Lelyspoorlijn heeft volle aandacht Smallingerland
Publicatie: 26 augustus 2020, 14.37 uur
Reacties
Wa sit hjir op te wachtsjen? Hartstikke djoer, protte oerlest. En ik leauw der neat fan dat in protte minsken yn Drachten wenje sille en dan wurkje yn Amsterdaam.
Ook als het niet realistisch dat mensen in Drachten wonen en dan in Amsterdam gaan werken, levert het nog altijd een voordeel in de (regionale) ontsluiting van het Noorden.
Behalve dat het een extra verbinding met de rest van Nederland biedt - de situatie dat al het treinverkeer naar het noorden via het traject Zwolle-Meppel moet, is geenszins ideaal - is het ook een extra ontsluiting voor plaatsen in het Noorden onderling. Het zorgt voor een betere bereikbaarheid van Heerenveen en Groningen voor de plaatsen die tussen die plaatsen liggen.
Dat geneuzel hadden we jaren geleden toch ook al met die zweeftrein die niet doorging.
Gaaap! Straks komt de begroting en dan hebben we het geld er niet voor over. Stop er toch eens mee!
Wees toch eens positief! Fantastisch als Drachten een station krijgt, hoera voor de Lelylijn! Doet Drachten eindelijk eens echt mee!
Dream on buddy
Er is al een aansluiting met noord Duitsland. Harlingen Lwd Grunn en Bad Nieuweschans. Verdubbel die hele route en je hebt een prima verbinding met Duitsland. Wtb die lelylijn. Laat die maar lekker zitten. Straks komt er nog meer tokkie volk in Drachten wonen die normaal geen woning kan betalen in Almere.
Dat zou fantastisch zijn! Dit heeft Drachten nodig. Op langere termijn heeft het economisch veel voordelen. Wordt het misschien eens een "Stad". Meer mensen die naar Drachten komen en misschien denken aan een hogeschool..
Aandacht genoeg, nu de euro's nog!
Eerst maar eens zorgen dat er goede bus verbindingen zijn van en naar Drachten
Ik denk dat ze bij de gemeente Smallingerland eerst wel andere dingen hebben om zich druk om te maken. Eerst intern de zaken maar eens op orde.
de Drachster vaart was ook al zo'n succes daar in Drachten
echt zou men zich nu weer aan een steen stoten !!!!
Lijkt me een goed plan. Scheelt weer auto verkeer heb ik de ruimte op de weg.
Maar kunnen beter het parkeerbeleid hier aanpakken. Gratis parkeren in heel Drachten.
Dan ben ik die armoei zaaiers ook kwijt uit de straat, die geen 3,50 willen betalen voor de parkeergarage. Dit geld ook voor de werkgevers die het niet willen vergoeden.
Gratis parkeren in heel Drachten klinkt natuurlijk mooi, maar ik ga nu even de advocaat van de duivel spelen.
Het onderhoud van infrastructuur zoals parkeerplaatsen moet natuurlijk ook bekostigd worden. Dat kan vanzelfsprekend uit de algemene middelen, maar men kan ook de gebruiker ervoor laten betalen. Dat laatste lijkt mij eerlijker.
Nu moet ik natuurlijk ook toegeven dat betaald parkeren afschrikt, zeker als je per x-aantal minuten moet betalen. Maar of gratis parkeren meteen de oplossing is, om zo het parkeren in omliggende wijken terug te dringen...
Men kan ook met vaste tarieven voor parkeerterreinen / parkeergarages werken (bijv. 3,5 euro voor een hele dag in de garage, 2,5 voor een parkeerterrein) en dan van de omliggende wijken blauwe zones maken en dat bewoners voor die wijken gratis een vergunning kunnen aanvragen.
Ja maar als mensen het hele jaar in Drachten werken en de baas vergoed de kosten niet.
Dan is het logisch dat ze dan niet willen betalen voor het parkeren.
Maar de auto's staan wel in onze woonwijk.
Onderhoud is gewoon gelul want dat doen ze toch niet.
Buren van mij zijn alle dagen thuis en zitten al op pensioen leeftijd, die hebben nog nooit de gemeente in onze straat gezien.
Pas na 8 weken zeuren en klagen hebben ze eens de stoeptegels weer recht gelegd.
Dus praat me niet over onderhoud.
"Onderhoud is gewoon gelul want dat doen ze toch niet. Buren van mij zijn alle dagen thuis en zitten al op pensioen leeftijd, die hebben nog nooit de gemeente in onze straat gezien."
Behalve dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat 'nooit' gechargeerd is, is het natuurlijk ook een drogreden: 'Ik (of de buren) hebben de gemeente nog nooit in de straat gezien, dus ze doen niks aan onderhoud'.
"Pas na 8 weken zeuren en klagen"
Als je iets snel gedaan wilt hebben, moet je het gewoon snel doen. Anders moet je gewoon accepteren dat als je op dag 1 een melding doet van iets wat niet meteen spoedeisend is (en een aantal scheefliggende tegels is niet spoedeisend), dat het niet op dag 2 meteen verholpen wordt.
* Correctie: "moet je het gewoon snel doen" = 'moet je het gewoon zelf doen'.
Als 9 van de 16 huishoudens hier al een melding van gemaakt heeft mag de gemeente wel eens sneller aantreden Ratio. We spreken hierover een periode van 8 weken waarna pas na uitdrukkelijk aandringen de gemeente een stratenmaker had ingeschakeld. Dus niet zomaar van iets uitgaan als je er geen kijk op heb.
En de enigste reden dat ik mijn buren erbij betrek is dat die thuis zijn. Ik heb gewoon een betaalde baan in de zorg.
En zelf 40 meter tegels opnieuw recht leggen is natuurlijk dom gelul. Daar is de gemeente voor die moet dat regelen.
Nog even verwacht jij dat we alle straten onkruid gaan wieden en grasmaaien voor de gemeente.
Lijkt me praat van een ambtenaartje nou zit je alleen nog in de verkeerde gemeente.
Kom solliciteren bij Smallingerland kun jij die zooi hier voortaan opruimen.
Beetje zelfredzaamheid Mieke
Ja, leuk en aardig dat 9 van de 16 huishoudens hebben geklaagd, maar dat laat onverlet dat scheefliggende tegels geen spoedgeval zijn.
Dat jij (en je buren) 8 weken te lang vindt duren, is jouw probleem, niet dat van de gemeente.
Mensen moeten gewoon eens accepteren dat niet alles altijd op de door hen gewenste snelheid afgehandeld zal worden.
Ik meen dat dit plan voor eens en altijd van de baan was. Van dat vrijgekomen geld zijn wegen aangelegd en de Hanzespoorlijn Zwolle-Lelystad.
In eerste instantie is het plan, toen onder de naam Zuiderzeelijn, inderdaad afgeblazen.
Maar dat iets in eerste instantie afgeblazen wordt en het geld ergens anders voor wordt gebruikt, betekent niet dat men daarna niet opnieuw geld kan vrijmaken om dat plan, al dan niet onder een nieuwe naam, alsnog uit te voeren.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan