Account
Logo
Zoeken
8.3 °C

Christelijke partijen faliekant tegen volledige koopzondag

Publicatie: 2 december 2022, 10.56 uur

Reacties

Betonvlechtster uit Drogeham

Laat die christelijke partijen eens met de tijd mee gaan. En laat iedereen in zijn of haar waarde. Dat hun christelijk zijn en naar de kerk willen op zondag, prima daar oordeel ik niet over. Maar oordeel dan ook niet over mij dat ik zondag om 10:00 boodschappen wil doen..

Christelijke meuk door anderen hun strot duwen, maar andersom dingen niet willen accepteren...

2-12-2022
Crispy uit Feanwâlden

Mooi verwoord. Helemaal mee eens.

Like
2-12-2022
doorsneeburger uit Drachten

Ja, we leven in 2022 !

Dus-bijna-in-twee-duizend-drie-en-twintig.

Like
2-12-2022
Booster 3.0 uit Pieterzijl

Moat dat no echt op snein?
Jim ha 6 dagen yn'e wike tiid om te boadskipjen, meast oant 9 oere ta, kinne jim jim dan noch net réde?
Gebrek oan ferstân om in dei foarút te tinken?

Like
2-12-2022
advertentie

OvB uit Drachten

Wellicht is het een eye-opener, maar God bestaat niet. Vroeger had men overal een God voor. Er was ook ooit een God voor de donder. Door de tijd heen weten de meeste mensen wel dat donder niet door een God komt maar een natuurverschijnsel is. De enige God die (voor sommige mensen) nog bestaat is de algemene God. Deze fabel blijft hardnekkig maar het zal een teleurstelling worden als de gelovigen komen te overlijden en dan tot ontdekking komen dat er niets is....

Like
2-12-2022
apartwjattel uit Doodstil

Mooi verhaal, maar zonder enig bewijs kom je tegenwoordig nergens he.
Dit geldt voor zowel de voor als tegenstanders

Like
2-12-2022
Booster 3.0 uit Pieterzijl

Hat neat mei God mar alles mei de minsk te maeitsjen.
Gun in oar ek in dei frij.
De grutte supers ha personiel sa't mar de lytsere winkellju net.
Doch net sa sa asosjaal en gun dy ek in dei yn'e wike frij.

Like
2-12-2022
Lytse lyger uit Anjum

Se mmoatte net iepen, dat beslisse se noch altiid sels.

Like
2-12-2022
Booster 3.0 uit Pieterzijl

Sy sille dochs mei moatte oars komme sy net oan hun omset en moatte de lytse saken slúte omdat jim te dom binne in dei foarút te tinken, dag buurtwinkels yn de doarpen.

Like
2-12-2022
Hindrik Wester uit Kornhorn

Dus omdat men het vertikt om even door de week naar de winkel te gaan moet de winkelier op zondag open??? Ze werken al 6 dagen in de week. En dan moet er een 7e dag bij? Werk je zelf ook 7 dagen in de week???

Like
3-12-2022
denker uit Grou

Een andere naam voor GOD = €

Like
3-12-2022
mijngebruikersnaam uit Grootegast

Als je zo graag de zondagsrust wil behouden, zou ik maar eens op de scholen beginnen! Daar word het 24/7 al met de paplepel ingegoten. Om 21:00 uur zondagavond worden er nog rustig de roosters verstuurd voor de maandag..!
En zoals Betonvlechtster al aangeeft…; Je gaat maar met de tijd mee! Ook het Noorden des lands gaat maar eens aanpassen naar 2022 ipv 1922!

2-12-2022
Booster 3.0 uit Pieterzijl

Dat hat ek alles mei de wurkdruk te krijen.
Oerdeis gjin tiid, dan mar op snein.
Skandalich dat dat sa moat.

Like
2-12-2022
Booster 3.0 uit Pieterzijl

Dat hat ek alles mei de wurkdruk te krijen.
Oerdeis gjin tiid, dan mar op snein.
Skandalich dat dat sa moat.

Like
2-12-2022
advertentie

Dat bin ik uit Anjum

😳 Déjàvú! 😝

Like
2-12-2022
Ter info uit De Westereen

De zondagsrust is ons gegeven voor alle tijden. Wat een mens wil geldt niet.
Dient God en houdt Zijn geboden.
Bij deze in liefde gewaarschuwd.
(Voor het te laat is)

2-12-2022
Onafhankelijk denker uit Hallum

U zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
U zult voor uzelf geen afgodsbeelden maken, noch die dienen.
U zult de naam van de Eeuwige, uw God, niet ijdel gebruiken.
Gedenk de sabbatdag, dat u die heiligt.
Eert uw vader en uw moeder.
U zult niet doodslaan.
U zult niet echtbreken.
U zult niet stelen.
U zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
U zult niet begeren wat van uw naaste is.

Nou er zijn nog al wat geboden waar we de fout in gaan, echtbreken, kwaadspreken, begeren etc.

Maar de vrijheid die godsdienst in nederland heeft is de zelfde vrijheid die een ander moet hebben als hij naar de winkel wil. In het christelijke amerika geen probleem maar wij komen altijd even later.

Like
2-12-2022
ruuds uit Drachtstercompagnie

Laat ook anderen vrij. Jij hoeft niet te werken of naar een winkel. Waarom dring je jouw principes op aan een ander. Lees nog een wat betonvlechtster schreef.

Like
2-12-2022
Dat Klinkt goed uit Kollum

Ter info heeft gelijk.

Er is maar een God die hemel en aarde geschapen heeft,op de zevende dag ruste Hij van al Zijn werken.
Later nadat de mens gezondigd had zond Hij Zijn Zoon.
De Heere Jezus leed en stierf en stond na drie dagen weer opuit het graf.
Deze derde dag wordt nu aangemerkt als Zondag.
De Heere Jezus wil een ieder redden.
Nu blijkt onze ondankbaarheid het meest wanneer wij Zijn dag misbruiken en Hem niet de dank willen brengen voor zoveel liefde voor zondige mensen.
Hij wil nog genade bewijzen

Like
2-12-2022
Dat bin ik uit Anjum

Dat klinkt goed. Gebr. Grimm krekt iets better.

Like
2-12-2022
friesgeboren uit Drachten

Ja, it religieuze part fan us lân wol respect en dat wol ik se jaen, mar it respect komt spitichernôch mar fan ien kant. Hat ek altiid al sa west Mei oare wurden: se fiele har in bytsje ferheven.

2-12-2022
Tines81 uit Höchte

Is dat niet wederzijds? Niet religieuzen voelen zich ook beter dan die domme christenen

Like
2-12-2022
keesb uit Dokkum

Ouderwets, middeleeuws gedoe altijd, met die belachelijke geloven.

2-12-2022
pdokkum uit Dokkum

Die christelijke lui moeten niet hun eigen wil aan iedereen opdringen. Wil je op zondag niet naar de winkel maar de hele dag op de bank hangen luisteren naar christ FM doe je dat. Als iemand anders naar de winkel wil of zijn eigen winkel open wil hebben.. gun iemand dat dan ook.. anders moeten die kerken op zondag ook maar dicht.. al die drukte..

2-12-2022
nicpunt uit Bakovensmee

Gek eigenlijk, nu ken ik een paar christelijke ondernemers die voor de zondagsrust zijn, maar toch hun onderneming open hebben op zondag 🤷🏻‍♀️
Zondagsrust of niet, geldgeilheid boven alles

2-12-2022
harrydehengst uit Harkema

laat een ondernemer doen waar die goed in is, juist ondernemen. laat die dan ook zelf zijn openingstijden bepalen. niet gelovigen hebben ook geen problemen met openingstijden van de kerk toch?? de sabat is nog altijd zaterdag in de bijbel. of zou die dag de gelovigen niet uitkomen?? leven en laten leven!!

2-12-2022
centraal uit Dokkum

Laat ieder doen wat hij of zij wil. De ene gaat naar de winkel of de sport en de ander gaat naar de kerk en zoekt op zondag de innerlijke rust op.Prima toch,maar laat de christenen niet beslissen wat een ander met de vrije zondag wil doen.

2-12-2022
boerke uit Dokkum

De Jumbo heeft nooit genoeg, er moet altijd meer verdiend worden van het slijk der aarde.
De hoofddirectie geeft hierin het goede voorbeeld, zie de affaire van Eerd.

2-12-2022
centraal uit Dokkum

Niet alleen de Jumbo hoor.Er staat toch echt dat ondernemers uit Kollum graag hun winkels vanaf 8 uur willen openen op zondag.Heeft dus niks te maken met van Eerd

Like
2-12-2022
Polvo53 uit Drogeham

Toch raar dat iedereen erg gesteld is op het vrije weekend en zeker de vrije zondag.
Ik proef een heel hoog gehalte het is christelijk dus ben ik tegen.
Ook vindt men dat je 24/7 zelf mag weten of men wil winkelen of niet, maar als je op zondag werkt in de winkel heb je niks te willen.
Nu is een winkel hier aan energie kosten ten onder gegaan, een dag dicht bespaart ook energiekosten en personeelskosten.
Aangezien het alleen maar het verschuiven van het tijdstip is van je boodschappen doen, zullen vele winkels ook niet veel meer omzet draaien.
Als ze dat wel doen gaat dit ten koste van een andere winkel, de klant kan zijn geld maar 1 keer uitgeven.

2-12-2022
Betonvlechtster uit Drogeham

Overdag werk ik, 's avonds ga ik naar sport of andere hobby. Zaterdag ben ik aan de klus. Wanneer moet ik boodschappen doen, juist op zondag. Maar zondag wil je ook wel eens weg, dus dan wil ik zondag 's ochtends nog even boodschappen doen..

24/7 is nu gewoon de economie geworden, of de dat wilt of niet zo is het in deze tijd gewoon.

Die energie kosten zijn nu aan de orde, maar dan moet je bij de staat zijn die er een puinhoop van maken. Dat heeft niks met 24/7 economie te maken. Ook is is genoeg jeugd wat zondags wel wil werken, zodat ze door de weeks naar school of sport kunnen....

Like
2-12-2022
Polvo53 uit Drogeham

De staat heeft ook niks met de energie crisis te maken, de energie puinhoop komt door Rusland.
Je klust op zaterdag, en doet boodschappen op zondag, waarom niet andersom?
Zoals ik al zei, je verschuift het alleen het tijdstip.

Like
2-12-2022
Betonvlechtster uit Drogeham

Komt helemaal niet door Rusland, alles word duurder en word maar op 'de oorlog' gegooid. En toch heeft bv Shell nog nooit zoveel winst gemaakt als dit jaar. Net zoals Vattenfall dat 30% meer winst heeft als vorig jaar. Word tijd dat de staat daar eens een stokje voor steekt met bv max winsten etc.

Like
2-12-2022
Betonvlechtster uit Drogeham

En klussen op zondag? Dat zal gewaardeerd worden op de 'rustdag' door de buren...

Like
2-12-2022
Polvo53 uit Drogeham

Ah, dus klussen op zondag vind je dus niet kunnen vanwege de zondagsrust?
Het is kennelijk maar net hoe het je uitkomt.
Alles wordt duurder omdat het met energie gemaakt moet worden en dat hebben we wel degelijk aan Rusland te danken.
Je zou je eens moeten verdiepen hoe de energie markt werkt in de wereld.

Like
2-12-2022
Drachtsterrijder uit Drachten

Als het koud wordt is ook Ruslands schuld zeker?

Like
5-12-2022
isdatzo? uit Uithuizen

Kou bestaat niet, alleen warmte bestaat. Warmte heeft een bron en valt te meten. Kou heeft geen bron. Kou op zichzelf is slechts een term die is bedacht voor de afwezigheid van warmte.

Hetzelfde geldt voor duisternis. Duisternis bestaat niet. Het heeft geen bron. Het is een bedachte term voor de afwezigheid van licht, dat altijd een bron heeft en zelfs in verschillende spectrums kan worden opgedeeld.

Hetzelfde geldt voor kwaad. Kwaad bestaat niet. Het heeft geen bron. Liefde daarentegen heeft een Bron. Kwaad is dan ook niets anders dan de afwezigheid van Liefde in het hart van een mens.

Like
5-12-2022
Swtor uit Dokkum

Ga met de tijd mee.... Het is 2022 zondag is geen rustdag meer

2-12-2022
Tines81 uit Höchte

Vandaar dat er ook zoveel mensen overspannen raken. Doe mij die rustdag maar..dan heb je ook nog eens tijd voor jezelf ipv alleen maar werken werken werken (lijkt me ook niet zo gezond)

Like
2-12-2022
advertentie

swittie uit Garyp

Normale mensen faliekant tegen Christelijke partijen.

2-12-2022
denker uit Grou

Beste Swittie ,kunt u mij eens duidelijk uitleggen wat dan normale mensen zijn.?

Like
3-12-2022
magneetje uit 't Heem

Bijzonder dat mensen die geloven in een fictieve god voor niet gelovigen bepalen hoe ze moeten leven.

Hoog tijd dat politiek en geloof geheel gescheiden worden.

2-12-2022
henkdijk uit Ezinge

er zit niemand meer in de kerk wat wille ze

2-12-2022
bolus123 uit Drachten

En wel met de hele kerk naar de McDonalds op zondag.

2-12-2022
ReadeDiesel1944 uit Morra

God is dood
Mensen word wakker

2-12-2022
petra1970 uit Drachten

Ik begrijp uit bovenstaande reacties dat niet veel mensen nu al winkelen op zondag naar het centrum komen te shoppen. Wie dan andere shoppers wil tegenkomen en gezelligheid met ook nog muziek wil meemaken moet deze feestmaand er bij zijn want vanaf januari is het weer zo dat je alle ruimte in de winkels hebt want je komt geen kip ( ik bedoel klant) tegen. Ik kan je zeggen dat het een strop is voor de winkels zelf want op zondag ben je meer geld kwijt aan het personeel dan wat er binnenkomt dus steeds meer winkeliers sluiten de deuren weer op zondag want ze hebben alleen verlies op die 3 klanten.klinkt gezellig op je vrije dag maar wie gaat er echt regelmatig shoppen op zondag?

2-12-2022
theodorus uit Burgum

Zo is het petra,hier in burgum kun je zondagsmorgens in de winkelstraten wel een kanon afschieten geen mens te bekennen laat staan dat men op zondagmorgen gaat winkelen.Kan ook financieel nooit uit voor de winkeliers die paar klanten die zondagsmiddags een boodschapje doen.Winkels open op zondag? Denk dat er geld bij moet,personeel,energie ,nu vooral met de hoge energiekosten weg met de zondagsopeningstelling ,ga wandelen ,vissen en rust in de natuur zoeken [liefst op de fiets] heb je ook minder verkeer op de weg,autoloze zondag weer invoeren.

Like
4-12-2022
hoeky uit Kollum

De dieren blijven gesloten… ? Als de deuren dan maar open gaan!

2-12-2022
scoozz uit Dokkum

De laatste stuiptrekkingen van die partijtjes...

2-12-2022
roeltje uit Kootstertille

Waarom denken die 'christenen' dat ze voor een ander kunnen beslissen of ze op zondag naar de winkel gaan ? Denken ze dat ze God zijn ofzo 🙄 Dat moet ieder voor zichzelf bepalen. En het gros van de kerkgangers is absoluut geen voorbeeld voor de maatschappij maar denkt verlost te zijn van hun zonden omdat er een dik sprookjesboek bij hun in de kast ligt.
Amen 🙏

2-12-2022
friezin55 uit Surhuisterveen

In Surhuisterveen moest er ook de koopzondag komen, kon het niet rechtsom dan maar linksom. Veel voorstanders, uiteindelijk toch maar koopzondag.
Van alle voorstanders geen een echte feanster meer overgebleven, alleen maar de supermarkten en een paar (ja echt 2} landelijke ketens. Heeft helemaal geen zin dus, allemaal veel geschreeuw en weinig ......

2-12-2022
dre69 uit Drachten

Ouderwetse gereformeerde christelijke denkwijze, die is stil blijven staan in de middeleeuwen en daar mee iedereen hun normen en waarden opleggen waardoor de rest geen keuze heeft om wel of niet op zondag naar een winkel te kunnen gaan, ik vind dat ontzettend egoïstisch en hypocriet ga mee met je tijd en laat een ander zijn gang gaan ik verbiedt ze toch ook niet om op zondag naar de kerk te gaan en daarna te zuipen in de kroeg die er naast staat😇🙄

2-12-2022
kaptein uit Burgum

Dan ook maar wachten tot maandag met dringende medische problemen(hartaanval o.i.d).Stel je voor dat je dokters,zusters en broeders op zondag laat werken,maar dat is anders natuurlijk en dat zie ik weer eens totaal verkeerd.Zielige figuren zijn het.Ze kunnen beter de donald duck gaan lezen.

2-12-2022
Polvo53 uit Drogeham

Wel oordelen en veroordelen, maar kennelijk heb je nog nooit een letter in de bijbel gelezen, anders zou je die opmerking niet gemaakt hebben.

Like
2-12-2022
garelli1972 uit Gytsjerk

de mensen van het CDA en CU en hun stemmers rijden zondags zeker niet in hu auto gaan nooit op zondag uit eten kijken geen tv en kopen op zondag zeker ook nooit een ijsje als ze uit zijn dan heet dubbele moraal voor de bühne

2-12-2022
Crispy uit Feanwâlden

Laat iedereen in zijn/haar waarde. Ik ga niet naar een kerk en winkel op zondag. Als ik dan veroordeeld wordt en naar de hel moet so be it.. is daar vast lekker warm. Komt mooi uit met die gas prijzen.

2-12-2022
stormvloed uit Twijzel

Wat ik niet begrijp dat de gemeente noard east Fr

2-12-2022
Greideman uit De Westereen

18.000.000 mensen. 18.000.000 wensen.
Nog een paar jaar en het zijn er 20.000.000.

2-12-2022
eksteroog uit Eastermar

De partijen ChristenUnie en CDA halen hier een miljoen immigranten heen
die zullen ook op zondag gevoed moeten worden en later op zondag verpleegd moeten worden
o, en dat mag wel op zondag zeker

2-12-2022
advertentie

koeke uit Buitenpost

Noch in pear jier..... en al dy binnenhelle miljoenen minsken easkje dat de freed ek in rêstdei wurdt !!!

Like
3-12-2022
Ter info uit De Westereen

Logische reacties helaas.
We kiezen allemaal tegen God van onszelf. In en buiten de kerk.
Een kerkganger is wel bevoorrecht als er eerlijk gepreekt wordt, maar niet beter.
Maar…. WEES GEWAARSCHUWD!!

2-12-2022
Drachtsterrijder uit Drachten

Waar tegen?

Like
2-12-2022
Tines81 uit Höchte

Van mij hoeft 7 dagen per week werken niet. Ik vind het heerlijk..zo'n vrije dag waarop niets moet. Lekker chill

2-12-2022
Lorredraaier uit Buitenpost

Die gereformeerde bliksems , ga dan zelf ook niet in de raad zitten maar in de kerk alleen voor 1500 euro
pm maand dom met het college mee knikken.. BRAAKMIDDELS

2-12-2022
xfopneusje uit Munnekezijl

Welke dieren gaan om 12:00 uur open

2-12-2022
rom33 uit Surhuisterveen

HET GEBOD Cv kapot niet naar toe gaan op zondag als ze van de kerk zijn .
Zolang ze het niet zien mag het allemaal. De ponk de kerk rond mag. Dominee mag wel verdienen op zondag Om voor negen uur de KLOKKEN luiden uit slapen voor de werk de man of vrouw vergeet het maar. De Christelijke partijen, leven en doen voor hun alleen. Wie is er baas die wil werken op zondag

2-12-2022
Hotze Tr uit Drachten

Niet toestaan natuurlijk Jumbo enz criminele organisatie. Verrijkers over de rug van boeren en personeel....en het gaat ten koste van het milieu.6 Dagen is genoeg maar directie en aandeelhouders willen nog meer geld verdienen over o.m. de ruggen van de kleine middenstand. Wie hier voor is? Trieste lui....alles dicht op zondag en misschien halen we zo de stikstofdoelen wel....dys links/liberaal volk boodschappen doen op de andere 6 dagen. Hoop dat deze misstand uit de resente geschiedenis weer snel voorbij is.

2-12-2022
slokje uit Burgum

Dan de kerk ook maar dicht op zondag. Het is namelijk een rustdag

2-12-2022
helderekijker uit Dokkum

Zondags de winkel dicht , zou ook heel goed passen binnen het linkse groene beleid van ons land

2-12-2022
Dat Klinkt goed uit Kollum

Daar had ik zo niet aan gedacht maar daar heb je een sterk punt heldere kijker.
Volgens mij wordt het tijd voor een nieuwe bril

Like
2-12-2022
Kareltje uit Holwerd

Zouden er geen christelijke mensen zijn die boodschappen op zondag doen, persoonlijk geloof ik ook niet in een God, anders had God geen mensen geschapen zoals bv De marktleider 😂 even los daar van, wat een ellende in de wereld, de meeste ellende en oorlogen zijn begonnen n.a.v. het of een geloof.

2-12-2022
Tines81 uit Höchte

Onder het mom van geloof. Geloof gebruiken als smoes om een oorlog te beginnen. Oorlogen worden vooral gestart door mensen die zichzelf zo geweldig vinden. En zulke figuren heb je helaas in elke groep ( christenen, niet christenen, voetbal fans, hooligans, enz). Ik snap niet waarom er altijd zo wordt afgegeven op anderen als we zelf geen haar beter zijn. Christenen worden onder een vergrootglas gehouden omdat ze geloven, maar intussen zijn ze het zelfde als elk ander mens.

Like
2-12-2022
Polvo53 uit Drogeham

De grootste en meest verwoestende oorlogen gebeurden en gebeuren door machtzucht en hebben niks met geloof te maken.
Vanaf de Grieken en Romeinen tot Napoleon, 1e en 2e oorlog en als laatste in de rij Poetin.
Het draait maar om één ding macht.

Like
2-12-2022
Kareltje uit Holwerd

Het is maar welke draai je er aan geeft, geloof is macht, maar goed, triest is iedere vorm van oorlog, kent alleen maar verliezers.

Like
2-12-2022
Annie De Rooij uit Houtigehage

De vakkenvullers under de 18 matte wol optied wease

2-12-2022
Onafhankelijk denker uit Hallum

We hoeven elkaar niet de maat te nemen, als je naar de kerk gaat is dat de vrijheid die je hebt in Nederland.

Die zelfde vrijheid om zondagmorgen boodschappen te doen mag je daarom niet blokkeren.

Dat is die zelfde vrijheid.

2-12-2022
jaoger uit Zevenhuizen

Democratie is de dictatuur van de meerderheid. Kortom bij de volgende gemeenteraad anders kiezen..

2-12-2022
isdatzo? uit Uithuizen

De Bijbelse rustdag is op sabbat, oftewel zaterdag. De zondagsrust is door de heidense keizer Constantijn in 521 na Christus ingevoerd en decennia later door de katholieke kerk overgenomen.

2-12-2022
Dorser uit Drachten

Laten ze zich eens wat meer zorgen maken over het feit dat kerken leeg lopen. Ze zijn het contact met mede gelovigen allang kwijt. Het is nog een groepje roependen in de woestijn. Ik zou mij als groep christenen maar eens wat meer zorgen maken over de moslims, welke hun straks volledig weg moffelen of zelfs gaan overheersen. De groep Rooms-Katholieken is nog heel groot want met D66 als bulldozer blijft dat voorlopig ook wel zo. De christelijke groeperingen zijn in slaap gevallen en het enige waar ze zich nu nog druk over maken is kopen op zondag. Het is bijna zielig, zo dom.

2-12-2022
advertentie

roady1 uit Dokkum

Welke dieren?

2-12-2022
henkie04 uit De Westereen

Laat ieder mooi doen waar ze zichzelf goed bij voelen zou ik zeggen . En laat ieder in hun waarde , ook al hebben ze geen waarde voor jezelf . Ik spaar bijna alle vrije zondagen op van een jaar , dan heb ik een mooie lange vakantie . Ieder doet maar waar ie zin in heeft op zondag . En nu wens ik maar iedereen een mooi weekend , en wie er aan doen een fijne sinterklaas .

2-12-2022
musky uit Rinsumageast

Ze zijn nog slechter dan de anti zwarte piet figuren.

2-12-2022
Ter info uit De Westereen

Klopt, allemaal zitten we vol zonde, terwijl we goed geschapen zijn.
De schuld ligt bij onszelf, maar dat willen we niet zien.

2-12-2022
Frieskk uit Drachten

Ongeacht of je nou Christelijk bent of juist helemaal niet. Ik denk dat het voor een simpel mens gewoon heel goed is om 1 dag per week rust te hebben.
Dat er tegenwoordig allemaal mensen ziek thuis zitten met een burn out kunnen we wellicht allemaal wel de link leggen naar het altijd maar moeten en de 24 uurs maatschappij. Alles moet open en constant bereikbaar zijn.

Tevens is iedereen zo voor het klimaat.. Ik zie alleen maar plus punten. Lekker zondag genieten van de natuurlijk en je rust pakken.

Ik zie bijvoorbeeld Surhuisterveen. Daar is de voorzitten van het HI toevallig ook de eigenaar van de plaatselijke AH.
De AH moest en zou de hele zondag open. Ik zie daar 10 jongeren van amper 15 aan het werk de hele dag voor een minumumloon op een zondag. Klanten zie je amper maar toch maar open omdat we blijkbaar in 2022 leven en het dan moet ofzo.

Misschien binnenkort ook s'nachts maar allemaal open want tja. Die zelfde vrijheid om zondagmorgen boodschappen te doen willen sommigen ook in de nacht.
Gewoon 24 uur per dag open. Gohh wat zullen ze een fijne maatschappij worden. Dezelfde partijen die de boeren weg willen hebben willen constant melk en zuivel willen halen. Want dat is hun "vrijheid". Snap jij het nog?

2-12-2022
Dat bin ik uit Anjum

Wat wolle die christenen no eins? It lân fol lûke mei minsken mei oare geloven, dan de eagjes mar efkes ticht, want weigerje is tsjin hun dwaan en litten, mar ferfolgens wol de net-ljouwenden de wetten op probearje te lizzen. Kom op man! ha hjim neat betters te dwaan?? Moslims bekere ofsa, ynstee hjim drok te meitsjen oer in koop-zondag?? oars wurdt it aanst ien fan de lêste krystfeesten die hjim fiere.

2-12-2022
Kareltje uit Holwerd

👍 geen woord Russisch bij, helemaal mee eens.

2-12-2022
ikwitit uit Buitenpost

Christelijke partijen (landelijk) die bij horden moslims binnenhalen... Wanneer het zo doorgaat straks op vrijdagen de winkel dicht

2-12-2022
Ter info uit De Westereen

De kop zou moeten zijn;
Ze willen zelfs de hele zondag verkopen.
Hoe lang heeft God nog geduld?
WEES GEWAARSCHUWD!

2-12-2022
kaptein uit Burgum

Pilletje vergeten vanmorgen?.

Like
2-12-2022
Escobarr uit Dokkum

Ter info lazer op met je waarschuwingen.
Zulke mensen als jij zijn godsdienst waanzinnigen.
Laat god maar eens wat doen aan de waanzin in de wereld en alle ellende en oorlogen en moordpartijen.
En ja ik geloof maar niet in alles.
Dus kap met je idiote uitspraken mafkees.
En ik ben voor de 24 uurs economie om maar even op het item terug te komen waar het om gaat.

2-12-2022
Dat Klinkt goed uit Kollum

Ter info heeft gelijk,

Hij geeft de waarheid aan en deze is niet aangenaam.
De Bijbel is de waarheid.
Het gaat er niet om wat wij mensen ervan vinden maar ieder mens heeft God de HEERE te gehoorzamen, Hij is dat waard.

2-12-2022
Kareltje uit Holwerd

Dat klinkt niet goed!

2-12-2022
Escobarr uit Dokkum

Dat klinkt goed zoek eens eens een goede psychiater op dat is goed voor jouw soort mensen.
Het geloof wat jullie verkondigen draait om angst
En hel en verdoemenis.
In de jaren 20 werkte dat nog tegenwoordig zijn de mensen niet zo dom meer.
Hoop ik tenminste.

2-12-2022
Kareltje uit Holwerd

Het geeft in ieder geval aan dat er nog steeds mensen gehersenspoeld worden als ik deze berichten lees van Dat Klinkt Goed en Ter Info, bijna eng om dit te lezen!

2-12-2022
Lectori salutem uit Kollum

Beste christenen, voor jullie is de zondag een rustdag. Voor veel mensen is dit een dag waarop ze boodschappen of een nieuwe broek willen kopen. Houd dat calvinistische vingertje omlaag en laat die mensen vrij in hun keuze.
Beste zondagswinkelaars. Respecteer mensen die 's zondags naar de kerk willen gaan ook al geloven ze volgens jou in sprookjes.

2-12-2022
magneetje uit 't Heem

Zelfs de dominee werkt op zondag.

2-12-2022
Escobarr uit Dokkum

Ben het niet vaak met kareltje eens maar inderdaad dit keer wel.
Deze persoon leeft inderdaad nog in de middeleeuwen.
Of of is inderdaad goed fuckt up door zijn opvoeding

2-12-2022
nosaofnet uit Lutjegast

Geen tijd om rust te hebben is armoe troef in de maatschappij.

24/7 is juist geen verbetering.

3-12-2022
oerterper uit Dokkum

Fiets voorbij de winkels die open zijn ,wat een gezeik om niks ,laat ieder in zijn waarde .
De ene geloofd in die vent en die andere denk dat het een sprookje is .
Geloof maar raak ,ik vind sprookjes leuk

3-12-2022
advertentie

Lorredraaier uit Buitenpost

In Buitenpost mag zondags de winkel niet voor 1200uur open omdat anders mensen van de CU (corrupte Unie) winkelend publiek tegen komen!!

3-12-2022
werner uit Drogeham

Bekeert u en een ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus, tot vergeving van uw zonden, en gij zult de gave des heiligen Geestes ontvangen.

3-12-2022
catweazle uit Drachten

Dus als ik me laat dopen komt de heilige geest mijn boodschappen bezorgen?

Is opzich wel een overweging waard....kan de bezorger van de jumbo weer van zijn vrije zondag genieten.

Like
3-12-2022
Lorredraaier uit Buitenpost

De van mesdag heeft nog wel een plekje voor u, werner uit (grevotown) DROGEHAM..GET A LIFE

3-12-2022
favorabel uit Kollum

In het geloof is geen ruimte voor politiek.
In politiek is geen ruimte voor geloof. Gelovige politieke partijen zijn dood eng. Kijk maar naar de taliban in Afghanistan daar mag de mens ook geen eigen beslissingen nemen.

3-12-2022
favorabel uit Kollum

Welke zonden? Is het niet veel makkelijker om Jezus weer als een zondebok aan het kruis te nagelen.

3-12-2022
Bauke122 uit Harkema

Je kunt het wel als Christelijk zien, maar de kleine ondernemers zijn natuurlijk de dupe van een open zondag. Voor het kan het niet uit en het zijn alleen de grote winkelketens die open gaan. Niet meer even snel langs de slager/bakker/viswinkel/boekwinkel etc.
Dat is ook de reden dat ze open willen, die kleine ondernemers verliezen geld en gaan versneld kapot waardoor zij de handel overnemen. En in het geval van boekwinkels en andere niet vreetbare dingen worden die dan online gekocht.

Ik ga zelf wel eens op zondag naar de winkel, maar het overdrastische probleem dat er gemaakt wordt van als zondagmorgen dicht blijft is natuurlijk enorm overdreven. En de meeste mensen gaan echt niet zo snel naar andere gemeenten voor hun boodschappen omdat één (1!) morgen in de week de winkels dicht zijn.

3-12-2022
Tines81 uit Höchte

Eens

Like
3-12-2022
brandblusser uit Burgum

CU en CDA zijn WEF aanbidders.. hebben geen recht van spreken meer in mijn ogen

3-12-2022
Freddie82 uit Kootstertille

Er staat niet in de Bijbel dat de rustdag zondag is. Ik ben, ook voor het personeel, wel voor een dag rust in de week. Hier is dat nog de zondag. Maar Nederland is allang niet meer het christelijke land van oudsher. En omdat mensen hier naar de kerk gaan, moet de supermarkt ertegenover dan dicht? Wij christenen menen weleens dat alles en iedereen zich aan ons moet aanpassen. Ook met de vrije dagen, de christelijke feestdagen welteverstaan.

3-12-2022
isdatzo? uit Uithuizen

Eindtijdperikelen.

Er staat in de Bijbel dat de Sabbat de rustdag is. Verder staat er dat de Sabbat een EEUWIG TEKEN is tussen God en Zijn volk. De Katholieke kerk daarentegen stelt dat de Zondag haar MERKTEKEN van autoriteit is.

De Bijbel waarschuwt in het boek Openbaring voor het MERKTEKEN van het beest dat zal worden opgelegd in het voorhoofd of in de rechterhand. Het voorhoofd zou symbool zijn voor "vrije keuze", terwijl de rechterhand symbool zou staan voor "dwang".

De paus, die op het politieke wereldtoneel autoriteit heeft, stuurt in zijn encycliek Laudato Si', waarin hij oplossingen aandraagt voor o.a. de klimaatproblemen, aan op een universele VERPLICHTE rustdag / zondagsrust. Er zijn al jarenlang wereldwijd diverse organisaties actief die het werk van de paus promoten, denk aan de European Sunday Alliance.

De oplegging van verplichte zondagsrust, die aanstaande is, is het merkteken van het beest. Een ieder met het merkteken zal de plagen ontvangen.

Gedenk de sabbatdag dat u die heiligt. (Exodus 20:8)

Hij zal erop uit zijn bepaalde tijden en de wet te veranderen (Daniël 7:25)

“ZONDAG is het MERKTEKEN van ons gezag . . . De kerk staat boven de Bijbel, en deze wijziging van de Sabbatviering is daar het bewijs van.” (Catholic Record of London, Ontario, September 1, 1923)

“De meeste Christenen nemen aan dat zondag de correcte Bijbelse dag van aanbidding is. De katholieke Kerk protesteert dat ze de Christelijke eredienst
van de Bijbelse sabbat (zaterdag) naar zondag heeft overgebracht, en dat het oneerlijk en een ontkenning is van het katholieke gezag om te beweren dat de
verandering in de Bijbel is aangebracht. ALS HET PROTESTANTISME HAAR LERINGEN ALLEEN OP DE BIJBEL WIL BASEREN, MOET HET OP ZATERDAG AANBIDDEN.” (Rome’s Challenge http://www.immaculateheart.com/maryonline%20Dec%202003)

Like
3-12-2022
Lorredraaier uit Buitenpost

Raadslid Klaas de Jager CU een hectisch leven als raadslid ?? Maar een maand traineeship lopen op de zuidas. Ik tink dat die gereformeerde nei de formido gjit om een suk touw.

3-12-2022
Henkie ut de Mieden uit Surhuizum

Ik reagear net ut it geloof. Jo ha 6 dagen de tiid om nei winkels te gean. Supermerken binne dochs al iepen op snein. Ik tink oan de lytse winkelier. Die ha it al dreech yn dizze tiid en kinne de holle krekt boppe wetter hâlde. Se wurkje al 6 dagen en op snein faaks de administratie. Wêrom soeden je dizze minsken ferplichte om de doarren ek op snein iepen te dwaan? Omdat minsken as betonvlechtster allinnich op snein nei de winkel wolle? Dan matte jo alle sectoren 7 dagen yn 'e wyke wurkje litte. Gjin wykein meer. Respect foar de oar is d'r net mear...

3-12-2022
Gore Gurbe uit Damwâld

Godver die christenen mogen van mij wel oprotten wat een gezeur

3-12-2022
denker uit Grou

Kleine kruidenier moet winkel sluiten. Tegenvallende cijfers,zoals zoveel kleine middenstanders. Oorzaak ruimere openings tijden grote supers. Zou niet moeten mogen, en heeft ook met fatsoen te maken. Maar compassie komt niet voor bij de grootgrutters, nee het gaat maar om een ding€€€€€€€€. Denk daar eens aan als u op zondag zo nodig naar naar de supermarkt moet. En realiseer je dan dat je indirect schuldig bent aan de sluiting van die leuke kleine dorps of buurtwinkel.

3-12-2022
WyMY uit Zoutkamp

De kerken lopen leeg omdat ze nog 2000 jaar achter lopen, is gewoon een sekte en meer niet. Dagelijks bedonderen ze de mensdom die zogenaamde kerkgangers en dan zondags vooraan gaan zitten om de zondes weer te vergeven. Geloof en kerk is alleen maar oorlog en meer niet. jammer dat die spijkers te kort waren om ze aan de achterkant krom te slaan, dus kerkgangers en zo genaamde gelovigen stop hier mee het is gewoon een sekte en meer niet.

3-12-2022
Polvo53 uit Drogeham

Je hebt werkelijk geen flauw benul wat geloven inhoud.
Doe dan ook niet alsof.
Dat er steeds minder christenen zijn en alles wat er vandaag de dag gebeurd is al 2000 jaar geleden voorspeld, lees de bijbel.

Like
4-12-2022
Dat bin ik uit Anjum

Is geloof net itselfde dan dat, wat tsjintwurdich 'wappie' neamt wurdt? Die rampscenario's die't yn e biibel steane falle op alle tiiperken der minskhyd te interpeteren, allinnich al om de cryptiske foarm weryn disse boadskippen verwurde binne.
It is dan ek goed betocht om de angst heech te hâlden by de goed-lieuwenden en de earemere minsk, troch ûnderdrukking en driigjen mei it iewige fjoer ta te passen troch disse heecher oplearde, rykere dûmny's en priesters, op mei name de earemere en swakkere minsken ûnder ús. Dit om harrensels te ferhevenjen boppe de gewoane minsk en kontrôle te behâlden oer rykdom, welvaart en oer it minskdom sels.
Dit fenomeen sjuche wy hedendaags nog hieltiid en wurdt ek hieltiid extremer en minder kontroleerbaar, mar nimme wy no politiek. De christen beskôchet dit as de komst fan de dúvel, it ein fan de wrâld en roppe hel en verdoemenis no sy de kontrole kwyt driigje te reitsjen, mar binne yn die 2000 jier net in hier better west!
En oft de measte oarlogen mei geloof út ha te stean? Absoluut. Om die reden. Yn alle geloven.

Like
4-12-2022
Henkie ut de Mieden uit Surhuizum

Denker ut Grou, fatsoen en respect komt yn de measte wûrdenboeken fan waldpyken net foar.

3-12-2022
porkie uit Burgum

Vandaar dat ze hier na de kerkdienst direct de poeisz binnenlopen🤣

3-12-2022
eksteroog uit Eastermar

ik heb het nog een keer gelezen ,maar er staat te lezen dat de winkels elke zondag al om 12.00 open gaan ,dat lijkt mij ook voldoende
de meeste luilakken liggen op zondag morgen nog in bed ,dus om 12.00 de winkels open lijkt mij voldoende

4-12-2022
cheese uit Ureterp

En maar zeuren dat alles duurder wordt en toch 7 dagen willen winkelen. Bedrijven hebben nu al personeelstekort! Waar moeten ze hun personeel voor gedwongen extra open weghalen? Want ze worden gedwongen mee te gaan anders raken ze klanten kwijt aan degenen die wel open gaan. Ondertussen wordt hetzelfde geld uitgegeven in meer dagen. Dat betekend meer loonkosten (ook weekend toeslag), extra energiekosten (verwarming,licht,koeling,etc). Er is geen enkel voordeel behalve dan het gemak van het individu als het uitkomt. Misschien eens wat minder egoïstisch zijn en ook aan de ondernemer en het personeel denken en niet alleen in geld!

4-12-2022
M.Billie uit Buitenpost

Beste mensen,

Religie is een achterlijke bezigheid voor onzekere domme mensen. Moderne, hoogopgeleide, redelijk denkende, welvarende en slimme mensen kunnen zich niet voorstellen niet dat gelovigen hun leven laten bepalen door eeuwenoude primitieve boeken. Ontwikkelingen in de wetenschap hebben aan het licht gebracht dat verhalen uit de Bijbel niet kloppen of zeer onwaarschijnlijk zijn. In de Bijbel staan verhalen, verklaringen en regels die passen bij de maatschappij van primitieve samenlevingen. De moderne mens heeft God niet meer nodig als verklaring voor het ontstaan van de wereld, als bescherming tegen onverklaarbaar natuurgeweld of als hoeder van de moraal in een onoverzichtelijke wereld.
En daarom zeg ik;"wij leven in 2022" en hebben al heel wat van het bovenstaande achter ons gelaten. Open daarom gewoon op zondag de winkels! Er zijn meer "niet gelovigen"dan gelovigen. Moeten de mensen die niet geloven voor de gelovigen onderdoen? Er was eens een tijd dat op de fiets of in de auto naar de kerk gaan een zonde was, ook de tv was een ding waar de duivel in huisde. En niet te vergeten de pc dat was ook een duivels apparaat. Maar de kerk verkondigd nu het geloof via al die middelen. Ik las hierboven in een reactie iets over de zondag rust genoemd door een kerkganger. Ik durf daarvan wel te zeggen dat die ook verstoord wordt door het luiden van de klokken en het geronk van al die motors van de auto's die naar de kerk gaan. Daarom beste gelovigen laat de niet gelovigen in hun waarde en laat ze op zondag de winkels open doen!

4-12-2022
isdatzo? uit Uithuizen

je moet wetenschap niet verwarren met pseudowetenschap billie

Like
4-12-2022
isdatzo? uit Uithuizen

Bedenker van de oerknaltheorie is trouwens hoogleraar EN ROOMS KATHOLIEK PRIESTER dr. Georges Lemaître.

Like
4-12-2022
Henkie ut de Mieden uit Surhuizum

Billie, hast te folle Heineken hân, der beginne je onnoazel fan it de nek te lullen. Wittenskip.... Dyn eigen koartsichtighyd bedoelst

4-12-2022
Hindrik Wester uit Kornhorn

Zo te lezen zijn hier veel aanhangers van extreem rechts. Ik zou zeggen, laat Wilders en Baudet samen regeren en zien wat voor puinhoop het dan wordt.

5-12-2022
Dat bin ik uit Eanjum

Sûnt wannear is net lieuwen extreem rjochs? Alwer san achterlikke opmerking fan de lieuwende kant 👹

Like
5-12-2022
Drachtsterrijder uit Drachten

Ja, die opmerking sloeg totaal nergens op.

5-12-2022
fasthenkie uit Drachten

@Waldnet:het zou jullie sieren als jullie de beledigende opmerkingen jegens gelovigen/religieuzen zouden verwijderen. Hoewel we leven/wonen in een land met vrijheid van meningsuiting voldoen deze beledigende opmerkingen, vaak ook nog kwetsend, toch niet aan de "algemeen aanvaarde fatsoensnormen". Zo omschrijven jullie dat ook in jullie eigen voorwaarden: Reacties en/of foto's mogen niet in strijd zijn met de Nederlandse wetgeving of algemeen aanvaarde fatsoensnormen.
Dat betekent onder meer:
- geen racisme
- geen anti-semitisme
- geen bedreigingen en beledigingen
- geen overvloed aan spelfouten
- geen reacties zonder inhoud
- geen namen of adresgegevens bekendmaken
- geen schendingen auteurs of portretrechten
Aan de andere kant: "reacties zonder inhoud"? Als die verwijderd worden blijft er wellicht zeer weinig over.
Ik ben van mening dat de moderator wel iets kritischer mag zijn!!

7-12-2022

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan