Contact
Account
Logo
Zoeken
Zoeken

Ongeval op weefstrook A7 was zesde binnen 24 uur

Publicatie: donderdag 15 februari

Reacties

kees2004 uit Kollumerpomp

Gisteravond het vijfde ongeval en vanochtend, meer dan 12 uren later, het zesde ongeval. In dat tijdsbestek zijn er al honderden andere verkeersdeelnemers langs gereden en die zijn niet gecrasht..

donderdag 15 februari
Betonvlechtster uit Drogeham

De politie ging ook bijna glijden, en toch was Rijkswaterstaat niet op de hoogte… de communicatie ter plaatse was weer erg goed hoor ik wel…

donderdag 15 februari
zijlijn uit Frieschepalen

MOET RIJKSWATERSTAAT DE SCHADE MAAR BETALEN..

donderdag 15 februari
Jimkje uit Boelenslaan

Helemaal met zijlijn uit Frieschepalen eens.

Like
donderdag 15 februari
advertentie

apartwjattel uit Gorredijk

Tink erom, jo jouwe my tinnitus mei al dat gerop

Like
donderdag 15 februari
johan88 uit Drachten

Olie of niet. Die invoeg stroken daar zijn veelste kort en het is er veeeeelste druk. A7 moet 3 baans worden met spitsstrook. Em uitvoegstroken verlengen

donderdag 15 februari
jentsje69 uit Beneden Veensloot

Stroken zijn niet TE kort, ze zijn inderdaad kort. Maar als iedereen daar nu eens wat rekening mee houdt en niet bumper aan bumper gaat rijden is er niks aan de hand. Maar beetje inzicht hebben de meesten daar niet en alleen maar ikke ikke. Houdt iedereen beetje ruimte kan er om en om 1 op en af. Maar nee, we willen er met 10 tegelijk op en 10 tegelijk af en dat gaat niet.

Like
donderdag 15 februari
friesgeboren uit Drachten

Ja, en dan wolle se nei it ynfoegjen ek fuort troch nei de linkerbaen..... tttt

Like
donderdag 15 februari
pkd19 uit Burdaard

Jou gedachtegang bestaat alleen in theorie @jentsje69,feit is dat er gewoon (te)veel verkeer gebruik van maakt,en de uit/invoegstrook toch echt gewoon te kort is voor 2024.

Like
donderdag 15 februari
vaartbewoner uit Drachten

Zo is dat pkd19 te kort.
En als iemand uit voegt vanaf de a7 heeft deze voorrang op de invoeger die gang moet maken om op de a7 te komen en dat dus niet kan.
Het zal nog vaak fout gaan daar.

Like
donderdag 15 februari
jentsje69 uit Beneden Veensloot

Pdk en vaartbewoner.Beide ook geen inzicht dus.

Like
vrijdag 16 februari
pkd19 uit Burdaard

Ik denk meer dan jou,werk zelf alweer 14 jaar met zwaar transport,en feit blijft dat wij constateren dat zo'n combi in/uitvoegstrook niet meer kan met het huidige verkeersaanbod,ook dat is (verkeers)inzicht.

Like
zaterdag 17 februari
jentsje69 uit Beneden Veensloot

Zo zo, ik al 30 jaar, waarvan 27 op vrachtauto. Dat is het probleem daar niet. Aanrijdingen met vrachtauto’s zijn daar nooit. Mensen die met hun luxe auto’s elkaar daar 5 meter afstand geven, dat is het probleem

Like
zaterdag 17 februari
eurocab1973 uit Oudega

Lekker objectief verhaal weer.....

donderdag 15 februari
advertentie

Koekenbakkert uit Drachten

Hopeloze constructie en hopeloos verouderd, dit dateert van 1983? Beter is een in/uitvoeg zoals in Engeland gebruikelijk is, je krijgt een separate LANGE rijbaan en een vangrail scheidt die baan van de hoofdbanen. Krijg je ook niet gekke capriolen.

donderdag 15 februari
jentsje69 uit Beneden Veensloot

2005 is deze constructie gemaakt, daarvoor was het een half klaverblad.

Like
zaterdag 17 februari
harrydehengst uit Harkema

harry zn 300d wou daar gistermiddag ook al driften. zowel de lange bocht bij het oprijden van de a7, maar ook de terugweg in de laatste bocht bij de afrit waar de waldwei begint.

donderdag 15 februari
Drachtsterrijder uit Drachten

Anticiperen is het vooruit kunnen kijken in het verkeer, en verkeerssituaties op een juiste manier kunnen inschatten. Iemand die goed kan anticiperen kan het verkeer goed lezen. Hij kan snel en goed de juiste inschattingen maken, om snel, vlot en veilig door het verkeer te gaan. Dat mankeert er nogal aan tegenwoordig. Goed, die in/uitvoegstrook is (te) kort, maar met bovenstaande is het goed te doen. PS; ik ben slechts 40 jaar beroepschauffeur.

donderdag 15 februari
Booster 3.0 uit Pieterzijl

Krekt en dan hast fan dy idioaten dy der ôf wolle en dan noch krekt efkes foar dy del, wylst de A7 op wolst ipf. dat sy in bytsje ôfremje sadat de A7 op kinst en sy efter dy del der ôf ride.

Like
donderdag 15 februari
joja uit Kollum

Rijkswaterstaat maar op laten draaien voor de kosten ...lijkt me wel fair, ze waren op tijd gewaarschuwd maar nalatig

vrijdag 16 februari
Ut &thûs uit Drachten

De in en uitvoegstrook zijn veel te kort!
Als Rijkswaterstaat dit nu eens gaat vermelden als een waarschuwing op de borden? (preventief handelen) En wellicht een herziening van de situatie aldaar!

zaterdag 17 februari
Vico2018 uit Drachten

Lukt het niet om in te voegen dan is het toegestaan om op de vluchtstrook snelheid te maken om te kunnen invoegen. Elkaar het leven gunnen kan natuurlijk ook.

zondag 18 februari
Drachtsterrijder uit Drachten

Gewoon een tip; Mocht iemand het héél eng vinden om de uitvoegstrook richtig Leeuwarden te gebruiken, dan kan deze ook de uitvoeg richting Oosterwolde nemen, en bij de eerstvolgende afrit (Ureterp)nemen, en zo dan weer richtig Leeuwarden gaan..

zondag 18 februari

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan