Account
Logo
Zoeken
16.5 °C

Kritiek op Bethelkerk om weigeren azc-homo's

Publicatie: 26 juni 2019, 15.40 uur

Reacties

janrutgers uit Oentsjerk

Het is ronduit stuitend, te moeten lezen, dat een kerk in Nederland, hulp weigert aan vluchtelingen.
Dit soort praktijken waren vroeger (1930-1960) in zwang bij het Leger des Heils, maar die zijn met de tijd mee gegaan.

Voor zo ver ze subsidie ontvangen, deze met terugwerkende kracht terug vorderen en dit clubje nimmer voor welke soort subsidie dan ook, in aanmerking laten komen.

26-6-2019
drba32 uit Damwâld

Hee wat een vreemde gewaarwording... men ageert altijd fel tegen azc gasten en allochtonen. Maar is plots de kerk een grotere macht om tegen te ageren dan tegen azc gasten en allchtonen? Dat betekent dat er dus veel frustratie is onder de niet gelovigen en dus dsn maar tegen alles aan schoppen? Plots roepen mensen van alles over GOD zijn liefde etc, maar hoe dan?? Daar geloofden jullie juist niet in! Hoe kun je nu iets afroepen terwijl je er niet in geloofd? Bizar dit haha.

Los daarvan, kerk heeft groot gelijk. Respect. Bij de reageerders is het ook zeker zo dat in hun huis hun regels gelden en anders vertrekken! En dan nu tegen de kerk aanschopoen als die hun regels ook uitlegd? Respect, kom binnen... maar wordt wel eers christen. Mooi!

26-6-2019
brainder uit Drachten

Ze hoeven het niet te doen? Ik ben niet gelovig maar ze moeten zelf weten wie ze helpen.

26-6-2019
doedeldump uit Kollumerzwaag

In moslimlanden zal ik ook respect moeten tonen aan gewoonten van de islam. Trouwens, de islam staat ook homo geaardheid niet toe. Wat zitten we moeilijk te doen. Valt ook weer es op hoe mensen weer tegen de kerk aan trappen. Jammer!!

26-6-2019
advertentie

marcoaxe uit Houtigehage

Sommige raadleden moeten eerst maar es verdiepen ....voordat ze gaan razen.
Het is voor God een gruwel , het homoSEKSUEEL!
Dan worden deze mensen in eerste instantie wel geholpen. Maar voor het vervolghulp.... tja dan houd het op.

Begrijpelijk! Daar betalen we met elkaar voor .....voor het COC. Kunnen die mooi ook meehelpen. Die krijgen toch ook belastinggeld!!!! Dus hierbij de taak mooi verdeeld.

PS ; hebben de raadsleden alsnog commentaar? Bied dan zelf hulp!!! haal ze dan mooi zelf in huis als je bekommerd bent om deze mensen!!!

26-6-2019
ditbinik uit Drachten

Draai deze stelling eens om als Nederlander in een moslim gebied, we willen je alleen helpen als je moslim word? Raar raar en nog eens raar

26-6-2019
ditbinik uit Drachten

Dit is geen razen van raadsleden, slechts volgen van de wet. Iemand weigeren op basis van geloof, ras, of geaardheid is strafbaar. Kijk bijv maar naar de rechterlijke uitspraak van de honohater de boer uit drachten.

26-6-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Goed lezen Datbinik ; Worden ze geweigerd? Nee!
De eerste opvang is geen probleem! Voor verdere hulp moeten ze het elders zoeken.
Dan is het een geraas van bepaalde raadleden. Het komt ineens weer op hun bordje. Waar het ook hoort. Zij halen hun met boten binnen!
Wij betalen genoeg belasting ervoor. Dus hoort het ook bij hun op hun bord!

En dan maar bij een moslim gemeenschap aankloppen.
En het zijn geen homo haters en ook De Boer niet. Ze wijzen alleen het homóSEKSUELE af!

In moslim landen moeten christenen ook zich maar bekeren. Dan hoor ik jullie ook niet over.
Een maand of wat geleden ging de vlag uit toen een man een moslim gebouw binnen ging en moorde. Op het zelfde moment vermoorde moslim in Afrika een christelijke bijeenkomst. Maar ging daar ook voor jullie medeleven uit? Werd er toen ook een vlag gehesen? Nee! Dus hoezo wet?

26-6-2019
frikandelbroadsje uit Damwâld

Minsken moatte sich de bek ris tichthâlde te eameljen. It helpen is gjin ferplichting, se ha dêr by de Bethel it goed rjocht om te kiezen wa't se wol en net helpe. Wat de reden dêrfoar is docht der net ta.

26-6-2019
ditbinik uit Drachten

Lees de titel marcoaxe De Bethelkerk in Drachten krijgt scherpe kritiek op het weigeren van homoseksuele aszielzoekers in de noodopvang.

Ik lees daar echt het woord weigeren. Ik zal het wel weer verkeerd begrijpen.

26-6-2019
rommie uit De Westereen

In Saudi-Arabië mag je helemaal geen christen zijn, je mag er zelfs geen bijbel meenemen. Waar zijn de linkse strijders dan?

26-6-2019
nordeney uit Kollum

In heel veel landen is er oorlog vanwege het geloof.
Onvoorstelbaar dat de Bethelkerk hier aan mee doet.

Deze mensen denken dat zij in een veilige omgeving gekomen zijn.

26-6-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Ditbenik; En als je weet dat een krant altijd begint met een pakkende kop....dan weet jij dat na de kop het verhaal en uitleging begint.
En dan ben jij een weigeraar. Want dat lees je niet. Dat wil je niet begrijpen!

Dus laat die lui die de scherpe kritiek uiten , enkele raadsleden , de handjes maar uit de mouwen steken.
Met gelijk in het achterhoofd dat die zelfde raadsleden de woonwagenbewoners al jaren niet helpen!!!!

En het zijn ''aszielzoekers'' Dus behoren ze geholpen worden in eigen regio....De centrale AS(-zielzoekers)

26-6-2019
ditbinik uit Drachten

Discriminatie van homoseksuele mannen en lesbische vrouwen is in strijd met de wet

Sinds 1994 is er de Algemene Wet Gelijke Behandeling waarin ongelijke behandeling op grond van seksuele gerichtheid is verboden op de volgende terreinen:
- bij de arbeid (van werving en selectie tot en met ontslag)
- bij vrije beroepen
- bij het geven van advies over school- en beroepskeuze
- bij het aanbieden van en het verlenen van toegang tot goederen en diensten

Strafbaar volgens mij. Dat is ook het punt van de raadsleden, op basis van geaardheid iemand weigeren.

26-6-2019
advertentie

marcoaxe uit Houtigehage

Dus de raadsleden doen ook aan discrimineren ?
Ze laten al jaar en dag de woonwagenbewoners in de steek! Aso's en buitenlanders krijgen wel een plek. Zij moeten wachten!!!

En nog es wat. Dit is de taak van de overheid.
Dus die raadsleden kunnen wel brullen. En er word door de kerk ook wel geholpen....dus hoezo discriminatie???? We betalen toch belasting!!! De overheid behoord volgens afspraken uit de EU hun te helpen!!! Dus nogmaals.....De raadsleden moeten dan ook maar hun in huis halen. Laat ze zelf dan maar helpen ,maar dat weigeren ze!!!

En dit heeft voor de kerk totaal geen vat. Want dit staatje slaat op overheid en werkgever.
De Moslim broeders doen in dit helemaal niks. Waar blijf jou geraas daar aan hun adres?
Daar hoor ik jou niet over!!!
De raadsleden weigeren zelf toegang in eigen huis!

26-6-2019
gurbejonghuh uit Drachten

Helpen is geen verplichting?
Nee misschien niet? maar het zegt alles over jezelf.
Ik kan me niet indenken dat dit wettelijk is toegestaan.
Als je als christen pretendeert dan je goed moet doen voor je medemens, doe dat dan ook en geef iedereen gelijkwaardige hulp.
We leven hier niet in het midden oosten.
Zo zie je maar weer dat een denkbeeldig vriendje (wat voor geloof dan ook) alleen maar ellende veroorzaakt.
Uitsluiten van anderen, verbieden, bekeren, beperken, intimideren, kleineren, bedreigen, vervolgen en zelfs vermoorden.

En als het aan mij ligt, weg met al die sektes.
Weg met die hypocriete bende.

26-6-2019
ditbinik uit Drachten

Je snapt het niet marcoaxe, dit gaat alleen over iets weigeren op basis van geaardheid. Zo mag ath de boer niet zeggen, je mag hier niet stagelopen Want je bent homosexueel. Hiervan heeft een rechter al iets gevonden. Zo mag de Bethelkerk niet zeggen, ik wil je niet Verder helpen WANT je bent homo. Ik kan er verder ook niets aan doen dat dit we wet en regelgeving is in Nederland.

26-6-2019
uit Ureterp

Frikandelbroadsje,
In goed Nederlands noemen ze dat discriminatie op basis van geloof ras of geaardheid, en dat is bij WET verboden . Bethel zal wel een vrijstaat in Nederland zijn zodat ze niet onder die wet vallen.

26-6-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Gurbejonghuh .....als andere hypocriet zijn , neem dan zelf van deze mensen in je huis. Zo niet...hou je lekker stil , want De Kerk doet nog wat!
Volgens mij begrijpt Ditbinik het zelf niet. Er word niemand geweigerd ,maar de hulp houd ergens op! En de hulp hoort op het bordje van waar de raadsleden het hardste brullen! Die zijn de aangewezen loket voor opvang (3x b)

Overigens is de baas vn De Boer 2x gestraft voor 1 feit. In een soort gelijke zaak ( De Wind) is de Wind 2x geholpen.....terwijl ze beiden integer waren. Discriminatie van Raadsleden College....die ook nog es de zaak onder de pet houden!
En goed lezen!!! Het gaat niet om dat je homo bent ,maar De Bethel denkt anders over het seksueel. En dat mag! Kerk en staat toch gescheiden? Het is jullie soort die hier mee aan kwam!

Maar over opvang ; De Wet zegt dat de staat voor de 3B moeten zorgen. Dus komt er werk aan de winkel voor de protensterende raadslieden!

26-6-2019
pkd19 uit Damwâld

@ gurbejonghuh,als je nog iets beter nadenkt,zou je tot de conclusie komen dat jij alleen maar onzin praat,je praat jezelf regelmatig tegen,vooral in je reactie van 20:43..

26-6-2019
vogelbekdier uit 't Kret

De Bethelkerk, de kerk die vist in de vijver van de asielzoeker omdat ze geen Nederlandse volgelingen meer kunnen krijgen.?

26-6-2019
werf uit Hurdegaryp

Dan neemt de gemeente toch zelf de opvang op zich? Het is in de 1e plaats hun verantwoordelijkheid toch?

26-6-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Klopt Werf , maar wat doet de raad?

https://waldnet.nl/nieuwsreacties.php?nid=61849

Heffen de noodwoningen op!

26-6-2019
gurbejonghuh uit Drachten

Ik kom alleen maar tot de conclusie dat jullie niet meer te redden zijn.
De geest is al zo ver verziekt door het geloof, en verblind door leugens en onwaarheden.

26-6-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Als Gurbejonghuh zo bekommerd is....waarom heeft hij dan niet zijn huis opengesteld?
Hypocriet!

26-6-2019
feanwaldpyk uit Feanwâlden

Ik mis yn dit stik nijs wat ynformaasje:

(1) Wa binne allegear ferantwurdlik foar de earste en de fierdere needopfang.

(2) Is de earste needopfang ferplichte?

(3) Is de fierdere opfang ek ferplichte?

My liket it dat dizze tsjerke net automatysk in ferlingstik fan een AZC is.
As't de fierdere opfang gjin ferplichting is en der oare organisaasjes ek in part yn ha, dan tink ik dat de tsjerke rjocht hat om guon minsken te wegerjen.

It soe my sels wat nuver lykje, as't allinnich in tsjerke hjirfoar ferantwurklik is.

26-6-2019
gurbejonghuh uit Drachten

Omdat het daar niet over gaat marco.
Het gaat hier over discriminatie en gelijke behandeling m.b.t de bethel kerk en niet over het wel of niet in huis nemen van mensen.
Dat is een taak van de overheid en een hele andere discussie.
Maar als de kerk dan toch noodopvang biedt, dan kan je het niet maken om de een wel en de ander niet toe te laten, dat is een beetje uit de tijd en bovendien strafbaar.

26-6-2019
feanwaldpyk uit Feanwâlden

No, dat freegje ik my ôf, Gurbe,

As’t it in geunst fan de tsjerke is om minsken opfang te jaan, dan mei de tsjerke ek sizze dat se minsken help jaan wol, dy’t har regels ûnderskriuwe.

Dat hinget ek tegearre mei de status fan de opfang: is it útbesteed oan de tsjerke troch de gemeente en dus ferplichte of is alle opfang fanôf it earste begjin of fanôf de needopfang frijwillich is.

Sa’t it no skreaun is, kin ik net wiis derút wurde.

26-6-2019
frikandelbroadsje uit Damwâld

Feanwaldpyk presys, dat is myn gedachte no ek!

26-6-2019
gurbejonghuh uit Drachten

Feanwaldpyk, wy sille it wol sjen wot de utkomst wurd.
Juridisch kin it allegear wol oars weze.

26-6-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Er valt Juridisch niks te bezien Gurbejonghuh.
De 3x B staat in het regeer akkoord en is opgelegd door EP aan de deelstaten.
De regering en gemeentes krijgen geld.
Dat een kerk nu ook helpt ,maar duidelijke grens trekt op verdere hulp is hun goed recht.
Een kerk is geen filosofische instelling.

Als de gemeente zelf stopt met noodopvang.
En de gemeentes geven aso 's en nieuwkomers een huis /plek en laten Woonwagenbewoners stikken! , Dus ook discriminatie!

Als Gurbe zo bekommerd is om deze mensen....,maar dat is ie dan ook niet!

En als je echt de wijzende vinger wil leggen...leg die dan ook bij de Moslimbroeders. Die helpen wel ,maar ook niet de homo's. Maar durf je niet?
Daar staat dan de grote Gurbejonghuh.

Mooi een taak voor de COC. En die raadsleden die hard brullen en niks doen!

Gurbe praat zich constant zichzelf tegen.

26-6-2019
sasje uit Drachten

De noodopvang wordt gesloten. De noodopvang werd gefinancieerd door de gemeente. De groep die de noodopvang regelde telde ook leden van de Bethelkerk. De gemeente hoort toe te zien op het naleven van artikel 1 van de grondwet. Zeker als het werk betreft in haar opdracht en in haar gemeente. De gemeente had dus na moeten gaan of de medewerkers van de Bethelkerk de wet wel naleefden. Het is nalatigheid van de gemeente . Maar het is niet meer relevant.....

26-6-2019
ditbinik uit Drachten

En zo is het. punt.

26-6-2019
gurbejonghuh uit Drachten

Je hebt gelijk marco, welterusten

26-6-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Er gaat een hele suggestieve verwijting richting de kerk.
Maar er word duidelijk gezegd dat de kerk ''De eerste opvang en begeleiding is geen probleem''
Dat is nl wat er ook door de gemeente word betaald!
De Bethel is als enige bezorgd dat de mensen na 1 juli op straat staat , want men hoopt dat ze in Groningen welkom zijn.
Het gaat hier om de extra hulp. Wat niet gefinancierd word door het rijk of gemeente.
Suggestief word wat gekwekt .....''even een trap na''.....zo gezegd.
Op de vraag wat de brullende raadsleden zelf geholpen hebben .....is ook een vraag!!!
Recht van spreken?

26-6-2019
alziendoog uit Leeuwarden

Zie hier het bewijs dat welke god dan ook alleen maar ellende brengt..

Elk geloof heeft zijn eigen levens/denkwijze waar je aan moet voldoen.
Velen doen alsof ze alles goed doen maar ondertussen.. Hypocriet als de malle.

Multiculti werkt niet. Inburgering werkt niet want men doet iets waar ze gewoonweg niet achterstaan.
Net als dat je je rijbewijs haalt en dan zelf wel bepaald hoe je je in het verkeer gedraagt.

We zitten met te veel mensen op een kluitje. Iedereen is/word monddood gemaakt. Alles moet je maar slikken en owé..
Maar 'het geloof' mag boven de regels staan.
Terwijl het een hypocriet zootje bij elkaar is. De 1 nog erger dan de ander.
Welke priester heeft geen kind ver****t.. ?
Het mag allemaal niet maar ja.

Bah.. Ophouden met al die onzin!
Echt vermoeiend. Maak je druk om zaken die er toe doen.

26-6-2019
feanwaldpyk uit Feanwâlden

Minsken, minsken, tink om jimme herten.
As't de tsjerke tsjin de wet yngien is, dan sille wy it wol daliks hearre.

Wat my opfalt, is dat minsken sa opfleane kinne by dit ûnderwerp.

Artikel 1 fan de grûnwet is sa wichtich, dat de tsjerke sil wis wier wol derop oansprutsen wurde, as't hja it rjocht brutsen ha.

Ik ha noch wol sa'n grut betrouwen yn de rjochtsteat dat dit goed neisjoen wurdt.

It is hjir yn it lân noch wol sa dat minsken dy't hjir as flechtling wettich binne, net bûtendoar te sliepen hoegen.

26-6-2019
bastardo uit 't Lage van de weg

Dan gijnen se toch ergens oars hinne, Jezus wat in drokte wer om niks

27-6-2019
deathdealert uit 't Zandstervoorwerk

Ik ben niet Christelijk maar vind het bewonderingswaardig dat een instantie (lees kerk) nog principes heeft en dit ook uitdraagd.
Kerken gaan zogenaamd allemaal met hun tijd mee maar vergeten dat het fundament van hun bestaansrecht niet met de tijd meegaat want dat is een boek die vastomlijnd staat.

27-6-2019
advertentie

tube1965 uit Drachten

Alle kerken en moskeeën sluiten......... religie is oorlog

27-6-2019
eelze2 uit Drachten

Hoe de Bethelkerk of de Islam of welk ander geloof met homo's om wil gaan is niet relevant.
Belangrijk is dat die een door de gemeente gefinancierde noodopvang was, waar de kerk dan geen eisen mag stellen aan geloof, al dan niet homo zijn etc. maar gewoon iedereen dient op te vangen die dat nodig heeft.
Gemeenschapsgeld gebruiken voor projecten die discrimineren op seksuele geaardheid of geloof is in conflict met de grondwet. De gemeente is hier heel erg de fout ingegaan. Ik neem aan dat de betreffende wethouder die dit in zijn portefeuille heeft opstapt zonder wachtgeld. Als je als B&W wel de Boer boycot wegens homofoob gedrag, dam moet je nu ook de ballen hebben om op te stappen.

27-6-2019
cheese uit Ureterp

Simpel toch: als je vrijwilligers levert mag je ook eisen stellen, je helpt eerst je eigen groep. Gebeurt overal: op je sportclub,school,kerk,moskee, politieke partij, verenigingen, dorpen etc.... En in Nederland kun je altijd wel ergens terrecht. Het is wel zo dat de lhtb wel erg graag de slachtofferrol aannemen, ze willen graag gelijk zijn maar toch ook weer niet. Christenen zijn een makkelijk doelwit ze zijn over het algemeen zachtaardig. Probeer het maar eens bij een Moskee, maar dat doet men niet. Persoonlijk vind ik het prima dat men eisen stelt, ik ga toch ook niet de dames kleedkamer binnen en dan zeuren dat ik gediscrimineerd wordt om mijn geslacht.

27-6-2019
snedrasti uit Drachten

Mooi is dit, jaren geleden is er door het rijk besloten om de scheiding van kerk en staat er door te voeren. met andere woorden, geen bemoeienissen meer van de kerk met de staat.

En wat doen de raadsleden??

27-6-2019
zuiderschans uit Dokkum

De vorige voorganger Bottenbly heeft de toon reeds gezet tov Homo's, die pasten in het geheel niet in zijn denkwijze.
Het christendom was en is een eng geloof geworden...

27-6-2019
keiki uit Drachten

Hulp is pas hulp als je het geeft en er niets voor terug verwacht. Al men de bijbel goed leest dan staat er heel duidelijk in dat je niet met je geloof te koop mag lopen. Jezus maakte ook geen onderscheid, dit hoor je aan God over te laten die bepaald wel hoe en wat, ook Jezus liet oordelen aan God over. Wie zijn jullie mensen dan om zo te oordelen. Heb uw naaste lief zoals u uzelf liefhebt. Je aan de 10 geboden houden is nog het meest moeilijk voor kerkgangers zo te lezen. Heel erg triest dat een kerk deze trend zet. Het zou verboden moeten zijn, oh wacht dat is het ook. Apartheid is verboden en dat is maar goed ook. Wist u ook dat de 2e wereld oorlog eigenlijk gewonnen is door iemand die de computer uitgevonden heeft? En dat die beste man homo was? Eigenlijk mogen al die gelovige homofoobjes geen gebruik maken van computers of technologie.

27-6-2019
stormrots uit Drachten

De kerk moet niets van homosexuelen hebben maar ondertussen is het aantal jongetjes dat sexueel misbruikt is op de kerk ontelbaar.... Maar dat zal wel allemaal fake nieuws zijn toch? geen wonder dat die kerken leeglopen.

27-6-2019
felthus uit Drachten

Beste mensen, houd alstublieft op met reageren op Marcoaxe...
Als het om geloof gaat, dan geldt maar 1 gelijk en dat is Marco's gelijk. Er tegenin gaan heeft totaal geen zin. Deze man is onverbeterlijk en staat totaal niet open voor andere meningen als het gaat over hoe de bijbel moet worden uitgelegd. En daar zit nou net het probleem. Er zijn teveel mensen met macht op deze wereld die precies zo denken als Marco en dat is precies de reden dat er zoveel geloofsstromingen zijn op deze wereld. En dat terwijl er volgens hun allen maar 1 God is. Er zijn op deze wereld al heel wat oorlogen gevoerd om het geloof. Allemaal overtuigd van hun eigen gelijk. Het zou deze mensen sieren om anderen eens te beoordelen op WIE ze zijn. Helaas beoordelen mensen vaak anderen op WAT ze zijn en dat is ongelooflijk kortzichtig. Is seksuele geaardheid van enig belang v.w.b WIE je bent? Is afkomst van enig belang v.w.b WIE je bent? Nee toch? WIE ben je? WAT doe je? Dat zijn dingen die belangrijk zijn.

27-6-2019
beits uit Holwerd

Ach weer het grote sprookjes boek en de opdringerige volgers.

27-6-2019
vanvroeger uit Drachten

Gelijk hebben ze. En degene die vinden dat het niet kan, wat let jullie om de helpende hand te bieden. Maar velen hebben de mond open en kijken alleen naar wat ze zelf hebben. Ik vraag me af hoeveel anti-kerk schreeuwers een hand uitgestoken heeft naar deze mensen. Maar commentaar op mensen die wel iets doen, nou dan zijn ze er.

27-6-2019
europeaan uit Kimswerd

Wat een ergernis vormen bepaalde reaguurders op deze pagina. Vroeger had je de NOS teletekstpagina 316, de ergernissenpagina. Speciaal voor azijnpissers en muggezifters.
Misschien een idee voor de redactie van Wâldnet om hier een soortgelijke plek aan te bieden waar deze zogenaamde (steeds groter groeiende) groep hun stoom kan afblazen. Dan hebben de ‘ergerlijken’ een eigen plek en kunnen de ‘volwassenen’ inhoudelijk reageren op dit soort nieuwsberichten zonder reaguurvervuilende, polariserende en inhoudloze reacties.

27-6-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Dus als iemand kan aantonen dat dit anders is ....kom es met bewijs.
Want Felthus zegt dat ik gelijk moet krijgen....mag hij aantonen dat dat ook zo is, want ik zelf heb dat nog nooit beweerd.
Want vaak heb ik gezegd ; kom met bewijs dat wat ik aandraag niet klopt. Maar dan hoor je en zie je Felthus in geen heinde en ver meer!

Er is veel oorlog geweest ivm geloof ,maar evenveel meer om macht , olie , oude grenzen , familie , stammen ed.
Dus om het op het geloof alles te plaatsen???

Maar het verhaal word nog leuker!! Wat ik net lees ; https://www.ad.nl/friesland/streep-door-huizen-noodopvang-drachten~af58eab7/

Er waren 2 noodopvang huizen en er leefden hierin 2 personen!!!! Het ging uit van een interkerkelijke werkgroep ( dus niet alleen Bethel Kerk!) Hieruit was maar 1 persoon die zich terughoudend was. En terug houdend betekend niet dat hij niets deed. Dat betekend dat de rest van de werkgroep de taken gewoon over nam.

27-6-2019
marcoaxe uit Houtigehage

We kunnen verder lezen dat het verhaal een andere wending neemt toen ELP Yntze de Vries het verhaal opblies. 1persoon die zich vrijwilligers werk deed!!! De persoon werd niet een betaald!!!
Het is zelfs zo dat er voor de 2 mensen gezocht word naar opvang. Met andere woorden ; het is er nog niet. Het is juist de werkgroep die daar zorgen over maakt ,maar dat De ELP Yntze de Vries doet dat schijnbaar niet!

Nu laat dikke Yntze de Vries zelf dan maar de opvang verzorgen als hij het zo goed weet.
De keren dat ik hem tegen ben gekomen of dat ik hem aan de tafel heb gezeten wat het meer schaap dan wol.

Als er tonnen geld weg is , dan maken ze zich daar niet druk om bij de ELP ,maar o wee er 1 vrijwilliger die zich uit de naad werkt en zijn of haar uren in vrijwilligerswerk steekt om naar eer en geweten het goed te doen ....maar op 1 punt terughoudend is.....moet dan de hele organisatie de zwarte piet krijgen? Schaam u ELP!!!

27-6-2019
ditbinik uit Drachten

Fake news van waldnet marcoaxe? , homo's zijn dus tenalletijden welkom in de Bethelkerk voor opvang!

27-6-2019
frikandelbroadsje uit Damwâld

Der wurdt hjir in tige suggestyf artikel skreaun en reaksjes fan minsken dy't oars tinke wurde fuorthelle. WâldNet = fake news!

27-6-2019
felthus uit Drachten

Kijk... Dat bedoel ik nu.... Marco komt er niet meer uit en haalt er vervolgens van alles bij wat geheel niet terzake doet, zoals burgemeesters en pedofilie...... We mogen van hem zelfs blij zijn dat er oorlogen gevoerd zijn want anders waren we allemaal islamitisch geweest zegt hij..

Wauw... je moet het maar durven zeggen.... Hij zegt daarmee letterijk dat hij als christen beter is dan iemand die moslim is.

Ongelooflijk....

27-6-2019
ditbinik uit Drachten

Je hebt het vast mis, marcoaxe kan verhaaltjes zo verdraaien dat het lijkt dat hij gelijk heeft.

27-6-2019
felthus uit Drachten

Oh ja, nog even dit...... Marco heeft het steeds over “jullie soort mensen”
Was er in de jaren 1939 tot 1945 ook niet zo’n mafkees die mensen in soorten indeelde?

Je bent gewoon een zielig, raar en eng mannetje als je dergelijke uitspraken doet.

27-6-2019
zegmaarzo uit Drachten

De Bethel is een besloten gemeenschap waar je alleen lid van kunt worden als je oprecht kiest voor God/Jezus/Geest.
De bijbel is Zijn handleiding, afgeleverd bij Zijn product, de mens. Doel is om ook die handleiding in acht te nemen. Maar daarin staat ook dat we best iets extra's kunnen doen voor de medemens, noodhulp verlenen bijvoorbeeld. Het is geen wettelijke plicht, wees dus blij, dankbaar. De Bethel is vrij om zelf te bepalen hoe ver daarin te gaan.
En kom op zeg discriminatie.. hoe kun je het bedenken. Homoseksuele uitingen zijn een gruwel in Gods ogen, zo simpel is het. Maar niemand is zonder zonde en geaardheid heeft niet iedereen controle over. Vergevingsgezindheid staat bovenaan, dus begrijp aub dat extra coulance voor de leiding een heel moeilijk punt is om een besluit over te nemen. De meeste invloed ligt bij de personen zelf of ze wel of niet in aanmerking komen voor iets extra's. En, de kerk is natuurlijk ook geen bodemloze put, ook daar is geld een (schaars) middel.

27-6-2019
barca uit Drachten

Zo verdwijnt het respect voor christenen nog meer, het neerkijken van strenge christelijke mensen op ongelovigen is er ook nog steeds.
De bethel kerk vind ik een sekte

27-6-2019
advertentie

europeaan uit Kimswerd

Generaliseren betekent hetzelfde als 'veralgemenen'. Het is alles over één kam scheren. Men trekt hierbij conclusies, voortgaand op een bepaald geval en trekt dan die conclusie door naar een uitgebreid geheel. Men globaliseert alles en maakt geen onderscheid.

27-6-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Felthus ; ''Hij zegt daarmee letterijk dat hij als christen beter is dan iemand die moslim is.''
Geef es letterlijk de citaat waar ik dit schreef. En letterlijk bedoel ik ook punt en komma en niet als laatst waar je mij citeert met daarbij je eigen woorden er bij ingelegd!

Ik haal niet ineens wat aan of haal onderwerpen erbij. Ik verwijs naar eerder over een zelfde onderwerp!!!
Dat is het zelfde over soorten. Zie een eerdere uitleg hieromtrent. Hypocriet als u zelf mensen als groepen weg zet onder christengekkie!!! Dat is nu hypocriet!

Het u 2de ik nu ineens datbinik? Of is dit weer toevallig ....rond de zelfde tijd ?????

Barca ; als jij het zegt ...dan kan ik nog gerust slapen. Als je goed leest zijn deze christenen nog bekommerd om de medemens. En dat u soort ELP aanhang de handen er juist van af houd!!!!
ELP is een sekte

27-6-2019
tinker uit De Westereen

De Bijbel is hun handleiding wordt er hier geschreven. Maar blijkbaar hebben ze het verhaal van de barmhartige samaritaan er uit gescheurd.
De moraal van dat verhaal is dat je zelfs je vijand moet helpen als hij/zij in nood is. De bijbel wordt in deze kerk dus ietwat selectief toegepast. Wat ook een beetje gek is: het betreft hier een evangelische kerk, wat betekent dat de nadruk vooral op het nieuwe testament ligt. Dat is het deel waar o.a. de geboorte en het leven van jezus wordt beschreven. En jezus leerde ons om juist de verstotenen, de outsiders, de paria's van deze wereld te helpen. Toch?
Ook roept er iemand dat het hier om een soort van besloten club gaat, ook dit klopt niet met wat de bijbel zegt. De bijbel zegt dat een ieder welkom is in god's huis. Just saying...

28-6-2019
pft uit Zwagerbosch

vreemd volk die bethel sekte

29-6-2019
marcoaxe uit Houtigehage

PFT ; vreemd he? Ze doen vrijwilligerswerk en hoeven daar geen geld voor!
Tevens vreemd dat ze bezorgd zijn dat er mensen op straat komen te staan....waar anderen de schouders ophalen.....die juist dik worden betaald als wethouders!

Tinker ; Waar staat dat ze niet welkom zijn??
Waar staat het selectieve?
Over het barmhartige Samaritaan zijn ....ze helpen als vrijwilliger. ...er staat alleen dat er 1 wat terughoudend is. Het terughoudende vloeit voort uit dat er iets niet Bijbels is. Maar hij helpt wel wat de gemeente gevraagd heeft!
Het NT kun je niet los zien van de OT.

Is het niet juist de gemeente raadsleden die de handen terug trekken? Terwijl deze vrijwilligers de nood nog zien en door willen met helpen ,maar ik lees toch duidelijk dat de gemeente raadslieden dat NIET willen!!!!
Dus wie is nu selectief?
Jezus leerde ons ....om HEM te dienen.
En dat was hier ook de vraag!!!!

29-6-2019
unbeliever uit Boelenslaan

Als ik het artikel goed lees, vette pamme uit Houtigehage, dan gaat het hier over homosexueel geaarde asielzoekers. Heb ik één vraag, wat doen ze dan met de vluchtelingen die geen homo zijn? Moeten die zich dan ook tot het christendom bekeren? Dat lees ik er niet op uit. Immers, dan had men kunnen volstaan met de quote, “alle niet christelijke asielzoekers helpen we in het vervolgtraject alleen als men zich tot het christendom bekeerd” Dus, is het wel degelijk alleen gericht tegen mensen die anders zijn in de ogen van de christenen. Een christen die zijn zin niet krijgt en dan begint te schelden van “dikke Yme de Vries” is een grote tiran, waar de domheid vanaf straalt. Maar hij is dan ook geen goede christen. En die zijn er volgens mij genoeg, voor Marco geldt alleen wel, welke stroming wordt gevolgd. Dat hele geloof is gestaafd op indoctrinatie en macht en bangmakerij.

30-6-2019
marcoaxe uit Houtigehage

''vette pamme '' Geef eerst maar es uitleg wat dit zijn .

Op jou vraag ;''wat doen ze ''

Als je kunt lezen is er maar 1 die terughoudend is .....dus ''ze'' helpen vrijwillig deze mensen ..en wat ze doen staat in de tekst geschreven!!!

Wat de gemeente vraagt word gedaan
Als ik het zo lees betekent verder geholpen die bij de kerk aansluit. Maar dan krijg je dat dit ook buiten wat de gemeente vraagt aan deze missie. Het is buiten de doel om en word extra gedaan. Je ziet dat ook bv bij andere instellingen. Word je lid , dan kunnen ze meer doen voor je. bv een vakcentrale. Dan word je ook niet extra geholpen als je geen lid bent...toch?

In je verdere betoog komt je werkelijke aard weer naar voren. Je scheld , dus kan ik in jou woorden uit opmaken dat niet je zin krijgt.
Valt ie zomaar in zijn eigen kuil. Die hij net daarvoor voor mij gegraven heeft.
hahaha Hilarisch!

1-7-2019
unbeliever uit Boelenslaan

Marco, zoals gewoonlijk, draaien en keren. SCHAAKMAT, hoe hilarisch is dit?
Ps. Vette pamme heeft dezelfde betekenis als die, welke jij gebruikte voor Ynze. Ooh, nee dat was geen schelden? Zo gaat men blijkbaar in de kerk met de medeburgers om en vooral als ze niet geïnteresseerd zijn in die materie. Ik weet dat dit laatste niet zo is en daarom concludeer ik bij deze en niet voor het eerst, predicaat christen is aan Marco niet besteed. Je maakt het christen zijn te schande. Hilarisch haha.

2-7-2019
marcoaxe uit Houtigehage

In alles kun je merken dat de Ritalin van Unbeliever weer is uitgewerkt.
Op een eenvoudige vraag lukt het hem weer niet om het juiste antwoord op te vinden.....laat staan hem te geven.

Ik legde Unbeliever al in eerdere gedeeltes uit dat ''ze'',(en nu gebruikt hij weer het woord ''men'') , terwijl er in de tekst toch duidelijk stond dat er maar 1 vrijwilliger....terug houdend ( en niet wat Unbeliever beweerd'vooral als ze niet geïnteresseerd zijn'' .
Uit de tekst blijkt duidelijk dat de kerk juist geintreseerd zijn in het geven van hulp ,maar dat juist onder leiding van de ELP koos voor sluiting!!!!

Ik kan zo zien dat je totaal niet weet wat schaken is. Want zo te zien kun jij schaakmat zetten terwijl je je koning al kwijt bent!!!

Of ik'predicatie of christen te schande zet...daar gaat het in dit stuk niet eens over!
Het gaat om dat een vrijwilliger zijn enorme best deed om te helpen en dat word door een wethouder die zijn zakken vult niet gewaardeerd.

2-7-2019
unbeliever uit Boelenslaan

Je zwetst zoals gewoonlijk weer uit je nek. De tekst van dit artikel is klip en klaar. De genoemde persoon is gewoon de woordvoerder van de kerk en niet 1 vrijwilliger. En het gaat dus niet om alle asielzoekers (geef je gewoon geen antwoord op) En de koning ben ik kwijt? ha ha, een lidmaatschap van een vakbond in vergelijking trekken met dit verhaal geeft aan hoe het met je gesteld is. Ja, als je weer op je nummer gezet bent kon je weer aan met Ritalin. Ik zou er voortaan maar van afblijven als ik jou was Het schaken gaat je nu al zeer slecht af. Een rokade kan je zelfs niet meer redden. Lulkoek is het, meer niet.

2-7-2019
unbeliever uit Boelenslaan

De Bethelkerk in Drachten krijgt scherpe kritiek op het weigeren van homoseksuele aszielzoekers in de noodopvang. Alleen als ze zich tot het christelijk geloof bekeren, worden ze verder geholpen.

Nou, wat staat hier nu?? Wie leest (of wil niet) goed lezen? Juist, u mijnheer Bijl!! Ze willen deze homosexuele asielzoekers alleen verder helpen als ze zich eerst bekeren tot het christelijk geloof. Zeg mij, wat ik moet ik doen als ik lid van de FNV wil worden? Moet ik dan eerst lid worden van de PVDA o.i.d.? En bekren tot het christendom is heel wat anders dan lid van de kerk worden. Dit laatste brengt immers alleen maar (meer) geld in het laatje. Dit is dus aantoonbaar...gebruik maken van je macht, de indoctrinatie is....eerst bekeren...en de angst zaaien is....zo niet, dan wordt je niet (verder) geholpen.
Ps. Je hoeft verder niet meer te reageren hoor. Ik weet nu al wat er komt, draaien en keren!!

3-7-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Mooi nip en plakwerk weer van jou Unbeliever!
Weer selectief te werk gegaan!
Worden ze geweigerd? antwoord ;''De eerste opvang en begeleiding is geen probleem''.
De persoon een woordvoeder?https://www.ad.nl/friesland/streep-door-huizen-noodopvang-drachten~af58eab7/
Staat toch echt ; vrijwilliger!!!!

Willen ze de mensen niet helpen? Ik lees duidelijk dat juist de interkerkelijke (dus ook De Bethel!!!!) de woningen open willen houden en de mensen verder willen helpen. Maar dat juist bv DE ELP niet wil!!!
Tot nu toe heeft de coalitie nog niet gereageerd op dat iedere asielzoeker nu onderdak heeft,want dat was voor het weekend niet het geval!

Dat dat meer in het laadje brengt ....toon aan waar dit staat in de tekst. Het is een feit dat u ook niet kunt onderbouwen.
Ik zwets ook uit mij nek beweerd u. Ook dat onderbouwd u niet!
Een eerdere vraag is ook al moeilijk te beantwoorden.
En terughoudend is wat anders dan niet helpen!

3-7-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Verder helpen zie je vaker. Bij juridische loketten , waar je op gezette tijden gratis naar binnen kan lopen voor advies. Als dan de zaak duidelijk is en er moet verder gewerkt worden , dan gaat het jou ook geld kosten.
Bij een vakbond is dat net zo.

Nu is dat hier duidelijk het geval dat men de mensen VRIJWILLIG helpt. En de mensen krijgen hulp zoals de gemeente dat van de mensen vraagt. Slechts 1 vrijwilliger is terughoudend.

''De ChristenUnie vond dat niet representatief. De Jong: ,,Ik kan u verzekeren dat wat in de noodopvang plaatsvindt, losstaat van de keuzes en de dogma’s van die kerk.”
Dus in de noodopvang werd iedereen geholpen!
Vrijwillig nog wel.....er kwam geen geld aan te pas. Dus war er 1 vd ELP die 4 a 6000 euro als wethouder word betaald die commentaar maakt op 1 vrijwilliger. Nu laat hij zelf dan maar es de handen uit de mouwen steken als hij dan toch commentaar maakt. Vangt hij es die mensen op! Dan van de kant wat te bulderen/brullen.

3-7-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Ik snap best dat de Vries zich even wil bewijzen. Want dat is dan voor hem een mooi moment om even de aandacht van hemzelf af te werpen.
Want wat helpt hij nu dan? Heeft hij in deze een vrijwilligers rol gehad? Nee!!!
Maar helpt hij de woonwagens bewoners aan een plek om te wonen? Ook niet!
En wat te doen met de jeugdzorg?

https://waldnet.nl/wn/nieuws/61736/Brandbrief_Smallingerland_over_tekorten_Jeugdzorg.html

Ook niks!

En onder de pet met de miljarden die verdwenen zijn? Maken ze daar al werk van?

Dan is het makkelijk scoren als het gaat om 1 vrijwilliger die terughoudend is. Terwijl de wethouders tussen de 4 a 6000 euro per maand verdienen en die de chaos iedere maand erger maken!!!!

Zal mij nu weer benieuwen met hoeveel verdraaiingen je nu weer mee aan komt.

Maar als mijn feiten niet kloppen.....kom dan eerst met wat beter bewijs.
Onderbouw iets en lees en verdiep je es wat in het item ,voordat je überhaupt geluid gaat geven.

3-7-2019
felthus uit Drachten

Heb je zelf al even geïnformeerd bij de Bethel hoe het zit Marco, of haal je alle wijsheid gewoon uit het artikel wat jij op je eigen wijze interpreteert? ER STAAT IN DIT ARIKEL DUIDELIJK DAT DE EERSTE OPVANG GEEN PROBLEEM IS. BEN JE ALS ASIELZOEKER ECHTER HOMOSEKSUEEL DAN HELPEN WE ALLEEN VERDER ALS JE JE TOT HET CHRISTENDOM BEKEERT. En dat is nou net de crux beste Marco. Dat is volgens de grondwet strafbaar. Dat is namelijk niets anders dan pure discriminatie op grond van geloof en geaardheid. Nu is het bekend dat jij graag Google raadpleegt om je gelijk te halen, dus ik daag je uit om te weerleggen dat het niet in strijd is met de grondwet. En dat weerleggen graag even met linkjes naar websites die dat bewijzen. Dus niet je persoonlijke mening.

3-7-2019
unbeliever uit Boelenslaan

Nou, wat schreef ik? Draaien en keren. Dit artikel gaat over de kritiek op de Bethelkerk! Maar...zoals gewoonlijk gaat dan de tactiek (heeft hij geleerd om te doen) werken. Zoveel mogelijk andere er niets toe doende shit bij halen en dan maar hopen dat de aanhoorders overstag gaan. We lezen dit artikel en Pietje Puk gaat hier op een heel ander artikel in, wat nota bene nog later geschreven is. Niks knip en plakwerk.

4-7-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Felthus ; kan merken dat je niks met recht en wetskennis hebt. Scheiding staat en kerk. En nog es dat 1 persoon terughoudend is . Duidelijk liet ik jou lezen wat de CU zei. En ik liet je duidelijk lezen dat juist de Bethel en het interkerkelijke verder wou met hulp.
Er is totaal niks e der niks aan strafbare feiten gepleegd. Ja toen met De Wind groep ...die was integer ,maar werden niet gestraft maar tot 2 x toe beloont!
Dat is discriminatie ,omdat een gereformeerde die ook niet integer was 2x toe werd gestraft!
Dat was in strijd met de wet ,maar daar hoor ik jullie soort niet over!
Net als een chr. burgemeester werd bestraft terwijl deze nu burgemeester ook bleek dat hij op de lijst van niet integer was ,maar die werd aangenomen!
Dit van De Vries was een theater stukje ,de juist hulpvaardige mensen nog es een hak te zetten. Het was een vrijwilliger die hard zijn best deed.....tegenover een wethouder die alleen nog maar geluid gegeven heeft!

4-7-2019
felthus uit Drachten

Allemachtig wat benijd dom zeg... Nu zeg je dat er scheiding is aanstaat en kerk. Betekent dit dan dat de kerk zich niet aan de wet hoeft te houden? Je haalt er weer van alles bij wat niets met deze zaak te maken heeft, zoals de Wind Groep en (volgens jou) niet integere burgemeesters. Jij merkt dat ik niets met rechts- en wetskennis heb? Dat verbaast mij in het geheel niet. Je merkt daar inderdaad heel weinig van als je totaal niet weet waarde het over hebt. Iets met een bel en een klepel......

Oh ja.... Ik vroeg je om te bewijzen dat de handelingen van Bethel in deze zaak niet in strijd zijn met de grondwet. (namelijk discriminatie op basis van geloof en geaardheid)

Kennelijk kun je dat niet en dan begin je maar weer ongefundeerd te roeptoeteren...

5-7-2019
unbeliever uit Boelenslaan

Ik kan het niet opbrengen, maar je zou medelijden moeten hebben met iemand die zo is vernield. Felhus heeft volkomen gelijk, alles behalve waar het over moet gaan, Marco, je bent niet meer te helpen. Zielig gewoon. Bethelkerk heeft heel duidelijk laten blijken waar ze voor staan. Ik noem dit machtmisbruik.

5-7-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Wat is Vette Pamme ...Unbeliever? Of is dit het zelfde waar Felthus het over heeft ....over een bel en een klepel?

Grappig weer dat jullie als tijd weer gelijk tijdig oplopen. Wat wil je ook anders als poppentheater. Iedere keer de zelfde persoon met elke keer weer een andere naam.
Dus wie is nu zielig ? Altijd je maar verschuilen achter een nickname. hahaha

Maar ik wacht nog op bewijs. Want jullie beweren weer van alles ,maar inhoudelijk kom je met niks.
Maar dat zie je met meer items. Dus het is niet van gisteren op vandaag.
Kom es terug als je je zelf wat meer verdiept hebt over dit. Het gemakzucht hoe je gelijk al weer roeptoeteren ''discriminatie , terwijl je niks onderbouwd.
Je hebt het maar over dat je slim bent ,maar het komt er weer niet uit.

Over slim gesproken ; je zou niet meer op mij reageren. Je was volgens jezelf wel zo sterk om dat te kunnen.
Hahahaha.....laat je dat nu zien????? hahaha!
Hilarisch!

5-7-2019
advertentie

felthus uit Drachten

Och manneke. Zet jezelf toch niet steeds voor schut. En nee...... ik ben alleen maar mezelf onder mijn eigen naam. Het staat er alleen in een andere taal Marco. Precies zoals bijl in het Engels axe is. Ik leg het maar even uit want zelf was je nooit op dat idee gekomen. Overigens is het onderbouwen in deze niet nodig hoor. Het staat gewoon in de grondwet.

5-7-2019
unbeliever uit Boelenslaan

Vette Pamme, ik gaf het al eerder aan, betekend het zelfde wat Marco van Ynze de Vries vindt, nl. Vette Ynze. Wie scheldt hier nu? En blijf bij dit artikel, niks knip en plakwerk, het staat er duidelijk maar je durft geen antwoord op mijn vraag te geven. Dan ga je weer van alles er bij halen, ik ben nu ineens ook weer Felthus of net andersom. Er statt duidelijk het volgende in dit artikel:
De Bethelkerk in Drachten krijgt scherpe kritiek op het weigeren van homoseksuele aszielzoekers in de noodopvang. Alleen als ze zich tot het christelijk geloof bekeren, worden ze verder geholpen.

Dus was mijn vraag, niet homosexuele azielzoekers hoeven zich, mochten ze dat nog niet zijn, niet te bekeren tot het Christendom? Mijn antwoord is nee, dan stond er wel, de eerste hulp is aan hen geboden en nu moeten ze hun tot het Cristendom bekeren en anders geen steun. Het gaat hier expliciet om homosexuele. Maar daar heb je geen antwoord op. Juist ja, schaakmat. Van de kerk moet je het hebben.

6-7-2019
marcoaxe uit Houtigehage

''Vette Pamme'' betekent het zelfde zegt Unbeliever. Maar hoe kan dat nu , als het woord niet eens bestaat :))))

Scherpe kritiek is het niet te noemen ,want dan zou het bv wel in Pauw geweest zijn....het is alleen wat gebrul uit een partij die zelf in het onvermogen zijn gebleven. Want die helpen wel asielzoekers en aso s aan een huis ,maar blijven in gebreke om 1 groep uit te sluiten van woonruimte en dat zijn de woonwagenbewoners. Dus wie discrimineert nu?
De interkerkelijke willen juist helpen ,maar de gemeente wil dit niet , dus zetten ze de laatste mensen uit huis , terwijl ze wel verplicht zijn hun hulp te bieden.
Dus die weigeren hulp te bieden! Dus kun je stellen ; Unbeliever,van jullie soort moeten ze het hebben!
Tot nu toe heeft men nog niets concreets voor deze mensen gedaan! De mensen hebben hulp gekregen. Om verder geholpen te worden.... Maar deze mensen die helpen zijn vrijwilligers. Dus heeft het hele discrimineren wet hier niks van doen!

6-7-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Hoe wil jij schaakmat zetten als je de koning al kwijt was! hahaha

Knulletje Felthus met zijn die zegt dat hij slim is en niet op mij reageert .....reageert toch voortdurend , daarin maakt hij zichzelf wel onbetrouwbaar.

Helaas is hij nog niet zo bekent met de grondwet. Hij weet niet eens dat Staat en Kerk gescheiden is. Hij heeft wat gelezen in de onder gestofte boeken die al jaren op de boekenplank staat.
De cursus was hem wat te moeilijk.

Hij zegt dat hij onder eigen naam hier staat.
Mag je komen te bewijzen. Maar als het net zo gaat met al dat andere beweringen die wat loos hier stonden van jou ,mag je er van uit gaan dat ook deze bewering niet klopt.
Want laatst beweerde je nog dat je geschreven had dat dit je vrouws naam was.
Zo zet je deze knul ook schaakmat! hahaha

Maar als je het zo goed weet , dan kun jij vast vertellen waar de laatste twee a 4 mensen zijn gebleven ,die door deze coalitie niet meer geholpen mochten worden.

6-7-2019
unbeliever uit Boelenslaan

Reageren stumper, je doet niet anders.

. Maar wat mij het meest opvalt is dat, hoewel ik het geloof respecteer van anderen, juist "zware christenen" niet gelovigen veroordelen omdat zij niet aan hun maatstaven voldoen.
Daarnaast zijn de christenen die ik als zwaargelovig beschouw mensen die op mij angstig overkomen, alsof ieder moment de dag des oordeels zal aanbreken en zij gewogen en te licht bevonden worden. En dát lijkt me zwaar. En laat jij Marco nu precies voldoen aan dit profiel. Zwartgalligheid ten top.

DE KOOPZONDAG en DE GEMEENTE,

Want indien gij de mensen hun overtredingen vergeeft, zal uw hemelse Vader ook u vergeven; maar indien gij de mensen niet vergeeft, zal ook uw Vader uw overtredingen niet vergeven.” Matteüs 6:14-15.

Dus blijf lekker door jammeren over je frustraties Marco. Je gaf het al aan dat je geen goed christen was.

6-7-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Ach ....schelden en razen .....toont aan je zwakheid.

Overal zou ik op reageren. Maar helaas kan hij dat niet aantonen.
Net zo min wat nu werkelijk ''Vette Pamme'' betekent het zelfde zegt Unbeliever. Maar hoe kan dat nu , als het woord niet eens bestaat :))))

Ik vergeef het jou hoor...Unbeliever!
Jou frustraties tov mij.

8-7-2019
unbeliever uit Boelenslaan

Er bestaat wel meer niet. Vette Pamme is hetzelfde als dikke vetzak. Pamme is mijn eigen woord. Kan ik dat niet aantonen? Moet jij eens opletten de komende tijd! Je roept van alles, alleen maar om de aandacht van je stomzinnigheid af te leiden. Reageer dan op de laatste reactie. De waarheid is hard hè. En mij vergeven? Typisch als een kat om de hete brij heen draaien. Slappe zak trekjes. Bewijs-toon aan-kom met bewijs, zoek zelf eens naar bewijs. De dag des oordeels, weet je nog? Hoe bang ben je onderhand? Frustraties tov jou? Nee, je maakt je zelf bij herhaling veel te belangrijk. In mijn ogen ben je een narcist.

8-7-2019
marcoaxe uit Houtigehage

Unbeliever ;'' dikke vetzak'' heb ik nooit geschreven. En als dat in jou beleving het wel geschreven is....toon aan , zou ik zeggen.
Je beweerd wel es vaker wat.....wat je niet aan kan tonen.

Vette Pamme is ook zo'n eigen bedenksel.
Je maakt je eigen verhaal kloppend . En dan draai je om de hete brei heen.
Tja de waarheid is hard en dan begint Unbeliever over met het schelden en razen.

Gaat ie mij schaakmat zetten zonder koning....hahaha

En in zijn frustraties gaat ie mij weer narcist noemen.
Maar kan het nog steeds niet wetenschappelijk bewijzen!

En dan stijf vast zitten in je eigen herhalingen.

9-7-2019
Yannick uit Leeuwarden

CRIMINELE HYPOCRIETE ORGANISATIE

Wanneer ik een roei club opricht die alleen toegankelijk is voor hetero's, dan is dat een criminele organisatie. Ook nadat ik die roei club heb ingeschreven als kerk.
Zo is dat in de Nederlandse rechtsstaat geregeld.
Simpel zat.

En wanneer ik een kerk opricht die alleen gericht is op materieel succes en die "Bethel" noem, dan zal die net als Donald Trump veel aanhang krijgen maar het is en blijft een hypocriete bende die niets met christen-zijn of de Bijbel te maken heeft. En daar mag, of moet je beslist kritisch op zijn.
Simpel zat.

31-7-2022
pft uit Zwagerbosch

geen geld voor? als je lid word van de bethel zal je minimaal bepaald percentage afstaan moeten aan de bethel kerk van je jaarloon niks is vrijwillig daar alles heeft een doel

31-7-2022
beits uit Holwerd

Nieuwe Kruistochten!!!

3-8-2022

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan