File op A7 door meerdere ongevallen
Publicatie: 24 oktober 2019, 17.42 uur
Reacties
Teveel in de botsauto's gezeten zeker
Moeilijk hé dat rijden, ook maar een code 95 voor de automobilisten verplichten net zoals wij chauffeurs hebben,
Om de 5 jaar theorie en praktijk delen over het rijden en de regeltjes in het verkeer
Omwille van de chauffeurs (in denk dat jij je beroepschauffeur noemt) maar niet. Bij cbr kunnen ze de drukte nu al niet aan, laat staan dat iedereen gekeurd moet worden.
ja het was weer raak maar ook weer de goede kant,voor mij ,er gaat geen dag voorbij op de a7 ,en het stukje heerenveen- groningen
Snelheid maar terug brengen naar Stapvoets rijden.
Misschien dat het dan minder ongevallen oplevert.
Misschien is laagstaande zon de oorzaak ?...?
de zon schijnt om die tijd tegen hun nek aan als je van Heerenveen naar groningen rijd
ja grootsefan, goed idee. jullie chauffeurs kunnen ook zoooo goed rijden en halen nooit met 2 km verschil in en houden niks op en geven altijd richting aan en rijden zoooo veilig. 1e wat gebeuren moet inhaalverbod voor alle tijden en alle wegen voor vrachtwagens, scheeld al veel ongelukken. en als geen licht aan hebt dikke boete en de kerstverlichting van de wagen af, dan al stuk veiliger op de weg. kan me ook niet voorstellen waarom er zo veel ongelukken op de nagenoeg rechte a7 gebeuren, misschien omdat niemand elkaar nog iets gunt.
Sommige vrachtwagens hebben een verschillende maximale snelheid, dat scheelt soms wel een kilometertje of 5 dan is het nogal logisch dat ze elkaar inhalen! En de ongelukken komen vaak niet door de vrachtauto's maar niet oplettende automobilisten.
Verschillende maximale snelheid voor vrachtwagens, hiddez? Dat is toch voor alle vrachtwagens hetzelfde?
Nee de bedrijven bepalen zelf de snelheid van de vrachtauto ,
Peter appel transport bijvoorbeeld 84 km/u Max
Wolter Koops 82km/u
Post en Haveman 85km/u en met de voet gaat die zelfs 90
Inhalen scheelt een heel eind, kom soms wel 35km verder op een dag dan wanneer ik achter een collega blij rijden die niet harder dan 80 rijd
mscomputers , ik geef je helemaal gelijk . vrachtwagens die maar 1km harder kunnen gaan inhalen. duurt echt tijden voor ze elkaar dan eindelijk ingehaald hebben , het is het kweken van files op de linker rijbaan. vrachtauto's niet harder dan 80 km per uur. een inhaal verbod te alle tijden en overal.
Ga eens een dag met de beroepschauffeur mee....en oordeel dan.
@hiddiz mijn auto kan nog harder dan 130, dan toch niet noodzakelijk dat ik plankgas rijd, als max. 90 km mag en kan 93 dan gewoon niet plankgas, cruise control op 90 en klaar.
Alles wat niet sneller gaat dan 130 op de rechterbaan blijven,kan ik tenminste met een gangetje van 140 doorrijden...jonge jonge...
Overal 100 km. Dan is het veilig.
Moeilijk voor mensen om zich aan te passen aan de omstandigheden.
Verkeer is nog altijd een uitlaatklep waar frustraties makkelijk worden geuit merk ik.
En dat bumperkleven is zó irritant. Bij mij ben je juist later thuis als je dat doet.
Als ik bvb 100 rijd waar ik 100 mag dan wacht je maar even.. altijd proberen om je naar de 130+ te drukken.. Maximaal toegestane snelheid is niet de minimale snelheid.
Is het druk en is er veel langzamer verkeer? Houdt dan op zijn minst afstand en gedraag je. En leer te anticiperen.. Als iedereen anticipeert op elkaar morgen, dan is heel Nederland op tijd thuis. En we stoten nog minder CO2 uit ook ;)
Wel vind ik dat als je 90 rijdt en om een vrachtwagen heen wilt dat je dan netjes even op een gaatje wacht tbv de doorstroming / of even wat extra gas voor een moment.
Meer is het niet..
Ligt niet aan de vrachtwagenchauffeurs maar aan de automobilisten die moeten altijd op het laatste moment er tussen of snel nog eff er omheen heb het een aantal keren meegemaakt en het is de automobilist wat vaak de fout ingaat.. ga maar eens met een chauffeur mee dan kun je zien wat ze op een dag meemaken veel gezeik en gezeur
In een druk computernetwerk raken pakketjes ook vaker zoek, oplossing meer spreiden en/of meer capaciteit, waarom zou menselijke interactie anders zijn?
Op de A7 is toch een inhaalverbod voor vrachtwagens? Behalve een stuk net voor drachten. Laat daar nu deze week 2x een flinke file zijn ontstaan. (in de spits)
We zijn overbevolkt..
In 2050 zijn we met 10.000.000.000 mensen op deze aarde.. bereid je maar voor.
Ook straks vergrijzing he alziendoog
Wat een heisa toch, ik reed altijd de toeristische route, via de Knipe, Gorredijk, Beetsterzwaag, via Drachten naar de Scheiding, S. veen Nooit geen file`s geen oponthoud en je ziet veel meer. De tijd blijft gelijk en geen stress
En laat die telefoon eens in je kastje liggen, ik blijf er bij, dat is heel vaak de oorzaak van ellende op de weg.
Zo is het, amen
Tis gewoon veels te druk op die weg rond de spits is het hutje mutje van groningen tot joure en dan krijg je elke dag ongelukken ongeacht of je nu 100 of 130 rijdt. Die weg moet gewoon 6 baans worden er rijden nu wel 3x zoveel autos op als 10 jaar terug
Mee eens
Van joure tot Groningen en andersom is het een drama s.morgens en s.middags
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan