Account
Logo
Zoeken
4.9 °C

Opnieuw confrontatie jeugd Dokkum

Publicatie: 25 januari 2007, 17.54 uur

Reacties

renegade uit Dokkum

sjonge jonge..en maar praten of niet.. politie.. sla ze zo hard je kan met die knuppel.. dit tuig leert t toch nooit. en mensen.. begin eventueel niet met dat geneuzel dat er niks te doen is of zo voor de jeugd.. daar wordt ik ook misselijk van altijd zo'n opmerking :S

25-1-2007
weethetbeter uit Surhuisterveen

De hele klieder jeugd in een hok drijven als vee, weden dat ze het dan met elkaar eens zijn over, dit wilden we niet? En vervolgens de opdrijvers als de gebeten hond aanmerken?

25-1-2007
bouvierfrieland uit Dokkum

Ut verhaal is wer net helemaal sa ot ut is. dit got tusken zwatten en blanken,
maar der gebeurt toch nooit wat, en helemaal net mei san grutte groep.

25-1-2007
emmeke uit Burdaard

@weet het beter? waarom ga jij niet weer naar school?? kun je daar begrijpend schrijven leren.
Wat moet je nu nog met de jeugd aanvangen. ze willen van alles en ook weer niets.Ze willen dat we naar hun luisteren en vervolgens komt er geen zinnig woord uit.
Alle raddraaiers van de scholen halen en laat ze de straten en bermen van de dorpen maar vuil vrij maken, onder toezicht van politie met honden.

25-1-2007
advertentie

fixel uit Dokkum

Hebben die gasten niks beters te doen? Zoals een les volgen oid? Ik snap het niet, 10 jaar terug was dit nooit een probleem maar nu willen beide groepen elkaar wat de hersens inslaan. En waar gaat het eigenlijk over? Wie het meest bad-ass is? Rot toch op man, wordt eens volwassen!

25-1-2007
feanatieke uit Buitenpost

Als de politie niks doet, zijn ze mietjes,
en als ze wel wat doen zijn ze kindermishandelaars... Zo zit 't in elkaar

Ik vind aanpakken die handel. Geen commentaar op politie maar op de kinderen. Of laat de ouders maar bij elkaar komen om het netjes uit te praten. Alsof dat zou helpen. ˆˆ

25-1-2007
2006holwerder2006 uit Holwerd

mar hier wordt weer de helft van de informatie verteld. als goed is hebben gisteren jongeren van pieterjelles , iemand in elkaar geslagen met een groep. het zelfde groepje wat voor de meeste overlast zorgt in dokkum. en die zelfden zouden vandaag weer los gaan. maar dit keer gingen het niet door omdat ze tegen over een hele grote groep stonden.

dus het was vandaag wat na elkaar kijken en er gebeurde niks. en volgens mij heeft de politie helemaal geen fuck gedaan, alleen de concierges wat

25-1-2007
miss19 uit Dokkum

Ja, k vind het ook egt ontiegelijk sneu!
Beetje ruzie zoeken, doe gewoon das al erg genoeg..

25-1-2007
terrorjanneke uit Dokkum

Oke, gisteren zouden 5 personen iemand slaan. Iedereen wist het en heeft het aan een heleboel verteld. Klaar, zo kwamen er een heleboel 'kijken' of 'helpen' met slaan, omdat er een paar hadden gezegt dat die 5 idioten de dag erna met een hele grote groep zouden komen. Er is vandaag niets gebeurd alleen een grote groep mensen bij elkaar op een schoolplein. Het was trouwens pauze, dus een les volgen hoefden ze EVEN 20 MINUTEN NIET, snap je? Link van de foto: http://i12.tinypic.com/47whpj4.jpg

25-1-2007
siebren86 uit Dokkum

i12.tinypic.com/47whpj4.jpg lijkt wel apenheul, ergens is dat ook zo mensen zijn nog steeds heel primitief ingesteld... mensen willen bloed en entertainment zien, dus maak elkaar maar af jongens dan kunnen wij genieten van de show.

25-1-2007
ronald uit Drachten

look for some common ground... Straks net zo'n afloop als in Heerde. Not Good!

25-1-2007
uit Dokkum

Ik zou zeggen; ze staan mooi bijelkaar, hekje erom heen.
Dit soort ruzies gaat dus echt nergens over. Over een aantal jaren weten ze hoe ze zichzelf voor lul hebben gezet!

25-1-2007
anab uit Dokkum

De politie moet die gasten uit dat verwenhotel daar achter dat politie bureau maar eens aanpakken.
maar dat gebeurt niet de politie houdt steeds de hand boven het hoofd van deze ettertjes ze moesten er eens wat van zeggen dan is dat ineens
"Discriminatie" oppakken en het land uitzetten

25-1-2007
uit Dokkum

anab , dat is gewoon zo...
maar het probleem zit veel dieper , daar in de n haag staan de verkeerden(links)aan het roer en je ziet wat dat opleverd
to be continued

25-1-2007
advertentie

klaasklomp uit damwoude

Haha, ze kunnen beter de boksring in en dan man tegen man. Das veel eerlijker. Maarja voor al het toegestroomde publiek was dit natuurlijk welgoedkoop vermaak. Geen entree....maarja er was ook zeer weinig actie kan ik wel weer lezen in de reacties. Beetje stumperig gedoe om met een groepje 1 persoon te pakken. Man tegen man is veel eerlijker...als ze menen dat ze moeten vechten is tot daaraan toe maar dan wel eerlijk....

25-1-2007
kabelgek uit Zwaagwesteinde

harder aanpakken die zooi,wat dat betreft is die burgemeester uit leeuwarden nog niet zo gek herrie schoppen ok we pakken je op en per vliegtuig gelijk weer trug naar land van herkomst.
Deze man mag dan homo zijn maar treed in ieder geval op en dat zie ik in dokkum nog niet.ze gaan het daar eerst ff christelijk bekijken en over vergaderen op pakken en op water en brood die zooi!!!!

25-1-2007
J-One uit Buitenpost

@ kritisch
Idd de laatste drie maanden is NL opeens omgeslagen. Geloof je hetzelf? We hebben 6 jaar lang een rechts geluid gehad in NL en NL is qua verdraagzaamheid achteruit gehold, met dergelijke uitwassen als hierboven als gevolg. Dus begin nu niet over rechts of links te lullen. Het is een gewoon een maatschappelijk probleem! Maar zolang jij maar meent dat de schuld bij een ander ligt, zal er nooit een oplossing komen!

25-1-2007
anab uit Dokkum

Jah idd die gemeenteraad hier die vreet 10 x niks uit die zijn meer aan praten dan dat ze daadwerkelijk dingen uitvoeren
ze verzieken het gewoon voor de jeugd hier

25-1-2007
rapper uit Wedde

nee man een stel nazi sloeg op een buitenlander in elkaar logies dat men elkaar steund das heet broederschap hiphop 2 de bone

25-1-2007
fluffy uit Drachten

Sjonge jonge, toen ik nog klein was werd er al links en rechts gemept tussen verschillende groepen. Nou nou nou wat was dat toen erg, want die jeugd van tegenwoordig. En nu??....er is niets veranderd. Groepen blijven bestaan, ze slaan elkaar af en toe de hersens in. De jeugd wordt ouder en over 15 jaar zijn zij het die klagen over "de jeugd van tegenwoordig". En zo is het cirkeltje weer rond.

25-1-2007
mieke uit Drachten

Aanpakken die jeugd, slaat totaal nergens op die vechtpartijen.
Sluit ze allemaal maar op in eigen school 24 uur per dag dan leren ze ook eens iets.

25-1-2007
2006holwerder2006 uit Holwerd

rapper uit Wedde

wat lulst do?
volgens my wien die 'broeders' begon

25-1-2007
hcfamke uit Mûnein

dan durven ze niks meer als dr ineens grote groep staat... ze doen het zelf... als wij met paar meisjes niet eens meer normaal in de sneeuw kunnen ouwehoeren zonder meteen doodgewenst te worden door 1 van die groep is dat niet normaal... dan krijg je dit soort dingen... zal ook nog lang niet stoppen als ik iedereen zo hoor...

25-1-2007
marksp2 uit Dokkum

Wederom zo'n bericht vanuit Dokkum. Best wel zielig eigenlijk. Hebben ze niks beters te doen daar met z'n allen op een hoopje te staan en te wachten totdat iemand gaat slaan of wat dan ook?

25-1-2007
aso uit ut de walden

ja ze moeten die buitenlanders maar een flink aanpakken

25-1-2007
centraal uit Dokkum

Een confrontatie is natuurlijk nog geen vechtpartij.De sensatiezoekers zien iedereen al vechtend over elkaar heen rollen,maar dat valt in de meeste gevallen wel wat mee.Blaffende honden bijten (vaak) niet,dus nog geen derde wereldoorlog hoor.Dat er spanningen zijn tussen blanke en donkere jeugd uit Dokkum is geen geheim natuurlijk.Zal heus vandaag of morgen wel tot een uitbarsting komen,maar tot nu toe zijn er veel blaffers en weinig bijters.

25-1-2007
age uit Uithuizen

Men kan de regering wel de schuld geven,maar men krijgt de regering die men gekozen heeft.....

Het gekke is dat de "spanningen" tussen blanke en donkere jeugd zoals in Dokkum nu juist in de echte grote steden nu wat afnemen....
Het is niet toevallig dat extreem rechtse partijen op het platteland in verhouding meer stemmen krijgen dan in de steden.
"Onbekend maakt onbemind.."
Vroeger vocht de jeugd uit het ene dorp tegen de jeugd van het andere ..
Nu zijn de grenzen wat verlegd..

25-1-2007
robinho uit Dokkum

abab ofzow
wat praat jij?
verwen hotel jonge?
denk jij dat die gasten daar graag zitten
dat is nou een stomme opmerking,
jij weet ook niet wat er is gebeurd..
dus niet zo praten

25-1-2007
anab uit Dokkum

De politie treed toch niet op tegen de zwarten ze houden alleen de hand boven het hoofd "ze doen nooit wat"
Er moeten straks eerst gewonden of doden gaan vallen voordat er wat gebeurt zo ver zie ik het ook nog wel komen
over een paar dagen is het toch alweer raak

25-1-2007
granaet uit Dokkum

Het viel op zich allemaal wel wat mee, maar dat stelletje gespuis van het AZC op het Piter Jelles moet niet denken dat ze de hele wereld naar hun hand kunnen zetten.
Pak dat stel ettertjes eens goed aan in Dokkum, sluiten die tent en oprotten !

25-1-2007
terrorjanneke uit Dokkum

Hcfamke uut Munein je hebt gelijk maar de nazi's hebben helemaal geen buitenlander gepakt, 5 negers hebben een neger gepakt.. en wij waren inderdaad met een paar meiden met sneeuw aan het dollen..

25-1-2007
terrorjanneke uit Dokkum

@ robinho, krijgen wij als we gaan emigreren naar een ander land ook 5000 euro mee van de regering? NEE! Zij wel.. Je kunt het vast ergens nalezen in de wet, veel plezier met zoeken.

25-1-2007
girllly uit Dokkum

weet je..dit gebeurt togg nog veel vaker...je ziet wel de ene rel na de andere.. en het stopt niet.. het begint altijd tussen een ruzie van max 10 personen en dat escaleerd togg telkens weer..en weet je het gaat een keer goed mis...reken daar maar op...1 keer dan slaat er iemand en dan gaat het mis..het was gewoon zo dat er te veel mensen waren en dat ze bang waren om de eerste klap uit te delen maar als dat was gebeurt was het goed mis gegaan en tja dat gebeurt nog wel is en dan is het goed mis

25-1-2007
fluffy uit Drachten

Hee anab even bij de feiten blijven okee!! Als je eens wat vaker naar het nieuws zou kijken dan weet je ook wel dat er nog maar een paar asielzoekers per jaar erbij komen. Je kon wel BANG zijn voor buitenlanders. Ben je bang dat zij het beter krijgen dan jou? Of ben je bang dat door de "buitenlanders" jou uitkering nog verder omlaag gaat. Zooooo kortzichtig mensen als jij. Zielug!!!!!!

25-1-2007
anab uit Dokkum

jonge jij praat wel anders als ze straks eens met hun poten aan je kinderen komen
ben je dan nog zo vriendelijk

25-1-2007
aleuh uit Buitenpost

Pliesje geeft die ACZ-ers nooit de schuld, maar altijd de "gewone" jeugd die er altijd de dupe van is.. Ziet nederland dan nooit in dat multiculturele samenleving NIET werkt! In het zwembad in dokkum altijd ruzie met die acz-ers met grote bek dit en dat, dreigen en dan eens raar opkijken dat ze zelf eens worden terug gepakt.. dan is het handje boven het hoofd voor hun daaro! Bleh geef de jeugd groot gelijk.. pliesje fut er weer mee te bemoeien

25-1-2007
siebren86 uit Dokkum

,,maar tot nu toe zijn er veel blaffers en weinig bijters'' ja idd blaffende honden bijten niet, tis gewoon meeloop gedrag.

25-1-2007
rolator uit Holwerd

bijters zijn niet nodig dit moet gewoon normaal opgelost worden klaar zo simpel is het allebij de partijen aanpakke ;) ik was een bijter maar ben verstandig geworden in die 4/5 jaar dat dit al aan de gang is

25-1-2007
centraal uit Dokkum

Ben bang dat sluiting van het huidige AZC geen oplossing zal zijn,want de geruchten gaan dat er dan een centrum komt voor Ama's.(alleenstaande minderjarige asielzoekers tot ca 15 jaar).Denk dat de problemen dan alleen maar erger worden.De beste optie is om de hele toko dicht te gooien en het hoofdstuk asielzoekers in de gemeente zo snel mogelijk af te sluiten.

25-1-2007
advertentie

stijlloos uit Terwispel

Politie moet veel en veel harder optreden, krijgen de jongeren vanzelf respect voor de politie. En grotste gedeelte van die groep zijn meelopers je hoeft maar 1 woord te zeggen en dan schijten ze al in hun broek (luier).

25-1-2007
rolator uit weetjewel ;)

kijk dat vind ik nou wel een goed idee laat dan de dorpen met elkaar vechten een paar keer knokken en het is over dit gaat nu al 4/5 jaar :) dus dicht met die bende en nooit weer een azc hier openen

25-1-2007
desweach99 uit Beetsterzwaag

Moet dat nu zo? Moeten er eerst beslist zwaar gewonden of doden vallen? Oorlog en ellende genoeg op de wereld, daar hoeft Dokkum ook nog niet een keer bij.
Straks weer de zoveelste stille tocht tegen zinloos geweld en dan nu in Dokkum.
JEUGD WEES TOCH WIJZER !!!!!!!!!!!

25-1-2007
pietpaulusma uit Drachten

de politie moet meer vrijheid hebben gewoon de stok er overheen. hoppa

25-1-2007
bouvierfrieland uit Dokkum

het zijn niet alleen de juten die de AZC'ers een hand boven het hoofd houden, aan de reacties te lezen zijn er nog veel meer mensen. Jullie komen er vanzelf wel eens achter wat er speelt hier in Dokkum, vroeg of laat wordt je zelf gepakt door zo'n azc'er of iemand uit je omgeving, dan denk je wel anders.

25-1-2007
klaasklomp uit damwoude

tis maar te hopen dat er morgen niet opnieuw sneeuw ligt want dan krijg je weer problemen. Maar mischien kun je de sneuw ook mooi gebruiken om die heethoofden mee af te koelen :P

25-1-2007
J-One uit Buitenpost

Kaalkopjes aller dorpen verenigt u!

25-1-2007
uit Dokkum

ik ben gewoon een rechts nationalist.. wat ieder ich zelf respecterend werkende burger hoord te doen van zijn of haar eigen land... probllem is gewoon een slecht beleid(regering) en al dat toenemde buitenslands tuig wat hier gewoon komt te profiteren... wie hier niet mee eens is is een land verrader en verdiend (laat ik dat maar niet zeggen) en dan volgen de buitenlanders wel.... oorlog tussen ons goeie blanke ras en dat tuig duurd hopelijk niet lang meer.

25-1-2007
renegade uit Damwoude

@fluffy.. jij moet je kop eens uit het zand trekken of zo.. want... inderdaad.. als wij niet zoveel buitenlanders hier hadden.. dan was er nu geen staatsschuld meer geweest.. zoveel geld hadden we dan over dat we bespaarden op uitkeringen. Das een feit! kan ik ook niks aan doen. En ik ben ervan overtuigd dat er heel veel asielzoekers om economische redenen hier zijn. Zo woonde er iemand in de buurt die ook moest vluchten.. die bleek dus wel mooi iemand vermoord te hebben in z'n eigen land..

25-1-2007
uit Dokkum

laat fluffy maar zo'n zielige linkse weet gewoon niet begrijpt ook niet waar dit land of afstevent... en age uit uithuizen weet ook nog te melden dat het zogenaamde ex rechts(dus eigen volk eerst klinkt al wat socialer)dat het ext rechts in de grote steden al wat minder word... haha man dombo min. 60% is daar al buitenland eikel wat denk je war dit land heen gaat.. ik heb mij ogen wel open helaas heeft links altyd een een of andere roze zwarte rot bril daar voor te hangen

26-1-2007
dockum uit dokkum

Ochochoch.. Ik zie hier weer allemaal dingen over/tegen buitenlanders staan, ongelovelijk! Wrm denk je nou dat ze hierheen zijn gekomen, omdat ze het daar zo goed hebben? Als jij in marokko of weet ik veel waar woont en je ziet dat het hier veel beter is als waar jezelf woont dan zou je dat ook doen!! En dan kun je wel zeggen dat het niet zo is, maar je moet het ook eens van hun kant bekijken! Veel andere landen waar ze het beter hebben als hier, zijn er niet! denk daar maar eens over na....

26-1-2007
hardcoreholland uit Dokkum

het gaat hier in dokkum regelmatig mis. ze moeten het acz gewoon meteen sluiten. t zou een goed ding zijn want dan wordt het hier meteen weer een stuk rustiger.de meesten komen hier gewoon uit economische redenen en hebben hier niets te zoeken. dus sluiten die handel.

26-1-2007
dockum uit dokkum

En dan is het ook nog eens zo dat we over dat soort dingen moeten zeiken, omdat we het hier zo goed hebben dat er verder niet veel te zeiken valt! (Ejah miss over de bejaardezorg of hypotheken of weet ik veel..) De wereld is van iedereen tog.. zo denk ik erover, klinkt allemaal miss erg volgens de bijbel gesproken:P maar ik geloof niet in de bijbel, laat staan een god! dit is gwn mijn mening.. welterusten!

26-1-2007
ajram uit Grunn

Wanneer ziet iedereen nou eens in dat samen met elkaar leven veel gezelliger is? Aan de reacties te lezen is het vooral de jeugd met een laag IQ die tegen "zwarten", "buitenlanders" of "azc-ers" is, want wat de groep zegt.. dat is STOER!!
Probeer je eens open te stellen voor verschillende culturen, enorm leerzaam en je zult zien dat wit, zwart, geel, lang, dun of whatever, allemaal zittend moet schijten.
We zijn dus allemaal gelijk!!!

26-1-2007
siebren86 uit Dokkum

Zo denk ik ook dockum, de wereld is 1, grenzen zijn alleen opgericht door machthebbers en die hebben belang bij verdeel en heers, de machthebbers lachen om jullie kaalkopjes & gangsters, zodat de aandacht niet wordt gericht op daadwerkelijke rampen, zoals bv klimaatverandering & toenemende overbevolking in deze wereld.
Kennen jullie die ene prachtige citaat uit de film the Matrix van agent smith?:

I'd like to share a revelation that I've had during my time here. It came to me when I tried

26-1-2007
siebren86 uit Dokkum

.....to classify your species and I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment but you humans do not. You move to an area and you multiply and multiply until every natural resource is consumed and the only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. Do you know what it is? A virus....

26-1-2007
J-One uit Buitenpost

En waarom gaat het mis hardcoreholland omdat een stelletje nitwits in Losedale kleding bij voorbaat de zaak al lopen te provoceren. Dit wordt door de tegenpartij opgepikt en de poppen zijn weer aan het dansen. Heel stoer met zijn allen, vooral om later de anderen de schuld te geven en vooral de hand niet in eigen boezem willen steken. Waar twee vechten, twee schuld. Zo simpel is dat!

26-1-2007
siebren86 uit Dokkum

...Human beings are a disease, a cancer of this planet. You're a plague and we are the cure.

Jullie VMBO kaalkopjes en gangster wannabee's zijn gewoon primitieve mensenapen... de aarde gaat toch wel naar de kloten dus ga maar lekker doorconsumeren en oorlogje met elkaar spelen in het klein in Dokkum zoals de Amerikanen in Irak nu doen in het groot. STUMPERS!.

26-1-2007
uit Dokkum

paar mongolen reacties jone s86 en dockum... schaam me voor jullie jimsweters.. ooit gehoord van babylon oorsprong .. nee beter gezegd multi culti gaat gewoon niet nog nooit gewerkt zal ook nooit gebeuren op deze planeet... gadverdamme wat een debiel moet je zijn om daar wel in te geloven.. en waarom komen ze hier... een vraag stellen is een beantwoorden.. (economische vluchteling heet dat)

26-1-2007
siebren86 uit Dokkum

ohja en voor die mensen die zich trots nationalistisch noemen, zou ik naast de zwarten en moslims ook maar vijandelijk naar Amerika kijken, want de Nederlandse cultuur is ook vooral kapot gemaakt door Amerika kijk maar naar al die engelstalige muziek,films,mcdonalds enz waar we mee worden opgegroeid. Dus WTF Nederlandse cultuur, Amerikaanse kolonie/vazalstaat zul je bedoelen. Onze regering zijn ook kontelikkers van Bush, joodse lobby en de oliebaronnen.

26-1-2007
advertentie

siebren86 uit Dokkum

En tegenwoordig worden steeds meer regels in Brussel bedacht dan in Den Haag, alles wordt dus geprivatiseerd...denken jullie nou echt dat we worden geregeerd door nationale regeringen...de ware macht ligt bij de grote multinational corporations... geld gaat boven de mens, een mens is slechts een statistiek in deze wereld we zijn allemaal slaven van de grote multinational corporations en we worden zoet gehouden door bv Televisie,rassenrellen,voetbal,bier,sms etc.

26-1-2007
J-One uit Buitenpost

ach gasten als hardcoreholland zijn al niet eens meer trots op Fryslân, maar dwepen met Holland (Noord en Zuidholland). Vreemd genoeg wonen daar de meeste allochtonen, maar ach een kniesoor die daar op let! En kritisch ga jij maar lekker door met je oogkleppen mentaliteit en train je linkerarm maar goed, voordat er permanente stijfheid optreedt! Juist radicalisten zoals jij zorgen dat NL het kutland wordt wat we de laatste jaren zien ontstaan. Weg met de polders, verwelkom de polarisatie!

26-1-2007
tjeerdk uit mokum

tja alemaal trug.en de meesten komen echt wel voor het geld etc.denk is na kijk om je heen

26-1-2007
whome uit Dokkum

shame on you! Het niveau daalt, teveel drank in het weekend misschien? Stop met dat racistisch gebazel, dat zet geen zoden aan de dijk. Het probleem is dat we hier met verwende kinderen te maken hebben die menen dat ze altijd in hun recht staan! En het is natuurlijk lekker sensatie zoeken, het leven is ook zo saaaaaaaaaai...................

26-1-2007
dookie uit Zwaagwesteinde

Triest gedoe daar, maar ja vmbo hé (Ja leuk, laat ik ook eens een groep mensen over 1 kam scheren ;)). En ik zie dat veel mensen één groep de schuld geven, terwijl het toch van 2 kanten komt schijnbaar.

En die racistische reacties? Ach ja, zoals al eerder is gezegd: "Onbekend maakt onbemind..". De meeste mensen die zo afgeven op allochtonen hebben er zelf amper contact mee.

En die mensen die hier nog over "nazi's" lullen, of zichzelf zelfs zo noemen, denk aub ff na!

26-1-2007
granaet uit Dokkum

Je kunt zeggen wat je wilt en het dit heeft niks met racisme of wat dan ook te maken, maar een hele grote groep jeugd van het AZC gaat respectloos met een ander om hier in Dokkum en lopen veel te verzieken en de lokale jeugd pikt dat allemaal niet, en gelijk hebben ze!
Zolang de jeugd uit het AZC zich niet beter gedraagd is dit niet het laatste incident.
Je ziet het hier iedere dag om je heen gebeuren alleen je mag er niks over zeggen, want dat moet onder de pet blijven!

26-1-2007
koddebeier uit Zwaagwesteinde

In eerste instantie toen ik het bericht onder ogen kreeg, dacht ik in een pot kokend water een geweldiger storm te hebben gezien. Gelet op de reacties moet ik dit danig bijstellen, want helaas brengt een volle maag geen fijnzinnige gedachten voort.Bij velen loopt de tong op de gedachten vooruit en worden er de meest walgelijke en idiote dingen geschreven,waarbij ik me afvraag of sommigen hier wel beseffen wat men schrijft. Vraag me zelfs bij deze af of sommige reacties niet strafbaar zijn!!!!!!

26-1-2007
J-One uit Buitenpost

@ Koddebreier
Idd sommige gasten tonen hier maar weinig respect en dan is het niet vreemd dat bepaalde mensen zich tegen hun keren. Gelukkkig is er voor zulke gasten een site als Stormfront, waar ze hun frustraties bevestigd zien! Dus redactie doe ff een redirect voor bepaalde gasten hiero! Ze horen hier niet thuis, zet ze uit!

26-1-2007
fcg uit Dokkum

hey terrorjanneke.
voeg ff toe schoen_F.C.Groningen_maker@hotmail.com

26-1-2007
age uit Uithuizen

Je zult maar toevallig geboren zijn in een arm zg onontwikkeld land waar oorlog is.
Je vlucht naar een zg ontwikkeld land waar waar het beter is...
Waar geen honger/oorlog? is..waar bijna iedereen een PC heeft om anderen een zichzelf te vervelen...
Dan lees je walgelijke racistische opmerkingen zoals sommigen hier..
Dan mag je je wel afvragen in welke primitieve onbeschaafde streek je bent terechtgekomen.
Tja mensen die zich in hun eigen geboorteland misdragen kun je niet uitzetten he

26-1-2007
J-One uit Buitenpost

@ Age, de oerwâlden!

26-1-2007
fluffy uit Drachten

Wat dacht je van al die Nederlanders die naar het buitenland vertrekken omdat het daar beter is (minder belasting, warmer etc). Die gaan toch ook voor een beter leven. En inburgeren?? hahahahah geloof je zelf zeker. Ze kopen een schotel want ze willen natuurlijk wel ned tv kunnen blijven kijken. Komen ze landgenoten tegen op straat, blijven ze gewoon ned spreken. Oja en vergeet de dropclub niet, want wat moet je in het buitenland zonder je eigen dingen??? De pot verwijt de ketel dat hij ......

26-1-2007
uit Dokkum

nee age dat doen andere landen wel, daarom stikt het hier ook van dat tuig, jullie moeten je kop houden met dat linkse geleuter daar word echt kotsmisselijk van

26-1-2007
J-One uit Buitenpost

@ kritisch, als je zo trots bent op je eigen Nederland, zou ik eerst maar eens je eigen taal goed gaan beheersen. Een gemiddelde allochtoon weet zelfs zonder inburgeringscursus begrijpelijkere zinnen Nederlands te fabriceren! En pas daarna weer terugkomen hè, beloofd?

26-1-2007
centraal uit Dokkum

Dat gezeur over racicme en ze hebben het zo moeilijk en in hun land zoveel problemen komen me de strot uit.Geeft hun dat het recht om het hier dan te verzieken??Winkeliers zijn de wanhoop nabij omdat dit schorem steeds de hand boven het hoofd wordt gehouden.Stel je voor!! Een asielzoeker bestraffen?? Dat kan niet hoor want ze zijn zo zielig.Rot toch op met die onzin!Het land uit en als het kan vandaag nog.Wegwezen!!

26-1-2007
uit Dokkum

juist centraal, leg dat jone ook ff uit hij struikeld over een spelfout oid.

26-1-2007
age uit Uithuizen

Ach J-One..we leven toch in een land waar de vrije meningsuiting is verworden tot het recht op beledigen?
Kritisch mag al hoe onbegrijpelijk zijn taal ook is zeggen wat hij denkt te denken he..
Hij mag zelfs anderdenkenden "debielen en mongolen" noemen en "tuig dat zijn kop moet houden.."

26-1-2007
J-One uit Buitenpost

@ kritisch lees je (ziekelijke) reactie van gisteravond om 23:40 nog eens goed door! (opbegrijpelijk dat de redactie deze reactie heeft laten staan en jou geen ban heeft gegeven)

26-1-2007
pitbull90 uit Dokkum

Het zijn niet alle azc'ers maar er is een klein groepje die verpest het voor de anderen die hier wel zitten door oorlog oid

je herkent ze wel aan de duure merkkleding die ze dragen volgens mij kunnen ze die niet betalen van hun geld wat ze krijg dus rara waar ut dan weg komt.

en dan ook nog eens de boel te verzieken door met een groep van 20 man 2 mensen even te pakken
kom op zeg.....

26-1-2007
J-One uit Buitenpost

haha ik zei "opbegrijpelijk"!

26-1-2007
advertentie

fluffy uit Drachten

@kritisch. Heb je ook een zij scheiding in je haar en een twee vinger breed snorretje?? Want je uitspraken doen me toch wel heel erg aan iemand denken!!! Sorry hoor, maar je uitspraken gaan zo ver dat ik denk dat je een kronkeltje hebt.

26-1-2007
age uit Uithuizen

Oei J-One taal-spelfout....
Ben jij wel goed ingeburgerd?
Je haalt bijna het niveau van die ene gemiddelde Kritische Dokkumer...

26-1-2007
sytse uit Burgum

Nou goede morgen na dit zo 'n beetje gelezen hebbende knap je zeker van op.
Geeft de burger moed wat de onwikkeling van sommigen wat 't verstandelijk vermogen betreft tjonge jonge {kritisch, hoopje dast dien ferstoan noch een keer krigest}

26-1-2007
chemico uit Amsterdam

@kritisch en al dat andere neo-tuig:

Wat zijn jullie dom en kortzichtig. Ik zou de grenzen van Friesland eens verlaten en eens kijken wat er afspeelt in het land.
Ik werk met mensen uit 40 verschillende landen: aziaten, zwarte mensen, marokkanen en noem maar op.
Maar ja, wij hebben ook een gedegen opleiding genoten en hebben leren NA TE DENKEN.
Ik mag me wel schamen voor mensen zoals jou die ook zgn. in mijn naam spreken.

debieltjes..

26-1-2007
geelblauw uit Dokkum

Pak een paar van die relschoppende pubers gewoon goed aan. Maak hun leven maar even tot een hel. Pak die ouders dan ook maar gelijk aan. Opvoeding heeft ook een groot aandeel in die intolerantie jegens elkaar van beide kampen.

Onze kritische vriend uit Dokkum is ook lekker bezig zie ik. Zeggen dat alleen het blanke ras 'goed' is, klinkt wel heel erg '40-'45.

26-1-2007
chemico uit Amsterdam

Integratie is niet mislukt. Je kan alleen niet verwachten dat dat in no-time plaatsvindt.
Dit duurt gewoon nog een generatie of 2.
Jullie lopen gefrustreerd te blaten omdat jullie onwetend zijn. Wat trouwens ook voor die piter jelles jongens geldt. Ook geen haar beter.

Om nou door een paar rotjochies ineens een hele bevolking aan te vallen..

Kritisch, granaet en andere: heb medelijden met jullie..

26-1-2007
doelloze uit Dokkum

Sjonge jonge, de meeste reacties komen hier wel weer van mensen met het IQ van hun schoenmaat. Ik snap niet dat tussen al dit racistisch geraaskaal nog niet opgetreden is door de webmasters. Ik zie bij de meeste schrijvers geen enkele nuancering en ze zijn heilig overtuigd van hun eigen gelijk.
Zwart=slecht en moet oprotten is hun mening. De normen en waarden van de afgelopen RECHTSE kabinetten zijn in zijn geheel niet doorgedrongen tot deze botte koppen blijkbaar.

26-1-2007
doelloze uit Dokkum

Vervolg...
In elke geleding van de maatschappij zitten nu eenmaal rotte appels, dat is een feit. Dat er relatief veel incidenten met asielzoekers zijn is ook een feit. Ligt dat ook niet een beetje aan onszelf omdat bepaalde personen weigeren deze mensen te accepteren zoals ze zijn?
Overigens na de foto gezien te hebben, denk ik eigenlijk maar 1 ding. Volgen jullie lessen maatschappijleer maar, daar kun je wat van opsteken! Nadenken mag!
Groet een semi buitenlander die in Fryslan geboren is!

26-1-2007
sytse uit Burgum

Wat wil je ook als je blik niet verder reikt dan je neus lang is. En dan ook nog met oogkleppen op loopt niet kun je van zo iemand ook niet veel verstandelijk vermogen verwachten, jammer voor de persoon en zijn omgeving.

26-1-2007
fcg uit Dokkum

ja hoe kan Kritisch z'n reactie plaatsen? en zulke mensen komen er steeds meer! komt het wel goed met ONS Holland?
Zwart en wit HOLLAND!!

26-1-2007
age uit Uithuizen

Blij dat er hier in de Walden ook nog normaal denkende mensen zijn..
Als je "mensen"als de zg "Kritische Dokkumer"en trawanten leest ga je twijfelen aan alles en iedereen en vooral jezelf en zou je bijna naar zo'n "onontwikkeld" land willen vluchten..

Ps Chemico als jij zulke.............."debieltjes noemt beledig je die "debieltjes" eigenlijk he..

26-1-2007
annie72 uit Drachten

chemico heb jij weleens wat anders te doen dan altijd op alles wat Waldnet heeft te reageren?

26-1-2007
chemico uit Amsterdam

@age: ik heb wel over het woord nagedacht.
Debiel is in feite geen benaming voor iemand met een verstandelijke handicap.
het is een verbastering van een ander woord (imbeciel).

Ik wil deze mensen niet voor het hoofd stoten want ik heb ze vele malen hoger zitten dan mensen zoals kritisch. Want kritisch heeft de mogelijkheid nog om zijn hoofd te gebruiken waarvoor hij bewust kiest dat niet te doen.

Excuses hiervoor, Age?
Weet jij mss nog wel een ander diplomatiek woord voor deze heertjes?

26-1-2007
J-One uit Buitenpost

Ik noem ze altijd "immichieltjes". Dit naar hun grote voorbeeld Michiel Smit

26-1-2007
mpw uit Veenwouden

Je ziet iemand op straat die achtervolgd word, geen huis, geen eten, en het koud heeft. Met alle goede bedoelingen geef je deze persoon onderdak in je huis, eten en drinken en ook nog geld om er wat van te maken. Ondanks deze hulp maakt de persoon er misbruik van, wil meer gaat stelen en vernielen ondanks je hulp.

Ondankbaar, Asociaal en ongeloof zijn de eerste dingen die bij je op komen. Kijk om je heen in onze samenleving gebeurt precies hetzelfde, geen wonder dat de maat een keer vol is..

26-1-2007
bouvierfrieland uit Dokkum

Mensen nemen direct afstand als je je mening uit over buitenlanders
Veel mensen denken, daar heb je weer zo’n meeloper met z’n vooroordelen

MAAR…
Onze mening wordt ondersteund door keiharde feiten
De waarheid, die veel mensen niet onder ogen durven zien
Niks vooroordeel, het is de keiharde waarheid, kijk in kranten, tv en internet

Zit je te zeiken dat we elkaar moeten respecteren, hou je dan stil want onze
Mening respecteer je ook niet!!!

26-1-2007
J-One uit Buitenpost

Natuurlijk zijn er problemen, dat is wel duidelijk! Maar wat er hierboven door een aantal gasten gebeurt is dat ze alle randverschijnselen projecteren op een complete groep en de schuld ook niet bij hunzelf zoeken.

Een paar rotzakken uit het AZC doen iets en gelijk moet het AZC maar weg? Kom op zeg. Overigens is het merendeel van de geweldsproblemen in Dokkum veroorzaakt door mensen van buiten Dokkum (Anjum, Holwerd enz.). Die ook maar gelijk de toegang weigeren?

26-1-2007
mano uit Dokkum

goed gezegd 'mpw', mensen die vluchten voor geweld en oorlog? prima, geef ze eten en onderdak in hun eigen regio tot het weer veilig is. mensen die hier in nederland willen blijven? prima, geef ze een jaar de tijd om zich te bewijzen, d.w.z. Nederlands leren, werk vinden, aantoonbar integreren, doen ze dat niet, binnen 24 uur terug naar land van herkomst. komt iemand in aanraking met politie en justitie? binnen 24 uur terug naar land van herkomst. zo zie ik dat!

26-1-2007
chemico uit Amsterdam

Dankje J-one. Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

@bouvierland: Laat je niet gek maken door wat je in de krant leest of op televisie ziet. Die gasten maken nieuws om zelf geld te verdienen. Ze blazen het op.
Het merendeel gaat gewoon goed. Ik heb ook marokkaanse collega's. ook Aziaten en zwarte mensen.
Ik kan er goed mee omgaan. Het is allemaal gezeur hierboven. We zouden beter eens naar positieve dingen kunnen kijken zoals: buitenlands eten bijvoorbeeld.

26-1-2007
sytse uit Burgum

Ik respecteer iedereen ook de buitenlander die hier komt, maar ik heb ook geleerd om ze niet allemaal over een kam te scheren.
Tussen ons eigen mensen zitten ook vele rotte appels zeggen we daar ook tegen hoepel op.

26-1-2007
advertentie

mm uit Twijzelerheide

chemico en sytse en nog een paar (hellaas niet veel) ben blij dat er nog een paar mensen zijn die er net zo over denken als mij. gezeur altijd.

26-1-2007
chemico uit Amsterdam

@mano: ja, maar dat is toch niet meer dan normaal? Werken of opleiding o.i.d. dat ben ik wel met je eens. Maar geldt ook voor heel veel doelloze Nederlanders.

Maar wat versta jij onder integreren?

En criminelen moet je er idd buiten laten, niks te zoeken hiero.
Maar gekleurde jongens die hier geboren zijn, zijn evengoed Nederlander.

26-1-2007
bouvierfrieland uit Dokkum

@chemico, natuurlijk zijn er goeien, gelukkif wel, en dan ook nog wel het merendeel, maar zij (de jongeren) geven het beeld, want geef toe, wij als
nederlanders zien alleen het slechte, en het goeie benoemen we niet

26-1-2007
chemico uit Amsterdam

@bouvierland: Daar heb je een uitstekend punt te pakken, volgens mij.
Zeuren is zoo gemakkelijk, maar een compliment zal er niet gauw afkomen.

Slechte begeleiding van deze jongeren en dan nog de invloed van het gewelddadige hiphop (wat ik zelf humor vind, maar zij echt serieus nemen).

26-1-2007
bouvierfrieland uit Dokkum

@chemico, Bouvierfrieland is het maar goed
Toch ben ik het met het gedrag van deze mensen niet eens,Je bent hier in Nederland gekomen als ''vluchteling'' dat houd niet in dat je je dan hoort te misdragen, we hebben de handen al vol aan onze eigen criminelen.

26-1-2007
joepie uit Burgum

Geef ze maar een douch met hoge druk, heefd de brandweer ook eens een verzetje! Wat een teringvolk zeg!

26-1-2007
mano uit Dokkum

Hersenloze Nederlanders kunnen we niet wegsturen, okay, daarom ben voor invoering van een sociale dienstplicht voor jongeren en voor bekendmaking van de daders in hun eigen stad of dorp in verband met een behoorlijke gevangenis- of taakstraf. Kijk bij een buitenlander naar een jaar of ie werk heeft en vraag of ie het goed doet kijk of ie Nederlands kan en vraag buren en kennissen en de betreffende instanties om hun mening,is alles positiv?dan is ie geintegreerd en heeft zijn goede wil laten zien

26-1-2007
mm uit Twijzelerheide

hiphop en hardcore...kunnen allebei slechte invloed hebben, het is maar hoe je er zelf mee omgaat en of je leven door de muziek laat beïnvloeden in kleding en gedrag.

26-1-2007
age uit Uithuizen

Natuurlijk zijn er tussen de vluchtelingen
mensen die misbruik van de hulp maken net als hulpverleners trouwens.
Ik kan dan begrijpen dat mensen soms kwaad worden,maar om dan ales en iedereen over een kam te scheren,afgaande op krantenberichten etc....
Ik zou die mensen willen aanraden eens systematisch enkele kranten,dus niet alleen de Telegraaf, na te kijken op grond van berichten en herkomst van daders etc...
Dan blijken die "harde cijfers"enigzins..overtrokken..

26-1-2007
age uit Uithuizen

Chemico..
Ik hoef en verwacht geen excuses hoor..
"Debieltjes" is inderdaad een verbasterd/ingeslopen woord.
Ik weet ook geen "diplomatieke" benaming voor dit............stel......
Ik ben voor de vrijheid van meningsuiting en tegen geweld....
Maar als ik sommige waldnetters hier lees..

26-1-2007
doelloze uit Dokkum

@Age wat dacht je van hersenlozen? Of is misschien verdstandlozen een betere optie.
In ieder geval wordt er alweer genoeg ophef over gemaakt. De lange lat erover en zoveel mogelijk van die ettertjes (van beide zijden!!!) oppakken. Laat ze maar eens voelen dat er hier in Nederland regels gelden die nageleefd moet en worden.

26-1-2007
chemico uit Amsterdam

@doelloze: ik ben wel met je eens dat deze jongetjes wat discipline mag bijgebracht worden.
Maar dat is geen volledige oplossing van het probleem.

26-1-2007
doelloze uit Dokkum

Dat is het inderdaad niet, je geeft echter dan wel een signaal af dat dit niet getolereerd wordt.

26-1-2007
zwaagwesteinde uit Zwaagwesteinde

die van et acz moeten blij zijn dat ze hier MOGEN wezen majh de meesten wouden hetzelf door

26-1-2007
jelletink uit Burdaard

Ja links Nederland, dit is dus die GEWELDige multiculturele samenleving!

26-1-2007
age uit Uithuizen

Ik ben helemaal met je eens Dokkumer doelloze dat de "ettertjes" van beide zijden aangepakt moeten worden....

Misschien kunnen ze samen als taakstraf een multi funktioneel,kleurig jeugdcentrum bouwen of zo....
Lijkt me leuk om die Kritische Dokkumer daarbij ook een adviserend taakje te geven,als meewerkend voorwerp of zo,zodat hij eens leert nadenken.

26-1-2007
jelletink uit Burdaard

Ja links Nederland, dit is dus die GEWELDige multiculturele samenleving!

26-1-2007
hcfamke uit Mûnein

@jelletink
bin ut hieledol mei dii iens jong;)
dos de rest fon NL dot net wol snappe...

26-1-2007
chemico uit Amsterdam

@hcfamke en jelletink: Onderbouw die mening eens met feiten.
Links nederland? Huh???

Ik geloof dat jullie het niet snappen willen. Ik zou dat dorp eens uitkomen en de wereld in gaan.
Er is niks mis met onze samenleving en integratie.
Alleen elk incident wordt opgeblazen waar vervolgens weer reacties op komen en dan heb je de vicieuze cirkel weer rond.

Ik werk met zwarte, gele en weet ik wat voor mensen (ook marokkaans) en het zijn allemaal hele goede mensen. geen kwaad woord.

26-1-2007
hcfamke uit Mûnein

niks mis met de samenleving? beetje blind ofzo? weet niet hoor maar waarom denk je dat steeds van deze dingen voor vallen.. want het is echt niet steeds onze schuldt... deze jeudg uit het azc zoekt zelf steeds ruzie met alles en iedereen... voor zulke mensen heb ik geen respect en ik vindt dat zulke mensen ook niet in ons land horen...

26-1-2007
jelletink uit Burdaard

@Chemico: Als er niks mis is met ons samenleving en integratie, hoe komt het dan dat er toch weer ruzie's uitbreken? En over dat opgeblazen verhaal, was jij er bij? Aan jouw woonplaats te zien denk ik van niet. Begrijp me goed, ik weet ook wel dat niet alle allochtonen verkeerde bedoelingen hebben. Begrijp alleen zelf ook dat er ook heel veel allochtonen die bedoelingen wél hebben.

26-1-2007
age uit Uithuizen

Ik weet niet niet of ALLE gele,zwarte en weet jij wat..mensen goed zijn chemico,er zullen ook best vervelende tussen zitten net als bij ons bleekneusjes.
Maar het is inderdaad wel opvallend dat het in de grote steden echt beter gaat met onderling begrip dan in kleinere dorpen.
In een AZC stoppen lijkt me ook niet echt zinvol voor integratie.

26-1-2007
renegade uit Damwoude

chemico.. goede mensen of goede woorden.. feit is toch echt dat er een belachelijk hoog percentage allochtonen in verhouding tot autochtonen in de gevangenis zit etc.

26-1-2007
uit Dokkum

en dan hebben we het nog niet eens over de illegalen

26-1-2007
hcfamke uit Mûnein

sju jelle dr binne ek pear ut mei us iens!!
en
@ renegade
ik bedoel maar... ik weet niet maar hoort dat bij een goede samenleving?
lijkt mij niet..

26-1-2007
age uit Uithuizen

Renegade,U heeft al vaker gezegd,dat er verhoudingsgewijs veel allochtone criminelen zijn en nu geeft u als feit dat "een belachelijk hoog percentage allochtonen in de gevangenis zit etc"
Kunt u ons vertellen om welke aantallen het gaat en waar u die cijfers gevonden heeft..?
Graag iets meer dan "Je leest het dagelijks in de krant.."
Mocht dit kloppen...dan lijkt mij zoeken naar de oorzaken en die aanpakken belangrijk.

26-1-2007
chemico uit Amsterdam

Jelle, famke en renegade: sorry, waar komen die getallen vandaan dan?
Ik zie nog steeds geen feiten, alleen een hele hoop geschreeuw.
En juist dat geschreeuw levert die ruzies op, famke. Jullie maken je er druk om en ja, dan gaat het van kwaad naar erger.

@kritisch: dus alle stakkers hebben zich verenigd. Lekker makkelijk opruimen dan. gefrustreerde zielenpoten.

Overal zitten hufters, maar om een hele groep daar op aan te vallen...?
dat is gewoon dom en onwetend.

26-1-2007
renegade uit Damwoude

hoi Age. dergelijke cijfers worden "niet" openbaar gemaakt. de verhouding is echter zo'n 80-20 zo vertellen mij bekenden/familie die in P.I.'s werken. meer dan: http://www.dji.nl/grafiek.asp?id=9 is niet makkelijk te krijgen.
Nogmaals wijs ik iedereen erop dat de overheid feiten en cijfers al naar gelang manipuleert om de boel in de hand te houden. (niet alleen over dit onderwerp!. ook inflatiecijfers bijvoorbeeld. m.n. toen de euro ingevoerd werd).

26-1-2007
chemico uit Amsterdam

famke: steeds niet onze schuld? ONZE?
Voor wie spreek jij dan?
Kijk,als jij mensen niet voor vol aanziet, ja dan zou ik ook pissig worden. En zo\'n azc is echt geen pretje om daar in te wonen.
En nog iets: ze mogen blij zijn dat ze hier zijn? hoezo? Wat heb jij voor je land betekent dat jij dat dan wel verdient?
Deze jongens hebben gewoon een stuk opvoeding en discipline nodig, maar tegelijkertijd moet je ze ook accepteren.

Mijn punt: discrimineer niet alle kleurlingenvanwege deze etter

26-1-2007
geelblauw uit Dokkum

Kritiek leveren op rotte appels of onderscheid maken tussen rassen. Poeh, ga maar lekker op stormfront zitten mensen. En niet te lang in de zon zitten de komende zomer, anders krijg je nog een kleurtje.

Als kind van een Friese moeder en een in het buitenland geboren vader mag ik straks ook wel op mijn tellen passen zeker? Hahaha.

Het is gewoon een ruzie tussen rotte blanke appels en rotte appels met wat meer kleur. Gewoon aanpakken dat tuig!

26-1-2007
waldpoarte uit Dockum

Er is ook een verwijt te maken naar de politiek van Dongeradeel. Om een paar voorbeelden te noemen: welk beleid is er ooit gemaakt om de asielzoekers in onze samenleving te integreren? Wat hebben zij gedaan om deze spanningen te temperen?
En wat is er toch gebeurd met al die aangiftes bij de politie van moeders en meisjes die onzedelijk zijn betast in het zwembad door asielzoekers? Want daar zijn veel van vergeten. Kortom; doet Dongeradeel iets met de problemen rond de economische melkkoe AZC?

26-1-2007
aso uit ut de walden

terrug sturen naar eigen land wat kost dat wel niet al die buitenlanders

26-1-2007
waldpoarte uit Dockum

Er is ook een verwijt te maken naar de politiek van Dongeradeel. Om een paar voorbeelden te noemen: welk beleid is er ooit gemaakt om de asielzoekers in onze samenleving te integreren? Wat hebben zij gedaan om deze spanningen te temperen?
En wat is er toch gebeurd met al die aangiftes bij de politie van moeders en meisjes die onzedelijk zijn betast in het zwembad door asielzoekers? Want daar zijn veel van vergeten. Kortom; doet Dongeradeel iets met de problemen rond de economische melkkoe AZC?

26-1-2007
rapper uit gamyzwamigloepa

was gezellig daar best druk kunnen de pon en de lantaarn nog wat van leren ;)

26-1-2007
m4rk uit 0511

sukkeltjes..

26-1-2007
age uit Uithuizen

Dank voor uw verwijzing naar de Nationale Alliantie,geachte.. Kritische Dokkumer.
Nu weet ik waar u uw ideeen vandaan haalt!
Ik heb heel evenop die pagina gekeken en werd onpasselijk..
Ik las dat men "zich sterk wil maken voor het in stand houden van blond- en roodharigen"(is dat een grap of om te huilen?)
Ook verwijzingen naar "de Dietslandjeugd
en een Europees Nationaal Front?
Noemt u dat gebral "feiten?"
Vlgs mij is de Nationale Alliantie zelfs voor Wilders te extreem rechts.

26-1-2007
doelloze uit Dokkum

@geelblauw kennen wij elkaar? Waar moeten wij gaan staan met onze Friese moeder en in het buitenland geboren vader? Of staan we dan tegenover elkaar?
@Renegade, niet alleen de overheid manipuleert cijfers. Ook anderen doen dit. Cijfers zeggen mij helemaal niets en daar gaat het hier ook niet om.
Het enige waar ik mij druk om maak is de toenemende groei van intolerantie van BEIDE zijden wat binnenkort echt eens escaleert. Overigens wordt dit links verweten, wat regeerde de afgelopen 6 jaar?

26-1-2007
doelloze uit Dokkum

@Age, populistisch gezwam van mensen die denken dat ze daarmee kunnen gaan scoren. En je weet hoe het uiteindelijk met dat soort lui afloopt toch?
Waarom maken wij eigenlijk zoveel woorden vuil over die etters? Zet er eens een paar echte kerels tegenover en de kinderen zijn nog sneller dan hazen.

26-1-2007
heinekenbrother uit Dokkum

He rapper wat het de pon en de lantaarn met dit gebeuren uut te staan?

26-1-2007
uit Drachten

Hoe we het ook wenden of keren; we leven nu eenmaal in een 'multi culti' samenleving en dat is niet meer terug te draaien. Wel vind ik dat gelukzoekers gelijk terug kunnen; dat moet sneller worden beoordeeld, zonder die eeuwig lange asiel procedures. Schieten asielzoekers zelf ook niks mee op. Maar wat er in Dokkum nu precies speelt tussen groepen jongeren, w.o. vmbo'ers, AZC bewoners is mij niet duidelijk. Laten ze dat onderzoeken, scheelt veel ellende.

26-1-2007
ternaarder uit Ternaard

Ik ken enkele betrokkenen hiervan en kan maar één ding zeggen en dat is dat die achterlijke jeugd van dat AZC de schuldige is altijd ruzie te zoeken. Oppakken van die lui heeft totaal geen nut ook al zijn er harde bewijzen voor mishandeling, ze worden altijd los gelaten en er word geen proces verbaal opgesteld tegen die ratten, en ik spreek uit eigen ervaring !!!!!!

26-1-2007
doelloze uit Dokkum

Ja hoor het is altijd de schuld van de anderen. Steek verdikkie eens de hand in eigen boezem en ga eens na of je zelf niets fout doet.
Een heel wijs gezegde is:"Waar 2 kijven hebben 2 schuld"
Overigens wordt het ook uitgelokt van beide zijden, wat hadden die zogenaamde neo's laatst bij het hiphopfeestje te zoeken? Niks toch? Laat ze dan wegblijven!
Jeugd van Dokkum en omstreken: word volwassen en ga een baantje zoeken in plaats van te lopen etteren.
Wij als ouderen zijn jullie wangedrag

26-1-2007
ternaarder uit Ternaard

ja doelloze het is de schuld van die lui. Je / U begrijpt het waarschijnlijk niet omdat gij niet bent opgegroeid met dit achterlijke volk.

26-1-2007
doelloze uit Dokkum

Wat ik nog wou zeggen:
Wij als ouderen zijn jullie wangedrag meer dan zat!
Het zijn jullie etters die de naam van Dokkum te grabbel gooien, waardoor er straks werkelijk geen hond meer hier wil komen.
Overal waar jullie zijn wordt er gescholden, geprovoceerd en gevochten. Maar als jullie alleen zijn, zijn jullie stuk voor stuk makke schapen. Ik ken genoeg van jullie etters dus ik weet waar ik het over heb!
Dus ga wat nuttigs doen met jullie levens in plaats van je regio te vermoeren.

26-1-2007
doelloze uit Dokkum

Ternaarder, moet ik hier nu inhoudelijk op reageren?
Ik kan ook wel zeggen dat jij niet beter weet, maar dat is mijn eer te na. Zelfkritiek is de mensch vreemd anno 2007!

26-1-2007
age uit Uithuizen

Ongelooflijk,"ervaringsdeskundige"Ternaard!
Dus U beweert dat de politie ondanks zware mishandeling door deze (vlgs U)"ratten,dit (vlgs U) "achterlijk volk".. niets heeft gedaan?
Hebben de "slachtoffers van deze ratten"dan geen verdere aktie ondernomen tegen de politie?
Of heeft,zoals Doelloze Dokkumer stelde dit verhaal twee kanten,partijen?
Ps..Ik geloof niet zo in een "achterlijk volk" hoor..

27-1-2007
susje uit Dokkum

@ DOELLOZE: Waar slaat dat nou weer op? Je scheert alle jeugd over een kam. Dr zitte misschien mensen tussen die dom doen, maar dr zijn er genoeg die gewoon normaal zijn. Asjeblieft zeg, en al dat gezeur hier over 'die zwarten', 'de jeugd van t AZC'. Doe s normaal! Niet alle jeugd uit t AZC is crimineel ofzo, dr zijn wel een paar ja, maar niet allemaal, denk je es in hoe dat is. Stel je voor dat je asielzoeker bent en dat iedereen je dan altijd crimineel noemt.. daar word je ook gek van!

27-1-2007
rapper uit wouterswoude

jonges jonges wat lullen jullie allemaal zowat niemand weet wat er is gebeurt en geef niet gelijk die azcers de schuld dit keer was het dat een jonge (noem geen naam) een broerje van iemand in elkaar trapte en toen zij van kom woensdag maar bij school
toen is er vechtpartijtje geweest en toen had een nazi een paar gasten opgebeld en azc ook en ga maar door en jah dan krijg je dit soort dingen maar 1 ding logisch dat je achter je groep staat greetz rabbit

27-1-2007
Het is niet mogelijk om reacties te geven op bovenstaand nieuwsartikel. De reactiediscussie is door de redactie gesloten of er is besloten om helemaal niet de mogelijkheid te bieden om een reactie te plaatsen op bovenstaand nieuwsbericht.