Nieuwe brug in Burgum moet BM'er brug worden
Publicatie: donderdag 5 september
Reacties
Prima idee, nu de uitvoering nog.
Er is mij toch echt verteld dat het een aquaduct zou worden en de weg omgeleid ging worden via de prins Bernhardstraat omdat dat de nieuwe doorgang wordt
ze weten ook niet wat ze willen....
De nieuwe brug is door het toekomstige aquaduct overbodig geworden ............
Nee, jullie hebben niet goed gelezen!! Die nieuwe brug moet er zo ie zo komen, om de huidige oude brug ter vervangen. want die weg blijft dus wel. Het aquaduct is voor de as.
Het aquaduct is door de toekomstige nieuwe brug overbodig geworden ..............
hou maar op pcrep,die frusti uit veenwouden wil het toch niet begrijpen.
er komt een nieuwe brug,die word westelijk naast de oude aangelegd,en net voor de monding van het djippe gat komt een aquaduct tbv de as.
en doe mij maar de uitvoering op de onderste foto.
Virtualizer, zo is het helemaal!
Jij hebt het wel begrepen ;-)
@pcrep: Ligt de nieuwe brug niet binnen een afstand van 200 meter van het nieuwe aquaduct ?
Wie in de wereld heeft dit verzonnen of hebben ze in Burgum geld over ?
Wijzer,
Het afstandsargument is een beetje zwak. De beide infrastructurele constructies dienen verschillende doelen: de brug als dorpstoegang, het aquaduct als doorgang van de As.
Wat de afstand tussen die twee er toe doet, Joost mag het weten.
dit is een mooi idee een stukje geschiedenis rijker
het zou ook mooi zij als de bood verlicht is in het donker
nee wijzer,denk pakweg 350/400 mtr
en jij snapt geen ene bal van wat een rondweg inhoud..
word tijd voor school?
hoe wou jij in godsnaam als er alleen een aquaduct word aangelegd en de brug definitief verdwijnt het verkeer wat in burgum moet wezen langs hebben?
alles dan over de hillemaweg of de bernhardstraat....?
@bekende: De nieuwe brug is nog duurder dan het nieuwe aquaduct, waarom dan geen 2 aquaducten op 200 meter afstand van elkaar ?
hoe wou je een aquaduct aanleggen op de plek van de brug wijzer,alles onder burgum door?
dat tunnelbak idee is al eens eerder geopperd jaren geleden.
jouw optie is niet haalbaar omdat
Omdat daar op die locatie niet genoeg ruimte beschikbaar wordt verwacht. Een aquaduct heeft voor het wegverkeer voordelen qua doorstroming (vandaar ook in de As), maar vergt ook meer aanlegruimte.
Een aquaduct bevindt zich in een tunnelbak, terwijl een brug vaak een talud aan beide kanten van de weg gewenst is.
Een aquaduct vergt dus minder ruimte ..............
hij blijft eigenwijs hoor....hahahahaha.
wel eens bij grou goed gekeken hoe hoog de taluds aan weerszijden zijn voor je daadwerkelijk de tunnelbak inrijd?en waar de taluds beginnen?
je moet ook even niet vergeten dat het pr.margrietkanaal ook nog word verdiept,omdat hij geschikt moet worden gemaakt voor schepen tot 130mtr lengte.
dat soort schepen steken ook weer dieper in het water,waar de aquaduct`s ook weer voor moeten worden aangepast.
dus minder ruimte volgens u gaat niet op.
of denk je dat een beetje damwandprofiel genoeg is....
Het voordeel van een diep aquaduct is dat er veel aarde vrijkomt ............
Ik kan nog wel 1 kubieke meter in mijn tuin gebruiken.
Een BM
Als je niet zou weten dat het kunstwerk een pilon is, dan zou je denken dat de brug open staat.
Is de pilon een uitlokking voor aanvaringen ?
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan