Account
Logo
Zoeken
8.3 °C

Nieuwe verdachte in zaak Club Q

Publicatie: 1 juni 2010, 16.35 uur

Reacties

sceptici uit Burgum

het balletje rolt al aardig.

1-6-2010
svk uit De Westereen

door laten rollen

1-6-2010
heidehipper uit Britsum

opsluiten die hap pak ze maar s goed aan, dikke bende tegenwoordig

1-6-2010
frans63 uit Burgum

en over 2 dagen ook weer vrij?

1-6-2010
svk uit De Westereen

westerener @
de andere 2 verdachten die vrij zijn gelaten hadden volgens het O M niet vrij gemogen het O M is in beroep gegaan tegen de vrijlating ze zijn nog steeds verdachtn stond in het L C

1-6-2010
tjeard uit Ternaard

Het zijn nog steeds verdachten mensen, geen daders.!!

1-6-2010
saints uit De Westereen

Ik weet wie deze persoon is.. Zwaar onschuldig dusja zodra het OM inziet dat hij onschuldig is.. komt hij vrij.. Dikke claim indienen.

Door alle roddels in het dorp is zijn naam waarschijnlijk bij de politie ter sprake geraakt, vandaar dat ze hem oppakken. Mensen even beetje respect voor de onschuldige. Dat iemand opgepakt wordt betekend niet meteen dat hij er iets mee te maken heeft.

1-6-2010
snoesepoes uit Zwaagwesteinde

Dit valt me een beetje tegen van de politie. Wat verstaat men tegenwoordig onder 'betrokken'?

1-6-2010
wendy uit Twijzelerheide

waar vuur is ook rook de politie pakt niet zomaar mensen op!!!!!!!!!!!!!!

1-6-2010
J-One uit Buitenpost

@ saints, 80 euro per dag kan ie claimen en dan is het nog maar de vraag of ie dit krijgt toegewezen.

Er zal reden geweest zijn om deze jongen aan te houden. Kan zijn dat hij niet direct betrokken is, maar wel meer informatie heeft over de betrokkenen. Zijn naam zal wel een paar keer genoemd zijn, dan is het logisch dat justitie een dergelijk iemand aan een nader verhoor onderwerpt, zodat ze eventueel die mogelijkheid ook kunnen uitsluiten of dat ze juist op een goed spoor terecht komen.

1-6-2010
grootstefan uit Ureterp

'' .Dikke claim indienen. '' de eerste 6 uur mogen ze hem vast houden, als hij niet meewerkt of denken dat er iets achter gehouden wordt of als het onderzoek nog niet klaar is en ze hem nodig hebben mogen ze hem nog eens in verzekering stellen voor maximaal 3 dagen, en daarna mogen ze nog van alles doen, maar dan kun je alsnog geen schadeclaim eisen

was het maar waar

1-6-2010
saints uit De Westereen

Als er een reden is bijvoorbeeld dat hij informatie zou hebben.. waarom weet ik dit dan niet.. als een goede vriend van hem, die deze incidenten doorgesproken hebben?

Beetje raar denk je niet?

1-6-2010
hendrikhaverkamp uit Drachten

Nou beste svk,
jij schijnt te weten wie de daders zijn, dus is deze persoon wel schuldig of niet?

1-6-2010
sdjong uit Drachten

Oppakken die mormels...ze zijn veel te soft met straffen...

1-6-2010
advertentie

johannuon uit Burgum

Opgepakt omdat hij betrokken zou zijn bij... Nu aan justitie om dat dan ook te bewijzen! Laten wij burgers dan geen oordeel trekken. En redactie bedankt dat jullie die opruiende reactie's over de Westereen hebben verwijderd.
Het gaat er om dat de daders worden gepakt en waar die vandaan komen maakt geen donder uit. En of dat nu de mensen zijn die nu zijn aangehouden laat daar justitie over bepalen!

1-6-2010
eksteroog uit Eastermar

Sorry hoor,ik zie helemaal geen balletje rollen en weet natuurlijk ook niet wie de daderdaders zijn,maar je zou zo kunnen concluderen dat de recherche nog niet zo zeker van de zaak is.

1-6-2010
superfries17 uit De Westereen

@eksteroog helemaal mee eens, vooral omdat ze eerder twee verdachten hebben aangehouden en vervolgens weer hebben vrij gelaten zegt genoeg.. Ze weten nog niet precies hoe en wat.. want als ik hoor bij wie ze langs zijn geweest dan klopt het gewoon niet helemaal, ze zijn lang zo zeker niet van hun zaakjes

1-6-2010
friesdumke uit Rinsumageast

het is te hopen dat het niet dezelfde politie mensen
zijn als bij de zaak van marianne vaatstra. dan komt het nooit uit wie de schuldigen zijn. klinkt allemaal erg vaag!

2-6-2010
roodstaart uit Augustinusga

ik zeg maar zo geduld dient de mens
al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt zich wel

2-6-2010
ricardomastenbuiger uit Burgum

Svk
kom uit de kast..steeds een grote bek dat je weet wie het is en niets aan de politie melden..ze moeten je ip natrekken en dan jou ook maar voor 30 dagen vast zetten..hou je bek hiero en ga naar de politie praatjesmaker

2-6-2010
thechamp uit Kollumerzwaag

@ricardomastenbuiger benieuwd hoe lang je reactie blijft staan... Je mag over SvK niets zeggen dan goeds.

@friesdumke reken maar dat dat niet het geval is... Deze keer is er een zoon van een politieman doodgeslagen

2-6-2010
benbullo uit Ternaard

Dat zou niks mogen uitmaken thechamp, al zal het in de werkelijkheid anders zijn.

En wat betreft over de dader(s)? De politie vist weer achter het net, en begint nu uit 'wanhoop' jongeren op te pakken. Het zal mij benieuwen of ze de dader(s) ook pakken. Ik hoop voor de familie en andere betrokkenen dat de dader zich nog meldt, of dat de politie toch nog de dader weet te achterhalen.

2-6-2010
thechamp uit Kollumerzwaag

Wat is ervan begrijp, is dat de politie helemaal niet zit te wachtten op getuigen verklaringen. Iedereen die zich meldt met info over de bewuste avond, wordt naar huis gestuurd, nadat eerst wel even de persoonlijke gegevens zijn genoteerd, en dan later als verdachte opgepakt.

2-6-2010
ricardomastenbuiger uit burgum

@thechamp . haha.. is dat zo??
maar deze pierewaaier loopt wel van alles hier op waldnet te roepen..ik zal niet de enige zijn die dat is opgevallen

2-6-2010
macanudo uit Drachten

Als je deze zaak zo een beetje volgt, zitten volgens mij muurvast. Het duurt te lang. Het valt ook tegen, om uit een stel jongeren net die ene te pakken die de fatale klap heeft uitgedeeld.
Misschien waren ze ook wel zo onder invloed van alcohol of wat dan ook, dat ze het niet eens meer weten.

2-6-2010
blackg uit dokkum

@Ricardo:
inderdaad, ons kampioentje is aardig ingewijd,altijd en overal. Schrijfstijl zegt genoeg, lijkt mij... En jezelf "thechamp" noemen...
wat een aap...(of zou 'ie champignon bedoelen?)

2-6-2010
thechamp uit Kollumerzwaag

Ik denk ook, dat het heel moeilijk zal worden de juiste persoon aan te wijzen als dader. En ik vind dat er vanuit club-Q ook wel wat meer gedaan kan/had mogen worden. Zijn zij tenslotte niet verantwoordelijk voor wat er in en rondom Club-Q gebeurt? Misschien heeft een van de uitsmijters Redmar wel de zaak uitgezet (op een nette manier natuurlijk, want dat doen uitsmijters) Ook het barpersoneel zal wel een en ander hebben gezien. Zij waren waarschijnlijk degenen die als enige nuchter hebben gezien wat er precies is gebeurt. 't zijn over het algemeen altijd dezelfde groepen die rotzooi trappen. (dat was vroeger zo, en is nu nog zo) Allen is er tegenwoordig geen rem meer bij de ruzie-zoekers. Het schijnt stoer te zijn, iemand die al lang verslagen is nog even flink na te trappen. En of dit nou op 't hoofd, in de buik is, dat maakt niet uit. Als tie maar gaat bloedden, dan is het doel bereikt.

Club-Q sluiten, de eiganeren van deze tent goed aan de tand voelen over het personeel

2-6-2010
heideroos uit Feanwâlden

ik heb hem gezien en die andere ook?
reden genoeg om ze als verdachte te bestempelen.
politie doen weer goed hun best om er weer een mooie zooi van te maken.
ze hebben nu al heel wat bezoekers van die club opgepakt.
als je bezoeker bent,ben je dus verdacht.
daar begind het nu op te lijken,lukraak mensen oppakken en hopen dat die er bij zit.
wie is de volgende?
zo zie je maar weer dat de platte lands veldwachters beter met hun lazergun achter een boompje kunnen staan.
van grote zaken maken ze zo'n puinhoop dat de dader strax ongestraft blijft.
helaas raar maar waar,als er iets opgelost wordt dan verteld de dader het verhaal zelf.
de oplossing door de heren van de sterke arm is ver te zoeken.
lekker mensen onder druk zetten,dat is beter.
dan krijg je van dit soort lulverhalen,ze willen wat horen dus de zogenaamde verdachte verteld een verhaaltje omdat hij naar huis wil.
en het verhaaltje beschouwen ze als waarheid.
en dit is het gevolg.

2-6-2010
lietsejon uit Finkum

Waarom kan er nooit een nieuwsartikel zijn waarbij niet ruzie wordt gemaakt in de reactieruimte?

2-6-2010
thechamp uit Kollumerzwaag

@blackie ricardomastenbuiger had het niet over mij hoor, maar over ene SvK.
Lees eerst alles even voordat je lukraak gaat reageren.

En wat is er mis met mijn schrijfstijl?

2-6-2010
snoesepoes uit De Westereen

John Lennon heeft ook familie zitten in Finkum blijkbaar...

Sluit de reactiemogelijkheid maar weer waldnet. Het is wel weer mooi geweest ofniet.

2-6-2010
superfries17 uit De Westereen

@thechamp hou je gewoon stil, dan zet je jezelf ook niet voor schut met al die wijsheden van je die je hier neerplaatst.. jij bent zo'n type die zich overal mee wil bemoeien en overal bij wil zijn. maar jammer jong. de politie heeft aan jouw reacties 0,0% behoefte. en wij zitten niet te wachten op je sprookjesverhalen..

Laten we met z'n allen nou niet schatten wat er precies gebeurt is, dat zou onzin zijn. We lezen het vanzelf wel.

met vriendelijke groet,

2-6-2010
lietsejon uit Finkum

Hoezo bedoel je dat Snoesepoes? Ik snap je uitspraak niet. Wil je dat eens toelichten?

2-6-2010
lietsejon uit Finkum

Zei iemand dictatuur hier? Echt belachelijk van Waldnet dat ze jouw reactie verwijderen. Afijn excuses alvast, deze reactie zal ook wel verwijderd worden...

2-6-2010
henkie61 uit De Westereen

MENSEN laat de politie hun werk doen.de koffie moet ook op.

2-6-2010
water uit Dokkum

Ik denk dat het alleen maar goed is dat Waldnet meer aandacht besteed in het verwijderen van reacties. Het lijkt hier wel apenkooi af en toe.

Ik denk dat de verdachten gewoon beschouwd moeten worden als verdachten.

Waar rook is is vuur, het lijkt mij voor de politie een lastige zaak om uit te vinden wie wat gedaan heeft. Sommige jeugd kan met stalen gezicht en zonder enig respect en verantwoordelijkheidsgevoel liegen of zwijgen/achterhouden. Ik vind de jeugd van tegenwoordig veelal brutaal, naief en ondoordacht.

Tip voor jullie allen: denk eens goed over de toekomst na en wat de consequenties zijn van je acties en beslissingen.
Je bent niet alleen op de wereld er is meer!

Waldnet; GOED BEZIG met het verwijderen van die onzinverhalen en uitingen. Te sneu voor woorden af en toe!

2-6-2010
snoesepoes uit De Westereen

@water

Wat mij betreft mogen ze jouw reactie ook verwijderen. Je scheert alle jongeren over één kam en uitspraken als "waar rook is, is vuur" vind ik ook kortzichtig. Het is niet altijd wat het lijkt.

Je zegt dat je de jeugd van tegenwoordig naïf en ondoordacht vindt. Ik vraag me af hoe oud jij bent.

2-6-2010
deenigeekteekteopwaldnet uit Dokkum

wat een stemmingmakerij allemaal, laat het allemaal maar belopen, zien het vanzelf wel.

2-6-2010
snoesepoes uit De Westereen

Helemaal mee eens.

2-6-2010
advertentie

lb87lb uit Leeuwarden

Het is maar goed dat de politie met deze zaak bezig is, en niet de mensen die hier reageren!

Wat een stelletje dombo`s bij elkaar hier!
Jullie weten allemaal niet eens waar jullie het over hebben.
Er is allang een TGO opgestart en die mensen weten echt wel waar ze mee bezig zijn.

Dus hou dat domme praat lekker voor je!
Of vertel het aan jullie vriendjes op straat!

2-6-2010
westereender uit De Westereen

@saints uit de westreen ik heb laatste maanden niks geen roddels over deze persoon gehoord hoor en ook geen andere personen hier weg trouwens

misschien heb je zelf zijn naam hier wel rondgestrooid

2-6-2010
jackofalltrades uit Broeksterwâld

Het O.M. had moeite om de zaak goed rond te krijgen.

@ heideroosje -
ik denk helaas dat je gelijk hebt wat betreft de plattelands politie. Ik heb absoluut geen hekel aan de politie, maar toch vind ik dat ze hier in Friesland bijna amateuristisch te werk gaan als het gaat om ernstige delicten. De politie moet wel de bewijzen aan het O.M. overhandigen.

Ik denk dat de politie eerst SVK maar eens aan de tand moeten voelen. Deze beweerd al weken dat de politie de verkeerde jongens heeft aangehouden en daarmee de suggestie wekt dat hij/zij weet wie dan wel de echte daders zijn.

@ SVK - alias Peter R. de Vries?
Verspil geen tijd en ga de plattelands amateurtjes eens helpen de zaak op te lossen. Bespaar ons al die dure kosten die het onderzoek met zich meebrengt en dan de kosten nog van de claims die waarschijnlijk door evt. onschuldigen zullen worden ingediend. Jij kan de zaak ophelderen, toch?
Althans, zo beweer je.

2-6-2010
water uit Dokkum

Beste snoesepoes,

Waar rook is is vuur is bedoeld voor de vele bovenstaande opmerkingen, ik had er even quote voor moeten zetten zodat iedereen het snapt. Wilde meer aangeven dat de politie zijn werk doet en mensen niet zo moeten oordelen terwijl niemand eigenlijk iets weet toch? Anders zaten we wel op het bureau.

En snoesepoes ik ben zeker geen jeugd en ook zeker niet oud. Of het nou aan jou leeftijd ligt (te oud leesbril misschien??) (of te jong- beheerst de nederlandse taal niet), oordeel niet hoor heb geen flauw idee, maar weet wel dat je beter moet lezen voor je uitspraken maakt. Ik typ duidelijk sommige en veelal. Dat is dus soms en dat zijn veel van meer, snap jij het nog want ik zometeen niet meer als ik hier nog meer tijd aan moet besteden.

Heb ook wel wat beters te doen. Ik denk te lezen aan je reacties dat we dezelfde mening wel delen en niet domme uitspraken behoeven te maken over elkaars commentaar terwijl we wel redelijk in dezelfde richting denken.......peace!

2-6-2010
pietersma uit Oosterend

Beste schrijvers en schrijfsters hierboven, weten jullie nu wel waar jullie mee bezig zijn? Komt het bij niemand op dat vrienden van de slachtoffers en wie weet de ouders en familie van hun de commetaren lezen. Het is soms te erg voor woorden wat er geschreven wordt.
Gooi het eens over een andere boeg en probeer de dader(s) te overtuigen om hen zelf aan te geven.
Dat is toch beter dan die commentaren van wat de politie goed of niet goed doet.

2-6-2010
lolaaa uit Feanwâlden

Sluit deze berichten gewoon af van reacties.
Want nuttige reacties vind je hier toch niet.

2-6-2010
jackofalltrades uit Broeksterwâld

@Pietersma - Ik kan je vertellen dat niets, maar dan ook niets pijnlijker is dan het feit dat je kind is overleden!
Commentaar over de politie en/of het onderzoek zal die pijn niet kunnen verergeren. Het is juist goed om dergelijke (wan)praktijken aan de kaak te stellen: het O.M. gaat in beroep omdat twee mogelijke verdachten waren vrijgelaten dus blijkbaar vindt zelfs het O.M. dat er een fout is gemaakt. Moet het O.M. zich stil houden? Nee! Dat er fouten zijn én misschien nog worden gemaakt, is des te pijnlijker voor nabestaanden dan woorden kunnen zijn. Als de daders niet worden gepakt is pijnlijk. Waarschijnlijk ook als de daders wel gepakt zijn en de straf is lager dan verwacht. Het besef dat hun leven veranderd is, dat het leven van hun geliefde is beëindigd, terwijl de daders na de straf weer hun leven kunnen oppakken, dat kan pijnlijk zijn.

Een beetje relativeren, denk ik dan maar.

2-6-2010
freew uit De Westereen

Zoveelste fout van justitie, hij is alweer thuis er is niks aan de hand. deze jonge had er niks mee te maken. dit is het resultaat van onbetrouwbare getuigen. blij dat ie weer terug is!

2-6-2010
snuitertje uit Dokkum

@ WESTEREENDER, heb ik jou niet horen roepen zulke mensen komen niet uit de westereen, het word tijd dat jij eens je grote mond houd !!!!

2-6-2010
saints uit De Westereen

Idd deze jongen is alweer thuis. Zoveelste fout van het Justitiele systeem.

Ik zou een sorry wel op zijn plaats vinden voor sommige reacties hier.

@ Westereender jij weet zeker niet dat zijn naam al eerder was gevallen en door het dorp is gegaan als dien dat hij was opgepakt.
En waarom zou ik dat gedaan hebben? Deze jonge is een van mijn beste vrienden.

2-6-2010
jackofalltrades uit Broeksterwâld

@ Saints - Mooi dat je vriend weer thuis is.

Als hij werd opgepakt doordat zijn naam ivm deze zaak werd genoemd, dan is dit alleen maar goed van de politie. Ze hebben de plicht om zulke 'geruchten' goed te onderzoeken.
Dat hij achteraf onschuldig blijkt te zijn is aan de ene kant mooi, omdat hij heeft kunnen aantonen dat hij onschuldig is, maar aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat dit een bittere pil voor hem moet zijn. Vooral als dit gebeurt is omdat mensen lukraak iets roepen.

Nu maar hopen dat zijn naam écht gezuiverd wordt.
In ieder geval is hij weer thuis. Mooi voor zijn familie en vrienden.

2-6-2010
goeietwijzelerheide uit Twijzelerheide

Waarom gaan jullie niet gewoon solliciteren op www.politie.nl Jullie weten allemaal hoe 't NIET moet, ben benieuwd hoe jullie het er van af zouden brengen.

2-6-2010
westereender uit De Westereen

nee @saints goed lezen
ik heb gehoord vandaag wie het was en heb deze naam nog niet aflopen maand gehoord dat ie werd genoemd
er word dus toch niet zoveel geroddeld/gekletst dan jij denkt!

blij dat ie weer thuis is trouwens!

2-6-2010
annpow uit Damwâld

het zijn ook altijd dezelfden die hun bek open hebben op waldnet!
Niks beters te doen zeker??

3-6-2010
repelsteeltje uit De Westereen

club @ sluiten is het allerbeste

3-6-2010
westerener uit De Westereen

@ annpow

hoe weet jij dat dan?

ook niets beters te doen cker;)

3-6-2010

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan