Contact
Account
Logo
Zoeken
Zoeken

Proef: Q-liner gaat vanaf 2021 rijden op waterstof

Publicatie: 26 november 2019, 17.01 uur

Reacties

flipdefluiter uit Drachten

LOL .... zero emissie
zolang onze stroom voor minder dan 10% echt groen is.....zijn deze waterstof-autos/bussen sterk vervuilend

26-11-2019
hgo uit Wierum

@flipdefluiter
Absolute onzin. Lezen helpt. Dit geldt voor elektrische bussen, maar hebben slechts een klein bereik en zijn onzin. Daarom de test met waterstofbussen met een groter bereik. Nog beter: klimaatneutrale biogasbussen

26-11-2019
flipdefluiter uit Drachten

Waterstof.....maak je mbv 90% fossiele sterk vervuilende brandstoffen.....via electriciteit.... beste hgo

Like
27-11-2019
rommie uit De Westereen

Flip, heb liever waterstof dan die onzin elektrische auto's.

26-11-2019
advertentie

oliebol uit Drachten

Elektrisch rijden doe ik op de kermis.

Like
26-11-2019
werf uit Hurdegaryp

Groningen heeft al jaren 2 bussen te rijden op waterstof. Hoezo proef hou op met die onzin en schaf gelijkt 30 van die dingen aan. Zijn groener dan die elektrische accu wagens

26-11-2019
brossy uit Tjalleberd

336.700 euro besteden aan een bestaande bus van ruim 10 jaar oud?? En dan pas rijden 2021-2022 tegen die tijd is de bus 13 jaar oud en doen ze hem voor een prikkie weg. Als je dan wel wat wilt, investeer dan in een nieuwere bus

27-11-2019
risjosi uit Rottevalle

Wêr moasten die Grinzer bussen ek ol wer tankt wurde?

27-11-2019
boerke uit Dokkum

En hoe meitsje Wy wetterstof ek alwer?

27-11-2019
sixpack uit Drachten-Azeven

En dan met een brandstof cel en dan elektrisch rijden? Of een verbrandingsmotor erin op waterstof?

27-11-2019
flipdefluiter uit Drachten

Maakt niet uit...
Waterstof maken is met huidige middelen sterk vervuilend
Een schone moderne diesel is veel milieu-vriendelijker

Like
27-11-2019
flipdefluiter uit Drachten

Hoe maak je waterstof ?
Mbv electriciteit.....die voor meer dan 90% wordt gemaakt via sterk vervuilende fossiele brandstoffen.....en ook nog eens zeer in-efficient

27-11-2019
flipdefluiter uit Drachten

Er zijn in feite twee grote nadelen aan het productieproces bij het maken van waterstof uit aardgas. Enerzijds het energieverlies, en anderzijds de CO2-uitstoot.
Waterstofproef slaat dus helemaal negens op..... laat die bussen gewoon op aardgas rijden....liefst Russisch aardgas

27-11-2019
sixpack uit Drachten-Azeven

Idd, als je die roetmetingen van nieuwe diesels ziet daar komt echt bijna niks meer uit. Zelfs een benzine auto maakt meer CO2 dan een nieuwe diesel..

27-11-2019

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan