Vertraging uitspraak De Centrale As
Publicatie: 26 oktober 2011, 14.57 uur
Reacties
Ambtelijke molens malen langzaam.
Schiet nu eens een keer op met die kl*te weg. Ik zou 'm graag nog in dit leven mee willen maken a.u.b..
Ach dan wachten we toch nog even, dan kan het project nog een paar miljoen duurder worden, wat maakt het uit.
Oh ja en uh succes met de uitspraak heren van de Raad van State, en laat de koffie vooral niet koud worden.
Ja hjer... noch efkes 6 wiekjes langer wachtsje.. kom op sis.. Centrale as: JAAAAAAA!!
die vuile ambtenarij ook altijd,zo traag als stroop die half bevroren is.
leg aan die weg,door al die hopeloze vergaderingen en uitstel om niks,word het alleen maar duurder en duurder.
de schep de grond in,en de klagers die alles maar vertragen onder het asfalt stoppen.
opgeruimd staat netjes!
Dat is te koart troch de bocht .
Ach ffkes wachtsje,as sa de euro ploft en de wenningpriizen kelderje kinne we dy wei moai mei us allen oanlizze fanut de wurkferskaffing.
De 250 miljoen euro voor de Centrale As kan beter besteed worden voor de ontwikkeling van Noord-Oost Fryslân ............
Moet noord-oost friesland wel goed bereikbaar zijn ! Dus.......... Centrale as
Die 250 miljoen euro kan beter besteed worden voor de geestelijke ontwikkeling van die azijnpissers die tegen de plannen van de as zijn zul je bedoelen. Hoe kan NOF nou ontwikkelen met zo'n slechte bereikbaarheid. NOF heeft een slechte naam als het gaat om infrastructuur, dus Schep in de grond, en geef die luie ambtenaren van de Raad van State een schop onder hun donder en leg aan die weg. Hij had er al moeten liggen.
june ut bergum schreef dat is kort door de bocht
als goed is komen er geen bochten in
dat remt alleen maar af dus niet snel bereikbaar
nee laat de as maar zitten tis weggegooid geld
Tegen de KRIMP in Noord-Oost Fryslân is de Centrale As (vierbaans weg) een overbodige oplossing ............
De vierbaansweg is één van de stappen in de goeie richting, met betrekking tot ontsluiting van NO-Fryslân. Zeker nu er rotondes in de enige autoweg naar Dokkum liggen.
krimp wijzer.....zo altijd aan de drukte op de weg te zien na 4 uur,is de enigste KRIMP,die er dan kan zijn,dan misschien in jou broek te vinden?....maar niet te merken op de weg,dus?
Het lijkt wel of het met de dag juist drukker wordt in het traject. Met name rond afrit Nijega, omgeving Burgum en Quatrebras. Wordt tijd dat die weg er komt. Na de aanleg van de 4 baans Waldwei weer een goede stap in de richting. Nu de N381 4 baansplannen nog doorzetten
Goed dat er nog een instituut is dat grondig nadenkt over een besluit in plaats van alleen economische en/of politieke belangen na te jagen.
Bovendien zijn er gelukkig ook nog zat mensen die helemaal niet zitten te wachten op nog meer asfalt en beton op één van de weinige plekken in Nederland waar het nog een beetje rustig is.
Mensen die tegen deze weg zijn, zijn ook tegen economische groei in deze regio. Kijk eens hoe onveilig het nu is in de dorpen en hoe druk het nu al is.
Moet je eens kijken wat een klaverbladen er zullen worden aangelegd bij Suameer en ter hoogte van Zwaagwesteinde...... Wat een idioten...... Leg een rondweg om Bergum heen, kan het verkeer dat niet in Bergum hoeft te zijn eromheen.....en een tunneltje bij Quatrebras voor het verkeer zuis naar noord en andersom....... veel goedkoper en simpeler....en de natuur blijft behouden.....er komt door de as geen enkele baan bij in Dokkum hoor.......weggegooid geld die hele weg....
De veiligheid in de dorpen zal zeker worden bevorderd. Maar dat kan ook door middel van meerdere rondwegen om dorpen (bijv. Burgum). Dat is goedkoper, beter voor het natuurlijk aangezicht, ontlast de woonkernen en zorgt voor een betere doorstroming.
Wat betreft economisch gebied durf ik te betwijfelen, of het werkelijk groot effect zal hebben. Ik denk niet, dat er meteen meer bedrijven in NOF zullen worden gevestigd. Zelfs als de weg er ligt, is NOF niet meteen een veel aantrekkelijkere regio.
Het kan er zelfs toe leiden, dat bedrijven verder weg trekken. Als de as er ligt, dan is Drachten vanuit NOF beter te bereiken. Drachten ligt mooi centraal langs een snelweg en een autoweg.
Het is logistiek aantrekkelijker om in bijvoorbeeld Drachten te vestigen. En werknemers kunnen wel vanuit NOF komen, daar de weg er wel ligt.
Surhuisterveen is bijvoorbeeld ook goed te bereiken via de A7 en de Skieding. Maar voor bedrijven is het nou eenmaal niet het aantrekkelijkste gebied.
walders denk alleen aan dokkum,maar er zijn meer plaatsen die dan wel gaan profiteren,er is meer dan alleen die puist genaamd dokkum..
een tunneltje dit en een rondwegje dat....
heb je uberhaubt een idee wat voor ruimte een tunnel nodig heeft in omtrek?vast niet.dan kan je rustig heel Quatrebrass wel vlak gaan schuiven.
en hoe denk je dat mensen uit hardegarijp/noord bergum op die,,ideale,,weg moeten komen.,juist,toevoerwegen meneer i.v.v klaverbladen en rotondes.
dus waar u het simpele vandaan haalt.....makkelijk gedacht,maar uitvoeren en aanleggen is heel iets anders.
we zijn niet in madurodam hoor!
weet u wat weggegooid geld is,jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren de zaak vertragen en ophouden,dat alleen kost al miljoenen,hoor je niemand over,dat word niet naar buiten gebracht maar onder de pet gehouden.men moest eens weten...
rondwegen om dorpen is van korte duur worden huizen omheen gebouwd mag je weer niet hadder dan 30
denk dat er niet veel nieuwe bedrijven komen
maar bedrijven die hier zijn en weer bereikbaar worden gaan minder snel weg
Vertraging uitspraak of niet, die Centrale As komt er. Dat staat vast.
laten die er op tegen zijn de rekening presenteren dan piepen ze wel anders!! wel bekend die er op tegen zijn!!! voor de bedrijven is de centrale as een uitkomst je moet verder kijken in de toekomst om de weg heen wordt 't mooi groen zoals bij vele wegen.
wat een gedonder kost maar meer en meer geld schiet eens
zet gewoon 4 buldoosers naast elkaar en schuifen
zullen we zelf alvast maar beginnen?
zou zeggen stop het geld maar in een spoortraject.
Dokkum, Lauwersoog, Eemshaven, Groningen, Drachten, Heerenveen.
Heeft heel noord Nederland er wat aan, trekt wel bedrijven en brengt wel werk gelegenheid met zich mee.
Bekende ; een logica van jan k.. ook al zouden bedrijven zich in Drachten gaan vestigen , de werknemers blijven wel wonen, en gaan zich misschien juist in NOF vestigen omdat ze gemakkelijk op hun werk kunnen komen wat weer goed voor de economie is.
Schiet maar op met die Centrale As. Ik sta vrijwel dagelijks in de file voor Burgum, en dacht altijd dat Burgum het punt was waar alles opstopt, totdat ik laatst eens door moest naar Dokkum, toen bleek dus dat het gewoon een sliert auto's is tot aan Dokkum toe.Er zitten veel meer knelpunten in dan alleen Burgum, dus kom maar gauw op met de nieuwe weg.
Niet lullen, maar beginnen.
Kom op met onze route 66!
juist!
weet je wel wat dat zou gaan kosten fryslan66....
en enig idee hoeveel klagers je dan aan de deur krijgt...
een spoorweg heeft geen enige zin,een spoorweg richting eemshaven vanaf groningen zou wel wat in zitten,maar hier......nee,ik zie voor onze regio geen ene verbetering voor werkgelegenheid liggen als er een spoor aangelegd zou worden.
dan moet je naderhand de hele infrastructuur ook weer gaan aanpakken,en dan gaat het pas echt gigantisch veel geld kosten.
Het lokale verkeer tussen de dorpen in Noord-Oost Fryslân heeft geen enkel profijt van de Centrale As en is alleen maar een belemmering ..............
Dit is weer nadelig voor de ontwikkeling van Noord-Oost Fryslân.
De Wijzen uit het Westen maken er een potje van op deze manier.
Ja ,t is jammer voor de voorstanders maar de centrale as gaat niet door, gewoon omdat geen enkel argument steekhoudend is en alle beslissingen er doorgedrukt zijn op basis van liegen en bedriegen door de ambtenarij, GELDVERKNOEIERIJ. En laat al die VW GOLF rijdende heethoofden, en andere mobiele heethoofden maar wat eerder opstaan, dan hoeven ze ook niet zo,n haast te hebben, luiaards !
als de grootste werkgevers/scholen om tafel gaan zitten en hun werktijden zo aan passen dat je niet die pieken meer krijgt is het probleem opgelost.
die as hoeft van mij niet in deze uitvoering, er gaat teveel natuur gebied en geld verloren met dit project.
Van UITSTEL komt AFSTEL ....................
Alleen de ambtenaar gelooft nog in de as.
LANG GEWACHT en TOCH AANGELEGD.....
Het is alleen smorgens en smiddags laat druk bij de Gariper hoek en Bergum. Wat is 5 of 10 minuten later hier of daar in een mensenleven....... Waar hebben we het over.Ik vind de huidige geplande uitvoering veel te veel. Dat er wat zal/moet gebeuren oke. Wees nou reëel. Het is toch te zot, een vierbaansweg naar Dokkum. Wat een vernietiging van landschap en natuur. Dit komt nooit weer terug, de rust, natuur enz. en dat om enkel minuten eerder in Drachten of waar dan ook te zijn. Trouwens de bereikbaarheid van Driesum,Wouterswoude,Damwoude en Rinsumageest wordt er niet beter op. Allemaal bij de Valom linksaf en dan rechtsaf de as op....... Denk ff na allemaal.....
Jason,
Het is wel zo, dat inwoners wel blijven en er misschien wat meer inwoners komen. Maar wegtrekkende bedrijven is niet goed voor locale economie.
En uiteindelijk, als bedrijven wegtrekken, vertrekken inwoners uiteindelijk ook een keer.
Daarnaast voegt een weg met 2x2 rijstroken naar het noord-oosten vrijwel niets toe. Erg veel tijdswinst behaal je er niet mee.
Het wordt wel rustiger in dorpskernen, wat de veiligheid ten goede komt. Maar dat is ook te behalen met rondwegen om de betreffende kernen.
Met rondwegen behaal je ongeveer de zelfde (minimale) tijdswinst. En spaart geld en natuur. De as is achterijk duur, maar levert relatief weinig op.
16.000 auto`s gemiddeld per dag denderen er door bergum,als je pech hebt,5 keer remmen en weer optrekken...das pas goed voor het milieu zeker.
jij met je rustig walders,ja bij jou in een doodlopende weg zeker....
stel zeurende geitenwollensokken op laarzen lopend gepeupel.
rondwegen zijn geen optie,word later weer rondom volgebouwd,en dus weer snelheidsbeperking en gevaarlijke situaties op zulke stukken weg.
nee,doordenderen vanaf nijega tot dokkum,en niks anders.
@biker666
ben er helemaal voor
en rij niet eens een golf maar een matiz!
relax!! don't worry be happy.
(zodra de centrale as er is)
virtualizer, t'is jammer voor je maar de as gaat niet door dus verhuizen maar naar zuid drachten en snel: èèn reden (mens) minder om de as aan te leggen........
waarom ik verhuizen? gij heb moeite met de as,dus verhuis jij maar naar het griend,lekker een tegenstander minder.....
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan