Account
Logo
Zoeken

Cafés beboet voor 'illegaal' roken

Publicatie: 28 november 2008, 13.55 uur

Reacties

kip uit Twijzelerheide

het gaat heus niet om de gezondheid van de mens...het gaat om de centjes die ze weer kunnen innen.een drankje te veel is ook niet gezond.

28-11-2008
harry78 uit Kootstertille

re kip: ik ben het volkomen met je eens . de kroegbazen moeten weer investeren in een rokers hokje. dit is pure geldklopperij

28-11-2008
teuvo uit Veenwouden

Vandaag of morgen worden deze gasten nog es helemaal verrot geslagen denk ik!! Ze halen de mensen het bloed onder de nagels vandaan !! Dat iemand dit soort 'werk'wil doen !! onvoorstelbaar !!

28-11-2008
grootstefan uit Ureterp

ik vind dat er zijn inmiddels genoeg kroegen waar in rook ruimtes gerookt word laat die kleinere kroegjes lekker roken als er mensen zijn die daar problemen mee hebben gaan ze tog lekker naar De andere kroeg waar een rookruimte is, zo heefd ieder wat

28-11-2008
advertentie

uit Dokkum

KROEGBAZEN gewoon de asbakken op tafel en laat de rest de RAMBAM krije.gewoon deur smoke.SCHIJT AAN DE REGELS.

28-11-2008
brandhout uit Sneek

Roken is verboden bij wet! Bij mij rookt alleen de schoorsteen!

28-11-2008
golfcrosser uit Harkema

Ambtenaren die zichzelf werk verschaffen door nieuwe controles en boetes te bedenken. What else is new.

28-11-2008
regendruppel uit Gaarkeuken

Ja , ik ben zelf inmiddels gestopt, maar ik ben het volledig eens met de roker en de kroegbaas,
het is te gek voor woorden wat hier gebeurt in Nederland, Waar gaan we heen met de vrijheid? waar is het op wachten? censuur? Totalitair systeem, de lijn is in ieder geval ingezet

28-11-2008
bastiaan uit Harkema

gewoon kroegen voor niet rokers en andere voor de wel rokers...waar zou het gezelliger gaan worden? ik heb wel zo`n idee...

28-11-2008
fluffy uit Drachten

Roken we lossen het samen wel op?

Ja maar dan alleen als het in het voordeel van de roker is. Het mag niet meer, hou op met zeuren.

Dat gejammer steeds over waar moet het heen met nederland bla bla bla, dat weten we nu wel.

Nee ff serieus nu. Ik rook zelf niet meer, toen ik nog wel rookte had ik geen moeite met de maatregel. Nu helemaal niet meer. Maar ik zou er ook geen moeite mee hebben als er weer gerookt mag worden.

STOP DE BETUTTELING!

En nu eerstgoed lezen voor reactie.

28-11-2008
uit 't Surhústerfean

Ik snap best dat mensen niet blij zijn met deze regels. Het is ook een vorm van betutteling.

Maar weten jullie wat pas zielig is? Het feit dat mensen die stinkstokken nodig hebben voor de gezelligheid. Gezelligheid moet je zelf maken en niet de peuk.

Ik ben persoonlijk erg blij met deze regel ookal is die niet voor mij bedoeld.

Kroegbazen die de omzet zien terug lopen...misschien is het tijd voor wat ondernemende creativiteit om gezelligheid te creëren voor rokers & niet-rokers.

28-11-2008
mercedesbenz13 uit Drachten

@slokje
Zeker ook een eigen kroeg of niet?

28-11-2008
heideroos uit Veenwouden

laat het mooi aan de uitbaters of ze hun kroeg rookvrij willen maken.
kan de roker en niet roker bijde hun cafe uitzoekken.

28-11-2008
virtualizer uit Burgum

alles is al gezegd hierover door de vorige reageerders,daar is niet veel meer aan toe te voegen.
het enigste wat het oplevert is dat veel uitbaters het hoofd niet meer boven water kunnen houden,en dus gedwongen zijn hun tent te sluiten.
wat zal het volgende zijn wat bij ,,wet,,word geregeld.....
we zijn goed op weg naar een land te gaan,waar geen vrijheden meer zijn in je doen en laten,eerst moet het wetboek erbij worden gehaald van,mag het wel of niet......

28-11-2008
advertentie

atoyot uit Groningen

Mooi hè, dat wat in andere landen wel gewoon zonder gezeur kan, hier in Nederland zo'n heisa moet opleveren. Bedenk trouwens wel, dat dit een besluit is van de regering. Je hebt er (gemiddeld gezien) dus zelf voor gestemd! Maar ja, we hebben er naast het weer en de verkeersboetes weer een lekker onderwerp bij om over te zeuren hè? Jammer dat dat de gemiddelde Nederlander kenmerkt.

28-11-2008
dennie uit Buitenpost

Lang leve klink....

kloatsak wat hy is, ferbied alles en tinkt net nei wat minsken self wolle..

it wurd hjir ferdomme communistisch..

28-11-2008
simpele uit Hurdegaryp

Ze hadden van deze controleurs een foto moeten nemen. En wat die gezondheid betreft als iedereen een stankvrije stofvrije oplosmiddevrije werkplek zou willen hebben ging Nederland failliet. Voorts hadden alle aanwezigen geen problemen met het roken. Deze controleurs leven in een verkeerde tijd de jaren 40 45 waren voor hun beter geweest. In die jaren had je ook geen vrijheid.

28-11-2008
honnehok uit Surhuisterveen

soms schaam ik me dat ik nederlander ben.
wat een belachelijk idee, het rookverbod.
gaat alleen maar om de centjes.
maar niemand denkt aan de mens.
rot op controleurs, jullie moeten je ook schamen.
maar ook jullie zullen wel een budget hebben.
tis een schande !!!!!!!!!!!!!!!!!!

28-11-2008
peukje uit Eastermar

Als nou alle rokers voortaan de verkiezingen zouden gaan boycotten, dan krijgen ze een duidelijk signaal.
Wie weet word er dan weer eens naar de bevolking geluisterd.
Onze democratie krijgt al aardig amerikaanse vormen.
Naar het "domme" volk word niet meer geluisterd.
Dat zag je met de euro.
En met die verkapte grondwet.
En nu dus met het roken.
maar als Jan Jaap uit hebberigheid een ton verpeeld aan een buitenlandse bank, is het allemaal actie

28-11-2008
uit Buitenpost

Vele loze kreten, Maar zolang er sigaretten zijn, heeft nog nooit een roker gedacht breng ik een ander ook schade toe. Het is gewoon zeer goed dat dit rookverbod er is gekomen en de kroegbazen maar huilen en janken en ze willen allemaal wel een paar miljoen, ja w W Bos had er al moeten zijn. Hou toch eens op met dat gezeur en wie rookt moet ook niet naar een arts toegaan om medicijnen voor kapote longen. Wees dan ook een kerel en zeg: als ik rook mag ik ook dood en geen gezeur bij de dokter.

28-11-2008
virtualizer uit Burgum

heel mooi dat atoyot niks heeft te zeuren,je bent zeldzaam vrees ik...ben je wel een mens vraag ik me nu af.....
en das nou net wat het regeer wil,mooi in de pas lopen,ja knikken en pootjes geven.
wel op tijd smeren he,robots roesten als ze niet van rvs zijn gemaakt....

28-11-2008
heintje uit Anjum

Waarom is dat rookverbod? Om personeel toch niet bloot te stellen aan rook? Nou, veel kleine kroegen hebben geen personeel!!! Ennuh veel grotere kroegen moeten personeel ontslaan dus daar blijft de eigenaar ook alleen over. Dusz... asbakjes mogen weer volgens mij? Of heb ik het mis met m'n redenatie

28-11-2008
uit 't Surhústerfean

Dat vraag ik mij eigenlijk ook af atoyot. Waarom gaat zoiets in het buitenland wel goed maar moeten de Nederlanders weer gaan zeuren dat ze zo'n stinkende gifstok nodig hebben.

En kom aub niet met de opmerking van, roken is gezellig. Want roken is niet gezellig, gezelligheid maak je zelf.

28-11-2008
feanster27 uit Surhuisterveen

mijn auto rookt ook wel s als ie koud is krijgen we daar ook bijna een bekeuring om

28-11-2008
bigbrother uit Café Sybs

Voorheen deelden Tom en Hillie zelf de bonnetjes uit (met als favoriet die voor alcohol natuurlijk).
Beide de kop in de nek (want wij voelen ons natuurlijk meer dan een ander). Hijgend in de nek van jeugd uit de tienercategorie. Uberdienders, de decipelen van het post-moderne gemeentelijke handhavingsbestel.
En nu overtreden ze de wet zelf.
Wat een (principiële) afgang....

28-11-2008
pietertje uit Damwoude

Heintje heeft gelijk, het personeel mag niet blootgesteld worden aan de rook. Dus een glazen wand om de bar zou een oplossing zijn?

28-11-2008
antje82 uit hjirwei

Dat men vind dat gezelligheid afhankelijk is van een sigaret... sneu hoor.

28-11-2008
berichtenlezer uit Kollum

Hallo allemaal,

Ik ben niet tegen roken hoor, maar het roken wordt door de kroegbazen nu aangegrepen als dat dit de oorzaak zou zijn van terugloop in klandizie. Als we even helder terugdenken, zijn met de komst van de euro de prijzen van drankjes enz. omhoog geschoten. Zou dat niet de ECHTE oorzaak zijn van het teruglopende bezoek??? Want ook toen beklaagde heel Nederland zich al!!! Dus wat mij betreft, rook lekker door allemaal, maar gooi het nu niet alleen op het roken. Fijn weekend allen.

28-11-2008
uit Dokkum

en dan als gigolo werken PIETERTJE????????

28-11-2008
mazda uit Augustinusga

Laat ze anders eens een hokje bouwen voor de niet rokers. Gewoon een keer de rollen omdraaien. Wil wel eens zien hoe lang dat goed gaat

28-11-2008
faroc uit Drachten

Ik vraag me af waar al die niet-rokers zijn die volgens de minister weer naar het cafe zouden komen na de invoering van het rookverbod. Ik heb ze nog niet gezien. Het enige wat ik zie is lege kroegen omdat iedereen buiten staat te roken of met z'n allen in zo'n piepklein rookhok staan! Nee, dat is gezond! Roken is niet gezellig, maar zonder rokers wordt het er ook niet leuker van.

28-11-2008
jappieooo uit Waskemeer

Dat lijkt me anders net wat voor Teuvo!

28-11-2008
hunter2 uit smookcity

hoe komt het met het paling ROKEN.
ook gebeurt straks?

28-11-2008
lizzardking uit h'garyp

Er zijn in het verleden proeven geweest met rookvrije café's. Dat werd een flop. En dat het rookverbod in het buitenland geen problemen oplevert is een fabeltje. In Duitsland is de wet inmiddels aangepast en mag er onder voorwaarden weer worden gerookt. Ook in Engeland kampen horecagelegenheden met teruglopende omzetten.
Kortom; een onzinnige wet, maar niemand van de politici wil gezichtsverlies lijden en dus blijft men volharden in het kapotmaken van ondernemers.

28-11-2008
honnehok uit Surhuisterveen

dan wil ik ook geen niet roker, bij ons in de rokersruimte zien.
waarschijnlijk zijn de meeste niet rokers, ex rokers.

28-11-2008
piebeljansje uit wijnjewoude

het is gewoon te triest voor woorden hoe het er hier in NL aan toe gaat ...achter elke wet schuild een reden van inkomsten... die pot (schatkist) wordt als maar voller en voller.

maar ik snap ook niet dat er mensen zijn die dit willen gaan controleren, volgens mij is dat gewoon zelfmoord.... want het gaat strax nog eens goed fout

daar in het zuiden zijn een boel praatjesmakers , maar als hier strax te maken krijgen met een echte stuge fries dat wens ik ze veel suc6
afz een NIET roker

28-11-2008
bandit uit Burgum

Eindelijk, boetes voor het overtreden van het rookverbod. Nog nooit zo fijn naar een kroeg geweest, ipv die associale rokers om me heen.

@lizzardking: lees je vakliteratuur voor je iets roept. In heel Europa, zelfs in een land als Frankrijk, werkt het rookverbod prima. Uitzonderingen zijn België (maar dat is een land wat niet bekend staat om goede handhaving...) en Duitsland, waarbij in het laatste geval een deelstaat onder voorwaarden uitzonderingen heeft gekregen.

Rookdwazen.

28-11-2008
heintje uit Anjum

Volgens mij zit BANDIT nu alleen in de kroeg met een norskijkende kroegbaas. Dit omdat de gezellige rokers er niet meer komen en constant het gezeur aan moet aanhoren van die enkele niet-roker die constant blèrt dat t nu zo gezellig is!!

28-11-2008
lizzardking uit h'garyp

@bandit
Je bent slecht op de hoogte van de feiten.
Kijk maar eens op http://www.ger.nieuwsbedrijf.nl/nl/ger/leeft/3876/
Honderden kroegen die moesten sluiten en veel werkgelegenheid verdwenen.

28-11-2008
advertentie

uit 't Surhústerfean

@bandit asociaal wil ik de hele groep nou ook weer niet noemen. Er zitten soms aso's tussen maar je hebt ook gewoon de fatsoenlijke type.

Sommige rokers zou ik wel egoïstisch of aso willen noemen, doordat ze alleen aan zichzelf denken onder het mom van; ik wil roken of schijt aan regels en anderen.

Maar ik moet toegeven, ook ik ben nog nooit zo fijn naar een kroeg geweest.

Ik zou zeggen ga naar 't aansteekhuis.
1. Rookhol
2. Buiten het rookhol is het ook gezellig.

28-11-2008
bandit uit Bergum

@Lizardking: dus alleen in Engelend vermoed men een aantal sluiting door het rookverbod. En voor de rest heb ik gelijk. Laat literatuur lezen maar aan mij over.

@bekende: je hebt gelijk, er zijn een paar verstokte associalen die altijd roken zonder rekening te houden met anderen, er zijn er genoeg die rekening met je houden. Met mijn opmerking bedoelde ik de 1e groep.

Roken is niet gezellig, roken is dodelijk.

28-11-2008
lamaa uit A

@cerveaux...ik vind dat jij wel erg doordraaft in je mening zeg, wat idioot om te zeggen 'ik rook, dus ik mag dood' , zieke geest heb jij hoor...

28-11-2008
regendruppel uit Gaarkeuken

ik heb het gehad met mensen die denken dat ze nog nooit zo lekker naar de kroeg zijn geweest.!
Toen er nog gerookt werd in kroegen, Zat je toen tegen de kroegbaas te zeuren dat je het zo vond stinken en ongezellig vond?
nee toen zat je waarschijnlijk gezellig met de rokers tussen de rook de praten en je biertje te drinken, Toen hebben jullie je bek ook niet opengedaan,en actie ondernomen voor rookvrije kroegen. Laat dat gezeur over dat je het kroegbezoek nu zo geweldig vind dan achterwge

28-11-2008
que uit arnhem

ben het eens met regedruppel!

28-11-2008
gp500 uit Damwald

Jah regendruppel toen ek.

Maar it gjit hjir om de minsken die werke net om de besiikers.

Een systeem met oerdruk fan de werkromte mei imho ek.

28-11-2008
eastlakeman uit eastermar

"bigbrother ""wat een achterlijke lul ben jij door te zeggen vroeger deelden ze zelf de bonnetjes uit.
het was hun werk(ik betwijvel of jij werkt).ze zijn ook gestopt omdat ze het niet leuk vonden hoor,en wat nieuws zochten. want er moet wel brood op de plank komen.nu hebben ze net wat gekocht( terrecht een boete gekregen)en willen ze wat geld verdienen dus zitten niet op jou achterlijk gezwets te wachten.

28-11-2008
waldpiekje uit Westergeest

Roken is niet alleen in Nederland in horeca gelegenheden verboden, dat geldt voor veel meer landen. Als het daar kan, kan het hier ook? In Duitsland heeft men overigens een uitzondering gemaakt voor 1-mans kroegen kleiner dan zoveel vierkantemeter, op zich is dat wel slim, dat zouden ze in Nederland ook kunnen doen. Want in een 1 mans kroeg hoef je geen rekening te houden met personeel ... alleen de kroegbaas, maar ja ... had ie maar geen kroegbaas moeten worden. Idee voor Nederland ?

28-11-2008
aap uit Dokkum

Agh jaaah, en Ab Klink heeft een bord voor zijn kop. Vraagt hij zich nou echt af of die omzetdaling te wijten is aan het rookverbod of aan de kredietcrisis? Nederland, word wakker! Dat verbod is NIET nodig, en NIET om gevraagd, en al helemaal NIET beter voor de horeca, werknemers of andere groepen mensen. Wat als fabrieksarbeiders een stofvrije en dampvrije werkplek eisen? Op deze manier is het einde zoek. Roken is een keuze, niet een contract met de regering.

28-11-2008
nokko uit houtigehage

aansteekhuis gezellig? ga dan naar cafe portlust of feanster pub of het jachfjild!! folle gezelliger en zonder rookhok.

28-11-2008
uit Dokkum

bandit ken beter naar de kerk gaan.

28-11-2008
regendruppel uit Gaarkeuken

ja gp500

toen heb je handtekeningenacties opgezet? heb je de regering getipt.
zat je dagelijks tegen de kroegbaas te zeuren?
je vond het misschein niet fijn maar jij en velen naast je hebben nooit hun laffe bek opengetrokken begin dan nu ook niet te zeuren, zwak hoor

28-11-2008
que uit Dokkum

waarom kan er gewoon niet voor beide groepen mensen een oplossing komen. Deel van de kroegen mag roken een deel niet. kijken welk deel in verhouden de meeste winst maakt. daarna beslissing of er een algeheel rookverbod moet komen

28-11-2008
dmd uit drachten

aanpakken die controleurs de volgende keer, de beuk er in.het is gewoon brood roof

28-11-2008
yeahilikeitnot uit Garyp

de controleurs worden ook maar gestuurd, maar ja we mogen hier in Nederland helemaal niets meer. waarom kan het nou niet zo geregeld worden als ik duitsland en belgie in de kleine café's mag gerookt worden. Ik rook zelf niet eens maar neem het wel voor de mensen op. Die minister kan beter de laan worden uitgestuurd met sommige anderen. We gaan terug naar het stenentijdperk geen democratie meer, alles wordt beslist door Den Haag!!!!!!

groeten

28-11-2008
bigbrother uit Drachten

@eastlakeman, paar puntjes...
-ze zijn niet gestopt omdat ze het niet leuk vonden.
-ik ben niet achterlijk.
-ik ben geen lul, kritisch ben ik echter wel.
-heb 'n uitstekende baan en dito leefomgeving.
-betwijvel is met een F.
-met hun vorige baan wisten ze ook al brood op de plank te toveren.
-hun vorige job betaalde beter dan hun huidige.
-terrecht is met een R teveel.

:)

28-11-2008
rvdvelde uit Rottevalle

Laat iedereen zich lekker dood roken. Is goed tegen de vergrijzing en goed voor de pensioen fondsen. Wordt veel belasting mee binnen gehaald.bier en shag.
Iemand die op zijn zestigste dood gaat aan longkanker of copd is goedkoper dan iemand die de negentig haalt

28-11-2008
nononsense uit Surhuisterveen

Ja ja
en BigBrother is gewoon grote broer.

Deze controleurs zijn even erg als dat schorem wat achter een boom staat te flitsen.

Alles om de begroting maar rond te krijgen.

"We lossen het samen wel op" KLOPT HELEMAAL NIKS VAN

Pure betutteling.
Nederland wordt binnen de kortste keren een politiestaat

28-11-2008
siepkje uit Burgum

Maak van alle kroegen een huiskamer en sluit zeg maar de kroeg, ga met zijn allen lappen zodat de bewoner van´de huiskamer´consumpties in kan slaan, of ze moeten het zo bont maken dat je in je eigen huis ook al niet meer mag roken, maar als ik naar de kroeg ga heb ik er geen last van en moet iedereen het zelf weten, als mensen er last van hebben, gaan die toch naar buiten?Bij mij in huis wordt niet gerookt, thuis wil ik frisse lucht om me heen omdat ik astma heb. In de kroeg vergeet ik dat even.

28-11-2008
hiemstra uit Drachten

ach ja ook maar verbieden om in je eigen huis te roken nou ik kom al nie meer in de kroeg rook thuis wel in plaats van buiten.

28-11-2008
advertentie

regendruppel uit Gaarkeuken

hoe kun je astma vergeten siepkje? je hebt het of je hebt het niet, niet soms wel soms niet

28-11-2008
siemen uit Leeuwarden

Belachelijk deze betutteling!!
Of je laat mensen nergens meer roken of juist wel...! En niet de grotere ondernemer de keuze geven om er een groot rookhok bij te laten bouwen..de kleine kroegjes kunnen dit simpelweg gewoon niet..!!
Derom....oeral mar wer smoke om it libben..!!

28-11-2008
kip uit Twijzelerheide

komt bekende wel eens in een cafe? of 2x per jaar?

28-11-2008
gp500 uit Damwald

Ach it sa, we soche was de telegraaf least en wa net.!

28-11-2008
eksteroog uit Eastermar

ik vindt in een kroeg of een café mag je best roken want een drankje en een sigaret horen bijelkaar en wie hier op tegen is zoekt toch wat anders op,je kunt altijd nog jehova worden

28-11-2008
joele uit Dokkum

Hallo rokers, hou nou toch eens op met zeuren. Waar zit jullie verstand? De regering die het rookverbod heeft ingesteld hebben jullie zelf gekozen. En minister Ab Klink heeft het beste met jullie voor. Van mij mogen jullie je kapot roken hoor, ga gerust je gang. Maar liever niet in de kroeg, waar ik, samen met andere verstandige mensen een pilsje wil drinken.

28-11-2008
ph2 uit Garyp

Vroeger had men een doorroker.

28-11-2008
eksteroog uit Eastermar

Ach joele ,ga toch fietsen man,en het liefst langs een grote snelweg ,dan moet je es zien wat je binnensnuift,dan ben je zeker over 10 jaar een geraamte.

28-11-2008
piter2 uit Dokkum

niet roken in cafe en kroeg en eetgelegenheid een goed idee.
natuurlijk lossen we dit samen op.
gewoon niet ROKEN hier

28-11-2008
sjippe uit Damwoude

Het word hoog tijd dat de bevolking van nederland in opstand komt en dat we met zun allen met de vuist op tafel slaan en dat we genoeg hebben van die kut regeltjes je word er gek van.

28-11-2008
unforgiven uit Drachten

Sigaretje? Nee ik pijp alleen.

28-11-2008
tjeerdk uit Kootstertille

deze regels zijn gwoon kut. de overheid moet zich niet overal meej bemoeien strax mag je niet meer drinken in een cafe - kroeg. alcahol maakt veel meer kapot dan dat roken dat weet ik heel zekr vooral bij de jongeren. dus gwoon blijven roken

29-11-2008
mazda uit Augustinusga

Ik zou wel eens willen weten hoeveel van de commentaar gevers hier ex rokers zijn? (die zeuren namelijk het meest)

29-11-2008
reddeer uit drachten

hee niet rokers loop eens door amsterdam..daar loop je meer ziektes op dan in een kroeg.denk eens aan al die uitlaat gassen en dan de hoogovens.daar komt meer rommel uit.een cafe hoort een stank van rook en bier.zelf rook ik ook en heb ook astma.maar ga gewoon door.als ik daar mee zou moeten stoppen zou ik met mijn werk moeten op houden.wat voor leven blijft er dan nog over..ik kan mij best voor stellen dat er kroegen kapot gaan door deze wet...nu krijg je nog veel meer thuiskroegen en elende

29-11-2008
oerterper uit Ureterp

NIET roken in een kroeg of resteaurant ,is dat nou zo moeilijk ?
Tjonge jonge ,zielige persoontjes ,als je wil roken ga je toch naar buiten(of thuis) ,heeft niemand er last van .

29-11-2008
mazda uit Augustinusga

Zo is het Oerterper Blijf lekker thuis in je rookvrije kamertje en ga daar lekker een biertje drinken.
Het is net als met de milieu activisten en dieren(beschermers) ze maken de boel gewoon kapot voor een ander
En als het nodig is gaan ze over ......

29-11-2008
pepper uit verrookwiestan

Ik geef de pijp door aan Maarten

29-11-2008
siepkje uit Burgum

Als je een paar biertjes drinkt merk je niets meer Regendruppel:)

29-11-2008
batman uit Burgum

nicotinepleisters!!!!!!

29-11-2008
siepkje uit Burgum

hahahaahaa ja gewoon een bakje vol op de tap zetten!!!Top idéé Batman!

29-11-2008
advertentie

joele uit Dokkum

Beste rokers,
Eigenlijk moeten de niet-rokers medelijden met jullie hebben. Want naast het feit dat jullie verslaafd zijn en het roken op allerlei manieren goedpraten is het merendeel van jullie, te oordelen naar de reacties hier op Waldnet, ook nog te dom om te poepen.

29-11-2008
uit Buitenpost

Laat mij maar een dwaas zijn,maar het is gewoon de waarheid. Die gore rokers hoesten smorgens hun longen uit het lijf...de bekende rokershoest en daarna vliegen ze als de wiedeweerga naar de dokter om nog een pilletje en nog een ventolinetje en nog maar een pufje maar zelf nadenken om te zeggen"nu is het gebeurt met dat gesmook"Nee GVD dat sigaretje moet erin. Nu vlieg dan niet naar een arts en haal niets en neem gewoon dat ui dood zult gaan maar wentel uw ongezondheid niet af op de gezonde.

29-11-2008
jakobjan1908 uit Houtigehage

hehe eindelijk wordt er eens opgetreden tegen rookkroegen. De tijd van gedogen is voorbij.

29-11-2008
unforgiven uit Drachten

Een goed afzuigsysteem is beter dan een rookverbod!

29-11-2008
faroc uit Drachten

Hou alsjeblieft op met zeggen dat ik deze regering zelf heb gekozen. Je weet helemaal niet op welke partij ik heb gestemd. En geloof me, dat was niet de partij van minister Klink. Het verbod is er doorgedrukt; er is mij nooit iets gevraagd! En ik hoest 's morgens helemaal niet en ben nog nooit naar de dokter gegaan om het roken. Ik laat me door niemand de les lezen dat ik moet stoppen met roken. Dat beslis IK en NIEMAND anders, zeker geen regering die zich bezig moet houden met echte problemen

29-11-2008
durksnoad uit Twizel

In tefreden roker is gjin ûnreststoker.

29-11-2008
uit Buitenpost

Dan hoest jij toch niet. Dat jij je kop in het zand steekt is jou probleem. Maar maak het dan de nietrokers het hun probleem en zadel die dan ook niet op met de zorgkosten die wel komen. Zeg dan ook IK BEPAAL HET ZELF DAT IK ROOK DUS GA IK OOK GEEN ZORGKOST CLAIMEN. Dan ben jij pas een kerel. Nu ben je een schreewerd zonder dat jij nadenkt. Roken kost onze zorgkosten systeem klauwen vol met geld. Einde dis!

29-11-2008
eastlakeman uit Eastermar

bigbrother je blijft een walg.om te oordelen zonder dat je er iets van af weet.maar voor jou nog een keer,ze zijn gestopt met die vorige baan omdat ze het niet LEUK meer vonden.en het blijkt ook nog dat je een muggezifter bent (meneer de schoolmeester)vorig keer twee foutjes)( betwijvel is met een f en terrecht is met één r o ja mugezifter is tegenwoordig muggenzifter

29-11-2008
lovexmusic uit Dokkum

Dat hele rookverbod SLAAT nergens op. Personeel zou last van de rook hebben? Als je niet tegen stof kan ga je toch niet op de bouw werken, als je 2 linkerhanden hebt word je toch geen timmerman, mensen die niet tegen rook kunnen moeten gewoon niet werken in de horeca! Ik zelf rook niet maar vind het hele horeca idee een stuk minder nu er niet meer gerookt mag worden.

29-11-2008
uit Dokkum

nog 1 keer;SCHIJT AAN DE REGELS EN ODE AAN DE KROEGBAZEN DIE HUN ASBAKKEN WEER OP TAFEL ZETTEN.EN LAAT DE REST MAAR DE RAMBAM KRIJE OVER HET WEL EN WEE VAN HET ROKEN.GEWOON DEUR SMOKE EN NERGENS WAT VAN AANTREKKEN WAT SOMMIGE MENSEN HIER ZEGGEN.DE NA-NEUK.

29-11-2008
durksnoad uit Twizel

In tefreden roker is gjin ûnreststoker.

29-11-2008
jakobjan1908 uit Houtigehage

30% van de Nederlanders rookt en 70% NIET. Ik hoor hier op deze pagina veelal rokers hun hachje redden. Accepteer gewoon dat het verbod er is net zoals mensen in andere Europese landen dat doen. Als je wilt roken ga je naar de rokersruimte of even buiten staan. Wat is daar nou zo moeilijk aan? Moet iedereen die niet rookt, de overgrote meerderheid, het maar pikken dat ze verplicht mee moeten roken wanneer ze op stap gaan. Denk ook eens aan je medemens ipv aan jezelf!

29-11-2008
unforgiven uit Drachten

Ik rook niet en dat anderen dat wel doen moeten zij weten, maar ik hoef daar geen last van te hebben! Wij zijn voor het rookverbod in de lawei geweest en zijn in dat kroegje dat ze nu voorin hebben nog iets gaan drinken en zijn van ellende weggegaan zo,n last van de rook! Last van de ogen en de keel. Het rookverbod werkt niet! Jammer genoeg. Rokers zijn nu eenmaal junks en kunnen niet zonder. Maar ik vind wel dat het verplicht wordt aan een goed ventilatie/afzuigsysteem te voldoen.

29-11-2008
jakobjan1908 uit Houtigehage

Verder wil ik nog zeggen dat de regering er heus niet op uit is om de kroegbazen dwars te zitten en centen te innen. Als veel rokers er mee stoppen kost dat de regering namelijk heel veel inkomsten in de vorm van accijns. Echter het scheelt de regering ook heel veel geld in de toekomst omdat de uitgaven van de gezondheidszorg flink zullen dalen doordat minder mensen ziek worden door roken. Wie wil roken heeft nog ruime genoeg: bijna overal behalve op de werkplek/openbare gebouwen en horeca!!

29-11-2008
joele uit Dokkum

Dat is nog eens ferme taal, faroc( za 13.15) en slokje (za 13.45)!
Als dom lullen zeer deed zaten jullie flink aan de paracetamol!

29-11-2008
waldhintsje uit ikkerwald

Is it no sa moeilik? Gewoan eltsenien frijlitte! Yn de kroeg weze of wurkje is frijwillig. Lit it beliid dan gewoan oan de kroegbaas oer.
As minsken rookfrij sitte matte kinne mat de oerhiet yn elts doarp mei mear as 5000 ynwenners mar in kroeg subsidierje mei it smookfrei halden.

Klink is wol hiel naief, hy wol dat wy allegearre sun stjerre. Hy wol net snappe dat wy betiid as let oan in kwaal stjerre sille.

BTW, matte de kearskes yn de kroeg nog ek ut?

29-11-2008
edward uit Smoke on the water

Ze moeten de boetes gewoon hoger doen,een paar duizend euro per keer,HET MAG NIET MEER PUNT UIT,in Engeland en Ierland werkt het ook perfect,waarom hier dan niet?.En door die stomme rokrs moeten wij NIET ROKERS een veel hogere verzekeringspremie betalen omdat zij een hogere risicogroep zijn,op long,hart en vaatziekten en nog veel meer.Meer boetes is resultaat opleveren.

29-11-2008
terminator uit Harkema

@edward: wat hebben wij hier met engeland en ierland nodig? helemaal niks. het is gewoon een manier om de staatskas te vullen. en het is een vuile manier. laat de niet rokers lekker in een hokje appart zitten, en de meeste niet rokers hebben er trouwens geen last van. deze klote regering vernield gewoon alles,

29-11-2008
edward uit Eastermar

Bullshit man .je lult uit je nek Terminator.Je vult de staatskas alleen door die dure sigaretten en tabak te kopen.De regering heeft je toch niet aan het roken gezet?eigen schuld,en ziekte door roken? zelf betalen, net als de tabak.

29-11-2008
terminator uit Harkema

bewijs dan dat ik lul.jij lult mafkees. de regering gaat er wel voor zorgen dat al die kleine kroegjes kapot gaan, en ze hebben er ook voor gezorgt we nu die ellende hebben. lekker door roken in de kroegen. ziekte door roken wordt betaald door de zorgverzekering. of wist je dat nog niet @edward!!

29-11-2008
advertentie

age uit Uithuizen

Vlgs mij is dit de eerste keer,dat ik het helemaal met Edward eens ben:)!
Als ik de reacties van sommige rokers hier lees,vraag ik mij af,of het roken in combinatie met alcohol, hun hersens ook heeft aangetast?
Als die SCHREEUWERS,zoals SLOKJE,die ook al last van zijn ogen lijkt te hebben,nou ook elke keer,de steeds hogere boetes betalen,vinden ze vast wel een cafebaas,die voor hen asbakken wil neerzetten....kunnen we zien hoelang ze SCH..T aan alles blijven hebben.

29-11-2008
tbs uit Opende

lit ze barste;)
maar jullie kunnen het kenteken wel van mij krijgen hoor:P
maar die jongens die het waren kunnen er ook niks aan doen. een ervan rookt zelf ook en ze hebbben het opgedragen gekregen. en ze zijn helemaal niet verkeerd. maar ja ieder zijn eigen baan he:S de een zijn dood is de ander zijn brood.

29-11-2008
terminator uit Harkema

kom maar op met dat kenteken

29-11-2008
tbs uit Opende

@jacob jan: wil je de goede statestieken er wel even bij halen want niet 30 procent rookt maar meer dan 70 procent rookt. niet dat dat wat uitmaakt want 95 procent wat in een kroeg komt rookt en 4,9 procent heeft er geen problemen mee.dus aan die statestieken heb je niks

29-11-2008
jakobjan1908 uit Houtigehage

@TBS uit Opende mijn cijfers komen van het Centraal Bureau voor de Statistiek dus zal dat wel kloppen. dat 95 procent van de kroeggangers rookt is ook dikke onzin. Volgens mij preek jij voor eigen parochie.

29-11-2008
age uit Uithuizen

Als ze ipv de cafebazen,de rokende klanten flink beboeten....

29-11-2008
joele uit Dokkum

Age uit Uithuizen, ik ben het helemaal met je eens. Eindelijk eens verstandige praat op deze site. Maar je bent dan ook, net als ik, geen Fries, dat scheelt.
De meeste Friezen hier op deze site, ik heb het al eerder gezegd, zijn te dom om te p....,ze hebben het IQ van een bierviltje.
Wat mij betreft pakt minister Klink de onwillige kroegbazen en rokers keihard aan. Wie niet horen wil moet maar voelen.

29-11-2008
rommie uit de Westerein

Wat heeft roken nou met gezelligheid te maken? Ga toch eens stoppen met die rommel! De cafe's moeten hun prijzen eens wat verlagen, want dan komen de mensen weer. Nu hebben ze een excuus dat het aan het rookverbod ligt.

29-11-2008
pinguintrucker uit Niawier

binnenkort een verplichting voor de rokers (met mijn welgemeende excuses voor degene die ik er mee raak!): een jodenster op de borst met "roker" erop!
stelletje ....

29-11-2008
joepie uit Burgum

Laat rokers toch met rust!. Maar dan moeten ze inderdaad later niet gaan liggen janken als ze niet genoeg zuurstof meer kunnen inhalleren, doordat de longen op gerookt zijn!! Nee, als zij zo nodig zelfmoord willen plegen op de lange termijn, is dat hun eigen ONDOORDACHTE keuze. P.S. Rommie heeft 100% gelijk!!

29-11-2008
doortje uit Augustinusga

als der niet gerookt mag worden dan ook niet in de grotere kroegen,,eerst de kleine boeren kapot,toen de dorps winkels,,dorps banken,niks meer,hebben we, als de niet rokers,,ook zo voor drugs beleid op komen,en voor de alcohol verslaafden,,dan verdien je een pluim,ook die gaan der aan dood,, wat gedacht wat je voor frisse lucht buiten heb,het is alllemaal betutteling en meer niet,, en somige uitspraken hier,,laat ik me maar niet overuit, gegroet

29-11-2008
papasan uit Surhùsterfean

Oppakke mei dy stjonktroep!!!

Dy omsetdaling fyn ik lykwols kut foar de ùtbaters...........

29-11-2008
virtualizer uit Burgum

zeg joele,als je zo`n hekel hebt aan die IQ loze friezen,wat reageer je dan hier.....

beter een bierviltje dan een kwijlende slijmbal zoals jij,op het viltje kan je nog wat neerzetten,op jou glij je uit......

29-11-2008
joele uit Dokkum

Hallo virtualizer, hoe kom je er nou bij dat ik een hekel heb aan Friezen met het IQ van een bierviltje?
En wat ik dan hier reageer, ja, daar heb je gelijk in, ik moet er maar mee stoppen. Mijn opbouwende kritiek wordt niet op waarde geschat, het is boter aan de galg gesmeerd. Overigens, sommigen halen dat bierviltje nog niet eens, ik denk dat jij niet verder komt dan een uitgetrapte peuk.

29-11-2008
uit Dokkum

age en joeleeeeeeee hutkulllllllllll

29-11-2008
age uit Uithuizen

Wat fijn dat mensen zoals jij op jullie eigen niveau,hier en in het cafe je heerlijk mag uitleven Slokje.
Weet je dat ik mede daarom niet graag meer in cafe's in bv Dokkum eo kom?
Ik heb niet zoveel zin,tegen iemands opgeblazen pafferig gezicht aan te moeten kijken die omdat hij thuis wrschlk thuis niks te vertellen heeft zijn triestheid probeert te overschreeuwen en daarbij alles en iedereen de schuld geeft van zijn mislukkingen....Je zult maar cafehouder zijn met jullie als vaste klant....

29-11-2008
virtualizer uit Burgum

ben toch nog liever steeds een uitgetrapte peuk,dan iemand die nog steeds een glijspoor achterlaat.
daar zet ik met alle liefde mijn waldse klomp boven op.
jij met je opbouwende kritiek?,waar versta je dat onder?,,De meeste Friezen hier op deze site, ik heb het al eerder gezegd, zijn te dom om te p....,ze hebben het IQ van een bierviltje,,
als dat opbouw van kritiek is...
je hebt meer van een papegaai die age(probeert)te immiteren,maar dan wel een hele slechte immitatie ervan..

29-11-2008
virtualizer uit Burgum

want age,die imiteer je niet,die is uniek in zijn woord en verweer,waar ik soms met smaak om moet gniffelen,en soms vreselijk aan erger,en dat weet hij...:)
maar nu effe on topic,of je nu wel of niet rookt,gif krijg je overal binnen,dus dood gaan we allemaal of je het nu wil inzien of niet.

29-11-2008
waldhintsje uit ikkerwald

Minsken dy't oer it IQ fan in oar begjinne:
- hawwe blikber gjin arguminten
- binnen sels sa dom as oalje

Spitich dat misken hjir misledige wurde. Sille wol emoasjes weze.

Dan nog efkes oer it underwerp.
As ik in hekel haw oan bloed kom ik net yn in slachterij
As ik in hekel haw oan sport kom ik net yn in sporthal
As ik in hekel ha oan rook kom ik net yn in kroeg wert smookt wurde mei fan de kroegbaas

29-11-2008
uit Dokkum

AGE.ten eerste ik kan thuis genoeg vertellen want ik heb van niemand last.ten tweede ik maag graag effe de boel goed opruien vooral zulke mensen als jou want die happen altijd.en ik heb dom praat en dat weet ik wel maar dat vind ik nou het mooiste. en je zult wel denken hij is achtelijk door het domme praat.je moest es weten.maar ik ga vrolijk verder met onzin uit kraaien.succes morgen in de kerk ouwe predikant(EERSTE RANG MORGEN ZEKER)

29-11-2008
honnehok uit Surhuisterveen

onze sterke hersens zijn aangetast door ons roken.
maar vriend AGE en vrienden hebben geen hersens.
dus valt er ook weinig aan te tasten.

ik hoop je ook nooit tegen te komen AGE en zijn kontmaten, ik sta niet voor mezelf in.
stelletje doelloze stumpers, volgens mij ben je een afgekeurde kansloze stumper, die van mijn premie's door de tijd komt.
sorry voor de mensen die terecht trekken.
maar deze mensen die onterecht trekken daar heb ik moeite mee.
die moeten ze controleren en straffen

29-11-2008
honnehok uit Surhuisterveen

ja ja jakob jan en jij komt niet in de kroeg in h\'hage, of in de sportkantine van h\'hage.
in beiden wordt gerookt.
overigens terecht !!!!!!!!!!!!!!!!!!

29-11-2008
uit Dokkum

ODE AAN HONNEHOK OK JONGE.IDD VOLGENS MIJ IS DIE AGE HUTKUL ZON VENT DIE NOG NOOIT EEN SLAG HEEFT GEDAAN.JA ALLEEN MAAR PREKEN.NOU MORGEN KEN HIJ WEER 2 X KEER HEEN KEN HIJ ZICH DAAR WEER UITLEVEN.HET IS GEREFORMEERDE PREDIKANT.

29-11-2008
age uit Uithuizen

Slokje,ik zeg niet dat mensen,als jij, Kritiekje,Chemicomoeloos en uiteraard Sancho Pancho,schaduw,Sietse33 achterlijk ZIJN,want ik ken jullie gelukkig niet.

Je geeft toe,dat je hier niet slim overkomt en dat klopt.
Eigenlijk moet ik vereerd zijn en dat ben ik ook wel hoor,dat jullie zelf niks weten te bedenken en om mijn mening smeekt..maar dat is toch wel zielig?

De predikant keek naar zijn gemeente,zuchtte en gooide een paar paarlen de kerk in...en vloekte zachtjes.

29-11-2008
joele uit Dokkum

Waldhintsje wijst mij terecht! En nog wel in het Fries ook. Ik kan 'm helaas niet in het Fries antwoorden, ik kan't alleen een beetje lezen.Ik ben oliedom dus. Maar ik heb weer wat bijgeleerd. IQ is in het Fries ook IQ! Gelukkig word ik nog niet bedreigd zoals Age.Of word ik als zijn kontmaat beschouwd,honnehok?)Ik stop er nu echt mee,'t wordt tijd voor een Berenburgje,thuis,in gezonde rookvrije lucht.Ik wens ik iedereen,ook de rokers, een prettige zondag.

29-11-2008
uit Dokkum

tuurlijk het is wachten op jou mening. en helemaal niet zielig hoor en wij weten genoeg,maar de teksten die jij hier neerzet vraagt om reactie nou die krijg je met alle plezier van mij.nou ik zo zegge ouwe rukker ga maar even van bil dan het dien vrouw ok nog wat aan dij i.p.v achter de pc te zitten.

29-11-2008
age uit Uithuizen

Ach Joele,je moet dit stel onnozelaars niet serieus nemen hoor,dat doe ik al lang niet meer.
Ze vinden hun doelloos gebral normaal.
Ze weten,kunnen en willen niet anders.
Ze zijn NIKS en dat bewijzen ze elke keer weer.
Wees blij dat ze geen familie van je zijn,want familie kun je niet kiezen..

Honnehokje is elke vorm van (zelf)respect ook al heel lang voorbij,zie ik,maar ach hij kan zichzelf ook niet helpen..
Triest hoor.....

29-11-2008
june uit Burgum

Age no ik dy sa praten hear krij ik ontsettend folle sin yn in peuk. It leafst yn ien fan de lêtste kroegen yn Burgum dy't hjir noch binne.

29-11-2008
uit Dokkum

age wij zijn niks prima 1 ding bist gewoon een godvergeetene gereformeerde groote godverdommenis een lul die er op aarde bestaat.afvoere die handel rechtstreeks naar het stort zulke kerkgangers.opzoute met die hele troep.

30-11-2008
age uit Uithuizen

Zo,kijk die Slokje eens,hij kan ook al vloeken,stoer zeg!
Gooi al je frustraties er maar uit hoor jongen.
Ik blijf tegenspreken,dat de mensen in de Walden wat iq betreft lager scoren dan het landelijk niveau,maar als je zulke reacties hier leest dan vraag ik mij toch af of het ontwikkelingsgeld niet beter besteed kan worden.
Hoewel,velen in het westen willen niet geloven dat zulke mensen als jullie hier echt bestaan:)!

Ik wens iedereen een fijne zondag!

30-11-2008
honnehok uit Surhuisterveen

dankjewel..........
jij ook meneer age !!!!

30-11-2008
ninac uit Drachten

Friezen, gereformeerden, lullen, schelders, rokers, niet-rokers..... Slokjes, Honnehokken, Virtu's, en andere Wâldnetters....
Wat is er eigenlijk fout met je eigen mening te geven, en die van anderen te respecteren???
Maar wat krijg je dat hier weinig te zien. Enkel wat oeverloos gescheld op elkaar.
Gelukkig zijn er ook mensen die hun (al dan niet geapprecieerde) mening op een correcte, duidelijke manier kunnen spuien. Die blijf ik dus maar lezen...
En nee, ik rook niet....

30-11-2008
virtualizer uit Burgum

wedden ninacje dat je de reacties van ons WEL hebt gelezen?
maar het is simpel,ik laat me hier niet uitmaken voor een uitgetrapte peuk of IQ loos viltje.actie is reactie,het moet wel leuk blijven he,dan kan ik ook grof wezen,reken daar maar op.
en of je het aanstaat of niet,we gaan hier gewoon door met onze meningen,gezouten of ongezouten.
lees wat je wilt lezen,mij interesseert het niet wat.
fijne zondag trouwens allemaal!

30-11-2008
drank uit Rottevalle

Wanneer de boetes hoog genoeg worden dan is het vanzelf gebeurd met het roken. Kunnen de niet-rokers ook weer vrij ademhalen.
Vrijdag weer eens een keer op stap geweest. Een verademing zonder die sigarettenrook. En bovendien razend druk. Geloof er dus niks van dat het aan het roken ligt. Kroegen waar geen mensen meer komen moeten eerst maar eens bij hun zelf te rade.

30-11-2008
frisian31 uit Friesland

De makkelijkste oplossing is :laat de NIET rokers zelf een cafe openen en dan maar zien of ze klanten krijgen.

30-11-2008
tbs uit Opende

15-tf-fk

30-11-2008
faroc uit Drachten

@Cerveaux: alsof de premie alleen maar hoog is om de rokers. wie steekt hier nu z'n kop in het zand? en ik schreeuw helemaal niet, ik vertel gewoon mijn mening. Dit is toch een discussie? Oh nee, dit is Waldnet. Het is alweer een ordinaire scheldpartij geworden.
En by the way: ik ben geen kerel...

30-11-2008
tedraket uit Bakhuizen

Het lijkt wel of de rokers een voorkeurs behandeling willen hebben. Iedereen moet maar stikken in hun rook, iedereen moet maar accepteren dat deze groep vol medicijnen gestopt word voor hun eigen gedrag en dat wij dit mogen betalen. De rokers zijn:GOD op deze wereld. Terwijl er in de wet duidelijke afspraken liggen voor alcoholisten en transplanteren van een nieuwe lever. Nu dit moeten ze ook maar toepassen op rokers. Niet stoppen met roken, dan ook geen medicijnen en longtransplantatie's.

30-11-2008
meinie uit Burgum

nou tedraket,volgens mij betalen rokers nogal wat accijns.ik meen iets van 4tot 5 euro per pakje,dus reken maar even uit.mocht ik dus ooit een pilletje of dokters behandeling nodig hebben dan heb ik dit wel betaald dacht ik zo!maar als jij met een zelfde kwaal komt, heb jij nooit betaald want dat doen wij ""rokers"" ook voor jou.maar het gaat hier nog steeds over een rookvrije WERKPLEK volgens mij!

30-11-2008
kobiassie uit Dokkum

ik rook niet meer ik pijp aleen nog maar.

30-11-2008
jeeahh uit twizelerheide

is ut net een idee om een roemte te meitsjen fjar de \"netrokers\"

30-11-2008
jakobjan1908 uit Houtigehage

honnehok natuurlijk kom ik in de kroeg in Houtigehage en daar wordt idd gerookt, echter niet meer in de sportkantine waar ik ook als vrijwilliger achter de bar sta. Verbod is echter verbod!

30-11-2008
drank uit Rottevalle

Falt my no trouens op, werom hat Waldnet "illegaal" tusken oanhalingstekens stean? It is illegaal!

30-11-2008
heinekenbrother uit heinekenstad

Slokje we staan achter dij volkomen met dij eens, het is klasse te passe, fucking hell

30-11-2008
dirkjeelzinga uit zwagerbosch

Zo zo 143 berichten das weer knap hahaha Tis wat met dat roken,Nou ik rook er nog 1 op jullie allemaal hihihi

1-12-2008
therosiro uit Gorredijk

nou ik rook al jaren en ik kan je zeggen dat je met alcohol meer schade aan brengt dan met een peuk op.
dus dan moet nederland ook maar alcohol vrij????
ik heb er geen probleem mee om ergens niet te roken hoor.maargoed waar blijft het dat je in nederland rechten hebt nou volgens mij zijn onze rechten al jaren geleden afgenomen.

in nederland leef je niet meer je word geleef

1-12-2008
haagster2 uit Houtigehage

en als jakob-jan1908 genoeg drank heeft gehad rookt hij ook!!!!!!

1-12-2008
terminator uit Harkema

ze liggen te janken omdat mensen roken. maar ondertussen pakken ze wel verschrikkkelijk veel belastingcentjes. dus wees blij met de rokers. als die allemaal stoppen, dan komen we pas in een echte recessie terecht

1-12-2008
regendruppel uit Gaarkeuken

aan tbs uit opende,

dat moet je anders zeggen,. als 95% van de kroegbezoekers rookt volgens jou en 0.1% heeft problemen met roken in een kroeg, dan heeft ds 99.9 % er geen probleem mee en niet 4.9%

5-12-2008

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan