Contact
Account
Logo
Zoeken
Zoeken

Eerste aanhouding in zaak Club Q

Publicatie: 9 mei 2010, 18.34 uur

Reacties

gwoonik uit Burgum

als het um is hoop ik dat ie lang mag brommen

9-5-2010
damwaldster uit Damwâld

Ik hoop al dat het de goeie is. Anders word je van zware delicten verdacht.

9-5-2010
aldtsjerker uit Aldtsjerk

Aanpakken die knaap!!

9-5-2010
dikdikkie uit Augustinusga

Hopen dat dit hem is
en dat hij lang mag zitten dan!

9-5-2010
advertentie

suameerder uit sumar

Het zal je zoon maar wezen die dit op zijn geweten heeft om 2 jongens zo zwaar toe te takelen met dramatische gevolgen.

9-5-2010
jahikke uit augustinusga

Nou zeg dat wel, dat is net best voor die ouders. En dan ook nog bij beide partijen geweest goh stoere vent. Hoop dat je een min eindje tijd tegemoet gaat daar inne bak dan weet je voortaan dat je je handen tuis moet houden en dat geld trouwens voor iedereen in een groep zijn zo stoer neusje mooi vol en als ze alleen zijn pissen ze in de broek. MIETJES en nu kun je lekker huilen want ja dan doen mietjes nou eenmaal.

Nogmaals hoop dat dit 1 van de goeie is die ze hebben gepakt!

En nabestaanden als nog heel erg veel sterkte!
Verschrikkelijk. Er zijn gewoon geen woorden voor!

En gerard jonge hoop dat jij der ook gauw weer boven opkomt en hoop op een voorspoedig herstel!
Niet normaal meer dit allemaal!

9-5-2010
Dvi uit bergum

Het is triest genoeg dat het zo is gelopen!!
Het valt ook niet goed te praten!!
Maar er zijn zoveel jongens waar onder ik zelf ook, die wel eens zijn betrokken geweest bij een vecht partij. Tijdens zo'n vecht partij maakt t niet veel uit wie er begonnen is, en vallen er soms rake klappen. gelukkig eindigt t vaak goed af met alleen wat blauwe plekken. Het is deze knaap zijn bedoeling niet geweest (mag ik hopen) om een ander van het leven te beroven! Er zijn hier veel mensen die hun oordeel al klaar hebben. Maar 8 van de 10 zou t net zo goed zelf kunnen gebeuren.

De nabestaanden wens ik veel sterkte toe,
ook de ouders van de dader.

9-5-2010
ik uit veenwouden

Waarom moet er altijd geslagen worden, waarom niet gewoon bij elkaar weglopen als je iets niet met elkaar eens bent, dit voorkomt een heleboel ellende.

Dvi uit Bergum, gedeeltelijk ben ik het met je eens, maar zoals de berichtgeving nu is en mocht dit waar zijn, dan zou hij bij beide partijen betrokken zijn, en dan kun je je afvragen of dat wel gewoon is, je brengt 2 keer op dezelfde avond iemand heel zwaar letsel toe, en dat lijkt me niet normaal. Eén keer mag nog een ongeluk zijn, maar als je dit twee keer op een avond doet, dan ben je wel heel agressief en losgeslagen.

Wel heb ik medelijden met de ouders die hun zoon kwijt zijn, en ook met de ouders van de andere jonge die nu nog steeds in Groningen ligt, want ik ben bang dat deze jongen letsel overhoud voor zijn leven, want coma laat altijd sporen na.

Maar ook moet ik nu denken aan de ouders van wie de jongen is die is opgepakt, als dit een normale gezin betreft, dan is dit voor de ouders ook verschrikkelijk.



9-5-2010
age uit Uithuizen

Dvi zegt het heel goed.
Er vallen best vaker rake klappen,in cafe's om wat voor reden dan ook,vaak zonder directe reden,soms mede door alcohol.Maar niemand heeft dan de bedoeling een ander van het leven te beroven hoop/denk ik.
Meestal loopt het toch nog goed af...
Nu niet..en dat valt nooit goed te praten.
Heel triest voor heel veel mensen.

9-5-2010
Chris uit Damwoude

Er staat dat hij betrokken is bij beide gevallen.
Niet dat hij bij beide gevallen degene is die heeft geslagen.
Omdat de verdachte en Gerard uit hetzelfde dorp komen kan het natuurlijk ook zijn dat hij hem toen verdedigde...
Ik bedoel niet meteen oordelen!!

9-5-2010
Leo uit Twijzelerheide

Het is misschien wel zo dat de jongen bij beide incidenten betrokken is geweest, maar je weet niet hoe hij bij het tweede incident betrokken is geraakt. De jongen die opgepakt is komt uit Damwald, de jongen die nu in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt komt ook uit Damwald. Waarschijnlijk zijn het gewoon kameraden, dat ze elkaar hebben geholpen met wat er gebeurd is. Dus om te zeggen dat hij alles heeft gedaan vind ik niet terecht. En het zal natuurlijk niet met opzet gebeurt zijn!

9-5-2010
anne2000 uit Leeuwarden

Het is een kwestie van drank,is daar niet leuk woonen kom er vaak langs,ben blij dat ik er voorbij ben daar in damwoude,vroeger was het ook al ellende in de wouden,ze zijn anders dan stadsmensen.

9-5-2010
frans63 uit Burgum

Hij word hiet alweer veroordeeld maar er STAAT betrokken dus hj is niet de enigste maar laten we hopen de eerste van de rest.

9-5-2010
imbert uit westreen

de dader heeft het waarschijnlijk niet zo bedoeld, dus een dikke gevangenisstraf zal weinig helpen.

Nu maar hopen dat het de goede is..

9-5-2010
advertentie

sccasual uit lwd

iemand uit kk damwoude dacht dat het de dader uit zwaagwesteinde kwamen wat een voor oordelen ofniet :S

9-5-2010
aldriske uit Grootegast

vast de verkeerde opgepakt politie friesland is niet zo goed in moordzaken oplossen

9-5-2010
virtualizer uit Burgum

of het nu wel of niet onbewust is gebeurd,het fijt dat hij zichzelf niet heeft aangegeven(als dit dan de JUISTE dader is),vind ik meer dan genoeg om hem heel hard aan te pakken.
deze knaap heeft meer dan genoeg tijd gehad om zich te bezinnen en zichzelf alsnog te melden.

9-5-2010
bike uit Noardburgum

Dvi uit bergum....
zo is het en anders niet. hij die zonder zonden is werpt de eerste steen.

9-5-2010
nvt uit feanwalden

Dvi uit burgum .....als dit niet met opzet is gebeurt , had de daders zich zelf eerder moeten melden bij de politie en uit kunnen leggen wat er was voorgevallen !!!!en dan houd je je niet 3 weken stil
krijg hier nu het idee dat men het probeert te rechtvaardigen wat er gebeurt is ,

ben blij dat( als dit de werkelijke dader is) ,ze hem gepakt hebben .......en de rechter zal weloordelen , hoeven wij burgers niet te doen .
Ouders en familie van Redmar en Gerard , nog heel veel sterkte en kracht in deze voor jullie zware periode.

En jeugd . doe wat aan die korte lontjes van jullie , en drink eens iets minder alcohol
stappen doe je voor je plezier .!!!!!!!!!

9-5-2010
- uit drachten

eindelijk eens iemand opgepakt.
hoop dat dit de goeie is !

9-5-2010
ppuk1265 uit Dokkum

Moordzaak?? Ik ben geen advocaat (wil dat ook niet zijn, de uitspraken doen me soms walgen)maar dit is geen moordzaak.

Verder natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurd is.

9-5-2010
siepkje uit Burgum

Anne2000@ ze zijn anders dan stadsmensen, je moet alles niet over 1 kam scheren, ook niet alle stadsmensen slaan iemand inelkaar voor een mobieltje o.i.d. dus in de Wouden drinkt ook niet iedereen, zucht... vooroordelen, hoop dat deze zaak gauw opgelost wordt, sterkte voor alle betrokkenen.

9-5-2010
jan uit westreen

en zou hy nu bekennen,,,,,,? vast niet ,,,ze weten het immers niet de politie,,,alleen van horen en zeggen,,,

9-5-2010
hellyboy uit Drachten

ik hoop dat ze de goeie hebben..!! en dat ze hem goed mogen straffe want dat je je al zo lang stil houden kan vind ik echt ziek..!! dan laat je wel zien dat het je geen fuck kan schelen...

9-5-2010
Tilstar uit Kootstertille

ppuk1265: Wat mij betreft is het gewoon moord. Iemand wel of niet bewust beroven van het leven doet daar niet zoveel aan af. De eis die neergelegd gaat worden zal wel doodslag zijn, maar in mijn optiek is het moord.

Maar goed.. eerst afwachten of het de goeie is, want de Politie in deze provincie wil nog wel eens vekeerde mensen pakken.

9-5-2010
Lotte uit Dokkum

Door drank en drugs worden grenzen verlegd,emoties aangewakkerd.Vechtpartijen komen dan ook zeer regelmatig voor...meestal gaat het goed of loopt het met een sisser af. Ik kan vele voorbeelden noemen uit mijn jeugd. Helaas is het dit keer finaal uit de hand gelopen

9-5-2010
hetsje uit Harkema

ik ben het ook met dvi eens
er word overal de laatste tijd veel geslagen
alleen is hier een dode gevallen
wat heel erg is voor die jongen zelf en voor zijn familie
je kunt gewoon niet meer normaal op stap
heel erg jammer
als je niet over drank kan moet je het laten staan.
en zoals ik de hele tijd gelezen heb is deo jongen uit damwoude achterover gevallen en niet geslagen maar daar was wel een vechtpartij
hoop dat alles word opgelost.

9-5-2010
ppuk1265 uit Dokkum

Ik vind het nogal een verschil of je iemand op de dansvloer klappen geeft, of dagenlang met een plan rondloopt, en deze uitvoert.

Net als dat we tegenwoordig alles een ramp noemen, raakt de sleet erin, en kijkt niemand er meer vanop, en da's al erg genoeg. Verder hier liever geen discussies over hoe het nou precies heet, het is al erg genoeg!

9-5-2010
anoniem uit bergum

ik hoop dat hij het is en hij mag voor altijd de bak in voor doodslag!

9-5-2010
eksteroog uit Eastermar

Leo,ik kan me best vinden in jouw verhaal ,het komt wel geloofwaardig over en dit zou het verband tussen beide vechtpartijen kunnen verklaren,maar het blijft nu natuurlijk nog gissen.
Alleen opzet of geen opzet ,dit had natuurlijk nooit en nooit mogen gebeuren

9-5-2010
Janlul uit Damwoude

Er is iemand aangehouden, dat is een feit! Dat dit de dader is, weet niemand zeker! En mischien heeft deze jongen hem zelf ook al wel aangegeven, maar is zijn naam daarna steeds vaker gevallen! En @anne, in de steden gebeurt toch net iets meer dan hier in de wouden. Er is in het weekend heus wel s een opstootje, maar dat zijn er niet meer dan 2! In de stad gaat het er toch iets agressiefer aan toe! Maar mijn mening is dat we niet allemaal moeten oordelen, maar wachten tot er dingen zeker zijn!

9-5-2010
krokusfm uit Dokkum

WORDT BERECHT VOOR DOODSLAG OP REDMAR

EN POGING TOT DOODSLAG MET ZWAAR LETSEL DOOR GEVE
OLG VOOR GERARD

18 JAAR IS NORMAAL PROCES>

DAT BETEKEND AL SNEL 15 JAAR CEL

9-5-2010
gerben uit warten

ik hoop dat dit de de goeie dader is!!ik denk dat deze persoon die nu opgepakt is ook wel meer van afweet.

9-5-2010
foetsji uit Foetsjistad

@ de mensen die zeggen "dat het vast niet zo bedoeld was"

Waarom geeft hij zich dan niet vrijwillig aan bij de politie?
Niet echt overtuigend eh?

9-5-2010
age uit Uithuizen

Vlgs mij wordt de aangehoudene verdacht van betrokkenheid bij twee geweldsdelicten, Krokusfm....waarvan 1 met de dood tot gevolg....
Dat IS verschrikkelijk maar voor een rechter moet wel bewezen worden dat de tragische dood een gevolg was van DAT geweldsdelict en dan ook nog in hoevere de verdachte betrokken was..Waarbij ik hem indien schuldig niet vrijpleit!
Maar ik herinnner nij dat het met die doodgeslagen Tjoelker? in Leeuwarden moeilijk was een schuldige als dader van dat geweldsdelict te vinden..hoe onbegrijpelijk ook.

Wat dan wel zeker ook kwalijk is dat de verdachte zich indien dus betrokken zelf niet gemeld heeft...als dat klopt.

9-5-2010
doortje uit Augustinusga

dvi,

dat betekent dat ze eerst weer moeten leren nadenken,,dat kunnne de meesten niet ,gelyk rammen,maar bedenk ,eerst es wat er kan gebeuren,hoop dat ie een lange straf krygt,,en heel veel spyt krygt,andere woorden heb ik der niet voor,,zal je kind maar wezen,die je moet missen,,door een kort lontje,,

9-5-2010
Tille uit kootstertille

eerst maar even afwachten of het wel de goeie is, ben bang dat ze nooit de juiste mensen krijgen.

9-5-2010
nvt uit feanwalden

er wordt hier echt kortzichtig gereageert door velen ,lijkt welop de reclame.."doet ie anders nooit "" sorry het feit blijft, dat er 1 jongen is overleden ,en dat er 1 persoon nog vecht voor zijn leven , door een paar personen die of niet tegen drank kunnen en of een heel erg kort lontje hebben ....hoe kunnen jullie dit goed praten !!!! en maar excuus verzinnen ,er zijn twee gezinnen en iedere die hen kennen naar de klote door deze dwazen die zich niet kunnen of willen gedragen in het uitgaans leven .
deze personen moeten gestraft worden , niet het personeel van club Q is hier schuldig aan , niet de politie , maar de DADERS!!!!!!!zij hebben het leven van Redmar afgenomen ,en er voor gezorgt dat de jongen uit damwoude vecht voor zijn leven ,
hier is geen excuus voor!!!!!!!!!!!

9-5-2010
joopie uit damwald

iedereen heeft zijn zegje klaar maar er zijn weinig mensen die er het fijne van afweten.
dat er nu nog iemand voor zijn leven vecht komt niet door deze persoon die nu is gepakt. en naar mijn mening mogen ze club q dicht gooien. er komen elk weekend mensen met wraak acties. niet alleen uit damwoude!

9-5-2010
advertentie

nvt uit feanwalden

joopie uit damwald , als jij dat zo goed weet ,meld je dan bij de politie.

9-5-2010
kornuit uit Leeuwarden

@Krokusfm:
Het is geen doodslag. De ene is zware mishandeling met de dood ten gevolge. En bij Gerard is het zware mishandeling. Voor het eerste staat max 10 jaar of geldboete 5e cat. Voor het laatste geldt max 8 jaar of geldboete 5e cat.

9-5-2010
joopie uit damwald

ik hoef me niet te melden. ik was er niet bij.
maar nvt als je het nieuws een beetje hebt gevolgd dan is gerard gevallen. dus heeft deze jonge er niks mee te maken. en er zal niemand zijn geweest die gevraagd heeft aan gerard dat ie moest gaan vallen. dus kan daar niemand voor gepakt worden.

9-5-2010
kornuit uit Leeuwarden

@Krokusfm:
Bij doodslag is namelijk opzet in het spel zijn. Dat is hier lastig te bewijzen. Dan blijft er zware mishandeling over, hierbij lijkt mij met voorbedachte rade ook weer moeilijk te bewijzen. Zware mishandeling zie artikel 302 Sv

9-5-2010
wlm uit Bergum

fijn dat er eindelijk eens iemand is opgepakt, ik hoop dat alles zo snel mogelijk word opgelost, zodat er eindelijk rust komt.
alleen jammer dat het zo lang moest duren, en dat er van die kut reacties onder worden gezet.
je moet niemand beschuldigen als er nog niks zeker is.

9-5-2010
nvt uit feanwalden

Joop uit damwoude , ik heb het nieuws gevolgt en het vermoeden was er eerst dat hij gevallen was , maar later waren ze er niet zeker van .
en ik wil er ook niet over bek vechten ,
als de persoon (mede)schuldig is , moet hij gestraft worden .

9-5-2010
klf uit Drachten

de politie zal wel weten wat ze doen toch en reken maar dat er nu meer gearresteerd worden, er gaat vanzelf één praten. als de rest verstandig is geven ze zich zelf nu nog aan, ze komen er toch wel achter...

9-5-2010
tsja uit Walden

Joop, Even voor jou wat ik heb gehoord,
Gerard viel idd maar kon zich daarna niet weren tegen de verdachten die hem toen laf te pakken hebben genomen.
En dan kun je nog zeggen ja hij viel ik hou me mond maar hoe zielig is het als je je mond houd over een daad die veel lafer is dan deze.
en verdorie 3 week later, die jongens die zwijgen weten waar ze mee bezig zijn geweest anders meld je je met de groep en vertel je het verhaal maar dat is er niet bij.
Dus na mijn mening is dit incident opgezocht.
Maja hoop dat de Politie deze jongen tot zinnen krijgt en er duidelijkheid komt.
Ik was er niet bij deze nacht dus eigenlijk hek geen recht van spreken.

9-5-2010
stdcynisch uit Drachten

redelijk vergelijkbaar, in hoeverre daar sprake van kan zijn natuurlijk; http://www.blikopnieuws.nl/bericht/112440/Twee_jaar_cel_voor_dodelijke_vuistslag_op_Rob_Sitek.html

10-5-2010
baapsmoker uit BPS

Stoere jongen wat zwijgen, hopelijk word je zwaar berecht

Tevens geld dit ook voor zijn vrienden die zwijgen, stoere jongens zijn jullie.

Een echte man geeft zich zelf aan, voor z'n afschuwelijke daad.

10-5-2010
kollumerkat uit kollum

laat ze deze maar aanpakken hoor . het is toch te gek voor woorden dat dit allemaal maar kan in ons land, hopelijk vindenze de andere daders ook snel.
en dan maar een flinke straf geven , je krijgt je kind er niet mee terug maar laat ze maar voelen dat dit echt niet kan.

10-5-2010
Sib Hazzelip uit Burgum

Fijn dat er nu iemand is opgepakt in deze zaak, en hopenlijk de goeie. De volgende stap is Club Q dicht, dat dit zou gebeuren was slechts een kwestie van tijd.

10-5-2010
yeahilikeitnot uit Garyp

Het is nog lang niet zeker dat hij de dader is dus oordeel nog niet over hem. Straks heeft hij er weinig tot niets mee te maken en ben je al veroordeeld door je omgeving, dat gebeurd nu al helaas. Hij zal vast meer weten en maar hopen dat ie alles verteld waar de politie wat mee kan

Joopie uit damwald.

Ik denk niet dat er wraakacties zullen komen hoor. Als de jeugd in alle dorpen in omgeving hun verstand gebruikt. Zinloos geweld lost niets op. Natuurlijk zijn er altijd wel een paar die het willen proberen.

Dat club q dicht moet is grootste onzin natuurlijk. Het is wel zo dat er altijd groepen komen die elkaar opzoeken om te vechten maar dat gebeurd niet alleen bij club q. Je moet het zien als een ontmoetingsplaats waar de jeugd komt om te ouwehoeren wat kan Clubq er aan doen helemaal niets. De jeugd doet dat helemaal zelf.



gr

10-5-2010
yeahilikeitnot uit Garyp

Voor alle mensen die willen dat Club q sluit. Waar moet de jeugd dan heen ? Dan gaan ze elkaar toch op straat opzoeken ? of bij 1 of andere kroeg ? dan heb je daar hetzelfde probleem. het probleem ligt hem bij de jeugd en niet bij een gelegenheid waar iedereen mag komen. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat er mensen zijn die willen dat club q sluit. Daar heeft niemand wat aan. Ik snap wel dat sommige jeugd er zo overdenkt vooral de naaste vrienden van hem.
gr

10-5-2010
chemico uit Amsterdam

Alcohol en drugs..

Ouders, let op uw kinderen!!

10-5-2010
mystery uit Drachten

Voor de mensen die hier hun mening geven en op komen voor de potentiele dader, dan ben je zelf geen haar beter dan de dader.

Als deze jongen het gedaan heeft had hij DRIE weken zich te melden. Als je dat dan al niet dood dan is het zowieso doodslag, en voor mij doodslag met voorbedachte rade, wat dus dan al snel moord wordt, waar maximaal levenslang (echt levenslang) op staat.

Maar eerlijk gezegd mogen ze deze jongen van mij wel voor doodslag veroordelen, dat is maximaal 15 jaar, dan is hij 33. Kansloos in de maatschappij dan maar dat is zijn probleem, Redmar heeft GEEN kans meer in de maatschappij. Kan hij daar lekker over nadenken dan als hij vast zit en vrij komt.

10-5-2010
dunit uit Bakkeveen

Ik hoop dat de jongen die ze nu aangehouden hebben, meewerkt en eventuele informatie die hij achtergehouden heeft doorgeeft...

10-5-2010
klf uit Drachten

in elke disco/kroeg komen vechtpartijen voor niet alleen in club q, de mensen die nu roepen van sluiten zijn niet goed wijs.. er zijn altijd al mensen geweest die de club dicht willen hebben, de omwonenden bv. dat die nu uit dit incident een voordeel proberen te halen door de club te sluiten is net zo ziek als die jongens die zich niet melden na hun laffe daad..
maar dat er één opgepakt is is toch een teken dat de politie meer weet dus gaan er echt wel meer volgen, verstandig is om zich zelf te melden want ze komen er echt niet onderuit, vroeg of laat word er gepraat..

10-5-2010
chickie25 uit Burgum

genoeg gekken hier op deze aardbol.. kijk maar naar die idioot die andrea luten heeft vermoord. hij heeft zich 17 jaar stil gehouden. en die moordenaar van marianne vaatstra houdt ook zn smoel dicht.. dus helaas bestaan er ook gewetenloze schepsels op deze aardbol

10-5-2010
meissiej uit Damwâld

Lees de tekst hierboven goed: De politie heeft OP HET POLITIEBUREAU een 18-jarige jongen aangehouden. Dan was hij daar waarschijnlijk zelf al om zijn verhaal te doen!

10-5-2010
advertentie

messestekkers uit De Westereen

Iedereen heeft hier zijn oordeel wel klaar,
maar wie weet nou echt het fijne ervan?
Wie zegt dat hij zichzelf al niet eerder had gemeld?
Wie weet zeker of hij ook echt de dader is?
Ik wacht liever af wat wat hieruit voortvloeit
dan dat ik direct maar de grote mond open trek..

10-5-2010
sterkste uit Burgum

@meisje, klopt maar het kan ook dat je een bericht krijgt dat je je moet melden.
@jopie damwald. Je zegt dat je er niet bij was maar je weet wel hoe het niet in elkaar zit, dat kan natuurlijk niet kloppen.
@club q dicht. Vanwege de wansmaak die daar heerst zou ik het wel toejuichen. Maar feit is dat de jeugd dan nergens meer naar toe kan, in Burgum is (doordat de gemeente geen vergunningen af geeft) niets voor de jeugd om op stap te gaan...

10-5-2010
manchop uit Drachten

messestekkers
ben ik het volledig mee eens,,niet eerder beschuldigen,,dan de waarheid boven tafel is,,,

10-5-2010
kornuit uit Leeuwarden

@meissiej:
Waarschijnlijk is hij opgeroepen om naar het bureau te komen omdat zijn naam een paar keer is genoemd. Daar is hij toen gearresteerd. Dus dat geeft nog helemaal niet aan dat hij vrijwillig naar het bureau is gekomen.

10-5-2010
simply uit westreen

wat een onzinreacties hier.
het lijkt mij beter om eerst even goed na te denken alvorens een reactie te plaatsen.

10-5-2010
jahallow uit twijzel

Ik vind dat mensen hier te snel oordelen over clubQ de beveiliging is hier heel goed, als er een paar mensen slaan is de beveiliging er snel bij, en dit had overal kunnen gebeuren. Dus het is niet specifiek in clubQ.

10-5-2010
joepie uit Burgum

Ik wil wel eens wat reacties lezen van de mensen die er daadwerkelijk bij waren.

10-5-2010
justina uit Twijzelerheide

@Westereenderkol, zomaar iemand zonder reden slaan, dat noemt men "zinloos geweld".

10-5-2010
kuifkabouter uit Dokkum

Dat gezanik over dat club Q dicht moet vind ik larie,. zelf van oudere generatie, ook wel eens aan slaan geweest in Quatrebrass, hebben we ook niet gegild dat het dicht moest wel? Laat de jeugd van de drugs afblijven, das het hele eieren eten, daar gaan ze door het lint van,,. kan Q niks aan doen..........

10-5-2010
sodemieters uit Dokkum

Anne2000.ut ljouwt!
De waldminsken binne better don die stenegooiers ut dot domme058.
Ik ry er vaak langs en ben dan bly dat ik ervoorby ben!
Sukkel!

10-5-2010
truckerhendrik uit buitenpost

weetje waarom kunnen we niet zoals vroeger doen
elke een beste tik op de bek geven en daarna naar de bar lopen en elkaar een biertje geven dan is het ook opgelost. ik heb nog nooit klappen of ruzie gehad in een discotheek of kroeg en ik ben daar ook blij om als je in een volle feesttent zit of kroeg of discotheek weetje dat je weles aangestomd word omdat het druk is dat doet niemand express maar er zijn altijd sneue gastjes die zich stoer voor doen en die het feest bedervenhet is tegenwoordig niet meer normaal onder de jeugd en opstap gaan is al niet leuk meer omdat het duur is en als dat zinloos geweld zo doorgaat dan mogen ze van mij alle feesten wel aflassen want als de wereld zo heen gaat heb ik geen zin meer opstap tegaan en van die sneue gastjes tegen tekomen die alleen maar slaan willen. redmar en gerard zijn inwezen door zinloos geweld dit overkomen en hoop dat alle jeugd hier nu is bij nadenkt wat slaan voor zin heeft en hoop dat die de laaste dode zal zijn door zinloosgewel

10-5-2010
madhound uit Kootstertille

Joepie@ ik ben bang dat je dan zwaar teleur gesteld gaat worden omdat deze lafaards simpelweg hun hoofd ervoor weg draaien. Het is gewoon niet normaal wat hier is gebeurd, een groepje stoere tieners die slaags raken en dan niet de verantwoordelijkheid nemen om voor hun daden te staan. Dit getuigt voor de zoveelste keer dat deze jongeren niet klaar zijn voor de echte wereld en eigenlijk nog gewoon bij paps en mams op de bank hadden moeten zitten. 'Kijk hoe stoer we zijn, we zuipen ons een stuk in de kraag en nemen wat bakpoeder en we kunnen de hele wereld aan'. Maar wat hebben ze te melden als ze straks voor de rechter staan, 'sorry meneer de rechter, zo had ik het niet bedoeld, snik, snik, ik zal het nooit meer doen'. Watjes zijn het, lafaards, nietsnutten, uitschot, randdebielen, mislukte onontwikkelde sukkels, zo zou ik nog wel even door kunnen gaan maar ik merk dat ik alleen mezelf maar opfok en dus laat ik het hier maar bij!

10-5-2010
kikker uit Rohel

zo Truckerhendrik dit is taal!!!volledig met u eens.
We leven in een verotte maatschappij waar normen en waarden slecht worden na geleefd..
Ten eerst de leeftijd voor drank gebruik maar net als in Amerika op 21 brengen en mocht men bezopen aangetroffen worden..dikke straffen opzetten..
Evenals die drugsshit.......word men ook niet vrolijk van.Flinke straffen dat zal ze leren..want de jeugd heeft toch de toekomst?
De regering zou hier eens zich moeten beraden op de komende verkiezingen.....................

10-5-2010
meat uit Driezum

Meisiej, idd dacht ik ook.
Maar zoals sommigen hier beweren dat het de "schuld" van Club Q is,is natuurlijk onzin.Want dan zouden ze nu ook voetbal moeten verbieden omdat er daar ook groepen mensen komen die aleen maar willen rellen en knokken.

10-5-2010
truckerhendrik uit Buitenpost

club Q is hier niet aansprakkelijk voor.

de jeugd is hier aansprakelijk voor en ze willen zinloos geweld stoppen maar dat helpt niks kijk es naar de jeugd de jeugd slaan mekaar soms om niks je hoefd in een feesttent of kroeg maar prongelijk iemand aan testoppen en valt wat bier in zen kleding is het direct al van wat wil je nou dus ja weetje dit is gewoon door zinloos geweld gebeurd.

en ik hoop dat de meeste jeugd nu gewoon inziet van dat het geen nut heeft.

en anders doen we zoals vroeger zoals men pake vertelde: vroeger gingen we naar buiten en gaven we elkaar een beste klap en gingen we weer naar binnen om samen een pilsje tedrinken. na mooier kun je het niet hebben.

maar tegenwoordig mag je wel messen enzo bij je hebben om veilig tefeesten na vraagje dan zelf af als je dat normaal vind????

10-5-2010
ppuk1265 uit Dokkum

Als de verdachte het wel heeft gedaan, dan ben ik blij dat hij 18 is. Bij 17 volgt bestraffing als minderjarige, en dan is de straf helemaal een lachtertje.

10-5-2010
westereender uit De Westereen

vreemd zaakje

de 18-jarige heeft vorige zich al es gemeld op politieburo
nu dit weekend na een video naar buiten gebracht
direct de zondag al iemand aangehouden

wat bleek dezelfde man die zich vorige week zelf heeft gemeld om bepaalde redenen!

heeeeel erg vreemd!

10-5-2010
thechamp uit Kollumerzwaag

Intressante info weer, westereender... Nu nog in normaal nederlands. Dan begrijpt de lezer ook wat je wilt zeggen.

10-5-2010
bingo uit Burgum.N

Hebben ze geen woordenboeken in de westerein,
club q is verandwoordelijk vind ik
en dat is mijn mening,er gebeurd meer dan je denk
DUS sluiten dat ding.
Dat zullen de bewoners van q niet erg vinden

11-5-2010
westereender uit De Westereen

denk eerder dat je eigen verstandsvermogen niet zo hoog is vandaar dat je het niet snapt @thechamp
ps:waar zijn je reacties op die koll'zwager een andere nieuws-topic hier op waldnet


en @bingo doe ff normaal
hoe oud ben je
gun je de jeugd niks soms ja zelf ben je die leeftijd al voorbij en ga je nu liever naar de bingo's
dus kan club q wel weg jij hebt het niet meer nodig , egoist!

11-5-2010
chemico uit Amsterdam

Nou siepkje, het zou best kunnen dat westereender een aantal voetballen met een flinke poeier tegen het hoofd heeft gehad. Maar dat is niet echt netjes om te zeggen, geloof ik.

Wacht allen nou maar lekker af, zakje popcorn of chips erbij. Dan komt het nieuws vanzelf wel naar je toe, gewoon vanaf je dooie gemakkie op de bank. Lekker theetje erbij, mmmmm... waar blijft dat nieuws!?

11-5-2010
lwk88 uit Drachten

Hopen maar voor hem...

11-5-2010
messestekkers uit westreen

Ik kan jullie vertellen dat de jongen die vast zit, een hele rustige jongen is die niet graag ruzie heeft. In mijn ogen hebben ze de verkeerde, gezien naar de karakters van de andere twee verdachten.

Ook kan ik jullie vertellen dat hij tijdens het incident waarbij Gerard Dijkstra ernstig is verwond, hij al goed lang languit op bed lag.

Wat ook zo typisch is, deze jongen voetbalt 2 jaar in De Westereen en woont al 18 jaar in Damwoude (waar hij ook 10(?) jaar heeft gevoetbald). Maar toch staat Omrop Fryslan in De Westereen. Ik geloof dat mensen een beetje zijn gaan kicken op het slecht in het licht zetten van ons mooie dropje!

11-5-2010
bingo uit Burgum.N

Westtereen ja hmm zegt genoeg .

En ben niet oud, hoef niet naar bingo

Gewoon sluiten

En nog een hoogstandje de naam messestekker zegt toch al genoeg

11-5-2010
siepkje uit Burgum

Niet netjes nee, een voetbal tegen het hoofd! Een dislexie test zou hier gepast zijn bij sommigen, dropjes haha

11-5-2010
messestekkers uit westreen

wat zegt mijn naam over inhoud van mij berichten bingo?

Volgens mij zijn mijn reacties van betere kwaliteit dan die ruziezoekende berichten die jij dagelijks plaatst.

11-5-2010
friesmeiske uit Feanwâlden

DVI uit Burgum je zegt het heel goed. Maar het is zo jammer dat er altijd gevochten moet worden. Waarom niet 1 groot feest met zijn allen zonder slaanderij e.d. Ik kwam ook vaak in quatrebras toen ik jonger was, en ja toen was er ook wel eens slaanderij maar iemand sprong er tussen en later werden de handen weer geschudt en ging het feest weer verder ;-)

11-5-2010
amstel1967 uit Kleine Huisjes

Het nivo word steeds beter,hier kan geen soap tegen op.
Het IQ van de meesten hier is niet hoger dan van een kind van 4.

11-5-2010
svk uit de westereen

vragen ze getuigen word je gelijk gearresteerd
ik ken deze jongen en ook zijn ouders
hele lieve mensen en de jongen is niks mis mee
hij heeft gewoon verkering in de westereen
en is er daarom ook gaan voetballen
hij stond erbij en keek erna
ik wil nu wel geloven waarom de jeugd niet wil getuigen ze worden gelijk opgepakt
dat stempel raakt je niet weer kwijt
ook al ben je dan onschuldig
sterkte fam

11-5-2010
fotomartijn uit Ureterp

Er is een 2e persoon aangehouden.

11-5-2010
madhound uit Kootstertille

Groot gelijk siepkje, begin dan bij jezelf, het is dyslexie en niet dislexie.

11-5-2010
siepkje uit Burgum

Ja gelijk heb je, ik ga morgen meteen 1 aanvragen.
Dat is maar 1 klinker verkeerd, het ging mij om dit stukje tekst: de 18-jarige heeft vorige zich al es gemeld op politieburo

Hoop dat het snel opgelost wordt.

11-5-2010
westereender uit De Westereen

dat die 18-jarige zich al vorige week had gemeld
was in de regio westreen/bergum al bekend bij velen

11-5-2010

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan