Automobilist (86) ramt winkelpui van Wibra
Publicatie: vrijdag 24 maart
Een ramkraak moet je ook niet overdag doen he . Sterkte aan de betrokkenene zo te zien een invalide kaartje bij het stuur maar ja daar zit op de auto natuurlijk ook wel een rem . Maar gelukkig wel Wibra van Haga gemist haha &
REACTIE VERWIJDERD
Hij kwam met zijn knie klem te zitten, waardoor hij niet zoveel zijn voet van het gaspedaal af kreeg.
Tjonge, de weekendstagiair nu al begonnen?
Tjonge, het is trouwens weekend stagiair en niet weekendstagiair thecure uit Kollum
Tjonge, het is trouwens weekend stagiair en niet weekendstagiair thecure uit Kollum
Ramkraak van pake
Pake heeft de bril vergeten
No, pake hie nog mar in knappe auto.
Tocht ik ek!
REACTIE VERWIJDERD
nou friesgeboren ,ik denk dat pake zijn oude sok nog lang niet leeg is
Sterkte voor de chauffeur op leeftijd.
Had net zo goed een golf rijder met petje op kunnen zijn. Een ongeluk zit in een klein foutje. Patrickje
Zonde van die Audi
Sommige mensen van die leeftijd kunnen nog heel goed rijden en sommige niet .Als ik zie wat er soms nog rijdt ,dan hou ik mijn hart vast .Elk jaar voor de keuring vanaf 75.
"wylst de jongerein de measte slachtoffers makket"
Het verschil is wel dat de ongelukken door ouderen vaak komen doordat ze fysiek of geestelijk niet meer in staat zijn om te rijden of het verkeer niet meer kunnen overzien, terwijl jongeren vaak bewust gevaarlijk weggedrag vertonen.
Beide categorieën verkeersdeelnemers wil je liever niet op de weg tegenkomen. Echter, bewust gevaarlijk verkeersgedrag pik je er natuurlijk niet uit met een keuring. Die groep pak je met verkeerscontroles.
Met een keuring controleer je op fysieke en geestelijke gebreken. Natuurlijk zijn die niet voorbehouden aan ouderen, noch kennen alle ouderen dergelijke gebreken, maar ze komen vanaf bepaalde leeftijden wel vaker voor.
Vandaar de keuring voor ouderen, niet voor jongeren.
Overigens ben ik er wel voor dat iedereen bij de tienjaarlijkse verlenging van het rijbewijs vooraf een (online) toets m.b.t. de verkeersregels en verkeersinzicht zou moeten doen. Heel veel bestuurders, zowel jong als oud, zijn duidelijk niet op de hoogte van verkeersregels en hebben totaal geen verkeersinzicht.
Dus jijzelf vind je de beste rijder, dertiger zeker?iedereen die een rijbewijs heeft gehaald heeft een theorie toets en een praktische toets gedaan, inzicht heeft meer te maken met iemand anders ruimte te geven op de weg en ook een foutje te kunnen vergeven/inschatten.
"Dus jijzelf vind je de beste rijder, dertiger zeker"
Ik zou eens een cursus begrijpend lezen volgen, want dat zeg ik geenszins, dat ik de beste rijder ben, ook niet tussen de regels door. Ik constateer dat veel bestuurders duidelijk de regels niet kennen -- en dat zal op bepaalde punten ook voor mij gelden.
"iedereen die een rijbewijs heeft gehaald heeft een theorie toets en een praktische toets gedaan"
Dat je voor je rijbewijs bepaalde toetsen moet hebben gehaald, betekent niet dat de kennis permanent in je hersenen is ingebrand. Het enige wat het aantoont, is dat op het moment van de toets over de nodige kennis beschikte, maar kennis kan wegebben, daarbij veranderen regels en verkeerssituaties nog wel eens ... vandaar nascholing.
"inzicht heeft meer te maken met iemand anders ruimte te geven op de weg "
Inzicht heeft vooral te maken met overzicht en kunnen inschatten wat anderen (kunnen) gaan doen, en daar je gedrag op aanpassen.
En daarbij komt dan natuurlijk ook een stukje ruimte aan anderen geven en foutjes kunnen vergeven ... maar er zit een verschil tussen een foutje maken (Wie doet dat niet?) en gewoon een gevaar achter het stuur zijn (omdat je de regels niet kent of geen verkeersinzicht hebt).
Tja… en als ik 130 op de A7 rij, ben ìk een gevaar op de weg..(?)
In ieder geval sterkte voor die ouwe baas, dir zal de schrik goed in z’n lijf hebben.
Ik geef 200 euro voor die audi met schade
Tja de Wibra.
Dér is goedkeape meuk te heljen krek as by de ac tion.
Kom dr nea, min foar de planeet.
Parkeer plak fan meitsje.
Het menmyself hjoed tefolle jitik consumeert of sa?
Hawar ik winske dy mar in noffelike joun joun fjider.
Toeval bestaat niet
En door...
Er zit natuurlijk wel een heel verschil tussen:
- door lichamelijke gebreken een gevaar op de weg zijn
- door verdovende middelen te gebruiken een gevaar op de weg zijn
Ik ben het met je eens dat je ouderen niet puur op basis van leeftijd uit het verkeer zou moeten weren, maar je kunt niet ontkennen dat er een zekere correlatie tussen de eerste reden en het hebben van een gevorderde leeftijd te zien valt.
Ik heb het zien gebeuren, het was een hele harde klap. De auto stuiterde na de botsing met het raam terug weer op de parkeerplaats.
Gelukkig werd alleen een fiets geraakt die tegen het filiaal aanstond.
Ben het niet wel 86 maar onze audi heeft geen schrammetje sterkte leeftijd genoot
Hwat moai dat jo nog digitaal mei praete.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Log in
Nog geen account? Meld je gratis aan