Account
Logo
Zoeken
18.3 °C

Burgemeester betaalt boetes zelf

Publicatie: 20 januari 2009, 20.10 uur

Reacties

teuvo uit Veenwouden

Ben het er niet mee eens , als mijn auto ook in de berm had gestaan omdat ik even naar de winkel moest , had ik hem zelf moeten betalen !!

20-1-2009
bierbrouwer uit Drachten

B-E-L-A-C-H-E-L-I-J-K !!!

Voorbeeldfunctie ! Niet normaal meer. Deze kan zijn collega in Den Helder de hand schudden. Wat een belachelijk figuur die vent !

20-1-2009
houwie87 uit Surhuisterveen

niet zeuren, als die man de boetes zelf wil betalen laat hem dat dan lekker doen. Hij wil graag een goede gastheer zijn en laat dat op deze manier zien.

20-1-2009
genesis uit Dokkum

Wanneer een man met zo een functie twijfelt aan de oprechtheid van het gedrag van bepaalde politiemensen, wordt het dan niet eens tijd voor het korps politiemensen om eens echt na te denken over de functie van bekeuren en het tijdstip van bekeuren??
Net als die controle op de kleasterwei in Veenklooster. Leuk bedacht, maar het doel was niet om de mensen te helpen zich te houden aan regels, dat is gewoon geldverdienen.

20-1-2009
advertentie

gp500 uit Damwâld

Dy plysje ha goed en moesten goed dwaan.

It is oan justitie om te wegen oft it terjocht is.
Prima oplost van de gastheer.

20-1-2009
visboer uit Gerkesklooster

Ze hebben het zeker goed gedaan, want ook hier krijg je een bekeuring op de groenstrook, en ook wij moeten deze zelf betalen.
of eeeeeeeeeeeeeeeeeeee



20-1-2009
westereender uit De Westereen

BELACHELIJK!!!

er waren 300 mensen en 4 auto's stonden in de berm
dus de anderen hadden kennelijk wel aardig netjes hun auto geparkeerd
behalve deze 4 en ook nog het lef om bij de burgemeester aan te kloppen
tja....
dus eigen schuld

20-1-2009
mercedes uit De Westereen

nattigheid?

20-1-2009
uit Surhústerfean

Westereender,

Ik weet niet of je ook andere artikelen hebt gelezen, maar ik denk het niet.

Er waren meer foutparkeerders, maar die hebben geen boete gekregen omdat ze net voor het einde weg gingen. De vier mensen die iets later waren hebben een boete gekregen omdat ze niet tegelijk met de anderen weg gingen.

Bierbrouwer,

Hij betaalt het zelf. Wat is je probleem dan? Hij is gewoon een goede gastheer.

20-1-2009
bierbrouwer uit Drachten

Bekende, de man heeft een voorbeeldfunctie. Goede gastheer of niet is hier niet relevant. Ja, als je ergens parkeert is het bijvoorbeeld aan jou of je een kaartje koopt of niet, komt dan toevallig een ambtenaar in functie en die schrijft een bon dan heb je pech. Een ander die 5 minuten later komt en geen kaartje koopt heeft mazzel. Zo werkt het nu eenmaal. Ik vind dat deze man zichzelf ten schande maakt en de agent(en) die de bekeuringen uitgeschreven hebben dik voor LUL zet, en de gek aansteekt

20-1-2009
fryslan66 uit de wâlden

Goede gastheer of niet.
Hij had dit binnen zijn vier muren moeten houden. Op deze mannier heeft hij het openbaargezag ondermijnd! en terwijl er steeds wordt geroepen "handen af van onze ambtenaren".
In mijn beleving was dit een aanval van verbaal geweld!

20-1-2009
bierbrouwer uit Drachten

Dus ik ga morgen naar het Gemeentehuis daarzo om even op bezoek te gaan bij die lijpo, parkeer mijn auto in het gras, krijg een bekeuring en hij betaald hem ;). Deze man wordt arm :)

Kom toch.... Hun maken er zelf een parkeerverbod, dit is niet voor niets kennelijk. Ach hou ook op met deze onzin. Niet best. Ps ik weet dat parkeerkaartjes hier niet aan de orde zijn, het is slechts een voorbeeld. Je krijgt pas een boete als je gecontroleerd wordt. Word je niet gecontroleerd dan heb je geluk.

20-1-2009
aleuh uit Buitenpost

Uit eigen beurs prima, uit beurs van de gemeente NO :) Goed opgelost toch?

20-1-2009
uit Surhústerfean

Bierbrouwer,

Ok hij heeft een voorbeeldfunctie. Maar ze zijn vergeten een ontheffing aan te vragen (dom natuurlijk), als gastheer betaalt hij nu de boetes. Dat noem ik redelijk en een goede gastheer zijn.

Hij betaalt nu gewoon de vier boetes omdat zij verzuimd hebben om een ontheffing aan aan te vragen/verlenen.

Was het van belasting betaald, was ik het er ook niet mee eens.

En hij gaat nu in tegen de verkapte bureaucratie, waar iedereen altijd over jankt en het is weer niet goed.

20-1-2009
advertentie

uit Surhústerfean

Zoals hij ook schrijft in zijn blog.

Als er eens ijs ligt en 300 mensen gaan naar de ijsbaan. Ama nooit niet, dat er dan zomaar extra parkeerplaatsen zijn.

Is het dan redelijk om in zo'n situatie mensen te gaan bekeuren. Nee, dan ben je gewoon een azijnzeiker. Als het in zo'n geval gevaar levert dan kan ik ook begrijpen dat er wordt bekeurd.

Soms moet je ook een wat van de situatie uit gaan. Met de centrumcross was het precies hetzelfde geval geweest.

20-1-2009
joris uit Oosternijkerk

wat binne jim hjir allegear een stel zeikerds
ut wurdt tiid dat waldnet ut reageren verbiedt

20-1-2009
uit Surhústerfean

Joris,

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Je bent nu zelf ook aan het zeiken.

20-1-2009
tornado uit Burgum

Bekende .ben het helemaal eens met jou reactie van 21:67 uur Klasse

20-1-2009
kilejan uit Burgum

Betaald de burgemeester privé of als burgermeester?
In het laatste geval betaald hij namens de gemeente en dus ook namens alle inwoners. Maar die kost het geen euro.
Mooi opgelost zo.

20-1-2009
paperclip uit Kollum

@Redactie Waldnet.
Wat Joris uit Oosternijkerk aangaat.
Hij heeft gelijk wat het reageren op waldnet aangaat,gaat meestal helemaal nergens over,en is vaak grievend naar andere mensen toe.
De reakties in dit bericht zijn voor de verandering wel eens geheel on-topic.
Wat dat betreft mag Waldnet idd zich wel eens gaan bezinnen op reageren ja/nee.

20-1-2009
boeddha uit Kollumerzwaag

"De gemeente onderzocht de mogelijkheden om de vier bekeuringen die zijn uitgedeeld voor haar rekening te nemen, maar dat bleek juridisch niet mogelijk."

en wie betaald dit onderzoek?

20-1-2009
zeemeeuw uit Drogeham

volgens de telegraaf heeft de gemeente onderzocht of het juridisch haalbaar is om de boete;s te betalen van gemeente geld.

hierkan ik uit opmaken dat als het juridisch haalbaar was het geld mooi uit de gemeentepot was gehaaldt.
getuigt maar weer van een fantastische gemeente!!

de auto voortaan maar in de berm daar als er bij het gemeentehuis geen plek is..en men toch een bezoek moet brengen aan het gemeentehuis.

tjeerd betaalt natuurlijk als goed gastheer!!

20-1-2009
kilejan uit Burgum

Betaald de burgemeester privé of als burgermeester?
In het laatste geval betaald hij namens de gemeente en dus ook namens alle inwoners. Maar die kost het geen euro.
Mooi opgelost zo.

20-1-2009
lucine uit Drachten

1 woord: be-lach-e-lijk!
Het openbaar gezag wordt ondermijnd, en dan nog wel door de korpsbeheerder van de politie!

Te gek voor woorden, waar gaan we heen...

20-1-2009
maximilliaan uit Buitenpost

Blablabla. En als we zelf een boete zouden krijgen in zo'n situatie dan is de burgemeester (of iemand anders) geweldig dat ie ze betaalT. Maar nu, oh nee hoor, haal er maar zaken bij die er niks mee te maken hebben en blijf er ellenlang over doorzeiken! Nee wij zijn vrome burgers, als we een boete krijgen vinden we dat volkomen terecht en betalen we 'm maar wat graag. Tuurlijk hoor!

20-1-2009
flaco uit Augustinusga

Dizze man hat tenminske in eigen miening.
En as hy dat sels betellet,werom dan geseik.
Ik fyn it geweldich fan de boargemaster dat hy dit oan de kaert stelt hat.It hat in ieder gefal reaksys losmakke.Dat kinst by de oaren net altiid sizze.Tjeerd vd Zwan for president(is altiid better dan dy PJ en consorten ut De Hage)Mar ik tink dat Achtkarspelen net ruilje wol.En wy hoewe gjin meilei mei de plysje, dy sliepe er net minder om.Dan binne er wol oare saken wer sy mear mei sitte.

21-1-2009
schim uit Opeinde

De betrokken agenten hebben hun plicht gedaan door te verbaliseren en de hun baas, de burgervader, doet zijn 'plicht' als gastheer.Alleen jammer dat niet gelijk voor deze oplossing is gekozen. Misschien is dit laatste een goede les voor de volgende keer. (eerst even rustig nadenken!!)
Trouwens in Smallingerland hebben we ook een boven-Middel-matige burgervader, die alleen wel moet stoppen met "de gemeente Drachten". Dit moet gewoon Smallingerland blijven.

21-1-2009
xfactor uit Kollumerzwaag

Bekende, ik ben het niet vaak met u eens, we hebben vaak ruzie over taalfouten, d of dt enz, maar dit keer ben ik het 100 procent met u eens !!

21-1-2009
sjaakschitt uit Takkebos

Gewoon ZELF betalen. fout=fout ook het voorbeeld van de ijsbaan. Het is iemand zijn eigen keuze als hij de ijsbaan parkeerd en een boete riskeert of in Surhuizum parkeerd en het laatste "stukje" gaat lopen en dan geen boete krijgt. Het is gewoon een gok.
Krijg je een boete? pech dan. Je wist dat het kon gebeuren. Als iemand bij mij op de koffie komt en zijn auto willens en wetens fout parkeerd dan ga ik heus niet zijn boete betalen. Een gastheer zorgt voor de koffie en niet voor de ticket.

21-1-2009
sjaakschitt uit Takkebos

En dan nog: het lijkt mij stug dat er in heel Buitenpost geen parkeerplaats meer was. Dit was gewoon een vorm van gemakzucht. Zelf dokken.

21-1-2009
terminator uit Harkema

wat een gezeur om niks, vertel mij wat die beste man verkeerd doet?

21-1-2009
zeemeeuw uit Drogeham

wat ie verkeerdt doet? hij probeert eerst de bonnen kwijt te laten schelden bij de politie...daarna probeert ie de bonnen uit de gemeente pot te laten betalen.

als mijnheer meteen toegezegd had de bonnen uit eigenzak te betalen was hij een goed gastheer geweest!

er werd eerst gekeken of de burger dit kon betalen d.m.v dit uit de gemeentepot te halen.

krijg de rillingen over de rug van een burgemeester die ook nog serieus laat onderzoeken of het uit die pot kan...

21-1-2009
virtualizer uit Burgum

zoals hij het nu oplost,is niks verkeerd aan.maar het is simpelweg gezegd wel het verkeerde voorbeeld.iets mag wel,of het mag niet.....de burgervader heeft in het opzicht over 300 schaatsers ook wel gelijk,er is dan nooit plek genoeg voor al het blik.
we weten allemaal wel waar drukte is,zoek je plek buiten de parkeer gelegenheden,en of het dan wel of niet door de heren in het blauw word bestraft....is dan afwachten!of deze gastheer hier nu goed of fout zit,ik weet het niet eerlijk gezegd..

21-1-2009
jittikpisser uit Twijzelerheide

Wy rinne wer efter de Telegraaf oan. Dy krante makket de lanlike polityk ek al. Wat sneins yn de Telegraaf stiet , stelle keamerleken moandeis fragen oer. No meitsje se de polityk yn Axhtkarspelen ek al. Minsken lit ús dochs normaal dwaan. Wy dogge allegear wolris útspraken werfan wy letter tinke "Dat hie ik better net sizze kint" Hoe is it mei ús toleransjegrins? In stoarm yn in glês wetter. Op oare ûnderwerpen meie wy fan dizze pravdaredaksje net reagearje. (bernelokker fan burgum loslitten)

21-1-2009
uit Buitenpost

En toch: de belastingbetaler gaat weer voor de bijl. Even een declaratietje erbij en meneer krijgt het dubbel weer terug. O ja en dan kan meneer het nog altijd opgeven bij zijn belasting als gift en dan heeft hij het driedubbel terug.

21-1-2009
dushi1 uit Bpost

Hij betaald het helemaal niet zelf! Het komt er op neer dat wij als inwoners van Achtkarspelen de boetes betalen. Daar gaan de gemeentelijke belastingen etc!

21-1-2009
nononsense uit Surhuisterveen

Ik denk dat de genodigden voor de nieuwsjaar receptie vermogend genoeg zijn om de boete zelf te betalen. Klootjesvolk is daar niet welkom.

Foutparkeerders moeten zelf de boete betalen

21-1-2009
june uit Burgum

Hie'k ek sjoen Jittikpisser. Bist fij hjoed?

21-1-2009
heintje uit Anjum

Goed opgelost meneer de burgemeester! U hebt verantwoordelijkheid genomen voor uw gasten!
Mensen moeten niet zo zeuren over deze kwestie, want waar waren de heren van de sterke arm toen er geschaatst werd op de rypertsjerksterpolder? of de ezumakeeg? Of bij die gasten met giga telelenzen op hun foto toestel die vogeltjes fotograferen? Bij allevoorgenoemde plaatsen stond het zwart van de auto's in de bermen! En die ganzen gasten stoppen en parkeren ook te pas en te onpas in de bermen.

21-1-2009
advertentie

jittikpisser uit Twijzelerheide

nee june ik bin net frij, mar ik moat wol op 'e hichte bliuwe.

21-1-2009
bierbrouwer uit Drachten

Gewoon bullshit, parkeerverbod was geldig. Toch parkeren, bekeuring niet zeuren punt uit.

21-1-2009
harkema53 uit Harkema

bekende hoe weet jij of het nu van het belastinggeld betaalt wordt of uit zijn eigen beurs?????
ben je er bij als hij betaald??????
reken er maar op de het van het belastinggeld betaald wordt
ze zijn toch allemaal gelijk die hoge heren

21-1-2009
haagster2 uit Houtigehage

bij het voetbalveld zijn ook genoeg parkeerplaatsen dan maar een stukje lopen dit is gemakzucht en het wordt ook nog beloond waar woont die burgemeester stuur ik mijn bekeuringen ook op

21-1-2009
harkemacity uit Harkema

hij als baas van het politie korps, zet zijn eigen politie mensen mooi voor paal.......

21-1-2009
terminator uit Harkema

of de politie zet hem voor paal....

21-1-2009
eksteroog uit Eastermar

harkemacity.jij slaat de spijker op zijn kop,wij moeten van der Zwan maar een mooie dvd van de t.v serie Swiebertje sturen ,die burgemeester ging goed met zijn bromsnor om

21-1-2009
ookdompraat uit Drachten

Goede gastheer die man

22-1-2009
jochum uit Burgum

VRIEND

22-1-2009

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan