Siton Autogroep failliet verklaard
Publicatie: 23 december 2014, 17.10 uur
Reacties
Wat moeten we hier nou weer van denken?
En de regering maar zeggen .Het word allemaal beter.Ze moesten maar eens eerlijk antwoorden .Maar dat kunnen ze niet .Hun eigen hagje is te belangrijk.Weer een party mensen in de ellende met de feestdagen in het vooruitzicht Dit was een heel mooi bedrijf
en haaima straks te groot
en ook kopje onder zo komt het
Een faillissement wens ik natuurlijk niemand toe. Toch heeft de elitaire houding van een garage die ook dit merk voerde er voor gezorgd dat ik nooit meer dit merk koop. Men was zelfs niet bereid mijn verhaal serieus te nemen, laat staan iets voor mij te betekenen. Amerikaanse arrogantie van de macht die doorsijpelt tot op de werkvloer bij de dealers?
En it intreseard harren yn Den Haag net in Reet dat dit soart fan faillissementen
de spijker op de kop fou , arrogantie ten top vreselijk personeel ,service tot de deur .
Dat de monteurs kort en bondig moeten zijn is toch logisch er moet wat worden verdient en men vergeet we leven in de moderne tijd,tijd kost geld...En dit zal vast het laatste bedrijf niet zijn die zinkt gewoon jammer, en de regering staat maar zeggen dat het beter gaat...gewoon mensen een lap voor de ogen houden noem ik dat...
Wij geen klachten,{Drachten} zeer jammer,
Altijd vriendelijk geholpen
Was te verwachten, vastgeroeste zooitje daar bij de Knobben. Waarom er nooit een heldere geest is geweest die de verstandige ingeving had om mee te verhuizen met de overige merkdealers naar de Noorderhogeweg is mij een raadsel.
Ja stdcynisch ook van den Brug is zo dom geweest om niet te volgen naar de Noorderhogeweg....... dat moet vast de oorzaak zijn, en natuurlijk deze regering want die hebben de crisis veroorzaakt. En de mensen die de hand op de knip houden, en de kerst man en..... ehhhh o ja ook de importeur natuurlijk die te hoge eisen steld aan de dealers, en ja ok die arrogante monteurs, en ehhhh wie kunnen we nog meer de schuld in de schoenen schuiven ? Google eerst even naar het ontstaan van de crisis, want jou geheugen is korter dan dat van een goudvis, o, die goudvis heeft gen schuld hoor.
Ik geloof niet zo in die doorstarts. Hoe zou Haaima het dan wel kunnen redden?
27 januari mar
mij nij Den Haag
Fou ik ben het roerend met je eens .De ellende begint al met de engelse benamings zoals maneger operator director manegement enz .Laat de mensen gewoon blijven .Die dure woorden is amerikaanse invloed net als de drugs eutenasie Abortus shops .Het is teveel om op te noemen Blijf allemaal maar gewoon .Dan doe je al gek genoeg Opel had misschien beter in duitse handen kunnen blijven
Siton Drachten was dan ook een zeer slechte zaak.. jammer voor de monteurs etc.
Binnen de kortste keren een doorstart en de schuldeisers kunnen fluiten naar hun geld.Het beproefde recept voor veel bedrijven.
Gek h
Net als Engelsma schulden wegstrepen, dure werknemers op straat zetten en die mogen blijven een lager salaris bieden voor hetzelfde werk. Doorstart...zoiets als verkapte schuldsanering en daarna op de wintersport van de centen die ze zelf al uit het bedrijf gehaald hebben...
de laatste tijd kon je wel vernemen dat ze wat klant vriendelijker wouden wezen maar ja even eerder moeten bedenken. ben er al eens van het terrein gestuurd omdat ik met mijn auto op hun terrein met iemand stond te praten. ik rij zelf opel en kwam er ook wel voor onderdelen maar zeer on klant vriendelijk en hoge prijzen. sorry dealers maar jullie werken het jullie zelf in de hand.
Jij hebt er verstand van terdere, maar weet dat goed verborgen te houden. Net als Engelsma, doe je huiswerk. Of "onderneem" iets.
Logisch toch.
Opel maakt gewoon slechte auto"s, al jaren.
Er vallen nog wel meer opel-dealers om.
Triest, vele gezinnen in onzekerheid. Sterkte!
Jammer! Zolang ik al op deze aardkloot rondloop ken ik Siton/Suzenaar. Typische zo'n bedrijf waar je het niet van verwacht. Maar ja zo vallen er de laatste tijd meer bedrijven :-(
Heb zelf goede ervaringen met de Drachten lokatie.
@snoad goede onderbouwing zeg!
net nu de olie prijzen dalen,pak de fiets
@tenderer, zo is het, in de media lees je hoe erg het is, maar daar lees je niks over de schuldeisers die kunnen fluiten naar hun centen.
Op eigen verzoek failliet verklaard vind ik wat raar, dat is toch een schuldeiser die dat doet?
niet meegaan met de tijd, oude rommel, vastgeroest personeel, hoge prijzen, precies de ingredi
Niet alleen de crisis of evt mismanagement lijken mij de grondslag bij de Opel dealers. Opel is jaren lang koploper geweest qua verkopen. De Kadett, Astra en Corsa waren toendertijd succesnummers die het straatbeeld bepaalde, Volkswagen heeft deze poitie stevig overgenomen. De top 100 laat al zien waar Opel mee te maken heeft, VW heeft al 3 modellen in de top 10 qua verkopen en zelfs 4 als je Skoda ook meerekend. Opel heeft met de Corsa het best verkopende model en die staat op 14! Het ander succesnummer de Astra staat op plaats 30!. Het verhaal bijtelling geloof ik, daar gaan mensen tegenwoordig voor en als je dat segment niet hebt dan ga je kopje onder. Maar ook het verlies van je identiteit speelt mee, simpel gezien lijkt de Golf ondanks alle veranderingen nog steeds op een Golf, de Astra lijkt allang niet meer op een Kadett en zal qua model ook zomaar een Koreaan kunnen zijn. Dat Opel zelfs al reclame maakt met het feit dat ze Duits zijn ipv hun rijke historie zegt al genoeg.
Doorstart al bijna rond volgens de LC, lijkt haast vooropgezet plan, mooi alle schulden kwijt, op papier nieuwe eigenaar, helft minder personeel, en hoppa, nieuwe Opel dealer
Zo werkt het helaas Pykefanger. Aan de ene kant mooi dat er in zo'n geval kunnen blijven werken, maar voor de schuldeisers is het jammer de bammer.
Op het moment dat je saldo van positief naar schuld gaat kan je ook wel eerder dan bij min anderhalfmiljoen de stekker er uit trekken! Gewoon onnodig meer leed veroorzaken.
Dat doorstarten zou verboden moeten worden. Menige toeleverancier blijft met een open schuld zitten, personeel kun je op deze manier mooi kwijt en meneer de directeur is de lachende derde.
Tsjonge, tsjonge wat ben je dan een grote vent!
Hier kan ik mij echt kwaad over maken.
inanciering
Gewoon een ordinaire personeels en schulden dump!
@ denkgoedna
Een faillissement wordt hedendaags tot in de puntjes georganiseerd, vaak met behulp van een extern bureau/ currator is dit peanuts. Deze financieren en strijken vervolgens een deel van de winst op. Big business over de ruggen van personeel en toeleveranciers.
@regiofri
op de zelfde manier al bij e en w. al het dure personeel eruit en met een PAAR goed kloten die voor minder willen werken doorgaan. daar riepen ze ook we gaan door met een groot deel van het personeel.
maar 20 man van de dik 50 die er werkten is in mijn ogen niet echt een groot deel. en dan hebben ze daar de directeur aangehouden als manager..... helemaal te zot voor woorden. een die zijn eigen zaak niet kan (wil) laten bestaan een zaak voor iemand anders laten runnen....
Vroeger kwam ik altijd bij de siton. Ogen uitkijken!
Eerste Opel van mijn vader kwam daar vandaan.
Je kon elkaar en je liep gewoon door het hele bedrijf.
Na een tijdje kocht ik ook mijn eerste Opel.
Een TR en een Kaddett GT
Maar van lieve lee mocht je nergens meer komen. Zelfs niet voor onderdelen mocht je niet naar het magazijn.
Er stonden zelfs geen auto's meer voor de smalle beurs en ze vonden de oudere Opels niet intressant genoeg om in te ruilen.
Wazige gladde verkopers die geen binding hadden met de klant deed voor mij al besluiten om geen interesse meer te hebben in de toen altijd mooie zaak!
Mag de gewone Opel weer terug komen en de gewone verkoper en weer gezellig een praatje maken bij de balie vh magazijn!
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan