Minister Harbers ziet nieuwe veerdam bij Ferwert zitten
Publicatie: 13 november 2023, 18.50 uur
Reacties
Er is door Rijkswaterstaat/Witteveen&Bos goed aan gerekend. Zie: "Vervolgonderzoek Bereikbaarheid Ameland 2030 Economische Analyse Rijkswaterstaat 15 augustus 2023"
Het rapport ziet er degelijk uit!
@boekebaaske: uit de net lullen is simpel, dat kan ik ook. Je bent een zeurpiet!
waarom geen hovercrafts, die kunnen rechtsstreeks naar het eiland
dat vind u, iedereen mag een andere mening hebben.
Voor jou nokko22:
https://youtu.be/RppQ9xDS3l8
Hovercraft vanuit Harlingen naar Terschelling, 1969!
Kunnen natuurlijk ook de eilanders onteigenen en ze aan wal een huisje aanbieden. Dan hoeft er geen enkele boot meer naar het eiland. Dan zijn de stikstof-partijtjes weer blij en gerustgesteld.
Inderdaad de Eilanders onteigenen en maak er maar net als Rottum een natuurgebied van dan kunnen er op de vaste wal meer boeren blijven zo snijd het mes aan twee kanten en hoeven wij geen geld meer in die bodemloze put die de vaargeul is te werpen! Of leg er een weg heen ! Waarom moet hier voor de duurste optie worden gekozen? Overal moet worden bezuinigd en hier kan oneindig geld in gestoken worden! En die Eilanders kunnen wel wat zeggen maar het is niet hun geld waar het om gaat!
De kosten zijn en worden te hoog! Een nieuwe hovercraft is de oplossing. Deze kunnen heden ten dage stiller en milieu vriendelijker worden gebouwd. Je kunt de huidige veerdam ervoor gebruiken, middels kleine aanpassingen.
Win win situatie voor milieu en fauna en vervoer snelheid.
Vaste verbinding aanleggen
Harbers? VVD Toch?, die solliciteert hier bij Rijkswaterstaat of bij de grote jongens van de Infra. Niets is wat het lijkt, de regering is straks pleite. Dat hele Wad en de eilanden boeit hem niet.
Hoeft ook niet want met de zeespiegelstijging zijn de eilanden rond 2050 toch einde verhaal.
Beste advies voor eilandbewoners: de keet rap verkopen, zodat je een andere domme sukkel opscheept met een onverkoopbaar huis, incl. hypotheekkosten. Regeren is vooruitzien.
Heel informatief is: 3Doc: De klimaatverkenner, Dinsdag 7 november, 22.13 uur, NPO3
Kun je heel veel, gratis, van leren.
De zeespiegelstijging is maar 4mm/jaar, dus waar praten we over.. Een mooie uitdaging voor RWS.
https://www.deltaprogramma.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/hoe-zit-het-met-de-zeespiegelstijging
Sinds gisteren weten we ook dat Harbers ook nog solliciteert bij de KLM. Die Harbers heeft het druk. Harbers, VVD toch? walst gewoon over een rechterlijke uitspraak heen en de KLM mag weer vrolijk doorgaan met 500.000 vluchten i.p.v. 460.000 vluchten. Het lijkt hier Rusland of de VS wel, waar ze rechters ook niet meer serieus nemen. VVD trekje?, of is dit het nieuwe normaal?
Laten zoals het nu is.Natuurlijk kost dat veel geld,maar alles veranderen en verplaatsten niet dan?
Loopt wel ver voor de muziek uit.
Eerst maar nieuw kabinet.
Inderdaad diuwer: en (landbouw)grond bouwrijp maken.
Een pier bij Ferwert dan verandert daar de stroming en slibt alles dicht dan de pier bij Holwerd verwijderen en de oude geulen gaan weer open kortom geen geld meer in de Veerverbinding investeren o.dat het een bodemloze put is! Alleen in een dijk investeren dan kunnen wij ook nog eens op de fiets naar het strand!
https://youtu.be/HnJLT8wFyhY?feature=shared
Hovercraft is de oplossing op langere termijn.
Alle opties betekenen het einde voor Holwert aan zee. Omdat er dan niet meer bij holwert wordt gebaggerd slibt de vaargeul snel dicht. Een aparte vaargeul van de huidige veerdam richting zeedijk en dorp is dan eveneens kansloos.
Moai moment om der in wei del te lizzen. Evt. mei tol oid foar underhald.
Waar maken we ons druk om?
Zeespiegel stijgt in razend tempo, dus binnenkort geen een geul meer nodig, overal diepgang genoeg.
Niks doen = de beste oplossing
Dat heb je mis. De waddenzee is nog nooit zo ondiep geweest in zijn bestaan en dat komt omdat er snelle stromingen zijn verdwenen door de afsluitdijken van de Zuider- en Lauwerszee. Het gat bij Lauwersoog was vroeger meer dan 15meter diep. Nu is hij nog maar 7 meter diep ook het gat voor de afsluitdijk was vroeger een stuk dieper.
Klopt helemaal: de verzanding van het Wad is domweg het grootste probleem. Dat komt mede door menselijk ingrijpen.
Het Wad is mooi en bijzonder, we hebben er eeuwen mee geleefd en eeuwen lang heeft het Wad zelf bepaald hoe het zich vormde.
Nu denkt de mens dat nog steeds te moeten doen. Zo’n 40-50 jaar geleden wilden we grote delen van het Wad nog inpolderen …
Laat het Wad toch het Wad en laten we ons er toch eens bij neerleggen dat het Wad, zoals wij nu kennen en proberen te behouden, langzaam maar zeker gaat verdwijnen.
Zorg dat de eilanden en de kustzone veilig blijven maar laten we ophouden met al die Unesco-beperkingen op het Wad en het gebied dezelfde rechten willen geven als een mens. Stop die onzin, wordt tijd dat we weer gebruiken zoals het eeuwen gedaan is.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan