Grotere schepen in Pr. Margrietkanaal
Publicatie: woensdag 1 februari
Reacties
Nou denk ik niet he vanaf 1 februari 2012, of ze moet om het vaarverbod heen kunnen.
Jammer schipper nog ff wachten.
Incognito,
Het vaarverbod geldt niet voor het Prinses Margrietkanaal.
weten ze wel de hoogte van de brug bij Burgum :)
Grappig dat er mensen ( incognito) zijn die denken dat ze alles weten terwijl ze niet eens goed lezen.
En dan stopt hier alles op Stroobos?? Wel mooi.
ik weet niet waar dat figuur het over heeft uit heerenveen... maar als je er geen verstand van hebt kun je je beter stil houden baas...en pmfrl alles is berekent op deze grote schepen maar een enkeling maakt een fout bij het laden...en het hoeft geen eens de fout van de schipper te zijn... hij is namelijk de andere bruggen ook gepaseerd..
afz een schipper
skoaterwietkop. Een schipper dient op de hoogte te zijn van de doorvaarthoogte van ELKE brug die in zijn te varen route ligt.Waterkaarten geven dat goed aan dus....
afz. schipper
@ maan1, na Stroobos kan de provincie Fryslân hoog en laag springen, maar daarna wordt het echt Groningen.
Bedankt @bekende uit Leeuwarden, wist ik niet ze hadden het over een vaarverbod in Fryslân (dus dat is dan voor mij incl het PM kanaal,
en voor @amanda666 uit Kootstertille alsof jij alles wel weet misschien omdat je een bewoner aan het PM water bent ?? nou ja laat maar.
@incognito ik weet ook niet alles maar in jouw eerste reactie begin jezelf met dat je het wel weet. Je begint met "Nou dat denk ik niet he"
COSTA deze schipper was op de hoogte!!!!!
hij vaart wekelijks hier langs met dozen...
maar we wijken weer eens af...
en tegenwoordig is er tresco inplaats waterkaarten zelfs op mn jachtje :) dus de kaarten zijn straks verledentijd
Ik vind het juist iets goeds om dit toe te laten, en misschien is dit weer een voordeel voor de schippers zelf dat ze ook wat meer vrijheid krijgen. Ik zou niet begrijpen waarom men hier op tegen zou moeten zijn.
Hallo Angel, in principe heeft u gelijk, waare het niet dat het hier dan over nieuwbouw (jonge) schepen gaat, en zoals overal : groter betekend goedkoper en de kleinere bedrijven moeten daar maar aan mee doen.
Voor dat geld wat zij vragen/ krijgenn kan ik geen gezond bedrijf voeren.
Voorbeeld tijdens de crisis: 1.50 euro voor elke 1000kg van Heerenveen naar Utrecht.
De enige winnaar is de ontvanger van de goederen die meteen voor u een hogere prijs rekent want de olie is zo duur dus niemand heeft er wat aan!
U zegt misschien: koop zelf zo'n grote, maar dan is er meteen weer overcapaciteit dus heb je er weer niks aan, want dan moeten wij weer goedkoper, etc etc.
Groet
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan