BSB betrokken bij vallend brugdek Julianabrug
Publicatie: 3 augustus 2015, 17.00 uur
Reacties
Het is zeker relevant nieuws, werknemers uit deze regio zijn waarschijnlijk bij het ernstige ongeval betrokken, ik ken meerdere personen die daar kunnen zijn.
Ook voor het bedrijf zelf zal dit gevolgen hebben.
Sterkte voor alle betrokkenen. het zal je huis maar zijn, of je zal de kraanmachinist maar zijn..
wat Kvarfoth zegt. dit kan zeker gevolgen hebben, voor mensen uit de regio en voor BSB.
Hopelijk blijft het bij gewonden en komt het niet tot doden!
Kvarforth / Monami,
Het voorval is relevant, de berichtgeving op z'n hoogst interessant...
Het voorval kan wezenlijke consequenties hebben. Echter, in principe heb je vrij weinig aan dit soort berichtgeving. Het artikel geeft geen wezenlijke informatie waar je nu, of in het dagelijkse leven, echt iets mee kunt.
Kranen met brugdek omgevallen | tientallen gewonden | brugdek gebouwd in Sumar | vervoerd op ponton | renovatie van brug in A a/d R.
Het artikel geeft algemene informatie, welke in principe je leven niet be
Aanvulling:
Als het bekenden van je zijn, welke je zeer na staan, hoor je het meestal uit directe(re) bronnen, niet via de media: na het lezen van dit bericht weet je nog niets...
http://dobelli.com/wp-content/uploads/2010/08/Avoid_News_Part1_TEXT.pdf
Ik weet niet hoeveel gewicht eraan zon brugdeel zit.Maar toen ik vandaag die beelden zag .Leek het mij wel een preciezie klus Hoe stabiel is zon ponton vraag ik mij af. Een enorm gewicht ook met die kranen .Hier hopelijk niet een berekenings fout gemaakt .Gelukkig is er veel beeldmateriaal voorradig.Trouwens hopelijk loopt dit voor alle betrokkenen arbeiders buurtbewoners af met een sisser .Natuurlijk veel gewonden.En hopelijk blijft het daar bij.
Het voorval kan wezenlijke consequenties hebben. Echter, in principe heb je vrij weinig aan dit soort berichtgeving. Het artikel geeft geen wezenlijke informatie waar je nu, of in het dagelijkse leven, echt iets mee kunt.
Nou, schiet mij maar in de kerstboom! Hoe kun je zo je best doen om zoveel onzin in je reactie te stoppen.
Waarom zitten bij mobiele kranen stempels, voor de show? Dit bedrijf had toch beter moet weten om zo iets niet op een wiebelende boot te plaatsen. Die stempels hebben totaal geen nut meer. Dan het feit dat de ene kraan de andere meeneemt. De ene doet iets, de andere doet niets, dan ga je. Deze pontons hadden ook stempels moet hebben, net zoals het baggerschip wat in de Dokkumer Ee lag afgelopen jaar. Dat bedrijf had dit op schaal moeten uitvoeren en niet op theorie ( Ing. medewerkers ) basis, want dan kan alles. Die lui zitten niet in de kraan. Sterkte voor deze 2 kraan machinisten.
het kan op zich best op een ponton, daar zitten zware buizen aan die de grond in gaan, de kranen horen samen tegelijk te draaien, maar de ene draaide sneller dan de andere, dan krijg je evenwicht verlies , ik wens iedere betrokkene het beste toe, dit had niet mogen gebeuren maar door een fout toch mis gegaan. sterkte hier mee, en geluk dat er geen doden zijn gevallen.
Ik weet de situatie niet van de werkplek...
Maar ik ben geen voorstander van een mobiele hijskraan op een ponton...
Dan liever een vaste kraan op een drijvend ponton zoals smit en mammoet.
Jeraststus .Het leek mij ook een zeer onstabiel geheel .En met onverwachte windvlaag .Was hij zo wie zo Gegaan.Irouwens het leek op beelden dat het brugdeel geheel vervormde.toen hij de grond raakte Of zag ik dit niet goed
'Maar ja het was ook zwaar Allemaal de groeten Der Kozak
Kranen met brugdeel vallen op huizen Alphen aan den Rijn.
Bekijk de beelden via link.
https://youtu.be/NKYylqAiJn4
Ik denk dat de ingenieurs de oorzaak uit de reakties gaan halen !!.
Of niet ??.
Nou, denkgoedna, ik voel me vereerd dat je me hebt geciteerd, maar het is natuurlijk maar een deel, een deel dat zonder de verdere reactie inderdaad onzin lijkt...
Maar verlicht mij eens. Wat kun je met de gegeven informatie: kranen met brugdek omgevallen, tientallen gewonden, brugdek gebouwd in Sumar, vervoerd op ponton, renovatie van brug in A a/d R.
Na het lezen van deze informatie weet je in principe nog niets; had je het niet gelezen, had je niets wezenlijks gemist...
@Kozak: wat zeg je nou precies? Ik snap er niks van...
Denkgoedna,
Aanvulling:
'Relevantie' is natuurlijk een subjectief iets. Wat uiteindelijk relevant is, is voor iedereen anders. Maar in de regel kun je wel stellen dat iets relevant is, wanneer je met de informatie iets kunt, wanneer je er een zeker voordeel uit kunt halen...
Met dit artikel c.q. de informatie in dit artikel kun je echter niets. Dat media ons informatie voorschotelen, maakt het nog niet relevant; zij kijken enkel naar bezoekersaantallen...
De NOS heeft bijvoorbeeld in die hele live-uitzending tig keer het kleine beetje algemene informatie herhaald. Behalve het ongeluk en de inzet van hulpverlening was er geen informatie te melden: een klein beetje nietszeggende informatie werd over een hele live-uitzending gesmeerd...
http://dobelli.com/wp-content/uploads/2010/08/Avoid_News_Part1_TEXT.pdf
@ bekende uit Leeuwarden
Op die manier van denken is alleen ademhalen, eten, drinken, ontlasten en voortplanten relevant.
Waldnet is nu eenmaal een nieuws site met sponsors en de mogelijkheid om te reageren.
Kvarforth,
Nu ga je wel weer meteen naar het extreme, dat alleen basale levensfuncties dan wel overlevingsfuncties relevant zijn. Gedurende het leven speelt er wel wat meer dan enkel dat...
Gewoon (regionaal) nieuws kan relevant zijn:
- bijvoorbeeld het nieuwsbericht dat mensen ramen en deuren moeten sluiten vanwege een ramp, of het bericht dat mensen een gebied moeten verlaten.
- bijvoorbeeld het nieuwsbericht dat een route is afgesloten (door een ongeval, ed.), waardoor mensen moeten omrijden.
Onderzoeksjournalistiek kan relevant zijn:
- bijvoorbeeld om misstanden aan het licht te brengen, zodat mensen andere financi
volgens mij met werk van die omvang en gewicht lijkt mij dat daar sowieso al vrij hoog risico zit. denk alleen dat je moeilijk de bouwers van de brug de schuld kan geven voor iets wat met het vervoer gebeurd. ik neem namelijk dat dat brugdeel aan heel wat eisen en een keuring krijgt voordat het al naar de plaats van bestemming gaat. ik zou dat als bedrijf wel doen als is het alleen maar om mezelf in te dekken voor zulke freak ongelukken als deze.
Dit werk wordt vaak vanaf een ponton verricht en wat ik van de beelden zag stonden de kranen mooi gepositioneerd op de pontons . wel zag ik hetzelfde als wat reddeer ook zegt , de kraan die als eerste viel leek eerder en sneller te draaien dan de andere kraan waardoor het dek in onbelans is geraakt .Als je de beelden goed bekijkt zie je ook dat daardoor de 2de kraan boven los raakte van het dek en pas op het allerlaatste moment door de kettingen onder nog een tik kreeg waardoor de 2de kraan ook kantelde . Ik heb zelf een opleiding gevolgd tot machinist op dit type kraan en deze manouvres ook in de opleiding uitgevoerd en samenwerking is hierbij uiteraard cruciaal
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan