Account
Logo
Zoeken
9.5 °C

Buslijn 51 rijdt straks sneller langs de dorpen

Publicatie: 20 maart 2018, 17.49 uur

Reacties

Panoramix uit Oentsjerk

It is altyd mirakels hoe as wurdfierders in ferslechtering as ferbettering witte oan te priizen...

20-3-2018
boerke uit Dokkum

@memyself: sa ist mar krekt.Busreizigers ride mei de auto nei de bushalte en stappe dan yn e bus, tinkt de provinsje. Dream on, Ljouwert en Arrivan skuort harsels de busen uut fanwege sokke onnoazelhied.

20-3-2018
garelli1972 uit Gytsjerk

en bedankt FNP stem ik dus ook niet meer op jullie laten net zoals veel andere partijen de leefbaarheid door zulke beslissingen achter uitgaan dat de mensen vooral de ouderen en de kinderen s morgens verder moeten fietsen is helemaal niet belangrijk alleen geldt telt voor jullie gedeputeerde en niets anders ik hoop dat jullie as woensdag in de dorpen afgestraft worden voor de hooghartigheid van DHR Kramer

20-3-2018
dongeradeel uit Drachten

Het is beleid van hogerhand dat wordt doorgevoerd. In heel Nederland worden deze maatregelen genomen. Eigenlijk wel logisch ook. Op hoofdlijnen een goed busnet organiseren.

20-3-2018
advertentie

burdaard uit Burdaard

Goed zo, dit moeten wij al jaren scheelt mij een hoop tij

20-3-2018
oane79 uit Damwâld

Klopt Burdaard, moest ook altijd 10 minuten fietsen naar de dichtsbijzijnde halte, om vervolgens minimaal 3 x per dorp te stoppen om mensen op te pikken. Een halte per dorp is zat.

20-3-2018
truth uit Dokkum

Lang leve de marktwerking/aanbesteding

20-3-2018
reboelje uit Feanwalden

Minsken dy't hjir op tsjin binne reizgje neffens my sels noait mei de bus. In bus kin noait by eltsenien foar de doar stopje dus in eindsje rinne of fytse moatte de measten toch. Mei al dy unsinnige omwegen troch de doarpen wurdt it in lange trage rit, op guon lijnen kinst sneller it hiele ein fytse dan de bus pakke. Sa is de bus der alline foar minsken dy't gjin oar alternatief ha. Mei snellere reistiiden kin de bus wer in bytsje de konkurinsje oan mei de auto, sa as de trein dat is foar minsken dy't it gelok hawwe by in stasjon yn'e buert te wijnjen.

20-3-2018
itsnotme uit Kollum

Mensen die klagen zijn vast de mensen die nu het geluk hebben de bushalte om de hoek te hebben en straks een stukje verder moeten lopen.

Als er inderdaad wordt geinvesteerd in goede bushaltes aan de dorpsranden met bijvoorbeeld ook genoeg en goede stalling voor fietsen lijkt het mij alleen maar een verbetering dan die hokjes nu midden in dorpen met fietsen er lukraak omheen gestald.

20-3-2018
janrutgers uit Oentsjerk

Er komen straks bushaltes aan de Centrale As.
Dan kan de bus nog sneller in Dokkum zijn.
Maar de uiteindelijke doelstelling is, om de bus gewoon in Dokkum en Leeuwarden te laten blijven, dan hoeft er niet meer heen en weer gereden te worden, moet je eens kijken wat dat een tijd scheelt.

21-3-2018
okuts uit Gytsjerk

4 jaar lang met de bus van Damwald naar Leeuwarden gereisd.. wat een hel door al die dorpen. De 'echte reiziger' heeft hier ongetwijfeld veel baat bij. Dan maar 2 minuten langer fietsen naar de halte, vervolgens wel 10 minuten eerder op je bestemming.

De 'thuiszitter met teveel tijd' vind dit natuurlijk een schande voor alles en nog wat. Maar aan het einde van de dag stapt deze toch in zijn Renault Megane Scenic om mensen te irriteren met 62kmh op de 80kmh wegen.

21-3-2018
janrutgers uit Oentsjerk

@okuts gytsjerk.

Met jou als vriend, heb je geen vijand meer nodig.

21-3-2018
oane79 uit Damwâld

Klopt Burdaard, moest ook altijd 10 minuten fietsen naar de dichtsbijzijnde halte, om vervolgens minimaal 3 x per dorp te stoppen om mensen op te pikken. Een halte per dorp is zat.

21-3-2018
vrijfriesland uit Damwâld

Straks ook nog maar een snelle intercity van dokkum langs dorpen naar leeuwarden,kin je er in 10 minuten in leeuwarden wezen.Ja hoe snel wil je het hebben
in de toekomst.

21-3-2018
advertentie

riannevv uit Gytsjerk

Er wordt dus NIET geluisterd naar de inwoners van Gytsjerk!!Waarom moet lijn 51 in Leeuwarden eerst een stadsdienst rijden (Cambuurplein)terwijl daar al 5 minuten tijd op te besparen is.De situatie in Gytsjerk en Oudkerk zal er niet veiliger op worden met bushaltes aan de rijksweg. Er is 1 1/2jaar geleden al getest en daar kwam al uit naar voren dat het totaal niet veilig is om bij de rotonde in Gytsjerk de bus te laten stoppen.Het is nu wachten op de eerste ongelukken.Veel ouderen zullen hun huis nu ook niet meer uitkomen omdat de bushalte te ver weg is en ze slecht ter been zijn. Gytsjerk word steeds minder leefbaar gemaakt.Eerst in achterkamertjes even van de kroeg en zorginstelling maken en nu zijn we de bushaltes kwijt in het dorpik heb reuma en loop regelmatig met krukken. Door het verplaatsen van de bushalte en het opheffen van de andere bushalte ben ik ruim 5 minuten langer onder weg om bij de bushalte te komen.En nee de bushalte is nu niet om de hoek,dat is ook 12 min.

21-3-2018
ouwe uit Drachten

@ riannevv ja, voordeel voor de een is altijd nadeel voor de ander. Ouderen die slecht ter been zijn, zie ik nauwelijks meer in de de bus. Hebben meestal een taxipas. Voor huis instappen en bij bestemming uitstappen. Inwoners van dorpen hebben leefbaarheid deels zelf kapot gemaakt. Want grote supermarkten zijn veel goedkoper toch? Hup, met de auto naar grote plaatsen. Boodschappen voor een week. Af en toe boodschapje bij super. En ja, jongeren weg, voorzieningen weg en nu klagen de dorpsbewoners.

21-3-2018

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan