Geen forse OZB verhoging om spoorlijn
Publicatie: 25 november 2009, 15.20 uur
Reacties
Laat dat spoor maar komen, dat is wel een vooruitgang in de infrastructuur van Drachten.
Kunnen we mooi met de trein in alle grote steden komen vanuit Drachten.
Geen forse verhoging OZB dus wel eem verhoging ?
ze willen van alles, de vaart is nog niet af en het centrumplan ook nog niet. en wie kunnen er betalen? de burgers weer, drachten een spoorlijn, houtigehage niet eens een busverbinding, belachelijk.
Kost de spoorlijn Heerenveen - Groningen geen 650 miljoen ?
De verhoging van de OZB doet mij denken aan het "KWARTJE" van Kok op de benzine.
De ingevoerde verhoging van de OZB zal nooit teruggedraaid worden en het spoor zal nooit aangelegd worden.
Ut komt der dus wol op del dat de kosten toch wol wer troch de burgers opwjasse matte wurre.
Lit se hun eigen eerst mar es mei in stik hout om 'e harses slaan, miskien dat ut ferstan dan wer te plak falt. Stel omkoalen. De feart (om yn te miegjen) leit der noch net iens en se wolle dit en se wolle dat want Drachten sil en mat wat wurre.
Oppakke mei sulks.
Houtigehage kan wel busritten van Droegeham krijgen,ze rijden hier om het half uur langs.
Zit meestal geen kop in (Behalve de bestuurder)!
Hoe je het ook wendt of keert: het wordt toch op de burgers verhaald.
Ik zie eerlijk gezegd die vaart er ook niet komen.......... Kunnen de hoge heren daar in Drachten zich niet met èèn project per keer bezig houden? Ze willen steeds weer wat nieuws, maar maken niks af!
Eerst sparen en dan kun je altijd nog kijken wat er overblijft voor het spoor.
ze sporen niet in drachten
Ruim eerst die rotzooi in het centrum van Drachten maar eens op, dit is voor vele inwoners van Drachten een doorn in het oog.
Drachtster vaart naar het centrum, vergeet het maar.
Een jachthaven (tje) aan de westkant van de Zuiderhoge weg is voldoende, want die bootjes komen toch niet in het centrum.
Scheelt 2 bruggen en het Moleneind hoeft niet over de kop gehaald te worden.
Scheelt een hele hoop geld.
De Lawei kan toch ook verbouwd worden, en opgeknapt?
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Eerst denken en rekenen en dan doen.
geef Middel maar een enkele reis.
het liefst zo ver mogelijk weg
24 miljoen bij elkaar sprokkelen?. Zal mij benieuwen bij wie!!
Het is goedkoper een taxi te laten rijden.
De weg ligt er al.
Door dit verhaal hoor je nog es wat . Via Omrôp Fryslân dat de gemeente Smallingerland erop tegen was geweest dat het ziekenhuis parkeertgeld zou innen op hun terrein ,dat hun nu 30000 euro's per jaar opbrengt met alle ellende van dien ,als de bezoekers bij hun zieken zijn geweest mogen ze als dank daarvoor in de rij gefrustreerd staan te wachten om eerst hun parkeergeld af te dragen,als ze nou één portier ontslaan ,dan hebben ze dit geld ook binnen en is het Ziekenhuis zonder betaald parkeren weer veel mensvriendelijker
tsjah en men kon de grond voor het parkeren voor 1 euro over nemen van de gemeent, met de voorwaarde dat ze er geen geld voor zouden vragen..
mrjah..
Hoop wel dat die spoorlijn er ooit komt. Het is toch van de zotte dat Drachten niet ana het spoor ligt. Het is de grootste plaats in Nederland zonder treinstation. Die 24 miljoen moet mijns inziens wel op te hoesten zijn.
Stryder,als dat dan zo is,dan klopt er toch iets niet,als de gewone burger iets opgedragen krijgt van de gemeente ,dan moet hij zich er ook aan houden,dus dan ziekenhuis Nij Smellinghe ook
Waarom moet drachten eigenlijk 24 miljoen aan het spoor mee betalen. is het niet zo dat de hele regio mee profiteert van het spoor. gaan de burgumers straks ook meebetalen aan de centrale as? of de garypers aan hun felbegeerde rondweg? en wat voor OZB gaan de amsterdammers straks betalen na de aanleg van de noord-zuidlijn? Eigenlijk is een bijdrage vragen van 24 milj. te idioot voor woorden. bovendien is drachten de afgelopen 50 jaar de plaats die in noord nederland het snelst gegroeid is en die economisch samen met heerenveen en groningen het beste presteert? de provincie mag in zijn handjes knijpen met deze sterke regio in het toch al economisch matige presterende fryslan, om maar niet te spreken van zorgenkindje leeuwarden. Bovendien moeten we verder kijken dan onze neuzen lang zijn, als deze lijn er ligt is het voor de overheid makkelijker en goedkoper om de ontbrekende schakel heerenveen-lelystad aan te leggen, waardoor er een veel snellere verbinding met de randstad ontstaat.
ica ,laat dat spoor nou maar,straks komt China via hetzelfde spoor terug naar Drachten en overspoeld deze met containers scheerapperaten en weer een fabriek hier failliet
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan