Contact
Account
Logo
Zoeken
Zoeken

Jongens gepakt voor opblazen TNT-bus

Publicatie: 4 december 2009, 10.20 uur

Reacties

hanssneek uit franeker

moet niet gekker worden, nu is het een tnt brievenbus,
straks is het een auto of weet ik veel wat,aanpakken
zulke personen,hoop dat ze hun handen branden aan het
vuurwerk en laten ze ze maar lekker de tnt brievenbus
betalen,waar gaat dit heen vraag ik me weleens af,de
jeugd begint steeds vroeger met vernielingen aan te
richten.

4-12-2009
janjetta uit Damwâld

Sla ze nu maar met hun hoofd (kop) de bus kapot, voelen ze ook wat ze doen. Nu is er weer post wat nooit aankomt, een kaartje voor een zieke of een kaartje voor oma die alleen zit, schande. Aanpakken die rotzakken.

4-12-2009
pimdro uit de walden

De politie moet ze maar even aanpakken en een stevig gesprek met de ouders voeren. Toen ik zelf die leeftijd had was ik ook best in staat dit soort dingen te doen zonder er bij na te denken maar ben toen ook afgeremd . Kortom de kop in drukken nu het nog kan.

4-12-2009
heideroos uit Feanwâlden

dat illegale vuurwerk wordt dus ook aan iedereen verkocht.
13 jaar en nu al met levensgevaarlijk vuurwerk bezig,gelijk maar die gast pakken waar hij het gekocht heeft.
dat spul moet niet aan kinderen verkocht worden.

4-12-2009
advertentie

heidehoeke uit Twijzelerheide

Tussen oud en nieuw opsluiten.

4-12-2009
lennied uit Drachten

Je moet ook niet spelen met TNT...

(Sorry, inkoppertje...)

4-12-2009
waadfreon uit Wierum

Hoe zou die 13-jarige heten? Tinus Trotyl

4-12-2009
dr88en uit Drachten

oppakken die rotjeugd daar!

4-12-2009
frans63 uit Burgum

oudjaarsavond om 20 uur opsluiten en nieuwjaarsdag smorgens om 8 uur weer vrij laten, passende straf vind ik.

4-12-2009
benbullo uit Ternaard

Heideroos heeft dus geen verstand van dit vuurwerk. Het is niet levensgevaarlijk vuurwerk. Alleen deze kleine kindertjes weten niet hoe ze er mee om moeten gaan. Ze vinden het stoer om dingen op te blazen, en voor de echte vuurwerkliefhebber verpesten ze het weer.

Het is niet gevaarlijk vuurwerk. Alleen omdat er meer kruid in zit dan is toegestaan mag het niet worden verkochte en afgestoken worden. In België, Duitsland, Italië etc, kun je dit gewoon kopen en afsteken.

Je moet het vuurwerk gewoon afsteken, en niet mee gaan rotzooien. Dus bommetjes maken, en dingen mee vernielen. Zo moeilijk is het toch niet?

4-12-2009
truckerhendrik uit Buitenpost

net of hebben jullie zelf nooit vroeger wat vernielt allemaal zo braaf geweest met vuurwerk.

de gene die zelf het meeste vernielen reageren hier wel tussen en bedenken een straf voor die jonge. oke ik keur het ook niet goed maar ja.

4-12-2009
madhound uit Kootstertille

Iedereen is wel eens de fout in gegaan, toch zou het wel wenselijk zijn dat ouders hun kinderen hierop aanspreken.

In Nederland heeft de wetgever bepaald dat er voor een uiterste verkoopdatum, die is vastgesteld op 28 december.

Vuurwerk mag alleen worden afgestoken tijdens de jaarwisseling van 31 december 10.00 uur 's ochtends tot 1 januari 2.00 uur 's ochtends.

Dat deze regels in de wet zijn opgenomen heeft als bedoeling gehad, het verminderen van ongelukken, het verminderen van geluidsoverlast en het verkrijgen van illegaal vuurwerk.

Ik moet het hier met truchkerhendrik eens zijn dat een ieder wel eens in de fout is gegaan.
Maar een streven om dit te voorkomen is niet overbodig.

4-12-2009
madhound uit Kootstertille

Iedereen is wel eens de fout in gegaan, toch zou het wel wenselijk zijn dat ouders hun kinderen hierop aanspreken.

In Nederland heeft de wetgever bepaald dat er voor een uiterste verkoopdatum, die is vastgesteld op 28 december een vuurwerk verkocht mag worden.

Vuurwerk mag alleen worden afgestoken tijdens de jaarwisseling van 31 december 10.00 uur 's ochtends tot 1 januari 2.00 uur 's ochtends.

Dat deze regels in de wet zijn opgenomen heeft als bedoeling gehad, het verminderen van ongelukken, het verminderen van geluidsoverlast en het verkrijgen van illegaal vuurwerk.

Ik moet het hier met truchkerhendrik eens zijn dat een ieder wel eens in de fout is gegaan.
Maar een streven om dit te voorkomen is niet overbodig.

4-12-2009
gerfje1990 uit Surhuisterveen

ach ja iedereen heeft vroeger wel eens wat uitgevreten toch ? Net of is iedereen zo heilig hier haha!

4-12-2009
advertentie

scrootveger uit Kootstertille

Hier wil ik ook wel wat kwijt wat er in bus licht van TNT is belangrijk het is een kaartje naar OMA of een ander bericht wat je niet via internet kunt versturen en dat kan heel vervolgen hebben .DENK DAAR EENS AAN

4-12-2009
bamsi uit drachten

ouders moeten de jeugd maar geen zakgeld meer geven,kunnen ze de rotzooi ook niet kopen

4-12-2009
madhound uit Kootstertille

schrootveger@ inderdaad worden er poststukken verzonden die belangrijk zijn en vaak onvervangbaar.

Het op deze manier vernietigen van deze poststukken kan veel mensen emotionele schade aanbrengen.

Het is dan ook heel erg dat dit gebeurt en ik begrijp je boosheid hierin, maar ik denk dat je dit niet altijd kunt voorkomen.

Nogmaals; je hebt groot gelijk!

4-12-2009
macanudo uit drachten

ach we zijn allemaal jong geweest toch???

4-12-2009
teuvo uit Feanwâlden

Die groene TNT busjes zijn niet zo duur http://onlinewinkel2.tntpost.nl/pages/detail/s1/10200000006304-2-21010000000080.aspx/?gclid=CMTrx4qTvZ4CFUmK3godeWa2yw Zo,n rode is iets duurder , Dus even sparen jongens !!

4-12-2009
joepie uit burgum

Wij schoten vroeger met knikkers op de straatverlichting, met behulp van een dikwandige stalen pijp. Eerst een strijker erin, en dan een knikker erin. Het was jeugdsentiment.

4-12-2009
crosser9 uit kootstertille

Jullie hebben het zelf nooooit gedaan c-ker?
Ik was er zelf bij betroken
en was best lollig
ik zat zelf op het bureau;)

4-12-2009
maan1 uit Gerkesklooster

Flinke jongen, crosser9! Die 9 is c-ker je leeftijd? Al hadden we dat allemaal gedaan, dan nog mocht je dat niet doen. Vertel je ouders maar dat hun zoon's toekomst....ach, vertel maar niet, beetje sneu voor je ouders. Gelukkig vond je het gezellig op het bureau, je zult er vast nog wel vaker terecht komen, heb je alvast ff kunnen wennen!

4-12-2009
mercedes uit De Westereen

crosser9 je bent een flinke jongen(mislukte puber)

4-12-2009
snowtje uit villa op de hei

madhound is hier gelukkig het heiligste boontje, keur heus niet goed wat er is gebeurd maar ieder heeft wel iets verkeerds gedaan en er spijt van. hoop dat de jongens er ook spijt van krijgen op den duur.

4-12-2009
klystertje uit harkema

benbullo , wat een lul verhaal, geloof jezelf en droom verder

4-12-2009
fm uit Drachten

Crosser9, zoals anderen al aangeven zal dit vast je leeftijd zijn. En je reactie op Waldnet kun je stoer aan je vriendjes laten zien. Kijk jongens dit heb ik op Waldnet gezet. Nitraat is illegaal vanwege de "knal" door het hoge kruidgehalte. Dat is leuk om te zien als je jong bent, maar het is geen speelgoed. Ik hoop voor je dat als je net zo oud bent als ons, al je vingers nog hebt.

4-12-2009
teuvo uit Feanwâlden

crosser9
Weet je waarom jij dat leuk vind ???? Omdat je het IQ hebt van een dode goudvis !!! Je weet vast niet wat dat betekend , maar vraag maar es iemand !!


(Iets maken ie mooier dan iets vernielen)

4-12-2009
benbullo uit Ternaard

Klystertje, Vertel dan hoe het wel zit? Ik weet wel dat ik goed zit, wat ben er elke dag mee bezig ;)

4-12-2009
waadfreon uit Wierum

@ Benbullo.....luciferskopkes ien in holle kaai mei in spiker d'r ien tink!!!!

4-12-2009
jammerhe uit Drogeham

crosser9 Wat zullen je ouders trots op je zijn?
Aan je schrijven te zien, ga je op den duur met de auto naar de lagere school! (lollig)

4-12-2009
eksteroog uit Eastermar

Ik zie niks meer ,alleen 2 palen ,jongens jongens ,wat halen jullie wat uit ,nu moet de politie met de hele bewijslast naar de rechter,want zij moeten natuurlijk weer bewijzen of daar wel iets gehangen heeft.

4-12-2009
crosser9 uit Kootstertille

Hjb tuevo je heb zelf het iq van een goudvis
en ja ik weet wel wat het is ben niet dom zoals jou

5-12-2009
crosser9 uit Kootstertille

Maan1,merceder,jammerhe en klystertje jullie moeten jullie bekken ook houden mn ouders die lagden erom hahaha
en nu vooral om jullie drooge reactie's
en nee ben geen 9 maar ben 15;)

5-12-2009
gerritpruts uit Twijzel

En crosser9 doet het zonder schrijffouten...
En is 15 en ligt om oo.41 nog niet op bed...

5-12-2009
madhound uit Kootstertille

crosser9@ voor iemand van 15 jaar heb je een verschrikkelijke grote mond.
Dat je ouders hierom gelachen hebben lijkt me zeer sterk, maar als het wel zo is begrijp ik hoe het komt dat jij je zo asociaal gedraagt.

Jij bent waarschijnlijk ook één van die misbaksels die het hier elke vrijdagavond bij de jeugdsoos voor de kleintjes verknallen.

Kijk even naar de reactie van @gerritpruts, op 15 jarige leeftijd hoort men om 00:41 op bed te liggen.
Misschien door de week iets beter je best doen op school en thuis je huiswerk maken in plaats van brievenbussen vernielen.

Als je 15 jaar bent zeg je niet tegen volwassenen dat ze hun bek moeten houden, maar het is wel zeker dat je weinig opvoeding krijgt.

Vader en moeder van crosser, doe iets aan je kind, laat deze:

leren schrijven.
niets vernielen.
manieren leren.
op tijd naar bed gaan.

Anders gaat dit sukkeltje een slechte tijd tegemoet en misschien nog wel erger, wordt hij afgestraft.

5-12-2009
joepie uit Burgum

Madhound;dat leren schrijven is ook de enige houvast die ik zie in jouw gemekker. Zelf nooit jong geweest?? Iedereen die oud geworden is, en in het bezit was van vuurwerk heeft er wel eens verkeerd gebruik van gemaakt. Alleen zijn bovenstaande moraalridders te benauwd om dat toe te geven. Schijtlaarzen zijn jullie!

5-12-2009
madhound uit Kootstertille

Goedemorgen, joepie@ natuurlijk heeft iedereen wel eens verkeerd gebruik gemaakt van vuurwerk.
Ook ik ben wel eens de fout in gegaan maar dat betekend niet dat je alles om je heen maar goed moet keuren.

5-12-2009
jammerhe uit Drogeham

crosser(5)Ik geloof er niks van dat je 15 bent, tellen zal je ook wel niet kunnen?

In bulte yn'e bek en neat yn'e sek,(je)

5-12-2009
gerrie uit Damwâld

Hier kan de jongen niks aan doen.Het is duidelijk de ( op )voeding door z`n ouders dat hij zo is ontspoort(d).Een jongen van 15 jaar hoort niet om 00:41 uur achter (of voor ) de pc te zitten!!Schande.En dat zijn ouders erom hebben gelachen geloof ik best.Die zijn geen haar beter!Zo vader zo zoon.Of andersom!

Madhound uit Kootstertille:Ik ben het 100% met je eens!Zo is het en niks anders.

Leren schrijven.
Niets vernielen.
Manieren leren.
Op tijd naar bed gaan.

Geen voeding maar OPVOEDING!!!!

5-12-2009
advertentie

thecurefan uit kollumerpomp

TNT.. shure we can!!

5-12-2009
age uit Uithuizen

50 jaar geleden spraken'treurwilgen en andere deskundigen'al schande over de jeugd van toen..en hun slechte opvoeders....sommigen vroegen die klagers of ze zelf nooit jong geweest waren..
25 jaar geleden sprak de jeugd,inmiddels volwasasen geworden schande over de jeugd van toen..en hun slechte opvoeders...sommigen vroegen toen of die klagers 25 jaar geleden zelf niet...
Nu spreekt de jeugd van toen schande over de jeugd van tegenwoordig en hun opvoeders....
Ouder en wijzer geworden...maar een geheugen als prins Bernhard he..:)

Natuurlijk is zulk gedrag niet goed te praten,maar laten we het niet opblazen....

En als die klagers nu allemaal eens bij 1 oma en/of 1 zieke die misschien een kaartje gemist heeft op bezoek gaan met zo'n jeugdige deugniet..komt er toch nog wat goeds uit dit drama..

5-12-2009
madhound uit Kootstertille

Over 20 jaar spreekt de jeugd van nu, schande over het gedrag van de jeugd van dan.

Age@ jou opsommende theorie klopt wel maar je zegt het zelf al, dergelijk gedrag is niet goed te praten.

Er steekt niets verkeerds achter als ouders van nu hun kinderen aanspreken op wangedrag, zou dit niet gebeuren dan is de kans groot dat het jeugdelijk gedrag over 10 jaar niet meer in de hand te houden is.

Ook jeugd van vroeger die wel eens iets fout deden zijn nu bij de politie, moeten die dan ook alles oogluikend toelaten?

5-12-2009
age uit Uithuizen

Zijn we het helemaal eens Madhound...dat overkomt mij niet zo vaak:)is ook wel eens aardig...hoewel..

Natuurlijk viel het toen niet goed te praten,net als het nu niet goed valt te praten!
Maar nogmaals,we moeten de zaak niet opblazen he

Voor je het weet,vraagt de partij van en voor malloten,de PVV straks een spoeddebat aan en wordt er geroepen om het leger in te zetten!!

5-12-2009
joepie uit Burgum

Madhound; Ik keur het opblazen van die brievenbus echt niet goed. Maar dat hier gesteld wordt dat deze jongen zijn toekomst naar de kloten is om 1 lullig vergrijp-je, wil er bij mij niet in. Wij zochten als jeugdigen volgens mij allemaal de grenzen op, en het liefste daar iets overheen. Zijn wij nu allemaal naar de kloten gegaan om een paar foute dingen uit onze jeugd ??

5-12-2009
madhound uit Kootstertille

Het vragen aan de ouders of ze iets beter op hun kinderen willen letten omdat ze rottigheid uithalen is niks te veel gevraagd.

Het feit dat deze jongen hier zo'n grote bek opzet en 's nacht nog op waldnet zit en nog niet kan schrijven getuigd van een slechte opvoeding, denk jij, joepie, dat deze jongen een goede toekomst tegemoet gaat?

5-12-2009
joepie uit Burgum

Dat weet ik niet Madhound. Maar weet jij het dan wel Madhound?, je kent die hele jongen niet eens. ÈÈN nieuwsitem en het gros van de wâldnet reageerders weet opeens hoe de toekomst van deze jongen eruit zal zien. Dat deze jongen nu ook even reageert op heftige manier volgens jullie, zit hem in de leeftijd. Op deze leeftijd schop je overal tegen aan, en zoek je de grenzen van het toelaatbare op. Dit gedrag hebben vrijwel alle tieners. En al helemaal als ze mekaar wat opstoken.

5-12-2009
zwaagwestreender uit De Westereen

als je 15 bent hoef je heus niet om 00.41 al op bed te liggen hoor.
vooral niet als je een jongen bent.

5-12-2009
macanudo uit Uithuizen

age en madhound wat zijn jullie een stel oude wijven!

5-12-2009
madhound uit Kootstertille

Natuurlijk, joepie@ zit deze jongen in een moeilijke leeftijd.
Stel je eens voor dat dit je eigen zoon zou zijn, zou jij zijn gedrag goedkeuren?

Als ouder mag je hier best een beetje de hand aan houden!

5-12-2009
joepie uit Burgum

Madhound; Natuurlijk zou ik dit gedrag niet goed keuren! Maar om nu te stellen dat hij nu al zijn toekomst aan het verknallen is gaat mij veels te ver.

6-12-2009

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan