Contact
Account
Logo
Zoeken
Zoeken

Blije: vijf gewonden bij inhaalactie

Publicatie: donderdag 18 maart

Reacties

skrieverke uit Lwd.

I, H, G en S sterkte, wat een schrik! Ik hoop dat jullie er snel weer bovenop zijn.

19-3-2010
benbillo uit Ternaard

Dit is de zoveelste keer dat dit op deze manier gebeurd,voor de slachtoffers veel sterkte!

voor dat er mensen direct oordelen trekken ivm golfjes en jeugd

mijn ervaring is dat er veel ongelukken gebeuren op deze weg door TE LANGZAAM RIJDEN en wat krijg je irritaties en inhaal acties.

bij deze: mensen hou je aan je snelheid niet te langzaam niet te snel
en dan mag wat mij betreft best wel ietjes harden dan 80km/u (niet de maximum snelhied verhogen maar bv 85/90 gedogen) dan krijg je zeker minder ongelukken. en rare inhaal acties

hier zal ik vast wel weer reactie op krijgen. door de simpele "zielen" die nooit op de weg komen

gr iemand die 500km per dag rijd en 10 uur achter het stuur zit

19-3-2010
dr88en uit Drachten

@benbullo, 1x jouw reactie is wel voldoende, ben het wel met jou eens.

Waarom moet de inhaler nou net weer vlakbij een kruising gaan inhalen en waarom doet zo'n iemand niet eerder zijn/haar richting aan.

19-3-2010
uit Leeuwarden

Benbillo,

Ongelukken gebeuren niet door te langzaam rijden, maar door de acties die daarop volgen.

Mensen hebben tegenwoordig zo veel haast, dat ze niet even het geduld op kunnen brengen om te wachten totdat ze veilig in kunnen halen.

70 km/h op een 80 km/h weg is overigens niet TE langzaam, maar langzamer.

Bijvoorbeeld een personenauto die 80 km/h rijdt op een snelweg, dat is te langzaam. Dat verwacht je niet en voordat je het weet ben je er dan al bij. Dan wordt langzaam rijden gevaarlijk.

19-3-2010
advertentie

odebruin uit Opende

Hulde aan benbillo! Eindelijk iemand die verstand van zaken heeft! Daarom de oudjes en 40 km autotjes verbieden!

@dr88en misschien was het terug dat hij niet kon inhalen, hij dacht misschien ah nu kan het de auto slaat toch niet af want hij heeft geen richting aan, dus gaat wss rechtdoor. Begrijpelijk als ze allemaal zo langzaam rijden

19-3-2010
benbillo uit Ternaard

@bekende daar was de eerste reactie al

ik zie vaak dingen onder weg gebeuren en ik maak veel dingen mee, hoe vaak kan ik het nog zeggen rij gewoon door en niet net onder de maximum snelheid maar liever wat hoger, tuurlijk iedereen heeft te veel haast maar, dat is de mens en hoe de mens de laatste tijd geworden is, en dat kun je niet terug draaien, maar om ergernissen en inhaal acties te voor komen blijf ik zeggen ZOEK HET BIJ DE BRON, en dan heb je minder last van iemand die op gevaarlijke momenten er graag om heen wil, en maar wil proberen om er omheen te komen, wat soms net wel net niet kan

19-3-2010
wldjonkje uit Damwoude

Zeg Benbulllo & Benbillo, lekker verder praten over het ongeluk, maar voortaan beter op de foto's letten. De Golf was de afslaande auto!!!

19-3-2010
benbillo uit Ternaard

wldjonkje weet ik maar daar ging het ook niet over,

maar om oordelen hier over te vermijden (ik ben getuige hier van)

19-3-2010
truckertruck uit nooit gedacht land

eindelijk gerechtigheid. weer een gevaar voor de samen leving van de weg. alleen jammer dat dat die meiden erbij betrokken zijn. deze jongens leren het nooit. en wat de redactie vergeten is erbij te zetten is dat het zijn eigen schuld is hij had geen richting aanwijzer aan. zo kunnen de mensen ook niet weten als ieman af wil slaan. vraag me af hoe hij ooit zijn rijbwijs heeft gekregen vast bij een pakje boter. ken de jongens redelijk goed en ze rijden altijd te hard. beterschap voor de meiden.

19-3-2010
antonv9 uit Drachten

70 rijden waar 80 mag moeten ze ook beboeten. wekt zo enorm veel iritatie op bij de mensen die er achter rijden...

19-3-2010
fiskjev8 uit marrum

stomme sukkels, wie haald er nu op dat moment, er word veel vaker te hard gereden dan te langzaam (er word niet voor niks wekelijks geflitst)ik rij er elke dag...en al was het langzaam rijdend dan wacht je even totdat je het kruispunt voorbij bent, je betrekt er weer andere mensen bij

19-3-2010
eiber uit Tytsjerk

Mensen, mensen wat een woorden! Inhalen op een kruising is niet toegestaan, dus hij is fout.
Als we allemaal een een wat korter lontje hebben op de weg en elkaar wat meer gunnen, dan wordt het allemaal veel leuker. Maar nee, we moeten allemaal vlug,vlug en gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Bij het minste of geringste de middelvinger omhoog , de hand op de klakson of met de lichten knipperen,het is doodnormaal tegenwoordig. En natuurlijk ... we moeten indruk maken met onze voertuigen.

19-3-2010
drank uit Rottevalle

idd eiber, helemaal mee eens.
Wanneer iedereen wat relaxter achter het stuur zit is het veel mooier op de weg.
Sterkte voor de gewonden.

19-3-2010
keimpe112 uit Drachten

@ eiber, waarom mag je daar niet inhalen dan ? verstandig is het niet, maar het mag wel.. ik zie geen doorgetrokken streep.

19-3-2010
minimarijke uit Blije

Ik dacht dat Waldnet zulke reaties van geitje er wel af zou gooien met zulk dom taal. Hij is zelf een kutmongool en sneu met zijn rijgedrag. Truckertruck zal wel gelijk hebben want deze jongens in de golf rijden altijd als gekken en één daarvan is zijn rijbewijs als een kwijt geraakt ze hebben wel eens eerder ongelukjes gehad. Dit zal ze wel weer met beide beentjes op de grond zetten. Ik vraag me ook af waarom er niet ingehaald mag worden want dan kun je bijna nergens meer inhalen.

19-3-2010
kloosterdinges uit Kootstertille

op tijd richting aan geven en een beetje vooruiziende blik kan ook geen kwaad.
voorkomt vaak veel narigheid.

19-3-2010
holwerd uit holwerd

ik hoop dat het meevalt met de gewonden (jij ook 21jarige foutgumer)

19-3-2010
tessel uit houtigehage

schuld of geen schuld , jongens of meisjes, ouderen of jongeren.
Het maakt toch allemaal niet uit.
Niemand zit op een aanrijding te wachten.
Iedereen heeft er ellende van.
Ik ken niemand die van huis afgaat en zegt"' ik zal eens even een aanrijding veroorzaken"'

19-3-2010
holwerd uit Holwerd

idd ja die uit foutgum is familie van mij hij rijd niet roekeloos

19-3-2010
venom uit Dokkum

ach, die jongens (in bijzonder de bestuurder van de rode pontiac) zijn bekende coureurs in de omgeving. Een grote schrik, een nare ervaring; maar ja als ze er wat van zullen leren?

En @Geitje, een kat in het nauw maakt rare sprongen?

19-3-2010
chemico uit Amsterdam

Totdat er zich weer één doodrijdt wat jaarlijks een paar keer gebeurt in die omgeving. Dan kan iedereen weer heerlijk zielig doen en jachten op sensatie.

19-3-2010
vechter uit Burgum

Voor degenen van het voertuig dat linksaf sloeg; zoiets wordt vanuit de WAM (wet aansprakelijkheid motorvoertuigen) gezien als een bijzondere verkeersmanoeuvre. Ergo; overig verkeer dient voorrang te worden verleend. Bizar om te denken dat iemand die acherop komt, voorrang zou moeten krijgen. Op deze (belachelijke) manier wordt er overigens wel naar gekeken. Hopelijk hebben jullie een knappe rechtsbijstandverzekering afgesloten... die een lange adem heeft...!

19-3-2010
benbullo uit Ternaard

Dat mag best regendruppel. Je mag mij een verschrikkelijke kwast vinden. Je mag mij verschrikkelijk uit lachen, maar als je mij al gaat uitlachen weet ik niet hoe je je dan gaat houden bij de meest onzinnige reacties die hier elke dag weer voorbij komen. Het reageren is het dan al niet eens meer waard. Toch wel jammer voor een site als deze. Maar om terug te komen op de veronderstelling van benbillo gaat het erom dat benbillo met verkeerde argumenten komt. Want wat hij zegt klopt geen enkele moer van. Zoals ik al zei, kom nu eens met voorbeelden..

Overigens is het nog grappig dat je nu zegt dat het ironie is. Ik heb nog op school geleerd dat ironie ook wel het wapen van de zwakkeren is. Zegt genoeg, lijkt mij.;)

19-3-2010
geitje uit blije

vechter uit burgum,

ik ben eigenlijk zeer benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen

want de golf sloeg links af en sorteerde daar ook naar + knipper aanrichting enz..
dusja die zou je inprinciepe niet veel kunnen verwijten en ik weet ook zelf hoe de verzekering daar naar kijkt dat daar heb je ook gedeeltelijk gelijk in

maar die andere bestuurder die heeft een gevaarlijke inhaal actie gedaan op een kruising dus ja ik ben heel erg benieuwd wat er achterweg komt we horen het wel

gr

19-3-2010
venom uit Dokkum

Haha stefan, en dus weet ik ook niet dat je een blauwe golf 1.8 had? of een suzuki motor? zal wel jonge!

19-3-2010
ursusc45 uit Holwerd

wat een flauwekul allemaal deze reaties
ging vanmiddag op de zelfde kruising weer bijna fout, een lijnbus met knipperlichten al aan werd net voor de kruising nog ingehaald door een blauwe bestelbus

19-3-2010
srh uit Blije

Dat bedoel ik dus venom je kent me niet.
Ik heb idd een golf 3 gehad maar dat was een 2.0 en hij was paars en heb idd ook een motor gehad maar dat was een Honda.
Nog meer doms te melde?

19-3-2010
srh uit Blije

En ohja mijn naam is Stephan en niet Stefan en voor de genen die zegge dat de foudgummer geen roekeloze rijder is kenne ze hem blijkbaar niet goed genoeg want hij kwam er als een idoot aanstormen om 3 auto´s in te halen voor een kruispunt inclusief mij dus.

19-3-2010
ikke1973 uit place to be

Waarom alleen maar commentaar mensen.
Wens de betrokkenen sterkte en beterschap en laten we blij zijn dat het zo is afgelopen.
De politie zal het allemaal wel onderzoeken.
Iedereen heeft altijd zijn oordeel wel klaar. Mensen kijk eerst naar jezelf en dan naar een ander!!!!!!

19-3-2010
minimarijke uit Blije

Ach ach de jongentjes zijn nu dus wel ff bang geworden.... als die auto al zo aan kwam stormen....dat doen jullie normaal! Dus dan weten jullie ook ff hoe andere mensen zich voelen als ze ingehaald worden met een rotgang. Jullie hebben zeker ook nog nooit bij een kruising ingehaald?

19-3-2010
netbest uit bergum

hoop maar dat ze vezekerd zijn denk van de golf niet sterkte gewonden

20-3-2010
galopsprong uit Driezum

niet zo moeilijk; inhalen op een kruising ben je altijd fout.

20-3-2010
holwerdsuh uit at worlds end

"lekker scheuren zonder bekeuren op de kartbaan",alleen denkt men vaak nog op die weg dat ze nog in een kart zitten

20-3-2010
luckyduo uit hurdegaryp

ik weet niet hoe oud jullie allemaal zijn. maar ik ga er van uit dat je over zo'n 30 jaar ook nog graag een stukje rijd, als is het maar naar je achterkleinkind. ;-) wat moet je dan, achter de geraniums? Laat de oudjes ook nog plezier hebben. Dat ze het zo snel niet meer overzien is dan logisch, zegt niet dat ze niet meer op de weg mogen! Heeft misschien niet eens met een leeftijd te maken trouwens.

20-3-2010
marjapeterson uit hollywood

Wat een reacties allemaal weer
ze hebben gewoon een verkeerde inschatting gedaan met een ongeluk als gevolg kan iedereen overkomen.

ik wens ze heel veel beterschap toe

20-3-2010
gz30 uit kollumerzwaag

ben het ook eens door langzaamrijders gaan we inhalen maar zoals dr88en zei als je inhaalt doe het dan veilig en ga niet voor een bocht of kruisingen inhalen dan vraag je erom want ik beleef vaak genoeg dat er mensen zijn die niet weten hoe een knipperlicht werkt bij rontondes ook das ook zo irritant. en nog 1 ding 40 km wagentjes zijn ook wel een goed ding voor mensen die gehandicapt zijn bijvoorbeeld maar oudjes ik vind die moeten een herkeuring doen en zo niet laat ze maar fietsen als ze bang zijn om te rijden!!!

20-3-2010
rommie uit De Westereen

truckertruck uit nooit gedacht land, waar ligt die plaats van jou? Ik dacht dat we hier geen nep plaatsen mochten plaatsen? Maar even ontopic. Je mag op een kruising nooit inhalen.

20-3-2010
lizzardking uit Hurdegaryp

@Rommie
Hoe kom jij erbij dat je op een kruising nooit mag inhalen? Sterker nog; als iemand voorgesorteerd staat om linksaf te slaan en die wordt op dat moment ingehaald, is de inhalende auto rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg. De afslaande auto dient dus zelfs de inhalende auto voor te laten gaan.

20-3-2010
eiber uit Tytsjerk

@lizzardking: Waar heb jij je rijbewijs gehaald???? Schriftelijk in Suriname zeker!!

20-3-2010
advertentie

geitje uit Blije

bij het ongeluk de 3e auto die zouden wou graag in contact willen komen voor een verklaring
of mail naar super_hylco@hotmail.com

mvg hylco.

20-3-2010
lizzardking uit Hurdegaryp

@eiber
Of jij hebt geen rijbewijs, of jij bent ook zo'n dombo die ze binnenkort van het asfalt kunnen schrapen. Schaf eens een theorieboekje aan. Daarin kun je lezen dat rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg, voorgaat op afslaand verkeer.

20-3-2010
srh uit Blije

Ja vanaf de tegegestelde richting ja niet inhalend verkeer sjongejonge zou ook wat weze.

20-3-2010
essiepower uit foudgum

wot jouwt ol dot geseur hjir,t is gebeurd en t wurdt wol regele,ow en fjar degenen die der niks fan snappe wot hjir gebeurd is mooi der buten hoare;)

20-3-2010

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan