Account
Logo
Zoeken
9.1 °C

Poolse winkeldieven aangehouden

Publicatie: 10 mei 2011, 9.35 uur

Reacties

oldmen uit Leeuwarden

een stel zuipschuiten die hier komen om te jatten.
over de grens schoppen en nooit meer terug komen.
wel terug komen betekend 5 jaar in de bak.

10-5-2011
sieberenkeutel uit oberhausen

welke grens?

10-5-2011
jschutting uit Uithuizen

OOOOO JAAAA onze Nederlanders zijn (net zo heilig als de paus) in het buitenland.

Nu even een droom kapot prikken. De nederlanders zijn de goorste viezerikken en boeven in het buitenland. Niet voor niets hebben ze in de vakantie gebieden nederlandse hulp voor de nederlandse boeven.

10-5-2011
heintje uit Anjum

vandaag gestolen, (normaal gezien) 's avonds in polen.
Hoop dat de nl regering de denen volgt. Grenzen weer dicht om controle's uit te voeren!

10-5-2011
advertentie

rommie uit De Westereen

In Uithuizen woont zeker het schorrie morrie? Waarom elke keer een andere naam jschutting?

10-5-2011
stier40 uit Damwâld

Wy ha genôch stellerij yn ús provinsje.Dus: Soksoarte fan bûtenlanners hoege der net mear by!
NEI POALEN!!

10-5-2011
bastiaan uit Haema

als ik, óók hier op wâldnet, over de criminele uitspattingen van Friezen dus gewone Nederlanders lees, moeten we voorzichtig zijn met wat we hier uitkramen over andere volkeren/mensen!

10-5-2011
vrouwtjetheelepel uit Kollumerzwaag

Ik wou deze agent in kwestie even compimenteren met zijn oplettendheid in zijn vrije tijd !!
Voor de Polen gewoon de zelfde straf als een nederlander die wat jat...

10-5-2011
johnyboyboy uit Drachten

ben het 100% met bastiaan en jsschutting eens we moeten voorzichtig zijn met zulke uitspraken en bovendien deze mensen hebben andere normen dus kunnen we hun het niet kwalijk nemen gewoon vrij laten dus en seponeren die zaak ........wat een strever trouwens die bromsnor

10-5-2011
meneerfrispeer uit Drachten

Er zijn genoeg Polen hier in Nederland,die zich netjes gedragen,en hard werken voor hun geld,die hier echt met lege handen komen en hun kans grijpen.
Maar die moet je wel willen zien en ook een kans geven en dus niet over een kam scheren met de rest.
Je moet objectief blijven en kunnen denken.

Helaas is dat bij een deel van de friese bevolking niet zo.
Dat is heel jammer.


Wat hebben we het hier toch goed,nog steeds,geniet er maar van,ook wij kunnen in de positie van diezelfde Polen terecht komen als onze economie geen vooruitgang gaat boeken,vergeet dat niet.

10-5-2011
unforgiven uit Drachten

Mee eens Frispeer. De meeste Polen die hier zijn, werken hard en doen werk waar de Nederlanders hun neus voor ophalen!!!

10-5-2011
pietersma uit Oosterend

Het stelen zit in de mens al hoe oud deze ook is. Dit komt gewoon door de verleiding die je soms ondergaat. Het voorbeeld staat al in de bijbel Adam en Eva werden ook verleid door de slang met een appel.
Zet een pot met snoep midden op tafel en zegt tegen de kinderen die daar bij zitten dat ze er niet aan mogen komen. Dan is de verleiding groot om er af te blijven. Reken maar dat er wel stiekum gesnoept wordt dan.
De Polen wonen in een land waar de welvaart niet zo groot is als in Nederland dus komen deze mensen ook in een soort van verleiding om hier en daar wat weg te nemen. Stelen ga ik het dus niet noemen!

10-5-2011
swittie uit Snits

Jij bent behoorlijk van de pot gerukt pietersma. Soostrekker zeker? Altijd in de slachtofferrol kruipen en totaal geen verantwoordelijkheid nemen.

Het wordt tijd om die beroepswerklozen een keer aan het werk te zetten. Asperges steken of in een fluoriserend hesje de straat op. Dan hoeven die Polen ook niet te komen.

10-5-2011
agema uit westereen

Ik noem het wèl stelen...over de hele wereld noemt men dit stelen...kleding uit winkels jatten is stelen!!Tuurlijk is de verleiding groot, maar ik ga ook niet STELEN !!Ze weten wèl dat ze gepakt kunnen worden.En waarom?? Omdat ze wéten dat ze stelen, ja..dat weten ze héél goed.

10-5-2011
advertentie

berendmaster uit dokkum

Hej swittie.

Ben je weer vrij?

10-5-2011
heerlijktoch uit is niet belangrijk

Stelen is stelen en blijft stelen. Hoe je het ook went of keert. Maar om nu een groepering alles in de/of zijn maag te drukken is wel heel gemakkelijk.

Vanavond komt opsporing verzocht er weer op, zijn dat ook allemaal polen zeker.

Ik fladder maar weer verder

10-5-2011
catweazle uit 't Lage van de weg

@Pietersma uit oosterend: Wat fijn dat je de bijbel er weer even bijhaalt, volgende keer alleen beter lezen, Adam en Eva waren de eerst geschapen mensen dus van wie moeten ze in vredesnaam de appel dan gejat hebben?? Inderdaad onrelevante zaken kun je dus beter volgende keer weglaten, ook onder de stamboek Nederlanders heeft de een het wat beter dan de ander, en dat is volgens jou dus een rechtvaardiging om spullen van iemand (die het beter heeft) te stelen? Misschien is het beter om je adres hier dan even neer te zetten, dan kunnen daar de mensen heen die minder welvarend zijn om dingen mee te nemen, hoeven ze het ook niet meer te STELEN!!

10-5-2011
ester uit Augustinusga

Catweazle, jij moet beter lezen,Pietersma heeft het over verleiding.Daardoor gaat een mens dingen doen die niet mogen of kunnen.

10-5-2011
hondaaah uit Gorredijk

Deze gasten niet het land uitzetten, maar het land uit TRAPPEN!

10-5-2011
fontana uit Dokkum

De grenzen moeten maar weer gesloten worden.

10-5-2011
meloshalini uit Drachten

Ik vraag me af of Pietersma het ook geen stelen noemt als zijn huis "leegverleid" zou zijn.

10-5-2011
keimpe112 uit Drachten

Politie +1

10-5-2011
savelifes uit huis

Altijd maar het vingertje naar de buitenlanders, wat ik overigens snap door de stereo types die er zijn ontstaan maar toch er zijn genoeg mensen die wel berijd zijn om de taal te leren zich aan te passen en zelfs al het vuile werk opknappen. Zelfs mensen die in friesland zijn geboren met een friese moeder worden aangekeken op hun huidskleurtje terwijl zei er niks mee te maken hebben maar ja om dat menig fries discrimineert word die gene vaak aangesproken terwijl het juist zo verkeerd geoordeeld is..

10-5-2011
paperclip uit Kollum

Heb voor mijn werk veel in het "oude"oost duitsland gezeten na verdwijnen van de muur.Moest je die mensen eens over Polen horen,kwamen alles roven als er maar wat uit het (destijds "vrije westen") binnenkwam.
Toen dacht ik nog,blij dat wij die lui niet in Nederland hebben.Tegenwoordig stikt het ervan van oostblokkers,welke hier komen om te werken (een gedeelte wel,een ander gedeelte ook wel maar zoekt tevens "bijverdiensten").OK ze doen vaak werk waar de hollander zijn neus voor ophaalt,maar helaas is de criminaliteit ook hiermee gestegen.Friezen en overige Nederlanders zitten ook vaak rotte appels tussen,maar die kun je hooguit opsluiten maar niet uitzetten.
Degenen die het hier voor (en dan met name de criminele) buitenlanders opnemen,sta hier ook eens bij stil.Criminele buitenlanders het land uit "schoppen" en niet weer terug laten keren.We hebben de handen al vol aan onze eigen criminelen.Dus neem het aub nou niet voor deze bewuste Polen op.

10-5-2011
paperclip uit Kollum

@Pietersma,vraagje uit nieuwsgierigheid,wat heb je in vredesnaam gerookt/gesnoven om tot zo'n mening te komen???????????????????????

10-5-2011
age uit uithuizen

Stelen is stelen mij en dat geldt voor iedereen,dus voor autochtone witte Waldpieken,getinte kabouters,moslima's en pa's,zwarte eskimo's en ook voor Polen daar en hier en zoals mijn naam-en plaatsgenoot zegt,dat weten zij ook heel goed.

Ik vind het verkeerd om te stellen dat omdat de welvaart in Polen veel minder is ze hier dus mogen stelen...nou ja brood zou moeten mogen vlgs een priester hier ..maar luxe artikelen?

Ik ben het tot mijn verbazing helemaal met Bastiaan eens,laten we ook en mschn wel EERST naar ons EIGEN VOLK kijken.

Paperclip vraagje uit nieuwsgierigheid,heb jij ervaring met roken en snuiven om tot zo'n vraag die niks met dit nieuwsbericht of de reactie van Pietersma te maken heeft te komen?

10-5-2011
ester uit Augustinusga

Ik ben het toch met Pietersma eens,maar het is wel stelen.Dus daarin verschil ik van mening met hem.

10-5-2011
paperclip uit Kollum

@Age,heeft inderdaad niets met het bericht te maken maar wel met de reactie van Pietersma.Ik vraag toch hoe die aan de mening (welke logischerwijs op nieuwsbericht slaat)komt?
Dus de reactie jegens mij raakt kant noch wal.

10-5-2011
galopsprong uit Driezum

kom vaak in het oostblok, je hebt helemaal gelijk Paperclip, veel Polen rijden zich hier te pletter, oorzaak 99,9 % alcohol en jatten alles wat los en vast zit,waarom , omdat hen geleerd word hoe "soft" wij hier in Nederland zijn qua Rechtspraak en vervolging.

10-5-2011
age uit Uithuizen

-Galopsprong hebben die Polen jou verteld dat hen geleerd is hoe soft wij hier in Nederland zijn qua Rechtspraak en vervolging of heb jij in Polen op school gezeten..of heb je dat ergens gehoord of gelezen?
Waar haal jij cijfers dat in 99,9% alcohol oorzaak is dat veel Polen zich te pletter jagen..en hoeveel is veel bij jou..ook gelezen..gehoord?

-Paperclip als jij het met een reactie wel of niet eens bent van bv Pietersma,dan reageer je daar toch op en niet op zijn al dan niet roken/snuiven want daar weet jij toch niks van en dat heeft ook niks met zijn reactie te maken?

10-5-2011
savelifes uit home

Inderdaad kijken naar ons eigen volk, want dat is al slim genoeg, je kan ook per geval gewoon normaal blijven denken inplaats van alle polen en alle buitenlanders over een kam scheren. Want er lopen genoeg mensen met een kleurtje rond die misschien worden mee gesleurd in het racisme, net zoals de joden tijdens world war 2

10-5-2011
gaaper uit Kootstertille

zelfs in de vrije tijd,oplettend.dat zijn de echte agenten.wie de fout ingaat,oppakken ongeacht wie en waar ze vandaan komen.

10-5-2011
eksteroog uit Eastermar

ik ben het helemaal met pietersma eens,van laten zij toch wat stelen ,joch,
ik ben al lang blij dat zij het pad naar hun oerwoud terug kunnen vinden,anders kosten zij de gemeenschap nog meer

En je hoeft niet meer op Pietersma te rekenen of hij ooit nog een boefje zal vangen ,ha ha ha.

10-5-2011
ambtenaartje uit Lutjerijp

die polen lopen allang weer vrij rond want ze kunnen geen toegepaste werkstraf of anderzins krijgen en dat weten ze ook...het is een luis in de pels.

10-5-2011
bas uit dokkum

johnyboyboy@ jou reactie slaat ook nergens op dus gewoon laten lopen dat scorry morrie? en als een nederlander voor diefstal wordt gepakt mag hij wel worden aangepakt? Ik ben het met Age eens iemand die steelt is een dief en waar hij ook vandaan komt, maakt geen zak uit aanpakken die lui! en voor ik wordt aangevallen dat ik buitenlanders als scorry morrie betittel, ik bedoel daar dus al dat stelende tuig mee pool, nederlander duitser italiaan of maakt niet uit waarvandaan!

10-5-2011
joltje2 uit veenwouden

Pietersma heeft de verkeerde bijbel gelezen

11-5-2011
pietersma uit Oosterend

Catweazle, ik had het wel goed omschreven van de appel. Ik denk dat jij het grote boek nog maar eens goed moet lezen dan zien we jou hier tenminste niet meer zo dom reageren.
Swittie, waar jou reactie over mij op slaat begrijp ik niet want nergens kan je uit opmaken dat ik de steun zit of werkeloos ben. Maar heb ik jou niet eens een keer op de binnenplaats van de Marwei gezien, ik was daar toen op bezoek bij een mede gedetineerde.
Paperclip, Volgens mij moet jij je eens goed snuiten. Het lijkt namelijk wel of je zelf hebt gesnoven of heeft de hasj jou geestelijk vermogen al aangetast soms gezien je reactie op mij.

11-5-2011
eksteroog uit Eastermar

Pietersma , jij wilt overal het geloof in betrekken ,en zo kom jij tot die onnozele uitspraken ,dat dit met die polen eigenlijk geen stelen is
Er zijn ook mensen die geloven nergens in, en die vertellen tegen hun kinderen van ,als je steelt ,dan breek ik je alle bonken en dat helpt nog meer

met jou vreemde beredeneren zou de wereld beter af zijn zonder kerk ,toch

11-5-2011
macanudo uit Drachten

@pietersma Of je bent niet helemaal lekker, of je bent bepaalde reacties aan het uitlokken.
Ik hou het op het laatste, ga ergens anders mensen vervelen of doe iets nuttigs, sukkel!

12-5-2011
advertentie

pietersma uit Oosterend

Macanudo: Als alle mensen de medemens behandelden zo als zelf behandeld willen worden zou de hele wereld er anders uit zien. Ik denk dat jij daar maar eens mee moet beginnen misschien dat je het dan laat om te gaan schelden. Ben jij soms iemand die toen hij klein was een rood fietsje wilde en toen een blauwen kreeg en je snoepgoed niet met een ander wilde delen? Vraag mij af of je zelf wel helemaal lekker in je vel zit.
Eksteroog: Hoe vaak heb jij je botten dan al gebroken gekregen? Met zo'n reactie verdien je het dat alle vingers gebroken worden om je er voor te behoeden om weer zo'n reactie te typen.
En dat de wereld beter zou zijn zonder kerk betwijfel ik, dat laat ik in het midden ik wil daar gen oordeel over doen.
Maar Macanudo en Eksteroog ik wil de minste niet zijn die hier op Waldnet reageert ik vergeef jullie uitspraken van dat ik onnozel en een sukkel ben.

12-5-2011
macanudo uit Drachten

Zeer goedekope reactie pietersma, met dat fietsje.
Ik hoef geen vergeving en zeker niet van jou, lees die eerste reactie vanjezelf eens, sukkel!

12-5-2011
eksteroog uit Eastermar

Nou,nou nou ,Pietersma,ik hoop nou echt dat jouw ogen geopent worden,ten eerste ,jij gebruikt teksten die jij helemaal fout uitlegt,en door zulke mensen zoals jij,begint iedereen een hekel aan het grote boek te krijgen ,misschien is het beter voor jou ,om hier dat grote boek maar te sluiten
temeer omdat je Swittie en nu Macanudo ook al onder de gordel wilt raken en mij wil je ook al van alles toewensen,omdat jij gewoon niet begrijpt wat je leest
ik heb daar namelijk staan van; als je steelt ,dan breek ik je alle bonken
Daar wordt natuurlijk mee bedoeld van ,dan gaan wij maatregelen treffen ,zoals ,vul maar in


12-5-2011
flitsend57 uit Woudsend

Ik zit zo al die stukjes met bijzondere inhoud eens te lezen en kan maar tot 1 conclusie komen, de bijbel is een waardeloos boek, in het oud papier ermee, staat toch alleen maar grote onzin in, vervolgens ben ik van mening zo langzamerhand dat het communisme nog zo gek niet is, iedereen gewoon allemaal hetzelfde, alleen niet een Stalin of Lenin Figuur, gewoon iedereen dezelfde rechten, plichten en lonen en jalouzie verbieden, gevangenisstraf opzetten, wordt het ook een stuk makkelijker van. Verder, weg met de kerken, maak er allemaal dorpshuizen van en het lijkt me een goed plan om alle grenzen af te schaffen, jullie zullen zien dat alles zich vanzelf oplost. De grootste oorlogen komen immers van geloof, geld en jalouzie. Ik heb gezegd....

12-5-2011
pietersma uit Oosterend

Macanudo: Ik denk dat ik de juiste uitspraken over jou wel gedaan heb.Volgens mij ben jij nooit in het bezit van een fiets geweest. Jij hebt gewoon de rechter tepel gekregen terwijl je de linker wilde. Dat doet nu wel blijken gezien de reactie van jou hierboven. Kerel ga op een arsenicum dieet dan leer je het schelden wel af. Oh ja even op je eigen kinderlijk manier gezeg,"WAT JE ZEGT BEN JE ZELF".
Eksteroog: De ogen van mij zijn wel geopend wat ik schrijf is in jou ogen fout uitgelegd. Helaas dat je zelf de dingen verkeerd leest laat staan het te begrijpen wat ik bedoel. Ik merk aan jou reactie dat je niet zo behandeld wilt worden als is gebeurd dat doet nu tenminste blijken. De kerk wil ik gewoon in het midden laten maar bedenk wel dat door de verschillende geloven er veel leed en ellende op de wereld is. Een fijne avond nog beide.
PS, ging dit eerst niet over onze medemensen de Polen?

12-5-2011
eksteroog uit Eastermar

pietersma ,jij bent nou mooi uitgekleed met al je opgeheven teksten
Moet je jezelf nou eens horen ;een feit ,er is gestolen en jij zegt ; Stelen ga ik het dus niet noemen!
En diezelfde worst zou mij de vingers willen breken omdat ik zeg van;
Er zijn ook mensen die geloven nergens in, en die vertellen tegen hun kinderen van ,als je steelt ,dan breek ik je alle bonken en dat helpt nog meer


Balkenende zou wel gezegd hebben ,van Pietersma, jij bent een grote draaikont

En ik zou willen beëindigen met de mooie woorden van Macanudo ;
Ik hoef geen vergeving en zeker niet van jou, lees die eerste reactie vanjezelf eens, sukkel!
Prachtig ,toch.

12-5-2011
pietersma uit Oosterend

Eksteroog, wat stinkt die laatste reactie van jou, ben je niet meer bij machte om zelf wat te bedenken en hier neer te schrijven? Je gebruikt steeds het zelfde commentaar of copyeerd dat van een ander. Slecht hoor. Dat ik een draaikont ben heb je zeker van iemand die bij je zit want volgens mij ben je zelf niet bij machte om dat te bedenken. Ga eens voor de spiegel staan en kijk eens naar je voorhoofd wat voor grote D daarop staat. De D van Domkop.
Staat je trouwens prachtig hoor.
Kerel een fijne avond nog en voor straks weltrusten, heb mooie dromen over Balkenende.

12-5-2011
macanudo uit Drachten

@pieter Jij valt in herhaling, en als jij je eigen reacties eens naleest moet je je toch doodschamen.
Jij moet niet denken, want dat kun je niet, volgens mij ben je gewoon een zielig mannetje dat mee wil doen hier op waldnet.
Succes, ik reageer vanaf nu niet meer op reacties van jou, hoe irritant deze ook zijn.
Jij bent en blijft in mijn ogen een sukkel.

Prettig weekend, eksteroog.

13-5-2011
eksteroog uit Eastermar

de vrome Pietersma ontmanteld in een zieke geest,echt wel

Als jij in de kerkenraad zou zitten,noooooooou


ik schat, een maandje,dan is de hele kerk leeg,het zal mij benieuwen wat je hun allemaal op het voorhoofd drukt,
ha ha ha

13-5-2011
pietersma uit Oosterend

Macanudo, Dat je niet meer op mijn reacties gaat reageren komt gewoon dat je niets anders weet te schrijven dat ik een sukkel ben. Het wil trouwens niet zeggen dat ik de pik op je in heb hoor, met andere woorden ik mag je wel. Je bent gewoon niet slimmer.
Eksteroog, dat de kerk door mij zou leeg lopen zou misschien niet eens zo erg zijn. Dan was er misschien ook minder leed en ellende op de wereld.
Heb je trouwens al in de spiegel gekeken, ik denk van niet want anders had je toch niet meer op mij gereageerd. Petje af hoor hoe jij je hier probeerd te verdedigen. Als ik je mag aanraden,"zet een pet op" dan valt die dikke D ook niet zo op.

Beide een fijn weekend gewenst. De mijne kan niet meer stuk ik heb van jullie commentaar genoten.


13-5-2011
eksteroog uit Eastermar

goed zo ,Pietersma,gooi uw onkuisheid er maar uit, gooi het er uit ,de lucht op,hoor
of komt er straks nog een onweersbui,geen probleem,wij weten nu wat er gebeuren moet

De meeste huisvrouwen hebben de voorjaars schoonmaak al lang geklaard ,maar het kan nog steeds

jij begint met een nieuw leven

En sorry,ik kan niet in de spiegel kijken,want jij gebruikt de spiegel de hele dag al,want je vindt die S op je voorgevel zo mooi.
Pietersma ,betere tijden toegewenst .

13-5-2011
pietersma uit Oosterend

Eksteroog, Och och wat zullen er velen medelijden met jou hebben na wat jij hierboven schrijft. Het slaat nergens op. De spiegel waar jij in moet kijken is volgens jou de hele dag door mij bezet. Nou kerel-(tje) dicht bij Eastermar ligt de waterpartij de Leien waar je je ook in kan spiegelen. Probeer dat eens maar buig niet te ver voorover want dan val je er misschien in door je hoofd wat zwaar is van onzinnigheid. Wordt trouwens de D wel mooi weggewassen.
En oh ja, ik prijk liever met een S van Slim op de voorgevel dan dat ik net als jou met een D van je weet het wel om moet lopen.

Make my day, en reageer nog eens. Nog een fijne avond verder.

13-5-2011
eksteroog uit Eastermar

SUKKEL , ha ha ha

14-5-2011
pietersma uit Oosterend

Eksteroog, die reactie was kort maar krachtig voor jou doen. Je laat daarmee wel weten dat ik de plank niet heb mis geslagen. Je laat nu zelf zien dat je zo d.. bent als het achtereind van een varken. Ik had niet meer gereageerd als ik jou was. Maar ja aldoende leert men zeggen ze dan, maar dat gaat bij jou wel erg langzaam.
Ik mag jou wel. Kerel een heel fijn weekend gewenst.

14-5-2011

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan