Ongeval op weefstrook A7 was zesde binnen 24 uur
Publicatie: donderdag 15 februari
Reacties
Gisteravond het vijfde ongeval en vanochtend, meer dan 12 uren later, het zesde ongeval. In dat tijdsbestek zijn er al honderden andere verkeersdeelnemers langs gereden en die zijn niet gecrasht..
MOET RIJKSWATERSTAAT DE SCHADE MAAR BETALEN..
Helemaal met zijlijn uit Frieschepalen eens.
Tink erom, jo jouwe my tinnitus mei al dat gerop
Olie of niet. Die invoeg stroken daar zijn veelste kort en het is er veeeeelste druk. A7 moet 3 baans worden met spitsstrook. Em uitvoegstroken verlengen
Stroken zijn niet TE kort, ze zijn inderdaad kort. Maar als iedereen daar nu eens wat rekening mee houdt en niet bumper aan bumper gaat rijden is er niks aan de hand. Maar beetje inzicht hebben de meesten daar niet en alleen maar ikke ikke. Houdt iedereen beetje ruimte kan er om en om 1 op en af. Maar nee, we willen er met 10 tegelijk op en 10 tegelijk af en dat gaat niet.
Pdk en vaartbewoner.Beide ook geen inzicht dus.
Zo zo, ik al 30 jaar, waarvan 27 op vrachtauto. Dat is het probleem daar niet. Aanrijdingen met vrachtauto’s zijn daar nooit. Mensen die met hun luxe auto’s elkaar daar 5 meter afstand geven, dat is het probleem
Lekker objectief verhaal weer.....
2005 is deze constructie gemaakt, daarvoor was het een half klaverblad.
harry zn 300d wou daar gistermiddag ook al driften. zowel de lange bocht bij het oprijden van de a7, maar ook de terugweg in de laatste bocht bij de afrit waar de waldwei begint.
Anticiperen is het vooruit kunnen kijken in het verkeer, en verkeerssituaties op een juiste manier kunnen inschatten. Iemand die goed kan anticiperen kan het verkeer goed lezen. Hij kan snel en goed de juiste inschattingen maken, om snel, vlot en veilig door het verkeer te gaan. Dat mankeert er nogal aan tegenwoordig. Goed, die in/uitvoegstrook is (te) kort, maar met bovenstaande is het goed te doen. PS; ik ben slechts 40 jaar beroepschauffeur.
De in en uitvoegstrook zijn veel te kort!
Als Rijkswaterstaat dit nu eens gaat vermelden als een waarschuwing op de borden? (preventief handelen) En wellicht een herziening van de situatie aldaar!
Lukt het niet om in te voegen dan is het toegestaan om op de vluchtstrook snelheid te maken om te kunnen invoegen. Elkaar het leven gunnen kan natuurlijk ook.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan