Account
Logo
Zoeken
10 °C

Jeugd op de vuist in Broeksterwoude

Publicatie: 26 november 2006, 14.43 uur

Reacties

ronald uit Drachten

na verhoor in vrijheid gesteld, daar had toch wel even een handige hulp officier kunnen zijn die een legitieme reden kon bedenken voor minstens twee dagen in verzekering stelling. dat geeft net even wat meer tijd om eens goed na te denken.

26-11-2006
autizmo uit Zwaagwesteinde

misschien is er wel meer gebeurd dan dat ze naar buiten brengen ik zie het vaak gebeuren bij waldnet

26-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Namen graag!!!!

26-11-2006
breitwand uit Anjum

Helemaal mee eens Ronald.

26-11-2006
advertentie

trijekwat uit Veenwouden


De enige manier om de criminaliteit in stand te houden is de criminelen gelijk weer in vrijheid te stellen .............

ZO BLIJFT ER WEER WERK ..........

26-11-2006
granaet uit Dokkum

Stelletje etters, pak een grote kerel, dan kun je tenminste klappen verwchten....

26-11-2006
hillie uit Zwagerbosch

even nei de warf west tink

26-11-2006
eddy uit Harkema

Jerre die snotbongels net op bed om die tied ?

26-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Namen graag!!!!

26-11-2006
anja35 uit noordbergum

Hee,Graneat uit Dokkum, deze jeugd uit Veenwouden waren met 6 man en niet met 3 het verhaal is wat anders dan het hier op waldnet staat.
De jeugd uit Noordbergum heeft net zo goed klappen gehad, maar die zijn niet zo laf om daar aangifte van te doen.
En Ide, we wonen op nummer 9 bij jou op de buurt.

26-11-2006
lurk uit Zwaagwesteinde

6 tegen 4 ja, maar die met 6 man waren krijgen we nog wel :)

26-11-2006
lurk uit Zwaagwesteinde

anja ben jij een klein beetje dom mischien?
leer eerst eens lezen en typ dan nog eens een bericht

26-11-2006
mechelseherder uit Burgum

waar moet dit heen met de jeugd

26-11-2006
siepkje uit Burgum

Gezellig hier, volgend weekend staat er vast een vervolg op Waldnet,@lurk: maar die met 6 man waren krijgen we nog wel, nou ik ben benieuwd!

26-11-2006
advertentie

aleuh uit Buitenpost

Wie gaan dan ook na de neije warf toe kinderdisco :P Maar jah de achtergrond van de ruzies zijn nooit bekend, en waar bemoeit de pliesje zich altijd mee.. ga boeve vange ofzo :P

26-11-2006
simba uit Wouterswoude

Inderdaad,een kinderdisco!Maar er is wel altijd,echt altijd "stront"!Ik hoop dan ook maar dat ze het de volgende X gewoon gezellig houden en niet met een te kort lontje op stap gaan!

26-11-2006
meisjee uit Kollumerzwaag

Tsjonge .. kleine kinderen altijd maar rúzie zoeken!

26-11-2006
aleuh uit Buitenpost

En dan voelen ze zich ook nog heel stoer :P

26-11-2006
age uit Uithuizen

Ik vind dit een zaak voor het jeugdjournaal en kijk maar uit,niet alleen Yde wil weer namen zien, ook een schijnheilig bischop uit spanje zal hier niet blij mee zijn..

26-11-2006
m4rk uit 0511

Stoere joggies. Maar het was ook flink raak in Drachten tijdens het jaarlijkse gedoe ( Nacht van Drachten )

26-11-2006
emmeke uit Burdaard

@aleuh Dit was openlijke geweldpleging en dan vraag jij je af waar de politie zich mee bemoeid??

Als ik jou mag geloven, vindt jij dat iedereen zomaar een ander inelkaar kan trappen zonder er voor gestraft of verhoord te worden.

26-11-2006
okeroire uit Uithuizen

wie heeft nou niet eens ruzie gehad het is en blijft de Walden.

26-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Stelletje zeikerds allemaal,een paar klappen kom je wel weer over heen!!
En zet eerst jullie namen er eens bij voor jullie reageren!!

26-11-2006
emmeke uit Burdaard

mijn naam staat er yde

26-11-2006
autizmo uit Zwaagwesteinde

@yde vanwaar wil je dan namen? kunnen mensen dat dan als een bedreiging opvatten? lol

een goeie klap geven is soms goed vind ik maar doorgaan met slaan (bijvoorbeeld als iemand op grond ligt) is iets ergers, dan kan ik me indenken dat er aangiftes zijn...

26-11-2006
rommie uit de Westerein

Mag die van 15 jaar wel in de kroeg komen? Kroegbazen ook eens hard aanpakken. Geef ze de volgende keer maar fris!

26-11-2006
shrek uit n.burgum

Sluit die helden maar een paar nachten op .
Thuis krijgen ze toch geen opvoeding (of niet Anja)
Zijn telkens weer de zelfde figuren die ook hier in het dorp van alles uithalen.
Ze zijn gewoon ASO ze worden thuis ook niet bestraft (moeder Anja35 reageert niet met strakke hand)
En Yde hou jij je mond maar jij hebt ook genoeg op je kerkstok.

26-11-2006
tjeerdk uit a f c a

wie heeft nou niet eens ruzie gehad het is en blijft de Walden.

indd vaak durden ze niet eens 1 tegen 1. maar met een grote groep tegen 1 of 2 sneu

27-11-2006
age uit Uithuizen

Luister kinderen vroeger in de Walden,gingen de jongens soms op zaterdagavond vrijen met een famke in een ander dorp..in de walden
Dan vroeg moeder voor vertrek altijd of hij "it mes" bij zich had....Hij moest dan ook altijd de jongens van het andere dorp van zich afhouden.
Ze zaten achter hem aan tot hij het dorp uit was..Dat waren geen "stille tochten"
Mooie tijden...

27-11-2006
lubze uit Veenwouden

ja jer hast rommie ek wer mei sien fris

27-11-2006
johanneke uit Noardburgum

shrek jij hebt zeker geen kinderen of die zitten zondags zeker voor in de kerk

27-11-2006
wilmavan uit burgum

wat een gezeik om een gewoon potje slaan.
zolang er jeugd is word er al ruzie gemaakt, alleen (vroeger)werd er geen aangifte gedaan wat nu ook weer belachelijk is naar mijn idee...
en iedereen die op stap gaat weet hoe het gaat heeft helemaal niks met opvoeding te maken!!

27-11-2006
woeste uit Noordbergum

Shrek domme dorpsgenoot, stillus ff heel snel! Johanneke heeft gelijk , want ik zit zondag altijd achter je in de kerk. Yde iets op zijn kerfstok?? Wat een onzin is dat ! Wie ben jij trouwens om Anja 35 te verwijten dat ze haar kind/kinderen niet goed opvoed? Moraalridder!

27-11-2006
gosternokkes uit damwoude

nou nu doen ze het zeker nooit weer?
dom rechtssysteem,even hun verhaaltje doen,van ik heb het niet gedaan hoor.en de politie trapt er in.
zet ze maar een paar weken op water en brood,eens zien of ze het weer doen.

27-11-2006
kilejan uit Burgum

retourvracht voor spanje.

27-11-2006
emmeke uit Burdaard

hoezo wilmavan "een gewoon potje slaan"
Jij zou je toch ook niet zomaar in elkaar laten slaan. Ga jij dan ook niet naar de politie?

Zoals ik al schreef vindt ook jij dat iedereen elkaar maar gewoon inelkaar moeten laten slaan door bijv. jeugdigen en dan er maar geen aangiftes laten doen door de slachtoffers. Deze slachtoffers zoals meindert tjoelker en al die anderen, hebben geen recht op een normaal bestaan.

27-11-2006
sytse uit Burgum

Sjongen je vroeger net fan skelle skelle do 't net sear een skop ûnder de kont dat
helpt wat meer/ of op een pak de bulch.
Kees.

27-11-2006
anja35 uit Noardburgum

Beste Shrek, wat leuk dat jij ons zo goed schijnt te kennen, ben nu ook wel nieuwsgierig wie jij bent.
Maar natuurlijk reageren mensen die het allemaal zo goed schijnen te weten niet met hun eigen naam, en zo schijnheilig zijn wij nu weer niet.

27-11-2006
wilmavan uit Burgum

nee emmeke overdrijven is ook een vak.
je moet niet alles over 1 kam scheren meindert tjoelker heeft hier niks mee uit te staan!
dat de jeugd uit verschillende dorpen dit soort dingen uitvechten is heel wat anders en gebeurt al jaren op deze manier. dus stel je niet zo aan zeg.

27-11-2006
advertentie

emmeke uit Burdaard

wilmavan jij noemde dit toch een gewoon potje slaan.
ik vindt dit niet meer gewoon.
aangifte mag dus niet meer, vroeger.... gaven de ouders hun kinderen straf als de politie bij hen kwam. tegenwoordig geven de kinderen hun ouders aan als ze een tik geven...ze noemen dat al mishandeling. dus gewoon een potje slaan is "normaal"

27-11-2006
J-One uit Buitenpost

Het is heel normaal dat iedereen elkaar afrost. Alleen als er doden vallen spreken we er collectief schande van. Actie lokt reactie uit. Van kwaad tot erger. En zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan met clichés. Triest wat sommige mensen hierboven uitkramen! Soms hoop ik dat dergelijke mensen geen kinderen kunnen krijgen. Helaas tot nu toe telkens ijdele hoop!

27-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Shrek jij bent nou een echte held!!
Oordelen maar niet je echte naam erbij zetten!!
Hoe LAF ben je dan!!
Vraagje hoor....
Waarom zet je je echte naam er niet bij????
Want ik weet zeker als je echte naam er stond zulke dingen niet eens durfde te beweren!!
LAFAARD!!!!

27-11-2006
bobcat uit dokkum

olderaast hee wot een stomme reacties jong jim bin sels ek jong west jim sil vast ek wolus beukerij hoan ha stel jim oan of is iederien sa heilig boontje gr bobcat

27-11-2006
jaadn uit burgum

ik ben het met shrek eens! kan me we wel voorstellen dat ze haar naam niet zegt wie weet wat die onverstand van een yde bosma bij haar flikt! heb er al respect voor dat er in ieder geval iemand zijn mening uit spreekt over dat zootje ongeregeld uit noord bergum! Shrek for president!

27-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Ja JURJEN VEENSTRA uit Bergum!!
Was jij niet die jonge die smoor met de politie achter hem aan in een tuin reed en er vandoor ging en door een politie hond in zijn KONT werd gebeten!!!!
Haha Dikke Jurjen!!!!

27-11-2006
uit Drachten

Prettig weekend gehad, die lui zo te zien.

27-11-2006
age uit Uithuizen

Gezellige mensen daar in de Wouden,eerst spelen ze "deze vuist op deze vuist" en dan worden er nog wat roddels uitgewisseld
over elkaars verstandelijke vermogens en drinkgedrag.

27-11-2006
stoney uit Burgum

Het zal wel niet van 1 kant komen.
beide dorpen kunnen er wat van !!

27-11-2006
uit 't fean

@rommie kinderen van 15 mogen idd in de kroeg komen zolang ze geen alcohol krijgen.

en iedereen die zegt dat dit een gewoon potje slaan was die moet nog een keer lezen: deze persoon werd inelkaar geslagen omdat hij iemand inhaalde, dat houdt dus in dat dit zinloos geweld is.

en iedereen die zegt dat aangifte zinloos / laf is moet dit maar eens overkomen eens zien wat zij zouden doen (die zouden zeker gaan janken en bang thuis gaan zitten en nooit meer uitgaan)

27-11-2006
uit 't fean

en idd zoals al gezegt wordt gebeurt dit omdat velen thuis niet meer gestraft worden, vroeger kreeg iedereen een goed pak slaag van de ouders als ze dit flikten maar tegenwoordig met deze rechtsgang is dat tegenwoordig mishandeling. waar moet het heen met nederland en deze rechtsgang / regering. tegenwoordig wordt in nl te soft gestraft moet net als vroeger een goed pak slaag, ook op school (maar weer een tik met de lineaal) dan leert de jeugd het wel af.

27-11-2006
stoney uit Burgum

Dat er gezegd word dat er thuis geen goede opvoeding word gegeven is belachelijk. ik ben redelijk vaak bij de jongens thuis geweest heb er ook wel geslapen en aan de opvoeding mankeert niks.

27-11-2006
okeroire uit Uithuizen

als men jong bent heeft men ruzie het zijn de walden men schrijft hele verhaal NIET

27-11-2006
okeroire uit uithuizen

wij hadden ook vaak spul met buurdorp maar het slaan ging wel tot een grens meestal was het machtsvertoon en een hele grote bek

27-11-2006
emmeke uit Burdaard

okeroire als jij nog eens duidelijk schrijft, begrijpen wij het ook.

28-11-2006
goeietwijzelerheide uit Twijzelerheide

T zijn niet altijd de mensen uut de wooden. Iedereen doet net zo goed mee.

En waarom geen aangifte anja35? Als jij in elkaar wordt geslagen wil je toch ook dat diegene gestraft wordt? Heeft niks met laf zijn te maken. Denk na! En jij bent moeke??

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

Als echte Noardburgumer bemoei ik me er ook maar even mee...
Ik vind de jongens van Anja toppers en nog nooit geen gezooi mee gehad!!
En inderdaad geen aangifte want wij zijn geen mietjes...als je wil vechten moet je de afloop ook maar zelf uitzoeken!

Yde for president!!!!!

28-11-2006
samaritaan uit sumar

Wat leven wij toch in een mooi Nederland, je word zo nu en dan in elkaar geslagen, de daders worden niet gestaft en de mensen reageren op Waldnet of zouden ze ook zo met elkaar op de vuist gaan.
Hoop dat er eens iets gaat veranderen in dit o zo leuke Nederland.

28-11-2006
hillybilly uit sumarreheide

jullie moeten niet zo zeuren het hoort er gewoon bij het is altijd al zo gegaan de ene dag slaan we elkaar op de bek de andere dag zitten we weer lekker met elkaar aant bier en aangifte doen is gewoon te sneu voor woorden die jongens zullen wel niet voor niks klappen gehad hebben grote bek enz enz en dan klappen krijgen en dan met de staart tussen de benen bij de politie aan kloppen sneue figuren!! noordburgumer hinder neet jong dikke tut bareld en tonte jill:P

28-11-2006
Kultsje uit Veenwouden

Die jongens van anja, dat zijn raren

28-11-2006
advertentie

Kultsje uit Veenwouden

Irak yn de wâlden...

28-11-2006
uit 't fean

de mensen zitten hier te zeuren dat aangifte laf is maar zodra het bij hen zelf gebeurd staan ze bij de politie te janken. of ze doen geen aangifte en gaan thuis bij mammie uitjanken en komen nooit meer buiten. je bent pas laf als je geen aangifte durft te doen.

en hillybilly leer lezen deze jongen werd van de fiets getrapt omdat hij inhaalde.

28-11-2006
uit 't fean

nl gaat de verkeerde kant op met dit beleid. zo komen er nog veel meer gevallen zoals meindert tjoelker. ik vind dat er thuis door ouders weer geslagen mag en moet worden als ze in aanvaring met de politie komen.

28-11-2006
emmeke uit Burdaard

als je al om een groite bek in elkaar geslagen moet worden, dan schaam ik mij dat ik een echte friezin ben. de jongens doen niet voor niets aangifte. hillybilly ik neem aan dat jij nog niet voor een grote bek in elkaar geslagen bent. Ik ken je niet, maar als jij kinderen zou hebben en die waren toegetakeld dan zou jij ook aangifte willen doen.

28-11-2006
emmeke uit Burdaard

bekende? ik ben blij dat jij het met mij eens bent en dat er nog enkele zo over denken.

28-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Alleen reageren met jullie echte namen stakkers!!!!

28-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Voor en achternaam.

28-11-2006
emmeke uit Burdaard

jij bent zelf een stakker dat jij altijd schreeuwd om namen, heb je wel eens gehoord van privacy??

28-11-2006
emmeke uit Burdaard

vertaling stakker volgend de vanDale
-stakker, beklagenswaardig, zielig persoon=> een arme bliksem, arme drommel/duivel/ een arme stumper/sukkel/een ellendig/zielig/hoopje mens, het arme schaap, schlemiel, stumper,zielenpiet, zielenpoot.

28-11-2006
sjoeke uit Twijzelerheide

De normen voor normaal met elkaar omgaan liggen in N'bergum wat anders,en veel inwoners zijn t dorp nog nooit uit geweest,neem ze t maar niet teveel kwalijk..t verstand wordt daar 'gekweekt' in de voetbalkantine.

28-11-2006
henidiwigi uit Piaam

Haha....goedzo emmeke....het is echt alleen maar dom volk daar in Noardburgum (een uitzondering daar gelaten natuurlijk). Het is toch abnormaal dat een moeder van zulke kinderen hier haar kinderen loopt te verdedigen? "Zo moeder zo zoon" zullen we maar zeggen. En wie zegt trouwens dat ydebosma zijn echte naam gebruikt? Ik heb mijn twijfels.

28-11-2006
sjoeke uit Twijzelerheide

idd Yde Bosma is misschien ook wel een artiestennaam..gezien zn reacties is t een echte artiest

28-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Jullie zijn mietjes. Met jullie echte voor en achternaam zouden jullie hier niet eens echt wat neer durven te zetten!!
En nee geen artiestennaam zoals jullie!!!!

28-11-2006
hillybilly uit Burgum

ten eerste werd deze jongen indd misschien van zijn fiets getrapt maar ja het zijn woord tegen de jongen die aangifte heeft gedaan en die wordt natuulijk geloofd er zijn altijd 2 kanten van het verhaal en heb ook wel eens een tik gehad voor een grote bek ik noem dat hut op de bulig wurre et hindert nix sa lang et mei de voesten gebeurt enne meindert tjoelker hou toch op das toch heel wat anders de echte naam stond er al yde!! BARELD STORM EN JILL LOURENS

28-11-2006
sjoeke uit Twijzelerheide

hap hap hap hap

28-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Bedoel jullie ook niet die andere mietjes zonder naam

28-11-2006
johanneke uit Noardburgum

t verstand wordt daar 'gekweekt' in de voetbalkantine...? het is echt alleen maar dom volk daar in Noardburgum..? dom praat niet stelletje stakkers

Yde for president!


28-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Bedoel jullie ook niet die andere mietjes zonder naam

28-11-2006
henidiwigi uit Piaam

Mijn echte naam is Henk....zo yde...hoef je je daar ook niet meer druk over te maken.....misschien blijven er nu nog wat hersencellen over om te begrijpen dat het gewoon nergens op slaat dat de jeugd elkaar in afrost. En nog erger: dat de moeder en haar dorpsgenoten dit ook nog goedkeuren. Sneu volk!

28-11-2006
johanneke uit Noardburgum

jullie hebben zeker geen moeder die voor jullie opkomt of wel en anja is een schat van een moeder.. jullie moeten eens nadenken voordat jullie hier van die doelloze reacties opzetten jullie kennen maar een kant van het verhaal maar ja die anderen zijn zo zielig of niet

28-11-2006
advertentie

hillybilly uit Burgum

ja yde zo ist en emmeke ik betwijfel of je wel een echte friezin bent of je bent nooit buiten de deur geweest want een echte friezin zo dit begrijpen en dan nog wat wie weet wat er daar voor allemaal heeft afgespeeld he misschien hadden de jongens al eerder ruzie gehad......????

28-11-2006
emmeke uit Burdaard

van dale => mietje, nicht, homofiel
bangerd

Ik ben sus geen nicht, geen homofiel en geen bangerd, als je wil weten hoe ik heet, zul je het netjes moeten vragen.
waarden en normen moeten ook nog geleerd worden in Noord Burgum

28-11-2006
sjoeke uit Twijzelerheide

misschien is ze wel teveel een schat van een moeder, als je je verlaagt tot het reageren op waldnet over een ruzie van je zoonTJE..ook al zouden die anderen ook schuld hebben,dan nog spreek je je kinderen aan,en ga je niet inhoudelijk een beetje meeruzien??

28-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Leer eerst maar eens NORMAAL typen, voordat je hier wat neer zet!!!!

28-11-2006
emmeke uit Burdaard

hillybilly ik ben wel een echte friezin, geboren en opgegroeid in Zwagerbosch. Ik begrijp het toch echt niet, dat iedereen zomaar een ander in elkaar kan slaan en dan niet verwachten dat het slachtoffer een aangifte doet. kortzichtigheid noem ik dat.

28-11-2006
johanneke uit Noardburgum

zo is dat yde, hast grut geliik.. en Emmeke jou naam interesseert ons niet eens met dat domme praat van je ***

28-11-2006
johanneke uit Noardburgum

zo is dat yde, hast grut geliik.. en Emmeke jou naam interesseert ons niet eens met dat domme praat van je ***

28-11-2006
emmeke uit Burdaard

goh een type foutje. kan zelfs noordburgumer overkomen. CAPSLOCK stond aan lul

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

Zozo, al die mensen (henidiwigi bv) hebben het bekje nogal klaar over Noordbergum..ik denk dat veel mensen een voorbeeld kunnen nemen aan Noordbergumers.
Wij nemen het altijd voor elkaar op en staan voor elkaar klaar of dat nou om een vechtpartij gaat of om een scheldpartij op waldnet..
Ik denk dat degene die ons dom volk noemt maar es even in die kantine langs moet komen dan drinken we er even een drankje bij!

Ik zou zo zeggen: Noordbergum for president!!

28-11-2006
henidiwigi uit Piaam

Waarom moet je Fries zijn om te begrijpen dat je mekaar in elkaar mag slaan? Om het zo maar zeggen: ik bin in oprjochte Fries, haw hjirre myn hule libben wenne, ik bin wol gau ris efkes op stap yn verskillende plakken yn Fryslan, ik haw Fryske freonen, en nog snap ik net dat it normaal is om samar om neat minsken ynmekoar te slaan. Misschien is het belevingswereldje van deze mensen wel wat te klein en zijn ze soms wat kortzichtiger dan een ander.

28-11-2006
johanneke uit Noardburgum

Dat domme volk hoet net yn de kantine de kommen wurdt it toch net better fan mat se earst mar ris normaal dwan oer nb
Noordbergum for president!!!

28-11-2006
sjoeke uit Twijzelerheide

Voor elkaar opkomen is geen teken van een goed dorp,maar van dommigheid,omdat je achter elkaar aanloopt, ook al heeft diegene waarvoor je opkomt nog zo ongelijk..

28-11-2006
johanneke uit Noardburgum

achter elkaar aanlopen..? pff ja wis.. doe bist dom

28-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Emmeke....
Om te beginnen,als je een zin begint,begin je met een Hoofdletter.
Als de zin afgelopen is,eindig je met een punt.Namen van dorpen en steden geef je ook een HOOFDLETTER!!!!
Nou als er nog wat is dat je wil weten,hoor ik het wel.
Dikke kus Yde.

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

Hahaha...Sjoeke ik tink dost no een bytsje mis sist...
Ik praat maar even voor mezelf als ik zeg dat we niet allemaal dom zijn maar gewoon dol op elkaar!!
En ik mag zeggen dat we niet allemaal dom zijn ik ben namelijk afgestudeerd aan de Universiteit!!

Dus Nynke for president!!

Oh ja, Yde heet al zijn hele leven Yde Bosma net als ik Nynke Visser heet!!

Dikke tuuuuut

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

Hahaha...Sjoeke ik tink dost no een bytsje mis sist...
Ik praat maar even voor mezelf als ik zeg dat we niet allemaal dom zijn maar gewoon dol op elkaar!!
En ik mag zeggen dat we niet allemaal dom zijn ik ben namelijk afgestudeerd aan de Universiteit!!

Dus Nynke for president!!

Oh ja, Yde heet al zijn hele leven Yde Bosma net als ik Nynke Visser heet!!

Dikke tuuuuut

28-11-2006
henidiwigi uit Piaam

Ok Yde....na elke komma hoort een spatie en het woord hoofdletter schrijf je niet met een hoofdletter. En ik wil best wel positieve dingen schrijven over Noardburgum hoor nynkepienke, het is echter gewoon een feit dat de jeugd van dit dorp best wel vaak negatief in het nieuws komt. Hoe zou het toch komen dat Noardburgum door verschillende instellingen en overheden wordt gezien als een probleemdorp? Dat komt niet doordat Eelke Scherjon zulke mooie klompen maakt.

28-11-2006
sjoeke uit Twijzelerheide

Idd,dan kun je beter voor jezelf spreken,want de gemiddelde Noardburgumer kan dit niet zeggen.

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

@ Henidiwigi Overdrijven is ook een vak..want zo vaak is de Noardburgumer jeugd echt niet in het nieuws. En snapt de media nou echt niet dat hoe meer aandacht er aan de jeugd wordt besteedt hoe interessanter het voor hun wordt? Noordbergumers zijn gewoon een direct en niet bang volkje..dat botst wellus..maar als anderen eens mis zittendoen wij niet meteen aagifte en dan is er geen nieuws!

En Eelke Scherjon maakt niet alleen maar mooie klompen het heeft ook het mooiste personeel in de winkel!!

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

@ Henidiwigi Overdrijven is ook een vak..want zo vaak is de Noardburgumer jeugd echt niet in het nieuws. En snapt de media nou echt niet dat hoe meer aandacht er aan de jeugd wordt besteedt hoe interessanter het voor hun wordt? Noordbergumers zijn gewoon een direct en niet bang volkje..dat botst wellus..maar als anderen eens mis zittendoen wij niet meteen aagifte en dan is er geen nieuws!

En Eelke Scherjon maakt niet alleen maar mooie klompen het heeft ook het mooiste personeel in de winkel!!

28-11-2006
advertentie

sjoeke uit Twijzelerheide

Idd henidwigi,tis niet dat ik dit zo graag wil zeggen,maar omdat gewoon bewezen is dat t een laag opgeleid dorp is,met grote jongerenproblematiek.

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

@ Henidiwigi Overdrijven is ook een vak..want zo vaak is de Noardburgumer jeugd echt niet in het nieuws. En snapt de media nou echt niet dat hoe meer aandacht er aan de jeugd wordt besteedt hoe interessanter het voor hun wordt? Noordbergumers zijn gewoon een direct en niet bang volkje..dat botst wellus..maar als anderen eens mis zittendoen wij niet meteen aagifte en dan is er geen nieuws!

En Eelke Scherjon maakt niet alleen maar mooie klompen het heeft ook het mooiste personeel in de winkel!!

28-11-2006
sjoeke uit Twijzelerheide

Idd..voor laag opgeleiden is t motiverend als je in t nieuws komt,nog meer uitvreten,staat wel interessant..

28-11-2006
johanneke uit Noardburgum

sjoeke haha je bedoelt zeker dat twijzelerheide een hoogopgeleid dorp is..? het is bewezen dat daar de meeste werkeloosheid is.. het is niet zo dat ik dit graag wil vertellen hoor.. neeuh helemaal niet

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

Hahaha...nou laagopgeleid dorp lijkt me een beetje achterhaald..
Misschien jaren trug maar dat is nu eht niet meer van toepassing op het dorp..

En wat ik eerder al zei over dat nieuws en probleemdorp..er wordt ook altijd aangifte gedaan tegen mensen uit Noordbergum.
De Noordbergumers doen dit eigenlijk zelden..daarom dan ook geen foute berichten voor een ander dorp!

28-11-2006
sjoeke uit Twijzelerheide

idd twijzelerheide is ook totaal geen hoog opgeleid dorp,ik geef dit tenminste toe,als uitzondering op de domme bevolking,jammer dat de uitzonderingen in noardburgum met de flow meepraten..

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

Hahaha...nou laagopgeleid dorp lijkt me een beetje achterhaald..
Misschien jaren trug maar dat is nu eht niet meer van toepassing op het dorp..

En wat ik eerder al zei over dat nieuws en probleemdorp..er wordt ook altijd aangifte gedaan tegen mensen uit Noordbergum.
De Noordbergumers doen dit eigenlijk zelden..daarom dan ook geen foute berichten voor een ander dorp!

28-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Noordbergum is lief!!!!

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

hoe kan ik nou steeds 2 berichten typen???

28-11-2006
johanneke uit Noardburgum

noordbergum is heel lief..

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

Deze uitzondering praat echt niet met de flow mee, daar heeft ze teveel brains voor.
Maar ik baseer mijn vriendschappen niet op opleiding en afkomst...

Ik hou van mijn vrienden of ze nou ITO of Universiteit hebben gedaan..als ik er wat mee kan is het prima..
En toevallig komen ze allemaal uit Noordbergum!

28-11-2006
henidiwigi uit Piaam

He Nynke....ik lees je posts steeds twee keer. Misschien gaat er steeds iets verkeerd met versturen. Maar ik bedoel het echt niet verkeerd om Noardburgum een probleemdorp te noemen. Zo liggen de feiten nou eenmaal. Waarschijnlijk ben jij een uitzondering op de regel wat betreft laagopgeleiden. En er is ook niks mis met laagopgeleiden natuurlijk. De problemen die de Noardburgumer jeugd veroorzaakt, daar is wel wat mis mee.

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

He Henk,
Ik ben blond dus heb soms wel wat domme acties..vandaar 2x de berichten!!

Maar even to the point ik begrijp wel wat je wil zeggen maar het is een beetje kort door de bocht vind ik.
Alle jeugd haalt wat uit..ik vind alleen dat de Noordbergumer jeugd altijd teveel aandacht krijgt...

En de jeugd van tegenwoordig haalt gewoon andere dingen uit dan vroeger denk ik..maar dat ligt echt niet aan Noordbergum hoor!

28-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Idd niet nee,dat gebeurd in alle dorpen!!!!

28-11-2006
henidiwigi uit Piaam

Ok Nynke...goed meitsje??

Ik basseer mijn uitspraken ook alleen maar op feiten die ik lees en hoor. Het is goed dat je voor elkaar op komt. Daarin zijn echter ook grenzen. Je mag ook best wel kritiek hebben op je eigen dorpsgenoten.

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

Ok, we meitsje ut wer goed..!

Ik heb ook heus wel kritiek op mijn dorpsgenoten..
Ik scheld Yde de huid ook wellus vol!! hahaha

28-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Ik doe nooit wat verkeerd!!!!

28-11-2006
arnie uit NOARDBURGUM

Alleen maar uitspraken baseren op feiten die je leest en hoort getuigt anders ook niet echt van een hoog niveau.

28-11-2006
emmeke uit Burdaard

ydebosma. Als je een zin schrijft, zorg er wel voor dat er een spatie tussen de zinnen in zit. Zonder hoofdletters is het nog wel gemakkelijk om te lezen, maar zonder spaties is het toch een hele lange zin. Jij doet immers nooit iets verkeerd.

Ik ga er even tussenuit, moet werken. Eet smakelijk allemaal.

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

Emmeke jij wekt echt irritatie op met je domme gedoe

28-11-2006
westereender uit alhier

@yde
wie zegt dat jij yde bent je kan wel piet heten he!
dom niet.
politie moet gewoon de jeugd goed aanpakken laten ze maar een maand zitten.

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

Emmeke jij wekt echt irritatie op met je domme gedoe

28-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

En dat durft een westereender wel te zeggen zeker???
Want daar komen echt leuke mensen vandaan!
En als je niet gelooft dat Yde Yde is dan kom je toch es even langs..kan je hem en zijn ID zien!!

28-11-2006
jaadn uit Burgum

Geachte zeikende aanwezigen! Ik heb dit allemaal eens gelezen en kom tot de conclusie dat jullie allemaal van dusdanig niveau zijn dat ik jullie wel het volgende voorstel kan doen......... Als jullie dit jaar nou eens allemaal ,voor mij, aan sinterklaas vragen om bij elke x als jullie tegen elkaar zeiken, mij een euro of een roe te geven.... dan ben ik of rijk....of ik heb iets om ITO YDE BOSMA MEE OM DE HARSIS TE SLAAN!!!!!.....vrolijk pasen..LOSERS uit N-bergum tw-heide westreen en burdaard!

28-11-2006
anja35 uit Noardburgum

Beste Sjoeke, hoe weet jij dat ik de jeugd hier niet op aanspreek, ik ben het echt niet met deze aktie eens hoor.
Alleen wordt het hier wel heel zwart/wit voorgestelt, misschien iemand Omrop Fryslan gelezen? Daar stond tenminsten wel op dat de Noordbergumer van zijn fiets was getrokken( en dat klopt) en niet andersom,beide groepen waren fout bezig,en ik keur het echt niet goed maar om er nu zo,n ophef over te maken.

28-11-2006
henidiwigi uit Piaam

@ Arnie: Ik basseer mijn uitspraken op FEITEN die ik hoor en lees, dat is wat anders dan dat ik mijn uitspraken basseer op MENINGEN die ik hoor en lees. Verder ben ik hier wel klaar mee. Ik heb niks tegen Noardburgum, ik heb wat tegen dat zinlose gevecht van de jeugd. Uit welke plaats dan ook.

28-11-2006
hillybilly uit sumarreheide

waar ging het ook al weer om???
tjonge jonge het gaat hier toch echt om de jongens die op de vuist gingen niet om emmeke en die sjoeke enz enz of wel dan?

wees een meid of een kerel !

enne had ik niet gelijk elke verhaal heeft 2 kanten die jongens met 6 man die inhaalden waren de slachtoffers maar dat klopt dus niet want deze ploeg is dus begonnen uit betrouwbare bron gehoord!!
groetjes bareld storm en jill lourens!!!!
et gaat dus over de jongens niet over welk dorp nu beter is!!!

28-11-2006
hillybilly uit s

he hier bareld zelf ff is er wel iemand die beide kanten van het verhaal kent want volgens mei gaat iedereen van het standaart verhaal uit en emmeke heeft volgens mij de hele dag niks te doen want die zit op het gehele marktplaats te reageren op verhalen van een ander groetjes bareld

28-11-2006
hillybilly uit s

waldnet bedoel ik ik zat zelf ff op marktplaats

28-11-2006
frank74 uit broeksterwoude

zo zeikende lui, waren jullie er zelf bij wat er gebeurde? zoniet, hou dan op met dat achterlijke gezeik stelletje nutteloze mensen ga je zelf nuttig maken om wat tegen dat geweld te doen en om de jeugd eens goed op te voeden!!

28-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Sorry maar moet toch nog even 1 keer reageren op Jaadn uit Bergum!
Zijn echte naam is overigens Jurjen Veenstra.
Ja die jonge die het fijn vind om in zijn poeperd te worden gebeten door een politie hond,voor de genen die afvragen wie hij is!!!!
Jij zou wel graag een roe hebben he,om al die politie honden van je poeperd af te slaan!
Of ben je er wat anders mee van plan KINKY JURJEN!!!!

28-11-2006
okeroire uit Uithuizen

dit is toch prachtig deze reacties te lezen

29-11-2006
sjoeke uit Twijzelerheide

Anja,je hebt gelijk,dat weet ik idd niet,sorry daarvoor.Vaak is t gewoon niet zo dat t geweldig helpt om ook nog es voor je kinderen op te komen.Betrokken is betrokken.Maar ik kan idd niet oordelen over hoe jij je kinderen opvoedt.

29-11-2006
nynkepienke uit Noardburgum

Ik moet ook helaas nog even reageren op Jurje Veenstra AKA Jaadn!!
We moeten het maar even over deze zaak hebben als je weer in de kroeg of in de kantine of bij iemand thuis IN NOORDBERGUM komt...

XXXXX

29-11-2006
gosternokkes uit Twijzelerheide

jullie moeten deze moeder niet voor alles gaan uitmaken,wacht eerst maar eens wat er van jullie eigen kinderen gaat komen.
dan kunnen jullie alle woordjes weer inslikken.
opvoeden,waneer doe je het goed?
we doen ons best,maar je weet niet hoe alles in de toekomst komt.

29-11-2006
age uit Uithuizen


Leuk, dat een dorpsruzie,hier zo uitgediept wordt dat er zelfs de wederzijdse opvoeding,of gebrek daaraan bijgehaald wordt.
Het lijkt me iets voor de tv.."Hart van Nederland,De rijdende rechter,Schatjes ( het liedje "Het dorp" als achtergrondsmelodie..)
Piet Paulusma kan een bijdrage leveren."Onweer in de Walden".

Van boerenjongens en kijvende wijven moet je afblijven.(carnavalsslager?)

29-11-2006
emmeke uit Burdaard

Hillybilly het valt mij op, dat jij zelf ook zeer regelmatig aan het reageren bent. Zoals je gelezen kunt hebben, heb ik enkele betekenissen opgezocht van een paar woorden. Ik reageer op wat er geschreven is, maar als dat niet van jou toegestaan is wat doe jij dan. Ik blijf erbij dat het inelkaar slaan enz niet goed te praten is ook al zou het je eigen kind zijn die dat doet, een aangifte is een logisch vervolg van het slachtoffer.

29-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Zo had nog niet gereageerd vandaag!!!!

29-11-2006
emmeke uit Burdaard

wie jij nog niet Yde? Ik moest aan het werk, krijg vierkante oogjes van dat stomme scherm waar ik ook verslagen op moet maken. Inderdaad zit veel achter de pc, maar ben dan wel aan het werk en af en toe kijken naar de berichtgevingen en de reacties.

30-11-2006
ydebosma uit Noardburgum

Goed voor jou!!!!

30-11-2006
emmeke uit Burdaard

lul

1-12-2006
hillybilly uit sumarreheide

tja daar heb je gelijk in dat ik vaak reageer maar et gaat hier dan ook om mensen die ik ken:S:P maar goed het is mij allemaal wel best wat jij vind ik vind heel wat anders dusse tja je eigen mining geven heet zoiets toch:P maar zoals ik al zij een verhaal heeft 2 kanten en als er iemand aan gifte doet wordt die geloofd stel nou dat die andere jonge aangifte had gedaan dan had hij weer zielig geweest dus ja kijk naar beide kanten!!!

1-12-2006
emmeke uit Burdaard

Nou sorry hoor, je kunt aangifte doen dat is je recht. Vaak wordt zo'n aangifte geseponeerd. Het is niet zo, dat iemand die aangifte doet, ook inderdaad wordt geloofd en gelijk krijgt. Echt, het is niet altijd zo. Justitie zoekt het echt wel uit. Ik zelf ben er vaak genoeg de dupe van geweest. aangiftes>>geseponeerd>>geen bewijs>>geen getuige en al waren er getuigen....

1-12-2006
emmeke uit Burdaard

Politie Dokkum steld geen donder voor zolang dhr. Koster er werkt. Werken??? nee dat doet hij niet, hij doet alsof. lekker makkelijk. aangifte opnemen , soms een verklaring opnemen en dan hup naar de off. van justitie voor een sepot en dan hoeft Koster niets meer te doen...opgelost...jammer maar helaas.... geen poot om op te staan.

1-12-2006

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan