Account
Logo
Zoeken
7.9 °C

FNP: deel boeren baseert zich op desinformatie

Publicatie: 6 juli 2022, 16.19 uur

Reacties

machopluis uit Drachten

Moedig! Dit maak je niet vaak mee in de politiek. 👍🏻👍🏻

6-7-2022
outsider uit Damwâld

https://youtu.be/7sNBUBlnJo8
Lubach geeft voorlichting.
Henk Bleeker met z'n PAS was in 2012 al gewaarschuwd, de PAS is SHIT.

Like
6-7-2022
peukje uit Burgum

Inderdaad moedig.
Dat gaat zich vast wel uitbetalen op den duur.

6-7-2022
eksteroog uit Eastermar

FNP'er Oosterhof vroeg zich luidop af of het zo erg is als in de gemeente Smallingerland een deel van de boeren en de veestapel verdwijnt.

deze man kun je ook wel afschrijven

dan is de FNP uit Achtkarspelen wel anders deze komt juist voor de boeren op

6-7-2022
advertentie

sixpack uit Drachten-Azeven

Afschrijven.. en dan zeg je het nog behoorlijk netjes ook. De politiek zal ook nooit zo direct tegen ze zeggen dat ze de boeren weg willen hebben. Er wordt geopperd om met nog minder vee te gaan werken. Terwijl gedane investeringen, daarbij horende (vaste) lasten, regelgeving, etc. wel gewoon doorgaan. Dat betekent met de helft van je 'machines' dezelfde omzetten en doelstellingen halen als voorheen. Het liefst nog iets meer, want dan blijft er ook nog wat over voor als er iets stuk gaat of als er geïnvesteerd moet worden. Dat is niet haalbaar en een boer zal dus failliet gaan en verdwijnen.

Like
6-7-2022
J-One uit Buitenpost

Terwijl in Nederland al talloze boeren bewijzen dat je ook met minder vee je geld kunt verdienen. https://nos.nl/l/2435495

Like
6-7-2022
stormvloed uit Twijzel

J-one uit Buitenpost
Dit verhaal over de biologische landbouw.
Om hun eigen zakken te vullen.
Heel veel mensen zijn niet berijdbaar, om meer te betalen voor hun dagelijkse levensonderhoud.
Ik ook niet.
De biologische landbouw denkt alleen maar aan hun zelf.
Alles wat ze in hun reglement schrijven.
Vullen zij hun eigen zakken mee .
En dan de media die erop in speelt.
In slechte zin .
Hier heb ik geen goed woord voor.
🥵🥵🥵🥵🥵🥵🥵🥵🥵

Like
7-7-2022
J-One uit Buitenpost

Echt, jij betaalt een schijntje voor wat de producten daadwerkelijk kosten. De boer wordt door subsidies in stand gehouden en het geld van de landbouw verdwijnt grotendeels in de zakken van de grote bedrijven waar eigenaren/families in de top van de Quote 500 staan. Prima dat jij die zieke kringloop in stand wilt houden.

Maar dat de biologische boer zakkenvullers zijn is de grootste gotspe die ik de afgelopen dagen heb gelezen. En dat wil wat zeggen. De biologische boeren moeten juist harder werken, maar afijn je oordeel is al geveld door het woordje biologisch.

Like
8-7-2022
Frieskk uit Drachten

Ahhh gossie gelijk deze kaart weer trekken, best sneu altijd.

6-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

De reacties van complotter Frieskk zijn vaak sneu 🤪.

Kun je het nog bijhouden, met je agenda 📆 en grote reset 🤡😆

Like
6-7-2022
Frieskk uit Drachten

Spuitje halen, afstand houden, qr code op je telefoontje en mondmasker op… kun jij het nog bijhouden?

Like
6-7-2022
rommie uit Oudwoude

Je hoeft geen spuitje te halen. Ben je er bang voor? haha

Like
6-7-2022
Frieskk uit Drachten

Ahhh Oosterhof laat van zich horen…Als leraar en bioman gelijk de FVD aanpakken… Niets anders verwacht. spreek je eens uit tegen Den Haag ivm weer de FVD bashen. Best sneu.

Meneer gaf eerder al eens aan in een artikel dat de gemeente smallingerland de klimaat en milieudoelen van Parijs moet halen. Linksom of rechtsom..

Groenlinks mannetje verkleed als Fnp. Net zoals de achterban.

6-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Sta helemaal achter de mening van Oosterhof al is het mijn partij niet net als GroenLinks. Er moet echt iets gebeuren nu, de tijd van wachten en uitstellen is voorbij.
FvD kan niet genoeg aangevallen worden, de partij is een gedrocht met zwakzinnige leden en een narcistische ‘leider’.

Like
6-7-2022
advertentie

slomejapie uit Winschoterhoogebrug

Poeh! Over zwakzinnig gesproken. Misschien kun je de 'domme' burger en boer dan even uitleggen wat die stikstof hoax precies gaat inhouden. En vooral, wat er gaat gebeuren mits 'we' er niets aan doen Hadewijch? Moet vrij simpel zijn te beantwoorden lijkt mij?!

Like
6-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

@slomejapie (hoe verzin je het): je hebt het over een stikstofhoax, de domme boer en burger en je vraagt naar de bekende weg. Je mag dan slomejapie heten, maar dom schat ik je niet in. Net als de gemiddelde boer en burger die heel goed weten dat het slecht gaat met ons milieu. Dat een verdwaasde partij als FvD, JA21, BBB, PVV en de dwerg Haga het daar niet mee eens zijn wordt maar door een minderheid plus slomejapie gelooft. Omdat het zo simpel is ga ik ervan uit dat ook jij het wel weet.

Like
6-7-2022
slomejapie uit Winschoterhoogebrug

Maar nog steeds geen enkele uitleg van mijn vraag?! Ik ben oprecht nieuwsgierig naar je uitleg van deze hoax (al weet ik inderdaad dat zoiets niet te verdedigen is). Of ben je eigenlijk gewoon een dom links schaap, wat door de stront van andere schapen banjert, zichzelf een dom links ideaal blijft voorhouden? Daarnaast, moet iedereen die het niet eens is met dom links gedemoniseerd worden? Verketterd en vertrapt? Weet je hoe men die groep noemt/noemde?! Maar gezien de feiten die op tafel liggen, is de minderheid tegenwoordig al een meerderheid! Gelukkig kan Tjeerd en kornuiten heel goed halveren!

Like
6-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

@slomejapie: je wilt een uitleg over iets waarvan jij denkt dat het een hoax is? Terwijl je mij uitmaakt voor dom links schaap met een dom links ideaal? Ben je wel goed bij je hoofd? Vindt je dit een normale manier van praten? Ik heb je een antwoord gegeven, maar dat heb je dus blijkbaar niet begrepen. Laten we het eens over dom rechts hebben, maar dat is een pleonasme! Grote woorden gebruik je ook, maar dat is een handelsmerk van extreem rechts. Jij vindt dat ik demoniseer, verketter, vertrap. Mag hoor, maakt mij niet uit, maar je denkt dat je met dit soort woorden groter en flinker bent, terwijl je echt gewoon de weg kwijt bent. Neem een borrel, neuk je vrouw en ga lekker slapen! Slome!

Like
6-7-2022
Shagdraaier uit Houtigehage

Kijk Slomewapie, het probleem is dus dat mensen zoals jou niet snappen dat er zaken zijn die te moeilijk voor ze zijn. Dat is heek jammer want van jouw intelligentie moet je het niet hebben. Hadewijch weet wel waar zijn/haar kennis ligt en maakt niet de domme fout om te denken overal verstand van te hebben.

Like
6-7-2022
sjoukejan uit Hurdegaryp

Volgens mij kijkt Hadewijch niet verder dan NPO. Heeft daarom vermoedelijk ook nooit gehoord van D66-wetenschapper Han Lindeboom. Die van Tjeerd de Groot (D66) zijn mond moest houden omdat zijn wetenschappelijke bevindingen over stikstofuitstoot te goed pasten in de kraam van FvD. Dezelfde Tjeerd de Groot van D66 die eerder als directeur van de NZO hele andere dingen zei over het boerebedrijf. Met stompzinnige teksten als 'Neem een borrel, neuk je vrouw en ga slapen' en ander gescheld van bedenkelijk nivo maakt Hadewijch zichzelf niet zo geloofwaardig en ik vraag me überhaupt af of ze wel weet wat stikstof is en wat de werking ervan is. Ook vraag ik mij af waar ze het vandaan haalt dat het in Nederland zo slecht met het milieu gaat. Het oppervlakte water is schoner dan 30 jaar geleden, in de Rijn zwemt tegenwoordig weer zalm. Er zijn veel dieren terug die vroeger zeldzaam waren (kraanvogels, ooievaars, arenden en helaas ook de wolf) en ja, er verdwijnen in NL ook soorten maar dat is van alle tijden. Zorgelijk is wel de stand van de weidevogels, maar voor herstel hoef je niet de helft van de boeren te verjagen. Ook de lucht is veel schoner dan vroeger. Neemt niet weg dat het milieu op andere plaatsen in de wereld wel achteruit gaat, maar dat kun je onze boeren niet verwijten.

Wel zijn er toenemende problemen als gevolg van de bevolkingsdruk in dit land. De toename van het aantal inwoners zorgt voor een grotere ecologische voetafdruk en dat geeft o.a. problemen voor het grondwater. Dat gaat ons wel parten spelen in de toekomst, ondanks het geblaat van partijen als GL, D66 en PvdA dat ons land nog land niet vol is.

Like
7-7-2022
outsider uit Damwâld

Sjoukejan, hallo zeg, het moet volgens de rechter die getoetst heeft op Europese regels. Het gaat dus blijkbaar niet zo goed! Jij vraagt je iets af, ik vraag mij af of je goed op de hoogte bent. Volgens mij heel jij je nieuws van Feesboek.

Like
7-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

@sjoukejan: advies geven voor een goede nachtrust zodat slomejapie de volgende dag met een helder hoofd de wereld weer aankan is geen gescheld, dat maak jij ervan omdat je blijkbaar thuis ABF praat. Verder stikt je betoog van de aannames en onwaarheden over prof. Lindeboom en Tjeerd de Groot van D66. Weleens aan fact-checking gedaan? Kan het je van harte aanbevelen. Als jij je ‘nieuws’ van Ongehoord Nederland krijgt begrijp ik je geneuzel.

Like
7-7-2022
garelli1972 uit Gytsjerk

je hoort ze niet over grote bedrijven in de randstad die ook veel stikstof uitstoten die blijven buiten schot en er met land komen om huizen te bouwen kunnen ze op deze manier goedkoop aankomen

6-7-2022
J-One uit Buitenpost

60% van heel Nederland is landbouwgrond, op 10% daarvan zouden 1 miljoen woningen gebouwd worden, maar dat zou al boeren zijn die dicht bij een dorp/stad wonen. Woningen in een Natura2000 gebied gaat ook niet gebeuren. In ieder geval niet grootschalig.

Like
6-7-2022
A. van Duijn uit Klein Leger

"Jo moatte jo ôffreechje of gemeenteriedsleden der wol genôch ferstân fan ha". Dat geldt ook voor statenleden, Kamerleden en zelfs de wetenschap is er nog niet uit. Met simpel boerenverstand kun je er ook al niet bij.

Als je aangeeft dat je er geen verstand van hebt kun je ook niet verder op de inhoud ingaan. Een bijscholingscursus is dan wel slim. Wie geef dat dan?

Voor dat iedereen boos wordt op dhr. Oosterhof en zijn partij....volgens mij zitten zij niet in kabinet en kamer. CDA en VVD wel dacht ik.

Me gras.

6-7-2022
pkd19 uit Burdaard

Beste Durk laat die stelling eens los in je eigen kringen,'lijkt mij niet zo erg dat een deel van de gemeentemedewerkers en huizen verdwijnt',hoe zou je je daarbij voelen?

6-7-2022
sjoukejan uit Hurdegaryp

Ik warskôgje de FNP al fêst: ik ha in soad op de partij stimd, mar as de FNP him tsjin de boeren opsteld wie dat fan't jier foar it lêst.

6-7-2022
Bauke122 uit Harkema

De FNP is foar de boeren, mar dizze moasje is foar de bühne. CDA kin wol ynienen sizze dat it net troch giet, mar dat giet is fansels wol. It is score troch in woarst foar te halden du úteinlik net joen wurdt. FNP is mear realistysk.

Like
6-7-2022
Onafhankelijk denker uit Hallum

Eindelijk iemand die geen mooie sier wil maken onder druk van onaangekondigde demonstraties gevoed door populisme.

Een politicus moet op basis van kennis een afweging maken en niet worden gechanteerd door een motorclub met trekkers.

Er is echt wel iets aan de hand dat is zeker, maar dat is al twintig jaar bekend. Door Henk Bleker en Co met halve oplossingen naar de achtergrond gedrongen. Boeren moeten bij hem op het erf staan.

6-7-2022
betrokken uit Drachten

Durk is schijnbaar de enige wijze in de raad, de rest huilt met de wolven mee, triest!

6-7-2022
triggernl uit Drachten

@PeterEnZout Friesk heeft die rare dingen niet zelf bedacht hoor. Als je wat verder kijkt dan het journaal lang is kun jij het ook zien.
Die agenda 31 en reset komt van de hoge heren zelf.
Al denk ik eerder dat je liever in comfortabele media leugens wilt geloven dan de harde waarheid..
Betekent niet dat je druk moet maken of bang moet zijn. Uiteindelijk zal de echte waarheid van het waarom komen en ons bevrijden van deze nare wereld.

6-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

Ach, weer zo'n stakker 🤪

Ik kijk nu al uit naar de bevrijding in 2031 📆 🙈🤡😆

Like
6-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

@triggernl, probeer je beeld iets te verbreden. Heb ik ook gedaan. 2 jaar geleden deed ik precies hetzelfde als jij. Maar ben door hulp (gerard000) mij toch gaan verdiepen in de complottheorieën en kwam erachter dat je alles niet zomaar moet aannemen, en zeker niet zelfonderzoek gaan doen op oa feestboek.

https://fd.nl/samenleving/1426965/hoe-de-great-reset-werd-gekaapt?utm_medium=social&utm_source=whatsapp&utm_campaign=earned&utm_content=20220618

Like
6-7-2022
Juistumus uit Drachten

Kun je ook eens een keer met een nuttige reactie komen peter? Ipv. Altijd alleen maar haat te zaaien in de reacties?

Sneue hond.

Like
7-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Beste Juistumus, ik weet dat PeterEnZout heel goed voor zichzelf kan opkomen en we zijn het vaak helemaal niet eens, maar zou je je wat beschaafder willen uitdrukken? Je vraag afsluiten met ‘sneue hond’ is volkomen onnodig en geeft alleen maar blijk van je eigen zwakte.

Like
7-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

@Juistumus, Haat zaaien doen momenteel de personen die zich mengen tussen de boeren. Haat zaaien doen de zogenaamde andersdenkenden 📡 die zich bij elke demonstratie 'melden'...


https://www.prikkebord.nl/topic/289554/?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp

Nog een fijne dag 👋

Like
7-7-2022
outsider uit Damwâld

Triggernl lijkt een prototype van een terrorist te zijn. Trigger-happy de naam zegt genoeg...

Like
7-7-2022
friesgeboren uit Drachten

Ja idd, afsluiten met “sneue hond” is beneden alle peil. Beter is afsluiten met “ neem een borrel, neuk je vrouw en ga slapen. Dat getuigd tenminste van respect!

Like
7-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Zo is dat friesgeboren en nog gezond ook!

Like
7-7-2022
advertentie

klaas67 uit Gytsjerk

https://nos.nl/artikel/2435511-kabinet-wil-asielzoekersaanmeldcentrum-in-noordoostpolder-maar-gemeente-niet Daarom moeten de boeren weg. De emmer stroomt allang over maar vooruit we zetten gewoon nog een emmer neer. Wanneer stopt deze waanzin,we gaan gewoon richting een burgeroorlog !

6-7-2022
helderekijker uit Dokkum

Precies dit is de bedoeling, nog meer van die mee eters in ons land, Nog maar meer aanhalen hier, en wie gaan al deze duivelse plannetjes van Den Haag betalen ? dat zijn wij normaal hard werkende burgers, maar de meesten hebben het nog te goed om dit te beseffen, maar er komen andere tijden, als we nu niks doen zijn we te laat, het kan nog, met zn allen vooruit, tegen Den Haag in, Wij worden tot slaaf gemaakt, langzaam maar zeker

Like
6-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Inderdaad helderekijker, klaas67 en triggernl: volkomen, maar dan ook volkomen gestoord!

Like
6-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

Deze keer volkomen met je eens Hadewijch, de complottheorieën van 'wappies' vliegen je om de oren momenteel op waldnet.... 🤪.

Like
6-7-2022
Hendrik Haarsma uit Drachten

Bliep bliep 🤖
🛸 😵‍💫🤡💉👀

Like
6-7-2022
Hendrik Haarsma uit Drachten

Horen die gekkies het ook eens van een ander 😆

6-7-2022
eksteroog uit Eastermar

Brussel heeft deze stikstof onzin niet eens zo bedoeld voor Nederland

men moet de rechter die deze stikstof problematiek heeft aangestuurd in hoger beroep terug roepen en deze wanzinnige uitspraak ongedaan maken

hij heeft geoordeeld op foute feiten die hem zijn aangestuurd

gewoon alle boeren en voeder leveranciers zoveel geld op tafel leggen en in beroep gaan en het kabinet is verslagen

6-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Ja ja eksteroog, Brussel heeft die stikstofregels bedoelt voor heel Europa. En aangezien Nederland bij Europa hoort (of je dat nou wel of niet leuk vindt) geldt het dus ook voor Nederland.
Wen er maar aan, eksteroog!

Like
6-7-2022
Fake Ploeg uit Drachten

Een rechter even terugroepen? In wat voor land denkt deze man te leven?

Like
6-7-2022
rimmersma uit Broek

Het hysterische vrouwtje is er ook weer.

6-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Tja, als je vrouw bent en niet extreem rechts ben je hysterisch. Zegt meer iets over jou rimmersma uit Broek.

Like
6-7-2022
rimmersma uit Broek

Vreemde combinatie vrouw en extreem rechts. last van een borderline hadewijch?

Like
6-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

En ook lezen is voor rimmersma uit Broek een lastige opgave. Dronken?

Like
6-7-2022
rimmersma uit Broek

Je hebt gelijk hadewijch, alles moet natuurlijk genterneutral.

Like
7-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Ook goedemorgen rimmersma: je snapt het nog steeds niet hè?

Like
7-7-2022
Barbapapa uit Drachten

Ik stem de volgende keer fnp. Ik hou wel van mensen die niet met elke wind meewaaien en gewoon de waarheid durven te zeggen. VVD en CDA zijn verantwoordelijk voor deze ellende en dan nu buigen en bibberen en steun betuigen. Geen mensen om bij onder te duiken.

6-7-2022
Hendrik Haarsma uit Drachten

Top 🔝

Like
6-7-2022
eigenleven uit Wâlterswâld

De haag de slaaf van eu. Wie betaald bepaalt.

6-7-2022
outsider uit Damwâld

Kinderen worden gecorrigeerd door ouders, boeren door de overheid, de overheid door EU. Een kind is geen slaaf, dat geldt ook voor Den Haag. De ouders hebben meer ervaring geen eigen belang.

Like
7-7-2022
nosaofnet uit Lutjegast

Heel goed fan dizze man.

6-7-2022
advertentie

Hendrik Haarsma uit Drachten

Zeker

Like
6-7-2022
noname1000 uit 't Zandt

Luister naar deze podcast

https://www.nporadio2.nl/podcasts


Dan kunnen alle speudowetenschappers ven aan het woord van een echte wetenschapper.



7-7-2022
noname1000 uit 't Zandt

Podcast met Prof. Dr. Han Lindeboom.

Zwagerman & Van Velthuysen spreken met prof dr. Han Lindeboom, verbonden aan de Universiteit van Wageningen. Lindeboom is gepromoveerd op stikstof en richtte als actief D66-lid de focusgroep Stikstof op. Hij stelde vast dat een integraal stikstofbeleid dat niet uitgaat van een halvering van de veestapel zinvol is. Tevens gaf hij aan dat het RIVM-model niet klopt. D66-Tweede Kamerlid Tjeerd de Groot probeerde de publicatie van de focusgroep tegen te houden en zei over hun bevindingen: “dat moet je niet verder vertellen, want dat is koren op de molen van Thierry Baudet”. Toen de D66-focusgroep Stikstof het rapport op eigen houtje naar alle Kamerleden in de Commissie Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit stuurde, mochten ze niet langer de naam D66 voeren. Beluister nu zijn hele verhaal!

7-7-2022
Onafhankelijk denker uit Hallum

Hij ontkent niet dat er een probleem is maar wil andere cijfers en oplossing.

Stikstof-motie Han Lindeboom / D66 Texel aangenomen tijdens landelijk D66 congres
Tijdens het online D66 congres op 13 november 2021 is de door Han Lindeboom / D66 Texel ingediende motie “Samen naar een integrale en inclusieve manier om uit de stikstof impasse in Nederland te komen” aangenomen. De motie kreeg 494 stemmen voor en 12 stemmen tegen.

7-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Kijk, dat bedoel ik nou met fact-checking! Top, onafhankelijkdenker!

Like
7-7-2022
slomejapie uit Winschoterhoogebrug

Haha, Hadewijchje toch! Desinformatie en misinformatie, ken je het verschil zo uit je hoofd? Nee hé! Factcheck? Een D3 online congresje is niet echt niet echt leidend hoor...nitrogenium Miep!

7-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Niet leuk hè slome als blijkt dat je toch geen gelijk hebt? Die Zwagerman & Van Velthuysen staan bekend om hun dikke duimen waar ze verhaaltjes uitzuigen. Wist je dat niet slome? Komt omdat je alleen maar kijkt naar Ongehoord Nederland met die malle Karskens. Nou ja, maakt mij niet uit. Je weet wat je zo weer gaat doen hè?

Like
7-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

@slomejapie: https://nos.nl/l/2435714

7-7-2022

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan