Containerschip ramt Burgumer brug
Publicatie: 11 december 2011, 12.43 uur
Reacties
hmmm duur inschattingsfoutje dit .
waarschijnlijk stuurhut naar beneden gehad voor de brug en ja dan zie je niet meer of je er wel of niet onderdoor past + een flinke snelheid aan de opgekrulde containers te zien .
Hahahaha, moet wel een dronken kapitein zijn geweest!
even schipperen denk ik
humor, water stond wel hoog, maar dit verschil zit hem niet alleen niet in het water.
misschien eerder in het bloed van de schipper, laat hem maar eens een bloedtest doen.
geen probleem.
gewoon appeldoorn ff bellen
Dat wordt weer maandenlang in de file staan....
Drank maakt meer kapot
hahaha
waar was de dekknecht?
dan is de brug bij de fonejacht en daarvoor hoger zeker dan die van burgum anders was ie daar alwel gestrand.
Mar gau de sintrale as oanlizze. probleem ferliene tiid.
FZP was iets hoger ivm opstuwende wind. een inschattingsfoutje dus
Foutje !!!! bedankt....
Wie it in Grinzlanner of in Frys ? 'it ken net, it kan net!'
Ook het aquaduct in de Centrale As zal deze problemen niet voorkomen, wan op 200 meter vanaf het aquaduct komt er een nieuwe brug van 20 miljoen Euro ..............
REGEREN IS VOORUIT ZIEN >>>>>>>>>>>>>>>
Pomp eens wat water uit dat burgumer slootje, het staat veels te hoog. Ik zeg: Schuld van de gemeente!!!
juist!
@ Juist, dat is een taak van het Waterschap en niet van de Gemeente. Overigens is daar momenteel weinig aan te doen. Door de recente en aanstaande
storm(en) wordt het water landinwaarts gestuwd.
Dit hadden we al langer voorspeld, en gezegd, en ja op een mooie zondag komt het uit, schepen zij te groot en te hoog voor het PMG, nou ja dan ben je in hun ogen een zwart kijker, en ja bingo, het wachten was er op. Provincie Fryslan, neem nu ook je verantwoording!
weer wat oud ijzer
tijd voor het aquaduct .
maar snel beginnen maandag maar
is dit nu een boot error?
deze containers kunnen de kliko in.
Hee, piterhenk, je moet even naar Hans anders om een bril. Zoals Wijzer al zei, er komt 30 meter naast deze brug een nieuwe brug van 20 miljoen euro.
leuk uitje op zondag haha. kan elke week wel dit. 20 miljoen voor een brug? koopje haha.
waarom de brug niet omhoog !!
een brugwachter wil ook wel eens wippen !!
Als ie richting groningen moet zie ik t probleem niet. Komt nog bij Theo Reitsma langs, kreukelbakken even dumpen en weer verder gaan. Klaar is kees...
da's een brug te ver
dit deel van de brug kan niet om hoog . was goed aan gekomen , ding zit zo vast als een huis
@ Juist, ze kunnen het water wel laten zakken, maar hij zit boven vast..........en niet onder
De nieuwe toekomstige brug over het PM-kanaal naast het aquaduct in de Centrale As, daarvan zegt de provincie Fryslân dat de 20 miljoen kostende brug door het RIJK betaald wordt.
Hiermee wordt dus beweert dat den BURGER hiervoor niet opdraait ..........
De nieuwe brug is door het aquaduct totaal overbodig .........
zeg het al weken lang..schepen worden te groot,schippers willen hoelanger hoe meer verdienen,en het personeel word op bezuinigd,schepen worden groter, de containers komen telkens hoger, en de schippers willen meer en meer, om meer te verdienen,het personeel word op bezuinigd, etc etc.
ik vind het prima zo,laat ze maar afzinken die grote bakken, gewoon weer net zoals vroeger, kleine scheepjes,de mercedes inruilen voor een klein autotje, en gewoon weer even de vrouw op het voordek
laat ze maar afzinken die grote rotschepen,
woon aan het kanaal.maar als ze langs komen denderen, schudden mij de koffie kopjes van de tafel af!!
heeft sinterklaas geluk gehad dat het water met de intocht niet zo hoog stond.
waarom voer hij niet onder het beweegbare deel door,
En inmiddels ook op de Telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11101662/__Schip_ramt_brug__.html
weer lachen hier om de onnozelste reacties hier....er is er zelfs een met schuddende koffiekopjes?
waar is je villa op gebouwd klaess,drijfzand?
overdrijven is je werk zekers daar in de kakbuurt van burgum waar hoofdzakelijk klagers wonen...
@ Kleass, helemaal mee eens, liggen nu onderweg, hoe groter hoe idioter, en dit moest een keer gebeuren, jammer dat het niet op maandag in de ochtend spits gebeurd!
wat water in het laadruim van het schip laten pompen door de brandweer en het schip zakt en kan daarna achteruit varen is mijn oplossing.
dat is de oplossing fransharry,maar eerst zal men toch echt de verwrongelde en opgekrulde containers tussen het schip en de onderkant van de brug er weg moeten slopen,anders heeft volpompen weinig tot geen zin in dit geval.
Ach jakkie .. Sneu zeg.. sterkte er mee
proberen kan altijd virtualizer en tijdens het water in het laadruim pompen zie alwel wat de containers doen toch?.
Zit er niet een beweegbaar deel in de brug?
Ja schim dat zit in het gedeelte naast het brugwachtershokje maar volgens mij word de brug niet gedraaid in de wintermaanden omdat er dan geen toerisme is (zeilbootjes enz).
de beste stuurlui.......................
die zitten op waldnet......ze kunnen amper recht fietsen maar toe maar...
LoL @ virtualizer
@kleass uit burgum:
zeikert, ga dan ergens anders wonen.
Foto updates waldnet
De schipper kan een inschattingsfout hebben gemaakt. Maar er is toch navigatie apparatuur aan boord die tijdig waarschuwt voor naderend onheil? Vergelijk met ATB systeem op het spoor: wanneer een machinist een rood sein negeert en daardoor met nog een trein in één baanvak terecht komt, waarschuwt het ATB systeem en brengt zo nodig de trein tot stilstand.
tsja dat heet marktwerking kleass......
De Friese boezem is een geheel, dus als het langdurig hard waait uit het zuidwesten zoals de laatste tijd stuwt het water op naar het noordoosten, naar ons toe dus. Als het goed is is de sluis bij Terherne in de nieuwe Slachtedijk gesloten zodat de boezem in tweeen verdeeld wordt, dat helpt. Maar al het water kan er bij ons maar op een punt uit, namelijk via het Lauwersmeer. Alleen staat het water in het Lauwersmeer ook hoog omdat men door de stormen van de afgelopen tijd niet kon spuien op de Waddenzee. Actuele waterpeilen in Fryslan:
http://www.wetterskipfryslan.nl/infotype/presspeil/view.asp?objectID=19
Bij de brug is vast een peilschaal zodat de schipper kon zien hoe hoog het water stond. Beetje flauw om het waterschap de schuld te geven. Bruggen en sluizen draaien buiten het seizoen in Fryslan alleen op verzoek (24 uur van te voren bellen) maar het PM kanaal is een belangrijke route dus misschien is de regeling hier anders.
hoe zit het eigenlijk kan ik morgen wel om 5uur er langs of beter omrijden via de tille het was trouwens een beste klap was er nog geen 100 meter van af toen hij er onder door wou wat niet lukte
Dit heeft ook te maken met tijds druk en plaatselijke bekendheid, en bij dit soort mannen is het beide, hoe meer hoe beter, affijn ze zijn vandaag niet verder gekomen dus, morgen veel wind, dus Schuilenburg de volgende, ach ja zo komen we ook wel op onze bestemming, mits we onderweg er ook niet een tegen komen met highcube container, want zo werkt dat, ben trouwens wel benieuwd hoe hij gedaacht heeft om in Groningen te komen, want daar zijn de bruggen (2x) hooguit 6.80, dus leg het maar uit.
er zitten op dat schip ook wel beunen(ballast tanks) laat die vollopen met water en we zijn er!!! en het schip zal zo langzaam zakken dat controleer baar blijft. er geen spake zal zijn van vallende containers!!
het schip ligt inmiddels aan de loswal aan de burgumerdaam,dus hij ligt niet meer klem onder de brug.
en navigatie houd GEEN rekening met hoge waterstand door de harde wind van afgelopen dagen.
ps:skipper,wat minder mekkeren over de scheepvaart zou je goed staan,het moet tegenwoordig wel groot wezen,kleine bootjes redden het nu eenmaal niet meer.
en je klaagt over de plaatselijke bekendheid?dit schip vaart constant dezelfde route tussen westbroek(gr)en rotterdam,dus me dunkt dat hij de vaarweg beter kent dan jij misschien burgum?:).....
en leg uit?
je naam skipper past in het geheel niet bij jou gezien je kennis erover...goofy lijkt me beter.
het water is ook erg hoog nu he
ja,en het zal zeker nog hoger worden deze week,en al helemaal op vrijdag met de kans op een zeer zware storm..
Ja dat hoge water was er afgelopen week al, dus hij of zij had het kunnen weten,en vitualizer, jij denkt het te weten, het is gewoon de tijds druk en het moeten, enne voordat deze mannen hier zaten, voeren wij hier al, het is mij met de paplepel ingegoten, vandaar, 1 plus 1 is rekenen, en je binnenvaart berichten bij houden, simpel, meer moet dat niet zijn.
reitsma heeft het klusje maar weer geklaard groet een collega
nooit een fout gemaakt zeker skipper met je boot(tje)?
ik zeg het niet dat ik het beter weet,maar jij als oud schipper moet weten dat klein nu eenmaal verleden tijd is toch?en groot zijn brengt gevaren,zeker op het water gezien de remweg van deze grote bakken,als je het dan door hebt dat het niet past...is het te laat.
volume is de realiteit geworden,100 containers op zo`n schip als deze,vervangt 100 vrachtwagens op de weg....das ook 1 plus 1 is....2..? maar zeker goedkoper dan 100 vrachtwaggels.
fouten zijn menselijk,hoeveel hightech er ook aan boord is.
dus daarin heb je gelijk,net als tijdsdruk trouwens,maar in welke bedrijfstak is dan niet zo.....haast,stress is gewoon geworden in de wereld.
Nou zal je uit de droom helpen virtualizer, het vaargebied van ons is waar deze jongens niet kunnen komen en wij meer op ons hoede moeten zijn vanwege wisselende waterstanden,en klein scheepje, ja ik ben er trots op, en dat niet alleen, we zijn vorige week al thuis weg gevaren om op tijd te laden i.v.m. de wind, en als je echt wil weten hoe het zit, nodig ik je bij deze uit om het eens van dichtbij mee te maken, zal je gelijk zien dat ik geen oud schipper ben, morgen ochtend, schikt dat? kun je het eens van een andere kant zien,nog volop in bedrijf.
dat heeft theo mooi gedaan
zat er toch aan te komen ,groter em als maar groter.
maar wel machtig mooi hoor die grote schepen.
Ik wist nog wel een kade waar hij mooi kon liggen haha of beter dr bij opslepen!!
Met een aquaduct heeft het wegverkeer geen last meer van het scheepsverkeer en het scheepsverkeer geen last meer van het wegverkeer ..................
nee helaas skipper,dat schikt(te)niet.we moeten hier zelf aan de arbeid door de weeks.
en als het de zee op is...dan sla ik de uitnodiging af,ik bezit geen zeebenen.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan