Account
Logo
Zoeken
6.4 °C

Groepjes kinderen op dievenpad

Publicatie: 19 januari 2007, 10.17 uur

Reacties

mercedespower uit Zwaagwesteinde

Goed aanpakken !

19-1-2007
doortje uit augustinusga

ze zyn niet meer te redden.
hebben we ook te danken aan de regering.
en wie doet je wat ,je wordt ook nog geholpen ook,en als je een vermoord ga je lekker naart pieter baan centrum,tafeltje dekje haha,de omgekeerde wereld.de gezellig heid in ned is heel ver te zoeken,

19-1-2007
pvanmantgum uit Burgum

Goh, hadden die ouders wel tijd om naar het politiebureau te komen? Dit moet ouders toch opgevallen zijn? O nee, ze hebben immers geen tijd voorhun kroost en dus geen tijd OM OP TE VOEDEN!!!

19-1-2007
chemico uit Amsterdam

@ Doortje: de schuld van de regering???

Als het je hier niet bevalt dan ga je toch weg. De verantwoordelijkheid ligt nog altijd bij onszelf.
Het zijn nog maar kinderen, als je er nu nog bij bent is het nog te sturen.

19-1-2007
advertentie

age uit Uithuizen

Niet meer te redden?
Nou je zult dat als kind maar te horen krijgen zeg...
En dan door de maatschappij streng gestraft worden..
De meeste criminelen zijn "opgevoed" in de gevangenis.....

19-1-2007
gtiman uit Drachten

niet meer te redden pfffffffff
ik ben in mijn jeugd ook eens gepakt met winkeldiefstal .
tja en daar heb ik van geleerd
goed straf krijgen van de ouders en ff een werkstraf krijgen .
daar leert het gros wel van en ja er zal wel een paar weer terugvallen in het stelen .
maar de rest denkt wel even beter na hoor voordat ze weer wat doms doen .

19-1-2007
jimmealtiedteeameljen uit Burgum

@ Doortje, tuurlijk meiske! Het PBC is geweldig, er wordt goed voor je gezorgd, op tijd eten! Net CenterParcs! Dom kind, de gezelligheid in Augustinusga is misschien ver te zoeken, voor de rest valt 't best mee. En knap dat jij nu al weet te vertellen dat die kinderen niet meer te redden zijn. Zie je dat in je grote glazen bol?

19-1-2007
batman uit Burgum

laat ze maar een weekje zitten, maar niet in drachten.
veenhuizen ofzo!!!!!!!!!!!!!

19-1-2007
J-One uit Buitenpost

En wat doe je er tegen Doortje? Een beetje gemakzuchtig hier berichten posten op WâldNet en daarna in de plaatselijke kroeg zitten zeuren hoe slecht het wel niet allemaal gaat? Of steek je je armen uit de mouwen en probeer je NL nog te redden van de ondergang? Ach laat ook maar, ik ben bang dat ik je reactie al weet!

19-1-2007
sietse33 uit Dokkum

alles valt nog te redden als ze goede leiding krijgen.
Maar dan moeten ze wel goede ouders hebben en niet van die aso,s
Soms weten de ouders niet eens meer wat hun kroost doet

19-1-2007
lieselotte uit Dokkum

Dit is pubergedrag. Waarschijnlijk zijn ze nu wel zo geschrokken dat ze het niet weer zullen doen. Normaal gesproken gaat dergelijk gedrag wel weer over als ze een jaar of 17 zijn en wijzer worden.

19-1-2007
sietse33 uit Dokkum

ja lieselotte dat ben ik met je eens maar dan staan ze wel geregistreerd als dief
en krijg je geen hoge baan meer zonde
dat ze dat niet door hebben

19-1-2007
ronald uit Drachten

@ doortje, is doortje een synoniem voor een dom schaap?

ik vind het ondanks de ernst wel een aandoenelijk verhaal. je zou maar winkelier zijn en na 10 kinderen van 12 voorbij hebben zien komen je complete cosmetica afdeling kwijt zijn. dan kijk je wel even beteuterd. of dat de groepjes elkaar tegelijk aantroffen en eerst tot consensis hebben moeten komen wie nu wat meeneemt. en dat je daar als serieuze klant achter stond. dan keek je wel even op. maar niet best! 't ken net!

19-1-2007
age uit Uithuizen

Inderdaad liselotte "pubergedrag"
We kunnen er wel allerlei "deskundigen" bij halen,die onderzoeken gaan doen en dan therapien en begeleiding van zowel de ouders als kinderen gaan geven,maar dan houden ze er echt een trauma aan over..
Laat ze maar een middagje die winkel schoonmaken..........wel onder toezicht he!

19-1-2007
advertentie

sandra73 uit omgeving

Niet best....zo jong en dan al op dievenpad,wat moet dat worden...

19-1-2007
doortje uit Augustinusga

nou als je niet kan snappen waarom ,das ook wel te verwachten,,de meesten werken allemaal,en dat bedoel ik met zwerf kinder,,en wees nu eens eerlyk der wordt heel veel vernield ,en grote monden geven ,respekt is der niet meer,maar een ding heb je echt mis,,vroeger stolen de armen ,maar zyn nu de rykere ,en voor drugs,kyk maar wat er in zwaagwesteinde gebeurd ff de oog kleppjes af zou ik zeggen,maar ja de waarheid komt soms hard aan,

19-1-2007
chemico uit Amsterdam

@doortje: Wordt het veel beter met je negatieve gepreek dat het toch allemaal niet meer te redden is?
Wat doe je hier dan nog? Ik vind dat je de boel behoorlijk uit zijn context trekt.

Ik begrijp je verder wel hoor. Ik ben wel eens met niet-oplettende ouders, veel drugs- en drankmisbruik.
Maar wat er in dit artikel beschreven staat, gebeurde in 1920 ook al, om het zo maar te zeggen.

Maar om het PBC erbij te betrekken????

19-1-2007
feanatieke uit Buitenpost

Ik zie hier volgens mij bijna niemand reageren over eventuele groepsdwang?
Veel kinderen zijn helemaal niet zo slecht, maar zouden erbij willen horen en doen het omdat 'de groep' het wil.

19-1-2007
chemico uit Amsterdam

@feanatieke: Dat valt onder pubergedrag ;)

19-1-2007
jptje uit Ballum

ZOZO het lijkt hier idd op groepsgedrag en wel tegen 1 pers die naar mijn mening de zaak duidelijk en zakelijk bekijkt!
NL Doortje die ook wel kind (kind???) of dom schaap genoemd wordt en chemico de opmerking " het zijn nog maar kinderen" van welke planeet komen jullie?? verdorie zeg dit zijn gewoon crimineeltjes die nu beginnen met cosmetice en sieraden maarrrrr wat zal de volgende uitdaging zijn? Want een foei dat mag je niet meer doen is tegenwoordig niet meer genoeg!

19-1-2007
chemico uit Amsterdam

Nee, we moeten terug naar de lijfstraffen,hand eraf en zo. meteen terug naar de middeleeuwen. Klinkt extreem maar minimaal zo extreem als jou IPTJE.
Als je goed leest dan ben ik het wel eens met bepaalde aspecten, die ik overigens zelf af en toe ook aan stip.
Maar dit wordt toch echt uit zijn context getrokken.
Ze zijn 12 tot 14 jaar. Heb jij als kind nog nooit wat gestolen?
Ik zeg, als je nu er bij bent, dan kun je het nog sturen.
Doortje zegt namelijk dat deze kinderen afgeschreven zijn

19-1-2007
uit 't fean

@chemico jij vraagt aan iptje of hij/zij al een keer iets gestolen heeft. niet iedereen steelt in zijn jeugd (snoep uit de snoepkast telt niet mee), ik heb iig nog nooit iets van een ander gepakt zonder toestemming.

en sietse33 je zegt nu dat ze geregistreed staan als dief, in nederland als je minderjarig bent en je hebt je taakstrafje gedaan is je strafblad verdwenen (alleen politie houdt tot je 18e je misdaden dan nog bij, maar bij het zoeken van een baan krijg je dan geen problemen)

19-1-2007
jptje uit Ballum

oke ik was gebleven bij een foei dat mag niet is niet genoeg Ik zou zeggen hoe klein je ook bent en of je nu kind bent of niet je moet de gevolgen van je daden maar inzien want oo deze kids zullen wel HULP krijgen of nodig hebben en anders kunnen degene die voor ze hoort te zorgen wel even bijpassen zodat alles weer is vergeven maar vergeten?? Pak ze maar aan grote sticker op de rug \" Ik ben GESTOLEN\" en zo de dorpen en steden schoonmaken. Leren ze misschien van..JA MISSCHIEN

19-1-2007
jptje uit Ballum

Chemico...sorry maar NEE ik heb nooit iets gestolen omdat mij vroegtijdig is bijgebracht dat datgene dat niet van mij is..ook niet voor mij bedoeld is tenzij ik het koop of krijg. Sorry voor dit degelijk zijn. En lijfstraffen oke das wat ver gezocht maar duidelijk een notitie bij poltie JA! we gaan naar de tijd dat er alleen criminelen nog werk hebben de gewone mens krijgt de vraag heb je een strafblad? Nee! Oww dan kunnen we je niet gebruiken. Denk daar eens over maar ach t zijn nog kinderen!

19-1-2007
virtualizer uit Burgum

ja het zijn nog kinderen ja....maar het zit er dus nu al vroeg in,dat lange vingerwerk.maar een flinke taakstraf en dus geen aai over de bol in de trent van,,niet weer doen he,,en sommige hier hebben trekjes van,,het moet kunnen,,zullen diegene het dus ook wel eens gedaan hebben....

19-1-2007
wicked uit Morra

@chemico, ik ben het deze keer helemaal met je eens. Volgens mij heeft 40% van de bevolking op die leeftijd wel eens iets gestolen.

19-1-2007
nic uit Veenwouden

IDD LIJFSTRAFFEN,die dames FOEI FOEI FOEI
DAMES DAMES,waar moet het heen.
het zou je maar gebeuren op koopavond al je minderjarige klanten diefjes,en dan gek vinden dat er niet meer dan 2 jongeren in de zaak mogen tussen bepaalde tijden.

19-1-2007
joyo uit Kootstertille

pvanmantgum?? HOe weet je nou zo zeker dat de ouders iets beters te doen hadden??
Wat weer een vooroordeel naar de ouders.
Alsof alle ouders van "probleemkinderen"altijd beide werken of niet genoeg voor hun kind aanwezig zijn of niet goed opvoeden enz. Kinderen moeten wel goed worden aangepakt maar om nu direkt de schuld weer bij de ouders te leggen?? Mss is dat juist de fout...De kinderen zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden en dat moeten ze weten en anders alsnog leren.

19-1-2007
mercedespower uit Zwaagwesteinde

Het lijkt me verstandig om ons niet tot het niveau van doortje te verlagen, zulke mensen weten niet beter ik ken haar toevallig, en zij en haar man weten niet wat het woord 'werken' betekend ze leven van onze zuurverdiende centjes..

20-1-2007
age uit Uithuizen

Ik weet niet of het verstandig is om als iemand een mening geeft ,waar je het wel of niet mee eens kunt zijn,mag zijn,haar prive/werksituatie er bij te halen cq te noemen?

20-1-2007
mercedespower uit Zwaagwesteinde

Ben ik helemaal met je eens age, maar laten we eerst naar onszelf kijken voor we over een ander spreken.

20-1-2007
age uit Uithuizen

Heb je ook weer helemaal gelijk aan mercedes!

20-1-2007
doortje uit Augustinusga

zo is dat zo ,nou heb je over velagen van niveau,als je ons zo goed kent wat niet zo kan zyn,want myn man lief heeft hem zyn leven kapotgewerkt,dan had je dat ook moeten weten,en wie verlaagt zich hier nu,als je zon beste bent maak je je ff bekent,dat zou knap zyn,en kom dan ff met je eigen naam,tja zo de waard ......

20-1-2007
lurk uit Zwaagwesteinde

ze hebben immers geen tijd voorhun kroost en dus geen tijd OM OP TE VOEDEN!!!

:S stakkers, wat kunnen de ouders er aan doen die kinderen doen waar ze zin in hebben.
dus zeik die ouders niet altijd af, kijk eerst eens naar je eigen opvoeding.

20-1-2007
jptje uit Ballum

als je echt een stoere kerel bent en mensen beoordeeld of veroordeel MERCEDESPOWER dan moet je 10 x nadenken voor je iets zegt akelig stuk misbaksel dat je bent deze mensen doen meer dan menigeen doet dus lijkt t me zeer verstandig je excusus aan te bieden en wel onder je echte naam. maar dat durf je niet !!!

20-1-2007
zwaagwesteinde uit Zwaagwesteinde

ten eerste weer drachten en die kinderen moeten ze zo hard aanpakken dat ze een jaar niet naar buiten kunnnen

20-1-2007
okeroire uit Uithuizen

@Doortje niks van aan trekken je geeft tenminste je oprechte mening en in AUGUSTINUSGA is het wel erg gezellig

21-1-2007
mercedespower uit Zwaagwesteinde

Ik zie dat ik in de war ben met andere mensen, mijn welgemeende excuses hier voor.

21-1-2007
meisjevanreactie uit Drachten

Ik ben 1 van die meisjes. ik kom hieraan door op internet te zoeken. Sommige reacties hiervan slaan nergens op, de groepen - kenden we echt niet - ik hoor bij het groepje van 5, en 2 daarvan zijn schuldig. ik moet nu hoogstwaarschijnlijk taakstraf wegens -medeplichtigheid- ookal heb ik niets gedaan, maargoed ik zou het aanvaren. En ik word thuis streng opgevoed, geen aso en goede opleiding [havo]

22-1-2007
advertentie

meisjevanreactie uit Drachten

Tevens wil ik zeggen dat ze absoluut geen aso zijn en opvoeding heeft niets te maken. Beschuldig de ouders niet. Op school hadden we 2 lessen van de politie. die weten wel beter, het is aantrekkelijk als je het de 1e keer doet ga je door. Ik wil er nooit mee beginnen. En ben echt zo geschrokken toen ik een brief thuis kreeg.

22-1-2007
veertje101 uit drachten

denken dat het meide zijn die jatte ze hebben er allemaal spijt van dat ze het hebben gedaan en ze vonden het gwn leuk en grappig om te doen terwijl het dom is maar dat zien ze nu ook wel in mensen die stelen pik je er niet zomaar uit op straat jullie moeten niet zoveel vooroordelen neer leggen en straf van de ouders en taakstraf is genoeg om te bevatten dat je fout bent geweest gr. verA

22-1-2007
meisjevanreactie uit Drachten

Eens vera.

22-1-2007
veertje101 uit drachten

een paar van die meiden zijn mijn vriendinnen en hun ouders zijn zich ook dood geschrokken en ik was er zelf niet bij maar toen ik het had gedaan schrokken mijn ouders zich ook dood ik heb taakstraf gehad en huisarrest dat was genoeg om mij in te laten zien dat ik fout was geweest hun zijn ook allemaal geschrokken en doen het ook niet weer en mijn ouders kijken echt wel naar me om ze houden zielsveel van mij dus ouders kan je niet de schuld geven gr. vera

22-1-2007
veertje101 uit drachten

hoi meisje ik doe ook havo en zit in de eerste van drachter lyceum ik ben 12 heb ook al gejat ik heb er indd van geleerd ze kunnen niet van alles en nog wat de schuld geven als je het doet heb je pech en als je wordt gepakt zie je in dat je fout zit voor jou is het kut want je hebt niks gedaan je hebt ook helemaal gelijk -x- vera

22-1-2007
chemico uit Amsterdam

Nou, meisjes.

Volgens Doortje zijn jullie anders niet meer te redden...

22-1-2007
meisjevanreactie uit Drachten

zeker wel te reden als je niets gedaan hebt.

22-1-2007
meisjevanreactie uit Drachten

het verhaal klopt niet helemaal ze maken wijs dat alle 10 schuldig zijn. 5 van de 10 zijn niet schuldig

22-1-2007
jptje uit Ballum

Als je ziet dat 1 van je vriendinnen iets steelt ben je al schuldig zo makkelijk werkt t want je kunt ook tegen haar zeggen dat t niet moet!! daar ben je een vriend/vriendin voor lijkt mij...en chemico ga ergens anders jennen

25-1-2007
meisjevanreactie uit Drachten

iptje, ik wist van niets

26-1-2007
meisjevanreactie uit Drachten

VRIJGESPROKEN :)

15-2-2007

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan