Account
Logo
Zoeken
7.9 °C

Opvang alleenstaande vluchtelingen op Ringweg

Publicatie: 31 oktober 2015, 10.27 uur

Reacties

tokkie uit Ureterp

sorry bewoners, jullie mening maakt hier geen f*ck uit!dit soort dingen word in de achterkamer met handjeklap geregeld, jullie worden gediscrimineerd en hebben niets meer te zeggen.

31-10-2015
strandwacht uit Eenwest

Ik dacht al wanneer komt er weer een itempje over vluchtelingen.

31-10-2015
teuske uit Drachten

wat zal wilders hier niet van denken..

31-10-2015
joltje2 uit drachten

Het is zo gelegen wanneer een AMBTENAAR wat heeft bedacht, moed en zal het doorgaan koste wat het kost . dat is altijd zo geweest en zal ook zo blijven. der joltje2

31-10-2015
zon26 uit Drachten

Er staat een flat leeg tegenover de woonboulevard in Drachten daar kunnen ze zo in!! en dan geen uitbreiding van het AZC!!

31-10-2015
ricky uit Drachten

@zon26 Je weet niet half hoe dicht jij al bij de waarheid zit! Wacht het nieuws van de komende weken maar af!!

31-10-2015
age uit Uithuizen

- Je kunt je inderdaad afvragen of het verstandig is een groep alleenstaande minderjarige vluchtelingen daar te plaatsen?
- Het zou mi verstandig van de gemeente en het COA zijn nog eens een bijeenkomst te organiseren voor de buurtbewoners en betrokkenen.
Misschien zijn er andere mogelijkheden?
- Tip: Stuur uitnodigingen voor die bijeenkomst, naar de buurtbewoners en betrokkenen.
Zo kan voorkomen worden, dat de bijeenkomst verstoord wordt door een groep, opgefokte malloten, die niet eens in de buurt woont, maar denkt dat zij schreeuwend, scheldend en dreigend hun mening moeten geven en vinden dat anderen moeten zwijgen.

Zoals sommigen dat ook op Waldnet proberen:)

31-10-2015
mannetje47 uit Dokkum

dat noemen ze voor je mening uitkomem age
wat je als nederlander niet in dank word afgenomen
want dan beginnen ze over de zgn zwijgende meerderheid
je kan makkelijk zeggen dat de zwijgende meerderheid voor is omdat ze dit bekennen nog onkennen kunnen nl omdat ze zwijgen
dat dit ook op een fatsoenlijke manier kan ben ik het mee eens
helaas word er niet altijd naar je geluisterd zonder te schreeuwen want onze landbestuurders zij nl oostindies doof voor alles wat hun burgers te melden hebben

31-10-2015
pwrmac uit Drachten

@ tokkie @ joltje2 ,ha gaan we weer, als je dus een mening hebt en die staat haaks op een andere mening is dat dus discriminatie van jou mening
altijd dat onbedeelde gevoel er bij halen van er word niet naar ons gehoord.. huilie huilie weer hoor wat zijn we zielig.
hou eens op man..
draag eens wat positiefs bij in deze wereld ilv van altijd maar klagen en een ander de schuld geven

31-10-2015
blader uit Drachten

Het is al lang door de gemeente vastgelegd. Het gaat door ongeacht de mening van de burgers.

31-10-2015
pwrmac uit Drachten

@Blader, en wat wil je daar nou mee zeggen joh!!
of moet de gemeente voor alle besluiten een mening aan jou of zijn inwoners vragen??
zou toch niet best zijn.
kan hieronder 1001 dingen opnoemen die een gemeente besluit in het belang van de economie en welzijn van z'n burgers waar ze ons niet voor hoeven te raadplegen. daar horen positieve maar soms ook dingen bij die niet iedereen belangrijk vind.
heb je je daar wel een in verdiept?

ik wil niet overal mijn goed of afkeur aan geven ik ga er nog steeds van uit dat het globaal genomen prima gaat vooral hier in Drachten.
zou zeggen verdiep je eens in de gemeentepolitiek en vooral waarover allemaal over beslist moet worden.
oja je kan ook altijd een eigen partij oprichten he.....
de groeten.

31-10-2015
age uit Uithuizen

Dank voor uw nette reactie, mannetje47!
Dat is ook wel eens leuk:)
Daarom reageer ik graag 1x (op u)
Ik ben het met u eens, dat de overheid en het COA te weinig naar burger, direct betrokkenen luistert!
Zoals dat bv bij het dorpje Oranje gebeurde was fout! (van de regering)

Maar (waarom) moeten mensen, die niet eens in een wijk/dorp/stad wonen bijeenkomsten verstoren in wijken, dorpen,steden, waar ze niet eens wonen, door bv tegen een bewoonster, die probeert uit te leggen, waarom ze vindt dat we (een paar, een groep) vluchtelingen moeten helpen, te schreeuwen : Daar moet een p....l in?
Dat is beschamend.

Zoals ik het ook beschamend vind dat er niet veel landen zijn, waar de weerstand tegen vluchtelingen onder de bevolking zo hoog is als in ons land (1 van de welvarendste landen ter wereld.

Zo we gaan op weekend !

31-10-2015
wittepiet uit Drachten

pwrmac,ik weet niet wat jij bedoeld met positieve bijdrage,maar als Drachtsters om finaciele hulp vragen worden ze naar de GKB gestuurt,deze groep hoeft geen zorgpremie te betalen en geen huur,krijgen het eten gratis,terwijl er mensen in deze gemeente zijn die naar voedselbank moeten,leer even nadenken.

31-10-2015
joltje2 uit drachten

pwrmac zal vast een AMBTENAAR zijn!!!!!!!!!!n

31-10-2015
advertentie

pwrmac uit Drachten

@Joltje2, als dit je enige belangrijke bijdrage is...fail
maar ben gewoon een hardwerkende arbeider

@wittepiet, positief heeft natuurlijk niks te maken wat de een wel en de ander niet heeft.
gaat een beetje richting afgunst op deze manier.jij zegt gewoon dat een asiel zoeker het beter heeft dan iemand die gebruik moet maken van de voedselbank.
welja..

31-10-2015
zon26 uit Drachten

Ze moeten ook de vluchtelingen geen geld geven, maar bonnen voor voedsel en kleding dat scheelt al veel ellende naar mijn inziens.
Want ze krijgen inderdaad alles al cadeau.Geen huur, geen zorgpremie etc.
Ze moeten blij zijn met wat ze allemaal nu krijgen en dan is er een gedeelte bij wat nog niet tevreden is.

31-10-2015
gruwel uit Drachten

ik zou zo zeggen maak eerst maar eens een scheiding tussen asielzoekers en gelukszoekers want wij zijn er nog lang nog niet.
en wat witte piet zegt heeft hij gewoon gelijk in maar mensen die nog nooit wat hebben meegemaakt vinden en keuren alles wel goed.
laat die mannen terug gaan en de wapens oppakken tegen diegenen die hen maatschappij naar de verdoemenis helpen , dat deden onze land genoten ook in 1940-1945 ten koste van alles .
eigen redzaamheid is voor hen vrij onbekend .
en ga er maar van uit mocht het hier ooit zo ver komen als nu daar het geval is dan hebben en krijgen we het echt niet beter dan hen eigen land genoten dus wat dat betreft witte piet heb je gewoon vol uit gelijk.
en kijk allen eens weer wie hier met genoeg voldoening zich weer uitleeft tja hij blijft heel sneu

31-10-2015
pwrmac uit Drachten

@Gruwel,
zo jonge jij hebt de oorlog meegemaakt. ja dan weet je waar je over praat he.
top hoor.

nee je hebt gelijk wij hebben het hier zo ontzettend slecht, wij hebben hier gruweldaden meegemaakt , 3de wereld gezondheidszorg , geen uitkeringen, onze ouderen creperen ,miljoenen werklozen , geen ww uitkeringen, geen vakanties, een belabberd onderwijssysteem,slechte economie, een neoparlement en nep rechters.super slechte infrastructuur. niet op tijd rijdende treinen, onze huizen kapotgeschoten familie gemarteld, constante dreiging van oorlog 3 enz enz er is hier al bijna niet te leven en dan krijgen we ook nog die honderden duizenden gelukzoekers over de vloer. maak me gek

yeh right..
count your blessings en niet wat je niet hebt.
en natuurlijk heb je op je eerste punt wel gelijk maar ik neem aan dat zich dat in de toekomst wel oplost. procedure heet dat

31-10-2015
teunswart uit Wergea

@ pwrmac u bent dus net zo een age figuur .
Iedereen die een andere mening heeft dan u meteen op de vingers tikken, met zulke bemoeienis krijg je de grootste ruzies

31-10-2015
ovj uit Drachten

Ja zo gaat de gemeente om met de buurtbewoners ze worden geinformeerd maar het besluit is toch al genomen
Misschien kan van der belt hier nog iets aan verdienen
waarom worden ze niet geplaats in de rijke buurt van drachten

31-10-2015
mannetje47 uit Dokkum

pwrmack wat we hebben of hadden willen we ook graag houden
en de mensen die hier voor gezorgd hebben jouw en mijn ouders en grootouders als het goed is
daar word steeds minder rekening mee gehouden en dat steekt
ik ben mijn baan kwijt omdat er geen geld meer is voor de instelling waar ik werk
als ik dan hoor dat er 2 miljard uitgegeven word voor mensen die hier nog nooit wat uitgevoerd hebben dan steekt dat
voor mijn bedrijf was een ton nodig daardoor konden 30 mensen aan het werk blijven maar daar was geen geld voor
ziekenhuizen zorginstellingen en sociale werkplaatsen worden gesloten omdat er zgn geen geld meer is
sorry dat ik eerst aan deze mensen denk
maar ik ben dan ook naar jouw zeggen een huilende nederlander die ondanks alles nog steeds voor zijn medeburger opkomt en zijn land

31-10-2015
pwrmac uit Drachten

@teunswart, waarom tik je mij dan op de vingers.....
au:-)
ben verder heel aardig hoor, maar wil graag dat mensen wat verder kijken dan hun eigen voordeur.

31-10-2015
dewittepraam uit Drachten

Zag vorige week al wat activiteit rond dit pand, zei thuis al dat ik verwachtte dat er asielzoekers in zouden komen, en zie, mijn vermoeden wordt bevestigd

31-10-2015
pwrmac uit Drachten

@Mannetje47,
begrijp echt heel goed dat je dat zo voelt.
maar is een beetje als een dijk die doorbreekt, we zullen eerst het gat moeten dichten en dan oplossingen zoeken.
het probleem is er je kan dat niet negeren of je hoofd wegdraaien.
je moet handelen. dus opvang regelen (dijk dicht maken)= idd geld investeren later moeten we via eerlijke procedures kijken wie wat welke rechten krijgt.
ik ben absoluut niet voor de stelling kom maar binnen met zijn allen.
bovendien ben ik ook trots op mijn land maar iets anders dan in de zijn van houden wat ik heb en daar blijf je vanaf.
meer van open en behulpzaam.
ik heb liever dat een kleinzoon aan Sirshe opa vraagt (in sirie)wat hoe waren de Nederlanders in 2015 dat hij dan zegt een zeer aardig en behulpzaam volk dan dat hij moet zeggen ze moesten ons niet...en wouden niet helpen dachten alleen maar aan zichzelf.

31-10-2015
tokkie uit Ureterp

PWRMAC zal wel getrouwd wezen met een internetbruidje, whaha, anders reageer je niet zo

31-10-2015
teunswart uit Wergea

pwrmac al ben ik het niet eens met uw mening u geeft wel een goede uitleg waarom u die mening heeft .
En dat de Nederlandse mentaliteit is van ik ik en nog eens ik was voor mij reden genoeg om dat land te verlaten en kom daar ook bijna nooit meer heb daar ook geen behoefte meer aan .
Het land waar ik nu woon moet van Brussel 4000 asielzoekers nemen dat ligt hier nog veel gevoeliger i.v.m vroegere Arabische oorlogen.
Het geluk dat ze hier hebben is dat asielzoekers hier niet heen willen 550 Euries per maand uitkering is hen te weinig

31-10-2015
chevaldefrise uit Drachten

En zo gaat het incrementeel verder, met geen eind in zicht van derde wereld immigratie.

Dat zulke lieden later blijken (zoals ook hoog percentage geweldsincidenten bij azc's) verantwoordelijk te zijn voor disproportioneel veel geweldsincidenten, berovingen en verkrachtingen alsmede toegenomen druk op hulpdiensten en ook hoofdelijk

31-10-2015
meterbier uit Houtigehage

Bij ons in het dorp hebben we nog een sporthal,paar bedden erin en klaar,douches e.d. zijn er al.kunnen de asielzoekers hier wel komen.....
Pvda-stemmers genoeg in houtigehage, die zullen er vast geen probleem mee hebben..of komt het dan te dicht bij voor hun...

31-10-2015
riemersma uit Wetsens

"Gewoon "een vraagje aan de tegenstanders van vluchtelingenhulp: Hoeveel last had/hebt u persoonlijk (gehad) van Friezen- van Nederlanders- van vluchtelingen??

31-10-2015
simpele uit Hurdegaryp

Riemersma nog niks alleen moet je blij zijn met de islam in Nederland en dat zeg ik niet eens voor mij zelf. Maar wel voor mijn kinderen kleinkinderen in de meeste gebieden met islam en niet islam heerst geweld dus waarom zou het hier dan wel goed gaan. En vanuit de overheid is nergens meer geld voor behalve de migranten.

31-10-2015
gruwel uit Drachten

pwrmac wat leuk dat jij de oorlog hebt mee gemaakt onbewust bekwaam noemen ze dat toch???.
verdiep je eens in je naasten , die hulp nodig hebben ,dat zou je sieren kerel .
ik ondersteun diverse bevolkingsgroepen hier in NL en ik weet dat er genoeg mensen diep in de problemen zitten .
maar jij mag je zin hebben kerel net als die age die wat hoog op de ladder staat te blazen.
ik zou zeggen de centjes maar bij elkaar doen samen met frontaal en Riemersma en huur bussen in dan kun je ze ophalen .
VERBETER DE WERELD BEGIN BIJ JEZELF zou ik zeggen.
waar waren jullie in de jaren 60 en 70 en 80 toen de wereld geld aan het inzamelen was voor hongerend Afrika ??? OF ZATEN JULLIE LEKKER HET KERSTDINER WEG TE WERKEN tja zo kunnen we nog even door gaan

31-10-2015
stdcynisch uit Drachten

32 reacties... Het houdt de mensen wel bezig.

Ik vind het een hele geschikte locatie, dat is een erg mooi pand wat alweer een behoorlijke tijd stond te verloederen aldaar.

31-10-2015
mastermijnd uit Dokkum

Grutte Pier soe sizze; "B

31-10-2015
pvanmantgum uit Drachten

Alleenstaande vluchtelingen zijn gewoon de bekende AMA's Ze noemen ze nu anders gewoon omdat AMA's negatief bekend staan. Trouwens, het zijn eigenlijk AMMA's. Alleenstaande Minderjarige Mannelijke Asielzoekers. Dat is de enige correcte benaming.

31-10-2015
plien uit Drachten

Ik ben bang voor ziekten die ze meenemen...en zie het duister in. Deze mensen kunnen en willen zich niet aanpassen. De toekomst van onze kinderen en kleinkinderen loopt na verloop van tijd gevaar. En niemand van de hoge heren die dat wil zien....

31-10-2015
hammehosuutdokkum uit Aalsum

Als we nou ALLE geloven eerst eens uitbannen dan wordt het een stuk vreedzamer op de wereld.
Daar komt altijd alle ellende vandaan al eeuwen lang.Mensen hun wil en geloof opdringen en een ander niet uit kunnen staan die niet gelovig is.

31-10-2015
teunswart uit Wergea

klopt als een bus hammehosuutdokkum weet jij wat Tecumseh tegen de Amerikaanse president (William Herrison)zei toen de indianen Kristen moesten worden .
Toen Jezus op de wereld kwam probeerde je hem te vermoorden de zoon van jouw eigen god je dacht dat hij dood was maar je had het fout pas toen je zeker was dat hij dood was begon je hem te eren daarna begon je iedereen te vermoorden die hem niet eerde wat voor geloof is dat voor ons om te vertrouwen?

31-10-2015
riemersma uit Wetsens

Simpele: U schreef: CITAAT: Riemersma nog niks alleen moet je blij zijn met de islam in Nederland en dat zeg ik niet eens voor mij zelf. Maar wel voor mijn kinderen kleinkinderen in de meeste gebieden met islam en niet islam heerst geweld dus waarom zou het hier dan wel goed gaan. ---Mijn reactie: U bent dus bang wat EVENTUEEL zou kunne ngebeuren? --CITAAT: En vanuit de overheid is nergens meer geld voor behalve de migranten. --Mijn reactie: Klopt niet: Er worden miljarden uitgegeven aan de zorg en onderwijs en uitkeringen en nieuwe gevechtsvliegtuigen (om maar wat te noemen) .

31-10-2015
reddeer uit Drachten

Ben jij op je achter hoofd gevallen riemersma . Voorkomen is altijd beter dan genezen.

31-10-2015
advertentie

johannuon uit Burgum

Riemersma u reactie klopt. Er worden miljarden uitgegeven aan zorg, onderwijs en uitkeringen etc. Daar profiteren asielzoekers ook van mee. Maar het kan u niet zijn ontgaan dat er inmiddels fors is bezuinigd op zeker zorg en onderwijs. Wat de vliegtuigen betreft, de F 16's zijn op. Dat er nieuwen moeten komen is mij wel duidelijk. Maar waarom die giga dure JSF die tot nu toe aan alle kanten faalt is belachelijk. Saab kon veel goedkoper een kwalitatief beter toestel leveren! Maar wat hier in Drachten gaat gebeuren slaat nergens op. Als ik mijn huis wil veranderen in een winkel dan dien ik daar vergunningen voor aan te vragen. Die aanvragen zijn openbaar in te zien en mensen kunnen evt. bezwaar indienen. Als je een kinderopvang omtovert naar een opvang voor asielzoekers dan veranderd het bestemmingsplan mijns inziens. En zal de gemeente/COA de zelfde weg moeten volgen als wanneer ik van mijn huis een winkel wil maken. Als ze dat niet doet ben je in mijn ogen niet democratisch bezig!

31-10-2015
riemersma uit Wetsens

Beste Reddeer: Dan voortaan ook alle voetbalhooligans maar opsluiten voordat een wedstrijd begint, ALLE mannen opsluiten omdat ze potenti

31-10-2015
vogelbekdier uit 't Kret

Het is zo moeilijk om bij de kern te blijven, continu worden er niet relevante zaken bijgehaald. Dat een gemeente beslissingen neemt is niet vreemd, maar iedere burger heeft inspraak en kan bezwaren indienen, dan worden er verschillende wegen bewandeld afhankelijk van het onderwerp. De kwestie die nu speelt is loodzwaar, zowel politiek als maatschappelijk en het is gewoon hartstikke fout dat je buurtbewoners overvalt zonder overleg, inspraak of goede informatie. Is het nu zo moeilijk om te bedenken hoe het komt dat bepaalde groepen voedingsbodem krijgen, en dan kan je roepen dat de nood hoog is etc maar daar kweek je geen begrip mee. Het is al een waarschuwing dta een VVD zo groot kon worden, dat waren grotendeels stemmers die vanuit het centrum waren doorgeschoven naar rechts, de tendens zet door zoals duidelijk te zien in de peilingen en misselijkmakende groeperingen beginnen nu te groeien en stemming te maken.

1-11-2015
johannuon uit Burgum

Dan zit ik nog met een vraag. De buurtbewoners van de Waterbies en Waterlelie zijn ge

1-11-2015
reddeer uit Drachten

Riemersma hier in geef ik gelijk.bij het laatste wat u zegt

1-11-2015
cannibalcorpse uit Duisterwinkel

Als er morgen 200 Denen, Belgen of Italianen in een dorpje opgevangen moeten worden heeft niemand hier moeite mee. 200 moslims opvangen is voor veel mensen toch een ander verhaal. Is dit discriminatie of door schade en schande wijs geworden? RIP Theo van Gogh, hij die wel voor zijn mening uitkwam en de keel werd doorgesneden. We don't forget!

1-11-2015
gruwel uit Drachten

johannuon je hebt het mooi kunnen verwoorden in jou reacties hier hoef je niets meer aan toe te voegen.
je kunt er op wachten dat het daar escaleert.
mocht de vraag gesteld worden waarom dat gebouw niet was verhuurt , dat komt omdat de huur er niet te betalen was/is,,,er was interesse van een zorg atelier maar die kon het niet opbrengen.
wel vreemd dat de deuren nu wel open gaan

1-11-2015
mdread uit Drachten

johannuon uit Burgum, ook die mensen zijn geinformeerd.

1-11-2015
frontaal uit Groningen

Bram Moszkowicz (VNL) wil Wilders de wind uit de zeilen halen kansloze actie.

Waarom altijd van die kansloze acties zoals aangifte doen en niet gewoon met een goed plan komen om het probleem aan te pakken. @ADnl— S

1-11-2015
romke uit Rinsumageast

riemersma uit wetsens; wou jij weten hoeveel last je kan hebben van vluchtelingen naast je tewonen ?ik reageer nooit maar als je denkt dat er geen overlast is /komt dan heb je het mooi mis .jaren hebben minder jarige vluchtelingen naast mij gewoond.je gunt het je grootste vijand niet eens.kleine opsomming.geluids overlast van deuren smijten, muziek veel tehard.schreeuwen,drank misbruik,stank,veel bezoek die hun fietsen op de weg zetten ,zodat als je thuis komt met de auto, fietsen moet opruimen en dan ook nog een grote bek krijgen wat je aan hun fiets doet.bierblikken in je tuin. over mijn erf fietsen.grafitie op de muren.gestolen fietsen werden er gespoten.1 grote ellende.en als je klachten had .moest dat rechtstreeks bij het coa gemeld worden.zodat het meteen in de doofpot kon.de wooning stichting gaf alleen het nummer van het coa en nam de klachten niet aan.en MANNETJE47.jammer dat je je plekje kwijt bent.
















1-11-2015
riemersma uit Wetsens

Beste Romke: vervelend voor jou/jullie. Ik ontken de problemen niet hoor. JIJ hebt er last van ( gehad)maar ik weiger te constateren dat DUS alle vluchtelingen hufters zijn. Mijn vraag/opmerking goed gelezen?? Niemand ooit last gehad van hufters van friezen of Grunningers of Drenten of "hollanders" of buitenlandse dronken toeristen ??

1-11-2015
mastermijnd uit Dokkum

De politieke vluchtelingen komen er toch, dus of wij nu voor of tegen zijn.

Stem PVV.....Stem PVV.....Stem PVV

1-11-2015
thor uit Drachten

Het is te hopen dat de vrees geen werkelijkheid wordt maar als je ziet wat een mens er voor over heeft om aan zijn/haar Geloof's opdracht te voldoen zijn wij het begin van de eind van onze vrijheid ruimschoots gepasseerd!


Als ik 's avonds laat die Amma's door Drachten zie zwerven ben ik blij dat ik in de auto zit !

1-11-2015
riemersma uit Wetsens

thor: Dat kan ik begrijpen. Dat heb ik nou b.v. ook als ik een stel dronken Drachtsters tegenkom- een stel kortgeschoren West-Europeanen die Heil Hitler brullen- een groep aangeschoten hooligans- een grote gespierde man die bralt dat alle buitenlanders eruit moeten- een man met een weelderige witte haardos die brult: minder,minder,minder Marokkanen- een groep asociale Nederlanders die zuipend en blowend samenscholen-- ik ben altijd een beetje bang als ik dat soort lieden tegenkom.

1-11-2015
johannuon uit Burgum

mdread uit Drachten, bedankt voor die info. Jammer dat het niet in dat artikel stond van W

1-11-2015
sixpack uit Drachten-Azeven

Je zal er maar wonen, een huis gekocht hebben in het luxe fenne park... Zegt niet dat die mensen er last mee krijgen, maar ik weet zeker dat het effect heeft op de huizenprijs. Wie wil daar straks nog dichtbij wonen? Ook al zijn het maar geruchten, men wil dat gewoon niet. Deze mensen werken hard en zijn de hele dag van huis om vervolgens terug te komen in hun 'nette' wijk en daar rondslenterende asielzoekers met alles wat daar bij hoort aan te treffen... Een mooi visitekaartje voor de huidige omwonenden.

1-11-2015
johannuon uit Burgum

Riemersma uit Wetsens. U blik is dus ook heel kortzichtig. De jeugd van tegenwoordig is verdorven. Hmmm mijn zoon volgt een opleiding tot militair. Hij is er trots op. Maar mag niet als zodanig over straat gaan. Leerlingen van deze opleiding zijn in het verleden regelmatig het doelwit geweest van.... vul maar in Riemersma. Ik dacht dat de uitzending naar het buitenland de grootste bedreiging zou zijn. Maar in eigen land zijn ze ook niet veilig! Zelfs niet tijdens hun opleiding.

2-11-2015
gruwel uit Drachten

tja onze Riemersma heeft hier net als age een compleet eigen kijk op , ze vergeten dat de mensen die nu over de grens komen wel iets hebben meegemaakt wat als zeer belastend voor onze samenleving kan betekenen , mede omdat ze het nodige ook aan der lijve hebben onder vonden .
dus de grens van deze mensen is zo overschreden en de mensen die zij x op x benoemen zijn de mensen uit onze eigensamenleving waar wij zelf wel mee kunnen redden lijkt mij .
toch heb ik het gevoel dat age en frontaal en Riemersma hen eigen instinct volgen maar niet mee werken met de begeleiding van de asiel zoekers [vreemd heel vreemd]

2-11-2015
eksteroog uit Eastermar

ach gruwel ,gewoon niet meer op hun reageren

deze sukkels hebben niet in de gaten dat onze werkende bevolking de hoofdprijs betalen

en komt de werkende bevolking door onvoorzienbare redenen in de WW en daarna in de bijstand terecht, dan heeft men na vele jaren voor ons Nederlandje geploeterd te hebben als dank daarvoor ,evenveel geld als een asielzoeker die hier nog nooit werk heeft verricht plus zij komen voor alle toeslagen in aanmerking waar de arbeider geen recht op heeft omdat hij toevallig een zuur verdient centje had gespaard en dus nu gestraft wordt

iedereen gelijk behandelen,noemt men dat

2-11-2015
pwrmac uit Drachten

@ eksteroog,
ik ben er ook nog, en het feit dat ik anders denk maakt me nog geen sukkel toch.
vind altijd dat je in een discussie met feiten moet komen en niet aannames of wat je hebt gehoord van of op facebook hebt gelezen.
van alle negatieve vooroordelen die hiervoorbij komen kan je ook makkelijk positieve voorbeelden benoemen.
bovendien hoor ik ook bij die "werkende bevolking".
verschil is dat ik positief in het leven sta en niet alles maar bij voorbaat negatief benader. en ook me er in probeer te verdiepen en dingen in een breeder perspectief te zien.........
dan kan je altijd nog voor of tegen zijn.

2-11-2015
advertentie

frontaal uit Groningen

Als ik zeg ik doe een aanklacht wegens smaad, dan doe ik ook een aanklacht wegens smaad. Op eerdere reacties, maar bij het Openbaar Ministerie Friesland daar stroomt het met ong. 250 aanklachten en aangiftes per dag binnen, van smaad, laster, discriminatie, racisme, op social media en websites kan even duren maar iedereen komt aan de beurt.

2-11-2015
gruwel uit Drachten

ik denk dat je wel een punt hebt eksteroog , al ben ik echt wel van mening dat iedereen zijn mening mag hebben .
pwrmac misschien is het wel eens goed om je eens te verdiepen in je naasten ,, al wil ik er niet mee zeggen dat een asielzoeker geen recht heeft hoor.
maar met het werk wat ik doe en de ondersteuning die ik als vrijwilliger doe merk ik steeds dat in veel dingen de rem erop staat door de regeltjes.
mijn oordelen zijn gebaseerd op feiten en niet meer of minder , kijk naar de gezinnen die op straat worden gezet , wat doet het met de kinderen op latere leeftijd [en dit is maar een kleine greep uit alle mis

2-11-2015
mdread uit Drachten

Ik ben niet bang, maar als ik bang zou zijn dan zou ik bang zijn voor het opgefokte zelfverklaarde "verzet". Want wees eerlijk: de meeste ellende in het land op dit moment wordt toch echt veroorzaakt door mensen die al dan niet geinspireerd door de Grote Blonde Leider menen geweld, intimidatie en bedreiging in te moeten zetten tegen AZC's en/of vluchtelingen.

2-11-2015
riemersma uit Wetsens

mdread: Er is meer politie nodig voor Nederlandse antivluchtelingen dan voor de asielzoekers(centra).

EN niet te vergeten bij voetbalwedstrijden waar sommige/veel Nederlanders zich "wat vreemd" gedragen.

2-11-2015
gruwel uit Drachten

tja Riemersma de misdragingen gebeuren in eigen land en daar zullen ze hen straf ook niet ontlopen lijkt mij.
kijk even wat de asielcentrums ons gaan kosten ,mensen die de echte hulp nodig hebben zitten nog steeds in het land maar jullie kunnen ze wel gaan ophalen lijkt me.
die mensen moeten ook geholpen worden toch???

3-11-2015

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan