Account
Logo
Zoeken
8.4 °C

Verdachte schietpartij snel uitgeleverd

Publicatie: 4 februari 2008, 12.26 uur

Reacties

donaldduck1313 uit Groningen

prima, dat de uitlevering zo snel kan gaan

nu maar hopen dat de dader die juiste straf zal krijgen. dat er hier gestraft moet worden met een flink hoog aantal jaren gevangenisstraf lijkt mij duidelijk

4-2-2008
bandit1 uit dr

nooit weer los laten

4-2-2008
lieverdje uit h

laat hem eerst maar eens even goed aan de tand voelen wat voor reden hij zoiets heeft gedaan
een kind is wel zijn moeder kwijt toch vreselijk.

4-2-2008
riekje1 uit Zwaagwesteinde

inderdaad lieverdje,
Maar wat de straf ook zal zijn het jochie heeft geen moeder meer.
Dr is geen straf die zo erg is als dat

4-2-2008
advertentie

chemico uit Amsterdam

Gewoonweg vreselijk dat het zover komt. Wij kunnen niet oordelen over de toedracht, dus kunnen we ook niet oordelen over wat wel of niet zijn straf zou moeten zijn.

4-2-2008
donaldduck1313 uit Groningen

chemico, de oorzaak van zoiets vreselijks weten we inderdaad niet, maar je bent het toch met "ons" eens dat op zo iets vreselijks een flinke straf moet staan. ik hoop dan ook dat de rechterlijke macht hier een passende straf vind
en natuurlijk de straf zal altijd te laag zijn, als je als kind je moeder op zo een verschrikkelijke manier verliest

4-2-2008
chemico uit Amsterdam

@donaldduck1313: Nee sorry, ben ik niet met je eens. Wel ben ik met je eens dat dit hevige consequenties gaat hebben en god... dat kind. Vreselijk drama is dit.

Je kan je afvragen wat iemand beweegt om zo'n actie uit te halen. Vrij op straat is voor deze man niet weggelegd. Straf of behandeling, vrij zal hij zeker niet zijn.

4-2-2008
bamsi uit Drachten

Het is een vreselijke daad en dat alleen door jaloezie.Hij had hem beter zelf door de kop kunnen schieten,bespaard de maatschappij veel geld(ook ons geld).Hoeft alleen de begravenisondernemer nog maar wat geld.

4-2-2008
siebren86 uit Dokkum

@bambsi; ja tuurlijk altijd weer geld bijhalen als we het hebben over slachtoffers van deze samenleving zoals deze 43 jarige man hij is net zogoed slachtoffer van deze situatie, zo kan ik er ook wel 1 bamsi, jij kookt met gas, rijdt olie, je kost voedselproductie je ademt en poept (Co2), dus je bent vervuilend voor deze planeet en je kost in je hele leven teveel grondstoffen.
Door overbevolking, egoisme & hebzucht gaat deze planeet kapot.

4-2-2008
zoe uit Harkema

Niet te geloven hoe er hier geoordeeld wordt, bravo!

4-2-2008
bamsi uit Drachten

@siebren86.We betalen al genoeg voor eigen vervuiling door belastingen.En hij is misschien dan ook slachtoffer maar dan doe je nog dit niet.En al het andere heeft niks met deze situatie uit te staan.

4-2-2008
sandraaa uit Zwaagwesteinde

niet oordelen als je niet weet wat er aan de hand was en is. in deze situatie is iedereen slachtoffer ! ik praat het niet goed wat HIJ heeft gedaan, maar een ieder die hem kent, weet ook dat dit niks voor hem is / was. de grootste slachtoffers zijn de 4 kinderen....en zelfs in deze situatie krijgen ze weinig steun van slachtofferhulp !!! praat eerst eens met de slachtoffers en oordeel dan....met deze onzin maak je nog meer kapot dan dat het al is..

4-2-2008
hjv uit Harkema

helemaal mee eens sandraaa

4-2-2008
tilstar uit Kootstertille

Het maakt eigenlijk helemaal niks uit wat er voorafgaande aan het incident gebeurt is. Iemand die het leven van een ander neemt dient gewoon zelf ook de hoogste straf te ontvangen. Nu krijg je de discussie van: "een verhaal heeft altijd 2 kanten" en dat soort shit. Dan nog heb je niet het recht iemand te vermoorden. Hij hoeft ook niet naar het PBC, want die zullen hem toch ontoerekeningsvatbaar verklaren. En de dader is GEEN slachtoffer. Dat zijn allemaal smoesjes om het goed te praten.

4-2-2008
advertentie

superfries17 uit Westereen

wat si die dader laf, ook nog wel met een pistool..dan ben je gewoon LAF,een MIETJE en SNEU. een gepaste straf? laat hem gewoon vrij in het centrum van kootstertille de burgers rekenen wel met hem af dahct ik.

4-2-2008
sjoeba uit Zwaagwesteinde

sjoeba seit; lit t rjocht seechefiere
lit it derom mar oan it rjocht oer

4-2-2008
flaco uit de loane

De leste dagen haw ik de reacties lezen oer dit gefal.In protte minsken witte krekt wat er no barre mat en wat er net barre moest.Tink by hjim sels nei en ha respect foar de minsken dy it echt oangiet.Dy ha wol wat oars oan de holle om nei de measte unsinniche reaksyks te sjen.
In tiid fan besinning?Hald op mei ferwiiten te jaan.En dy minsken dy foar GOD spielje wolle,lit us alde Fryske rjocht mar wer sprekke

5-2-2008
joepie uit Burgum

Waar ben jij het dan niet mee eens chemisch stuk vreten? Is een werkstraf van 200 uur voor jou soms genoeg? Ik ben het daar-in-tegen honderd procent met Donald duck eens! Zeer zwaar en zeer lang straffen lijkt mij de enige oplossing!

5-2-2008
kerstman uit Harkema

Dat deze man straf verdient is zeker, wat voor een straf dat zullen we af moeten wachten. Maar een ding blijft zeker het kind krijgt zijn moeder nooit meer terug. Ik zeg dus allen veel sterkte voor hun en alle andere slachtoffers en familieleden.

5-2-2008
chemico uit Amsterdam

@joepie: Kun je dat schelden achterwege laten? Dat siert je niet.
De oplossing voor wat, Joepie? Daar is het kind niet mee geholpen.

Veel sterkte voor de familie.

5-2-2008
terminator uit harkema

ik vind het wijze woorden die chemico gebruikt. wij kunnen niet weten wat er gebeurd is, we zijn het er allemaal mee eens dat hij straf verdiend. maar gelukkig is het niet onze taak om zijn straf te bepalen.

mijn medeleven gaat nu uit naar de slachtoffers, en familie.
met de dader wordt wel gered

5-2-2008
delakoia uit Hurdegaryp

Geen woorden voor....

Veel sterkte voor de familie en vrienden

5-2-2008
joepie uit Burgum

Chemico, wat bedoel je met jou zin" daar is het kind niet mee geholpen". Dus met andere woorden als iemand een ander iets verschrikkelijks aan doet[moord of zo] dan hoeft die gek niet erg gestraft te worden, want de nabestaanden krijgen de vermoorde persoon toch niet terug. Als jij er zo over denkt, dan kan iedereen wel aan het moorden slaan, ze hoeven immers toch niet gestraft te worden.

5-2-2008
chemico uit Amsterdam

@joepie: Wat is je probleem, jongen? Praat er eens over, dat lucht op. Of je zou moeten solliciteren bij sbs6, die pakken ook altijd 2 woorden uit een hele zin.

Dat jij hier moord en brand staat te schreeuwen om straf getuigt niet van respect naar de nabestaanden, maar eerder naar jouw lust naar bloed.
Wij weten niet wat er is gebeurd alvorens iemand een gek te noemen. We snappen allemaal wel dat dit niet normaal is, je kan je afvragen wat deze man er naartoe heeft bewogen.

5-2-2008
joepie uit Burgum

P.s die scheldwoorden heb je een tijdje terug al verdiend, ook met een voor mij belachelijke reactie!

5-2-2008
joepie uit Burgum

Hoe kun je nu zo iemand in bescherming nemen, omdat hij misschien wel erg gekwetst is. Dat is het grote probleem in Nederland. De daders krijgen meer steun als de slachtoffers! Hoe erg of iemand ook gekwetst is, dit is toch niet een reden om een ander dan maar om te brengen.P.s met mij gaat alles prima, ik heb geen problemen. Ik stoor me alleen aan het feit dat moord en of doodslag, om de èèn of andere reden steeds milder bestraft wordt.

5-2-2008
chemico uit Amsterdam

@joepie: Wat is je probleem, jongen? Praat er eens over, dat lucht op. Of je zou moeten solliciteren bij sbs6, die pakken ook altijd 2 woorden uit een hele zin.

Dat jij hier moord en brand staat te schreeuwen om straf`, getuigt niet van respect naar de nabestaanden, maar eerder naar jouw lust naar bloed.
Wij weten niet wat er is gebeurd alvorens iemand een gek te noemen. We snappen allemaal wel dat dit niet normaal is, je kan je afvragen wat deze man er naartoe heeft bewogen.

5-2-2008
joepie uit Burgum

Anders gezegd, Als een lange gevangenis straf jou niet gepast lijkt, wat moet je dan als straf eisen. 14 aardappels schillen. Het is net of je deze "dader" in zekere mate gelijk geeft. Is het toevallig familie van jou. Kijk eens naar de kop van dit artikel chemico, het gaat nu eventjes niet over de nabestaanden maar over een moordenaar die naar duitsland gevlucht was en nu uitgeleverd wordt. Dus reageren we op deze moordenaar. ON-TOPIC zou ik zo zeggen!

5-2-2008
chemico uit Amsterdam

excuus voor herhaling..

@Joepie: Waar beweer ik dan dat hij geen straf verdient?
Mijn ergernis is gewoon simpelweg dat hier de grootste ziekelijke fantasieën worden verspreidt, met juist geen enkel aandacht voor het slachtoffer. Het gaat er alleen maar om hoeveel de dader moet gaan lijden, terwijl je niks van de zaak weet.

Tja, ik zal af en toe wat genuanceerder moeten zijn, maar wat voor de 1 belachelijk is, is voor de ander heel duidelijk. Dat is een kwestie van elkaar begrijpen.

5-2-2008
joepie uit Burgum

Oke, dit is begrijpelijke taal. Mijn excuses voor het schelden in jou richting.Donald duck heeft het over een lange gevangenisstraf. Jij schrijft dan,"dat ben ik niet met jou eens". Ik beweer niet dat jij tegen een straf op deze man bent, maar vraag mij wel af wat jij dan als straf wild zien. Je hebt gelijk met het feit dat ik net als de meesten onder ons, geen inzicht heb in de huislijke situatievan de dader. Maar ongeacht deze achtergrond, "moorden" dat doe je gewoon niet.

5-2-2008
chemico uit Amsterdam

En Joepie, soms kunnen mensen goed ver gaan om het bloed onder je nagels te krijgen. Het kan ook een tijdbom geweest zijn.

Oordelen is makkelijk, objectief blijven niet.

Blijf er bij dat deze actie niet goed te praten is en dat hij wel aangepakt moet worden, dit voor de mensen die alleen maar lezen wat ze willen lezen.

5-2-2008
joepie uit Burgum

Ik begrijp je wel, maar moet de straf dan maar lager zijn Als het een tijdbom was. Ik vind gewoon dat er altijd een andere oplossing aanwezig is, dan wat deze persoon gedaan heeft.

5-2-2008
aldriske uit Grootegast

Wat zijn jullie zielig bezig lees alles eens terug krijg je dan geen spijt van wat jullie tegen elkaar zeggen hou toch op julie doen hier mensen verdriet mee

5-2-2008
joepie uit Burgum

Dat valt wel mee, vind ik. Deze topic gaat over de dader van een schiet incident. En hoezo zielig.

5-2-2008
age uit Uithuizen

Het is op zich niet zo erg dat mensen emotioneel en mensen waarvan ze vinden of denken dat die verkeerd denken uitschelden..
het is goed dat er rechters zijn,die naar alles en iederen gehoord te hebben objectief oordelen.Dat is niet gemakkelijk.....

5-2-2008
chemico uit Amsterdam

Joepie, ik denk dat we elkaar ook wel begrijpen. We kijken er net even anders tegen aan.

@aldriske: Niks aan de hand, lijkt me..!?

@age: Ik zou geen rechter willen zijn, te veel gevoel zou daar bij komen kijken.

5-2-2008
muts uit Drogeham

drank maakt meer kapot dan je lief is..

5-2-2008
heideroos uit Veenwouden

liefde & haat,het ligt zo dicht bij elkaar.

5-2-2008
flaco uit Augustinusga

Respekt foar in oar.joepie en chemico der binne hjim no mei besig.sa hjert it,myn complimenten.hoest it net mei in oar iens te wezen,mar haw respekt en it leafst sunder skeldwurden.

5-2-2008
advertentie

jelbel uit Harkema

Wat mooi dat er zoveel psychologen waldnet lezen. Jammer dat die psychologen niet eerder hebbben gereageerd. Misschien was dit vreselijke drama dan nooit gebeurd. Er zijn alleen maar verliezers en slachtoffers.

6-2-2008

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan