dom c.q. achtergebleven zijn?

23-7-2005
erwinvdwal uit Blije

Over je verdere 'motivatie': het hoofdkantoor van de PTT, nu de Postbank, werd naar Leeuwarden gehaald? Ten eerste was het de Postcheque en Girodienst, en werd het bedrijf voor 95 procent bemand met werknemers uit Friesland, waaronder ik!
De afsluitdijk: 12 kilometer Hollands, en inderdaad 20 kilometer Fries. Dat Lely een Hollander was kan die man ook niet helpen, hij heeft er vast spijt en nadeel genoeg van gehad en ondervonden dat hij niet in Fryslân geboren is!

23-7-2005
markstbergen uit Sneek

Ben het helemaal eens met multi, daarom mijn laatste reactie.
Ik heb niet gezegd dat alle Friezen dom zijn, ik generaliseer -in tegenstelling tot sommige anderen hier- niet, maar wel dat het opleidingsniveau hier laag is (geen universiteit, weinig HBO's).

Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat Friesland een mooie provincie is, maar dat dit geen reden is om je bijzonder te voelen. En zoals Friesland de elfstedentocht en Beerenburg heeft, heeft elke provincie wel wat.






23-7-2005
sterkeyerke uit Dokkum

Wy sette as Friezen allegearre sa'n moaie plakprint op ús auto fansels en minsken dy der net al hielendal oer kinne matte oppakke.
Jo binne Fries as jo binne it net, ist net sa ?

23-7-2005
arkan uit Leeuwarden

He markstbergen, nelson zei het eerder al je kennis van de friese geschiedenis is erbarmelijk. Weinig HBO`s????? Gezien het aantal inwoners per vierkante kilometer denk ik dat we er meer dan genoeg hebben. Laag opgeleid??? Dus jij denkt dat iemand die geen HBO of de universiteit heeft gevolgd laag opgeleid is??? Tsjonge jonge wat ben jij kortzichtig zeg. Ik nodig je uit om hetgeen je hiervoor zei recht in mijn gezicht te zeggen, grote kans dat je wakker wordt met slangen in je neus, rot toch op!

23-7-2005
arkan uit Leeuwarden

Het valt me trouwens op dat je account net aangemaakt is. Speciaal gedaan om even op de friezen te zeiken zeker. Slappe lul ben jij zeg, kenmerkend hollands gedrag meelullen en zeiken maar niet weten waar je het over hebt. Als ik jou was zou ik goed oppassen met wat je zegt en tegen wie je het zegt. Een Fries is niet snel kwaad maar als hij/zij eenmaal kwaad is berg je dan maar, wij blijven namelijk wel staan dat is het verschil met de hollanders

23-7-2005
femme uit Dokkum

Ik ben het helemaal met je eens arkan, er zijn hier veel mensen die niet weten waar ze het over hebben. Maar ja, dat krijg je als je hier niet een 'oorspronkelijke bewoner' (Koddebeier) bent. Ze hebben blijkbaar last van een zgn. tunnelvisie - ze zien niet wat er buiten hun wereldje gebeurd.

En Multi, moet je het nu echt gaan vergelijken met Irak? Het is toch al erg genoeg wat daar gebeurd? Ik snap werkelijk niet hoe je dit kunt vergelijken! Dat vind ik heel erg!

23-7-2005
amstelboy uit Dokkum

heey multi ff een avondje rondneuzen in buitenpost en je bent niet meer anoniem dus denk dr maar om!

23-7-2005
koddebeier uit Zwaagwesteinde

Tja, mijn leven alhier is een worsteling femme. Desondanks blijf ik proberen wereldburgers van jullie te maken, hoewel de heersende stickermania voorlopig weinig kans op succes beloofd. Over tunnelvisie gesproken....Pfffffff......

23-7-2005
sleatswetter uit Twijzelerheide

niet nodig koddebeier, wij slaan je hulp af.
wij redden ons prima zonder jouw hulp.

die stickermania wordt een succes let maar eens op.

23-7-2005
koddebeier uit Zwaagwesteinde

Wie verdrinkt maakt zich geen zorgen dat het regent.

24-7-2005
westereender uit Zwaagwesteinde

maak je ff bekend KODDEBEIER zulken als jou willen we nl niet in de westereen ok!!

24-7-2005
koddebeier uit Zwaagwesteinde

Moet ik nu mijn deur op slot doen? Beperk je nou eens tot deze discussie ikmijzelf. Mocht je hier te veel moeite van ondervinden, is deze discussie wat mij betreft gesloten.

24-7-2005
trijekwat uit Veenwouden

Ik ben zelf een Fries, maar ik vind het soms walgelijk hoe Friezen kunnen reageren.

Dit zeg ik zonder namen te noemen

24-7-2005
lifeliner4groningen uit Grootegast

Is dit niet een actie van iemand die graag aandacht wil?

24-7-2005
miej uit Harkema

fjirder Olles nOg gOed?~! fryslan bOppe Onet minsken!dit gaat Om een kenteken sticker...waarOm nOu zO'n discussie..:s

24-7-2005
jeen uit Twijzelerheide

ft,ik zou toch graag willen weten op wie je duidt.
ik doe een gokje:sleatswetter miskien?
doch my ek mar san stickerke foar op de folkswein golf.

jeen.

24-7-2005
trijekwat uit Veenwouden

In mijn reaktie van zondag 17.43 uur zie ik dat ik geen namen noem, maar wie de schoen past moet hem maar aantrekken.

Eén advies van mij zou zijn:
Denk eerst eens na voordat je jouw mening geeft.

24-7-2005
trijekwat uit Veenwouden

In mijn reaktie van zondag 17.43 uur zie ik dat ik geen namen noem, maar wie de schoen past moet hem maar aantrekken.

Eén advies van mij zou zijn:
Denk eerst eens na voordat je jouw mening geeft.

24-7-2005
advertentie

dereadehulk uit Hurdegaryp

Ik raad iedereen aan, die Friezen en/ of Friesland hier zwart zit te maken om haar bewoners, vandaag de koffers nog te pakken en een flink end weg te gaan wonen ! En dan AUB niet weer terugkomen, ook niet als je elders in de penarie zit (lees WOII)...BÛGE OF BARSTE BLIKSEM ! Leaver dea os slaaf !

25-7-2005
sealer uit Drachten Azeven

Hey Koddebeier, wat zei ik nou over dat discussieren via het internet??
Je doet je naam wel eer aan he?

25-7-2005
koddebeier uit Zwaagwesteinde

Wie de waarheid spreekt, zondigt niet maar veroorzaakt wel ongemak. Dat verandert niets meer aan de zaak van de stickertjes. Men kan immers alles van twee kanten bekijken. Of ik mijn naam eer laat ik graag over aan diegenen die menen daar over te kunnen/mogen oordelen. Dit onderwerp is bovendien volgens mij genoeg afgekauwd. Vooral bepaalde recente reacties (WO II?) hebben mij doen besluiten dit nieuwsfeit te laten rusten. De meerderheid vist hier liever met ander aas, zal ik maar zeggen....!

25-7-2005
teuvo uit Veenwouden

Flauwekul allemaal !!!! 152 reacties om zo'n onnozele domme sticker , niet te geloven !! (luxe probleem ??)

25-7-2005
gruttepier uit Grou

FRL op mijn nummerbord?

Natuurlijk! 34,1%
Nee! 65,9%
Aantal stemmen: 955

26-7-2005
lifeliner4groningen uit Grootegast

dat zegt wel genoeg dat statestiek

6-8-2005
loverke uit Driesum

ik vind het best leuk
een echte fries
en maak er nu toch geen gedoe van


gr doede

10-8-2005

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan