Contact
Account
Logo
Zoeken
Zoeken

'Bewoners liggen tot middag in bed'

Publicatie: 30 september 2011, 21.40 uur

Reacties

banjer uit Kollum

Ik lig ook wel eens op bed overdag, mag dat dan niet?

30-9-2011
riesjart uit drachten

Toen ik die kop zag dacht ik eerst aan het azc.

30-9-2011
regiofri uit Drachten

Wij spreken uit ervaring: je mag hopen je oude dag niet in een tehuis te moeten slijten. Beter is: een redelijke leeftijd bereiken en dan bam plots weg. Vul zelf maar in wat wij hiermee bedoelen.

30-9-2011
harrebarre uit Harkema

Wat vreselijk! Goed dat hier aandacht aan wordt besteed zodat er hopelijk iets deze situatie veranderd.

30-9-2011
advertentie

juist uit Damwâld

Kijk ook maar in de andere plaatsen.
Skewiel (Heemstra State) is ook een grote ellende.
Zoek maar eens uit hoeveel personeel daar in 2 jaar tijd ontslag heeft genomen!!! Er volgen nog velen!
Als die fusies en overnames, daar worden het personeel en de bewoners de dupe van, en de grote instanties maar zakken vullen!
Ik ben bevriend met een ex-werknemer die er geen moment spijt van heeft om daar weg te gaan.
Lekker bezig, die "zorggroep tellens"

Een grote schande is het!

juist

30-9-2011
wobor uit de loane

Het enigste wat er door al die andere managers gecontroleerd wordt is hun eigen bankrekening !
En verder niks,een interim kijkt,selecteert,ontslaat,vernielt,graait en vertrekt ! Met een hoop rokend puin acnter zich latend....

30-9-2011
dakota uit drachten

tot nu toe geen enkel feit in dit bericht maar al wel een kop waar toch de suggestie word gewekt dat dit wel zo is

30-9-2011
june uit Burgum

Ik haw der ek wat fan heard fan ien dy't der wurke.

30-9-2011
meneerfrispeer uit Drachten

""harrebarre uit Harkema vrijdag 30 september 2011
21:55 uur
Wat vreselijk! Goed dat hier aandacht aan wordt besteed zodat er hopelijk iets deze situatie veranderd.""

@harrebarre;helaas,zet die illusie maar uit je hoofd.

""wobor uit de loane vrijdag 30 september 2011
22:16 uur
Het enigste wat er door al die andere managers gecontroleerd wordt is hun eigen bankrekening !
En verder niks,een interim kijkt,selecteert,ontslaat,vernielt,graait en vertrekt ! Met een hoop rokend puin achter zich latend.... ""

@wobor;jij snapt het.

- Op radio,tv en in de krant gaat alles hier in NL geweldig,niks aan de hand,het is allemaal zo mooi geregeld.
Zo ook met reïntegratiecliënten,psychiatrisch patiënten etcetera.
Totdat je de ogen uit de broekzak haalt of van dichtbij met dergelijke situaties of bepaalde instanties te maken krijgt.

Dan is het allemaal niet zo mooi meer.

Eigenlijk is dit geen nieuws,zo gaat het al jaren.

Vergeet het maar,er verandert niks,helemaal niks.

30-9-2011
wobor uit loane

ja Frispeer helaas heb je gelijk.
Dit land is verrot gemaakt en het gaat alleen nog maar erger worden. Mensen die er ECHT iets aan willen doen worden kapot gemaakt en het zwijgen opgelegd. Want ja, kom niet aan de overheid want anders ! Lees dit: http://www.nu.nl/internet/2628853/provincie-noord-holland-doet-aangifte-klokkenluider.html

30-9-2011
rommie uit De Westereen

Geen klachten? Toen wij hoorden over aanstaande bezuinigingen hebben wij direct aan de bel getrokken. De managers moeten er ook eens op de middag komen, wanneer het personeel pas om 4 uur komt om te werken. Vanaf 1 uur liggen ze allemaal op op bed! 1 kamer moet alles waarnemen!!!
Bezuinigingen moeten nooit op de bewoners worden verhaald, dan hadden ze maar niet zo'n duur gebouw moeten bouwen. Misschien moeten de managers maar wat minder verdienen.

30-9-2011
meneerfrispeer uit Drachten

@wobor;

heb ik gelezen,dat is natuurlijk schandalig.
Maar je weet toch hoe dat werkt,hoe harder je kunt liegen hoe verder je het schopt.
Commerciëel talent noemen ze dat,oftewel het verdwijnt in de doofpot en later wordt het weer rechtgepraat en is er niks meer aan de hand.

30-9-2011
boukejansma uit Twijzelerheide

interim betekent indd...........eigen zakken vullen en de boel op de fles laten gaan!! zou graag vernemen wat deze interim p/uur krijgt aan loon. je kan nog weleens behoorlijk schrikken!

ennuhhh, geert wilders kom der maar in.....meer handen aan het verpleegbed in het rusthuis toch?? geen pyama en pamper dagen meer toch?

hallo geert wilder.... waar blijft u toch met uw belofte's? of zit u ook in het pluche om uw zelf te verreiken?

30-9-2011
vloeren uit Burgum

jammer dat welzijn en welvaart zover uitmekaar liggen

en helaas heeft welvaart gewonnen, alle door privatisering en marktwerking.

VVD bedankt

30-9-2011
advertentie

rommie uit De Westereen

@boukejansma, volgens mij gaat dat niet zo snel met de wetten er doorheen brengen. Dus om Geert Wilders er de schuld van te geven. Je kan eerder het linkse beleid van de afgelopen jaren de schuld geven van de achteruitgang van de zorg (ouderen/gehandicapten)

30-9-2011
macanudo uit Drachten

Weet hoe het erin derglijke instellingen toegaat, en geloof mij, het is een zootje, respect voor de verpleger/sters.

Wat eertijds een dankbaar beroep was is nu een kl#te job.

@boukejansma Heeft niks met wilders te maken, gaat al jaren zo.
Hier veranderd de eerste jaren echt niks aan, heb alleen medelijden met de mensen die daar een k#t laatste tijd van hun leven hebben!

30-9-2011
ukkiepuk uit Burgum

Schandálig, bezuinigingen op het personeel, zij maar hard werken en de boel opknappen en zien te redden, personeel en bewoners zijn de dupe hier!!! Heb hier al zo vaak wat over gehoord van een vriendin die daar werkt.
En zo'n manager lekker schijnheilig 'nee hoor, nog geen klacht gehad' Kan wel over m'n nek gaan!!!

30-9-2011
waadfreon uit Wierum

Aukje ........ je bent een jokkebrok, een leugenaar

30-9-2011
boukejansma uit Twijzelerheide

rommie,

ze kunnen binnen 1 dag veranderen dat er weer betaald moet worden voor de i.d kaart, dan zijn er ook meer dingen mogelijk in 1 dag.

hoor jij geert nog wel over zijn standpunten rommie?? ikke niet, ja vernederen en schelden is ie goed in. maar een land mee besturen? neh, doe maar niet.

30-9-2011
rommie uit De Westereen


@boujansma, dat was een spoedwet inderdaad. Maar Wilders (pvv) zit niet in de regering. Eerst moet het nog door de eerste kamer. Het duurt lang in Nederland voordat een echte wet er doorheen komt. Maar je brengt nu andere dingen van de pvv naar voren die hier helemaal niks mee te maken hebben. Als je daarover wilt discussiëren ga je toch naar Joop.nl?

30-9-2011
wobor uit loane

Als Geert Wilders zijn Henk en Ingrid aan een verzorgingstehuis toe zijn is er geen verzorgingstehuis en geen verzorgingsstaat meer.
Links heeft ingezet en rechts maakt het karwei nu definitief af. Ikke ikke ikke en de rest kan .......

30-9-2011
macanudo uit Drachten

@wobor Heeft niks met huidige politiek te maken, mafkees, is al jaren aan de gang daar.

Blijf on-topic, geen klachten zegt ze?? struisvogelpolitiek!

30-9-2011
wobor uit loane

Lezen macanudo. Lezen ...
Of is dat te moeilijk voor je ?

30-9-2011
macanudo uit Drachten

Blijf on-topic, of is dat teveel gevraagd. snap je heus wel, maar waarom moet je nou h en i er weer bij betrekken, populisme..............?

1-10-2011
stjonkstobbe uit Aldegea

Het wordt tijd dat ze Aukje voor straf op bed sturen!!

1-10-2011
okki uit Jubbega

waarom betalen we zoveel ziekenfonds premie en eigen risico volgend jaar plus 36 euro omhoog per maand per persoon en eigen risico naar 220 per persoon

1-10-2011
karin1 uit drachten

criminelen in de gevangenis,hebben het nog beter dan deze mensen.
Die krijgen op tijd eten,kunnen elke dag douchen en is veel begeleiding,en aandacht.
De ouderen,laat maar stikken,hebben we niks meer aan,zo word er gewoon gedacht.
De mensen die nl weer hebben opgebouwt vroeger,worden nu gestraft.lijkt nergens op,hoe ze met de ouderen omgaan en bezuinigen.
schandalig is het gewoon...

1-10-2011
blaise uit Maasticht

Mevrouw Reinders beweert van niks te weten! Het personeel klaagt steen en been over de werkdruk. Niet alleen liggen de meeste bewoners te lang op bed, ook de nodige aandacht die de bewoners verdienen is er niet. Maar het enige waar directeuren zich druk om maken zijn hun riante salarissen, bonussen en gouden handdrukken!

1-10-2011
siepkje uit Burgum

Speelt toch al veel langer, er is altijd hoge werkdruk, ik zat er zelf bij toen een mevrouw in een rolstoel naar de wc moest, ik riep iemand maar die zuster zei ze moet maar even geduld hebben, ik zei zal ik haar even op de wc zetten met haar familie lid, nee dat mocht niet,later nog ene keer geroepen maar nog steeds geen tijd, ineens zat ik tegenover een verkleinde Niagara waterval, hoe vernederend moet dit voor de vrouw zijn geweest, ze was nog wel goed bij haar verstand. Niet best dat hierop bezuinigd wordt, de zorg van mensen die hard gewerkt hebben vroeger!

1-10-2011
klaskerik uit Broeksterwâld

trienuitdewind ....domme reaktie geef je ...ze vliegen zich uit de naad en nog mogen ze harder vliegen van jou omdat ze een dik achterwerk hebben?.....je zit zelf zeker ook niet op de werkvloer om de boel nog enigsind,s mee te redden? ik vermoed van niet een hoge opleiding lijk je ook niet te hebben genoten aangezien je argumentatie.
Zou zeggen wat gaan leren Trien en mee helpen misschien kun jij de boel nog redden het lijkt ook deze TOP weer niet te lukken, maar misschien ligt er voor jou nog een mooie toekomst weggelegd....p.s denk het niet hoor maar niet geschoten is altijd mis.

1-10-2011
vonneke uit Oudwoude

Al jullie die commentaar hebben, waar is jullie moeder en vader, oma of opa? Vroeger zorgde je tot de dood voor hen als kinderen en nam je ze eventueel in huis. Tegenwoordig heeft ieder kind-kleinkind het "te druk" om hun naaste te helpen, dus maar in een tehuis, want daar zitten veel mensen die eigenlijk best nog met hulp van hun kinderen-kleinkinderen thuis hadden kunnen wonen, echte uitzonderingen daar gelaten. Mijn moeder (76)was thuis in haar eigen huis, verzorgd door de kinderen en een vast groepje thuiszorgers. Dat ging prima. Dus niet allemaal commentaar geven, hand in eigen boezem steken maar. Dan wordt de zorg misschien ook weer betaalbaar.

1-10-2011
rommie uit De Westereen

@vonneke, en als pake of beppe in een rolstoel zit en niks meer kan. Dan moet je ze ook maar thuis verzorgen? Of als ze lichamelijke klachten met psychische klachten hebben ook? Wat een onzin verhaal. Deze mensen die hebben juist goede zorg/begeleiding nodig van mijn mensen die er voor hebben geleerd.

1-10-2011
klaskerik uit Broeksterwâld

Nou ik herken jou mening niet hoor Trien, zie ze alleen maar vliegen en draven en met het roken zal het wel wat mee vallen er is al lang een rook beleid en ja in je pauze ben je wel zelf baas wat je gaat doen natuurlijk want dan word er alleen nog gerookt volgens mij.....met andere woorden ik erger me dood aan jou mening je moet toch echt bij de mensen van het managment zijn en niet bij het pers. van de werkvloer die de shit mogen opruimen letterlijk en figuurlijk......HET MANAGMENT MAAKT DE FOUTEN EN BLIJVEN ZITTEN WAAR ZE ZITTEN DE WERKVLOER MAG HET OPRUIMEN MET MINDER PERSONEEL.......dus wel eerlijk blijven en niet de kop in het zand steken wat sommige mensen doen dat word n.l al te vaak gedaan.......

1-10-2011
mieke uit Drachten

Nou ken ik Berchhiem weer niet.
Maar doet me wel denken aan mijn tijd als helpende en verzorgster en ook heel erg vaak gehoord van anderen.
Maar ja vaak word er alleen maar bezuinigd,
allemaal 0-uren contracten etc....
Constant verschillende verzorgsters die niks weten, over het reilen en zeilen en de regels in het tehuis.
Terwijl ze een aantal vaste krachten best meer uren kunnen geven.
Zodat er ook een stukje meer kwaliteit ontstaat.

1-10-2011
vonneke uit Oudwoude

@rommie, dat is juist de kern van het verhaal. De verzorgingshuizen moeten weer worden voor wie het nodig hebben. Ik heb in de zorg ook gewerkt en daardoor weet ik best waarover ik praat. "Mensen" die vastgebonden werden, want ze waren "lastig", mensen die de hele dag maar in bed lagen heb ik ook meegemaakt. Ik heb toen voor mijzelf gezegd dat ik dat mijn familie nooit zou willen aandoen. Vandaar.

1-10-2011
watisernogwel uit Dokkum

Rommie, je wilt niet weten hoeveel ouderen vereenzamen in de verzorg/verpleegtehuizen omdat hun kinderen het zo 'druk' met henzelf en hun sociale leven hebben. Alles maar dan ook álles komt op de schouders van de verzorging terecht. En terecht dat de zorg het niet meer aan kan.

Probleem ligt én bij de politiek (er moeten gewoon meer handen aan de bedden komen) maar het probleem ligt evenzeer bij de kinderen die veel te weinig voor hun ouders willen betekenen (de goeden ter uitzondering want gelukkig zien we die ook).

1-10-2011
boke uit Surhuisterveen

ik ben nu een half jaar bij berchiem aan de gang en elke dag moet ik de buiten deur open hebben en ik heb het nog nooit gezien dat er mensen tot de middag in bed liggen of s s morgens laat net voor 12
ik vind het dikke onzin

1-10-2011
age uit uithuizen

-Anonieme bronnen melden dat 'al twee weken een aantal bewoners regelmatig tot het middaguur in bed ligt'
...maar hoeveel is dat aantal en wat is regelmatig?
Elke keer is wel 1x teveel!

-De interiumdirecteur herkent zich niet in het beeld dat haar clienten langer in bed blijven liggen?
-Ze was donderdag nog op de werkvloer en constateerde geen misstanden?
Vroeger heette de werkvloer nog het HUIS en clienten BEWONERS..

-Ik dacht dat er bij verzorgingstehuizen een klachtenprocedure is,eerst intern en later bij onafhankelijke organen en evt ombudsman/inspectie?

-Het zou mi goed zijn verzorgingstehuizen door te lichten,vooral financieel,ook wat bestuur en directie betreft.

Het gaat te ver om LINKS of RECHTS de schuld te geven,maar het wordt er met deze regering,gedoogd door die Wilde,niet beter op,ook niet voor Henk en Ingrid,op hun ouwe dag.

Alleen de rijken kunnen nog een 'mooie' ouwe dag krijgen in een priveverzorgingshuis.

1-10-2011
maan1 uit Gerkesklooster

Is er niet een regel in de journalistiek van "hoor en wederhoor"????? En als de ene partij dan niet wil spreken, dan meld je dat, of je laat het bericht achterwege tot er meer informatie beschikbaar is.

1-10-2011
advertentie

meneerfrispeer uit Drachten

@watisernogwel;

sommige mensen beseffen pas wat/wie ze hadden als het/ze er niet meer is/zijn.
Die zijn zichzelf kwijtgeraakt in bezigheden die belangrijk lijken maar dat eigenlijk niet zijn denk ik.
Ik hoop dat ze hun hoofd dan koel kunnen houden als ze tot die ontdekking komen,en niet halsoverkop naar de antidepressiva grijpen omdat het even niet lekker gaat,maar eens echt zichzelf in de spiegel aan gaan kijken wat er loos is.

@age;

idd,er wordt hoofdzakelijk in zakelijke termen gepraat terwijl het over mensen gaat.
Gevoelloos lijkt het wel.

Met de huidige opgejaagde maatschappij en alle onnodige invloeden die op je afkomen is het belangrijk om prioriteiten te stellen.
Wat die prioriteiten zijn moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

Wat je bent is wat je doet,niet wat je zegt.
Mijn prioriteiten zijn duidelijk.
De pc gaat uit,het is mooi weer en ik ga even op visite bij..juist,die inderdaad...:-)

1-10-2011
granaet uit Dokkum

Dank u vvd en shijnheilige cda meelopers, breek de zorg en verzorging maar helemaal af.

1-10-2011
loodgewicht uit Burgum

Dit klopt helemaal,men heeft op dit moment wel twee interim managers omlopen die de meest achterlijke dingen bedenken.
Men mag tegen collega's notabene geen hoi meer zeggen,maar goedemorgen.
En bovendien gooien ze het personeel er uit in plaats van meer personeel aan het bed.
Het gevolg is niet alleen de bewoners lang moeten liggen maar ook de schoonmaaksters moeten meer doen met minder mensen,gevolg is dat het smerig is.
Eten is ook verschrikkelijk,een opgewarmd bakje wat niet om aan te zien is.
Het personeel is niet meer gemotiveerd door alle bezuinigingen.
Er is overigens wel geld voor een groot nieuw gebouw wat aan de acherkant moet verrijzen.

1-10-2011
rommie uit De Westereen

age ziet alleen niet in dat het al jaren zo speelt. Dit is een gevolg van links dat het nu zo is.

1-10-2011
age uit Uithuizen

Verstandige opmerking Maan1 en zoals Dakota ook zei er zijn nog geen FEITEN bekend.

Wat Yvonne zegt is ook heel juist trouwens.

We hebben het DRUK DRUK DRUK vooral met onszelf en dus geen tijd meer voor de ouderen en daarom hebben we voor hen verzorgings/verpleegtehuizen uitgevonden.
Maar als dat teveel geld gaat kosten oei oei en dan hebben sommigen hier ook nog kritiek op het personeel,dat vlgs hen op hun achterwerk zit(waar moet je anders op zitten)en koffie drinkt.
Je zou eens een weekje ingeroosterd moeten worden en diensten moet meedraaien Trienuitdewind...toepasselijke naam voor iemand met kritiek op afstand.

Laten we NU afspreken dat we vanaf vandaag ALLEMAAL,zoals Meneerfrispeer gaat doen, elk weekeinde iemand opzoeken,in een bejaardenhuis/verpleeghuis etc dat kan dus familie zijn,een kennis of zomaar iemand..evt een asielzoeker in een AZC.

En neem hem/haar dan mee naar buiten.

1-10-2011
wildzang uit Eastermar

Zo gaat het ook in bertila in drachten
net zoon zootje daar in die top

1-10-2011
age uit Uithuizen

Rommie we zijn met ons allen verantwoordelijk hoor.

WE hebben zoals hierboven al gezegd,geen tijd meer voor ouderen kinderen gehandicapten en we willen ook niet dat het veel geld kost.

Trouwens Rommie,waarom is het volgens jou een gevolg van links?

Links heeft de jaren na de oorlog veel minder vaak geregeerd dan rechts hoor..dat kan iedereen gelukkig nakijken op Google.

Het CDA en de VVD hebben veel vaker geregeerd,dus als het al jaren speelt...??

1-10-2011
henky uit Jistrum

@frispeer alias chemico welkom terug.

Hufters in Denhaag, schepen met geld naar die ape landen waar geld verdwijnt als sneeuw voor de zon,
En ze kunnen GVD de mensen die Nederland hebben opgebouwd na de oorlog niet eens een fatsoenlijke oude dag geven.

1-10-2011
macanudo uit Drachten

Ach, links of rechts om, laat de mensen, die oud en wijs zijn/waren, maar lekker verrotten daar in dat stinkhok!

En ach, laat ook maar zitten, een oplossing voor dit gebrek aan respect hebben voor de oudere zit er toch niet in!

1-10-2011
agema uit westereen

Jullie eigen zieke moeder moet maar eens de hele dag in dezelfde pamper op bed liggen....dan wil je na een poosje ècht het onder-lichaam niet meer zien.Maar de rijken in dit land, zal dit nooooit gebeuren denk ik..de mensen van de regering.....ook de koningin niet....

1-10-2011
wiefke uit burgum

@ boke, dan werk jij zeker vlakbij de kantoren..vlakbij een afdeling waar niet bezuindigd wordt zeker

1-10-2011
boukejansma uit leeuwarden

trienuitdewind uit Beneden Veensloot":
tuurijk zie je wel s personeel buiten hun pauze zitten maar zie je ook dat ze in hun pauze mensen nog naar de wc brengen of andere hulp geven wat ten koste gaat van hun pauze?? dit gebeurd dus erg veel. hulp geven aan mensen is niet aan tijd gebonden, nee ze hebben hulp nodig op het moment dat ze het ook nodig hebben en tja dat gebeurd erg veel in je pauze maar hier hoor ik je niet over.

1-10-2011
stdcynisch uit Drachten

Dergelijke misstanden zouden in beeld gebracht moeten worden met (verborgen) camera, op die manier is ontkennen niet meer aan de orde. Dan zullen de misstanden meer stof doen opwaaien dan nu het geval is...

1-10-2011
alterego uit Feanwâlden

Nog meer bezuinigen op de zorg !!!!

1-10-2011
virtualizer uit Burgum

dit soort misstanden zullen vast niet alleen in opberghiem plaats vinden,maar vast wel in minimaal 80% van alle bejaarden huizen.en het is wel verrekte triest om te lezen dat mensen die dit land hebben opgebouwd niet met respect worden behandeld,dat is alleen maar voor de rijken nog weggelegd...
zie je bea al liggen,in een luier vol stront van enkele uren oud...nee,dan staan ze al met het washandje klaar zou het niet.
en het komt hoofdzakelijk door die extreem dure managers die dit soort tenten runnen,moet je maar eens zien wat voor dure klassebak er staat bij berchhiem...ik mag hopen dat ik daar niet terecht kom als ik mezelf niet meer kan redden,mogen ze mij wel over de leuning van de brug kieperen,liever dat,dan zo naar je laatste dag op deze wereld waar alles alleen maar om geld draait!
niks dan respect voor de mensen die werken in deze brance die,,proberen,,het zo aangenaam mogelijk te maken.
de schuld ligt zeker niet bij het werkend personeel,die doen wat ze kunnen.

1-10-2011
southpark uit mescity

ja we komen straks weer in de tyd 1939-1945 met de id plichten srx nog n kenmerk op je jas en klaar is kees mensen wij moeten er met ons allen iets aan gaan doen het gaat hier zeker niet goed komen kinderen moeten straks hun eigen ouders maar weer in huis nemen etc etc

1-10-2011
meneerfrispeer uit Drachten

henky uit Jistrum zaterdag 01 oktober 2011
12:33 uur:

""@frispeer alias chemico welkom terug.""

-Geen idee wat jij je in je hoofd zit te halen maar klop ook eens aan voor zorg,dat kun je wel gebruiken als je mij gaat verwarren met iemand die ik niet eens ken beste henky.

1-10-2011
puntddroad uit anjum

verschrikkelijk wat er gebeurd in de bejaarde tehuizen
en de top maar graaien en de oudjes zijn er de duppe van en het personeel dat keihard werkt
ik hoor die verhalen heel vaak van een bekende die ook in zo.n bejaarde tehuis werkt

1-10-2011
zonnighart uit Burgum

Als er geen geld meer is voor de ouderenzorg: moeten we ons toch eerst eens achter de oren krabben, waar wringt de schoen...

1-10-2011
henkie58 uit Drachten

er is wel geld voor @zonnighart, alleen gaat het naar de verkeerde mensen. (topbestuurders)
Er is ook geen geld voor onderwijs maar een oud topbestuurder gaat ook weg met een salaris van
550.000 euro, zo zie je maar waar het geld heen gaat.
Het is triest voor deze mensen.

1-10-2011
advertentie

fontana uit Dokkum

Een schandelijke zaak. Oud worden is niet alles meer.

1-10-2011
ghostbuster uit drogeham

met heel veel pijn in mijn hart hebben wij onze moeder 4 jaar geleden naar bertilla drachten gebracht
en daar gaat het ook zo
moeten ze naar de wc u moet wachten mevrouw wij hebben nu geen tijd voor u
een tijdje geleden heeft een vrouw 1 uur lang op de wc gezeten omdat ze geen tijd hadden om haar eraf te halen
daar worden sommige mensen ook laat van hun bed gehaald
ze worden maar 1x per week gedoucht
en als ze tot over hun oren onder de ontlasting zitten worden ze een beetje gewassen en niet eens gedoucht
het is echt verschrikkelijk
dan moet ik mijn moeder weer met een brok in mijn keel daar weer achterlaten
en dat is soms heel moeilijk
ik heb tegen mijn man gezegt breng mij nooit naar een verzorgings tehuis
er gebeurd nog wel veel meer
het is heel erg jammer om zo oud te worden
en die arme mensen hebben er vroeger hard voor gewerkt

1-10-2011
lytsboefke uit jistrum

zorg voor uw ouders zoals zij ook voor u hebben gezorgd.

1-10-2011
pietersma uit Oosterend

Lytsboefke, dat zijn de juiste woorden die je daar schrijft.
Zelf denk ik ook zo.

1-10-2011
agema uit westereen

Wiefke uit Burgum, heeft nergens geen reet verstand van zie ik, die heeft nog nooit haar moeder of zo, er zo erg bij zien liggen..word dus tijd, dat zij in een pamper komt, en mooi de hele dag er in laten liggen. En nee...niet naar het toilet !!!!BLIJVEN LIGGEN !!!!Kijken wat ze dan voor onzin uit kraamt.
De rest van deze commentaren begrijpt deze sukkel niet eens, dus is voor de keutel te duur!!!
Het is ook de enigste hier, met een domme reactie. Maar niet te hopen dat deze persoon in een verpleeghuis werkt, maar ik vermoed van wel...!!!

1-10-2011
dodo uit Burgum

en hoevaak worden deze mensen in de douche gezet? 1x per week?
nog even en we moeten onze ouders weer zelf verzorgen...
diep triest

1-10-2011
eksteroog uit Eastermar

Ja,jongens,ik heb altijd al gezegd ,van eigen volk eerst.

1-10-2011
meneerfrispeer uit Drachten

@dodo;

het moet niet,het mag.

1-10-2011
babe uit Niet daar......

Ik werk al bijna 20 jaar in de zorg en neem van mij maar aan, dat het voor de bewoners maar ook voor het verzorgende personeel er niet beter op wordt. Gelukkig hebben de meeste collega's echt hart voor hun werk en rennen hun de benen onder het lijf vandaan om alle bewoners voor 10 uur 'smorgens uit bed te helpen zodat ze nog fatsoenlijk een bakje koffie kunnen drinken. Maar het wordt ons soms echt moeilijk gemaakt, door degene achter het bureau die helemaal niks van het reilen en zeilen op de werkvloer weet.

2-10-2011
r54 uit Damwâld

wat wil je met de regeringen van de laatste jaren en maar bezuinigen zelf hebben ze het goed zijn ze soms vergeten dat de ouderen van vandaag de dag nederland weer hebben opgebouwd na de 2.e oorlog hopelijk worden deze hoge herenook stok oud kunnen ze ook in hun strond blijven liggen

2-10-2011
nietje30 uit Augustinusga

Babe ben het helemaal met je eens. Werk zelf ook 19 jaar in de zorg.

2-10-2011
simply uit de westreen

Het verhaal klopt helemaal of is nog erger, mijn dochter werkt daar.

2-10-2011
noordersterfm uit drogeham

dit is te danken aan ons regering die maakt dit mogelijk, maar wij als nl zijn te lief, ik zou zeggen protesteer eens zoals in griekenland en laat zien dat we het niet eens zijn!!! ik vind dit belachelijk voor woorden en respectloos dat mensen zo worden behandelt,t zijn geen konijnen in een hok!! het zijn ook mensen!!
maar dat hebben we te danken aan deze smerige k*t regering!!!

2-10-2011
pietersma uit Oosterend

r54 uit Damwoude en anderen,

Wat jij r54 schrijft ben ik het mee eens. Alleen de hoge heren en dames die de bezuinigingen regelen zitten zelf wel goed bij kas als ze oud zijn. Die kunnen dus zelf wel goede zorg betalen en zullen niet zolang in hun eigen stront liggen.
Het maakt mij boos dat de goede zorg straks alleen nog voor de rijken is.
Het was vroeger en nu nog zo,"dat rijken ouder worden dan de armen".
Lees geleerden en arbeiders.

2-10-2011
age uit uithuizen

Nou Simply als jouw dochter daar werkt en het verhaal helemaal klopt,of nog erger is??dan begrijp ik niet dat jouw dochter en collegae niet bij de de leidinggevenden,de directie en inspectie aan de bel getrokken hebben over deze wantoestanden!?

Als dochter en collegae door dezen niet serieus gehoord zijn hebben ze de pers ingelicht?

Dat kan/moet dus alsnog en we mogen dus verwachten, dat je dochter en haar collegae alsnog zo snel mogelijk in aktie komen en aan het land via de pers vertellen wat hier gebeurt!?

Of blijft het bij anononieme bronnen,die melden dat een aantal bewoners regelmatig tot het middaguur in bed ligt?

Nu zijn het verhalen van famieleden,kennissen van.

Er zijn toch wel dagrapportages,waarin terug te lezen is HOE VAAK HOEVEEL bewoners tot het middaguur in bed lagen?

Virtu beweerde dat dit soort mistanden in minstens 80% van de bejaardenhuizen voorkomt?

DAT is verschrikkelijk..als het waar is..??

2-10-2011
mickeyfred uit burgum

De bewoners liggen te lang of te vaak op bed...dus de spieren worden slap, men kan op den duur niet meer lopen..dus maar in een rolstoel, er is geen tijd om met deze bewoners te wandelen....dus ze komen bijna niet meer uit de rolstoel, wereldje wordt nog kleiner...gezondheid gaat langzaam achter uit en dan de hele dag op bed en dan.....vul zelf maar in.

2-10-2011
age uit uithuizen

Ben het wel met Pietersma cs eens,dat deze regering bezuinigt op verkeerde dingen,zoals onderwijs,ouderenzorg en welzijn.

ZORG/HULP wordt alleen nog goed mogelijk voor hen,die dat kunnen betalen in prive klinieken/tehuizen.

Zoals Rutte ooit per ongeluk zei,"rechts Nederland kan zich in de handen wrijven"

Van de VVD en gedoger Wilde was dat te verwachten ..sorry Henk sorry Ingrid..(geef de moslims maar de schuld Geert,mschn trappen je kiezer daar nog een keer in:)maar ik schaam me diep,dat ik ooit CDA stemde...de laatste keer gelukkig al niet meer..

2-10-2011
loodgewicht uit Burgum

Voor age
Ik weet via iemand die er werkt dat als je klaagt er een aantekening in je dossier komt, en als je te vaak klaagt is het einde verhaal.
Je kan ook lezen dat deze interim het alleen over de financien heeft en niet of de bewoners op tijd hulp krijgt.

2-10-2011
henkie58 uit Drachten

als je tegenwoordig in het ziekenuis iemand op zijn of haar fouten wijst, praten ze daar gewoon over heen net of is het niet gebeurt.
Nou kunnen wij ons nog goed verdedigen, maar hoe erg moet het niet voor deze oude mensen zijn, die totaal afhankelijk zijn van een ander.
Dat is toch niet te geloven.

2-10-2011
age uit uithuizen

Loodgewicht,

Denk jij nou echt dat er als het zo erg zou zijn er van ALLE personeelsleden,die dit zien,ervaren NIEMAND durft te klagen en dit naar buiten durft te brengen evt als groep?

Ik lees wel van verplegend personeel hier dat het voor hen en bewoners steeds zwaarder wordt,maar niets over echte wantoestanden.

En er zijn toch ook belangengroepen bewoners en familieleden van bewoners?

Ik vond die interium directrice ook zeer zakelijk overkomen hoor met haar 'werkvloer en clienten'..valt nog mee dat ze het niet had over 'producten'

Er kan vlgs mij heeeeel veel geld van directie en bestuur etc overgeheveld worden naar de verpleging/verzorging.

Laten we vanmiddag iemand in een verzorgingstehuis opzoeken en even meenemen naar buiten!

2-10-2011
advertentie

henkie58 uit Drachten

@age het stukje vanaf het woord:"er kan". heb je gelijk.
Ik denk dat eerste stukje niet.
Je hebt volgens mij tegenwoordig niks meer in te brengen, alleen maar lege briefjes.
Diegene aan de top hebben in dit geval alleen maar eurotekens in hun ogen.
Lees jij weleens dat zo iemand wordt ontslagen!!!!!
Valt me nog mee dat ze die albayrak er uitgeschopt hebben, dat is dan het eerste geval wat ik mee maak.
De meeste die weggaan krijgen immers ook nog een oprotpremie mee.
Voor het goede werk wat de verpleegsters gedaan hebben, maar waar de topmensen met de eer weggaan.

2-10-2011
meneerfrispeer uit Drachten

@henkie58;

dat is bijna overal zo,je mag voorzichtig je mening verkondigen,1 of 2 keer,als je dan accepteert dat je daarna "op je plek gezet wordt",en meer niet.
Noem je een probleem dan ben je het probleem.

De baas heeft het voor het zeggen,degenen die vriendjes zijn met de baas een klein beetje.
En de rest is gewoon NIKS.

Conclusie;zorgen dat je hoog opgeleid wordt,doe maar mee,er tegenin gaan kun je proberen maar je zult bot vangen.
Daar is de Nederlandse werkvloer al veel te verziekt voor geworden.

Trefwoorden:doofpotpolitiek,vriendjespolitiek.

Nog een prettige middag,laat het maar even bezinken voor diegenen die ik onverhoopt zojuist uit de droom heb geholpen.

2-10-2011
eksteroog uit Eastermar

Age,nu moet je ook bij jouw standpunt blijven,jij bent degene ,die hier belangenloos zoveel immigranten heen wilt halen en nu zit je hier als een heilige profeet te verkondigen ,dat vooral Wilders fout zit,nou ik dacht het niet
Zoals ik al vertelde,men kan beter eerst op die mensen passen ,die Nederland hebben opgebouwd,maar helaas jij kunt niet kiezen,dat is jou probleem.

2-10-2011
age uit uithuizen

Kijk eens ons Eksteroogje met zijn islamfobietje meldt zich ook weer.
Voor jou herhaal ik zoals altijd graag even hoor.

ZORG/HULP wordt alleen nog mogelijk voor hen die dat kunnen betalen in priveklinieken/tehuizen.
Zoals Rutte per ongeluk al zei:"Rechts kan zich in de handen wrijven".
Van de VVD en gedoger Wilders was dat te verwachten, sorry Henk sorry Ingrid (geef de moslims maar de schuld Geert mschn trappen je kiezers daar nog een keer in)maar ik schaam me diep dat ik bijna altijd CDA stemde..de laatste keer al niet meer..

Ik heb die Wilde altijd FOUT gevonden en vind het verschrikkelijk dat het CDA met die haatzaaier samenwerkt..

Terug naar het nieuwsbericht.

Ik vraag me af,hoeveel bewoners,hoe vaak eigenlijk te lang in bed lagen?

Ik hoop dat er een onderzoek komt naar wat er nou precies waar is van verhalen van anonieme bronnen.

Ik geloof niet dat hele teams in Berchhiem al dan niet gedwongen zoiets in de doofpot (kunnen) stoppen.

2-10-2011
r54 uit Damwâld

er wordt gezegd dat wij meer moeten protesteren kijk maar naar andere landen daar ben ik het mee eens # maar in nederland wordt alleen maar geprotesteerd met een vlagje en een fluitje dat lijkt meer op een feestje 3zet alle bruggen open dan staat alles mooi stil en blokkeer alles in den haag hardere actie,s en geen feestjes meer

2-10-2011
loodgewicht uit Burgum

@age mijn bericht komt van de werkvloer,die aangeven van,familieleden klaag er over want wij verzuipen in het werk.
Bij ziekte word er geen vervanging geregeld. Afdelingshoofd die op een cursus wordt gestuurd om zakelijker met haar personeel om te gaan !!.
Oudjes die niet meer als één aardbei op de boterham mogen anders wordt het te duur.
Er is personeel wat van de ene op de andere dag van 15 uur in dienst op nul uren contract wordt gezet.
En zo kan ik nog wel verder gaan.
Allemaal uit eerste hand.

2-10-2011
henkie58 uit Drachten

@age ik moet je helaas teleurstellen.
Heb toevallig net met iemand gesproken die bij Bertilla werkt, zij begint om half 8 en de ander begint om 8 uur.

Ze moeten met 2 man 10 patiënten voeden,douchen, aankleden, medicijnen geven etc..
Ik geef het je te doen.

Ze zei ook als er nou 1 bij kwam alleen voor helpen met voeden en medicijnen geven, dat scheelde al een heel stuk.

Als je klaagt de top legt het gewoon naast zich neer.

2-10-2011
age uit Uithuizen

Nou r54 wat let JOU..??
Wanneer begin JIJ JOUW aktie?
Zet de bruggen open blokkeer alles!
Vlgs mij wil klokkenluider Tjeerdk wel met je mee doen!


Loodgewicht,dank voor je reactie!
Ik geloof je, maar ik heb hier van nog niemand van Berchhiem gelezen dat ZIJ gezien/ervaren hebben dat X aantal bewoners x keer op hun afdelingen tot het middaguur in bed lag,omdat er niet voldoende personeel aanwezig was??
Daar gaat het vlgs mij in dit bericht over?

Dat er van alles mis is ben ik helemaal met je eens en dat wordt er door de komende bezuinigingen van deze regering niet beter op.

Vlgs mij kan het geld voor verzorgings/verpleegtehuizen anders en beter verdeeld worden.

Er kunnen heel veeel bestuurs- directiebanen geschrapt worden en dan kan dat geld naar de verpleging/verzorging.

Ik vraag me af,of een deel van de tehuisbewoners niet beter bij kinderen etc kan wonen,tegen vergoeding,evt met hulp vsn wijkzusters ?

Of we moeten mschn meer belasting betalen?

2-10-2011
meneerfrispeer uit Drachten

""Of we moeten mschn meer belasting betalen?""

@age;ja heel goed plan,laten we dat maar doen want de geschiedenis heeft onomstotelijk bewezen dat steeds meer belasting betalen ook alles steeds beter maakt.

Echt een briljant idee.

2-10-2011
age uit Uithuizen

Dat was een beetje speels bedoelde opmerking opmerking Meneerfrispeer,hoewel..

Er komen dus,dat weet iedereen steeds meer ouderen en die moeten als ze ouder worden en niet zelfstandig en/of bij familie kunnen wonen toch verzorgd worden en soms zelf verpleegd.

Denkt u dat dat niks kost?

Ik herhaal dat ik de bezuinigingen daarop verkeerd vind en ik gaf al aan dat het geld mschn anders besteed kan worden OF dat waar mogelijk WE ONZE ouderen weer bij hun kinderen moeten laten wonen,zoals vroeger gebeurde en nu nog wel in veel landen.

Of we moeten dus toch meer belasting..


Mar wij willen we alle ONZE lusten en rechten maar liever niet ONZE lasten en plichten.

Amen.

2-10-2011
griet48 uit Wijnjewoude

al deze mensen , met heel veel
commentaar, en het wel weten hoe het moet
of niet,,

ga daar dan eens 1 uurtje vrijwilligers werk doen.
dan kun je het personeel ook ontlastenen ook wandelen met de bewoners,
ik spreek uit ervaring

2-10-2011
age uit Uithuizen

DAT is wel heel toevallig Henkie58,dat jij net toevallig iemand sprak die bij Bertilla werkt.

Je kunt zo de politiek in.
Die politici spreken rond debatten op tv ook toevallig een Jan met de Pet in het land..of Suske met het mutske,of de beroemde Henk en Ingrid..

FANTASTisch Henkie58

Vlga mij ging het hier om Berchhiem trouwens waar vlgs de nog steeds anonieme bronnen..??

Mschn kun jij straks toevallig nog even iemand van Berchhiem spreken Henkie58?:)

2-10-2011
henkie58 uit Drachten

@age ik hou altijd mn fatsoen hier, maar als een dombo als jij kunt zien wie hier's middags op visite komt vind ik dat heel knap van jou.
Ik ben blij dat jij overal van op de hoogte bent, met die onnozele opmerkingen van je.
Dus het gebeurt alleen in Berghiem, doe je ogen open, dan begrijp je er volgens mij meer van.
Verder zal ik me maar inhouden tegen zo'n betweter als jou.

2-10-2011
henkie58 uit Drachten

@age klopt het was idd. heel toevallig, maar ik wil dat jij je onnozele insinuaties voor je houdt, als je niks van de situatie afweet.

2-10-2011
macanudo uit Drachten

Neem je ouders maar weer in huis, wordt hier door een persoon die geen verstand van zaken heeft gezegd.

Ben jij Age wel eens op het "hofje" in Berchiem geweest? Ik denk het niet, deze mensen zijn allemaal zeer dement, en kunnen niet meer thuis wonen.
Met pijn in het hart worden deze mensen daar naar toegebracht door familie, zoals alle andere mensen die daar zitten, er niet voor de lol heengaan.

Dus ga niet steeds wat stom zitten lullen over h en i en wilde, want daar gaat het hier niet over.

prettige avond toegewenst!

2-10-2011
age uit Uithuizen

Henkie58 jij jouw ervaringen..

Zeg ik dat ik overal van op de hoogte ben ?

JIJ weet dus wel wat er op Berchhiem gebeurd is?

Ik verwacht wel dat de media van Telegraaf tot de radio en tv en moderne media er morgen opduiken.
Er zal toch wel iemand al dan niet anoniem de media ingelicht hebben,v/h personeel,of familie van bewoners,over deze wantoestanden op Berchhiem en dus ook op Bertilla?
Ik vermoed trouwens dat journalisten sites als Waldnet ook wel lezen?

POW NEWS !!morgenavond !!

Mschn wordt dan ook bekend hoe vaak hoeveel bewoners eigenlijk regelmatig tot het middaguur in bed moeten blijven..

Er zal ook wel een landelijk onderzoek komen om te kijken of het klopt dat dit in minstens 80% van de bejaardenhuizen gebeurt,zoals hier beweerd werd.

Laten we afwachten.

Ongelooflijk...toch?

Voor nu,slaap wel en morgen gezond weer op.

2-10-2011
age uit Uithuizen

Macanudo,voor je mij beschuldigt van dom lullen lees jij eerst even wat ik schreef om 19.49:

..OF dat waar mogelijk we ONZE ouderen weer bij hun kinderen moeten laten wonen.

Vlgs mij staat daar WAAR MOGELIJK toch Macanudo?

Ik had je iets slimmer ingeschat..mijn fout.

Tenslotte voor jou even :

Ik ben wel op het Hofje geweest Macanudo,maar daar heb jij trouwens verder mee te maken.

2-10-2011
gruttepier uit grou

Mijn moeder woont in zo'n groep van 6 voor demente bejaarden en ze heeft het daar prima.......ze heeft verhalenvertelmorgen, plaatjedraaimiddag, zelf zingen in een koortje van bewoners, er is een creativiteitsactiviteit eens per week, bij mooi weer lekker buiten zitten.......kortom, wij zijn heel blij dat er zo goed voor haar wordt gezorgd, ze leeft daar als een prinses en wordt behandeld als de koningin, gewoon liefdevol en met veel respect van de verzorgsters en of verpleegsters.......petje af voor zoveel toewijding.........p.s. het stinkt er nooit en het is altijd keurig en opgeruimd en familie en vrienden zijn echt altijd welkom, prachtig voor mijn moeder, ze wordt elke dag goed verzorgt en het eten is ook geweldig, niet van een centrale keuken, maar zelf nog mee helpen met de sla te wassen en de piepers te schillen etc. etc. in één woord nog één keer......GEWELDIG.!!!!

2-10-2011
eksteroog uit Eastermar

Ach ,age ,bemoei je nou maar niet ,met die verpleeg en bejaarden tehuizen ,zorg jij nou maar dat die AZC 's wat zuiniger aan doen ,dan komt dat geld vanzelf bij de verpleging en bejaarden ,en kunnen alle motoren daar weer op volle toeren draaien

Je kunt nu éénmaal niet van 2 walletjes eten ,vriend,en daar heeft de Wilde een punt.

2-10-2011
henkie58 uit Drachten

@age ik weet veel van bertilla, daar is ook een afdeling met demente bejaarden.
Komt wel aardig overeen met berghiem zo te horen.
Ja ik heb een goeie kennis die daar werkt en bovendien heeft mijn zoon daar gewerkt.
De situaties komen dus wel aardig overeen.
Ben je zo een beetje op de hoogte of moet je nog meer weten.
Niet te lang door die verrekijker kijken, anders weet je ook nog wat ik op tafel heb staan.

2-10-2011
advertentie

meneerfrispeer uit Drachten

""Er komen dus,dat weet iedereen steeds meer ouderen en die moeten als ze ouder worden en niet zelfstandig en/of bij familie kunnen wonen toch verzorgd worden en soms zelf verpleegd.
Denkt u dat dat niks kost?""

""Mar wij willen we alle ONZE lusten en rechten maar liever niet ONZE lasten en plichten""

@Age;

klopt wat je zegt,ben ik helemaal met je eens,naast je rechten moet je ook je plichten kennen etcetera.

Maar er zijn zo langzamerhand teveel voorvallen vanuit Den Haag naar voren gekomen en ook uit andere overheidsinstellingen verspreid over het land,waaruit blijkt dat ons belastinggeld oftewel oneerlijk verdeeld wordt,of gewoon compleet over de balk aan dingen die nergens toe leiden behalve het welzijn van bepaalde individuen terwijl ze daar moreel gezien geen recht op hebben.

Om over het koningshuis maar te zwijgen,of bijvoorbeeld De Groene Draeck,slechts enkele voorbeelden.

2-10-2011
macanudo uit Drachten

@vriend Age, heb het idd verkeerd gelezen, zie het nu ook, excuus.

En idd het gaat mij geen ruk aan waar je wel of niet bent geweest.( wil het niet weten ook )

Slaap zacht!!:)

2-10-2011
macanudo uit Drachten

@gruttepier, dan zit zij zeker niet in Berchhiem, daar hebben ze sinds kort zo'n tafeltje dekje maaltijd en het stinkt er.

Ben blij voor jouw moeder, dan heeft ze het getroffen!!

Moet er wel bij vermelden, dat het personeel daar erg hun best doet maar onderbezet is, jammergenoeg!

2-10-2011
ghostbuster uit drogeham

natuurlijk heb ik overwogen om onze moeder in huis te nemen
ik heb haar 6 jaar lang dag en nacht met heel veel liefde verzorgd
maar op een gegeven moment lukte het niet meer
ik werd zelf ziek
en als je je ouders verzord of in huis neemt moet je zelf wel 100% gezond zijn
en mijn moeder heeft 24 uren per dag hulp nodig
dus ga je er van uit dat ze in een verzorgings tehuis goed zit
bij een intake gesprek leek het ook allemaal goed te zijn
en ik wil de verpleegsters niet allemaal over 1 kam scheren er zijn ook goeien bij


2-10-2011
frits76 uit hjirre ut fryslân

foar allen dy at hjirre sa elkoar oant befechtsjen binne mei wurden.

doch is wat goeds foar us maatskappij kroep achter dy ferrekte kompjoeter wei en doch frijwillegerswurk.

foar allen dy at tinke dat it allegearre misstanden binne yn de soarg gjin noed de begjinselwet is yn de maak.
ik soe mar wer sizze gjin noed it komt allegearre wol wer goed

hulde

2-10-2011
frits76 uit hjirre ut fryslân

of bin ik de jinnige dy't fan de begjinselwet heard hat

hulde oppenei

p.s. hja syl ik koe it net litte

2-10-2011
age uit Uithuizen

Laten we het weekeinde mooi afsluiten:

-Henkie58,ik wil jou mijn excuses aanbieden,want mijn reactie naar jou was niet mijn beste op de schaal van vriendelijkheid.
Toch blijf ik van mening,dat het hier om Berchhiem gaat en dat vergelijken met bv Bertille gevaarlijk is.
-Meneerfrispeer,ik ben het tot heel ver met u eens,wat betreft het (verkeerd)verdelen van ons belastinggeld en dat geld mi ook voor de bezuinigingen etc
-Macanudo excuus aanvaard en gewaardeerd!
Ik denk dat jouw slimheid flexibeler is,dan ik dacht..en mschn ook afhangt van het weer?:)

Tenslotte,ook voor Ghostbuster;
Het is (tegenwoordig)niet altijd haalbaar om je ouders etc thuis te verzorgen.
Je moet dat ook kunnen en sommige ouderen hebben speciale verzorging nodig die men alleen in en verzorgingshuis kan geven.
Daar worden fouten gemaakt,maar ik weet dat de meeste verpeegsters etc hun stinkende best doen,al klinkt dat bij het Hofje onbedoeld wat tragi/komisch (weet ik Macanudo:)

2-10-2011
eksteroog uit Eastermar

Age,jij moet er wel voor zorgen,dat je nog honderd jaar blijft leven,want jouw vriendjes moeten dan ook verzorgt worden,ik begrijp wel dat jij daar nooit bij stil gestaan hebt en dan !!!!
Nou ik weet het wel zeker,wij gaan door zulken als jouw gezamenlijk ten onder ,er zullen in de toekomst geen bejaarden huizen meer zijn en de verzorgingshuizen zijn voor de laatste paar weken van je leven bedoeld,onze hele rots vaste verzorgingsstaat wordt uitgehold, mijn grootten dank daarvoor

3-10-2011
age uit Uithuizen

Ach,was ik die arme Eksteroog gisteren vergeten ?

Maar het is weer hetzelfde met jou.
Je leest niet WAT ik schreef en beweert weer dingen die ik nooit geschreven heb!
Jokkebrokje!

Eksteroog,moet ik voor jou elke keer herhalen?
Nou vooruit...nog maar 1 keer.

Ik schreef een paar keer dat ik deze bezuinigingen van deze regering verkeerd vind.

Ik schreef dat er vlgs mij,door op bestuurs/directieniveau banen te schrappen,heel veel geld naar de verpleging/verzorging kan gaan.

Ik schreef ook dat we mschn ONZE ouderen DAAR WAAR MOGELIJK weer bij hun kinderen moeten laten wonen.

Mschn zo scheef,ik moeten we straks meer betalen aan belasting om ons zorgstelsel toch voort te kunnen zetten.

Eksteroog.als we de pensioen leeftijd ophogen naar 66..67 scheelt dat het land ONS heel veel geld..(AOW etc)

Daar is die Wilde op tegen?

Maar dan nog hebben we binnenkort mensen nodig dus wrschlk ook uit het buitenland.

Maar die Wilde roept 'grenzen dicht'

bedankt !

3-10-2011
eksteroog uit Eastermar

Age ik ben kort maar krachtig ,en je weet om de sodeflikker wel wat ik bedoel ,maar nogmaals ,
Wij weten wel waar jij het geld maar al te graag in wilt pompen ,dat is de immigratie.
Nu heb je wel een groot woord ,hoe onze mensen in de verpleeg tehuizen ,dan zouden kunnen bezuinigen en dat de ouders maar weer verzorgt moeten worden door hun kinderen enz enz
Maar bespaar jij nu eerst maar eens miljoenen bij jouw eigen departement van Immigratie en Asiel en leg dat geld op de plaatsen zoals deze verpleeg tehuizen waar het echt nodig is neer
En dan wil je de oudjes door laten werken tot 67 ,ja misschien wel tot 68 jaar
weet je wel hoeveel mensen de 65 jaar niet eens halen,schaam je man.

3-10-2011
age uit Uithuizen

Ik geef het op Eksteroog ,jij hebt gewonnen.

Tegen jouw verdraaing van wat ik geschreven heb kan ik niet op.

Ooit beweerde je hier,dat ik criminele allochtonen,criminele Marokkanen en criminele buitenlanders verdedigde.
Ook heb je hier beweerd dat ik geschreven zou hebben,dat allochtonen<Marokkanen en buitenlanders beter zijn dan echte blanke Friezen.

Ik heb je meerdere malen gevraagd mij te vertellen waar en wanneer ik op Waldnet bovenstaande beweringen deed.
Dat heb je nog geen 1 x gedaan,dat kun je dus ook niet:)

Nu heb je het over mijn eigen departement van 'immigratie en asiel?:)

Nu beweerje dat ik de oudjes mschn wel door wil laten werken tot 68?
Volgende week beweer je vlgs mij dat ik oudjes door wil laten werken tot 75?:)

Het is bij jou net zoals met Wilders zijn stijl het is niet strafbaar,maar het is gewoon een kwestie van onfatsoen,liegen en laster.

Daar kan ik niet tegen op..dus ik geef discussie met jou maar op.

Sterkte Eksteroog.

4-10-2011
syll uit mijn huiskamer

Hahahaha, en het staat er!
Maar al met al ben ik benieuwd of er wat aan gedaan word?! Dat is toch waar het ons allen om gaat..
Samen staan we sterk!

Nee F, nu kon ik niet achterblijven

4-10-2011
eksteroog uit Eastermar

Age,ik zie het al,het past vandaag niet in jou straatje,dat geeft niks hoor ,steek eerst jouw hand maar in jouw eigen boezem en praat dan ook niet mee over onze in de steek gelaten ouderenzorg,

4-10-2011

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan