Drie voertuigen betrokken bij ongeval op de A7
Publicatie: zondag 15 januari
Reacties
Weer dat onding knooppunt Drachten. Die in-en uitvoegstroken van het klaverblad zijn veel te kort.
Ook al zouden ze langer zijn, dan voegen d'r nog genoeg veel te langzaam in
Krekt, sy knallte de auto mei hun domme dikke harsens dêrfoar en jouwe dan ek nogris in dikke finger.
Inderdaad, een vreselijk onhandig aangelegd knooppunt.
In-en uitvoegen op hetzelfde korte strookje werkt niet, met name wanneer het druk is.
Je ziet in de spits het verkeer op de snelweg soms ook letterlijk tot stilstand komen omdat er te veel auto's tegelijk willen invoegen of uitvoegen, dat past gewoon niet.
Niks mis mee...gewoon vooruit kijken en anticiperen,maar dat is nogal moeilijk want het is ikke ikke🖕🖕
zo is het.
Idd. Gewoon kijken , en niet van wie het eerst maalt....
hoeveel mensen zouden hier in de reacties het kruispunt te gevaarlijk vinden?
Ze moeten gewoon uitkijken
Zo is dat, waarschijnlijk komen die lui daar midden in de nacht langs met nul verkeer op de weg.
Ja dan kan ik daar nog wel op de fiets invoegen.
Het verkeer is een spelletje van samenspelen.... Niet vechten voor elke meter asfalt.
Nog nooit in de problemen gekomen daar. Ik ben dan ook niet het type ikke ikke ikke. Je pikt ze er zo uit die ellende veroorzaken.
de ene gunt de andere ook geen ruimte
hoe vaak is het niet zo ,dat je wilt invoegen en de richtingaanwijzer aanstaat en die klootzakken geven je gewoon geen ruimte ,dan zeg ik ook ram ze maar
Misschien was dat vroeger anders, maar het betekend niet als jij je richting uit doet dat andere bestuurders maar aan de kant moeten gaan. Als jij wilt invoegen dan doe je een bijzondere-manouvre en moet je zelf je snelheid verhogen of verlagen om in te kunnen voegen. Het is niet de taak van de bestuurders op de hoofd-rijbaan om maar even ruimte voor je te maken. En zeker niet als er op de linker-rijstrook geen ruimte is!
Friesk heeft gelijk, de ruimte tussen in-uitrijstrook is ruim 120 meter, bij drukte en een toegestane 100 km daar is het vragen om moeilijkheden. Te weinig tijd om optimaal te participeren. Als je veel kilometers maakt in Nederland kom je deze situatie bijna niet tegen.
Ook ik ben het met Friesk en Friezin55 eens.
Dat in en uitvoegstrookje is veel te krap.
Ik kan ook alleen Hoevelaken opnoemen waar dat ook was/is. En daarna moet ik heel hard nadenken waar het nog meer is.
Afgezien dat het nog wel s raak is daar, hoevaak gaat het wel niet op een haar na goed? En de capriolen die het nog meer veroorzaakt om maar niet iemand te raken.
reeminee, dat ben ik niet met jou eens ,jij behoort ruimte te geven ,anders houdt jij die hele invoegstrook op , heel logisch toch
nog mooier,jij had deze veroorzaker kunnen zijn
Ik lees al deze bovenstaande berichten en er moeten toch maar matrix borden komen en om op dat stuk 80km uur aan te geven, want er is er geen een die weet hoe het hier moet op zo'n in/uit voegstrook
Kunnen ze nog dichter op elkaar rijden, kom je er nooit meer tussen.
Toen het 130 km/h was ging het naar mijn idee gemakkelijker.
Nou eksteroog, dat klopt niet helemaal.
Als je op de hoofdrijbaan rijdt ben je zeker niet verplicht om ruimte te geven aan invoegend verkeer, invoegend verkeer moet in principe zelf op de juiste manier invoegen en dat is op dit knooppunt soms een flinke uitdaging.
Maar indien er ruimte is op de linker rijstrook dan is het wel zo netjes en fatsoenlijk om even op te schuiven naar links om de invoegers de ruimte te geven zodat alles goed doorstroomt, en dat is ook wat veel mensen doen.
Vrachtwagens daarentegen mogen niet een baantje naar links opschuiven om ruimte te geven want er geldt een inhaalverbod voor vrachtwagens op de A7, en als een vrachtwagen op de linker rijstrook rijdt wordt dit door oom agent als inhalen gezien met een boete als gevolg.
Als er geen ruimte is om in te voegen kan en mag je verder op de vluchtstrook om snelheid te maken zodat je kan invoegen. En de uitvoeg strook bij Heereveen ri Steenwijk/ komend van L'den invoegen
naar Joure is gelijk aan deze bij Dr888. Oogjes open, anticiperen en elkaar een plekje gunnen.
Nou, precies dit... allemaal reakties over een te korte invoegstrook, maar waarschijnlijk weer amper een mensdie de regels kent. Als er geen ruimte is om in te voegen op de invoegstrook, dan rijd je door op de vluchtstrook om met de juiste snelheid te kunnen invoegen op de hoofdrijbaan. Dus niet met 60 op de hoofdrijbaan gooien als er iemand wil invoegen, gewoon doorrijden, snelheid maken en invoegen... Geen enkel probleem.
Het makkelijkste knooppunt van nederland. Ik neem hem iedere dag en ik ben nog nooit in de problemen gekomen. Snelheid aanpassen aan medeweggebruikers en kijken!
Door de afsluiting van de Prinses Margriet Tunnel rijd ik nu over de Wâldwei naar Groningen vanuit Sneek. Voorheen zag ik die af-/oprit al met argusogen tegemoet en reed ik meestal al ruim vantevoren op de linkerbaan. Nu ben ik zelf één van die invoegers en het is pittig. Als je opdraait al inschatten waar er ruimte is.
Nieuwe regel,alles wat rechtuit richting Groningen gaat op de linker rijstrook verplicht links rijden dan voorkomt men heel veel ongelukken
Nieuwe regel,alles wat rechtdoor richting Groningen gaat op de linker rijstrook verplicht links laten rijden dan voorkomt men heel veel ongelukken en idd 80 km p/u is ook veiliger.
Ik moest eens op een morgen in de spits daar invoegen dus gas erop. In mijn spiegel zag ik iemand die wilde uitvoegen. Die zak hooi reed om mij heen, voegde uit en ging toen vol in de ankers. Ik schrok me de tyfus. Toen heb ik wel even gegodverdommert.
Mogelijk gevaccineerd? Hoor je steeds vaker!
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan