Account
Logo
Zoeken
10.6 °C

Gemeente beboet winkels die op zondag opengaan

Publicatie: 28 november 2017, 14.04 uur

Reacties

alekz uit Drachten

In heel Nederland koopzondag en de Friezen lopen er weer jaren achteraan

28-11-2017
layka uit Harkema

belachelijk

28-11-2017
jan61 uit Dokkum

Rot gemeente om te wonen !!

28-11-2017
gerard001 uit Drachten

Wat is het toch een achterlijke gemeente! En hypocriet. Wiet kopen is toch ook geen probleem, laat ze dan voor 2 keer die koopzondagen ook gedogen. Scheelt bovendien vele milieu belastende kilometers naar Beetsterzwaag, Gorredijk, Leeuwarden en Groningen. Drachten wil je meemaken! Yeah, sure...

28-11-2017
advertentie

holwerdsuh uit Holwerd

Nou alekz niet alle Friezen!
voornamelijk Drachten

28-11-2017
stdcynisch uit Drachten

Mooi zo houden, iedere gemeente krijgt de bestuurders die ze verdienen. Fijn voor de buurgemeenten die er w

28-11-2017
holla uit Drachten

Hahahahahahahahahahahah

2017 !!!!!!!!
Beste bekrompen B&W.
We zijn 2017.
Iedere, echt IEDERE zichzelf respecterende plaats heeft koopzondag(en).
DRACHTEN - STAD IN BEKROMPEN STIJL

28-11-2017
wolfie uit Drachten

Wat heeft die Burgemeester en zijn raad er mee nodig moeten de winkeliers toch zelf weten het hun winkel!

28-11-2017
machopluis uit Drachten

We hebben hier eerder vliegende auto

28-11-2017
brainder uit Drachten

21 maart 2018.

28-11-2017
johannesje uit Beetsterzwaag

Bij komende verkiezingen een andere gemeenteraad kiezen die voor koopzondagen is. Tot die tijd is er weinig aan te doen.

28-11-2017
eliel uit Ypecolsga

Gelukkig is de Gili wel elke zondag open!

28-11-2017
bikemaster uit Oosterwolde

Drachten heeft al een enorme leegstand, begin ook te begrijpen waarom, wat een achteruitgang

28-11-2017
tjebbeturbo uit Gorredijk

Als je als gemeente geen ambitie toont dan moet je er ook rekening mee gaan houden dat andere gemeenten jouw centrumfunctie gaan overnemen. Niet voor niets dat de leegstand zo groot is in Drachten. Ik wil de gemeente Smallingerland wel bedanken voor dit beleid. Dankzij alle Drachtsters die bij mij komen op zondag heb ik mijn huis mooi kunnen verbouwen. Ga zo door Drachten, misschien binnenkort wel een mooie nieuwe auto!

28-11-2017
advertentie

dikkezeeman uit Drachten

TRIEST BELEID

28-11-2017
poezenbeest uit Holwerd

G

28-11-2017
tillewiefke uit Kootstertille

Schandalig. Of hoeft er op zondag soms geen parkeergeld betaald te worden in Drachten..en lopen ze dan inkomsten mis.. Veel mensen willen, net als ik, niet betalen om geld uit te mogen geven in een winkel in Drachten.
Jammer voor de middenstand aldaar dit achterhaalde beleid.. Drachten lijkt wel een dictatuur...

28-11-2017
gp500 uit Twizel

Gewoan sa litte en werom is waldnet hjir sa hyt op.

it is sa as sein op een normale manier besl

28-11-2017
jan61 uit Drachten

De grote winkelketens moet de gemeente onder druk zetten dan vertrekken uit drachten hebben we weer grote leeg stand. Stem vooral niet op Sp en Pvda Cu op 18 MAART.

28-11-2017
zijlijn uit Frieschepalen

zeer goede reactie van de burgemeester, dat is echte democratie ! gelijk iedereen die de winkel opengooit op zondag direct maar 6000 euro boete dan leren ze het wel af !

28-11-2017
blackgait uit Dokkum

Goed bezig in drachten...6 dagen winkels open is zat....

28-11-2017
fytske uit Wijnjewoude

Grootgelijk,

28-11-2017
ambtenaartje uit Lutjerijp

Zielig om boetes te gaan hanteren, zegt meer over de gemeente dan over de winkeliers..

28-11-2017
brossie uit Tijnje

Groot gelijk naar Gorredijk

28-11-2017
ica uit Drachten

We kunnen allemaal hier en op facebook gaan schreeuwen maar dat helpt ons niet. Beter is om in Maart 2017 naar de stembus te gaan en je stem uit te brengen. En dat kunnen er nooit genoeg zijn omdat de voltallige aanhang van de Christen Unie dit ook doet. Bedenk voordat je een rondje rood kleurt ook even dat de Christen unie niet alleen tegen de koopzondag is, ook meneer van der Horst van de SP is er op tegen. En laten we vooral niet vergeten dat de kooploze zondagen ook mede mogelijk werd gemaakt door D66, zij hebben toen de coalitie werd gesmeed stuivertje wissel gedaan met de Christen unie waardoor ook zij achter de kooploze zondagen stonden. Denk hierover na voordat u uw stem volgend jaar Maart uitbrengt.

28-11-2017
keeskraker uit 't Kret

Drachten heeft als eniggegemeente een heel verstandige Gemeenteraad.
Een raad met karakter die weten waar ze voor staan.
Een Raad die Groot respect verdienen.
En geen meelopers zoals veel ander gemeenten.
Kunnen nog vele gemeenten iets van leren.
Ik wou dat mijn gemeente zo handelde als Smallingerland.

28-11-2017
sociaal uit Damwâld

Vroeger had je ook geen koopzondag, ik zou niet weten wat het opleverd.
Hebben werknemers en werkgevers ook mooi vrij, tsjongejonge altijd maar werken wat asociaal.

28-11-2017
layka uit Harkema

sociaal nooit van ploegendienst gehoord? zo blijft er ook werk

28-11-2017
tlelens uit Koufurderrige

Een paar christengekkies in de raad en college die ruim 55.000 inwoners gijzelen! En Jos de poiesz vakkenvuller zag het en koos voor het pluche. Na de gemeenteraads verkiezingen waait er een andere wind.

28-11-2017
sociaal uit Damwâld

Heb je gelijk in layka, ook ploegendienst afschaffen.
Dit is erg schadelijk voor je sociale leven.

28-11-2017
jan123 uit Doodstil

Zijn er dan ook mensen die nu klagen, maar zelf gestemd hebben voor deze gemeente raad? Als niemand in drachten het er mee eens is, hoe kan dit dan?

28-11-2017
tokkie uit Ureterp

Helaas begind bijna alle elende in de wereld bij het geloof!
Verbod op godsdienst zou veel oplossen

28-11-2017
eelze2 uit Drachten

7 dagen in de week open levert nauwelijks extra omzet op, ik bedoel, als de winkel langer open is dat heeft in mijn salaris geen effect. Ik kan in 6 dagen evenveel besteden als in 7 dagen...

Voor de winkeliers zijn het wel extra kosten. Het enige argument is "buurgemeenten".
Maar wie is nu gek ? Die buurgemeenten of Smallingerland ? Voor mij de buurgemeenten want hun extra omzet is weg zodra hier ook de koopzondag wordt ingevoerd. En dan zit men met meer kosten en geen extra omzet.

Zelf vind ik koopzondag wel gemakkelijk, maar niet echt nodig.

28-11-2017
msxcomputers uit Drachten

de gekozen volksvertegenwoordiging ?????
PvdA, SP, Christenunie en D66 maken de coalitie en beslissen dus.. CDA en VVD hadden meer stemmen dus die wouden de mensen liever. is weer bij elkaar geraapt zootje kleine partyen. PVV stond nog boven cristenunie pvda en d66 zat al helemaal bijna niemand op te wachtend.

28-11-2017
benp uit Dokkum

Stem bij de volgende gemeenteraadsverkiezing anders, dan veranderd het beleid misschien.
Nu vind ik handhaven, anders wordt het een zootje.
Winkel open, boete en direct de hoogste.

28-11-2017
jan61 uit Drachten

IS POPCITY EN SIMMERDEIS IS DAT DAN NIET STOREND IN DRACHTEN OOK VEEL LAWAAI.DAT MAG WEL. stelletje schijnheiligen

28-11-2017
opgelet uit De Westereen




heel goed!

28-11-2017
shena uit Drachten

Zo is het maar net Jan61.
Schijnheilige vertoning. Ik moet zeggen dat het voor mij niet echt hoeft een koopzondag- maar overal om ons heen gaat het wel open op zondag en dan in het grootste dorp van de Walden met een voirzieningsfunctie behalve op zondag. Dat wil je meemaken...zou de raad echt verbaasd zijn dat er in het weekeinde geen bootjes komen inde nieuwe haven..? Geen winkel open- geen gezellige drukte- vaart kan wel weer dicht! Beleid van niks. Maar ja- zoals al wordt aangegeven- volgend jaar kun je stemmen op een partij dan wel voor is. Alleen jammer jongens- de CU en ook het CDA trouwens- blijft sterk in Drachten wedden ? En de dwazen van de SP ook..

28-11-2017
opgelet uit De Westereen




Net kleine kinderen allemaal, ze willen het omdat anderen het ook doen, zonder hier zelf goed over na te denken.

28-11-2017
advertentie

matiz uit De Streek

Koopzondag is niet nodig. Mensen gaan steeds verder. Straks ook open op feestdagen, zoals Pasen en Kerst. Deze feestdagen krijgen dan geen waarde meer. Alles draait nog maar om de economie en de consument.

- zondag is volgens de bijbel een rustdag
- mensen moeten hun tijd door brengen met het gezin
op zondag
- koopzondagen lijden tot 24-uurseconomie
- na koopzondagen volgen de feestdagen
- Openbaar vervoer moet worden aangepast
- Mensen worden als het ware gedwongen te werken op zondag
- De bestedingen van de consument nemen niet toe
- Personeel dat op zondag werkt moet extra betaald worden = ongunstig voor de werkgevers.
- Mensen kunnen niet meer rustig door het centrum lopen

28-11-2017
rbrt uit Drachten

Als ze boetes willen gaan uitdelen moeten die ambtenaren zelf ook op zondag aan het werk... Dat willen ze wel? Ja want dat levert de gemeente weer geld op... Winkeliers gooi gewoon een webshop open en bezorg het gewoon lekker op zondag, kunnen jullie toch nog wat verdienen. Behalve bij ath de boer want daar is de webshop op zondag ook gesloten

28-11-2017
pykefanger uit Boornbergum

@matiz, dan moeten alle tegenstanders ook nergens heen gaan op zondag, dus geen pretparken, dierentuin, tanken, ijsje kopen of patatje, niet uit eten, bios, theater enz.
Want ook dan zijn er mensen voor u aan het werk op zondag, iets waar die mensen totaal geen bezwaar tegen hebben.
Werkt een dominee trouwens niet op zondag?
Mogen popconcerten en simmerdeis wel op zondag dan? Verstoort dat niet de zondagsrust?

28-11-2017
marcoaxe uit Houtigehage

En goed ook !
Door zulke dwazen moeten wij straks allemaal werken. We hebben al gezien onze buren minder feestdagen en vrij. En dan ook nog wat we vrij zijn straks ontnomen te worden.
We mogen al door zulke grappenmakers door tot onze 70 ste en nu ook nog beginnen me chineese praktijken.
Met welk een zin ?

Kinderen nog vaker in de opvang.
Papa en mama nog meer uitelkaar.
Hadden ze dat in 1900 beter voor elkaar.
Toen kregen ze zaterdags vrij en de jeugd de woensdag middag.
Men hef zeker tegenwoordig geen hobbys meer , of moeten ze van de vrouw mee te boodschappen

28-11-2017
marcoaxe uit Houtigehage

Zaterdag eerst nog es feest in Dokkum.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/subscription-required-7.133?aId=1.1449397

28-11-2017
riemer uit Nij Beets

Mijn advies: laat de ondernemers het maar ervaren.
En dan ontdekt men vanzelf dat er weinig tot niets te verdienen valt op zondag.
Supermarkten zullen best wel wat overhouden maar de kleine zelfstandigen zullen onder aan de streep weinig aantreffen vrees ik.
Los van alle ethische benaderingen (wie gelooft dat er op zondag niet gekocht mag worden blijft gewoon uit de winkel), sociale benaderingen (arbeiders hebben recht op rust) en economische benaderingen (de burger moet 24/7 zijn geld uit kunnen geven in winkels) is het praktisch gezien heel simpel: probeer het uit, stel vooraf evaluatiecriteria op en ga na een aantal zondagen kijken wat de gevolgen zijn (evalueer).
Aantekening: er zit een gekozen college, de burgers kunnen in 2018 ook wat anders kiezen.

28-11-2017
waldnee uit Drachten

Matiz, de bijbel word gelezen zoals je hem wilt lezen. Sommigen nemen de zaterdag als rustdag (7e dag adventisten) en die hoor je ook niet protesteren tegen de winkels open op zaterdag.Ieder zijn ding op zondag, ja.
En ik snap die burgemeester wel, het is in de publiciteit en die moet zijn rug nu recht houden. En hoewel ik als athe

29-11-2017
lutzen uit Buitenpost

Groot gelijk!

29-11-2017
odejong uit Opeinde

Videotheek en pompstation zijn ook altijd open op zondag. Restaurants zijn open op zondag. Als er kermis is, dan wordt dat op zondag ook niet stop gezet.

Dit slaat gewoon nergens op. Helemaal niet met de feestdagen.

29-11-2017
terazino uit Opende

Ik vind het allemaal prima. Blijf lekker mijn geld uitgeven op zondag in de AH te Gorredijk. Daar zijn ze dol met het gebrek aan de Drachtster koopzondag.

29-11-2017
fromka uit Gaastmeer

CDA beleid allemaal maar goed cda blijven stemmen

29-11-2017
realpkd19 uit Damwâld

Zoiets heet democratie stalker uit Marum,en om gelijk te gaan schelden zonder onderbouwing zegt genoeg over jou als persoon.
En daarnaast,waarom 7 dagen economie?
Dat hebben Matiz&Riemer al goed onderbouwd.

29-11-2017
healefeanster uit Surhuisterveen

Poeh wat een drukte zeg over die koopzondagen. Je kan toch ook logisch nadenken en wat eerder je boodschapjes halen of laten bezorgen. Ik zeg koopzondag afschaffen in heel Nederland en probeer je lekker met je gezin of vrienden te vermaken ivm. Door de supermarkt te stressen.

24uurs economie amahoela. Zelf ook onderdeel van en loopt er iets spaak in het weekend of in de nacht en de hoge heren mogen bepalen wat er moet gebeuren wordt er pas een beslissing gemaakt tijdens kantooruren omdat er niet of nauwelijks iemand bereikt kan worden. Oftewel de 24uurs economie is grotendeels bestemd voor de loonslaafjes en de grote mensen bepalen wel hoe het moet. De kleine winkelier is hier op veel plekken de dupe van doordat de grote concerns wel hun personeel op de meest onzinnige uren laten werken. Als reactie gaan ze ook maar open om hun klanten te behouden.

29-11-2017
jankees uit Drachten

Het zal een groot item worden tijdens de verkiezingen. Denk echter dat de draaikonten van pvda en d66 dan opeens wel voor koopzondagen zijn... Maar mijn stem krijgen ze niet meer.

Pvda is goed bezig. Zag grachtengordel politicus Lodewijk Asscher ook al erg op de barricades staan voor de demonstranten tegen zwarte piet. Het was in zijn ogen schandalig wat hen overkomen was. Ze weten echt heel goed wat er bij de mensen leeft...

29-11-2017
stien147 uit Drachten

Ik ben er niet voor, maar ook niet tegen.
Ieder moet voor zich zelf uit maken om wel of niet te gaan winkelen.




29-11-2017
suzukisx uit Buitenpost

tja de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers moet wel ergens van betaald worden

29-11-2017
hufterproof uit Drachten

Goed zo, gemeente Smallingerland, we kunnen het geld maar 1 keer uitgeven en doe dat dan op de dagen dat de winkels open zijn en NIET op zondag.
En als je door de weeks door Drachten centrum loopt kom je ook al bijna geen mens tegen, en dat zal op zondag dan wel??? DUS NIET.

29-11-2017
krektwat uit Burgum

Ik vind het wel lekker om op zondag nog wat vers eten te kunnen halen. Voor de maandags op het werk. En wanneer ik op het laatste moment nog ff bbqen wil of zo. Maar wat ik niet snap is wat hebben de tegenstanders er nou meer of minder om dat op zondag de supermarkt open is. Zijn jullie zelf in die supermarkt aan het werk dan? Volgens mij niet. En dat jullie bang zijn en jullie die zondagsrust willen bewaken is natuurlijk onzin. Er zijn genoeg banen waarbij je op zondag niet hoeft te werken. Laat de mensen lekker hun boidschapjes doen op zondag. Als je dat zelf niet wilt dan ga je toch gewoon niet. Wat een geruzie om niks.

29-11-2017
musky uit Rinsumageast

Er mag zondags wel collecte worden gehouden in de kerk,dat is ook zakelijk. Laat ieder vrij in zijn zaken doen, en op welke dag.

29-11-2017
advertentie

holla uit Drachten

Of geen enkele winkel open in Nederland, of alles. Maar je kunt het niet maken dat de supermarkten hier op zondag dicht moeten zijn, terwijl hun collega

29-11-2017
ruurd53 uit Drachten

Verkiezingen op 21 maart 2018.
Deze partijen vallen voor mij (als ex-winkelier in Drachten) af:
PvdA, SP, Christenunie en D66 !
Allemaal massaal open en zwicht niet voor de laaghartige dreigtaal van deze inval burgemeester,
nadat de vorige hals over kop zijn biezen pakte een paar dagen voordat de Lawei beerput openging.

29-11-2017
jan61 uit Drachten

Gemeente Smallingerland leeft nog in de oer tijd!!

29-11-2017
marcoaxe uit Houtigehage

Riemer heeft geen verstand van detailhandel. Het gaat nl niet om dat mensen die niet willen ook niet hoeven te winkelen. Het gaat de christelijke mensen om dat ze niet verplicht worden om ook te moeten werken!
De groot bedrijven moeten in de regel open van hun franchisers of supermarktketens ed. Ze moeten Riemer en het personeel moet mee bewegen en nieuw personeel moet via contract en ww instantie werk aannemen. Riemer men moet !!!!
En jij weet als ex ouderling ook wel dat het de duivel niet te doen is om geld ,maar om de mens te verleiden . De duivel verleid en doet de mens denken dat ze er aan verdienen ,maar ze gaan merken dat ze hun ziel aan de duivel hebben verkocht. Die waarschuwing hoor ik niet van jou. Mogelijk omdat je zelf zondag werkt en dit bij jou versleten is.
Als het er is gaat het net meer weg. Niks meer evolueren , dat willen de groot winkelbedrijven helemaal niet !!!

29-11-2017
jakobjan1908 uit Houtigehage

Zoals eerder al gezegd, Drachten leeft nog in de jaren '50 qua gedachtegoed. Ze willen zo graag een stad zijn maar zullen altijd een uit de hand gelopen veenkolonie blijven. Kerk en staat moeten gescheiden blijven, @Marcoaxe moet dat ook goed beseffen. Wie op zondag naar de kerk wil moet dat kunnen doen maar wie op zondag wil werken of wil shoppen moet dat ook kunnen doen.

29-11-2017
peuter uit Surhuisterveen

the nearer the church, the farther from god.

29-11-2017
holla uit Drachten

marcoaxe uit Houtigehage | 29-11-17 | 15:02

Wake up man.
Get a live met je duivel-gedoe.

29-11-2017
kawa uit Drachten

Drachten, diamant van het noorden.. nog niet eens houtskool op deze manier.. schijnheilig k*t dorp

29-11-2017
tlelens uit Koufurderrige

Binnen een paar jaar zal wetenschappelijk worden bewezen dat het verzinsel god niet bestaat of nooit heeft bestaan. De hersenspinsels van de christengekkies zullen dan worden afgestraft!

29-11-2017
vogelbekdier uit 't Kret

Marcoaxe en Bertkd zijn repeteerkanonnen in deze discussie, dat verhaaltje keer op keer op schrijven is kennelijk niet zo vermoeiend dan het telkens weer opnieuw te moeten lezen. En dan beweren dat het niet om het geloof gaat terwijl in andere topics hele bijbelteksten te voorschijn komen. Goed nieuws, dit is niet tegen te houden en het gaat gebeuren.

29-11-2017
krektwat uit Burgum

Marcoaxe houd alsjeblieft op om je christelijke gedachtengoed op te dringen door middel van onzin te verkopen. Jullie werken allemaal niet in de detailhandel. Dus als je er geen verstand van hebt moet je je mond houden. Ik zelf heb pieper dienst tijdens kerst en oud en nieuw. Thats life!! Wake up!! Ben klaar met die onzin verhalen.

29-11-2017
10171 uit Drachten

Hulde aan de gemeente die dreigt met boetes. Wij als kiezers hebben zelf voor het college gekozen. Dus maart volgend jaar op een partij stemmen die een koopzondag wil.

29-11-2017
marcoaxe uit Houtigehage

Krekwat ; Ik werk al vanaf 1990 direct en indirect met detailhandel. (Vanaf 1986 met stage inberekend.)
Wat jij niet begrijpt en wij meemaken is dat mensen die niet op zon en feestdagen willen werken (en daar zit christenen bij ,maar ook van elk wat wils) Maar dan kan nog 100000x de cao zeggen dat men niet verplicht kan deelnemen. Maar vergeet dat maar mooi. Ik heb contracten gezien. Men kon niet anders dan dat men moest. Bij weigering ging de uitkering omlaag ed.

Jakob Jan ; vraag je broer maar! Of mijn verhaal klopt.

29-11-2017
marcoaxe uit Houtigehage

Laten die mensen die graag zondag willen werken ook verplicht worden om te gaan werken.
Want dat zit er aan verbonden.
Winkels open ,gaat de distributie open , gaan de toeleveringsbedrijven open , transportsector gaat rijden en die de distributie en de producent en alle facetten erom heen moeten dan ook , omdat alles aan elkaar sluit.
Brengen papa en mama de kinderen 7 dagen naar de opvang. En dan zitten de zelfde kortzichtigen die nu winkelen willen straks te zeuren dat ze nooit es gezamenlijk met vrouw , vriendin en kinderen iets kunnen doen.
Als je nu al ziet wel een strijd gezamenlijk vacantie te plannen heeft.

29-11-2017
tlelens uit Koufurderrige

Marcoaxe@Als je vrijheid wil dan moet je vooral kinderen fokken. Wij reizen veel. Zijn impulsief met ergens naar toe gaan hop in de auto en weg. Met kinderen gaat dat niet! Trouwens de wijk hier is smorgens rond half acht autoloos want dan moeten de kunstouders de kinderen weg brengen naar plekken die ze savonds vergeten zijn. Want er moet gewerkt worden. Liefst ook nog weekends en tot laat, brengt poen op om hun veel te dure huizen af te lossen!

29-11-2017
jakobjan1908 uit Houtigehage

@Marcoaxe mensen werken geen 7 dagen hoor. 40 uur maximaal. Dus dan zijn ze i.p.v. de zondag een andere dag vrij. Ze kunnen de winkels beter op maandag sluiten dan loopt er toch bijna niemand in het centrum. Tijden veranderen

29-11-2017
vogelbekdier uit 't Kret

Dikke nonsens verkoop je Marcoaxe, jij bestempeld nu een 24/7 model. Niemand hoeft 7 dagen per week te werken, hiaten vallen doordeweeks, betekend meer mensen vrij die bijv op dinsdag kunnen winkelen. Wellicht eens handig om verder te kijken dan je kortzichtigheid!

29-11-2017
marcoaxe uit Houtigehage

Jakobjan ; max 40 ur werken? Vraag het je broer maar! 1 van de dingen waarom hij de winkel niet in wou !

Het gaat er om dat mensen niet op zondag niet willen werken . Dat ka om geloof wezen ,maar vraag het je broer ook om andere zaken dat ze niet op zondag willen.
Maar heden te dagen omzeilen ze de cao en worden mensen verplicht om op zondag te moeten. Het is geen verhaal wat jullie schetsen dat mensen de vrijheid hebben om te kiezen ; die zondags willen en wie niet wil doet lekker iets anders. Zo is et gewoon weg niet. Willen mensen winkelen op zondag , dan worden aan de andere kant mensen verplicht om te moeten werken.
Ik hoor het wel als je met je broer gesproken hebt!

Vogelbekdier ; Ik heb praktijkvoorbeelden te over! Daarom heet jij vogel BEK dier en zegt dat iets over je na denken en weten.

30-11-2017
vogelbekdier uit 't Kret

Mijn Nickname heeft niks met de discussie te maken Marcoaxe, gewoon een zwakte om dit op een schreeuwerige manier aan te halen terwijl het niks toevoegt aan je gelijk of ongelijk. Wat ik denk en weet kan jij niet beoordelen op alleen dit onderwerp, kennelijk kan je geen enkele andere reactie verzinnen en bots je met je eigen grenzen in deze.

30-11-2017
jakobjan1908 uit Houtigehage

@marcoaxe ik snap niet waarom mijn broer er bij gehaald wordt. Die werkt evengoed niet op zondag en werkt niet meer dan 40 uur. Er zijn genoeg jongeren / studenten die op zondag wel willen werken.

30-11-2017
advertentie

jankees uit Drachten

Als je kok bent, kan het zijn dat je 's avonds moet werken. Als je in een winkel staat, kan het zijn dat je in het weekend moet werken. Wil je dat niet, dan moet je een ander vak kiezen.

Marcoaxe loopt denk ik ook meer tegen het probleem aan dat dit in conflict is met zijn geloofsovertuiging. Ik heb het al eens eerder gezegd maar als je gelovig bent geloof (mooie woordspeling...) ik ook wel dat je daar moeite mee hebt. Maar de ontkerkelijking gaat snel. Het enige geloof wat nog groeit is de Islam. Je kan als gelovige minderheid niet de meerderheid je wil op blijven leggen. Het geloof voor een ongelovige heeft evenveel waarde als een sprookje. En ja, ik ben ongelovig.

30-11-2017
marcoaxe uit Houtigehage

JakobJan ; ik haal je broer erbij en vraag hem gewoon waarom hij niet in de winkel staat. Dan hoor je dat 40 uur in de winkel vaak overschreden word. En ook na gelang je functie.
Het werk verplaatst van door de weeks naar zondag , zo verplaatst het personeel .
Vraag het hem hoe de baas reageert als je zondag of feestdagen niet wil.
Mooi jongeren en studenten aannemen! Vraag hem hoeveel jongeren en studenten per keer laten afweten. Zeker bij mooi weer of na een feestdag. Of vrijdag en zaterdag avond.! Vraag het hem.

Jankees ; en ander vak kiezen? Welke? Als na de winkel iedereen komt komen te werken. Want na de winkel volgt de rest.
Het gaat niet of de minderheid /meerderheid. Het gaat er om als j zondag niet kan werken en je moet de baan aannemen als geheel incl.
zondag!
Sprookjes zijn ook dat winkeliers enorme winsten maakt op zondag.

30-11-2017
matiz uit Drachten

Groningse fietsenmaker ging te vroeg dicht op koopavond: 26 duizend euro boete

Dat is een gevolg van de koopzondag. Winkelier mag zelf niet bepalen of hij op en of dicht blijft

4-1-2018

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan