Contact
Account
Logo
Zoeken
Zoeken

Smallingerland steunt slachtoffers aardbeving Turkije en Syrië

Publicatie: 10 februari 2023, 14.38 uur

Reacties

dewestereeenderrr uit De Westereen

vind het wel goeie actie

10-2-2023
PeterEnZout uit Drachten

De Turkse regering schijnt al zo'n twintig jaar jaarlijks een bepaald bedrag aan belastinggeld apart te moeten leggen in een noodfonds voor hulp bij aardbevingen. Erdogan heeft deze pot echter al lang en breed geplunderd voor andere projectjes en kijkt nu naar het westen voor geld....

30 miljard zou er in dat noodfonds moeten zitten. Ik geef geen cent. Ze verkopen maar goud of snuisterijen uit het paleis van Erdogan of zo.

En ook nog eens een paleisje laten bouwen van 440 miljoen euro !!! 🤪

10-2-2023
denker uit Grou

Kijk hier kan je dus weer zien wat een beknopt verstand P en Z heeft. Het geld is niet voor Erdogan beste man. Dat is voor de slachtoffers. Ik geef vaak aan goede doelen en het is mooi als het geld op de goede plaats komt. Soms ook niet,maar daar kan ik dus niks aan doen ,mijn intentie is geven. Maar je kunt natuurlijk ook niet geven,daar heb jij dan vast een beter gevoel bij. Maar beste Peter de wet van Karma is onwrikbaar. Oorzaak en gevolg van handelen weet je wel.🙏

Like
12-2-2023
wdm uit Hoornsterzwaag

Ojee wordt betaald parkeren weer duurder in Drachten

10-2-2023
advertentie

age uit Rottevalle

Het Peter en Zout stel is van het liedje : 'Ikke, ikke, ik en de rest kans stikke'

Altijd wel een smoes om niet te geven..


vr. gr.


pe es

IK mis nog een leuke link (naar het AZC) of een leuk plaatje ?

10-2-2023
PeterEnZout uit Drachten

😃👍

Like
10-2-2023
boekebaaske uit De Westereen

Peter volgt heel netjes zijn voorbeelden in den haag👍🏻

Like
10-2-2023
PeterEnZout uit Drachten

Moeilijk, moeilijk, geven we aan de Turkse of aan de Syrische strijkstok. En we moeten ook al geven aan morele en psychosociale steun voor kinderen in oorlogsgebieden (gestructureerde spel- en bewegingsactiviteiten aan kinderen getroffen door conflict en migratie), en de zwerfhondjes in de tropen en de hongersnood van families met tien kinderen in Afrika, en heeft u al aan Ukraine gegeven, en vergeet die andere 44.541 doelen in het ANBI register niet.

Ondertussen zetten we de verwarming nog maar een paar graden lager? Vergeef me mijn cynisme (of niet). Het is verschrikkelijk wat die mensen overkomt, jammer genoeg staan er dan 555 instanties klaar om er geld mee te maken. Sinds Haiti geef ik alleen nog maar direkt aan mensen die het nodig hebben.

Like
11-2-2023
Km-rider uit Drachten-Azeven

Ik geef ook wel, maar info over geld wat daar rondgaat en uitgaat naar de rijken is ook weleens goed om te weten zoals Peter en Zout schrijft. Heeft wel betere en inhoudelijke reacties dan Age die altijd ook de man speelt en reacties wil uitlokken.

10-2-2023
m82 uit Drachten

Ben benieuwd of Erdogan hulp aanneemt van Nederlandse zonen van nazi's en Zweedse terroristen.

10-2-2023
age uit Rottevalle

Maar Kmrijder, zijn de misstanden van Erdogan en de rijken, reden om niet te geven, zoals Peter en Zout schrijven?

10-2-2023
leipemocroflavour uit Buitenpost

Ik snap niet sinds wanneer het een taak van een gemeente is om geld over te maken naar goede doelen, zeker in een land als Turkije. Maar wie weet, misschien kan Erdogan hier nog een mooi buitenverblijf van bouwen.

10-2-2023
Frieskk uit Drachten

Krijg een beetje braak gevoelens van al deze burgermeesters die kenbaar moeten maken dat ze per 1 inwoner 1 euro doneren. Beetje erg "zie ons eens betrokken zijn".

Ondertussen twittert ook ons koningshuis vanuit het warme zonnige Curacao dat ze intens meeleven met de Turkse bevolking. Ondertussen op het strand aan de cocktail. Het kan allemaal. De burger betaald wel..

10-2-2023
diuwer uit Boornbergum

zelenskie heeft onze steun ook nodig en frieskk heeft een punt

10-2-2023
advertentie

rom33 uit Surhuisterveen

Smallingerland royaal met geld van de belasting en het rijksgeld wat bedoeld is voor burgers en gemeente doelen. Kabinet-Rutte IV minister van Financiën Sigrid Kaag om gemeenten minder € te geven. Over de balk.

11-2-2023
eksteroog uit Eastermar

het is natuurlijk wel zo, de gemeente doneert uit de pot van de burger
mag dat allemaal zo maar
zit hun eigen portemonnee misschien op slot

11-2-2023
runnerup uit Augustinusga

Wat een onzin.

11-2-2023
lebuinus uit Twijzel

Tjonge jonge wat een stel barbaren hier ook altijd.

Je zult goddomme eens een keer niet iets te janken hebben.

Van mij mogen ze de gift vervijfvoudigen.

11-2-2023
PeterEnZout uit Drachten

Geven we aan de Turkse of aan de Syrische strijkstok..... En we moeten ook al geven aan morele en psychosociale steun voor kinderen in oorlogsgebieden (gestructureerde spel- en bewegingsactiviteiten aan kinderen getroffen door conflict en migratie), en de zwerfhondjes in de tropen en de hongersnood van families met tien kinderen in Afrika, en heeft u al aan Ukraine gegeven, en vergeet die andere 44.541 doelen in het ANBI register niet.

Ondertussen zetten we de verwarming nog maar een paar graden lager? Vergeef me mijn cynisme (of niet). Het is verschrikkelijk wat die mensen overkomt, jammer genoeg staan er dan 555 instanties klaar om er geld mee te maken. Sinds Haiti geef ik alleen nog maar direkt aan mensen die het nodig hebben.

Like
11-2-2023
elcapitan uit Drachten

Er is toch niemand die jou verplicht om geld te doneren? Het gaat hier om wat ONZE geneente doet. En er zijn veel gemeentes die precies het zelfde deden. Maar mooi dat jij je exelstaatjes altijd paraat hebt. Je zit nu dus in de auto om je geld daar persoonlijk af te geven? Als deze mensen het niet nodig hebben heeft niemand het nodig. Ik lees net; al boven de 25.000 doden, Gem. Smallingerland 56.000 inwoners, bijna de helft van onze gemeente in 1 dag weggevaagd. Maar het einde is nog niet in zicht. Maar goed, het vrije woord, we moeten ons ongenoegen kunnen blijven schrijven. Maar soms....is stil zijn veel beter. Als je niets geeft is ook goed, ben je vrij in en niet iedereen hoeft die reden te weten. Maar je punt beslist willen maken staat boven de tragedie. Is niet mijn "modus operandi"

Like
11-2-2023
Windesheim uit Burgum

Stank voor dank : "Oostenrijk en Duitsland staken reddingsacties in rampgebied in Turkije na toenemend geweld tussen burgers"

11-2-2023
Kotejebe uit Drachten

Peter en zoutloos geeft dus vooral om en aan zichzelf onder het mom van het komt niet op de goede plek is hij het klassieke voorbeeld van de hypocriete egoïst ! Misschien is hij stiekem wel blij dat dit niet opnieuw een vluchtelingen stroom oplevert ; velen zijn immers dood….! De beelden zijn hartverscheurend de vader die het handje van zij dochter niet los wil laten…Irmak 14 jaar is allang dood. Elke vergelijking met de kleine Nederlandse probleempjes zijn belachelijk en off-topic .
Frank Boeyen schreef gisteren een tekst ik zou zegen PenZ zwijg en laat dit doordringen hier rest slechts stilte en onbaatzuchtige hulp !

In Tweestromenland

Stil
Ik hoor een stem
Stil

Heel zacht

Heel zwak
Wie weet
Of het leeft
Wie weet

Het is al zo lang
Zo koud
Zo diep
Een kleine kans

Stil
Ik hoor een stem
Stil

Zo zacht
Zo zwak

Ik houd haar
Hand vast…

Frank Boeijen(een gedicht voor Irmak

11-2-2023
PeterEnZout uit Drachten

Frank Boeijen.... 🍃De man die niet te verstaan is als hij gaat zingen 🎶 🎧 🙉

Like
11-2-2023
Kotejebe uit Drachten

Tsja Windesheim dát is wat wanhoop met mensen doet onvoorstelbaar niet ?😕

11-2-2023
Windesheim uit Burgum

Volgens mij is dat geen wanhoop, maar hebzucht.

Like
11-2-2023
age uit Rottevalle

- Hou Stokojedno, 'kleine probleempjes in Nederland?
Hier in Utreg staakte de vuilnisophaaldienst.
We zaten een week met de troep, die wij normaal weggooien.

DAT was erg!

Toch?



Eksteroog, erg he, eerst pakte de regering, zg door corona, al je vrijheden, je grondrechten, je levensbehoeften af en nu je dat met veel pijn en moeite overleeft hebt, kleedt de gemeente je financieel ook nog eens helemaal uit!

Kun je geen rechtszaak tegen de gemeente beginnen:

'Geef me me geld terug'


Maar je weet waar je op moet stemmen he😊...

11-2-2023
PeterEnZout uit Drachten

🍃

Like
11-2-2023
age uit Rottevalle

Stokojedno plaatst de tekst van een lied van Frank Boeijen over een vader en zijn dode dochter, zodat ieder die kan LEZEN.
Reactie van het Peter en Zout stel: 'Frank Boeijen, de man die niet te verstaan is als hij zingt'??

Komische humor!
IK heb het idee, dat jullie ogen en oren nogal selectief kijken en luisteren Peter en Zout..

Vlgs mij heb ik jullie al eens geadviseerd de linkjes eerst goed te lezen, voor je doorgeeft, want meestal hebben ze niks met het nieuwsbericht te maken.

11-2-2023
PeterEnZout uit Drachten

🍃🎧

Like
11-2-2023
PeterEnZout uit Drachten

Nog eentje voor Age om eens goed te lezen 📖

https://www.geenstijl.nl/5169156/feynman-en-of-feiten-turkse-autogenocide/

Like
11-2-2023
elcapitan uit Drachten

Age kan beter Wiipedia even lezen, daar wordt wel duidelijk waar Geenstijl zich van bediend. Het is ook maar net wat jij wilt lezen toch? Lees jij om een objectief beeld te krijgen ook dat soort publicaties? Ik denk het niet hè. Maar goed, onze geschiedenis leert dat er maar weinig voor nodig is om blind achter iemand die heel luid roept, aan te lopen. Ten slotte, 555 gaat niet naar Erdogan. Maar het is mij nu wel duidelijk waarom je niet wil geven, daar hoef je echt al die opgezochte linkjes niet voor te plaatsen. Let wel, dat het in Turkije niet goed gaat, is wel. bekend, maar wat kunnen deze slachtoffers daar NU aan doen? Gewetensvraag: Turk en Nederlander zijn drenkeling, jij kunt ze redden, maar je moet kiezen, je kunt maar 1 tegelijk redden, wie haal je als eerste??

Like
12-2-2023
PeterEnZout uit Drachten

Heb geen zwemdiploma 😑

Like
12-2-2023
Basicman uit Arum

Saltleaze Peter had syn álde gevulde sok ûnder syn bed lizzen hopend op meer.

Ja dat slaat nearne op mar we matte it niveau ek net heecher meitsje dan hy oankin.

11-2-2023
PeterEnZout uit Drachten

😝👍

Like
11-2-2023
Kotejebe uit Drachten

Windesheim hebzucht zie je vooral bij mensen die al veel hebben. Niet bij wanhopige mensen die alles zijn kwijt geraakt dat zijn slachtoffers die in dit geval de lijken tellen en trauma’s hebben opgelopen ! Wat een laffe opmerking

12-2-2023
brainder uit Drachten

Een paar jaar geleden werden we nog fascisten en nazi genoemd door dat land.

12-2-2023
Kotejebe uit Drachten

Een goede reden om mensen dan maar te laten creperen hè brainder ? Erdogan en de gewone mens hoeveel invloed heeft u op Rutte. Een domme uitspraak van hem en u kunt creperen volgens uw “theorie”

12-2-2023
advertentie

age uit Rottevalle

Dank voor je leestip Elcapitan, maar ik probeer zoveel mogelijk te lezen, zelfs Geen Stijl en nog zelfser de komische linkjes van het Peter en Zout stel, die vaak niks met het nieuwsbericht te maken hebben

Als jullie het Geen Stijl, artikel goed hadden geleden, Peter en Zout, net als ik, dan hadden jullie ook gelezen dat er met het bouwen van flats en andere gebouwen, veel is misgegaan, door corruptie etc di de schuld van de overheid cs onder leiding van Erdogan.

Dat is dus niet de schuld van de burgers, die zijn slachtoffer, niet daders, die hebben hulp nodig.

Snappen jullie dat echt niet, Peter en Zout?

------------------------------------------------

IK moet, wil Elcapitan trouwens complimenteren met zijn reacties over dit onderwerp, ik was/ben het helemaal met hem eens.

Laten we hopen dat dat niet te vaak gebeurt....😊

vr. gr. respect

12-2-2023
PeterEnZout uit Drachten

🍃

Like
12-2-2023
elcapitan uit Drachten

Age, je hebt helemaal gelijk, maar als men dit in dit geval niet wil inzien, dat de slachtoffers hier niets aan kunnen doen, moet men wel een heel koud hart hebben. En....nogmaals je hoeft niet te doneren. 😔

Like
12-2-2023
kimi1978 uit Gytsjerk

Een gemeente is voor de gemeente, zulke acties horen thuis vanuit Den Haag!
En anders miss eerst ook nog geld naar ons eigen aardbevingsgebied?!

12-2-2023
KoekieD uit Drachten

Ik heb zelf totaal geen sympathie voor Turkije laat staan Syrië. Beide landen zitten vol met schurken en boeven. Vrouwenonderdrukking, homohaat, terrorisme, verkrachtingen, gedwongen besijdenissen, moord en doodslag zijn daar aan de orde van de dag. Er gaat vanuit mijn portemonnee geen enkele cent naar deze 2 terroristische landen. Ze hebben daar al duizenden jaren aardbevingen en weigeren gewoon om goede gebouwen neer te zetten, ze weten dat dit 1 keer in de 20 a 30 jaar gebeurt en calculeren deze doden in. Daar hoeven wij dus niet voor te betalen.

12-2-2023
machopluis uit Drachten

Haha wtf man, hoe werkt jou hoofd?

Like
12-2-2023
Kotejebe uit Drachten

KoekieD, feitelijk is uw reactie geen tegenreactie waard maar affijn ik hoop nog altijd dat iemand niet zo verknipt kan zijn. Dus een poging….
Stel dat er in Nederland een ramp plaats vindt met desastreuze gevolgen de koekie vrouw en koekie kinderen raken bedolven onder de doorzon woning en zijn in levensgevaar.
De familie koekie met koekieD vooraan gilt om hulp en dreigde het leven te verliezen . Nu is er in het buitenland voldoende hulp voorhanden maar zij weigeren alle hulp omdat koekieland is en de vvd en d’66 aan de macht zijn.
Gevolg alle koekies creperen maar ja dat is echt hun eigen schuld hadden ze maar niet zo’n regering moeten hebben en in koekieland moeten wonen ! Gesnopen koekie hoop het ?

12-2-2023
KoekieD uit Drachten

Haha. En jij denkt dat Turkije of Syrië ons te hulp gaat schieten wanneer Nederland in problemen raakt !? Het kan Turkije weinig schelen dat hun eigen bevolking onder het puin ligt ( anders hadden ze al lang aardbevingbestendige gebouwe neergezet ) er sterven daar jaarlijks meer mensen door terrorisme dan aan aardbevingen.

Like
13-2-2023
Kotejebe uit Drachten

KoekieD mijn eerste conclusie klopt helaas, wie is overigens Turkije een persoon ofzo.
U weet u onkunde en gebrek aan empathie niet meer te verbergen achter uw loze woorden.

13-2-2023
KoekieD uit Drachten

Zoals mijn eerdere reactie al duidelijk weergaf heb ik inderdaad geen empathie voor deze landen. Ik heb wel degelijk empathie voor de getroffenen. Echter zal een bak geld die kant opsturen voor geen enkele verbetering zorgen op lange termijn. Dit is niet zozeer een natuurramp maar een ramp betreffende gebrekige gebouwen die zonder de juiste neergezet zijn. Dit is een ramp door menselijk falen die eenvoudig te herleiden is naar massale corruptie. Een bak geld en hulp die kant op sturen zal niks maar dan ook helemaal niks uithalen op lange termijn. Deze landen zijn pas te helpen wanneer terrorisme, vrouwen en homo geweld, corruptie en criminaliteit verholpen zijn. Dez3 situatie is enorm naar voor de slachtoffers en nabestaanden echter wist men al tientallen jaren dat dit een keer ging gebeuren en heeft men deze situatie "gewoon" ingecalculeerd helaas.

Like
13-2-2023
elcapitan uit Drachten

Jij begrijpt echt niet waar dit over gaat hè. Je zegt hiermee dat de slachtoffers maar kunnen verrekken. Verdiep je eens in waar dit geld voor zal worden gebruikt. Wat jij er allemaal bij haalt zal best waar zijn, maar daar hebben deze slachtoffers tochgeen schuld aan? Kortzichtigheid is jou kennelijk niet vreemd. Verders laat ik het hierbij.

Like
13-2-2023
denker uit Grou

Koekie heeft een hart van een steenhard koekje,zoveel is mij inmiddels wel duidelijk.

14-2-2023

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan