Account
Logo
Zoeken

Brug van Stroobos blijft aantal dagen gestremd

Publicatie: 17 augustus 2023, 17.27 uur

Reacties

fs1 uit Augustinusga

Brug gestremd?? Ze kunnen beter de scheepvaart een paardagen stremmen. Leren ze misschien om de bruggen met rust te laten.

17-8-2023
realist47 uit Oentsjerk

Betonnen brughoofden binne betonnen brêgekoppen in it Frysk.

Like
17-8-2023
Libbe uit Scharnegoutum

Skansearre yn stee fan 'beskeadige'

Like
17-8-2023
Lorredraaier uit Buitenpost

Die 5 hûzen permanent oer Gaarkeuken opgelost.

17-8-2023
advertentie

Mieke1982 uit Drachten

Geen geld meer steken in deze bruggen maar meerdere bruggen in die omgeving gaan combineren met een nieuw aquaduct.

Het zelfde als met de brug van Kootstertille en Schuilenburg.

18-8-2023
P. Niss uit Amstelveen

Als je het PM-kanaal dempt kun je heel veel verbindingen maken tussen de beide oevers.

18-8-2023
Lorredraaier uit Buitenpost

Ons rekenwonder uit Drachten (mieke 1982) aquaducten kosten 10 tallen milj. En dan moet het ook nog 4 baansweg zijn mocht de provincie tot zn besluit over gaan.

18-8-2023
Mieke1982 uit Drachten

Ons rekenwonder?
Misschien moet je eens op de fiets stappen richting Stroobos.
Staan meer dan 10 huizen op de zuidkant van het kanaal.
Dan heb je ook nog eens te maken met Gerkesklooster en wie zegt dat die niet liever naar Surhuisterveen willen te winkelen. Buitenpost is niet zoveel bijzonders te doen of te krijgen.
En het zijn niet allemaal alleenstaande vrijgezellen die er wonen dus je spreekt gauw over 300 personen die er in de omgeving wonen en dan kan je niet spreken over "maar" 5 huizen die moeten omrijden.

Ten tweede bruggen kosten ook geld en dan spreek je niet over duizenden euro's of over tonnen maar ook over miljoenen. En je gaat dan meerdere bruggen combineren. Bijvoorbeeld voor Kootstertille was destijds 35 miljoen gereviseerd en dit geld ook voor de brug van Schuilenburg in een later stadium.
Er was 140 miljoen gereviseerd voor 4 bruggen, 2 in Friesland, 2 in Groningen. In totaal was er 438 miljoen gereviseerd voor de regionale ontwikkeling.
Een aquaduct hoeft helemaal niet duur te zijn vooral als er ruimte is om naast de huidige situatie te kunnen bouwen, kosten kunnen anders uitvallen door soort grond, diepte van aquaduct of wanneer de huidige verkeerssituatie gewijzigd moet worden of niet. Daarnaast zullen de kosten voor het onderhoud en reparatie voor aanvaringen ook wijzigen. Dus er zijn genoeg mogelijkheden. En waarom zou deze 4 banen breed moeten zijn ? Fietstrook of ventweg ernaast is voldoende in deze regio.

Als we gaan spreken over de regio Stroobos zijn er genoeg opties.
Brug Stroobos, brug Eibersburen en brug Blauwverlaat zouden gecombineerd kunnen worden.

Like
19-8-2023
joeria uit De Westereen

Of gewoon 1 goede brug bouwen, dat zou ook nog kunnen. Aquaduct heb je weinig aan als de dijken breken.... Die staat als eerste vol met water.... Kan niemand meer een kant op.

Like
19-8-2023
realist47 uit Oentsjerk

Mieke1982, je kunt 140 miljoen reserveren voor het reviseren van 4 bruggen, maar een geld bedrag kan niet gereviseerd worden.

Like
19-8-2023
Lorredraaier uit Buitenpost

Mieke "82 wie ik financiël saakkundige bie ût project de lawei en Dr.vaart. ("gereviceerd")

Dot ik dit nog meimeitsje mat.

19-8-2023
Libbe uit Scharnegoutum

Dyn Frysk liket mear op bargedútsk lorre

Like
19-8-2023
Lorredraaier uit Buitenpost

1 brug Eibersburen is nog nieuw 60m vrije overspanning (Ballast-Nedam/Heijmans) staat nooit open zo hoog 2 geld ook voor Blauwferlaat 2X per jaar meegemaakt 3 K-tille goed onderhoud is afdoende. En Combex en FBI hebben hun eigen weg gekregen. Aan hun kant van het water.
4 Dan gaat het alleen om Stroobos en Schuilenburg die paar mensen kunnen beter op knop drukken dat brug dan ff dicht gaat.

19-8-2023
Libbe uit Scharnegoutum

Geldt...

Like
19-8-2023
advertentie

Mieke1982 uit Drachten

Het desbetreffende woord is gewoon verkeerd automatisch veranderd door het woordenboek.

Als je een reactie geeft lorredraaier laat het dan in iedergeval over bruggen gaan.


Maar omdat je het zo lief vraagt.
De meerkosten van de Lawei zijn veroorzaakt door de directie van de Lawei zelf.
Als je tijdens de bouw allerlei aanpassingen en meerwerk laat uitvoeren zonder overleg zal hier gewoon voor betaald moeten worden.
Maar als er dan later hierover vragen gesteld worden omdat het potje al bijna op is en er dan maar smoesjes bedacht moeten worden dat het aannemer slecht werk uitvoert, dan mag je je bij jezelf als directie Lawei en gemeente wel afvragen waarom je de desbetreffende aannemer wel alle aanpassingen en meerwerk laat uitvoeren.
Logisch dat je dan de rechtszaak verliest en er meer geld opgehoest moet worden.

Over de Drachtstervaart heb ik niet echt een mening over, heb dat niet zo gevolgd, ik vind het alleen mooier geworden in het centrum, alleen hadden ze de vaart door moeten trekken zodat je een rondje kon varen.

19-8-2023
Lorredraaier uit Buitenpost

Dankje voor de info Mieke "82.

19-8-2023

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan