Account
Logo
Zoeken
6.5 °C

Boeren spookrijden op snelweg A7 tussen Heerenveen en Drachten

Publicatie: 6 augustus 2022, 0.03 uur

Reacties

gurbedykstra uit Broeksterwâld

Oppakken en trekker afpakken…

6-8-2022
feyenoord87 uit Doodstil

Het is wachten op de eerste dode, wat een hersenloze figuren!

6-8-2022
kohil uit Boornbergum

waar zit het verstand?!! stop met al dit 'gedoe'en breng je medemens niet in gevaar! Doe effe normaal zeg.....

6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Idd, waar zit het verstand? je gaat toch geen 30.000 gezinnen hun gezonde bedrijf afnemen, geen perspectief daarvoor terug te geven op basis van onjuiste modellen en scheve metingen? Met een kostenplaatje van 40 miljard terwijl met 5 miljard elke boer voorzien is van stikstofvreters. Doe ff normaal zeg…

Like
6-8-2022
advertentie

devil1 uit Kollum

Flikker toch op idioten, mensen die hun brood proberen te verdienen straks de vernieling injagen. Dit gaat echt te ver!!!!

6-8-2022
Wendt uit Burgum

Terecht! Honderden automobilisten de dupe die gewoon - na een werkdag - naar huis wilden.

Complimenten voor de politie dat ze ingrijpen.

Like
6-8-2022
musky uit Rinsumageast

Ze moeten zij waar de veroorzakers wonen van het stikstof debakel.

6-8-2022
outsider uit Damwâld

Hunh? De koeien?

Like
6-8-2022
langesteffen uit Drachtstercompagnie

Hé RUUDS sliepst âl.
Ik hie fan dy ek it nodige kommentaar ferwachte.
Alde gereformeerde

6-8-2022
dampertje uit Twijzelerheide

wot een raecties wer, verplaats jimme ient boerenleven.
en protte acties no binne gjin actieve boeren maar us popke rutte (gag) sadot we de boeren net steune wolle. stumpers der ien derentje wolle dot we de boeren net steune dus frieskes steun jimme boeren en lul net oer een blokade

6-8-2022
feyenoord87 uit Doodstil

Veel plezier als jij straks een spookrijdende trekker tegenkomt met 130 km/h.

Like
6-8-2022
devil1 uit Kollum

No, dampertje, earst mar ris wat geef Frysk skriuwe, sadat wy begrype wat ast bedoelst

Like
6-8-2022
fasthenkie uit Drachten

Dom (Frysk) praat van Dampertje. Ik ben het absoluut niet eens met wat Den Haag wil wat betreft inkrimpen van boeren e.d. en de boeren moeten ook hierin gesteund worden maar ze moeten niet met dit soort achterlijke acties beginnen. Dit is inderdaad levens van wellicht brave burgers op het spel zetten.

Like
6-8-2022
Evert Baptist uit Burgum

Geef Frysk? Is dat weer een nieuw dialect?

Als je het Fries aan de Eene kant van Friesland eindelijk kunt verstaan, mag je aan de andere kant weer opnieuw beginnen. Zoveel verschil zit erin. Trek eerst maar 1 lijn, gaan we er dan over nadenken om het te gaan schrijven.

Like
6-8-2022
advertentie

lish22 uit Drachten

Lees mijn reactie hieronder. Ik ben echt op het nippertje aan een ernstig ongeluk ontsnapt. En dan ga je gewoon naar je werk (denk je).
Nogmaals ik ben het ook niet eens met Den Haag. Maar dit is echt niet oké. Het is net alsof je een stal met koeien of ander vee in de brand steekt. Maar het is niet de bedoeling dat de dieren dood gaan. Waarom steek je die stal dan in de fik? Waarom ga je spookrijden maar je wil geen ongelukken veroorzaken. Ze hebben geluk dat er niemand gewond is geraakt. Misschien een stomme vergelijking. Maar zo voelt het nu even voor mij. (Grote emotie)

Like
6-8-2022
langesteffen uit Drachtstercompagnie

Trochsette boeren en de minsken dy troch de “toeslagen affaire “ oan leger wâl rekke binne ek oanslúte.
En de gedupearden fan de ierdgaswinnig
Wer fan hun hûske op ienstoarten stiet mar net in dûbbelsje fergoede kreije ek oanslúte.

6-8-2022
nosaofnet uit Lutjegast

Tsjin alles, dit gjit die helemaal net om it feit fan stikstof-overschot.

Simpele ziel.

Like
6-8-2022
oerterper uit Dokkum

Ezels

6-8-2022
Draconiss uit Drachten

Dit soort acties bewijst maar weer dat Einstein gelijk had:

" Voor zover wij weten zijn er twee dingen oneindig; het heelal én de stupiditeit van sommige mensen ".

6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Idd, de stupiditeit van dit kabinet leidt tot dit soort wanhoop. Ik zou nog 1 ding toe willen voegen aan uw lijstje van oneindig: de leugens van rutte.

Like
6-8-2022
Draconiss uit Drachten

Ik had het over de actie van de boeren. Het geldt echter ook voor de stompzinnige acties en reacties van de zogenaamde pro-boeren.

Like
6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Je had het over de reactie van de boeren. Een reactie op de actie van het kabinet die opnieuw de boeren met een kluitje het riet in stuurt. Als je als kabinet zo hamert op een gesprek met remkes, die de blauwdruk
Van dit tirannieke beleid heeft bedacht en er vervolgens niks besproken wordt en de 30.000 gezonden bedrijven met daarbij horende gezinnen nog steeds geen perspectief biedt, vind ik de boeren nog mild.

Like
6-8-2022
sjong uit Drachten

Levensgevaarlijk om op de snelweg een blokkade op te werpen.

6-8-2022
hufterproof uit Drachten

Meende dat boeren het altijd druk hadden, maar hier hebben ze tijd voor?? De idioten!!
Conclusie er zijn te veel boeren.

6-8-2022
PeterEnZout uit Drachten

Dit zijn geen echte Boeren, dit zijn tokkies of wappies die meeliften met de zogenaamde protesten.

Like
6-8-2022
brombeer uit Boelenslaan

De boeren moeten gewoon Nederland plat leggen

6-8-2022
boerke uit Dokkum

De weg was afgesloten, dus dat spookrijden stelde niet zoveel voor.

6-8-2022
excellence uit Drachten

Beter lezen. Er werd door de politie een blokkade opgeworpen om de trekkers op de A7 te stoppen. Daarom zijn de trekkers omgedraaid en gaan spookrijden. Je zult ze maar tegenkomen met 130km/h. Stelletje losgeslagen idioten.

Like
6-8-2022
barca uit Drachten

Ik denk niet dat je met 130 door rijd als er licht jou kant op komt haha
Ik sta ook niet achter deze aktie maar het stikstof beleid daar deugd ook niks van.

Like
6-8-2022
spervuur uit Burgum

Hoewel er begrip kan zijn voor de situatie kan wat de boeren doen absoluut niet en is verwerpelijk. In dit land zijn we zo langzamerhand veel te tolerant geworden. We gedogen en staan alles maar toe, terwijl regels die duidelijk zijn zomaar eventjes genegeerd worden en niemand die er iets aan doet. Dit bevestigt maar weer eens dat bieren vanuit hun onderbuik denken en dat er daardoor een beeld wordt geschetst dat boeren dom zijn. Door deze acties bewijzen de boeren dat er veel te veel boeren zijn, omdat ze nog massaal tijd hebben om actie te voeren. Een echte boer is er voor zijn vee en producten die hij verbouwt. Een echte boer veroorzaakt geen trammelant. Door dusdanig actie te voeren op een manier dat boeren vinden dat zij ons land moeten regeren is absoluut ontoelaatbaar. De enige twee plekken waar boeren moeten demonstreren zijn Het Binnenhof in den Haag en in Brussel. Gebeurt dit ergens anders dan zou de overheid keihard moeten ingrijpen. Dan maar het leger er op af sturen en maar schieten desnoods. Acties die tegen burgers gericht zijn, zijn absoluut ontoelaatbaar. Jochies van 16 die met een tractor op pad gaan, krijgen de sympathie omdat ze zogenaamd boer zijn. Dit zijn geen boeren. De bewuste politieman had respect moeten krijgen omdat hij de juiste toon zette Dit jochie is GEEN BOER en had bij Heerenveen helemaal niets te zoeken.

6-8-2022
dunit uit Bakkeveen

Precies dat 👍🏻

Like
6-8-2022
De beste boer uit Burgum

Groot gelijk!

Like
6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Inderdaad, we zijn veel te tolerant! Aardbeving schade in groningen, slachtoffers toeslagen affaire, functie elders, memo palmen, de leugens houden niet op en ze zitten er nog steeds daar in den haag, miljarden vliegen naar het buitenland, vluchtelingen crisis, woning te kort, we hebben zelfs een minister van armoede! waar houdt het op? Hoe tolerant moeten we als volk nog zijn tegenover de mensen die ons geld
Verkwanselen en een prachtig land de globalistische afgrond in duwen?

Like
6-8-2022
Ferbjustere uit Drachten

Mocht ik nog enige steun voor de boeren voelen...
Dan is die nu zeker vervlogen.
Steun de akkerbouwers, over een paar jaar eten we bijna allemaal vegetarisch. Dan kom je efficiënter aan je eten dan met de veehouderijen.

6-8-2022
wammes uit Takkebos

weg met de boeren !

allemaal de straat op om hun erf te blokkeren zodat ze niet kunnen werken

en natuurlijk steken we hun eigendommen in de fik

6-8-2022
sjong uit Drachten

Als je straks honger hebt en niks te eten piep je wel anders.

Like
6-8-2022
rom33 uit Surhuisterveen

Ze moeten jou de toekomst maar eens ontnemen of je baan afpakken. Je kinderen niet te eten kunnen geven .
Nog erger dan ter dood worden beoordeeld. Toppers

6-8-2022
Draconiss uit Drachten

Gebeurt in het bedrijfsleven dagelijks. En die gedwongen werkelozen zie je ook niet snelwegen blokkeren, toch?

Like
6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Worden er dagelijks complete sectoren weggevaagd? Waar? Wie?

Like
6-8-2022
advertentie

Draconiss uit Drachten

Als jij denkt dat de hele sector weggevaagd wordt ben je echt wel een doemdenker en snap je het volgens mij ook niet helemaal.
Net zoals al die onnozelen hier die dit soort acties goedkeuren.

Like
6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Volgens mij snap ik het prima, 30.000 boeren gezinnen gezinnen (meer dan het abe lenstra stadium vol!) wordt hun toekomst ontnomen zonder perspectief terug te krijgen. Overige boeren moeten aan dusdanig strenge regels voldoen, waardoor ze failliet gaan. Dan blijft er weinig van de sector over. Die in totaal nog geen 60.000 bedrijven betreft.

En dan nog kees de lange,
Hoogleraar natuurkunde
https://youtu.be/h40IYaQyOk4

Of vvd’rs zelf
https://youtu.be/pgLcWJkqRI0

Met andere woorden: ook dit deugt niet!

Like
6-8-2022
gaatse uit Schapehals

Als je met een trekker op de snelweg gaat, ben je al fout bezig. Dus bekeuren maar.

6-8-2022
Windesheim uit Burgum

"Wisten te ontkomen" is natuurlijk "hebben laten ontkomen". Ik kan daar mee leven.

6-8-2022
centraal uit Dokkum

Hopen dat justitie dit soort randdebielen streng aanpakt,want dit kan natuurlijk niet.

6-8-2022
Frieskk uit Drachten

Aan de vele nieuwe anti boeren accounts de laatste tijd geen gebrek hier. Enigzins heel opvallend en zie ergens vergelijkingen van een jaartje terug..

Het stikstof geneuzel is slechts een klein ding.. Maar de faalhazerij van onze overheid wordt al veel en veel te lang geaccepteerd. Wat de trouwe burger (waaronder ik) niet doet, doen de boeren wel! Eindelijk wordt er eens geroepen, tot hier en geen stap verder. Mijn steun gaat daarom naar de boeren! Zorg dat je jullie gelijk helen, zorg dat jullie toekomst veilig wordt gesteld en zorg alsjeblieft dat de vestigde orde in Den Haag gaat beseffen dat de limiet is bereikt. We willen weer een overheid voor het Nederlandse vólk, niet voor alle verzinsels uit de EU!

6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Het gaat inderdaad om veel meer dan dit onder valse voorwenselen bedachte stikstofprobleem. Het gaat om jaren lang uitgeknepen worden, jaren lang bedrogen worden. Zelfs de kinderen die de dupe zijn geworden van het toeslagen schandaal zijn nog niet eens terug. Weg met deze corrupte regering!

Like
6-8-2022
nogffdit uit Buitenpost

“Zorg alsjeblieft dat de gevestigde orde ...”

Er is een hele kleine (proest) opening gemaakt, uiteraard voor de bühne, in de gecreëerde stikstof chaos welke in eerste instantie veroorzaakt is door Pinok .... uhhhh ome Mark en consorten waarin hij zegt, maar hij zegt wel vaker wat waarna doen veel te moeilijk dan weer wordt:

“Die misverstanden trekken we ons aan en we hebben daar excuses voor gemaakt", zegt Rutte. Hij zegde toe dat het kabinet "de communicatie gaat verbeteren".

Waarom zouden de boeren dit nou toch niet geloven ? Zou t komen door ???
Buiten al die andere ‘chaos’ om die de overheid de afgelopen járen (en dat zijn nogal wat jaartjes) heeft kunnen creëren waarvan steeds meer chaos boven het maaiveld uitkomt c.q. na óók jaren van toezeggingen/discussiëren/steggelen etc. ook nog steeds ONopgelost blijven ?!

Like
6-8-2022
ambtenaartje uit Lutjerijp

Heeft niets met anti-boeren te maken beste man, dit zijn hersenloze acties waarbij doden kunnen vallen en heeft niets met protesteren te maken...

6-8-2022
frons uit Holwerd

Juist....helemaal mee eens.

Like
7-8-2022
charity uit Drachten

Precies!
We zijn niet anti-boeren maar anti hersenloze acties van wie hier ook op meelift! Kijk maar naar de boeren bij de Pride in Amsterdam! Geweldig daar scoor je punten mee. Dat zijn de echte boeren!

6-8-2022
centraal uit Dokkum

Echte boeren die naar de pride gaan? Pas maar op voor de apenpokken. Het heerst daar nogal.

Like
6-8-2022
gurbe88 uit Boornbergum

Hh, agrariërs.
Gekke koeien ziekte doet meer met je dan je lief is

6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Zeer gevaarlijke actie van de politie, ze snappen zelf ook dat dit tot maar 1 ding
Kan leiden: een nieuwsartikel als deze, en dat willen ze graag, hulp van de media! De gespeelde verontwaardiging zal nog vele malen groter worden de komende dagen. Blokkeerse boeren! 100% steun!

6-8-2022
lish22 uit Drachten

Ik was onderweg van Drachten naar Heerenveen voor een nachtdienst. Opeens moest ik met 120 a 130 km/u vollop in de remmen. Ze waren net bezig met de weg afsluiting en de brug bijbedoelingen afslag tijnje stond vol met zwaailichten politie. Hierdoor viel het niet op dat er vlak voor mijn neus ook een politie en een verkeerswegen voor mijn neus stond.

Met stippende remmen de berm in gereden. Rakelings langs de vangrail en achtte de politiewagen langs.

Omdat ik nachtdienst hebben niet lang wakker was wist ik helemaal niet wat er aan de hand was. Ik dacht dat er een ongeluk was gebeurd maar zag niks op de weg en de rest van de snelweg was toen nog leeg.

In paniek een alternatieve route naar Heerenveen kunnen rijden. Autobus nog heel. Ik leef nog en er is idd geen ongeluk gebeurd. Maar het scheelde niet veel.

Ik sta echt achter de boeren voor 100 % maar deze actie kan echt niet. Onverantwoord en onacceptabel om gewone burgers in gevaar te brengen.

Ik heb echt een engeltje op mijn schouder gehad. Want ik ben in een fractie van een paar seconden tot stilstand kunnen komen.
Het had heel slecht kunnen aflopen. De schrik zit er behoorlijk in.

Ik ben inmiddels 2 uren weer thuis na mijn dienst van vannacht en heb nog maar een uurtje geslapen. Ik ben echt flabbergasted.

6-8-2022
lish22 uit Drachten

Sorry voor de taalfouten. Autocorrectiecodes maakt rare woorden. Maar de kern van het verhaal is wel duidelijk denk ik 🙄

Like
6-8-2022
gogem uit Drachten

criminele mongolen

6-8-2022
PeterEnZout uit Drachten

De echte Boeren steun ik ook, maar het is jammer dat er ook steeds meer 'mensen' (wappies) zich laten zien 🙈 bij de zogenaamde boeren protesten....Dit zijn vaak mensen die overal protesteren en tegen alles zijn 🤪.

Zie boerenprotest Almelo:

Ook Viruswaarheid-voorman Willem Engel was aanwezig.

Zo gaan de boerenprotesten richting de wappies en raken ze steeds meer steun kwijt 🤪.


https://www.nu.nl/binnenland/6215434/noodbevel-in-almelo-na-onrustige-manifestatie-van-boeren-bij-stadhuis.html

6-8-2022
ambtenaartje uit Lutjerijp

Boekebaaske bekijkt het allemaal door de stikstof bril en staat eventuele ongelukken niet stil..

6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Nee, stikstof is wel de druppel, de enige ongelukken waar ik bij stil sta zijn het stel ongelukken in dit kabinet. Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen; dan dooft het licht

Like
6-8-2022
advertentie

rimmersma uit Broek

afschieten die kutboeren.

6-8-2022
toly uit Drachten

Nou nou... De boeren afschieten gaat wel wat ver niet? Dit is de schuld van den haag en het nog lang niet over..

Like
6-8-2022
GBA uit Jistrum

De boeren doen niet gevaarlijk. Maar de politie die sluiten de weg af. Had de trekkers mooi door laten rijden. Nu moesten ze terug want en werden ze verplicht om te spookrijden. En ja ik steun de boeren voor 100 %. Zouden we allemaal moeten doen. Want ons mooi goed en geregeld Nederland gaat mooi naar de kloten met deze regering.

6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Zo is het! Het kabinet heeft hier de afgelopen 12 jaar hard voor gewerkt, veel voor moeten liegen en behoorlijk wat affaires in de doofpot moeten steken. Je oogst wat je zaait.

Like
6-8-2022
Klaas bruinsma uit De Tike

Haha idd..niet raar kijken als de hooibalen op het land spontaan ontbranden.Boeren zijn nu aan het zaaien en zullen ook net zo hard oogsten.Daar werkt de boer nu ook aan.Burgers in gevaar brengen is ook zaaien.

Like
8-8-2022
joey1990 uit Drachten

Den Haag is het gevaar! Niet anders om

6-8-2022
ambtenaartje uit Lutjerijp

Ben het deels wel met je eens boekebaaske, vooral wat het kabinetsbeleid betreft het zijn liegpeuken bij elkaar en graaien alles bij elkaar, maar de acties van de boeren kunnen beter in Den Haag plaatsvinden...dan op de A7 bij Drachten vindt je ook niet?

6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Zo is het ambtenaartje, Ik had liever gezien dat het kabinet naar nederland keek en niet naar EU of de “the great reset” in den haag zijn ze weken lang geweest om hun stem te laten horen, het mocht niet baten. Gesprekken moeten ze voeren met de bedenker van dit plan: remkes. Ook hier gaven de boerenbonden aan dat dit niet handig is.. toch moest het. Boeren gaven aan dan ook iets te verwachten, wat ook niet niet mocht baten.
Oplossingen die vanuit de boeren voorgedragen worden zijn genegeerd (stikstofvreters)
Er lijkt maar 1 weg te zijn, de weg naar de afgrond. Als alles op het spel staat heb je veel om voor te vechten. Ik neem het dit kabinet kwalijk, niet de boer/burger die hier tot wanhoop gedreven wordt. eens dat ik dit liever in den haag zie gebeuren en niet op de A7, maar vooralsnog alle begrip.

Like
6-8-2022
hufterproof uit Drachten

Tegenwoordig hebben trekkers toch ook een kenteken??
Dus niet zo moeilijk om ze te achterhalen en te bekeuren neem ik aan, en de trekker maar in beslag nemen

6-8-2022
drachtern uit Drachten

Een kenteken schroef je snel even van je tractor af, wat gister ook gebeurd is.

Like
6-8-2022
drachtern uit Drachten

Eigenlijk was het een domme actie van de boeren. Ze hadden op dat tijdstip (zo rond 22.00 uur) beter vanuit Tjalleberd richting Gorredijk kunnen rijden. Dan hadden ze vele honderden onschuldige automobilisten kunnen 'straffen', die net na de wedstrijd van Heerenveen op weg waren naar huis.
Met dit soort protesten komt het er nog van, dat de automobilisten zelf tot 'actie' overgaan, want de politie laat het gewoon toe.

6-8-2022
PeterEnZout uit Drachten

Dit zijn geen echte Boeren, dit zijn tokkies of wappies die meeliften met de zogenaamde protesten.

Like
6-8-2022
drachtern uit Drachten

en die tokkies of wappies hebben allemaal een tractor?

Like
6-8-2022
PeterEnZout uit Drachten

Tokkies wel, wappies hebben weer andere vervoermiddelen 🛸 😜

Like
6-8-2022
nosaofnet uit Lutjegast

De boeren zijn van het pad af.

Ze weten dat ze zelfs in de verkeerde richting geboerd hebben, maar toegeven kennen ze niet.

Dus ontkenning van het probleem of zelfs agressief en baldadig tegen iedereen die anders beweert.

Vraag is wanneer ze toegeven dat de altijd groter worden droom geknapt is.

Tot nu toe weigeren ze zelfs te praten.

Waanzinnig.

6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Dit pad zijn ze ingestuurd door dit kabinet. Opschalen! Was het dwangadvies van dit kabinet. De oplossingen zijn er, innovatief, uitgevonden door de boeren: stikstofvreters, voor 5 miljard is elke boer voorzien. Maar nee, rutte kiest voor een 40 miljard kostende ingreep, zonder perspectief voor 30.000 boerengezinnen. Wie is van het pad? De overheid is het gevaar, niet de burger!
De altijd groter worden droom was de droom van de overheid!

Like
6-8-2022
nogffdit uit Buitenpost

"De altijd groter worden droom ..."

Precies ! De zgn welvaart die al die samengestelde "R" elite kabinetten hier jaren omheen hebben weten te creëren ... blijken straks niet zo welvarend (meer) te zijn als ze waren.
Achter de schermen zijn de rekenwondermeesters ws al hard aan het werk om die nwe regels vorm te geven. Regels om die eigenlijk te ver doorgepuhste/opgeblazen welvaart een andere kant weer op te sturen. En ja, dat zullen regels worden waar niet iedereen zich in kan vinden. Het begin van weer andere chaos ?
En dan gaat ff niet over de onderkant van de samenleving die al jaren in een soort van welvaarts 'armoe' leeft.

Like
6-8-2022
nosaofnet uit Lutjegast

Het wonder reageert, de boeren zijn geen ondernemeners maar zijn slaafs en gedwongen om verdwenen melkquotum achterna te jagen.

De veeboer heeft al heel lang zijn geloofwaardigheid verloren.

Like
6-8-2022
Sjibbe uit Surhuisterveen

Het wie een domme actie van beide partijen fannacht op de A7. Veroorzaker D66 plus oare sjerpslikkers os een VVD en CDA ien Den Haag die maar wot graag ien de regering wolle. Den Haag is net capabel genoch mij Remkes om dit geskil op te lossen. De regering is no oan set om actie te ondernimmen op koarte termijn!

6-8-2022
Mark.1965. uit Damwâld

Had in het begin enigszins begrip voor de boeren maar sinds hun voorman met de vergelijking van WO2 en de Jodenhaat kwam was ik er klaar mee. Is ook totaal geen afkeuring gekomen uit boeren hoek.De boeren denken onder en boven de wet te zijn...... aanpakken dit gespuis!

6-8-2022
advertentie

Tines81 uit H

Te tolerant? Dit is een wanhoopsdaad! Ze zullen jouw je werk, je inkomsten maar afpakken! Iets waar je je hele leven al mee bezig bent of op voorbereid bent. Waar je van jongs af aan op ingesteld bent! Zou je dan niet wanhopig worden? Waar moet je dan je huis en je eten van betalen? En vind maar eens een nieuwe baan in die situatie! Ze hebben geleerd voor Boer. Dus waar kan je dan nog terecht? De overheid helpt niet. Dus dan belanden Ze op straat met hun gezin. En bij de voedselbank! Het zal verkeerd zijn wat ze doen. Maar als je op het punt staat om alles te verliezen..van wie krijgen ze dan hulp? Ik snap hun reactie wel.

6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Deze tweedeling is precies wat het kabinet wil, dat de burger de pijlen richt op de boeren en wappies. Ondertussen vergeet de burger dan waarmee het kabinet allemaal is weggekomen. De lijst is lang en groeiend. ook het stikstof dossier is opnieuw een grote muur van bedrog en gelieg, maar veroordeel vooral de boer en de wappies, dan kunnen de echte gevaarlijken hun agenda doorduwen.
Met 5 miljard is elke boer voorzien van stikstofvreters, toch kiezen de haagse reuzen voor een tirannieke onduidelijke beleidvoering die 40 miljard kost, zonder perspectief. 35 miljard(!!!) meer dan nodig en duizenden gezinnen staan op de kop. 35 miljard, waarmee de gewone man het iets gemakkelijker zou kunnen krijgen.
Het WEF van klaus schwab heeft overigens wel “belang” bij de landbouwgrond.
Het gevaar zit niet in de burger, maar in den haag!

Like
6-8-2022
PeterEnZout uit Drachten

Het WEF van klaus Schwab....

Nu neem ik uw reacties niet meer serieus 🤪 👾 📡 🛸

Like
6-8-2022
nogffdit uit Buitenpost

"Het gevaar zit niet in de burger, maar in den haag!"

Juist ja, die zijn nu een voedingsbodem aan t smeden waar menigeen op een onplezierige manier in de nabije toekomst mee te maken krijgt (zelf maar ff invullen, want zit zoveel variatie inmiddels in onze (ahum) welvaarts maatschappij).
Mja, uitgangspunt van velen is nu "wie nu leeft .....". Boeiuh ! Wat evt volgende generaties te wachten staat. Die passen zich daar dan wel weer bij aan .... *zucht*

Like
6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Dat hoeft ook niet peter en zout, heb liever dan mensen met het volle verstand mij serieus nemen 😉 volg braaf en doe wat ze zeggen, ze hebben echt het beste met u voor!

Like
6-8-2022
nogffdit uit Buitenpost

@PeterEnZout:

"Het WEF van klaus Schwab."

Denk dat hij er mee bedoeld van wat achter veel BVNL beleid ook zit dit van hogerhand allemaal (in samenwerking) geregisseerd wordt door een bepaalde gevestigde (vaak ouwe l*llen) orde die nu beroemd is geworden als zijnde "Schwab + consorten" oftewel -> (klinkt heel oubollig, de waarheid heeft een schel geluid !), rijken zullen aaneengesloten nóg jaren véél rijker worden en de armen (nee, niet de linker en rechter) dit zal ook jou wel bekend zijn. ;-p

Like
6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Ik doel inderdaad op de wereld elite die elk jaar met honderden privéjets in davos bijelkaar komen voor “geheime” vergaderingen maar volgens rutte alleen maar de thee tafel faciliteert. Maar ze hebben het echt goed met u voor! De minister van armoede doet haar best!

Like
6-8-2022
Like
6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Het zal wel… Gelukkig zien we steeds duidelijkere voorbeelden van hoe corrupt de macht wel niet is😇

https://youtu.be/SyDwVDJ090E

Like
6-8-2022
ambtenaartje uit Lutjerijp

Johan Remkes is een buikspreekpop van het kabinet, als de boeren daar mee om tafel gaan voor bespreking. Naar Dan kunnen ze beter met de trekker de Afsluitdijk gaan ..

6-8-2022
ikhebgelijk uit Burgum

Ik denk dat ik ook maar een tractor/trekker koop. dan sta je boven de wet, durven ze je niet meer aan te pakken. Hoeveel ongelukken moeten er nog gebeuren, hoeveel doden moeten er vallen.
De oorzaak ligt inderdaad bij Den Haag, maar als boer blijf je verantwoordelijk voor je eigen daden. Er zijn al meer dan genoeg strafbare feiten gepleegd. Het moet nu klaar zijn. De politie hoort zijn werk te doen en anders maar niet betalen die niet werkende agenten. En de boeren die moeten eindelijk eens de juiste personen gaan lastig vallen en niet hun klanten! Zet het Binnenhof maar vol stront en blokkeer de opritten van de ministers, dan pas heeft t effect. Jullie helpen nu Rutte Nederland kapot te maken

6-8-2022
ikhebgelijk uit Burgum

Nog een tip voor de boeren; Waarom mag de formule 1 in Zandvoort wel doorgaan? Alleen omdat er veel geld mee verdient gaat worden door een select gezelschap. Midden in een natuurgebied, Misschien kunnen jullie dat blokkeren? Dat zou een goede actie zijn die ook nog eens wereldwijd in beeld zou komen

6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Dat is machtsmisbruik, hieronder een leuk linkje hoe dit in zijn werk gaat.

https://youtu.be/SyDwVDJ090E

Like
6-8-2022
PeterEnZout uit Drachten

Zo.... 99 likes in een jaar 😂 Goed verhaal 😌 🤑

Like
6-8-2022
boekebaaske uit De Westereen

Mensen horen liever zoete leugens dan de harde waarheid😉

Like
6-8-2022
musky uit Rinsumageast

Ousider. In Denhaag.

6-8-2022
Denkdanna uit Jubbega

Wanneer nemen de eigenaren van die trekkers eindelijk hun verantwoordelijkheid? Dat zijn nl niet die boeren, maar de banken en de leasemaatschappijen. Mag dit zomaar met hun spullen? En wat te denken van de verzekering van die trekkers? Zonder kenteken in donker met opzet spookrijden. Mag dat van de polisvoorwaarden? Denk het niet, dus ze rijden daar ook nog onverzekerd!
Totaal onverantwoordelijke gekken zijn het.

6-8-2022
Mistyrain uit Kootstertille

Dit binne dus wol de boeren dy dit dogge mei hun boereferstân. Were sit jimme ferstân!!!! Levensgevaarlijk!!!!

6-8-2022
gogem uit Drachten

echte boeren hebben geen tijd om rotzooi te trappen. Die moeten hard werken om het hoofd boven water te kunnen houden.

6-8-2022
advertentie

age uit Rottevalle

Ik vermoed dat de boeren vanaf maandag, dagelijks in konvooi op trekkers, naar Hilversum gaan om in diverse talkshows, actualiteitenprogramma's en journaals nog meer zendtijd te eisen en krijgen..

6-8-2022

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan