Contact
Account
Logo
Zoeken
Zoeken

Vaatstra eist kwart miljoen van Jasper S.

Publicatie: 4 december 2013, 10.59 uur

Reacties

mystery uit Drachten

Lijkt me prima eis, vind het persoonlijk zelfs nog aan de lage kant.

De vraag is alleen; wie gaat het uiteindelijk daadwerkelijk betalen? Als het vanuit de stille reserves moet v/d boerderij van S. dan kan de boel meteen te koop gezet worden.

Een situatie met haken en ogen ... ben benieuwd!

4-12-2013
gaaper uit k.tille.

misschien word die 250000
verdeeld onder alle slachtoffers die nooit iets gekregen hebben,of is het van ik ik en de rest kan .........

4-12-2013
granaet uit Dokkum

De boerderij is inderdaad een tijdje geleden verkocht.
http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/42366/Boerderij_van_Jasper_S_verkocht.html

Tja, het zal meer symbolisch zijn natuurlijk, maar er komt helaas een dag dat hij weer vrij komt en dan zal hij geen poot meer aan de grond moeten kunnen krijgen, lijkt mij dat dat de opzet is.
Het zal niet om een evt bedrag gaan dat zijn vrouw moet gaat ophoesten, als dat bedrag er al is, want de verkoop zal meer een aflossing van schuld zijn geweest neem ik aan.

4-12-2013
sybjan49 uit Driezum

Wat ik er van vind dat hij nu eens moet ophouden, ,jasper s is veroordeeld voor 18jaar cel,is dat nu nog niet genoeg en psychische schade is niet te betalen,lopen veel mensen met psychische problemen rond,ik wil dit verder niet goed praten wat jasper s gedaan heeft,maar het moet nu maar eens rusten.

4-12-2013
advertentie

sunnie uit Oudwoude

Boerderij en landerijen zijn verkocht(onder voorbehoud)van eventuele claims,ga er maar vanuit dat de 250000 die gevraagt word geen probleem gaat opleveren,altijd goed geboerd met zeer lage kosten.

4-12-2013
westreentje uit westreen

Als ik de betrokkenen zo in het dorp zie is er maar 1 nabestaande die door deze gebeurtenis enorm is getekend,
Dat is niet bauke,!! maar marianne haar moeder.
Bauke is de man in de media, maar marianne's moeder
hoor je niet, maar het is haar duidelijk aan te zien dat ze het heel erg zwaar heeft gehad, en nu mischien nog wel heeft.
Dus het zou niet meer dan terecht zijn dat zij een deel ,of nog beter de gehele schadevergoeding krijgt.
Alhoewel geld natuurlijk nooit zo'n verschrikkelijk verlies goed kan maken

4-12-2013
wierewaldman uit Skûlenboarch

Bin bang dat it op neat

4-12-2013
harkjema uit harkema

2500000 euro zijn dan die klachten ook verdwenen dan

4-12-2013
j88 uit De Westereen

Ik ben het helemaal eens met Vaatstra. Hij legt goed uit dat 1,5 ton is voor de onkosten die hij gemaakt heeft omdat de dader zich niet gemeld heeft.

De dader heeft 10 jaar lang gekozen voor zijn eigen hachie, dan mag Dhr Vaatstra nu ook kiezen voor zijn eigen hachie.. Laten we niet vergeten dat ZIJN dochter is vermoord.

Voor de mensen die hier roepen dat geld niks oplost, dat lost de gevangenis straf van de dader ook niet.. meteen maar loslaten dan?
Het zijn compenserende middelen, met in acht houding dat de dood van een dochter nooit te compenseren valt..

4-12-2013
siepeltsje uit veen

Als eerste heb ik respect voor Bauke omdat hij er voor heeft gezorgd dat de zaak is opgelost. Wat de familie Vaatstra is overkomen, wens je niemand toe!

Toch vind ik dit een scheve actie van de heer Vaatstra. Gelijk na de veroordeling eiste de ex-vrouw van Bauke en enkele kinderen een schadevergoeding waar Bauke op tegen was. Deze werd afgewezen. Bauke stond los van die vergoeding. En nu eist Bauke er zelf wel 1??? Daar kan ik mij niet bij vooral niet na dat hij het 'boek' wou sluiten. Nu springt hij weer de media in. Ooit aan gedacht wat zijn ex en zijn kinderen hierover denken? Op deze manier kunnen ze het boek nooit sluiten!
Jasper S. heeft niet alleen de familie Vaatstra de vernieling in geholpen maar ook zijn eigen gezin/familie! Een passende straf voor zo iets wreeds zal er helaas nooit zijn.

4-12-2013
daniqe uit veenwouden

hij krijgt zijn kind er niet mee terug en meende dat het boek gesloten was .vind erg voor zijn ex vrouw weer beginnen.
en dit duid er op dat hij niet zonder media kan leven niet best wat moet je met zoveel geld

4-12-2013
thor uit Drachten

Hjimme moatte op h

4-12-2013
wrotter uit Drachten

Wat moet die man nou met dat geld? Als hij er iets goeds mee wil doen dan kan ie een stichting oid beginnend voor slachtoffer hulp. Of en auto kopen, maar dan word je er ook elke keer weer aan herinnerd als je daar in stapt. Of zou de advocaat nog een leuk honorarium ruiken???? Man pak je normale leven weer op want anders gaat iedereen ook nog een hekel aan je krijgen. Je hebt nu nog bewondering voor je vasthoudendheid en verspeel dat nou niet. De rechter heeft toch gesproken???

4-12-2013
thefox uit Doodstil

Ik lees hier veel reacties die kant nog wal raken onder andere die van wrotter hierboven.De een gunt Vaatstra het geld niet en een ander vindt dat hij daar recht op heeft. Ik hoor bij die laatste categorie. De reden daarvan is dat er van de boerderij al bij de verkoop geld is gereserveerd voor eventuele schade claims. De de familie is heus niet gedupeerd als de ge

4-12-2013
advertentie

thefox uit Doodstil

Vervolg van mijn reactie hierboven: Zorgen om geld zal familie S heus niet krijgen want dan springt de kerk wel bij waar ze lid van zijn. Die kerk steunde immers toen de daad uitkwam van JS ook en wou niet met een vinger een schuldige aanwijzen. Het was een hard werkende boer die wel de tijd vond om een lief meisje te vermoorden. Met andere woorden gun Vaatstra het geld. Hij heeft er immers met zijn strijden er voor gezorgd dat de dader is gepakt.

4-12-2013
granaet uit Dokkum

Denk dat velen dit toch verkeerd zien, met opmerking als, met dat geld krijgt hij zijn dochter niet terug en meer van dat soort kreten.
Volgens mij is het puur symbolisch, het gaat niet op dat bedrag.
Het was mijn dochter niet, want dan had ik beslist een ondenkbare haat tegen deze man gehad, net als velen met mij denk ik.
Er komt voor Jasper waarschijnlijk nog een leven na zijn straf, die keus heeft Marianne niet gehad.
Ze hadden hem levenslang moeten geven, dan had Vaatstra niet over dat bedrag gesproken, want dan was Jasper zijn leven ook min of meer ten einde geweest, zo zie ik het....

4-12-2013
buriram uit Uithuizen

Weling en Postbode helemaal mee eens

4-12-2013
virtualizer uit Burgum

mediageil word hier genoemd....laten we even niet vergeten dat door alle mediageilheid,het iedere keer maar weer oprakelen,deze smerige zaak wel tot een goed einde is gekomen.want ik denk dat we het wel eens zijn dat zonder het doorzettingsvermogen van bouke en vele anderen het nimmer was opgelost.
dat christelijk zwijn zonder geweten had dit mijns inziens zijn doodskist/urn mee ingenomen als men de moed had opgegeven.
maar gelukkig door dna viel dit zwijn door de mand en is voor jaren opgeborgen.
in vind 250.000 euro voor al die jaren van strijd een schijntje!
menig graaier in dit land pakt dit per jaar,en krijgt dat dan zelfs zo op het handje vanwege blunderen,onkunde en winstbejag,met duur woord BONUS genoemd....

4-12-2013
pft uit Kollumerzwaag

18 jaar na aftrek goed gedrag is dus 12 jaar voor het uren lang verkrachten en executeren van een 16 jarig kind is 12 jaar heeeel kort....en nat krijg je met geld niemand mee terug maar moet jasper steringa rijk uit de bajes komen bij de vrouw die hem altijd steund? ik denk dat het een manier is om hem zoveel te raken als het kan
ik denk dat de fam liever marianne aan de keuken tafel had zitten
en voor de kinderen van jasper daar had hij zelf voor moeten zorgen
jasper steringa is een psychopatische kindermoordenaar/kinderverkrachter
so....

4-12-2013
dubbelfrisss uit Drachten

ik vind het terecht als er een schadevergoeding uitgekeerd zou worden, ten eerste heeft die beste man jarenlang gestreden om de waarheid boven tafel te krijgen, hiervoor heeft ie alles in de strijd moeten gooien en heeft ie er alles voor opgeofferd om dit doel te kunnen bereiken, naast het feit dat hij jarenlang kosten heeft moeten maken om deze strijd te leveren is het ook van belang dat wanneer Jasper S. uit de gevangenis komt over zo'n 11 jaar dat deze persoon geen voet meer aan de grond kan krijgen en het liefst helemaal kaalgeplukt is, ik ga er vanuit dat er voldoende geld overblijft voor de vrouw en kinderen van Jasper S, mocht dit niet het geval zijn dan zou dit zeer onfortuinlijk zijn idd, het feit dat Bauke nu weer in de media verschijnt ondanks hij de wens had dit boek dicht te doen heeft klaarblijkelijk te maken methet feit dat deze strijd voor Bauke nog steeds niet volledig gestreden is, de winst zal hij sowieso nooit behalen gezien naar zijn verlies,

4-12-2013
dubbelfrisss uit Drachten

tevens zie ik hier verschrikkelijke onnozele opmerkingen staan van mensen die naar mijn idee hopelijk een heel laag IQ hebben, want tjah,... als je zo dom bent kun je er ook niets aan doen dat je zulke domme reacties plaatst, het lijkt mij sterk dat deze mensen zelf kinderen hebben, zowel dan kan ik niet anders dan medelijden hebben met hun kinderen, misschien zouden jullie hier.eens beter over na moeten denken, waarschijnlijk hebben ze het gehele verhaal onmiddels zo vaak in de media gehoord dat het hen niets meer doet.

4-12-2013
walinga uit burdaard

Ik dacht toch echt dat hij had gezegd het boek is nu gesloten wat heeft geld hier dan ineens mee te maken het is heel erg wat er is gebeurd maar als mensen geld ruiken gaan ineens alle normen overboord.
Je kan met alle geld van de wereld dit niet meer terugdraaien.
Het zal wel stil zijn zonder al die media aandacht.
Het zwarte GAT?????????

4-12-2013
kriekhin uit de sweag

altijd gedacht dat het leven van een kind onbetaalbaar is....

4-12-2013
waldbrother uit Damwâld

Dit zat er aan te komen. Vraag is: Wat wil Bauke met dit geld? (Als hij het krijgt)

4-12-2013
butenmuske uit de westereen

als een paar weken terug nu niet in het nieuws had gestaan dat de boerderij was verkocht, was er dan ook beslag gelegd??? Dit is een beetje de kat op het spek binden door Vaatstra wakker te schudden.
Makkelijk om te denken dat er nu geld is..... beetje jammer Bauke V

4-12-2013
toine uit Vierhuizen

Deze man heeft niet alleen psychische problemen maar als hij dit doet is hij ook psychisch gestoord! Doe deze domme dingen alsjeblieft niet over het lijk van je geliefde dochter. Ook iets minder de media zoeken zou geen luxe zijn! Of heeft hij geld tekort om zijn alimentatie te betalen

4-12-2013
stormrots uit Drachten

Ik denk dat jijzelf en een aantal anderen hier zelf Psychische problemen hebben Toine,wat een stel kneuters hier die roepen dat die man mediageil is?? Waar is jullie verstand? Jaren en jaren heeft die man gevochten om de waarheid boven tafel te krijgen, en nu gaan jullie roepen dat ie dat recht niet heeft? tjonge jonge jonge niet best!

4-12-2013
vogelbekdier uit 't Kret

Als het mijn dochter was geweest had ik die klootzak ook tot op het bot kapot geprocedeerd. Zijn kind krijgt hij niet terug maar wellicht voldoening om die moordenaar van dat onschuldige meisje financieel en geestelijk kapot te maken.

4-12-2013
houtene uit De Westereen

blablabla

4-12-2013
eksteroog uit eastermar

laten wij maar niet hopen dat deze Bauke deze claim in handen krijgt,dan begint straks iedereen met wat voor zaak dan ook ,te claimen

ik kom niet voor deze dader op,maar stel nou de dader was een arme sloeber geweest ,wat had Bauke dan gedaan

nee,Bauke gaat nu een brug te ver

4-12-2013
virtualizer uit Burgum

als het om je kind gaat is geen

4-12-2013
cimdokkum uit dokkum

ZUCHT.

houd die gezeik dan nooit op?

is er geen ander NIEUWS?



4-12-2013
watisernogwel uit Dokkum

Ben het helemaal met Eksteroog eens.

4-12-2013
vanderwal uit Drachten

RRRRRRRRRRRRRSSSSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTTTT

4-12-2013
pft uit Zwagerbosch

biotje de dochter zou voor het eerst thuisgebracht worden door spencer sletering in taxi persoonlijk beloofd aan de moeder anders mocht ze niet weg
wat een ezels hier pff

4-12-2013
pcrep uit de pein


@TheFox... even in reactie op uw stelling:

Ik citeer: ''Ook ben ik van mening dat Vaatstra niet schuld heeft als de familie van JS te kort wordt gedaan. JS zijn vrouw en kinderen steunden toch hun man en vader na een wandaad die hij meer dan tien jaar verborgen voor hen hield".

Reactie van mij: Dus u denkt ECHT dat de vrouw en de kinderen het geweten hebben dat hun man en vader dit vreselijke feit hebben gedaan? Tenminste dat zegt u. Dat gelooft niemand! Dat dhr. B. Vaatstra dat geld eist, dat is zijn goed recht. Maar inderdaad daar krijgt hij zijn dochter niet mee terug. Dat weet hij zelf ook. Maar wie zegt dat hij dat geld vervolgens niet aan een goed doel schenkt? Veel mensen hier menen nu al te weten wat hij met dit geld gaat doen. Laat die man toch met rust! En mediageil? ondanks dat hij zo 'mediageil' zou zijn, heeft hij het toch voorelkaar gekregen dat de moord op zijn dochter na 13 jaar!!! Alsnog is opgelost! Hulde voor deze man en familie! Respect!

4-12-2013
sieberenkeutel uit oberhausen

Groot gelijk Bauke! Het is je gegund!!!
Ik hoop dat het je lukt,als iemand het verdient dan ben jij het.

4-12-2013
bastaardje uit Jistrum

die Jasper zwijn had de doodstraf moeten krijgen.
Die boerderij met 40 hectare grond erbij is vast voor meer geld verkocht dus

5-12-2013
advertentie

hardegarijper70 uit Hurdegaryp

Helemaal leegzuigen die klootzak!!!
Wat mij betreft de volle poet (1.000.000 Euro) naar Bouke!

5-12-2013
heideroosv3 uit veenwouden

de kinderen van jasper s kunnen gewoon gaan werken net als zijn vrouw.
als de boerderij failliet was gegaan bvb. hadden ze ook niets en moesten ze het ook zelf doen.
en ga nu niet zeggen wat zijn zijn kinderen zielig, die zijn niet afgeslacht en vaatstra zijn dochter wel.
en er leven volgens de berichten 130.000 gezinnen in armoede, en die overleven ook.
dus zou zijn vrouw en kinderen het ook moeten redden.

5-12-2013
stormvloed uit twijzel

Waldnet Zou u alstublieft de reacties willen verwijderen , dat niemand nog een reactie kan plaatsen / achterlaten .

5-12-2013
butenmuske uit De Westereen

@sieberenkeutel... en de moeder van Marianne dan? Die is het niet gegund? Alleen omdat er zogenaamd winst op de boederij zit heeft Bauke snel beslag laten leggen. Het begint nu een echte soap te worden, die heel ver af staat van de realiteit van wat er echt gebeurd is. En nu worden er meerdere mensen meegetrokken in deze hel die er mogelijk minder mee te maken hebben dan hier gesuggereerd wordt. (vrouw en kids JS)Bauke wou het boek sluiten, nou doe dat dan ook en hou op met deze publiciteit! Die claim had ie dan ook eerder in kunnen dienen. Hoe toevallig allemaal.

5-12-2013
butenmuske uit De Westereen

de kosten die zijn gemaakt zogenaamd door Bauke V, waar heeft ie het geld vandaan gehaald dan? Alle mediagekte is echt niet door hem zelf betaald en dat DNA onderzoek is ook niet door hem betaald. Dus 1,5 ton onkosten lijkt me zwaar overdreven.
@hardegarijper70.... lekker egoistisch niet? Marianne heeft ook nog een moeder hoor. Maar blijkbaar telt die niet meer mee. Die mag dubbeltjes om blijven draaien omdat alleen Bauke met zijn kop weer op tv is geweest...

5-12-2013
ratchet uit Kootstertille

@butenmuske

+veeeeeeeeel

5-12-2013
mees uit Zwagerbosch

mensen die het jammer vinden voor jasper en fam....nodigen die hem over tien jaar uit ...om zen buren te worden ???hou toch op ..

5-12-2013
waldnetster uit De Westereen

Vind het bedrag wat aan de lage kant..

5-12-2013
qqqqqqqqqq uit Triemen

de moordenaar pak je er niet mee, wel zijn gezin. Geen winnaars, weer meer verliezers.

5-12-2013
thor uit Drachten

Al die negatieve reacties richting de vader van het slachtoffer die meer energie in het oplossen van de zaak heeft gestoken dan wie dan ook jullie moeten je schamen met geen geld ter wereld kan hij genoegdoening krijgen en dan durven jullie ook nog te verkondigen dat hij geen geld zou mogen krijgen alleen omdat jullie het niet zelf krijgen zeker?
alles wat hij eist zij hem gegund!

6-12-2013
friesemeid uit De Westereen

@houtene uut de westereen idd BLABLABLA

Iederereen hier moest eens met westereenders zelf praten
wij zijn het hier zat
ook vandaag weer
wanneer houd het eens op
PLEASE BAUKE sluit dat boek en leef en geniet nog van je leven

6-12-2013
eksteroog uit eastermar

thor,je zou het ook anders kunnen bekijken ,het leventje glijdt wel door,natuurlijk is deze vaatstra tot in zijn ziel toe bedroeft voor al het leed dat hun is aangedaan

maar in de loop der jaren zijn hier in Nederland duizenden ouders, die hun kind door vreselijke ziekten of ongevallen naar het graf moesten brengen en deze ouders zijn net zo goed door leed uit gemergeld en lopen hier doelloos rond.

dan moet er maar een dag georganiseerd worden voor al deze ouders ,dat lijkt mij eerlijker

6-12-2013
friesemeid uit De Westereen

idd @eksteroog daar heb jij helemaal gelijk in
en ook andere mensen die haar hebben gevonden hebben die geen shock? na al die jaren?
was het niet zo dat B.V een jaar terug 80.000 euro smartegeld vroeg mede dat zijn koeien werden verkocht?
nu staat zn huis te koop en valt er meer te halen
waar gaat het dan eigenlijk om?

en google JOHN BEER eens zegt ook al genoeg!
of google jaspers zelfmoord even moet wel even bij vermeld worden dat de familie van jasper HELEMAAL geen brieven hebben ontvangen
en dat J.S niet depressief is en zelfs in de watten wordt gelegd door het P.I!

6-12-2013
thefox uit Doodstil

@pcrep uit de pein, even het volgende; Wat ik hierboven schreef bedoelde ik mee dat JS gesteund werd door zijn familie nadat hij zijn wandaad had bekend. Zijn vrouw en kinderen steunden hem ondanks wat hij had gedaan en jaren had verzwegen. Daarmee gaven ze aan dat ze het wel goed vonden van wat hun man en vader had gedaan. Dus hoeven we geen medelijden met hen volgens mij. Zelf de kerk waarvan de familie S lid zijn steunde JS want zij wilden niet met een beschuldigende vinger naar JS wijzen. Met die uitspraak werden veel mensen uit die kerk gemeente en in het dorp in de verlegenheid gebracht. Want is het niet zo dat een ven de tien geboden staat "Gij zult niet doden"? Ik heb dan ook geen moeite met die eis van Bouke en gun het die man dat hij het geld krijgt. En mocht het zo zijn dat de familie S in geldproblemen komt met het toekennen van de eis zou het dan niet zo zijn dat dan de kerk hen wel weer de helpende hand bied?

6-12-2013
friesemeid uit De Westereen

@thefox uit doodstil

wat heb je weer dom praat slaat nergens op daarom ook geen reacties terug :)

8-12-2013
thefox uit Doodstil

@friesemeid, ben je er weer? Ik verwacht ook geen reactie van jou met de reden dat je toch niet om me heen kan. Met andere woorden "je kan toch niet tegen mij op".
Ga mooi op de bank liggen met je k spelen en nee ik bedoel geen kat.

9-12-2013
Onafhankelijk denker uit Hallum

Om dit oordelen te voorkomen daar hebben we in nederland gelukkig een rechter voor, einde verhaal.

4-12-2018

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan