Account
Logo
Zoeken
4.2 °C

N381: snelheidscontrole zonder flits

Publicatie: 24 juli 2006, 12.13 uur

Reacties

jappie uit surhuisterveen

kunnen ze nog gluiperiger mensen ergeren die een beetje te hard rijden, geldklopperij, snap ook niet dat ook maar iemand zich hier voor laat lenen om zoiets te doen, bah wat een baan heb je dan,.....

24-7-2006
Friese-Doorzetter uit Dokkum

ze hebben niks anders te doen dan flitsen die domme sukkels waar moeten ze ander hn dure autos van betalen dan moet het zo maar als ik een zie neem ik hem mee hotsjee

24-7-2006
smurfie uit smurfenland

Ze hebben niks beters te doen tegenwoordig. Laat ze al die opsporen dat zou een beter plan zijn.
FLITSEN IS ZINLOOS!!!!

24-7-2006
bekende uit 't fean

ik begrijp dat het vervelend is maar als mensen gewoon de juiste snelheid hanteren dan zouden ze geen boetes krijgen en dus ook niet ergeren...ze maken het er zelf naar dat ze zich ergeren

24-7-2006
advertentie

Oostrumer uit Oostrum

Zo is dat Feanster!

24-7-2006
pipo de clown uit ureterp

smurfie, da's voor jou veiligheid immers.

24-7-2006
Protter uit Ryptsjerk

Met bv. 10 km/uur te hard geflitst worden is gewoon bloedirritant en sterk overdreven en bovendien zit je ook zo even over de 80.

24-7-2006
kikionline uit Rinsumageest

En maak maar bezwaar, volgens mij staat ie niet waterpas.

24-7-2006
tonny uit roden

@Protter
Als je je gewoon aan de snelheid houdt is er niks aan de hand.
Je hebt namelijk zelf een teller afwijking van waarschijnlijk rond de 5 km. Dus als jij op je tellertje 85 rijd dan rij je werkelijk maar 80. Vervolgens wordt er ook nog een correctie toegepast van 3(?) km. Kortom als jij 88 op je teller rijd, wordt je pas geflits. Dus die paar kilometer te snel op je teller maakt niks uit. Je rijd dan dus gewoon bewust te hard.

24-7-2006
nachtuil uit Ureterp

En dan al die verschillende snelheids beperkingen, 80-60-30-60 en dat binnen een korte afstand, als je even op een fietser let die een gevaarlijke toer uithaalt, mis je een bord en sta je op de foto. Dan met alle gevolgen van dien voor je beurs.
Controle prima, maar dan wel daar waar nodig, dus uit verkeersveiligheid en niet uit geldelijk gewin.

24-7-2006
ztuffz uit damwald

et is wol sa koartsigtig te sizzen dot dit ek foar us feilighiid is. en belachelijk om te sizzen dot se dit dogge om et ferkeer feiliger te meitsjen. er binne sa folle gefaarlijke capriolen die troch automobilisten uthelle wurden en jir wurd nix oan dien ! ollinich regels die oertreden wurde werby op in gemakkelijke manier jild binnen helle wurd der wurd op controlere... sadra et ek mar in bytsje moeilijk wurd hekket de plysje of

24-7-2006
fotomartijn uit Ureterp

Op de N381 gebeuren heel erg vaak ongelukken het lijkt mij logies dat er daar gecontroleerd word

24-7-2006
uit 't fean

@nachtuil als jij je laat afleiden door een fietser die een gevaarlijke toer op het fietspad naast je rijd dan is het toch je eigen schuld dat je een bord mist het is de bedoeling dat je je hoofd bij de weg houdt
-
@ztuffz het is ook voor de veiligheid en niet alleen geld, want mensen moeten hierdoor langzamer gaan rijden waardoor er minder ongelukken gebeuren door te snel rijden...

24-7-2006
argumenten uit drachten

Beter dan met flits. Dan krijg je tenminste niet van die idioote remacties.
Flitsen moeten ze mooi blijven doen, er gebeuren daar vaak (frontale) ongelukken waar menig waldnet bezoeker "sterkte en beterschap" wenst. s'nachts de snelweg vrijgeven.
Geldklopperij is erg kortzichtig, ze flitsen pas vanaf 87 km/h en de boetes voor kleine overtredingen zijn recent verlaagd. Bestuurders met minder/weinig verantwoordelijkheid zijn de grootste klagers/hardrijders! Laat hen maar lekker betalen.

24-7-2006
advertentie

henky uit jistrum

mooi ding man, jeetje wat boeken ze een vooruitgang met zo iets mooi, echt onvoorstelbaar, zo kunnen ze de mede mens mooi naaien zonder dat ze iets hoeven te doen, knap hoor, en met de klap op de vuurpijl, hoeven ze het rolletje niet eens te laten ontwikkelen, zodat ze zo snel mogelijk hun schuld gevoel kwijt raken..,.ach wat maakt ut uit, iemand plukken, en er ook nog voor betaald krijgen, zeg zelf wat is er leuker dan leed vermaak.."wie zonder zonde leve werpe de eerste steen"

24-7-2006
J-One uit Buitenpost

80 is geen 90!

24-7-2006
viking uit Harkema

ach je meent het j-one, en 80 is ook geen 70 of nog langzamer want je hebt er ook genoeg mensen bij die 70 of 60 op een 80 km weg gaan rijden, kijk dan moeten ze die ook gaan bekeuren want dat levert ook gevaar op.

24-7-2006
pietjepuk uit Drachten

Mooi doorgaan met controle,
Als je te snel rijdt dan doe je dat niet met een paar kilometer zoals tonny uit Roden al schreef.
Je rijdt als je een boete krijgt vaak op je teller al bijna 10 Km te hard.
Let maar eens op je navigatie systeem wat die aangeeft.
Voor een snelheid van 80 km heb je al een verschil van 5 echte kilometers.
GEWOON JE AAN DE SNELHEID HOUDEN IS GOED VOOR JE PORTEMONEE EN JE HART.

24-7-2006
oetlul uit Burdaard

geldklopperij en anders niet. die kloteapperatuur hebben wij weer met zn allen betaald. miereneukers zijn het, heb er geen andere woorden voor.

24-7-2006
trebax uit Uithuizen

het is mierenneukers (met dubbel n). En daarbij: goed initiatief. Voorkomt idd het gerem als je een flits voor je ziet.
Daarbij, je remweg verdubbeld bij elke 20 km harder. Regels zijn er niet voor niets, als je hard wil rijden, moet je bereid zijn te betalen.

24-7-2006
jaco uit Burgum

het is verdubbelt (met een t)

24-7-2006
ggrs uit Surhuisterveen

Geen goed woord hiervoor, bah.

24-7-2006
sjors295 uit Harkema

Het is een grote schande dat dit gebeurt en ik zou die gasten allemaal persoonlijk willen stenigen! Maar er is dus markt voor anders deden ze het niet... Als we ons allemaal eens een jaartje aan de snelheid hielden hadden ze er geen lol meer aan en ging al de apparatuur bij het grof vuil.

24-7-2006
kip uit Broeksterwoude

even een dikke kogel door dat kastje laten flitsen!

24-7-2006
texas uit Surhuisterveen

Ik mekker ook niet als ik een boete krijg. Dat is een gevolg van iets dat IK het fout gedaan....en niemand anders. Nee de politie maar goed vervloeken hier maar wee hun gebeente als er iets bij de zeurders thuis gebeurd.....dan is de politie ineens je beste vriend. Kortzichtigheid noem ik dat. Als je je netjes aan de snelheid houd dan heb je niks om je druk over te maken of over te zeuren.

24-7-2006
uit 't fean

je hebt groot gelijk tezas het zijn ook de mensen die altijd te snel rijden die het meeste zeuren hier ze moeten zich gewoon aan de snelheid houden zoals ik al eerder zei

24-7-2006
mase uit Buitenpost

Ben ik het niet geheel mee eens. oke je moet je aan de snelheid houden. maar je kunt tegenwoordig ook niet even een andere zender opzoeken op de radio want voor je het weet rijd je 85-90 en heb je direkt een 40 tot 50euro aan je broek. ik vind dat te gek voor woorden. Je moet steeds op de km teller letten. En er is niet 1 die wat aan dat corrupte zootje doet. in de 2e kamer gaan ze er ook niet tegenin want het spekt de schatkist zo lekker. Oprotten met dat stelletje rotzooi daar in den haag.

25-7-2006
uit Dokkum

juist mase... geld kloppery is het.. verkeersvieligheid amehoela te langzaam ryden moeten ze gigantisch bestraffen als ze wat voor de veiligheid doen willen...

25-7-2006
kip uit Broeksterwoude

http://www.nu.nl/news/786625/122/Peuter_uit_Veendam_krijgt_boete_voor_wildplassen.html kijk maar ff hier die de politie nog steunen.

25-7-2006
vectra uit Harkema

als het voor de veiligheid is moeten ze ook op plaatsen gaan staan waar het nodig is.

25-7-2006
argumenten uit Drachten

Het blijft altijd een (zinloze)discussie. zolang er regels zijn. Mensen die zich netjes aan de regels houden hoor je niet klagen. Trek zelf je conclusie uit bovenstaande berichten.
40-50 euro voor 85 tot 90 km/h te hard is onzin en volgens mij een beetje frustratie. Tot 87 km/h wordt er niet geflitst. 88 km kost €18, 89 km €21 en 90 km/h kost 24 euro op deze weg met een auto.
Dus cruisecontrol lekker op 86 en er is niets aan de hand.

25-7-2006
viking uit Harkema

verkeers veiligheid? het is net wat vectra zegt laats ze dan eens op plaatsen gaan staan waar het nodig is, maar nee ze gaan op dezelfde plaatsen staan waar dus genoeg verkeer langs komt, dus kassa.
kijk heb er geen probleem mee dat ze de echte hardt rijder aanpaken, maar het is net wat oetlul zegt mierenneukers zijn het.

25-7-2006
uit 't fean

@ viking het is daar ook wel nodig, want de mensen rijden daar veel te hard waardoor er daar om de haverklap ongelukken gebeuren
@ kritisch ik ben het met je eens dat te langzaam rijden ook niet zonder gevaren is, maar dat zijn meestal ouderen met een trage reactievermogen hebben dus op die manier sneller stoppen.. maar als je niet te snel rijd kun je op tijd stoppen als zij remmen want ze rijden nooit veel langzamer...
-
en dat van dat wildplassen is ook onzin van die agent

25-7-2006
mase uit Buitenpost

@argumenten ik heb geen cruise control, en dat er pas geflitst word bij 87km/h is kant en klare onzin. ze flitsen bij 81 km/h alleen de boete komt pas op de mat als je 84km/h gereden hebt, omdat er een wettelijk correctie is van 3km/h.

25-7-2006
rocla uit dokkum

Wat een super goed en leuk ding, lekker stiekum auto's "flitsen". Zo merken ze er niks van die automobilisten en worden ze toch lekker bekeurd!
BAH! Ga toch criminelen oppakken ipv die hard werkende automobilisten die naar of van hun werk rijden!

26-7-2006
uit 't fean

@rocla als die hardwerkende automobilisten zich aan de snelheid zouden houden, dan zouden ze hun zuurverdiende geld niet kwijtraken...en mensen die te snel rijden zijn ook een soort van lichte criminelen, dus in feite doen ze wat je zegt criminelen oppakken

26-7-2006
viking uit Harkema

heb jij zelf wel een rijbewijs bekende?
als je wel een rijbewijs hebt dan weet je ook dat je niet altijd op je teller let en dat je zonder dat je het merkt een paar km te snel rijdt.
en als je het over veiligheid hebt, is constandt op je teller kijken wel veilig dan?

26-7-2006
groover uit Groningen

Er zijn prima apparaatjes te verkrijgen die een geluidssignaal geven wanneer je een door jou ingestelde snelheid overschrijdt. Wanneer je er problemen mee hebt om je snelheid constant te houden, of onbewust accelereert, zou ik deze maar eens aanschaffen.
Het zal je minder geld kosten dan de bonnen die je krijgt.

26-7-2006
vectra uit Harkema

waar veel auto,s langs komen kan je nooit echt snel rijden. noem de weg van surhuisterveen naar buitenpost daar staan ze haast elke dag maar op het langfal(harkema surhuizum) daar word echt tehard gereden maar daar staan ze nooit.

26-7-2006
advertentie

ica uit drachten

he, heeft koddebeier nog niet gereageerd? op vakantie zeker....?

26-7-2006

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan