Lijndienst en auto in botsing bij rotonde in Drachten
Publicatie: zaterdag 27 januari
Reacties

Er is daar ook lekker veel ruimte🙄


Weer iemand die geen ruimtelijk inzicht heeft en denkt dat de bus door je heen kan rijden....


Zuinig op een auto die je nog maar 3 maand hebt


Zonde van zo'n mooie Setra



Een lijndienst van Qliner? De Qliner is het type bus en het bedrijf waar deze bus voor rijdt is Qbuzz


Het enige wat ik kan zeggen,het is een audi.


Witte Piet
Ben het met je eens snel snel


Ach ja, je zou ook eens een bus iets ruimte geven,
Nee hoor! ik wil er langs.


ach ja, je zou eens een auto iets ruimte geven,
nee hoor! ik wil er langs


Deze bus bus komt vanaf het station, het is een bus van 15 meter met dubbele achteras die zn ruimte meer dan nodig heeft!!! En dat zegt T(e)utske uit Drachten dat de bus maar ruimte moet maken??? TUTSKE rijdt alleen scooter zeker???


Ja waar de bussen ondanks haaientanden gewoon voorrang nemen


Voorrang nemen niet, een gaatje pakken wel en als je maar een klein beetje verkeersinzicht zou hebben kun je dat begrijpen wat heel veel mensen ook doen. Trouwens, de bus was al op de weg. De auto kwam van de rotonde en schaafde langs de bus


Dit ligt hem aan de bestuurder van de auto:
MAAR ……. Persoonlijk is die situatie daar met hoe de bussen moeten oprijden aan die kant van de rotonde ook knap waardeloos vind ik persoonlijk! Dat had heel anders gemoeten. Als buschauffeur kom je der haast niet tussen daar op die kant. En als je al ruimte krijgt is vaak de tegemoet rijdende partij ook nog vervelend door te weinig indraai ruimte te geven voor zo’n lange bus.
Oude situatie was vele malen beter met het station met op en af rijden.


was voorheen veel beter



Dit busstation is dan ook echt waardeloos ontworpen, de oude situatie was veel veiliger en overzichtelijker voor weggebruikers. Maar goed we hebben in Drachten wel meer voorbeelden van infrastructuur die gewoon goed en degelijk werkten, maar zo nodig aangepast moesten worden omwille van het gedrocht shared-space. Vele miljoenen zijn er over de balk gesmeten, het ziet er misschien leuker uit maar doe mij toch die oude brede wegen maar.


Het is maar net of je kunt auto rijden of niet. Daarvoor heb je geen bredere weg nodig lijkt mij. Mensen hebben toch al snel wat te zeuren. Waar je ogen niet waren kan je mond ook niet praten


Het is i.d gevaarlijk. Als je met een bus richting de Lawei staat en van de halte wilt zie niets in je linker spiegel als er een bus achter je staat zie ook niets in je rechter spiegel. De uitrit ri Splitting ligt te dicht op de rotonde. Het is een vreemde situatie. Het is een 30 km zone net zoals de Drift en Vogelzang maar hier heeft rechts wél voorrang en vanaf het gesloten deel vanaf de haltes centrum zijde moet je al het verkeer voor laten gaan. Het is een bushalte en in de bebouwde kom hoort het overige verkeer de bus gelegenheid te geven om op te rijden. We hebben hier te maken met verschillende regels die met elkaar botsen. Het oude station was veiliger. Je stond in ieder geval droog als passagier. Die fietsenstalling had ook anders uitgebreid kunnen worden en de koffiebus zat goed op de oude plek. Hier zijn mensen aan het werk geweest die geen verstand hebben van bussen, comfort en de belangrijkste VEILIGHEID!!! En dat geldt ook voor transferium, station Leeuwarden en station Assen!


Brilletje


Ben er langs gereden en kon niet bepalen wie er nou fout was, ze zaten beide op de as van de weg


Weer 1 die niet weet hoe breed een bus is (255 excl. spiegels)




Die Volvo's en Mercedessen obesitas met mannen in pak en stropdas achter het stuur kunnen er ook wat van hoor....




Drama daar.
Buschauffeurs nemen gewoon voorrang en hun eigen regels bepalen.. Snelheid over Burgemeesterwuiteweg niet normaal!


Dit moet je als ov medewerker maar met een korreltje zout nemen. Nona, vraag eens of je een hele dag met een buschauffeur mee mag. Lekker voorin zitten en meekijken wat je vanuit de bus ziet. Misschien gebruik je dan andere woorden


Daarom moet je bussen ook gewoon voorang geven, wel zo makkelijk, maar het type persoon dat normaliter dit soort Audi's rijdt is van het soort "haantje" ( lijkt erg sterk op de gemiddelde BMW rijder )


Zodra een bus wegrijdt bij een halte binnen de bebouwde kom én daarbij richting aangeeft, heeft de bus voorrang; echter veel busbestuurders drukken bij rotondes hun bus ertussen zodra ze een te klein gaatje zien, met als gevolg dat de automobilist op de rotonde in de ankers moet, én ook haaietanden maken op veel busbestuurders weinig of geen indruk - ik heb haast want ik rijdt volgens een halte/tijd schema....

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan