'Fietsers in de knel op rotonde van Damwâld'
Publicatie: dinsdag 27 februari
Reacties
Het is een drama daar voor fietsers. CDA is niet mijn partij maar ze hebben hier zeker een punt.
De vorige kruising was eigenlijk prima maar omdat de mensen te veel moesten nadenken, is deze gestrand.
Rotondes zijn voor domme mensen maar dan moet je wel iets bedenken voor de fietsers die vanaf Dokkum in zuidelijke richting fietsen.
Zoals op zoveel verkeerssituaties wordt er niet nagedacht over de veiligheid van fietsers...
Het is gewoon simpel. Duidelijke markering. Rij es bij nacht boven Dokkum, overal maar de belijning weghalen, rare bochten in de weg maken, geen straatverlichting aanwezig. Alleen maar in het kader dat mensen langzamer gaan rijden, de ruimte delen met andere weggebruikers. In die tijd leven we niet meer. We leven in een gejaagde wereld. We moeten alles. Dus mensen willen snel, snel, snel. Zorg dan ook voor goede overzichtelijke wegen.
Ziet er erg raar uit dus eerst weg aanpassen Voor fietsen en fietser verplicht met verkeer mee laten rijden nu gaan ze tegen het verkeer in dat is erg dom natuurlijk. Fiets gewoon op de rotonde met het verkeer mee is wel zo veilig
Daar is de rotonde te klein voor. De fietsers komen van oostelijke richting omdat daar alleen een fietspad naar Dokkum is.
De kruising was veel beter. Die is een draak van een rotonde.
Wethouder fietst over lege rotonde altijd veilig. Belachelijk moet je wethouder voor zijn.
Een cursus volgen bij het CBR. Regelmatig zie ik onverschillige fietsers die er vanuit gaan dat de automobilist ze wel ziet en dat de automobilist altijd schuldig is. Scholen moeten hier ook maar wat aan doen vind ik. Opvoeden en de capuchon van 't hoofd
@music_M: Hier spreekt een domme onervaren automobilist.
Als je fietsers vervangt door bestuurders ben ik het bijna met je eens.
Als fietser ben je niet onverschillig je bent altijd het haasje.
Ik wordt met 30km/u op de VanMoof teller zelfs ingehaald door een vrachtwagen met aanhanger in deze 30km zone.
Automobilisten moeten heropgevoed worden, ze moeten leren om zich te houden aan de maximum 30km/u.
Hef dat onnoazele krekt-net fytspaad op en lit alle fytsers gewoan oer de wei fytse sa as yn Kollumersweach, De Westerein, Falom, Nijegea esf. Dan is foar eltsenien dúdelik wer ast fytsers ferwachtsje kinst, gewoan oan de rjochter kant op de wei en dan sprekt it gebrûk fan de rotonde foar fytsers ek foar sich. No sjochtst dat minsken tsjin it ferkear yn oer de rotonde wolle.
Ik ben blij dat het CDA zich zorgen maakt. Het nieuwe bestuur heeft er een killing zone voor fietsers van gemaakt.
Voorrangsrotondes in 30km zone is onzin.
Eén ding is belangrijk, de snelheid afremmen.
Nu wordt je als fietser geplet op de rotonde, op de eerdere kruising had je een ruime uitwijk mogelijkheid.
Tenaanzien van de positie van het "fietsverkeer" nog nimmer zo'n ondoordacht iets gezien. 0ok hier blijft de "shared space" gedachte bestaan. Fietser zoek het zelf maar uit en automobilist houdt maar rekening met die verwarde situatie.
Een rotonde moet voor een ieder duidelijkheid verschaffen en de voorrang dient voor een ieder goed te worden geregeld en niet blijven "hinken"op twee gedachten.
Jonge, het is niet gebruikelijk om in een 30km de verkeersstromen te scheiden. Ik vond de oude situatie zonder rotondes veel veiliger voor fietsers, is mistte alleen een paar hobbels en slungers in de weg om de wâldpykjes in 4-wielers een beetje af te remmen.
Voorrangsrotondes in 30km gebieden zijn ook niet gebruikelijk, je krijgt als fietser op die voorrangsrotondes toch geen gegarandeerde voorrang.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan