Account
Logo
Zoeken
3.4 °C

Politie jaagt op snelle boten op meer

Publicatie: 27 mei 2012, 13.43 uur

Reacties

puinruimer uit Kootstertille

de schatkist moet weer aangevuld worden.hebben ze niks anders te doen.

27-5-2012
wijzer uit Feanwâlden


Ook voor de waterpolitie is dit "WEER" weer genieten .......

27-5-2012
diuwer uit Boornbergum

daarom wil iedereen bij de waterpolitie met dit weer

27-5-2012
eastlakeskins uit Eastermar

Ut is echt nodig dit. Ut gjit ommers elke dei mis op ut wetter... Gjin boeven vangen!

27-5-2012
advertentie

wicked112 uit Leeuwarden

blijkbaar is de controle toch nodig zo te lezen. goeie actie

27-5-2012
vloeren uit Burgum

jagen ze niet op vissers dan wel op boten.
4 kilometer te snel.dan hadden ze bij mij ook op kunnen waaien.
komen nooit dodelijke ongelukken van , wat willen ze nou.



disrespect

27-5-2012
kornuit uit Leeuwarden

@vloeren:

Beter lezen, hij ging niet maar 4km te hard maar 25 te hard. Dat is bijna 4x de toegestane snelheid.

27-5-2012
pechvogel uit Noardburgum

ze maken er een kut leven van.nerges mag je even los of die viespeuken staan weer te schrijven.snap niet dat zulke mensen snachts nog kunnen slapen...

27-5-2012
buitenpost01 uit buitenpost

Wat denk je wat er gebeurd als de golf die je speedboot produceert bij meerkoet en waterhoen nestjes aankomt? Als je wilt beestje met je miami-vice boot ga dan naar een plaats waar het mag. Prima actie van de politie!

27-5-2012
haagster2 uit Houtigehage

wicked112 waar lees je dat???

27-5-2012
pykefanger uit Bombats

Aan al die kortzichtige figuren die deze acties onnozel en geldklopperij vinden, op het water gelden net zo goed regels als op de weg, dus logisch dat er ook daar controle is. Vaar je te snel dan kun je een boete verwachten, dat is maar goed ook, en hoeveel mensen kennen echt de regels op het water? Elke malloot stapt in een boot, gas erop, en zonder enige kennis op pad.

27-5-2012
wicked112 uit Leeuwarden

haagster2 uit Houtigehage ik lees dat hier in het artiekel op waldnet, hielden ze zich aan de regels zouden ze niet op waldnet staan. dus het is blijkbaar toch nog nodig die controle, goeie actie dus

27-5-2012
vloeren uit Burgum

laat ze eerst de vieze mannetjes en de zakkenrollers op pakken dan kunnen onze vrouwen en kinderen weer vertrouwd en veilig de over straat, da's prioriteit

veritas

27-5-2012
hyper7 uit Hurdegaryp

wat een mierenneukers die politie.
ik heb al totaal geen respect meer voor die lui

27-5-2012
advertentie

dappered uit Heerenveen

Aanpakken die kerels die te snel varen, regels zijn regels. Behalve als het mierennuekers zijn zoals ons agentje die ging jammeren als een big bij de staatr. en daar blijf ik voor staan.

27-5-2012
bifi uit drachten

Buitenpost01,

wat ben jij een allerjezust domme kortzichtig figuur, wat denk je dat er gebeurd wanneer er een kruiser langs komt trekt net zo'n dikke golf, en wat denk je dat die meerkoet daar anders van wordt? get real het is een watervogel en schijt een dikke hoop op een golf, anders had i zijn nest wel in de boom gebouwd.

doe ieder een plezier en log voor altijd uit op waldnet!!

27-5-2012
skurk uit Harkema

hey dappered ben je nog dronken of analfabeet?

27-5-2012
wijzer uit Feanwâlden


als je de politie nodig hebt, dan zijn ze er niet ..........

27-5-2012
westereender uit westreen

voor alle negatieve reageerders hier op de politie

stel dat hier iets stond van ongeluk met 2 boten door te hoge snelheid
zwaargewond of erger

wat zouden jullie reacties dan zijn???

27-5-2012
dappered uit Heerenveen

westereender uit westreen Eigenschuld dikke bult, liggen ze met de neus ophoog, ook eigenschuld. Meestal zijn de daders zelf het haasje, geen medelijden mee.

27-5-2012
stdcynisch uit Drachten

ach, iig een rustgevend gevoel dat een vaarbewijs verplicht is bij dergelijke bootjes. Die mensen hebben tenminste nog enig idee van wat wel en niet kan op het water. Dat kan niet gezegd worden van de doorsnee kruisers tot 15 meter. Daar mag iedere imbeciel ongestraft meteen mee van wal steken met alle gevolgen van dien.

27-5-2012
wijzer uit Feanwâlden


Hoe zou dat komen dat het woord "MIERENNEUKER" tegen de politie van de justitie niet meer als scheldwoord geldt ?

27-5-2012
stdcynisch uit Drachten

omdat het geen scheldwoord is maar een kwalificatie

27-5-2012
watersnuffel uit Augustinusga

En kom je bij het bureau om aangifte te doen van oplichting dan hebben ze er geen tijd voor. Maarja mooi weer en wat bootje varen vinden ze natuurlijk leuker en ook nog geld binnen halen.En een oplichting uit te zoeken moeten ze werken.

27-5-2012
crimson uit Burgum

Ach..die bootjes mensen kunnen wel wat missen...en anders verkopen ze de boot toch??

27-5-2012
ppuk1265 uit Dokkum

Waarom word er geen onderscheid gemaakt tussen snel varen op open water, en kanalen. Op open water richt de hekgolf geen schade aan.
Dit is gewoon lachwekkend. Maar ja, net als straks bij de TT in Assen zijn ze er opeens weer als de kippen bij, wat een struikrover mentaliteit! Ga in de 30km. woonwijken eens controleren op snelheid!!!!!

27-5-2012
stien147 uit Ureterp

Wie zijn billen, moet op de blaren zitten !!

27-5-2012
eastlakeman uit Eastermar

hulde voor de politie ik hoop dat er nog veel meer controles komen.
vanmiddag op de leyen waren ook weer van die asocialen bezig met een grote speedboten met zo,n stumper op een klein plankje er achter aan.
daar moeten de boete,s veel hoger voor worden en registreren(2 x gepakt boot in de scredder)weg met die assoos. dan wordt het weer gezellig op het water

27-5-2012
buitenpost01 uit buitenpost

worst uit drachte, lul niet zo dom jonge stumper.

27-5-2012
sisa33 uit Surhuisterveen

ik vind als niemand er last van heeft moet het kunnen maar ja nederland moet ergens geld weg haalen dan kunnen ze het weer naar het buitenland doen om ze daar te helpen en ons laaten ze gewoon zinken in nederland

27-5-2012
Swaplans uit Dokkum

Bifi +1 ......

27-5-2012
gewoon uit Burgum

Ben benieuwd of de 2 snelle wedstrijd zeilboten ook een boete hebben gehad(?).

Ik denk het niet, deze zijn vanaf vanmorgen tot vanmiddag laat bezig geweest met snelvaren (ver boven de 9 KMH !!) terwijl die enkele snelvarende speedboot eigenaar na het bekeuren rustig bleef. Uiteraard zitten op een zeilboot alleen verstandige mensen en mogen ze daarom sneller dan een ieder(B.S).

Zorg weer voor een strookje snel varen op de Bergummermeer of de Leyen, dan kunnen de wedstrijdzeilers en surfers (zeilscholen) weer starten en speedboot bezitters even gas geven zonder de overige waterrecreanten te storen. Ook snelvaren is een vorm van waterrecreatie, alleen wordt dit volledig verbannen met als gevolg snelvaren op plekken waar het eigenlijk niet verstandig is.

En nee, ik heb geen speedboot met een hoog vermogen en dus ook geen bekeuring gehad

Uiteraard komen hier weer reacties op in verband met een losgeslagen rietkluit en een meerkoet met watervrees. Whatever, veel speelplezier.

27-5-2012
wicked112 uit Leeuwarden

gewoon uit Burgum

daar heb je gelijk in, laat er maar weer een stuk komen waar mensen even het gas kunnen opentrekken. maar ik blijf er wel bij, hou je gewoon aan de regels.

27-5-2012
age uit Uithuizen

Die malloot,die het er niet mee eens was,dat hij een boete kreeg,omdat hij 30 km/u of 43 km/u voer,terwijl maximaal 9 km/u is toegestaan,moet naar de rechter stappen..die zal hem vast vrijspreken..en de politie zal een schrobbering krijgen...die hadden die man vrolijk wuivend...moeten laten gaan...toch?

Ik ben wel elke keer blij als de politie overtreders beboet..Liever dat deze domoren meehelpen de staatsschuld te verkleinen dan ik van mijn belasting.

Altijd grappig hoe sommigen als ze het niet met elkaar eens zijn de ander uitschelden voor 'dom'..

Zouden ze dat thuis en op hun werk ook doen in gesprekken?

Gezellig....

27-5-2012
vogelbekdier uit 't Kret

Ik heb wel een speedboot met hoog vermogen en neen ik heb geen bekeuring gehad. Vaak ben ik het eens met akties van de politie behalve als het zogenoemde "zoekacties" zijn. Ik versta onder zoekacties dat de waterpolitie op mooie dagen op jacht gaat op snelvaarders, bij gebrek aan dezen gaan ze boten aanhouden die wel te hard varen maar totaal geen hinder zijn op deze grote meren (idd zie je Zeilboten met veel hogere snelheid varen) Ik ben van het type lekker genieten en het gas hoeft niet open als ik door leuke kanalen ga maar op een meer iets meer power zal niemand last geven. degene die het over nesten heeft of watervogels moet maar eens gaan kijken wat een golven een planerende boot geeft, die zijn op groot water miniem omdat de boot amper nog in het water zit. Plezierjachten en de grote jongens maken behoorlijke boeg en heckgolven welke veel schaddelijker zijn. Ander probleem is de veelste kleine gebieden waar je mag hardvaren, de beperkingen zorgen voor meer overtredingen.

27-5-2012
samatut uit Buitenpost

Goede actie dat ze ook op het water op snelheid controleren.Op de openbare weg moet iedereen zich ook aan de regels houden, dus waarom zou het op het water dan niet hoeven?Misschien in deze crisistijd ook maar eens een "waterbelasting/bootbelasting gaan invoeren, net zoals weggebruikers wegenbelasting moeten betalen?

27-5-2012
hyper7 uit Hurdegaryp

dan moeten ze de brandweer ook ff aanpakken.die lui gaan met hun vrouwtje lekker te racen met de boot van hun baas.
iedere jaar weer hetzelfde.
en dat mag wel???

27-5-2012
suameerder uit sumar

regels zijn regels zullen ze wel zeggen op het water moet je toch heerlijk kunnen genieten van de rust en de ruimte om je heen. op de wal is alles al zo snel waarom moet men dan op het water ook nog snel. goeie zaak politie om harder op te treden geen medelijden met deze bootjesmensen

27-5-2012
friesegozer uit Uithuizen

en hoe weet je hoe hard je vaart .zit er dan een snelheidsmeter in alle boten ?

27-5-2012
advertentie

toyota-freak uit Twijzelerheide

regels binne regels, se witte omme duvel wol dot se net sa hurd vaare meie.. dus at se pakt wurre ist hun eigen skuld.

28-5-2012
bastiaan uit Haema

je zal op een feestje of zo zijn en ze vragen je wat je voor je werk doet...ben je de hele avond verder alleen, én terecht.

28-5-2012
stalker uit Veenklooster

ik koop wel een roeiboot
snel varen mag toch nergens

28-5-2012
boskabouter uit Aldeboarn

ze hadden gister de laser er bij op burgumer mar is dit een zelfde die ook op de weg word gebruikt vraag ik me af?

28-5-2012
woodywoodpecker uit Kootstertille

wat een flauwe kul hier in het kolkje heeft de scheepsvaart er geen last van laat ze daar toch gas geven een mooi plekje er daar voor

28-5-2012
donderbuks uit Harkema

Ik heb hiervoor speciaal een account aangemaakt.
Ik neem nooit de moeite om te reageren door die flappen reacties.

Wij waren op het meer aan het varen, krijgen water in de soep door die arrogante gasten door de golven die ze veroorzaken met hun speedboten.
Dus varen wordt het niet vandaag, wij naar de inleg plaat
s waar de gene boven me het ook overheeft, het kolkje.
Wat denk je?
Staan daar ook een paarspeedboten rondjes te draaien.
Bijna alle boten voor ons kosten tegen de steiger aan en tegen de trailers. DIKKE KRASSEN tot gevolg.
Dan vraag je of ze misschien willen stoppen, worden er een stuk of 10 lege bierflessen naar jou toe op de trailerhelling kapot gegooit. AsociaaL!! DURE BOTEN VERNIELEN. Op de weg was het rijbewijs al lang pleiten geweest...



Mensen jullie hebben het zelf niet mee gemaakt dus hou je domme reacties voor je!

28-5-2012
wijzer uit Feanwâlden


@donderbuks: De bootjesmensen gunnen elkaar het licht niet in de ogen ................

Ook in een sluis is het schelden geblazen tussen de bootjesmensen.

28-5-2012
rh1982 uit Eastermar

Als men weer een snelvaar gebied zou aanwijzen op het bergumermeer, dan is het probleem gelijk opgelost. Gewoon zo als vroeger de helft van het meer. De rustzoekers kunnen dan mooi naar de leyen of op de de andere helft van het meer varen. Als men dan toezicht gaat houden op het snelvaren waar het niet mag, dan heeft niemand daar problemen mee. Door een snelvaargebied komt er echt geen schade aan de natuur. Voorheen lag het snelvaargebied ook ver genoeg vanaf de kant! Zonder snelvaargebied komt er juist overlast. Het maakt niet uit waar je gas geeft, het mag toch al niet! Die rustzoekers hebben zich zelf te pakken. Zij hebben er voor gezorgd dat het niet meer mag op het bergumermeer! Dit met een hoop overlast tot gevolg, want de snelvaarders betalen gewoon de bekeuring en geven weer gas. De pakkans is toch vrij klein.

28-5-2012
samatut uit Buitenpost

En omdat de pakkans vrij klein is, meer controleren door de waterpolitie, niet alleen op snelheid, ook gelijk even op drankgebruik controleren...

28-5-2012
wijzer uit Feanwâlden


@samatut: Kun jij mij aangeven hoeveel doden er op het water zijn, of weten wij niet meer waarom deze verboden zijn ingevoerd ?

28-5-2012
wicked112 uit Leeuwarden

@wijzer uit Feanwâlden door je reactie ben ik het ook eens om meer te controleren op snelheid en drankgebruik.

28-5-2012
bifi uit Drachten

dat er bierflessen worden gegooid is natuurlijk niet goed te praten duidelijk!

maar voorbeeld, op de Sneekermeer is nog een snelvaar gebied, en wat denk je, jan lul met z.n kruiser ,zeilboot, moet zonodig daar doorheen varen vervolgens vloek en tiert hij alles bij elkaar omdat de speedboten vlak langs hem varen, terwijl Hij gewoon daar weg moet blijven in mijn ogen, wie is nu de domme?

nee de langzaam vaarders sloepen zeilbobo's enz enz, denken dat het water van hun alleen is! flikker toch op! dat vindt ik pas asociaal.

28-5-2012
rh1982 uit Eastermar

Drankgebruik mag wat mij betreft strenger aangepakt worden. Maar een snelvaargebied moet er snel weer komen! als er dan bekeurd word op snelvaren buiten dit gebied heb ik er geen problemen mee. Gun de snelvaarders ook hun plezier! De rustzoekers denken dat ze de hele wereld moeten hebben! Alles verbieden, maar o wee als ze straks zelf ook niet meer mogen varen.....moet je ze dan eens horen!

Ongelukken in een snelvaargebied komen zelden voor.
de meeste ongelukken op het water komen door onervaren schippers die zonder vaarbewijs op boten tot 15 meter varen.

28-5-2012
joltje2 uit veenwouden

Te hard is te hard goed aanpakken deze lui, zie vaak kleine kinderen in een rubberbootje ze vliegen alle kanten op, dat is levens gevaarlijk.

28-5-2012
plofkip uit Drachten

Nou ik ben gisteren te varen geweest,en zoals pykefanger uit bombats ook al zegt;Jan en alleman stappen in een boot,gaan het water op zonder enige kennis van regelgeving en hup,gas erop,want daar schijnt het allemaal om te gaan,ook gewone stalen motorboten of sloepen waarbij het niet eens nut heeft om te gassen.
Gevolg;een hoop lawaai de ene boot hangt nog verder in de kont dan de ander met golfslag tot gevolg en voor de opvarenden is het niet eens comfortabel en kost het onnodig brandstofverbruik.

Waar zijn we toch mee bezig,doe gewoon,vaar normaal,je komt er wel,doe rustig aan geniet van het water.
Mensen gaan juist het water op om tot rust te komen,om dus niet de drukte van alledag te ervaren,speedboten zijn dan ook een ware bron van ergernis voor het merendeel der watersporters.

Wil je echt snel varen,ga dan de zee op met een écht snelle speedboot,geen zodiacje met 15 pk,dan heb je alle ruimte en ben je zwemmende kinderen ook niet tot gevaar.

Jongens wat een stress.

28-5-2012
virtualizer uit Burgum

ze hebben het niet voor niets verboden op het burgumermeer...men ging maar al te vaak,,net ven buiten de lijntjes,,het gas open draaien...
tja en nu is er bijna geen plek meer om even de pk`s los te gooien.
heb jaren geleden al eens bijna zo`n waterskieende ploert in de boot liggen,het ging nog net goed omdat ik de kont omgooide,had is dat niet gedaan dan was mijnheer zonder benen huiswaarts gekeerd.
men is blind,half bezopen of hoe zal het ook anders,indruk moeten maken op de dames!
ga al jaren niet meer het water op,er is niks meer aan,je komt ogen en oren te kort door alle agressie wat ook op het water schering en inslag is tegenwoordig.
al ben ook ik van mening dat ook snelle boten hun gang ergens moeten kunnen gaan,maar dan wel ergens waar het daadwerkelijk kan,waar anderen er zo min mogelijk last van hebben,maar zulke plekken zijn er haast niet.

28-5-2012
28-5-2012
jan2 uit Aldtsjerk

Wie snel wilt varen moet bij de waterpolitie gaan.Deze heeft ook het lak aan de snelheid

28-5-2012
tdi uit Burgum

Vaar al jaren snel waar het niet mag, maar nog nooit een scheldende of negatieve reactie gehad. Vaar de hele dag rustig 10 km per uur maar geef alleen op open en rustig vaarwater gas.
Mijn motto; doe het bewust en gebruik je verstand!

28-5-2012
snoopy16 uit Twijzel

Regels zijn regels , ook op het water en veiligheid gaat boven alles en zeker als er kinderen en anderen zwemmen , helemaal mee eens .Goed aanpakken sommige aso's die denken dat ze meer mogen dan een ander . Ik heb gisteren lekker van de rust kunnen genieten vanaf de waterkant , en idd Virtualizer , het indruk willen maken en haantjes-gedrag kom je altijd weer tegen . De laatste keer dat ik ben wezen varen was er zo'n malloot die ook FF stoer wou doen en voor hoge golven zorgde , je komt dan wel armen tekort om de kids veilig in het kajuitbootje te houden , het leek wel een wildwaterbaan waar we in beland waren ...

29-5-2012
advertentie

virtualizer uit burgum

was vroeger altijd op het water te vinden met dit weer snoopy16,maar ik heb geen zin meer me constant te moeten ergeren aan halve zolen en dat soort ongein...
die idioot die meende aan mijn boot te moeten gaan hangen bij zwartkruis zal het ook nog wel heugen,heb met een anker getracht zijn hand te verbrijzelen,omdat hij na twee keer te hebben gevraagd los te laten,daar niet wilde aan voldoen.
en dan is het simpel,dan voeg ik de daad bij het woord bij zulke dronken lui.
niet netjes misschien,maar dan laten ze zeker los in plaats van met de beentjes in de schroef te geraken..

29-5-2012
ppuk1265 uit Dokkum

Als een speedboot eenmaal in plané komt, heb je juist minder golfslag.

29-5-2012
lampie uit Drachten


zeilboten zijn van de wind afhankelijk
het is niet alleen de snelle boten ook de kruisers
doen daar aan mee allemaal een tikje gas terug nemen daar heeft iedereen plezier van
van waar die haast kun je beter de trein nemen

29-5-2012

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan