4,4 °C

Agent lasert midden op fietspad

Publicatie: zondag 17 september 2006

 

REACTIES

Foei foei, dit werkt wel mee met de verkeersveiligheid.

noid uit Dokkum | 17-09-06 | 17.52

een dikke bekeuring geven die eikel.

terminator uit Harkema | 17-09-06 | 17.52

Heet niet voor nix een FIETS-pad, wij mogen er niet met de auto op. en dan hun ook niet !! denken soms ook dat ze alles zijn en alles mogen doen!

sportboy uit Veenwouden | 17-09-06 | 17.57

Wat een klootzak!! :(

jakobjan1908 uit Houtigehage | 17-09-06 | 17.58

Sommige eikels worden ook nooit volwassen eikels. Hee idioot weet jij niet dat jij niet op het fietspad mag staan. automobilisten gewoon een klacht indienen en ook de fietsers.

multi uit Buitenpost | 17-09-06 | 18.01

Zo te zien was er ruimte genoeg om met ze 2en tegelijk te passeren, dus snap het probleem niet.
En het is geen excuus om sneller en harder te rijden omdat een agent op fietspad staat.
Dus gewoon betalen die bekeuringen!

mieke uit Drachten | 17-09-06 | 18.12

Belachelijk!

bassie uit Burgum | 17-09-06 | 18.12

Het is ook nooit goed, laat die vent toch op zondags een zakcentje bijbeunen.

nokko uit Houtigehage | 17-09-06 | 18.13

k heb geleerd met mn theorie dat ik niet met de auto op het fietspad mag rijden....?? of hebben ze daar bij de politie andere theorie lessen..??
laseren oke.. mr wij moeten ons ook aan de regels houden ofnie..?
klote dienstkloppers

stryder uit Drachtstercompagnie | 17-09-06 | 18.22

hmm wou zeker niet op bezoek bij zijn schoonouders dan maar ff laseren :)

werido uit Burum | 17-09-06 | 18.28

en als ik met mn fiets op de autoweg ga staan krijg ik een boete ;)

razor9063 uit Beetgum | 17-09-06 | 18.35

Van alle reactie's is wat te zeggen maar deze auto staat op het fietspad. Dus 1 baan is in gebruik. Fietsers moeten nu stoppen of achter elkaar gaan fietsen terwijl het fietspad breed is gemaakt om het verkeer zo veilig mogelijk door te laten vloeien. Brommers, scootmobiels enz moeten ook over dit fietspad dus er kunnen gevaarlijk situatie's ontstaan door zo het voertuig neer te zetten.

noid uit Dokkum | 17-09-06 | 18.47

hja hiene die touran fan ut viaduct auw kiepe matten..

toekejoeke uit Twijzelerheide | 17-09-06 | 18.49

Alleen maar mensen die commentaar leveren hoe een agent hoort te handelen, alleen maar zeuren en zeuren, en reacties van ga boeven vangen enzvoorts.....
Zolang ze zelf maar te hard kunnen rijden, hier en daar wat dieren onder de auto krijgen, totdat ze een kind of mens doodrijden, dan draaien ze de rollen om en gaan ze zeggen : wat doet die gek nou, zo snel te rijden!!!
Laat die man ze werk doen, en zo gevaarlijk was het niet, je rijd maximaal 30 ofzo.

mieke uit Drachten | 17-09-06 | 18.53

die smarige pliesje hat een foardbield functie mieke... wurt him ek verteld ien sien opleiding!!!

toekejoeke uit Twijzelerheide | 17-09-06 | 19.06

misschien was het beter geweest als Mieke haar kinderen vanmiddag van de fiets waren gevallen door deze onozele aktie van Rosco-P-Coltrane.
Volgens mij werkt heilige Mieke zelf Bij de Politie.
je hoort nou eenmaal niet met de auto op het fietspad, dus ook voor Rosco geen uitzondering!

tokkie uit eernewoude | 17-09-06 | 19.08

Wot een OS

employment uit Zwaagwesteinde | 17-09-06 | 19.14

mieke zal wel geen rijbewijs hebben dus ook noooooooooooit te hard rijden

legi uit Burgum | 17-09-06 | 19.15

wat een klootzak...
gewoon bij op rijde:P wat moet hij op een fietspad, laat hem de auto ergens anders neerzetten dan kan hij er wel lopend heen.

lapmans uit Rottevalle | 17-09-06 | 19.31

Tsja wij mogen ook geen politiepet dragen. Waarom die politiemensen dan wel!

J-One uit Buitenpost | 17-09-06 | 19.36

ga boeven vangen

gekhond uit surhuisterveen | 17-09-06 | 19.39

Dit kan wel????
Je ziet op de foto al duidelijk dat de fietsers er niet langs kunnen. BELACHELIJK!!

scrabble uit Augustinusga | 17-09-06 | 20.03

ZELFS TE BEROERD OM UIT ZIJN LUIE STOEL TE KOMEN DEZE LULLO

kabelgek uit Zwaagwesteinde | 17-09-06 | 20.03

keuringseisen om agent te worden:een stel goede ogen-kunnen omgaan met dure apparatuur-kunnen schrijven en vooral zelf de regels overtreden waar de ,,gewone burger,,een vette prent voor krijgt.schande om net daar met een auto te gaan staan en te lui om met de kont uit de auto te gaan en het laatste stukje te lopen.kun je zien wat de mentaliteit momenteel is bij de agenten.laseren best,maar dan wel de veiligheid voorop waar ze zelf altijd de mond van open hebben.

virtualizer uit Burgum | 17-09-06 | 20.09

enne mieke uit drachten,mankeerd er wat aan je ogen? je ziet toch ook wel dat dit niet kan! is jou man een dienstklopper of ben je er soms zelf een?

virtualizer uit Burgum | 17-09-06 | 20.18

Ach, agenten hebben zo hun eigen regels.
Als er een fietser omheen wil en van de andere kant komt een scooter dan heb je een lastige situatie.
Deze motormuis kon er ook wat van trouwens:
(even knippen en plakken in de adresbalk)
http://videos.streetfire.net/search/a7/0/10c82ff6-68b1-47eb-8595-f283c8d92b55.htm
Stond even later stil langs de kant van de weg voor een praatje met een wegwerker.

gisardi uit De Tille | 17-09-06 | 20.21

Volgens de richtlijnen van de Politie zelf over het gebruik van een lasergun moet deze STAAND gebruikt worden en niet vanuit een auto. Deze manier van laseren geeft de bekeurde automobilist een goede kans voor het maken van bezwaar kijk even op Flitsservice.nl

jan1468 uit Appelscha | 17-09-06 | 20.29

Lazer toch op met je laser.

centraal uit Dokkum | 17-09-06 | 20.54

Ik zit niet bij politie,heb een auto maar houdt me netjes aan de regels.
Ben alleen me broer kwijt geraakt door een snelrijder dus aanpakken die hardrijders!
En hoe vaak tref je elkaar nou op die brug over dat stukje van 3 meter dat die auto er staat voor een uurtje, drukte om niks!
Als ieder zich aan de regels hield en netjes aan de snelheid dan was dit niet nodig.
Ga vooral zo door politie, pak al die snelheidheidsduivels maar op!

mieke uit Drachten | 17-09-06 | 21.16

heeft de politie niks beter te doen

surhuisterveen uit Surhuisterveen | 17-09-06 | 21.32

Veel ouderen waren vandaag onder weg die vaak moeite hebben om bij een viaduct om hoog te fietsen...Politie zoek een andere plaats de oudere fietsers slingeren.Voor de veiligheid hebben ze de ruimte wel nodig!!!!!!!!!!!!!!

dekat uit Kollum | 17-09-06 | 22.43

daarom hoeven ze nog niet midden op het fietspad te staan, mieke! dit lijkt gewoon nergens op, doen ze bij de rondweg van veenwouden ook vaak, camera in t bushokje en de auto in de tunnel (fietspad). klootzakken

oetlul uit Veenwouden | 17-09-06 | 22.47

Als een politie agent iets goed doet of iets verkeerd doet , maakt me niet uit. Ik blijf een vreselijke hekel aan deze 'mensen' hebben!!

teuvo uit Veenwouden | 17-09-06 | 22.54

Iedereen zeurt wel mooi , zo van heeft de politie niets beters te doen, maar deze mensen zijn er niet om boeven op te pakken maar om verkeersovertreders op te sporen.en te proberen de verkeersongevallen naar beneden te helpen.
dus denk eerst even goed na voordat je zomaar wat uitkraamt.

arnaudbrander uit Drachten | 17-09-06 | 22.58

Mieke uit Drachten, ik sluit me bij je aan. Natuurlijk staat ie daar onhandig, dus?? Men is altijd gretig om de politie op de vingers te tikken, krijg je lekker veel bijval op Waldnet. Hij is fout, hardrijders zijn nog veel fouter. En ja, ik rij ook wel es te hard,en dan zit ik ook fout.

maan1 uit Gerkesklooster | 17-09-06 | 23.04

die agent en die mieke uit drachten beide leeghoofden.mogen ze van mij dood laseren.

biker uit Burgum | 18-09-06 | 06.57

Weet je wat je eens moet doen?
Zo iemand zelf op de foto zetten, { of net zo doen alsof, dus wel een flits maar b.v. geen filmrolletje in je camera} dan worden ze toch kwaad, ik spreek uit ervaring.

rumoost uit Surhuisterveen | 18-09-06 | 07.35

de meeste mensen die daar langs rijden doen dat voor hun werk, en met die belasting word zijn loon betaald wat ben je toch een flinke jongen(dwijl)

wra uit Harkema | 18-09-06 | 07.54

Alle middelen zijn geoorlofd blijkt maar weer, als er maar boetes kunnen worden uitgedeeld en het is beslist niet alleen ter beperking van de verkeersongevallen, maar voor de hoofdzaak het vullen van de staats/gemeentekas!

granaet uit Dokkum | 18-09-06 | 09.02

Ik vind ook als ze gaan laseren ook de politie het voorbeeld moet geven van goede verkeers regels en zelf niet fout gaan parkeren.
De enigste voordeel van laseren is als je maar een paar kilometer te hard rijdt geen bon krijgt maar bij een camera krijg je wel een print.
Ik moet eerlijk wezen rij zelf 9 van de 10 keer tehard heb ook een hekel aan agenten die zich verstoppen om je te pakken.
Ik hoop dat deze agent ook waldnet leest en zijn meerdere hem aanspreekt op zijn gedrag

giddyupgo uit dokkum | 18-09-06 | 09.31

ik moet nog effe van kwijt heb geschreven dat ik 9 van de 10 keer te hardrijdt dat is ,,maar gemiddeld 5 tot 20 km te snel''.
Dus geen extreme hoge snelheden.
Als ik op de teller van onze auto 110 rijdt geeft onze tomtom aan dat ik maar 102 rijdt.dus zoveel verschil zit er in de afwijking van de km teller.

giddyupgo uit dokkum | 18-09-06 | 09.44

beste mieke, kijk eens naar het bericht:"Diverse auto\'s vernield in Dokkum" als de agenten zich meer om zulke dingen zouden bekommeren was de burger meer gediend, mensen die op weg naar hun werk 10 km te hard rijden op de bon slingeren is naar mijn mening niet de taak van de politie, dat is alleen maar de staatskas spekken...

mano uit Dokkum | 18-09-06 | 10.06

Bij het lesrijden is mij geleerd om op de weg te letten, tegenwoordig moet je alleen maar op je snelheidsmeter letten. Oke snelheidsduivels mogen ze voor mij pakken, ze vliegen je soms voorbij met grote snelheid, zelf heb ik een paar keer een boete gehad omdat je een paar kilometer tehard reed dit slaat nergens op. Wat betreft die man op het fietspad die moet voortaan een andere plek zoeken en alleen de echte snelheidsduivels pakken.

samaritaan uit sumar | 18-09-06 | 10.11

Goh, hoe heet'ie, Sergeant lazer-op-straal Streber?

tripwire uit Burgum | 18-09-06 | 10.18

daar geef ik centraal en granaetgroot gelijk in als ze maar kunnen schrijven maakt dan niet uit hoe als het maar geld op levert weg er mee

victoria uit Dokkum | 18-09-06 | 10.18

Heb een tijdje in Noorwegen gewoont en daar heb ik mijn hele tijd nog nooit 1x een politie agent met lasergun gezien. Hier zie je ze weer overal.

rommie uit de Westerein | 18-09-06 | 10.20

ze hebben volgens mij gewoon een ontheffing hoor. drukte om niks.

keimpe112 uit Drachten | 18-09-06 | 10.26

een ontheffing om gevaarlijke situaties te veroorzaken???????????

denk ff na...

toekejoeke uit Twijzelerheide | 18-09-06 | 11.20

Zo'n bericht zorgt altijd voor veel zinloze reacties. Het gaat velen niet eens zozeer om de plek van de auto maar meer omdat deze man gewoon zijn werk doet. Veel waldnetters houden van zeuren en agressieve reacties. Feit is wel dat door het vele politieoptreden het aantal verkeersslachtoffers drastisch daald.
Je mag 7 km te hard rijen zonder bekeuring, en bij acht km te hard betaal je bovendien een erg klein bedrag.
Wel ondanks zijn ontheffing een niet erg slimme plek.

argumenten uit Drachten | 18-09-06 | 11.43

de politie is je beste vriend...

ierdwyfke uit Stokkum | 18-09-06 | 12.44

heb van de week bekeuring gehad omdat ik met motor op fietspad reed lijkt dus nergens op dat politie nu zelf verkeerde voorbeeld geeft. volgende keer gewoon met brommer bover op knallen

scudo uit drachten | 18-09-06 | 12.53

waarom zorgt zo\'n bericht voor zoveel reacties? omdat die man zijn werk doet? niet dus! omdat een grote meerderheid van de mensen zich over zulke acties mateloos ergerd. omdat het allemaal criminele hardrijders zijn? nee, omdat iedereen die een paar km te hard rijd gecriminaliseerd wordt terwijl de politie het echte werk, namelijk het oppakken van drugsdealers, illegalen, dieven enz. geen prioriteit geeft. een grote meerderheid van de mensen wil dat de politie andere taken verricht, dus...

mano uit dokkum | 18-09-06 | 13.26

Het gaat hier niet om dat de man zijn werk wel of niet mag doen, zoals vele hier beweren. Dat staat er los van, iedereen weet dat hij zich aan de snelheid moet houden. Dus die bekeuringen moeten gewoon worden betaald!! Het gaat hier om de plek waar de beste man zijn werk uitvoerd, en dat hoort niet op een fietspad. En de opmerking hier eerder, dat de bezoekers van waldnet altijd maar zeuren enz..... Dat slaat al helemaal nergens op.
Iedereen mag hier zijn mening geven, en dat is de opzet ervan.

swiffy uit Kollum city | 18-09-06 | 13.31

misschien het artikel en de foto naar Peter R. de Vries ??

jaggerboy uit kzwaag | 18-09-06 | 14.26

Ben alleen me broer kwijt geraakt door een snelrijder dus aanpakken die hardrijders!
En hoe vaak tref je elkaar nou op die brug als je de foto kijkt zit er een lage hek aan een grote weg als iemand daar over heen valt en komt net een auto aan zit iemand net als jij met een persoon kwijtgeraakt en dan is een kwatier nog twe lang lijkt mij dus wat er ook gebeurd de hardrijders gaan in jou oogen voor alles wat er om kan gebeuren sorry ga ik niet in mee

jankip uit sorry mieke | 18-09-06 | 15.58

best dat die man zijn werk doet
maar om nou de fietsers en brommers ermee lastig te vallen
geef maar toe mieke en nog een paar
hij mag andere weggebruikers niet tot last zijn bij het uitoefenen van zijn functie en nu heeft hij toch echt gevaarlijke situaties veroorzaakt
als er wat ergs gebeurt was hadden somigge mensen anders gereageerdt
het is lang geleden dat ik een politie agent of agente het goeie voorbeeld heb zien geven
jammer is dat ze hebben toch een voorbeeldfunctie

gtiman uit Drachten | 18-09-06 | 16.29

Die boetes moeten ongeldig worden verklaard omdat de agent niet juist zijn werk deed.

christine uit Harkema | 18-09-06 | 16.33

@giddyupgo dan zou ik de tellers van je auto/tomtom maar een na laten kijken als er zo'n afwijking inzit.

en mensen zeuren hier wel veel omdat ze een hekel aan de politie hebben omdat ze een keer boetes krijgen omdat ze iets fout doen.....deze man doet zijn werk om te zorgen dat iedereen veilig op de weg kan zijn (ok hij staat er zelf ook wat fout, maar hij krijgt opdracht om daar te staan) maar je moet er wel vanuit gaan dat door zijn actie de gewone weg wel veiliger wordt....

christine uit 't fean | 18-09-06 | 17.46

en als er iemand te snel rijd moet hij ze meteen aanhouden dus hij zal er niet zo lang hebben gestaan

christine uit 't fean | 18-09-06 | 17.47

en hij heeft een voorbeeld functie dat is zo maar hoe vaak doen jullie dat wel niet op het fietspad parkeren omdat er voor de rest geen plaats is en je niet ver wilt lopen als je bijvoorbeeld ff moet pinnen (maar de reden doet er niet toe kijk eerst eens naar je zelf voordat je op iemand gaat zeuren die voor jullie de veiligheid op de weg wil verbeteren) EN NEE IK BEN GEEN POLITIE AGENT

christine uit 't fean | 18-09-06 | 17.51

maar dan worden jullie boos omdat je beboet wordt voor een fout (ok hij moet ook beboet worden voor zijn fout)(maar jullie zijn in de meeste gevallen net zo fout al hij nu is)

christine uit 't fean | 18-09-06 | 17.53

ach die fietsers moeten niet zo zeiken genoeg ruimte, gaan ze mah achterelkaar fietsen moet je op de weg ook toch (alhoewel ze menen dat ze midden op de weg moete rijde)

aleuh uit Buitenpost | 18-09-06 | 17.58

weerzo,n persoontje dat de politieschool niet af kon maken en toch iets moest doen waar die goed in is .....hufter

klystertje uit Harkema | 18-09-06 | 18.14

Dit is ook geen verrassing meer daar op het viaduct... mensen die wel een naar Earnewald rijden weten wel beter op zondag! Elk weekend maar weer...

ggrs uit Surhuisterveen | 18-09-06 | 18.17

Mieke te hard rijden is niet goed,maar daar gaan staan is wel wat overdreven.
Hij had er ivm het mooie weer beter een tuinstoel bij kunnen pakken dan had ie mooi kunnen bijkleuren en hadden de fietsers ook geen last.
Maar dit is niet de 1e keer dat ze daar staan.
Het is bijna een vast ritueel op zondag en voordat je de fonejachtbrug over bent hebben ze je al in de kraag.
Want op het stukje waar ze staan met de laser moet je eigenlijk al langzamer rijden,maar jah...je kunt nog een stukje snel

ellen uit Drachten | 18-09-06 | 18.32

Dat een agent daar staat te laseren is zijn werk. Voor degene die gepakt wordt
dikke pech. Maar je weet dat je je aan de regels moet houden.
Maar door zo op het fietspad te gaan staan
werk je "Geweld en poging tot doodslag tegen politie"(LC) in de hand.,

kilejan uit Burgum | 18-09-06 | 18.39

pff hebben niks beters te doen daar bij de politie en dan ook nog je auto midden op het fietspad parken moeten wij us doen krijgen we direct dikke boete hij voelt zich blijkbaar heel wat

anab uit Dokkum | 18-09-06 | 21.22

Alles gelezenhebbende valt het mij op dat de meesten zo goed weten hoe een ander het niet moet doen maar handel er dan zelf ook naar. Jammer dat het niet een druk fietspad is want anders had je filevorming. Bovendien hebben bestuurders van politievoertuigen een algemene
ontheffing van de meeste verboden.

Wat een zeureikels hier.

sietse uit Burgum | 18-09-06 | 21.31

Yo, Sietse uit Burgum! Prachtig gesproken!

maan1 uit Gerkesklooster | 18-09-06 | 22.07

Gezien het aantal negatiece reacties kan ik voor mij het volgende concluderen:
De meeste reactie getuigen van een kort lontje, wat inhoudt dat de meeste negatievelingen (zeuren) hier zelf) arrogante en a-sociale weggebruikers zijn. De politie had misschien beter een andere plek kunnen uitzoeken maar zal het nodig gevonden hebben op deze plek te gaan staan om handhavend op te treden.

Ik krijg de idee dat Waldnet steeds meer geregeerd wordt door riooljournalistiek. Bah!!

karel uit Doorneloo | 19-09-06 | 07.58

Wanneer je broer omkomt bij een ongeluk is dat heel erg. Wanneeerde andere te hard reed is dat erg. Maar de reacties van Mieke hebben niets met verkeersveiligheid te maken, maar met wraak en genoegdoening. Alle mensen die te hard rijden zijn schuldig.
Mieke moest eens in therapie gaan.

kilejan uit burgum | 19-09-06 | 10.30

@karel je hebt gelijk over sommige reageerders maar over waldnet ben ik het niet helemaal eens het is geen riool journalistiek maar door berichten die niet veel nieuwswaarde hebben zoals deze komen er veel onzinnige reacties

kilejan uit 't fean | 19-09-06 | 13.16

@bekende: ik had inderdaad ietsje genuanceerder kunnen zijn.

karel uit doorneloo | 19-09-06 | 15.32

karel heeft iets te lang met zijn kont in de doorns gezeten als je het mij vraagt.

erg stekelig daar in doorneloo.

toekejoeke uit Twijzelerheide | 19-09-06 | 22.43

Karel , bekende en Mieke , idd, altijd maar zeuren en schelden op waldnet de laatste tijd.Ernstig is dat, een hoop gefrustreerde mensen in ons mooie friesland,jammer jammer,en van respect of tolerantie hebben de meesten hier nog nooit gehoord.Alles moet volgens de wet van IKKE!ALs ik het maar goed heb en als ik mijn zin maar krijg en voor de rest een keihard oordeel over anderen...BAH!

gorry uit Hiero | 20-09-06 | 09.31

He oom agent! Pak een stoel en ga STAAN !!!

brandhout uit Sneek | 20-09-06 | 22.57

Waar is de tijd van de gecamoufleerde politiemannen in de bosjes gebebleven, of van de politieman, die zijn eigen vrouw bekeurde op de promenade?De man staat in het zicht, dus remmen dan en fietsers niet zeuren.

siepkje uit Burgum | 22-09-06 | 10.20

gebleven

siepkje uit Burgum | 22-09-06 | 10.21

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Log in

Nog geen account? Meld je gratis aan