'Nuon misleidt aan deur in Damwoude'
Publicatie: 20 september 2006, 18.06 uur
Reacties
aan de deur wordt niet gekocht,(ook niet bij de telefoon trouwens)
Volgens mij is deze manier van verkopen ook in Dokkum geweest. Heb hier ook veel mensen gehoord dat zij "tekenden" voor folders en bleek dat zij voor nuon gas hadden getekend!
Mooie boel!
Ik vind Eneco een goed bedrijf, nooit problemen mee gehad. Is Nuon al op de hoogte gebracht van deze misleidende verkoper? Vind het geen stijl!
Laatst heeft men dit ook in Twijzel geprobeerd met een telefonische actie. Je kon vrijblijvend nadenken over gas via de Nuon, maar nog voordat je die mensen aan de lijn had, hadden ze het eneco abonnement al opgezegd. Het was een heen en weer gebel om alles terug te draaien naar eneco. Het is op deze manier dus onmogelijk om er niet in te trappen, want ze beeindigen je abonnement al vantevoren.
Ek hjir yn Burgum binne sokke hearen west. Dat is al eefkes lynt, miskien in heal jier. Keurich yn it pak, it liken fan dy studentsjes. Ik fûn it al núver dat sy by de doarren del giene.
Ja,mij is precies hetzelfde als Justine overkomen.Ben bijna een maand bezig geweest alles recht te zettenZelfs "Kabel
Noord" was er bij betrokken.Kreeg OOK nog een acceptgiro voor 6 cent,waarvan 1 cent BTW !!!voor "levering van gas" terwijl mijn verbruik 0,0 was!!Hoeveel mensen zijn op die manier beetgenomen?
Hier in Wouterswoude zijn ze ook geweest. Wij zijn er dus ook ingetrapt. Ik ga direct proberen alles terug te draaien, smerige praktijken! Hebben ze niks beters te doen dan mensen te misleiden????
een van de beste gas en elektriciteits bedrijven in Nederland? #Eneco !!!!!!!!
Niet alleen Damwoude,maar ook bij verschillende mensen in Dokkum aan de deur geweest.De energiemaatschappijen zeggen nooit op de hoogte te zijn van dit soort praktijken,maar ondertussen halen ze op deze manier wel weer tig klanten binnen.Het zijn gewoon ordinaire schurken.
Als ik van een aanbod van een nutsbedrijf wil genieten dan vraag ik er wel om, ik ga dus sowieso niet op een aanbod aan de deur in, en dit raad ik iedereen aan. Zoek zelf uit wat je wilt en laat je niks wijsmaken.
ja mii nuon gas maar
Bedankt voor deze inlichting mogen ze hier es komen gooi ik de deur dicht doe ik ook altijd bij johova's zeg ik ook wil ik niks mee te maken hebben. En dan de deur dicht. Ik hou het ook gewoon veilig bij Eneco.
Precies hetzelfde overkwam mijn moeder in Wartena. Zij is inmiddels 75. Er werd gezegd dat ze bij Nuon goedkoper uit zou zijn. Het is nu echter erg onoverzichtelijk geworden. Zij moet nu ook de Netwerkkosten betalen bij Essent. (De vorige leverancier). Euro 13,- en Euro 19,- per maand. Dat werd er niet bijverteld. Nuon begint steeds meer op UPC te lijken! (Zogenaamde Decoderactie).
Het is bijna altijd zo dat je apart het netbeheer moet betalen. Dit komt omdat nuon dan alleen het leveringsgedeelte overneemt. Eneco houdt het netbeheer. Is ook wanneer Eneco energie overneemt van nuon. Je betaald dan het netbeheer nog aan nuon en het leveringsgedeelte aan Eneco. Das vrij normaal.
Maar de praktijken van goedkoper en zo das bullshit!
is er mischien ook iemand die weet of het terug te draaien is en hoe je dat moet doen??
ze kwamen hier rond etens tijd een moment waarop je al weinig tijd hebt natuurlijk.
ik hoop maar dat ze door hun aktie veel klanten zullen verliezen.
mischien moeten we kassa maar inschakelen.
Ik zou contact opnemen met eneco en hun vertellen hoe het zit. Eneco kan zelf niets doen, maar kan wel een aantekening maken. Nuon bellen en het geval uitleggen. Dan hopen dat ze het goed oppakken. Anders kun je een klacht indienen bij nuon of ombudsman o.d. raadplegen.
Ze weten natuurlijk altijd mooi op de mensen in te praten en weten meestal wel dat oudere mensen makkelijker zijn over te halen.
Maak er werk van en zet ze voor het blok, want na de handtekening is er nog een termijn van ik meen iets van 7 of 8 dagen dat je er nog vanaf kunt, maar dat moet volgens mij schriftelijk en aangetekend worden verzonden, want die (bedenk)termijn is wettelijk verplicht.
Dus direkt brief en natuurlijk bellen én mailen én vooral dreigen !
Ook hier is NUON aktief. Geen nood, iedereen die tekent krijgt over een aantal dagen een bevestiging, in het aanhangsel daarvan staat dat u de overeenkomst (binnen 8 dagen) kunt ontbinden. Mijns inziens is dit verplicht omdat er sprake is van colportage en dat valt onder de Colportagewet die voorschrijft dat je zonder opgave van reden de overeenkomst binnen 8 dagen kunt opzeggen.
nim een Frysk bedruw FRIVIUS
Maakt verder niet uit bij wie je de levering hebt. Je moet toch betalen! Als het netbeheer het maar doet, want storingen zijn niet zo leuk. En daar heeft de leverancier niets mee te maken!
ik snap niet dat dat allemaal zomaar mag, er bellen wel 3 in een week en dan staan er ook nog eens 4 gasten aan de deur... en ze zetten nog door ook, je kunt wel 20 keer nee zeggen maar dan krijg je weer zo'n lulverhaal: "maar mevrouw we hebben zo'n unieke aanbieding blablabla..." je wordt er echt schijtziek van... als ik wil veranderen van gas of water of stroom of wathever, dan vraag ik daar wel om...
En de mensen die overstappen zullen van zowel het oude als de nieuwe leverancier gevraagd worden om de meterstanden op te gaan geven. En dan volgt de eindafrekening, vaak een fors bedrag. Wie overstapt naar NUON wordt door NUON via een automatisch telefoonbericht er aan herinnerd om de meterstanden op te geven.
En gaat men overstappen dan moet men vaak nog steeds aan de oude leverancier wat blijven betalen omdat die het netbeheer in handen heeft waarvoor dus ook gedokt moet worden.
Ik zeg altijd: het blijft zoals het nu is!
Weten die zeurders en schooiers aan deur en telefoon meteen waar ze aan toe zijn!
Zulke acties vallen inderdaad onder de Colportagewet. Wacht niet af en stuur direct een aangetekende brief waarbij je de overeenkomst annuleert. Bewaar zowel de overeenkomst als een kopie van die brief, zodat je bewijzen hebt in de toekomst.
ze zijn ook bij ons geweest na een week kreeg ik een brief van de nuon om de gasmeterstand in te vullen ik heb er heen gebeld om te zeggen dat ik geen gas wou van nuon want dat heb ik van eneco ze hebben beloofd het terug te draaien dus ik wacht maar even af.
ik heb net naar eneco gebeld of ik daar nog stroom kreeg de mevrouw vertelde me dat het even uitgeschreven was geweest maar dat het inmiddels teruggedraaid is dus gewoon naar de nuon bellen om het te annuleren
Nooit kopen aan de deur..
Eneco heeft mij het omgekeerde geflikt, dus die werken op de zelfde wijze. LEVE het vrijgeven van de markt!!!!!!!
ze doen het allemaal,,de zaak besodemieteren,,net als met die zogenaamde groene stroom,komt uit hetzelfde stopkontakt dus dat kan helemaal niet! en wie zegt dat het groen is....we hebben het hier ook gehad,groene stroom,met veel ellende er weer vanaf gekomen! en waarempel....een tijdje terug stond hier weer een grietje voor de deur,of we ook belang hadden bij gr.....verder is ze niet gekomen.deur dichtgesmeten! dus mensen een goede raad.koop niet aan de deur!!
en ook niet aan de foon.....
Neem dan FRIVIUS energie, 100% dochter van het door jullie geroemde ENECO, maar veel kleinschaliger, fries, toegankelijk én DICHTBIJ (dokkum)!!!!!!
Als ze het bij mij deden dan was ik met m'n electrisch ook snel weg bij ze.
Hebben ze niets meer...
In Dokkum lopen ze nu ook van energiedirect, ofzo. Met het verhaal dat het veel goedkoper is enzo.. Na tig keer nee te zeggen zijn ze uiteindelijk nors weggegaan. Toestanden!
Ze werken allemaal hetzelfde die leveranciers. Nuon is echt niet anders dan eneco of wie dan ook!
Hy koe die man ek afslute
De Nuon maakte het afgelopen jaar zo'n allemachtig veel winst en nu proberen ze op deze manier de midden en de beide einden te pakken. Laten ze het eerst maar eens een keer goedkoper maken voor de klanten.
Nuon meldt dat dit absoluut niet de manier is waarop ze willen werken omdat ze onze klanten goed willen informeren over de producten en de keuze die zij hebben. Er zijn inmiddels maatregelen genomen zijn tegen deze medewerker. Na ontvangst van de bevestiging kun je bovendien binnen 7 dagen schriftelijk annuleren.
mensen kijkuit doe het niet ga niet met nuon in praktijk het zijn de grootste op lichters hoor heb het zelf mee ge maakten de eene alende na de anderen maar ik heb ge wonen en ben ge woon weer trug bij eneco dus mensen ook de ouderen denk goed na en laat je niet als wijs maken
nuon heefd ons telefonisch benaderd,en
zei dat wij tegen actieprijs gas geleverd
zouden krijgen en dat we als dank een vvv bon zouden krijgen,maar we hebben niets van dit alles gekregen.waardeloos.
Hoe zag die man eruit?
deze man werkt voor Eyecatchers uit Drachten. de directeur van deze toko heet Paul Nijland. een ex-medewerker
Ik heb contact gehad met dhr. Herke Kooistra. Wat er in Damwoude is gebeurd is zeer triest! Het is allemaal terug te voeren tot twee verkopers. Dit zijn half broers. Die hebben de boel besodemieterd! En zijn daarna ook direct ontslagen!!! Het absoluut niet de gewoonte van NUON om onjuiste informatie te verstrekken!! Ik wil hierbij namens NUON en Paul Nijland Marketing onze verontschuldigingen aanbieden!!! Ik heb dhr. Kooistra mijn telefoonnummer gegeven mochten er nog steeds problemen zijn.
beste mensen, ik perry monster ben directeur van van deze toko en niet dhr. nijland deze man is elders aan het werk en niet mijn kantoor dus het zwart maken van mijn kantoor en de nuon is volstrekt onjuist mocht u vragen hebben kunt u tussen 12.30 en 16.00 mij altijd bereiken op 06-42214151.
het is zeer striest dat mijn bedrijf op deze manier te grabbel wordt gegooit en misbruikt wordt triest dat volwassen mensen zo iets een ander aandoet. graag zou ik met de dhr kooistra in concact willen kome