Account
Logo
Zoeken
8.4 °C

Motorrijder rijdt 227 km/u op Wâldwei

Publicatie: 25 september 2006, 9.21 uur

Reacties

hoanne uit Garyp

jammer dat se sneins neat betters te dwan ha dan laserjen :\

25-9-2006
binne uit Leeuwarden

TT-Waldwei

25-9-2006
waadfreon uit Dokkum

Kon dat ding niet sneller, 280 of meer moet kunnen op de Wâldwei

25-9-2006
siepkje uit Burgum

Ik meende dat het maximum daar nu 80 km per uur is, vanwege de wegwerkzaamheden?

25-9-2006
advertentie

binne uit Leeuwarden

Werkzaamheden op zondag? Yeah sure.. zaterdagnacht kon je ook lekker doorrijden...

25-9-2006
gekhond uit Surhuisterveen

haha ik kan maar 195 kmh daar

25-9-2006
uit 't fean

@hoanne ze hebben wel betere dingen te doen maar als de mensen zich niet aan de regels kunnen houden kunnen ze dat andere werk niet doen want de veiligheid van de mensen is toch het belangrijkste....

en als het nou nog een paar km was (nou is elke km te hard al reden tot straffen) maar dezen reden meer dan 50 te snel waaronder 1 meer dan 127 te hard reed dan breng je het overige verkeer echt levensbedreigend in gevaar dan ben ik echt blij dat ze laseren en flitsen....

25-9-2006
boerke uit Hantumeruitburen

Mar hy hat dochs eefkes lekker hurd riden, jammer dat it sa ofrun is.

25-9-2006
siepkje uit Burgum

Haha Binne hast gelyk, ik sil even mear koffie drinke en hopelijk wurd ik hjoed nochris wekker!

25-9-2006
eetjefit uit Hurdegaryp

Remweg bij 100 km per uur: 40 meter,
Remweg bij 200 km per uur: 80 meter?
NEE: 160 meter !!!!!
Dus bij een verdubbeling van de snelheid is de remweg 4 keer langer. Sta daar maar eens bij stil.

25-9-2006
siepkje uit Burgum

Dan spring ik liever aan de kant!

25-9-2006
uit Dokkum

Precies, men heeft de maximum snelheid niet voor de lol bedacht. Maar ook om de veiligheid van anderen.

25-9-2006
uit 't fean

zo ist maar net eetjefit en blub maar in ieder geval kan hij ons de eerst komende tijd niet meer in gevaar brengen

25-9-2006
tim uit Dokkum

Niet alleen rijbewijs, maar ook de motor inleveren, naar mijn idee. Dit is echt te gek, je brengt jezelf en anderen in gevaar.

25-9-2006
advertentie

wra uit Harkema

Hij kwam toch uit l.warden zal vast alle fustratie over campvuur van hem afgereden hebben.

25-9-2006
doelloze uit Dokkum

@wra, daar in l'warden zitten tegenwoordig meer hahaveners ;-)
Ik heb overigens totaal geen medelijden met degenen waarvan het rijbewijs is afgenomen, er is niet voor niets een maximumsnelheid. En helemaal met 227 op de teller! Asociaal!

25-9-2006
binne uit Leeuwarden

Waar blijven de reacties van : Er zal maar een kind oversteken? ;)

25-9-2006
stryder uit Drachtstercompagnie

haha die steken dr ook wel over op de waldwei... :P

25-9-2006
binne uit Leeuwarden

Ja maar die reacties staan hier altijd, vandaar dat ik ze mis..

25-9-2006
centraal uit Dokkum

Motor en rijbewijs afnemen en nooit weer teruggeven.Laat deze idioot voortaan maar fietsen.Iets te hard rijden doet iedereen en is ook geen ramp,maar dit is (vooral voor een ander op de weg)levensgevaarlijk.Dat de politie soms aan het zoeken is en voor ieder wissewasje het bonnenboekje trekt is een feit,maar dat ze zo,n gek van de weg halen is 100% terecht natuurlijk.

25-9-2006
wietsked uit Oentsjerk

innemen dat rijbewijs en nooit weer terug geven, straks vallen er weer doden!

25-9-2006
waadfreon uit Dokkum

Die vent zal toch wel weten wat hij doet.

Die ouwe taarten die 80 km/u rijden waar ze 120km/u mogen, da's pas een gevaar op de weg.

25-9-2006
uit 't fean

@wapse natuurlijk weet hij wat hij doet en het is terecht dat hij zijn rijbewijs kwijt is....

maar dan heb je ook een hekel aan vrachtwagens want die mogen op de snelweg niet harder dan 80, en toch is langzaam rijden lang niet zo gevaarlijk als te snel rijden want als je je gewoon aan de snelheidsregels houd dan heb je genoeg tijd om ff af te remmen voor een wat langzaam rijdende auto....

25-9-2006
uit 't fean

en er is ook geen wet die het verbied om op de snelweg 80 te rijden want vrachtwagens moeten minimaal 60 rijden op de snelweg en gewone wagens moeten minimaal 80 rijden....dus dan zal dat toch wel veilig zijn om langzamer op de weg te rijden anders hadden ze wel andere snelheden bepaald (en zolang iedereen zich aan de regels houd is de kans op ongelukken ook erg klein)

25-9-2006
gb82 uit dokkum

bekende uit 't fean ga toch naar een bejaardenhuis daar rijden ze niet harder dan 5 met hun rolator lekker veilig

25-9-2006
basuitleeuwarden uit Leeuwarden

Ze moesten het hier net zoals in duitsland doen. Op de grotere wegen geen snelheidslimiet meer. Scheelt veel ongelukken want een ieder is dan veel oplettender. De mensen schieten dan niet zo snel meer kris kras over de weg omdat er elk moment wel een auto met 200 kilometer per uur aan kan komen. Ze kijken dan wel wat beter uit.

25-9-2006
blackie uit heerenveen

@ hoanne uit Garyp
als dieze man nu een ongeluk had veroorzaakt had je gezegt dat ze meer op snelheid moesten controleren!

25-9-2006
doelloze uit Dokkum

@bas, het wegennet in Nederland en Duitsland is niet met elkaar te vergelijken. In Duitsland kun je tientallen kilometers doorrijden zonder een afslag tegen te komen, in Nederland kun je niet eens fatsoenlijk een scheet laten of je komt alweer een afslag tegen. Dus vind ik dit een beetje appels met peren verelijken!

25-9-2006
klaasklomp uit damwoude

het lijkt de ghostrider wel! die kan trouwens nog veel sneller op de snelwegen:

http://video.google.nl/videoplay?docid=889982513525838107&q=ghostrider+cop+interview

dat gaat nog ietsje sneller als 227.

25-9-2006
keimpe112 uit drachten

dan doe ik het wel; er zal maar een kind oversteken. haha
ik vind trouwens ook dat maimum snelheden 's nachts wel omhoog kunnen naar 140 - 160. het schiet niet echt op op een lege weg met 120.

25-9-2006
cowboy uit Ee

terecht niet weer een rijbewijs geven!!!

25-9-2006
gekhond uit Surhuisterveen

@keimpe denk niet dat er kinderen op de waldwei lopen

ze moeten op de snelweg overdag de mensen er af halen die er niets te zoeken hebben

25-9-2006
d33j4y uit Dokkum

@bekende: ze moeten 60, resp. 80 KUNNEN rijden. Als ze verder de verkeersveiligheid niet in gevaar brengen mogen ze zo snel rijden als ze willen, mits ze zich aan de regels houden.

25-9-2006
1977 uit Drachten

Goed zo...en nooit weer terug geven!

25-9-2006
aleuh uit Buitenpost

Ow dus als mensen 80 rijden is dat veilig? Inplaats van 180 (als iedereen de zelfde snelheid houd nix aan de hand, remweg langer mah dan meer afstand?) Verders zijn dit toch wegen waar je zowieso al uitkijkt op controles etc? ivm hardrijden

25-9-2006
krulletje uit Drachten

Dit is wel een leuke link voor alle hardrijders: www.nonstopnews.de
Hier kun je heel vaak zien wat een ongeluk bij snelheden zoals ze in Duitsland worden gereden voor gevolgen heeft.

25-9-2006
ggrs uit Surhuisterveen

Elke zondag weer ;)

25-9-2006
rn uit Surhuisterveen

Ik vind wel dat het op de waldwei net lijkt of je gewoon weer 120 mag rijden net als op de A7. Makkelijk geld binnenhalen voor de politie aldaar. Waarom maken ze daar ook niet gewoon een autosnelweg van?

25-9-2006
oetlul uit Veenwouden

helemaal mee eens rn

25-9-2006
advertentie

samaritaan uit sumar

Al is de motor nog zo snel, de politie achterhaald hem wel.

25-9-2006
tomba uit Kollum

Weer op zondag laseren op de waldwei of wil die diender zijn qoutum weer halen. Maar 227 km per uur is wel erg snel lefgozer "RESPECT"

25-9-2006
flippie uit Zwaagwesteinde

WEER EEN AANSLAG OP EEN ANDER ZN LEVEN EN ZICHZELF 10 JAAR CEL EN DE MOTER IN DE SCREDDER.EN NOOIT GEEN RIJBEWIJS WEER.

25-9-2006
kip uit Broeksterwoude

flippie flipt..netjes gereden motorrijder maar echt oud worden de meesten helaas niet..

25-9-2006
viking uit Harkema

tja hier heb ik ook geen medelijden mee 227 is wel heel erg veel te snel, er hoeft maar iets te gebeuren en je vertelt het niet na en vooral op een motor niet.

25-9-2006
erwinvdwal uit Blije

ex-motorrijder zoekt autoped, reacties graag via de redactie, dank u.

25-9-2006
mara uit Metslawier

Even een correctie op de minimumsnelheden waarmee op een autoweg en een autosnelweg mee mag worden gereden. Op een autoweg (100-km.weg) moet je minimaal 50 km. per uur rijden en op een autosnelweg (120-km.weg) moet je minimaal 60 km. per uur rijden.

25-9-2006
biker uit Burgum

Wat witte we it allegjer wer best stetsje onnoasele DODO`s, lit sa`n man him wat ut leve op in snein dy fynen sitte dan yn`e tsjerke, jouw gas jouw gas!!!!!

25-9-2006
kip uit Broeksterwoude

nee mara dat is afgeschaft,ze kunnen je nu aleen pakken voor gevaarlijk rijgedrag.zoek maar op,mninimale snelheid op snelwegen is vrij.

26-9-2006
26-9-2006
uit 't fean

@kip ok je hebt gelijk maar dat houd ook in dat het niet verboden is om bijvoorbeeld 80 te rijden op de snelweg zoals sommige mensen hier zeuren. als mensen wel sneller willen dan halen ze toch in (en als je je kop goed bij de weg houd kun je je ook snel genoeg aanpassen aan het wat langzaamrijdende verkeer, en dan inhalen) IK GEEF WEL TOE DAT IK HET OOK VERVELEND VIND HET LANGAAM RIJDENDE VERKEER, MAAR IK STEL ME DER WEL OP IN DAT IK DAN FF MOET AANPASSEN.

26-9-2006
uit 'T FEAN

en mensen die haast hebben kunnen dan ook gewoon eerder weg gaan hoeven ze ook niet te snel rijden. EN VOORDAT DE BEJAARDENHUIS REACTIES WEER KOMEN, IKK BEN DAAR NOG TE JONG EN FITAAL VOOR, IK HOUD GEWOON REKENING MET ANDERE WEGGEBRUIKERS

26-9-2006
tabak01 uit Ticht by

God hat de earde yn 6 dagen makke, en de 7e dei hy der rust, tocht de peliesje no werkelyk dat hun berop sa belangryk is dat se de 7e dei net rust sille nimme?

Miskien wie t net iens sa drok oppe dyk, der witte we niks fan oa. Ut hat gewoon een kick 227 km/u. En no idder laserje, dus de peliesjes moesten achter him oan mei de moter. Foene se fast ffkes moai om ek een dikke 230 te riiden oer de Waldwei. Gehehe Bestee

26-9-2006
uit 't fean

@tabak01 je zegt wel dat zy op de 7e dag ook moeten rusten...ten eerste als zy op de 7e dag zouden rusten dan zou er ook niemand zijn om de criminalteit op zondags op te lossen, en ten 2e ze rusten allemaal op verschillende dagen....

en ik heb alle respect voor gelovigen maar er zijn ook ongelovigen laat die dan werken op de dagen dat zij willen....en je moet eerlijk zijn is het echt zo dat alle gelovigen op zondags niks doen.

26-9-2006
uit 't fean

maar daar gaat dat hele bericht niet over of ze wel of niet mogen werken op zondag, het gaat erom dat de motorrijder veel te snel reed....dus laten we nu niet doorgaan over rustdagen

26-9-2006
uit 't fean

want dat heeft niks hiermee te maken

26-9-2006
johannesharkema uit harkema

kom op man het was zondag laat die motor mensen ook us efkes gas geven gassaa

26-9-2006
tabak01 uit ticht by

No idd, johannes dat woe ik der ek ffkes mei dudelyk meitsjen! Dat racen had gewoon een kick, gas is alles!!

26-9-2006
unforgiven uit Drachten

Hij had beter vrijdag a.s. naar de airstrip van Drachten kunnen gaan, daar kun en mag je gassen.

26-9-2006
edward uit Eastermar

Er zal maar een kind oversteken,maar ook volwassenen overleven de klap niet!

29-9-2006

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan