Boomrooimachine schuift van dieplader
Publicatie: zaterdag 2 januari
Reacties
Volgens mij moet zo'n kraan vast gezet worden met spanbanden of kettingen. Als je dat dus niet doet krijgje dit dus.
Idd, volgende keer maar ff een paar spanbandjes erover heen gooien.
Roeghouwers binne ut.
idd, als ie goed is vastgezet, kan de rooier geen cm schuiven. Foutje dus.
Spanbandje of kettingen doen idd wonderen.
Zal J vd W wel achter het stuur hebben gehad , die maakt wel vaker brokken.
doezelf uit zwaagwesteind.
je kan wel wat schreeuwen,maar het zijn keiharde werkers.
lijkt mij dat de dieplader ook wat aan de smalle kant is voor deze machine .
spanbanden helpt wel , maar met een iets te hoge snelheid en het gewicht van de machine kunnen de spanbanden alsnog knappen .
heb zelf veel graafmachines vervoerd op de dieplader en met dit winterse weer zetten wij de machines altijd op rubberen matten of op autobanden om dit soort schuivers te voorkomen .
de boete zal er niet om liegen....
tuurlijk hoort dat geval vast te staan....
Zal wel wezen , maar daar heb ik het niet over.
Zeg alleen dat zel eens brokken maken , zie het verband niet met wel of niet hard werken.
met een paar kettings der aan was der niks gebeurt.
stelletje amateurs zijn het!
Zet hem op het stuurslot.
Zag het vanmorgen maar toen waren er nog geen kranen bij, zal toen wel net gebeurd zijn.
Nu maar wachten op collega vrachtwagenbestuurders die gaan vertellen dat deze bestuurder er eigenlijk niks aan kon doen. Dat je eerst maar eens zelf in zo'n ding moet hebben gereden. Soort "dode hoek verhaal" dus.
Misschien een TIP!!
Een training Ladingzekering volgen bij Kreeft Opleidingen in Drachten zou niet verkeerd zijn. Heb deze zelf ook gevolgd en het telt ook nog mee voor Nascholingsuren en is nog subsidiabel ook!
Het doel van deze training is het trainen/bijscholen van chauffeurs en beladers van vrachtauto's in het beveiligen van de lading in voertuigen met minimale werkinspanning en daarbij een minimum gebruik van hulpmiddelen om een veilig transport te kunnen uitvoeren. De ladingregels zijn in overeenstemming met de geldende opvattingen en regels binnen de EU. Daarnaast worden de chauffeurs bewust gemaakt van de gevaren bij het niet goed zekeren van lading. Tevens worden oplossingen aangereikt om deze risico"s en daarmee de kosten door schade tot een minimum te beperken.
Voor meer info zie www.kreeftopleidingen.nl
spanband doet weinig met dit gewicht. kettingen helpen beter en is volgens mij ook verplicht vanaf....kg
doezelf als je dan toch namen wilt noemen doe dan meteen van jezelf ook even, held op sokken.
wat een drama en ellende maar
gelukig zijn er geen slachtoffers,
maar een beetje aktie is ook leuk.
het was net gebeurt maar deze chauffeur had wel span kettingen ge bruik want die zatten nog vast ,maar met lucht banden blijft er altijd bewging zitten dat is met mobiele kranen ook altijd het geval
Tip: las een grote haak in het midden van de as. Dan trek je van uit dat punt met twee kettingratels naar beide zijden van de dieplader, waarna hij geen kant meer op kan. Ook niet met lucht banden. Op deze manier zetten wij de hoogwerker altijd op de dieplader. Deze machine is echt geweldig! Heb er ook naast gewerkt bij mijn vorige werkgever.
Jawis jong, ...... sneeuw op de dieplader !!
Dat ding heeft gewoon los op die dieplader gestaan.
Handrem alleen is niet voldoende, stelletje prutsers.
Advies: Rijontzegging van 6 maand en een boete van 1000 Euro minimaal, voor roekeloosheid.
Tip: Gebruik een dieplader met sparingen (openingen) voor dit soort banden, kan hij geen kant uit. Doen we bij Saan ook !!!!
typisch gevalletje van snel even..
kan iedereen overkomen,, maargoed, lading moet je altijd zekeren, denk trouwens dat dit wel gebeurd is,maar dat het los geschoten is :P
aangezien mn achtergrond, heb ik genoeg informatie en kennis
hey jezusfreak bist do dot ferry?
en idd een paar kettingen om vast te zetten is geen overbodige luxe rij zelf ook wel eens met zulk materiaal en als je dit in groningen probeert en die rooie motormuis ziet je dan ben je zuur de klos maar net wat strijder al schrijft zal wel iets zijn van snel even een klein stukje het kan wel vaak gaat het ook goed maar ja die ene x dat is het punt (moet eerlijk bekennen dat ik ook niet altijd bandjes of kettingen trek of rongen er tussen zet hoor)maar ff afkloppen het is altijd nog goed gegaan zullen we maar zeggen maar na dit bericht dan denken we er de volgende x weer even om toch
De beste stuurlui staan aan wal (geld hier dus ook)
Zal wel weer worden afgedaan met een boete van 240 euro. Je zal er maar naast hebben gereden of erachter, krijg je zo een machine boven op je auto.
Altijd vast zetten dit is levensgevaarlijk.
Gelijk op een verplichte cursus sturen die ze zelf moeten betalen.
O.T.
Niemand laat natuurlijk met opzet een machine van de dieplader glijden.
Natuurlijk is een goede zekering van belang, dat zal nu bij deze chauffeur ongetwijfeld ook wel duidelijk zijn.
Gelukkig zijn er verder geen slachtoffers gevallen en is de zaak netjes afgerond.
OFF.T.
Een ieder die hier nu een reactie tegen de chauffeur plaatst, wees voorzichtig, het zal je later maar eens gebeuren dat je wat op je aanhangertje hebt en er valt iets af!!
Ik verbaas mij er over dat er zoveel slimme mensen zijn , als ik de reacties zo lees !!!
Ja Beetster (P.D.) ik bin it. Ik tocht miskien sit er wot handel foar my ien... haha...
De beste winsken nog maar even foar dit nije jier!
jezusfreak ook jij hebt de goede voor je en ook jij de beste wensen voor 2010.
groeten P.D.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan