Forse kettingbotsing op A7: weg afgesloten
Publicatie: 3 december 2019, 17.30 uur
Reacties
Binnentroch.
ach als er maar geen doden zijn gevallen ,dan valt het weer mee ,ongelukken op de a7 is gewoon dagelijks.
It is ek altyd itselde dêr.
Snel 100 km per uur in voeren mag ook 80 zijn.
Lekker kleven dan krijg je dit..15meter er achter bij 120 is ook kleven..maar goed lease auto/bedrijfs auto dus niet mijn probleem!is toch verzekerd!!.
Dom praat, verwijder jezelf van waldnet aub
???
Ik ried dêr krekt foar, neffens my siet der ien te beljen en tikke hy syn foargonger oan by it ynheljen. Sels hie ik der samar yn belânje kind. Hendrik2, jo auto mei fersekere wêze mar jo libben is dat grif net, dus wês altiten foarsichtich op 'e dyk
Mensen die zeggen dat 100 km/h prima is hebben geen benul wat ze zeggen.
Ten eerste krijg je in de spits niet eens de kans om 120/130 km/h te rijden en ook is het moeilijk om afstand te bewaren want zodra er ergens ruimte is duikt er wel weer iemand tussen. Het is een gekkenhuis in de spits op de A7 en daarom is het noodzakelijk om erg goed op te letten en je beslist niet af te laten leiden door andere bezigheden. Dat is het enige wat je zou kunnen doen. Ik vrees zelfs dat het met 100 km/h per uur een nog grotere bende gaat worden. Het wordt alleen maar drukker dan en je loopt het risico dat gestoorden slechts in praktijk 90 aanhouden.
Mee eens ik denk ook dat het nog gevaarlijker en drukker wordt door 100 te rijden.
Als je op dr A7 in de spits tijden een beetje afstand bewaard, duiken er steeds van die halve zolen op het laatste moment er tussen.
Die maken het juist gevaarlijk.
Inhalen is voor vrachtauto's al verboden van 15.00 tot 19.00 uur... dat geldt ook voor de ochtendspits tot 10.00 uur.... De meeste ongevallen gebeuren juist rond die tijden. Daar hebben vrachtauto's meestal helemaal niets mee te maken. Ik ben het met anderen die eerder reageerden wel eens. Er wordt steevast te weinig afstand gehouden en sommige bestuurders zijn vaak met heel andere dingen bezig dan autorijden.
Beetje langere invoegstrooken miss dat dat helpt, vind die bij drachten van drachten snelweg op naar rottevalle leeuwarden ook heel kort en je moet in de spits goed opletten
Mieke dom gelul is al lang bewezen dat dit juist file bevorderd. Het verkeer allemaal op dezelfde snelheid laten rijden is de oplossing. Dus 90 in de spits ben ik helemaal voor. Trucks en bussen zijn niet de oorzaak van file problemen. Kijk maar eens in gebieden waar er een apparte strook is voor vrachtwagens... Die rijden in een file namelijk gewoon door ??
@Gosseweening
Duidelijk verhaal! Een beller dus.
Wordt tijd dat daar celstraffen voor gegeven gaan worden.
Dikke bekeuring van €1000,- en de telefoon in beslag nemen en vernietigen dan leren ze het wel af. Ik vind het gebruik van een telefoon achter het stuur bedienen even zwaar wegen als met alcohol achter het stuur kruipen.
Ook in de spits zijn er genoeg plekken waar je even de 160 kunt aantikken. De Max van 100 gaat dat gedrag afdempen. Ook is er minder reden om je voorligger die "maar" 110 op de bumper te zitten. Allemaal veel beter.
En afstand houden kan heel goed. Je hoeft niet iedereen die eens die vrachtauto voorbij wil de pas af te snijden door het gaatje dicht te zetten. Ik geef de mensen af en toe de ruimte en hoef nooit achteruit te rijden op de snelweg.
Mieke je mag het er niet mee eens zijn maar is reeds al bewezen. En zowieso hangt je maximale snelheid die je kan rijden af vd drukte op de weg. En ja wil je dan zo nodig zo snel mogelijk van a naar b ipv zo veilig mogelijk ben jij 1 diegene die de file veroorzaakt doordat je telkens onnodig remmen moet ipv gaat anticiperen. Ik neem aan dat je met ijzel ook geen 130 gaat rijden toch? Dat je 130 maximaal mag op de snelweg betekend niet altijd dat je het kunt. Succes met anticiperen hé ?
Mmm, ik rijd elke ochtend over de A7 (de andere kant op).. Op de rechterbaan kun je altijd mooi doorkachelen als iedereen links rijdt, nooit problemen ook niet met inhalende vrachtwagens etc..
Wat betreft de kijkersfile, die mensen moeten ze ook bekeuren.. Wat voor situaties levert dat op, stelletje ramptoeristen
Was vandaag zeker niet bij de les, of was er vandaag geen file....raar dat die dagelijkse file al gewoon aan het worden is...:-)
En afstand houden kan heel goed. Je hoeft niet iedereen die eens die vrachtauto voorbij wil de pas af te snijden door het gaatje dicht te zetten. Ik geef de mensen af en toe de ruimte en hoef nooit achteruit te rijden op de snelweg.
Zo is het, beetje geven beetje nemen...en gepaste afstand.
En afstand houden kan heel goed. Je hoeft niet iedereen die eens die vrachtauto voorbij wil de pas af te snijden door het gaatje dicht te zetten. Ik geef de mensen af en toe de ruimte en hoef nooit achteruit te rijden op de snelweg.
sorry voor de herhaling....techniek
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan