Account
Logo
Zoeken
8.7 °C

Burgers kan fusie NOFA weinig schelen

Publicatie: 27 september 2007, 10.08 uur

Reacties

richard uit Dokkum

Precies, het kan mij ook niets schelen. Ze (B&W's) doen toch wat ze zelf willen

27-9-2007
weethetbeter uit Surhuisterveen



De kop boven het artikel is niet goed of het stuk is niet goed geschreven.

De cijvers die in dit stuk staan en zeker de conklusie laat HET anders zien ,


GEEN FUSIE

27-9-2007
frutsel uit Dokkum

@weethetnietbeter, cijvers en conklusies?? Nee DAT is goed geschreven.

En verder kan ik me niet voorstellen dat de burger in Dongeradeel ermee kan leven, te worden samengevoegd met een achterstandsgebied als Dantumadeel. Mij is tenminste niets gevraagd, en voor zover ik weet ook de rest van de stad niet.
Wie wordt er tenslotte beter van in Dongeradeel? Niet de burger van DEZE gemeente, WEL die van Dantumadeel. En datzelfde geldt voor Kollum en Achtkarspelen.

27-9-2007
eizo uit dokkum

dongeradeel is meer dan alleen de stad Dokkum hoor

27-9-2007
advertentie

frutsel uit Dokkum

Ja, en? Ik heb het over Dokkum, als voorbeeld. En ik heb het over de burger in Dongeradeel, ik woon in Dokkum.. En DAAR is niemand iets gevraagd. (voor zover ik weet) Of ze in Holwerd, Raard, Ternaard, en de rest van die boeregehuchten WEL hebben mogen meepraten weet ik niet. Vandaar dat ik alleen praat over Dokkum. Of hebben ze jou wel om je mening gevraagd?

27-9-2007
jittikpisser uit Twijzelerheide

Tsjin. Dat docht no wol bliken. Referendum hâlde. Ik moat der net oan tinke.

27-9-2007
kleikluut uit Dongeradeel

@ frutsel...lees beter, of ga weer naar school. 500 inwoners zijn gevraagd in 4 gemeenten. das 125 per gemeente, daarvan misschien 60 of 70 uit jou rotstadje..als je al van een stad kan spreken...Ga huis aan huis vragen man. afz een wel gevraagde boerengehucht inwoner.!!!

27-9-2007
waldpoarte uit Dokkum

Vreemde conclusie dat het de inwoners weinig zou kunnen schelen. Uit de cijfers begrijp ik juist dat er veel mensen TEGEN de samenvoeging zijn. Als het je koud laat zou dat onder het kopje 'geen mening' moeten staan. Bovendien; een onderzoek onder 500 mensen vind ik niet bepaald representatief voor zo'n enorm gebied. Zelfs op Waldnet hebben meer mensen de poll ingevuld (en dat is niet eens representatief wegens dezelfde soort groep stemmers, namelijk internetters).

27-9-2007
lucylane uit jouswier

Dongeradiel mei dantumadiel ?? Oars sein :
klaaiklúten mei wâldpykjes. Bin benijd hokker gearwurking dat bringe sil.

27-9-2007
waldpoarte uit Dokkum

Het lijkt mij handig om een REFERENDUM in te voeren. Jawel passieve raadsleden van de vier gemeentes die dit ook lezen: laat eens van je horen. Want een referendum heeft wel degelijk effect. Lees dit artikel maar eens over een referendum over een fusie in Renswoude: http://www.omroepgelderland.nl/index.php?id=33111

Kan je zien de de stem van de inwoner wel degelijk geldt. Ben benieuwd of raadsleden ook willen (of durven) te reageren in deze discussie... Of zijn de politieke belangen te groot?

27-9-2007
frutsel uit Dokkum

@kleikluut, fijn dat ze wel om jou mening gevraagd hebben. Hebben ze vast bewust jou voor uitgekozen, wat heb je tenslotte te verliezen als boerengehucht inwoner? Jij bent dan ook vast 1 van de weinige mensen uit de gemeente die er wel beter van gaat worden. En dan nog over die 60 a 70 man die wel gevraagd zouden zijn in Dokkum.... Dat zal dan de 62% zijn die tegen is. Jij behoort dan bij de 38% voorstanders.

27-9-2007
kleikluut uit Dorperadeel

@frutsel, Jij hoort mij hier mijn mening niet zeggen... Ik val alleen even over het taalgebruik wat jij in je berichtgeving dikwijls gebruikt. Bovendien ben ik nog blij dat ik niet met jou in die stad hoef te wonen. Het wordt tijd dat al die dorpelingen (Zwaagwesteinde,Twijzelerheide etc. etc.) eens met jou discusseren.. Maar ik denk dat je niet uit je Dokkumerschulpje durft te kruipen..

27-9-2007
frutsel uit Dokkum

@kleikluit, je moest es weten...

27-9-2007
kleikluut uit Dongeradeel

Make my day...

27-9-2007
advertentie

trijekwat uit Veenwouden


Een opgedrongen fusie ...........

Ik ga voor een fusie met Tietjersterdeel .......

27-9-2007
wieger uit kollum

Wat mij betreft kunnen al deze gemeentes zo snel mogelijk worden opgedoekt. Maak er een regio noord Friesland van. Een grote instantie maken waar alle burgers terecht kunnen met hun vragen. Dit betekent Schaalvergroting, effiency en minder regels en minder ambtenaren. Geen dure investeringen meer in Gemeentehuizen. Dit betekent dat er weer meer geld kan vrijkomen voor de noodzakelijke uitgaven kwa infrastructuur in de "gemeenten" zelf en voor de burgers zelf.

27-9-2007
rommie uit de Westerein

@Frutsel, heb jij nog wel een leven? Volgens mij mag je elke bewoner buiten Dokkum niet. Jij bent zeker zo'n stadje die alleen maar Hollands leert en die het buiten de stad vindt stinken.

Ontopic. Titel van dit bericht klopt niet!

27-9-2007
frutsel uit Dokkum

@rommie, ik tink dat ik mear mei 't frysk haw, dan sto ooit krije silst. Ik kin allinich net oer westereinder grut-bekken. Krekt lyk as sto hast.

27-9-2007
marksp2 uit Dokkum

Gooi bij "alle" gezinnen uit de betreffende gemeentes een formulier in de bus met een aantal vragen over de fusie, dan zul je een goed resultaat krijgen. 500 mensen is 1 op de 80 inwoners, daaruit kun je geen conclusie trekken.

27-9-2007
fryslan66 uit tw'heide

betwijfel het of het de inwoners van de gemeente niet zoveel laat schelen.
ik denk dat de meesten, waaronder ik niet eens wist dat er een onderzoek was en dan maar onder een heel klein gedeelte van de bevolking per gemeente. Wij kunnen beter met een handtekening actie beginnnen en dan een referendum afdwingen, hoeveel handtekeningen zijn er nodig?

27-9-2007
uit 't surhústerfean

Wat een onzin wat er uit dit onderzoek is gekomen. Zowieso maak je mij niet wijs dat een groot deel van de gemeentes het niet kan schelen.

en als je dan ook nog zo'n kleine groep ondervraagt is het ook niet representatief. Als ze bij de nofa gemeenten lef hebben dan zeggen ze gewoon ja we lichten de bevolking VOLLEDIG in en houden een referendum.

als ze dat niet doen dan is wel duidelijk dat ze laf zijn en ons dit gewoon door de strot willen drukken.

27-9-2007
westreentje uit Zwaagwesteinde

Persoonlijk lijkt het me helemaal niks om met zo'n ouderwetse conservatieve kliek als dongeradeel te fuseren.
Als er dan toch een fusie moet komen dan met tytsjerkstradeel ofzo, dat past veel beter bij dantumadeel.
Liefst helemaal geen fusie maar een referendum, zodat de bevolking het kan tegenhouden wat mij betreft.

En @frutsel you're a fool !

27-9-2007
weethetbeter uit Surhuisterveen



De bevolking weet volgens mij heel goed dat groot, groter lang altijd niet goed is.

De bestuurders weten het alleen niet.

Als het zo was als de bestuurders zegen waarom dan dorpsbesturen , gemeente besturen met de ambtenaren ondersteuning, provinciaal bestuur met ondersteuning, den haag ook maar opdoeken .

De EU zou dan de kennis wel hebben om te besturen.

Laat het maar mooi bij het oude zo als het nu is.



27-9-2007
klaasklomp uit damwoude

Ik zeg niet dat ik voor de fusie ben! Maar waarom doen veel mensen hier (Dongeradelers) negatief over Dantumadeel?

Waarom zouden wij een achterstandsgemeente zijn??

Mischien zijn het meer vooroordelen ofzo van jullie. Elke gemeente heeft zo zijn sterke en zwakkere punten.

27-9-2007
kleiman uit Anjum

laat ze mooi fuseren kan het gemeentehuis in damwoude, hoeven we ook niet meer naar dokkum of wel frutsel ben je meteen van de boertjes af

27-9-2007
technician uit Surhuisterveen

Alles in 1, scheelt weer een aantal burgemeesters en wethouders. KASSA!

27-9-2007
holdok uit Dokkum

referendum heeft geen zin, zie EU referendum. de grote heren beslissen toch,
maar ik ben wel voor een fusie, 1 gemeente noord fryslan.
10 jaar verder 4 gemeentes in Fryslan: Noord/Oost/Zuid/West.

27-9-2007
banjer uit Kollum

Laat de burger kiezen. Gaat ons allemaal aan. Geen achterkamertje politiek ( cda )

28-9-2007
june uit burgum tytsjerksteradiel

De dei dat dongeradiel en dantumadiel by inoar geane krije Frutsel en godfather in relatie. ha ha ha

28-9-2007
age uit Uithuizen


Worden ze dan Godmother en Godfather van een kleurrijke familie met multiculturele,multifunctionele,zeer tolerante zachte,lieve vrolijke kindertjes June:)?

28-9-2007
heinekenbrother uit Dokkum

De politiek is mien gin bliksum weerdig gooi moar veur de haaien. En Frutsel, ok zeker een politiek mannetje.

28-9-2007
june uit Burgum

@ Age tuurlik -- wurdt altyd +

28-9-2007

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan