Contact
Account
Logo
Zoeken
Zoeken

Geen redding voor paard in sloot

Publicatie: 4 september 2009, 17.50 uur

Reacties

joepie uit Burgum

Miscommunicatie?

4-9-2009
jahtoch uit Burgum

nou ik denk dat ie wel is binnen gekomen maar dat ze gewoon niet zijn komen opdagen

4-9-2009
joepie uit Burgum

Ik had 112 opnieuw gebeld, totdat ze wel kwamen of reageerden op jou noodoproep!

4-9-2009
bouke uit Boelenslaan

C2000 ?????
gaat heel vaak mis met dat systeem

4-9-2009
advertentie

joopen uit Dokkum

dat heeft nix met de c2000 te maken, het is puur de AC (alarm centrale) om te bepalen of de desbetreffende hulpdienst (in dit geval de brandweer)op te roepen (p2000). deze heeft in dit geval waarschijnlijk geweigerd, of een verkeerde melding van de melder gekregen.

4-9-2009
holwerd uit Holwerd

hallo ik ben angela het paard is niet van mij maar van mijn ouders en die zitten in duidsland met vakantie

4-9-2009
cassanova uit Oldeholtpade

Wat lees ik hier het redde van mens en dier is 1 van onze kerntaken hou toch op man.Een tijdje geleden heb ik gebeld om een kat die 3a4 dagen hoog in eeen boom zat en wat zeiden ze hij is er ingekomen dus hij komt er ook wel weer uit en normaal gesproken is dat ook wel zo,maar na zo lang en hoog in de bomen is het beesje bang geworden.Maar ze kwamen niet en dat zijn hulpdiensten hou toch man.dinsdag avond's feestrijden dat kunnen ze wel.

4-9-2009
boss uit Dokkum

KAT,Ja die liet ik ook in de boom zitten!!!Ze hebben wel wat beters te doen dan elke dag achter een ander zn XXXkut te zitten!

4-9-2009
xfactor uit Twijzel

Je zult maar in Waaxens wonen en je huis staat in de hens, sorry, nee we hebben geen bericht gekregen van de alarm centrale...
Stekte Angela.

4-9-2009
weethetbeter uit Surhuisterveen


De CENTRALE 112, verstaat vele talen, onder anderen Frans, Duits, Engels, goed Nederlands reden ze zich ook best mee.

MAAR de tweede Nederlandse taal, HET FRYSK, dat is voor hen het zelfde als het varkens Duits doorspekt met kastanjechinees.

4-9-2009
sunshine uit Kootstertille

Angela sterkte meis!

4-9-2009
benbullo uit Ternaard

varkens duits doorspekt met kastanjechinees? Hoe klinkt dat??

4-9-2009
donaldduck1313 uit Groningen

het paard is AFGESPOTEN wat een raar, grof woord
humanitair geeuternasseerd klinkt beter

had persoonlijk beter gevonden dat er eerder hulp was gekomen en dat het paard nog vrolijk rond kon lopen

4-9-2009
famzuidema uit Holwerd

Je zult maar in Waaxens wonen en je huis staat in de hens, sorry, NEE daar kunnen wij niet voor komen... dat is wat ze hebbe gezegd!!!

4-9-2009
advertentie

joopen uit Dokkum

Helaas moeten de mannen en vrouwen die het brandweer vak moeten uit voeren het ontgelden, ik ken een aantal brandweerlieden in de gem Dongeradeel die echte dieren vrienden zijn, als hun pieper gaat voor een bijvoorbeeld dier in sloot dan laten ze het dagelijks werk liggen en spoeden zich naar de kazerne. zoals ik al eerder zei, het komt van de hogere hand deze beslissingen.

4-9-2009
bas uit dokkum

Joopen zo ist precies. de laagsten in rang krijgen vaak de schuld terwjl ze hun werk met hart en ziel doen. ik hoop dat dit goped wordt uitgezocht. en fam zijlstra natuurlijk heel veel sterkte!

4-9-2009
xfactor uit Twijzelerheide

Weethetweernietbeter, reden schrijf je toch echt met twee (2) D's
Redden dus...

4-9-2009
shithead uit Kootstertille

@ donaldduck1313

"humanitair geeuternasseerd", hahahaha, is dat een nieuw woord?

Gebruik je spellingcontrole eens!!

4-9-2009
nsr400r uit dorpje

Als dit een paard van ket koningshuis was geweest, dan waren alle korpsen uit de regio er heen gestuurd.
Door de hoge pietjes!!!!!!!!!!!!.

5-9-2009
fryslan66 uit de wâlden

ff het bandje afluisteren en je weet direkt waar de fout zit. alle gesprekken via 112 worden namelijk opgenomen!

5-9-2009
xfactor uit Twijzelerheide

oja xfactor stekte moet sterkte zijn! dronkaard!

5-9-2009
dc05 uit De Westereen

Oh vreselijk zeg het zal je paard maar zijn, of van je ouders! Angela veel sterkte!
Gisteren was er nog op tv dat ze p2000 graag kwijt wilden! omdat het niet naar behoren werkte! Maar het zal je maar treffen!

5-9-2009
hanomag uit Nijeberkoop

ja terug naar de tijd van de ,,mobilefoon,, met afluister mogelijkheid via een scanner, zodat de burger mee kan luisteren en daardoor ook hulp kan bieden daar waar het nodig is. wedden dat het paard dan nog had geleeft?

5-9-2009
barney1984 uit Drachten

Whahaha een miscommunicatie jaja lekker makkelijk om het daar ff op af te gooie volgens mij hadden die lui totaal geen zin om uit te rukken voor een paard van de brandweer moet je het maar hebben.

5-9-2009
westreentje uit De Westereen

@barney1984 gefeliciteerd, je krijgt de prijs voor de meest achterlijke opmerking , de brandweer in fryslan staat er juist om bekend in alle voorkomend gevallen alert te reageren, als er een kat in de boom zit komen ze al met 2 auto's en 20 man, er is bij de brandweer eerder overreactie dan geen reactie, en das een goed ding !!!!!!
de meldkamers zijn een ander verhaal...........

5-9-2009
tarzan uit Surhuisterveen

Gewoon waardeloos van die hulpdiensten.Door hun schuld is het paard nu dood.Eikels die het zijn.

5-9-2009
cassanova uit Oldeholtpade

Nou westreentje dat ben ik niet met je eens kijk naar mijn eerdere reactie want voor een kat komen ze ook niet nadat ie 3a4 dagen hoog in een boom zonder eten te hebben gezeten,heb het zelf maar gedaan om die kat er uit te halen met vlieg en kunst werk is het me gelukt.Ik bedoel een kat is ook een dier maar het is gewoon gemakzucht van de brandweer.

5-9-2009
woestewillem uit Gerkesklooster

@Hanomag: Moet iedereen dan een scanner kopen??

5-9-2009
famzuidema uit Holwerd

wij willen bij deze de 2 heren van Provincie Fryslan ook no even heel erg bedanken voor de hulp die ze ons gaven!

ze reden voorbij en kwamen terug om ons te helpen.

5-9-2009
piterhenk uit Dokkum

de meeste reacties hier zijn komplete onzin verhalen natuurlijk komt de brandweer helpen als er een paard in de sloot zit.

5-9-2009
famzuidema uit Holwerd

@piterhenk

Waarom zijn ze dan niet gekomen?
Kun jij me dat uit leggen????
Of is 't juist onzin om te zeggen:
Natuurlijk komt de brandweer helpen als er een paard in de sloot zit??????

Dat is ECHTE onzin, het tegendeel heeft zich gister ochtend bewezen!

5-9-2009
piterhenk uit Dokkum

geen idee ??
denk dat er in de meldkamer iets mis is gegaan.
verledenweek hebben ze in bornwird nog een paard uit de sloot gehaald.
en nog een bij de lauwersseewei.
dus er is mis gegaan maar waar?????

5-9-2009
famzuidema uit Holwerd


@piterhenk

nou er is zeker ween iets verkeerd gegaan bij hun!

wij hebben de meldin gedaan dat ze n de sloot lag,
de telefoiste zei datze ff zou overleggen daar.

na haar 'overleg' ze ze: DAAR KOMEN WIJ NIET VOOR

lijkt me duidelijk genoeg toch?
of zou er niks overlegd zijn
en is zij degene die totaal geen hart voor dieren heeft??????

ze hore er in ieder geval komende week meer over daar in dokkum!

5-9-2009
piterhenk uit Dokkum

de meldkamer voor 112 zit in leeuwarden.
en dat andere nummer ook geen haast wel politie.

5-9-2009
famzuidema uit Holwerd

@piterhenk

ik bedoel de brandweer in dokkum,
is dat niet duidelijk??????????????

pffffffff hoe dom kun je wezen......

5-9-2009
banjer uit Kollum

Die brandweermannen in dokkum moeten ze wat harder aanpakken. De brandweer moet uitrukken voor Heli landing, belachelijk. Doe eens wat goed voor mens en dier, alleen maar wat rallycrossen in de stad.

5-9-2009
piterhenk uit Dokkum

ik bedoel dat je de fout bij de bron moet zoeken.
snap best dat jullie boos zijn .
maar zoek de fout bij de bron op.
dus denk ik zelf aan de meldkamer in leeuwarden.
al weet ik ook dat natuurlijk niet zeker.

5-9-2009
woestewillem uit Gerkesklooster

Nee sorry dat heeft niets met mijn naam te maken.
Ik ben niet zo'n oud wijf die alles als eerste moet weten,Hanomag.....

5-9-2009
banjer uit Kollum

Wordt deze dame van meldkamer ook vervolgt? nalatigheid etc.

5-9-2009
advertentie

muntz uit Terschelling-Midsland

@banjer jij weet dus kennelijk niet hoeveel "mensen" hij/zij daadwerkelijk al heeft gered door niet nalatig te hebben gehandeld, ga jij maar eens een dagje meewerken op zo`n centrale.
Kusje haha

6-9-2009
hanomag uit Nijeberkoop

nou w w ik heb je anders al 3 x gezien op deze site
dat wil niet zeggen dat je een oud wijf bent maar nieuwsgierig ben je wel! maar waar het om ging ! ieder die vroeger een scanner had en gebruikte kon vanaf het eerste moment mee luisteren wat er in deze wereld gebeurde en dan was het aan jou om te beoordelen of je hulp daar gewenst was of niet en dat heeft nogal eens geholpen bij een redding en natuurlijk is het ook wel eens lastig zoveel publiek
maar wat is nu beter??

6-9-2009
famzuidema uit Holwerd

@piterhenk en banjer

dat zullen wij ook zeker doen,
ze zijn nog niet van ons af daar.

wij willen zeker wel even met deze dame spreken,
want als mens en dier 1 van de kerntaken is
bij de brandweer, waren ze wel gekomen.

we nemen morgen als eerst contact op met dhr v/d veen.

6-9-2009
resilleman uit mooiweer

ter goeie orde, als men met een 06 nummer 112 beld dan krijgt men driebergen voor en niet de meldkamer van friesland. Belt men met de vaste telefoon dan krijgt men de meldkamer van friesland. De fout ligt denk ik in driebergen en niet van de brandweer zelf.
want de brandweer zelf is ook zeer gebrand op het redden van mens en dier. Het is jammer dat de meeste mensen direct een oordeel hebben en een vingertje wijzen naar degenen. De reaktie van de brandweer ook zeer afwijzend over de situatie.

6-9-2009
famzuidema uit Holwerd

@resilleman
wij hebben gebeld vanaf een naast gelegen boerderij en niet mob.

6-9-2009
resilleman uit mooiweer

Ja dan krijg je de meldkamer friesland. Dan ligt de fout daar en niet van de hulpdiensten in dit geval de brandweer. Want de hulpdiensten worden gestuurd via de meldkamer en niet via de brandweer zelf. Dus het besluit is aan de meldkamer. Ik vind het jammer dat het allemaal zo gelopen is, het had niet gehoeven daar ben ik mee eens maar, nogmaals om direct een vingertje te wijzen naar degenen (de brandweer)...Ik weet van brandweermensen dat ze ook versteld stonden hoe het is gelopen.

6-9-2009
woestewillem uit Gerkesklooster

Ja Hanomag daar heb je gelijk in.
Wat dat betreft is het een goed ding

7-9-2009
joopen uit Dokkum

@ famzuidema uit Holwerd

ga je morgen toch verhaal halen bij de brandweer van dokkum, ze hebben morgen vanaf 7 uur oefening.

dan kun je nagaan dat ze daar geen melding hebben gekregen.

7-9-2009
joopen uit Dokkum

speciaal voor: banjer uit Kollum

http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/26059/Twee_gewonden_bij_aanrijding_Dokkum.html

beetje dom praat over de brandweer van Dokkum vriend

7-9-2009
f84 uit Thuis

Geweldig deze reacties!
Toen er in Kollumerpomp laatst een paard uit de sloot was gered door de brandweer, was het nog onzin om daar de brandweer voor te laten komen, kon volgens velen ook met de trekker gebeuren...
Toen dacht ik al een scenario als dit, als ze NIET komen is het ook weer niet goed...

Sneu voor de eigenaar!

7-9-2009
famzuidema uit holwerd

@joopen

bij de brandweer hebben ze idd geen melding gehad
maar die fout lag bij de telefoniste,
vandaag gesproken met dhr v/d veen, die heeft ons dat verteld.

@f84 als iemand de brandwwer belt, belt die omdat ze op dat moment nodig zijn, en niet om even te willen horen dat ze 'daarvoor niet kunnen komen' aldus de desbetreffende telefoniste na haar 'overleg'.

we zien wel wat er verder uit komt.

8-9-2009
joopen uit Dokkum

keurig is deze discussie ook weer opgelost. sterkte met het verlies van dit dier.

8-9-2009
f84 uit thuis

@famzuidema:
Dat begrijp ik hoor!
En het is heel erg wat er gebeurd is.
Maar het gaat mij hier om de reacties.
Toen er een tijd geleden een paard werd gered door de brandweer, werd hier op waldnet door verschillende mensen gezegt dat het onzin was om daar de brandweer voor te laten komen.
Toen dacht ik al: en als hij niet komt, is het ook weer niet goed.
En zie hier: nu is het weer dom dat ze niet komen, terwijl het toen dom was dat ze wel kwamen.

Natuurlijk is dit voorval heel erg!

8-9-2009
dunit uit Bakkeveen

*Het paard is na de redding uit de sloot door een veearts afgespoten. *
..........................Ingeslapen!!!!!!!!!!

Veel sterkte voor de eigenaren van dit paard

14-9-2009

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan